خروج از نروژ در دوران کرونا

سال گذشته در شهر ووهان چین بیماری پدید آمد که در ابتدا افراد محدودی را به خود درگیر نمود. اما پس از مدتی این بیماری همه گیر شد و شیوع و گستردگی آن به کلیه کشور های دنیا سرایت کرد. بیماری کرونا ویروس جدید که با نام کووید ۱۹ شناخته می شود، علاوه بر درگیری های انسانی مشکلات بسیار زیادی را هم برای کشور ها پدید آورده است. مشکلات ناشی از بیماری کرونا خصوصا در بخش های اقتصادی بیش از سایر بخش ها دیده می شود. نروژ هم مانند سایر کشور ها تحت تاثیر بیماری همه گیر کرونا قرار گرفته است. با این وجود دولت نروژ محدودیت هایی را برای ورود و خروج به این کشور اعمال کرده است. خروج از نروژ در دوران کرونا نیز قوانین خاصی دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

خروج از نروژ در دوران کرونا

نروژ همانند سایر کشور های اروپایی تحت تاثیر مشکلات ناشی از کرونا ویروس قرار گرفته است. مهاجرت به نروژ با هر دلیلی مانند کار در نروژ یا تحصیل در نروژ هم تحت تاثیر بیماری قرار دارد. اما تنها مهاجرت به این کشور و ورود به نروژ نیست که نیاز به رعایت شرایط و قوانین خاصی دارد. برای خروج از نروژ هم باید اقداماتی صورت گیرد. گرچه عموما شرایط و قوانین مربوط به خروج از نروژ به کشور مقصد بستگی دارد. برخی کشور ها قوانین خاصی برای ورود ارائه داده اند.

به طور مثال شخص متقاضی که قصد خروج از نروژ و ورود به کشور دیگری را دارد باید تست منفی PCR را به همراه داشته باشد و یا به مدت ۱۴ روز در کشور مقصد قرنطینه شود. دولت نروژ با توجه به شرایط پیش آمده در دوران کرونا قوانین خاصی را اعمال کرده است. به طور مثال وزارت امور خارجه نروژ مناطق بیشتری از فنلاند را به لیست مناطق پر خطر اضافه کرده و به شهروندان خود توصیه می کند از هرگونه سفر غیر ضروری به این قسمت از فنلاند خودداری کنند.

سفر به چه کشور هایی از نروژ در دوران کرونا ممنوع است؟!

همه گیری ویروس کرونا سختی های بسیاری را برای تمامی افراد و دولت ها در پی داشته است. این سختی ها خود را در بخش های خاصی مانند اقتصادی و مهاجرتی بیش از قبل نشان می دهند. طبق همین بررسی ها و شیوع موج بعدی کرونا ویروس، در حال حاضر ، وزارت امور خارجه نروژ به شهروندان نروژی توصیه می کند که به کشور های اروپایی زیر سفر نکنند.

این کشور ها عبارتند از: آندورا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، استونی، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، موناکو، لهستان، پرتغال، رومانی، سان ماریو، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئيس، هلند، انگلستان، شهر واتیکان، مناطق و سرزمین های دانمارک و فنلاند. وزارت امور خارجه به همه نروژی هایی که به خارج از کشور سفر می کنند توصیه می کند که مراقب باشند و از قبل در مورد محدودیت های ورود به نروژ هم آگاه باشند. دولت همچنین توصیه کرده است که حداقل تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ از سفر های غیر ضروری به کشور های خصوصا با شرایط قرمز خودداری نمایند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *