تحصیل پرستاری در استرالیا

در این مقاله هدف ما بررسی تحصیل پرستاری در استرالیا می باشد. همه ساله میلیون ها جوان در سراسر جهان برای ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه ها و کالج ها ثبت نام می کنند. رشته پرستاری جزو رشته های زیر شاخه پزشکی است که طرفداراین بسیاری در دنیا دارد. تحصیل در رشته پرستاری یکی از بهترین روش ها برای مشغول به کار شدن در جایگاه شغلی بسیار مناسبی است. از این رو افراد زیادی برای تحصیل در این رشته اقدام می کنند. مطالعه پرستاری در دانشگاه های مختلف و در کشور های مختلف دارای شرایط متفاوتی است و باید بر مبنای این شرایط برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مورد نظر اقدام نمود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به استرالیا به جز روش تحصیل در استرالیا و اعزام دانشجو به استرالیا روش های مختلف دیگری هم دارد. برای مهاجرت به استرالیا به جز روش مهاجرت تحصیلی به استرالیا می توان از روش های دیگر چون مهاجرت کاری به استرالیا، مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در استرالیا، مهاجرت از طریق ازدواج در استرالیا و … اقدام نمود. برای این که بتوانید از این روش ها و نحوه مهاجرتی اطلاع داشته باشید لازم است تا به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمود. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران،‌ اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

تحصیل پرستاری در استرالیا

استرالیا با رشد بیش از بیست و پنج درصدی در بخش مراقبت های بهداشتی ، به یکی از جذاب ترین مقصد برای تحصیل در پرستاری بدل شده است. پرستاران و ماما ها تحت آموزش استرالیا در سراسر جهان معروف هستند و می توانند به راحتی در استرالیا و کشور های دیگر مشغول به کار شوند. اگر تصمیم به تحصیل پرستاری در استرالیا گرفتید ، سه راه اصلی برای پیگیری تحصیل پرستاری وجود دارد. شما می توانید برای تحصیل کارشناسی، کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد پیوسته پرستاری در دانشگاه های استرالیا اقدام نمایید.

رشته پرستاری در دانشگاه های استرالیا با موضوعات مختلفی تدریس می شوند. افرادی که تمایل دارند برای تحصیل مامایی در استرالیا نیز اقدام کنند باید پس از تحصیل پرستاری در این کشور برای ادامه تحصیل در این رشته اقدام نمود. البته برای تخصیل در استرالیا می توان وارد رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا و یا روانشناسی در استرالیا شد. به غیر از تحصیل در استرالیا می توانید برای کار در استرالیا و اخذ ویزای کاری استرالیا یا سرمایه گذاری در استرالیا به روش های مختلفی مانند ثبت شرکت در استرالیا یا خرید ملک در استرالیا اقدام نمایید. پرستاری از یک سنت و سابقه طولانی برخوردار است و با وجود تغییر سریع در سایر بخش های نیروی کار ، تغییر و تحولات از نظر طرح های آموزش پرستاری و مامایی در طول سال ها در استرالیا افزایش یافته است.

پرستاری در استرالیا تحت تأثیر سنت پرستاری انگلیس قرار گرفته است. شیوه کارآموزی آموزش پرستار ، که عمدتاً مبتنی بر سیستم های انگلیس است ، در بخش آموزش عالی برای پرستاران ثبت شده جایگزین شده است. سیستم مراقبت های بهداشتی در استرالیا مبتنی بر اصل دسترسی جهانی به مراقبت های بهداشتی است. دولت های ایالتی بیمارستان های عمومی را اداره می کنند. به همین دلیل، سیستم مراقبت های بهداشتی در استرالیا عمدتاً دولتی است و دولت ایتالیا نقش رهبری و تأمین مالی گسترده ای را بر عهده دارد و دولت های ایالتی نقش برنامه ریزی و تحویل خدمات بهداشتی بخش عمومی را ایفا می کنند.

دانشگاه های برتر استرالیا برای تحصیل پرستاری

دانشگاه های مختلفی در استرالیا به ارائه رشته پرستاری می پردازند اما برخی از دانشگاه های این کشور برای تحصیل پرستاری شرایط بسیار مناسبی را دارند و مزایای تحصیل در این دانشگاه ها بسیار بیشتر از دانشگاه های دیگر در این کشور است. طبق مقررات هیئت پرستاری و مامایی استرالیا ، پرستاران ثبت نام شده معمولاً تحت نظارت و اختیار یک پرستار ارشد کار می کنند. مدت دوره پرستاری در کارشناسی برای تمام وقت سه ساله است و برای تحصیل در کارشناسی پرستاری در دانشگاه های استرالیا لازم است تا دوره های مدرسه را به صورت دوازده ساله تکمیل کرده باشید یا معادل آن را داشته باشید.

علاوه بر آن به دلیل این که تحصیل پرستاری در استرالیا به زبان انگلیسی است می بایست نمره آیلتس شما در کل هفت باشد ودر هیچ بخشی از آن نمره کم تر از شش و نیم نداشته باشید. ممکن است برخی از دانشگاه ها نمره های بالاتر یا پایین تری را برای آیلتس از شما درخواست داشته باشند. در کارشناسی پرستاری کورس هایی از جمله ارزیابی سلامت ، فیزیولوژی ، مسائل حقوقی و حرفه ای ، اصول تحقیق و … می باشد. دوره کارشناسی ارشد پرستاری به طور خاص برای فارغ التحصیلان هر مدرک لیسانس پرستاری طراحی شده است تا یاد بگیرند که چگونه با متخصصان مراقبت بهداشتی کار کنند و با بهترین کیفیت از بیماران مراقبت نمایند.

دانشگاه های برتر استرالیا برای تحصیل پرستاری

دانشگاه های برتر استرالیا برای تحصیل پرستاری

طول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور دو ساله برای تمام وقت و چهار ساله برای پاره وقت است. برای تحصیل در کارشناسی ارشد پرستاری لازم است تا مدرک لیسانس معتبر یا معادل آن موجود باشد و نمره کل آیلتس هفت باشد و نمره هر بخش پایین تر از هفت یا معادل آن نباشد. دوره دیگری در استرالیا وجود دارد که با نام دیپلم پرستاری شناخته می شود که همانند کاردانی می باشد. طول این دوره در دانشگاه های استرالیا بین یک و نیم تا دو سال می باشد.

برای تحصیل در این دوره لازم است تا دوره های دوازده ساله یا معادل آن را گذرانده باشید و نمره آیلتس شما از هفت کم تر نباشد. دقت کنید که بورسیه های تحصیلی استرالیا برای دانشجویان پرستاری کاملا در دسترس هستند. اما ببینیم برترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل پرستاری در این کشور کدامند؟!

تحصیل پرستاری در دانشگاه صنعتی سیدنی

دانشگاه صنعتی سیدنی (UTS) هر ساله بیش از هزار دانشجوی بین المللی کارشناسی را ثبت نام می کند و شما می توانید یکی از آن ها باشید! دانشگاه صنعتی سیدنی بیش از چهل هزار دانشجو دارد که از صد و بیست کشور مختلف جهان به کشور استرالیا آمده اند و در تلاش برای دریافت اقامت استرالیا هستند. برای دریافت پذیرش از دانشگاه صنعتی سیدنی استرالیا در این رشته بر مینای شرایط هر کشور معدل خاصی لازم خواهد بود. به طور مثال برای تحصیل پرستاری و اخذ پذیرش این رشته دانشجویان آمریکایی نمره دو و نیم از چهار مورد نیاز خواهد بود.

برای مطالعه پرستاری در این دانشگاه لازم است تا نمره آیلتس شما بالاتر از شش باشد و نمره تافل اینترنتی بین هشتاد تا نود و نمره تافل کاغذی بیش از پانصد و پنجاه باشد. هزینه درخواست تحصیل در این دانشگاه صد دلار می باشد. شهریه تحصیل دانشجویان در دوره کارشناسی تمام وقت بین المللی پرستاری در دانشگاه صنعتی سیدنی استرالیا سی و شش هزار دلار در سال می باشد.

تحصیل پرستاری در دانشگاه سیدنی استرالیا

طبق آخرین رتبه بندی ها در دانشگاه های دنیا، دانشگاه سیدنی به عنوان دومین دانشگاه برتر استرالیا و پنجاه و دومین دانشگاه برتر حهان طبقه بندی شده است. این دانشگاه چندین برنامه کارشناسی تمام وقت در رشته پرستاری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به طور مثال می توان به لیسانس علوم و کارشناسی ارشد پرستاری اشاره نمود. برای این که بتوانید در رشته پرستاری در دانشگاه سیدنی استرالیا تحصیل کنید باید الزامات پذیرش از دانشگاه های این کشور را به طور دقیق رعایت کنید.

به طور مثال باید نمره تافل شما بالای نود باشد و نمره آیلتس شما باید حداقل هفت باشد. هزینه پذیرش دانشجویان بین المللی بسته به برنامه انتخاب شده ممکن است متفاوت باشد. اگر می خواهید پرستاری را در استرالیا تحصیل کنید ، دانشگاه سیدنی انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

تحصیل پرستاری در دانشگاه موناش استرالیا

برنامه کارشناسی دانشگاه موناش در پرستاری آموزش های جامع در زمینه های بالینی و فوریت های پزشکی ، مراقبت های ذهنی ، مراقبت از بیماران سالمند و غیره ارائه می دهد. در کل دانشگاه موناش یکی از بهترین مکان های جهان برای کسب مدرک پرستاری است. در این دانشگاه یک بیمارستان مجازی با عنوان محیط یادگیری بالینی یا CLE راه اندازی شده است که دانشجویان پرستاری قبل از مراجعه به بیمارستان واقعی با بیماران واقعی می توانند تمرین و مهارت خود را بهبود بخشند. مدت زمان تحصیل در دانشگاه موناش برای رشته پرستاری سه ساله می باشد .

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی برای تحصیل پرستاری سی و سه هزار دلار در سال می باشد. برای تحصیل پرستاری در دانشگاه موناش استرالیا لازم است تا در زمینه زبان انگلیسی مدارکی را ارائه دهید. حداقل الزامات مهارت زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه موناش برای آزمون آیلتس هفت و برای آزمون تافل نود یا بالا تر می باشد.

مطالعات و آموزش حرفه ای پرستاری در استرالیا

یکی دیگر از دوره های تحصیلی پرستاری در استرالیا با نام مطالعات و آموزش حرفه ای پرستاری در استرالیا شناخته می شود که با عنوان VET معروف شده است. اگر قصد دارید تحصیلات پرستاری در استرالیا را در سطح VET (آموزش فنی و حرفه ای) تحصیل کنید ، تعداد زیادی مدرک تحصیلی و دیپلم پیشرفته در دسترس است. توجه به این نکته ضروری است که دوره های صدور گواهینامه سطح VET شما را برای کار در شغل پرستاری و موقعیت های مختلف مربوط به آن آماده نمی کند.

با این وجود برای دانشجویانی که قصد دارند در استرالیا تحصیلات پرستاری خود را ادامه دهند راه های بسیار زیادی وجود دارد. این افراد می توانند با ارتقا صلاحیت های خود مشغول به کار پرستاری در این کشور یا کشور های دیگر شوند. برای واجد شرایط بودن برای مطالعات VET در پرستاری ، شما باید دوازده سال تحصیل یا مدرک معادل مربوطه را در خارج از کشور تکمیل کنید. همچنین ، شما باید مهارت انگلیسی خود را ثابت کنید. الزامات مربوط به زبان انگلیسی ممکن است بین مقاطع مختلف تحصیلی ، دوره ها و موسسات متفاوت باشد.

مشاغل مرتبط با پرستاری در استرالیا

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با مشاغل مرتبط با رشته پرستاری در استرالیا صحبت کنیم. کار در استرالیا برای افرادی که تحصیلات مناسبی دارند بسیار مناسب می باشد. نکته مهم بعدی این است که شغل پرستاری در استرالیا از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی برای کار در این رشته اقدام می کنند. مشاغل پرستاری در شاخه های گوناگونی امکان پذیر است که ما در این بخش ار مقاله به توضیح آن می پردازیم.

مشاغل مرتبط با پرستاری در استرالیا

مشاغل مرتبط با پرستاری در استرالیا

پرستاری در انتخاب شغل بسیار متنوع و انعطاف پذیر است. شما می توانید در هر منطقه ای با داشتن لیسانس پرستاری مشغول به کار شوید و در گروه های مختلفی کار کنید. انتظار می رود که تعداد فرصت های شغلی پرستاران ثبت نام شده در پنج سال آینده بیشتر هم شود. فارغ التحصیلان پرستاری می توانند در بخش های مختلفی در استرالیا مشغول به کار شوند.

از جمله قسمت هایی که این افراد می توانند در آن مشغول به کار شوند عبارتند از: بخش عمومی، بخش  بیماری های حاد، بخش مراقبت از کودکان، بخش توانبخشی، بخش سالمندان، بخش سلامت روان، بخش اورژانس، بخش پژوهشی و بخش آموزش بهداشت. متوسط ​​حقوق دریافتی پرستاران ثبت نام شده در استرالیا متفاوت است. شروع حقوق برای فارغ التحصیلان ممکن است متفاوت باشد. متوسط ​​حقوق فارغ التحصیلان پرستاری در استرالیا حدود پنجاه و یک هزار و چهارصد دلار AUD است.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل پرستاری در استرالیا

  1. آیا استرالیا کشوری مناسب برای تحصیل پرستاری است؟

    بله استرالیا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل پرستاری می باشد.

  2. آیا مدرک تحصیل پرستاری در استرالیا معتبر است؟

    بله مدرک تحصیل پرستاری در استرالیا دارای اعتبار بالایی در استرالیا و کشور های دیگر می باشد.

  3. چه دانشگاه هایی برای تحصیل پرستاری در استرالیا مناسب هستند؟

    از جمله این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه صنعتی سیدنی، دانشگاه سیدنی استرالیا، دانشگاه موناش و … .

  4. زبان تحصیل پرستاری در استرالیا چیست؟

    زبان تحصیل پرستاری در استرالیا انگلیسی است.

  5. آیا امکان دریافت بورسیه برای تحصیل پرستاری در استرالیا موجود است؟

    بله برای تحصیل پرستاری در استرالیا می توان بورسیه دریافت نمود.

  6. پس از تحصیل پرستاری در استرالیا در چه مواردی می توان کار کرد؟

    از جمله این مشاغل عبارتند از: پرستاری در بخش عمومی، بخش  بیماری های حاد، بخش مراقبت از کودکان، بخش توانبخشی و … .

  7. حقوق فارغ التحصیلان پرستاری در استرالیا چقدر است؟

    حقوق این افراد بیش از پنجا و یک هزار دلار می باشد.

  8. تحصیل پرستاری در استرالیا در چه مقاطعی امکان پذیر است؟

    تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره های دیپلم پرستاری ممکن است.

  9. نمره آیلتس برای تحصیل پرستاری در استرالیا چقدر باید باشد؟

    نمره آیلتس به طور میانگین باید بالای هفت باشد.

  10. تحصیل پرستاری در استرالیا در دوره کارشناسی چند ساله است؟

    تحصیل در این دوره عموما سه ساله است.

  11. شیوه تحصیل پرستاری در استرالیا بر مبنای آموزش های چه کشوری است؟

    شیوه تحصیل پرستاری در استرالیا بر مبنای دوره های تحصیلی انگلیس است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

2 دیدگاه برای “تحصیل پرستاری در استرالیا

  1. الهه گفت:

    سلام وقتتون بخبر خسته نباشید
    من پرستاری دانشگاه اهواز رو دارم
    برااینکه در استرالیا مشغول ب کار بشم چطوری میتونم اقدام کنم و چ شرایطی داره؟؟؟

    ممنون میشم جواب بدید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای شروع کار در استرالیا می توانید از طریق اسکیل وورکر اقدام نمایید. در ابتدا در سیستم امتیاز بندی چهار معیار مدرک زبان، سن، مدرک تحصیلی و سابقه کار شما مورد بررسی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *