ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

روش های بسیار زیادی برای مهاجرت وجود دارد. اشخاصی که متقاضی مهاجرت هستند در روند مهاجرتی خود باید روشی را انتخاب کنند که برای آن ها بهترین مدل باشد. در واقع فرد با توجه به شرایط شخصی و زندگی خود مدلی را برای مهاجرت انتخاب می کند. عموما افرادی که برای مهاجرت تصمیم می گیرند به اخذ اقامت و تابعیت کشور مورد نظر خود نیز فکر می کنند. در واقع برای شهروندی کشور مقصد تلاش خود را می کنند. با این حال برخی از کشور ها شرایطی را فراهم کرده اند که بر مبنای آن می توان برای اقامت و تابعیت کشور مورد نظر از همان ابتدا اقدام نمود. یکی از این کشور ها آمریکا است که هر ساله با برنامه لاتاری این امکان را فراهم می کند. در این مقاله نیز ما به بررسی دقیق ثبت نام لاتاری 2025 می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

بر خلاف تصور عده ای که گمان می کنند مهاجرت به آمریکا همراه با سختی بسیاری برای ایرانیان است، اما این کار می تواند با راحتی صورت گیرد. در واقع برای مهاجرت به آمریکا روش های بسیاری وجود دارد که در صورت حضور مشاوران زبده به راحتی صورت می گیرد. شما می توانید برای مهاجرت به این کشور از راه هایی همچون مهاجرت تحصیلی به آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آمریکا، ازدواج در آمریکا،‌ تولد فرزند در آمریکا و غیره استفاده نمایید. اما همان طور که گفتیم برای مهاجرت و اخذ تابعیت آمریکا می توان از طریق لاتاری هم اقدام نمود. برای ثبت نام رایگان لاتاری 2025 می توانید به نمایندگی های موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز مراجعه نمایید.

ثبت نام رایگان لاتاری 2025

برای اخذ اقامت و تابعیت آمریکا می توان از راه ها و روش های بسیاری اقدام نمود. برخی از روش ها نیاز به مدت زمانی زندگی و اقامت در آمریکا دارند و قبل از عزیمت باید برای دریافت ویزای آمریکا تلاش کرد. به طور مثال می توان به تحصیل در آمریکا اشاره نمود. مثلا شما می توانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا یا تحصیل داروسازی در آمریکا اقدام نمایید. یا این که شما می توانید برای کار در آمریکا و اخذ ویزای کاری آمریکا اقداماتی را صورت دهید. علاوه بر آن با سرمایه گذاری در آمریکا مثلا خرید ملک در آمریکا یا ثبت شرکت در آمریکا هم می توان اقداماتی را صورت دارد. اما در کنار تمام این ها برای اخذ گرین کارت آمریکا می توان با ثبت نام در لاتاری مسیر را با کمی شانس پیش برد.

در واقع دولت آمریکا هر ساله برای ایجاد شرایط خاص مهاجرتی، اقدام به ثبت نام لاتاری می کند. در واقع دولت این کشور هر ساله پنجاه هزار کارت اقامت دائم یا گرین کارت را به افراد کشور های مختلف اعطا می کند. برای دریافت گرین کارت آمریکا لازم است تا شرایط خاصی داشته باشید و البته در لاتاری برنده شوید. شما می توانید ثبت نام لاتاری 2025 را از طریق موسسه حقوقی وکلای برگزده اصطهباناتی به صورت رایگان انجام دهید. قرعه کشی لاتاری در واقع با عنوان DV2025 Lottery شناخته می شود. برای ثبت نام لاتاری لازم است تا مدارک خاصی هم تهیه شود. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط و نحوه ثبت نام در لاتاری  می پردازیم. اما قبل از این کار باید بدانیم که منظور از لاتاری چیست؟!

منظور از لاتاری آمریکا چیست؟

لاتاری برنامه ای است که با عناوین مختلف مثلا برنامه تنوع ویزا یا قرعه کشی DV هم شناخته ی شود. به طور مثال برنامه لاتاری را با عنوان DV2025 Lottery می توانید دنبال کنید. این برنامه با نظارت کنگره آمریکا صورت می گیرد و هر ساله به حدود پنجاه و پنج هزار نفر از کشور های مختلف اجازه ورود می دهد. این امکان برای افرادی که در کشور هایی با نرخ پایین مهاجرت به آمریکا هستند بهتر خواهد بود. به عبارتی شانس پذیرش این افراد بالا تر می باشد. لاتاری برای قرعه کشی گرین کارت آمریکا صورت می گیرد. هر ساله افراد زیادی در حدود بین ده تا دوازده میلیون نفر در قرعه کشی لاتاری شرکت می کنند و از این میان تعدادی برنده می شوند.

منظور از لاتاری آمریکا چیست؟!

منظور از لاتاری آمریکا چیست؟!

این اقدام برای ایجاد تنوع فرهنگی بیشتر در آمریکا صورت از سال هزار و نهصد و نود و چهار میلادی صورت گرفت. در سال های دور بیشتر مهاجران به آمریکا از کشور های مکزیک،‌ چین و فیلیپین بودند. از این رو برای حفظ تنوع جمعیت برنامه قرعه کشی لاتاری اتفاق افتاد و مهاجران از کشور های دیگر نیز وارد آمریکا شدند. اما برای ثبت نام در برنامه لاتاری 2025 لازم است تا شرایط خاصی را داشته باشید. در ادامه به بررسی شرایط مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری می پردازیم. دقت داشته باشید که برای ثبت نام رایگان لاتاری 2025 می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. برای ثبت نام راحت تر می توانید در دایرکت اینستاگرام موسسه پیام دهید.

شرایط ثبت نام لاتاری 2025

همان طور که گفتیم برنامه لاتاری برای مهاجرت و اخذ گرین کارت آمریکا با قرعه کشی تصادفی انجام می شود. در بخش قبلی مقاله ما با برنامه لاتاری آشنا شدیم. اما برای ثبت نام لاتاری لازم است تا شرایطی مهیا شود. تقریبا همه افراد می توانند برای قرعه کشی Diversity Visa اقدام کنند. اما برای این اقدام دو شرط بسیار مهم لازم است. اما ببینیم که برای دریافت گرین کارت آمریکا چه شروطی مورد نیاز است. اولین شرط این است که کشور شما مطابق با نقشه های سیاسی آمریکا باشد.

یعنی کشور های مجاز سیاسی با آمریکا. دومین گزینه هم در ارتباط با آموزش یا تجربه های کاری است که خود نیز شرایط دقیق تر و جزئی تری خواهد داشت. در ارتباط با تحصیل لازم است تا حداقل تحصیلات دبیرستانی یا معادل دیپلم دوازده ساله موجود باشد. در غیر این صورت لازم است تا دو سال سابقه کار در طول پنج سال گذشته قبل از ثبت نام لاتاری داشته باشید. با اخذ گرین کارت آمریکا شما می توانید از تمام مزایای شهروندی این کشور نیز به طور کامل استفاده نمایید. نکته مهم تر این است که شرکت در قرعه کشی سالانه DV اساساً رایگان است و همه افراد واجد شرایط می توانند برای آن در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده ثبت نام کنند.

با این حال برخی نکات وجود دارند که عده زیادی از آن اطلاع ندارند. اولین نکته این که در هر قرعه کشی حداکثر چهل درصد از کل شرکت کنندگان به دلیل اشتباهات رسمی یا ضرب الاجل در درخواست خود ، رد صلاحیت می شوند! پذیرش یا رد درخواست های قرعه کشی ویزای متنوع یک فرایند الکترونیکی است ، اما شرکت کنندگان از نتیجه آن مطلع نمی شوند. برای ثبت نام رایگان لاتاری 2025 می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. 

روند و برنامه ثبت نام لاتاری 2025

برای ثبت نام لاتاری 2025 لازم است تا به مواردی دقت داشته باشید. در بخش قبلی مقاله و پس از معرفی سیستم لاتاری آمریکا به بررسی شرایط ثبت نام لاتاری پرداختیم. اما در این بخش قصد داریم روند ثبت نام لاتاری و جزئیات بیشتر آن ها را بیان نمایید. برنامه های Lottery Visa Diversity فقط می توانند بصورت آنلاین ثبت شوند. دولت ایالات متحده هیچگونه درخواست کاغذی را نمی پذیرد. دولت ایالات متحده با شروع قرعه کشی DV-2005 ، یک سیستم برنامه الکترونیکی Expert را در سال دو هزار و سه میلادی پیاده سازی کرد.

این روند برای از بین بردن برنامه های کاغذی و سریع ، کارآمد و ایمن بودن روند ثبت نام در قرعه کشی گرین کارت تغییر کرد. از آن سال کشور آمریکا روند فناوری اطلاعات برای یافتن و شناسایی افرادی که چند بار ورودی وارد می کنند یا این که کار ها و اقدامات کلاه بردارانه انجام می دهند را گسترده کرده است. اگر فردی این اقدامات را انجام دهد در روند ثبت نام لاتاری آمریکا رد صلاحیت می شود. از این رو برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری 2025 باید دقت بسیار زیادی داشته باشید. یا این که به موسسه حقوقی وکلای برگریده اصطهباناتی مراجعه نمایید. 

زمان ثبت نام لاتاری 2025

برای ثبت نام لاتاری همانند دوره های ثبت نام قبلی زمان خاصی وجود دارد. در این مدت زمان شما می توانید برای ثبت نام لاتاری خود اقدام نمایید. مدت زمان ثبت نام حدودا یک ماهه است و معمولا از اوایل مهرماه تا اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت. در واقع این روند ثبت نامی از اوایل ماه اکتبر تا اوایل ماه نوامبر می باشد. برای این که بتوانید روند ثبت نام را به خوبی پیش ببرید می توانید به دستورالعمل های ارائه شده توسط وزارت امور خارجه آمریکا مراجعه نمایید. این وزارت خانه امسال هم دستور العمل های مربوط به لاتاری 2025 را منتشر کرده است. در مدت زمان ثبت نام لازم است تا تمامی اطلاعات مورد نیاز را در وب سایت E-DV ارسال نمایید.

ثبت نام باید صرفا در تارخ اعلام شده صورت گیرد و خارج از این تاریخ هیچ ثبت نامی پذیرفته نمی شود. دقت کنید که در دوره ثبت نام شما صرفا مجاز به یک بار ورود اطلاعات هستند، در غیر این صورت همان طور که گفتیم،‌ رد صلاحیت می شوید. پس از این که اطلاعات خود را ارسال کردید، یک صفحه تاییدیه حاوی نام شما و شماره تایید برایتان ارسال می شود. بهتر این است که از این صفحه کپی تهیه کنید. شماره تایید خود را به یاد داشته باشید تا بتوانید بر مبنای آن وضعیت خود را بررسی نمایید.

با بررسی شرایط است که می توانید برنامه ریزی کرده و خود را برای مصاحبه ویزا آماده نمایید. به همین دلیل اطلاعات ثبت نام اهمیت بسیار زیادی دارند. چرا که پس از ثبت نام کاملا بر اساس قرعه کشی و انتخاب تصادفی افراد انتخاب می شوند. در تاریخ هفتم ماه می هر ساله این روند بررسی می شود و اطلاعات مربوط به افراد پذیرش شده ارائه می شوند. در واقع در این تاریخ نتایج لاتاری اعلام می شود.

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲

تست تخصصی قرعه کشی لاتاری 2025

همان طور که گفتیم برای شرکت در لاتاری آمریکا در سال 2025 میلادی لازم است تا مدارکی را داشته باشید و شرایط لازم مربوط به این قضیه را ارائه نمایید. در بخش های قبلی مقاله ما در ارتباط با شرایط لاتاری آمریکا صحبت کردیم. در زمان ثبت نام لاتاری آمریکا لازم است تا شرایط و مدارکی را مهیا کنید. اما یک شرط بسیار مهم وجود دارد که در این بخش از مقاله به بررسی آن می پردازیم. برای اطمینان از واجد شرایط بودن در این سال قرعه کشی Diversity Visa ، باید در آزمون واجد شرایط بودن کارت سبز شرکت کرده و آن را قبول کنید. در این آزمون شرکت کنید و در صورت واجد شرایط بودن ، بلافاصله ثبت نام کنید تا در همان لحظه وارد روند قرعه کشی گرین کارت آمریکا شوید. با واجد شرایط بودن شما می توانید به جهت اخذ اقامت آمریکا و تابعیت آمریکا اقدام نمایید. 

سوالات متداول در ارتباط با ثبت نام رایگان لاتاری

  1. منظور از لاتاری آمریکا چیست؟

    لاتاری برنامه ای است که به واسطه آن افراد بسیار زیادی می توانند وارد آمریکا شوند.

  2. زمان ثبت نام رایگان لاتاری 2025 چه تاریخی می باشد؟

    زمان ثبت نام لاتاری 2025 از اوایل اکتبر تا اوایل نوامبر می باشد.

  3. چه شرایطی برای ثبت نام رایگان لاتاری 2025 وجود دارد؟

    برای ثبت نام لازم است تا دو شرط اساسی داشته باشید. اول این که کشور شما مجاز سیاسی باشد دوم این که شرایط تحصیلی مناسبی داشته باشید.

  4. پس از تایید اطلاعات ثبت نام رایگان لاتاری 2025 باید چه کار کرد؟

    پس از تایید ثبت نام لاتاری باید شماره تاییدیه را نگاه دارید تا بتوانید برای بررسی نتیجه اقدام نمایید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *