تجصیل داروسازی در سوئیس

تحصیل داروسازی در سوئیس مطلبی است که در این مقاله سعی داریم اطلاعات کاملی در ارتباط با آن بیان کنیم. داروسازی یکی از رشته های جذاب است که نیاز دارد تا شخص داوطلب در زمینه شیمی اطلاعات مناسبی داشته باشد. این رشته جزو گروه رشته های بسیار پرطرفدار در کل دنیا می باشد و می توان گفت هم رده رشته های پزشکی و دنداپزشگی از نظر میزان علاقه مندان است. در کشور سوئیس نیز، داروسازی علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سوئیس کشوری است که در اروپای غربی قرار گرفته و با کشور های آلمان، اتریش، لیختنشتاین، ایتالیا و فرانسه همسایه است. مساحت این کشور چهل و یک هزار و دویست و نود کیلومتر مربع است و بیش از هفت و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. کشور سوئیس، کشوری است بسیار پیشرفته و در عین حال جذاب. کشور سوئیس از بیست و شش ایالت تشکیل شده که به آن ها کانتون گفته می شود. پایتخت این کشور، شهر برن است اما یقینا نام شهر های ژنو و زوریخ بیشتر شنیده شده اند. این شهر ها به عنوان قطب های اقتصادی کشور سوئیس شناخته شده اند و شهرت جهونی دارند.

سوئیس را می توان یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان نامید و شاید همین مسئله دلیل مهمی برای کار در سوئیس باشد. این کشور چهار زبان رسمی دارد که عبارتند از چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش. واحد پول این کشور فرانک سوئیس است. روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور سوئیس وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تحصیل در سوئیس، اقامت سوئیس از طریق تولد فرزند و … اشاره نمود. برای بهترین نتیجه در زمینه مهاجرت به سوئیس، لازم است تا به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز نمایندگی دارد.

تحصیل داروسازی در سوئیس

همان طور که گفتیم داروسازی یکی از رشته های پرطرفدار است که در جامعه خواهان زیادی دارد. در سوئیس نیز می توان گفت که این رشته یکی از رشته های پر طرفدار و با رقابت بالا می باشد. سالیانه هزاران دانشجوی بین المللی علاوه بر دانشجویان سوئیسی برای حضور در این رشته با یکدیگر رقابت می کنند.

تحصیل در سوئیس یه دلیل وجود دانشگاه های بسیار و روش آموزشی به روز دنیا مورد توجه علاقه مندان به تحصیل است و دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل وارد این کشور می شوند. اگر شما نمرات مناسبی داشته باشید و بتوانید اساتید و کمیته پذیرش دانشگاه های سوئیس که ارائه دهنده رشته داروسازی هستند را قانع کنید، می توانید به راحتی در این رشته پذیرش بگیرید‌.‌ داروسازی رشته ای است که به تکنیک های تهیه و توزیع دارو های مختلف می پردازد. دانشجویانی که در دوره های مختلف داروسازی در دانشگاه های سوئیس شرکت می کنند، خواهند آموخت که چگونه انواع مختلفی از دارو ها روی بدن و ذهن انسان تاثیر می گذارد.

آن ها یاد می گیرند که چگونه برای ساخت یک دارو می توانند مواد مختلف را با هم مخلوط کنند. داروسازی در کشور سوئیس در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می گردد.‌ زبان تحصیل برای هر مقطع و دانشگاهی می تواند متفاوت باشد. دقت کنید که می توان برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی سوئیس نیز وارد دانشگاه های مختلف ابن کشور شد.

لیسانس و کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های سوئیس

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با شرایط تحصیل و مدل دروس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های سوئیس صحبت کنیم. مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد داروسازی شامل صرف وقت در ازمایشگاه ها و تحقیق و یادگیری در مورد شیمی قابل استفاده در تولید دارو ها می باشد‌. برخی از دوره های موجود در دانشگاه های کشور سوئیس برای رشته داروسازی شامل داروسازی، شیمی دارویی، فارماکولوژی و تمرین داروسازی است.

در طی این دوره ها دانشجویان با اصول علوم دارویی آشنا می شوند. آن ها دانش خود را در زمینه های مرتبط مانند پزشکی، شیمی، زیست شناسی و حتی اخلاق قوی می کنند. در طول سال های آخر تحصیلی در این دوره ها، رویکرد تحصیل از تئوری به سمت شرایط تحصیلس عملی تغییر می کند. شما همچنین باید یک تحقیق جداگانه قبل از فارع التحصیلی ارائه دهید و یافته های خود را به بحث و تبادل نطر بگذارید. بعد از فارغ التحصیلی از رشته داروسازی از دانشگاه های کشور سوئیس شما می دانید که چطور باید با دارو های تجویزی پزشکان و بیماران بزخورد داشته باشید.

لیسانس و کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های سوئیس

لیسانس و کارشناسی ارشد داروسازی در دانشگاه های سوئیس

همچنین اثرات و چگونگی ساخت دارو ها را نیز خواهید شناخت. شما باید مهارت های ارتباطی خوبی ایجاد کنید که این مسئله به شما امکان ارتباط صحیح با بیمار را خواهد داد. در حقیقت شما لازم است تا به عنوان یک شخص متخصص در زمینه داروسازی و علم دارو ها بتوانید شرایط بیمار خود را بفهمید و درمان مناسب را برای او توصیه کرده یا در جهت ایجاد و تولید دارو های مناسب برای بیماری های خاص تلاش کنید.

با توجه به این که تقریبا تمام افراد در طول زندگی خود و در مقطعی از زندگی به داروسازان نیاز پیدا می کنند، پس زمینه هایی که می توانید در ان مشعول به کار شوید بسیار متنوع است. برخی از این موارد عبارتند از: داروسازی عمومی، داروسازی بالینی، داروسازی دامپزشکی، نظامی یا تخصصی، انفورماتیک داروخانه ها، فارماکولوژی، تولید علم، سم شناسی و کار در موسسات بین المللی با نتخصصان مراقبت های بهداشتی. توحه داشته باشید که برخی از دانشگاه های کشور سوئیس امکان تحصیل انلاین داروسازی و تحصیل از راه دور را برای دانشجویان فراهم کرده اند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در سوئیس

دانشگاه های بسیاری در سوئیس وجود دارند که هر کدام از آن ها شرایط خاصی دارند. از جمله دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در کشور سوئیس عبارتند از دانشگاه ژنو سوئیس، دانشگاه بازل سوئیس و … . برای تحصیل در هر کدام از این دانشگاه ها شرایط خاصی وجود دارد و دانشجو باید با توجه به شرایط خود دانشگاه مورد نطر را انتخاب نماید. در این بخش ما شرایط هر داتشگاه ارائه دهنده رشته داروساز را برای شما به طور کامل بررسی می کنیم. پس با ما در ادامه این مقاله که به همت کارشناسان گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده همراه شوید.

تحصیل داروسازی در دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو سوئیس یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که در شهر ژنو سوئیس واقع شده است. این دانشگاه در سال هزار و پانصد و پنجاه و نه میلادی با تمرکز بر علوم دینی توسط شخصی به نام جان کالوین تاسیس شد و این تمرکز بر الهیات تا قرن هفدهم میلادی ادامه یافت. اما این دانشگاه در سال ازار و هشتصد و هفتاد و سه وابستگی های مذهبی خود را کنار گذاشت و رسما سکولار شد. امروز این دانشگاه به دلیل تعداد زیاد دانشجویان خود دومین دانشگاه بزرگ سوییس محسوب می شود.

نکته بسیار جالب در ارتباط با این دانشگاه این است که بیش از جهل درصد از دانشجویان دانشگاه ژنو بین المللی هستند و از خارج از این کشور برای ادامه تحصیل خود پذیرفته شده اند. این دانشگاه که با نام خلاصه UNIGE شناخته می شود، دارای دانشکده های مختلفی از جمله دانشکده علوم، دانشکده پزشکی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده الهیات مروتستان، دانشکده روانشاسی و آموزش و دانشکده ترجمه و تفسیر می باشد.

بخش داروسازی این دانشگاه تحت نظارت دانشکده علوم است و گرایش های مختلف داروسازی از جمله علوم دارویی و فارماکولوژی را ارائه می دهد. میشرفت های اخیر در زمینه دارو طی چند سال گذشته منجر به تولد رشته علوم دارویی شده است. این رشته شامل تحقیق و تدریس است و در حقیقت در ان از طریق جست و جوی مولکول های جدید زیست فعال با منشا طبیعی یا مصنوعی از طریق جنبه های توسعه دارو می توان به تمام‌جنبه های مراقبت از بیمار دست پیدا کرد. به همین دلیل علوم دارویی بخش جدایی ناپذیر زندگی است.

رشته های تحصیلی داروسازی در گرایش های مختلف مطابق با الگوی بولونیا می باشد و دانشجویان رشته های شیمی یا زیست شناسی نیز می توانند برای کارشناسی ارشد داروسازی اقدام کنند. فعالیت های داروسازی در این دانشگاه غالبا مستلزم پیوند های نزدیک با نهاد ها و صنعت چه در مقیاس بین المللی و چه در مقیاس ملی است. اما مهم ترین همکاری با بخش های تحقیقاتی مختلف دانشگاه ژنو و دانشگاه لوزان و بیمارستان های آموزشی منطقه می باشد. فعالیت های پزوهشی بخش داروسازی این دانشگاه به دو دسته تقسیم می شود که یکی از آن ها توسعه ابزار های ایجاد یا شناسایی مولکول های بالقوه فعال است و دیگری توسعه مولکول ها با سیستم های انتقال دارو برای درمان آسیب های مختلف است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بازل سوئیس

دانشگاه بازل، شهرت بین المللی از دستاورد های برجسته در تحقیق و تدریس دارد. دانشگاه بازل در سال هزار و چهارصد و شصت میلادی تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه سوئیس می باشد که سابقه ای بیش از پانصد ساله دارد. دانشگاه بازل با عنوان دانشگاه جامع و گسترده از فرصت های آموزشی با کیفیت بالا، دانشجویان سوئیسی و کل جهان را به خود جلب می کند و شرایط تحصیلی ممتازی را برای دانشجویان فراهم می کند. داروسازی در این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعال است.

تحصیل داروسازی در دانشگاه بازل سوئیس

تحصیل داروسازی در دانشگاه بازل سوئیس

امروزه این دانشگاه حدود سیزده هزار دانشجوی بین المللی دارد که حدود دو هزار و هفتصد دانشجوی دکتری دارد. این دانشگاه دارای هفت دانشکده است که طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی را پوشش می دهد. در رتبه بندی های بین المللی دانشگاه بازل به لطف دستاورد های تحقیقاتی خود مرتبا بین صد دانشگاه بزتر جهان قرار می گیرد. کارشناسی ارشد علوم دارویی مهارت های نظری و عملی را در زمینه کشف، توسعه و ایمنی دارو ها ارائه می دهد. این برنامه کارشناسی ارشد برای آینده در تحقیقات صنعتی یا دانشگاهی، توسعه محصول یا در یک سازمان نظارتی متمرکز است.

هزینه تحصیل داروسازی و زندگی در سوئیس

یکی دیگر از نکات مهم‌ برای زندگی در سوئیس و تحصیل در این کشور، هزینه تحصیل داروسازی و هزینه زندگی در سوئیس است. ‌برای تحصیل داروسازی با توجه به دانشگاه ها، هزینه متفاوت است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برای رشته داروسازی در کشور سوئیس سالیانه شانزده هزار تا سی و پنج هزار یورو است اما بورسیه های تحصیلی بسیاری برای رشته داروسازی وجود دارد که پوشش دهنده هزینه های دانشجو خواهد بود. هزینه زندگی در سوییس نیز حدودا ماهیانه هزار و هشتصد یورو می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با تحصیل داروسازی در سوئیس

  1. آیا تحصیلات دانشگاهی در سوئیس رایگان است؟

    خیر تحصیلات در سوئیس رایگان نیست و بسته به رشته تحصیلی متفاوت می باشد.

  2. آیا سوئیس کشوری امن برای تحصیل داروسازی است؟

    بله این کشور برای تحصیل و زندگی بسیار امن می باشد.

  3. برای تحصیل در رشته داروسازی در سوئیس به چه مدارکی نیاز دارید؟

    برای تحصیل داروسازی به تمام مدارک تحصیلی قبلی مانند مدرک دیپلم، کارشناسی و … نیاز است و یا مدرک داروسازی معادل.

  4. داروسازی در کدام دانشگاه های سوئیس ارائه می شود؟

    از جمله دانشگاه های ارائه دهنده داروسازی در سوئیس عبارتند از دانشگاه ژنو و دانشگاه بازل سوئیس.

  5. هزینه تحصیل داروسازی در سوئیس چقدر است؟

    هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی برای رشته داروسازی در کشور سوئیس سالیانه شانزده هزار تا سی و پنج هزار یورو است

  6. آیا برای رشته داروسازی در سوئیس امکان دریافت بورسیه تحصیلی است؟

    بله دانشگاه های سوئیس بورسیه های تحصیلی مختلفی ارائه می کنند.

  7. هزینه زندگی در شهر های سوئیس به طور میانگین چقدر است؟

    هزینه زندگی در سوییس نیز حدودا ماهیانه هزار و هشتصد یورو می باشد.

  8. آیا دانشگاه های سوئیس اعتبار بالایی دارند؟

    بله دانشگاه های سوئیس هر ساله در رده بندی جهانی در رتبه های بسیار خوبی قرار دارند. به طور مثال دانشگاه بازل رتبه زیر صد را به خود اختصاص داده است.

  9. آیا امکان تحصیل از راه دور داروسازی در سوئیس برقرار است؟

    بله در برخی از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل آنلاین داروسازی فراهم شده است.

  10. تحصیل داروسازی در سوئیس به چه زبانی است؟

    تحصیل داروسازی در کشور سوئیس به زبان های رسمی این کشور می باشد.

  11. چه گرایش هایی از داروسازی در دانشگاه های سوئیس موجود است؟

    دوره های موجود در دانشگاه های کشور سوئیس برای رشته داروسازی شامل داروسازی، شیمی دارویی، فارماکولوژی و تمرین داروسازی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *