The best country to study art

رشته هنر، جایگاه ویژه ای در کشورهای مختلف دنیا دارد. این رشته با زیر مجموعه ها و شاخه های مختلف در بسیاری از دانشگاه های مطرح جهان، مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته است. زیر شاخه های هنر شامل نقاشی، گرافیک، موسیقی و… است. در این مقاله سعی داریم با بیان مهمترین معیارهای انتخاب دانشگاهی خوب برای تحصیل در رشته هنر، بهترین کشور برای تحصیل هنر را به شما معرفی کنیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

رشته هنر

این رشته، ترکیب چند رشته متفاوت است. حوزه های مختلف رشته هنر به شرح زیر هستند:

  • نقاشی
  • موسیقی
  • طراحی
  • هنرهای نمایشی و تجسمی
  • گرافیک

گستردگی حوزه های رشته هنر به حدی است که بیان تمامی گرایش ها در این مقاله امکان پذیر نمی‌باشد. چند نمونه از پرطرفدارترین رشته های هنری:

  • رشته گرافیک در رشته های هنری بسیار پر طرفدار است. پیشرفت این رشته به علت به روز رسانی های سریع تکنولوژی های متنی و تصویری بسیار سریع است. با ظهور اینترنت، این رشته دارای بازار کار بسیار خوبی است.
  • دومین رشته پر طرفدار حوزه هنر، موسیقی است. گرایش های مختلف موسیقی شامل: نوازندگی، ارکستر، خوانندگی، رهبران ارکستر، تنظیم کننده های موسیقی و… هستند. بنابراین فارغ التحصیلان این رشته، پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند در این حوزه ها مشغول به کار شوند.
  • رشته مد و فشن، جایگاه سوم از رشته های پرطرفدار هنر را به خود اختصاص داده است. امروزه این رشته در میان جوانان نیز جایگاه ویژه ای دارد. دانشجویان این رشته، باید طراحی را نیز به خوبی آموزش ببینند. رشته مد در دنیای مدلینگ و بازاریابی نقش ویژه ای دارد.
  • دنیای سینما نیز امروزه طرفداران زیادی دارد. فعالان این رشته هنری می‌توانند بخش اعظمی از درآمد کشور را تامین کنند.

4 مورد از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته هنر

دانشگاه های زیادی در سراسر دنیا ویژه تحصیل در رشته هنر وجود دارند. کشورهایی مانند آلمان، انگلستان، ایتالیا، ترکیه، اتریش و… در رده معتبرترین و بهترین دانشگاه های هنر جهان قرار دارند. معیارهای زیادی هستند که می‌توانند به عنوان راهنمایی خوب برای انتخاب بهترین کشور برای تحصیل هنر، مفید واقع شوند. در ادامه در مورد دانشگاه های هنر در سراسر جهان و امکانات شرایط هر کدام، با ذکر جزئیات صحبت می‌کنیم:

  • دانشگاه آلمان:

امکان تحصیل رایگان و یا با هزینه کمتر در دانشگاه های هنر آلمان، این کشور را به یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تحصیل تبدیل کرده است. با این وجود، تحصیل در شته هنر در کشور آلمان رایگان نیست. آلمان به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته هنر، در شهرهایی مانند برلین و… دانشگاه هایی برای رشته هنر دارد. شهر برلین به علت برخورداری از فضای تاریخی و وجود مردمی با فرهنگ های متفاوت در آن، دانشجویان زیادی را جذب می‌کند. در این شهر به هنر توجه ویژه ای می‌شود. از دیگر دانشگاه های مطرح کشور آلمان برای تحصیل در رشته هنر می‌توان به دانشگاه هنر برلین، دارای هفتاد رشته هنری اشاره نمود.

  • دانشگاه انگلستان:

دانشگاه انگلستان نیز به علت مزایای بسیار زیاد برای دانشجویان، جزو بهترین کشور برای تحصیل در رشته هنر به شمار می آید. رشته هایی مانند رقص، نوازندگی، فیلم و انیمیشن، عکاسی، منسوجات و… در دانشگاه های این کشور آموزش داده می‌شوند. مزایای دانشگاه انگلستان عبارتند از:

  1. مدت تحصیل کوتاه تر: این ویژگی باعث کاهش هزینه های دانشجویان می‌شود.
  2. داشتن دانشگاه های بسیار معتبر و مطرح
  3. امکان اخذ اقامت دائم و همچنین تابعیت کشور پس از اتمام دوره دانشگاه
  4. امکان استفاده و شرکت در دوره های کار-تحصیل انگلستان: در این صورت دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل، در رشته خود به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند و حقوق دریافت کنند.
  • دانشگاه ایتالیا:

فضای زیبا، باستانی و تاریخی ایتالیا اولین علت انتخاب این کشور، برای تحصیل در رشته هنر است.  همچنین حضور اساتید مطرح در این کشور هم در گذشته و هم امروزه ایتالیا را در فهرست بهترین کشورها برای تحصیل در رشته هنر جای داده است. دانشجویان دانشگاه های هنر ایتالیا، ضمن اطلاع از فرهنگ و تاریخ این کشور، امکان ایده گرفتن از بناهای سنتی این کشور را نیز دارند. در فهرست بهترین کشور برای تحصیل در رشته هنر، ایتالیا نیز جزو کشورهای مقرون به صرفه برای تحصیل قلمداد می‌شود. دانشگاه های ساپینزا و بلونیا با رتبه جهانی بسیار بالا از دانشگاه های مطرح این کشور هستند.

  • دانشگاه ترکیه:

دانشگاه های کشور ترکیه نیز بیشتر حوزه های رشته هنر را پوشش می‎‌دهند. به علت نزدیکی این کشور به ایران، دانشگاه های این کشور، گزینه مناسبی برای جوانان ایرانی هستند. کشور ترکیه، دانشگاه های استانبول، حاجت تپه، kadir has و… در زمینه تدریس رشته های هنری در کشور ترکیه فعالیت می‌کنند.

 

The best country to study art

زبان دانشگاه

دانشجویان معمولا برای تحصیل در بیشتر دانشگاه های هنر در نقاط مختلف جهان باید زبان همان کشور را آموزش ببینند. برخی از دانشگاه ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. بنابراین دانشجویان باید علاوه بر ارسال رزومه ای قوی، مدرک زبان کشور مقصد و یا مدرک تافل و آیلتس را با نمره مورد نظر دانشگاه کسب نمایند.

هزینه های مورد نیاز برای تحصیل در رشته های هنر

به صورت کلی، رشته هنر نسبت به سایر رشته ها پر هزینه تر است. دانشجویان رشته های هنری باید علاوه بر پرداخت هزیننه های مربوط به تحصیل، محل اقامت و خوراک و پوشاک، هزینه های زیادی بابت خرید لوازم هنری رشته خود نیز پرداخت کنند. البته برخی از کشورها مانن ایتالیا، آلمان و اتریش هزینه های کمتری را برای تحصیل و اقامت دانشجویان در نظر می‌گیرد.

بورسیه تحصیلی برای رشته های هنری

برخی کشورها با اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان، امکان تحصیل بدون هزینه و یا با هزینه جزئی را برای آن ها فراهم می‌نمایند. افرادی که رزومه، سابقه و نمرات بهتری داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه برای تحصیل در رشته هنر دارند. همچنین امکان بورسیه شدن افراد در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بسیار بیشتر است.

 

در این مقاله سعی کردیم با ذکر کامل همه مزایا و معایب چند دانشگاه برتر دنیا در زمینه هنر، به معرفی بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته هنر بپردازیم. موسسه اصطهباناتی برای اعزام و بورسیه دانشجویان هنر به دیگر کشورها شما را یاری می‌نماید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *