بهترین دانشگاه های نیوزلند و رتبه بندی آنها

قصد ادامه تحصیل در نیوزلند را دارید؟ اصلا درباره بهترین دانشگاه های نیوزلند و رتبه بندی آنها در سطح جهانی چه اطلاعاتی دارید؟! درست است! نیوزلند یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیل و گرفتن مدارک بالای علمی محسوب می‌شود چرا که دارای دانشگاه‌های معتبر با بهترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات و اساتید مجرب خواهد بود و به همین جهت بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل، ارتقاء دانش و پیشبرد آینده شغلی خود دانشگاه های کشور نیوزلند را انتخاب می‌نمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

نیوزلند دارای ۸ دانشگاه برتر است که در رتبه بندی سیستم کیواس (QS) رتبه بسیار بالایی بدست آورده که به دلیل کیفیت آموزشی بالا و فعالیت‌های تحقیقاتی زیاد این دانشگاه‌ها می‌باشد و از طرفی دادن بورس‌های تحصیلی از سوی دولت نیوزلند به دانشجویان بین المللی، راهی بسیار هوشمندانه جهت جذب این افراد و پیشرفت در امور علمی و پژوهشی این کشور است که در نتیجه موجب بالا بردن رتبه این دانشگاه‌ها در سطح جهانی نیز خواهد شد. حال به معرفی دانشگاه‌های برتر این کشور و رتبه بندی دانشگاه‌‌ های نیوزلند در سطح جهانی می‌پردازیم.

دانشگاه اوکلند نیوزلند

یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های کشور نیوزلند، دانشگاه اوکلند می‌باشد که طبق رتبه بندی جهانی QS در سال ۲۰۲۱ در رتبه ۸۱ جهان بوده است، در واقع دانشگاه اوکلند با  قرار گرفتن در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان نشان می‌دهد که بهترین گزینه جهت ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی در نیوزلند می‌باشد چرا که می‌توانند در رشته‌های مختلف و مقاطع گوناگون با بهترین امکانات به ادامه تحصیل در نیوزلند بپردازند.‌ این دانشگاه دارای 40 هزار دانشجو می‌باشد و در شهر اوکلند واقع شده که از جمله بزرگترین شهرهای نیوزلند است و از شش پردیس و هشت دانشکده برخوردار می‌باشد.

این دانشکده‌‎ها شامل دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم پزشکی و بهداشت، دانشکده هنر، دانشکده الهیات، دانشکده علوم پایه، دانشگاه اقتصاد و تجارت و دانشکده مهندسی خواهد بود و پنج پردیس این دانشگاه در اوکلند و ششمین پردیس در شمالی‌ترین شهر این کشور، وانگری قرار گرفته است. دانشگاه اوکلند در سال 1883 تاسیس گردیده و دارای 7000 دانشجوی بین المللی می‌باشد و در واقع یک دانشگاه غیرانتفاعی است و دارای 137 سال سابقه می‌باشد و بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند در مقاطع مختلف همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند. دانشگاه اوکلند از خدمات آکادمیک و غیر آکادمیک بسیار زیادی برخوردار است که از جمله این خدمات شامل کتابخانه، خدمات اداری، خدمات رفاهی، امکانات ورزشی و … خواهد بود و قبولی افراد بومی در این دانشگاه از طریق آزمون ورودی و دانشجویان بین المللی باید به دانشگاه اوکلند اپلای کنند.

دانشگاه اوتاگو نیوزلند

یکی از دانشگاه‌های بزرگ و قدیمی نیوزلند، دانشگاه اوتاگو می‌باشد که در سال ۱۸۶۹ تاسیس گردیده است و پذیرایی دانشجویان بین المللی زیادی می‌باشد. این دانشگاه به صورت غیر انتفاعی بوده و در حال حاضر در رتبه بندی QS، جایگاه 184 جهان را به خود اختصاص داده و رتبه دوم را در رتبه بندی دانشگاه های نیوزلند دارد. دانشگاه اوتاگو نیوزلند در مرکز شهر شلوغ و پر ازدحام دانیدین در جزایر جنوبی واقع گردیده و به دلیل سبک معماری خاص آن که به سبک گوتیک می‌باشد و همچنین وجود باغات جذابش، به شهرت فراوانی رسیده و به عنوان یکی از زیباترین دانشگاه‌های جهان در چندین سال پیاپی تعیین گردیده است.

این دانشگاه دارای ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانشجو بوده و از چهار دانشکده اصلی همچون دانشکده علوم پزشکی و درمان، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم پایه و دانشکده تجارت برخوردار است و دارای بیش از ۲۰ موسسه تحقیقاتی بوده؛ به همین دلیل به عنوان یکی از برترین مراکز تحقیقاتی در نیوزلند شناخته می‌شود که با شعار ” شهامت دانایی را داشته باش” در حال فعالیت است. بنابراین تحصیل در این دانشگاه نیوزلند در رشته‌های مختلف دانشگاه اوتاگو همچون تحصیل پزشکی در نیوزلند، تحصیل حقوق در این دانشگاه و … فرصتی مناسب برای دانشجویان خواهد بود تا در زمینه علمی و کسب تجربه در زندگی و ارتقا دانش خود به موفقیت برسند.

دانشگاه های نیوزلند

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون

دانشگاه ویکتوریا ولینگتون همانطور که از نام آن مشخص بوده، در شهر ولینگتون در سال ۱۸۹۷ تأسیس شده است و با توجه به این که در رتبه بندی جهانی QS، موفق به اخذ رتبه ۲۲۳ در سال ۲۰۲۱ گردیده است، به عنوان سومین دانشگاه کشور نیوزلند از نظر رتبه بندی شناخته می‌شود.

این دانشگاه در حدود ۲۱ هزار دانشجو دارد و از ۹ دانشکده برخوردار بوده که شامل دانشکده معماری، دانشکده نقشه کشی، ‌دانشکده تجارت، دانشکده بازرگانی، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده تحقیقات، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده حقوق و دانشکده علوم پایه هستند که سالانه پذیرای دانشجویان بین المللی زیادی می‌باشند و به همین جهت برای راحتی آنها، امکانات مختلفی در نظر می‌گیرند.

دانشگاه دانشگاه ویکتوریا نیوزلند دارای سه پردیس اصلی در سرتاسر ولینگتون است که شامل کلبرن، پیپیتا و ته آروبا بوده و در آن سی دوره کارشناسی و ۱۴۰ دوره کارشناسی ارشد توسط اساتید مجرب به صورت اصولی به دانشجویان ارائه می‌شود و به همین دلیل دانشجویان بین المللی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، از تجربه و مهارت فوق العاده ای برخوردار خواهند شد.

دانشگاه کانتربری نیوزلند

دانشگاه کانتربری در کرایست چارچ در بخش جزیره جنوبی در سال ۱۸۷۳ تاسیس گردیده و چهارمین دانشگاه نیوزلند از نظر رتبه جهانی خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ در رتبه بندی دانشگاهی جهان در رتبه ۲۷۰ قرار گرفته و اولین دانشگاه نیوزلند می‌باشد که موفق به کسب برند ۵ ستاره نیز گردیده است.

در این دانشگاه ۱۵ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، می‌توان گفت اصول آموزش دانشگاه کانتربری، بر اساس پژوهش و تحقیق است تا دانشجویان خود را به چالش بکشند و روحیه‌ای در آنها ایجاد نمایند تا شغل خود را تعیین کرده و از مهارت و دانش خود در زمینه‌های متنوع استفاده کنند، به همین جهت معمولاً فارغ التحصیلان این دانشگاه از نظر فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی بهترین شهروندان جهان هستند.

دانشگاه مسی نیوزلند

دانشگاه مسی نیوزلند در شهر پالمرستون در سال 1927 تأسیس گردیده و دارای پردیس‌های مختلفی در شهرهای اوکلند و ولینگتون نیز می‌باشد و در سال ۲۰۲۱ با یازده پله صعود به رتبه ۲۷۲ جهانی در رتبه بندی QS رسیده و پنجمین دانشگاه برتر نیوزلند می‌باشد، این دانشگاه برنامه‌های زیادی در زمینه هواپیمایی و حمل و نقل هوایی، پزشکی و دامپزشکی، علوم نانو و … ارائه می‌دهد.

به همین دلیل با توجه به کیفیت عالی آموزشی که دانشگاه مسی دارد، این دانشگاه توانسته است، ۵ هزار دانشجوی بین المللی از سراسر جهان را به خود جذب کند و همچنین از چندین جایزه آموزش عالی نیز برخوردار گردیده که به متخصصان و مدرسان این دانشگاه توسط نخست وزیرشان داده شده است.

دانشگاه وایکاتو نیوزلند

یکی از تازه‌ترین دانشگاه‌های موجود در نیوزلند که توانسته است، اعتبار مناسبی در میان دانشگاه‌های این کشور بدست آورد، دانشگاه وایکاتو می‌باشد که در سال ۱۹۶۴ در شهر هامیلتون تاسیس گردیده است.

این دانشگاه در رده بندی دانشگاهی جهانی در سال ۲۰۲۱ توانسته است، رتبه ۳۷۵ را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل به عنوان ششمین دانشگاه نیوزلند از نظر رتبه شناخته شود، دانشگاه وایکاتو دارای بیش از ۱۲ هزار دانشجو است که دو هزار نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند، به همین دلیل می‌توان گفت این دانشگاه،  یکی از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان خارجی می‌باشد.

دانشگاه لینکن نیوزلند

دانشگاه لینکن نیوزلند یکی دیگر از دانشگاه‌های بزرگ و دولتی این کشور می‌باشد که در سال 1880 تاسیس گردیده و دارای 3500 دانشجو می‌باشد و در رتبه جهانی QS، از رتبه 387 برخوردار است و جزء هفتمین دانشگاه‌های معتبر نیوزلند محسوب می‌گردد.

این دانشگاه دارای سه دانشکده اصلی و کالج‌های گوناگونی می‌باشد و با توجه محل احداث این دانشگاه و زمین‌های فراوانی که دارد، رشته‌های دانشگاه لینکن بیشتر در زمینه کشاورزی و محیط زیست خواهد بود.

مزایای تحصیل در دانشگاه های نیوزلند

امروزه بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل خود، معمولاً دانشگاه های نیوزیلند را انتخاب می‌کنند چرا که تحصیل در این دانشگاه‌ها، مزیت‌های فراوانی برایشان به همراه دارد که می‌توان برخی از این مزایا را به صورت زیر شرح داد:

  • در بین ۳ درصد بهترین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه‌های نیوزلند قرار گرفته‌اند.
  • معمولاً اکثر رشته‌های تحصیلی که در دانشگاه‌های نیوزلند ارائه می‌شوند در رتبه‌بندی جهانی دارای جایگاه بالایی هستند.
  • می‌توان گفت بیشترین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نیوزلند، در آینده به راحتی مشغول به کار می‌شوند.
  • یکی از بهترین شیوه‌ها، جهت مهاجرت به این کشور، مهاجرت تحصیلی به نیوزلند است.
  • معمولاً هزینه تحصیل در نیوزلند نسبت به سایر کشورهای پیشرفته بسیار پایین‌تر است و بین ۱۰ تا ۴۷ هزار دلار نیوزلند می‌باشد.
  • دانشجویان بین المللی که به تحصیل در نیوزلند می‌پردازند، می‌تواند بعد از اتمام تحصیلاتش، اقامت دائم نیوزلند را بگیرند.

دانشگاه های نیوزلند

جمع بندی

با توجه به اینکه در کشور نیوزلند چندین دانشگاه ممتاز و در سطوح بالای جهانی وجود دارد و دانشجویان با تحصیل در این کشور امکان اخذ اقامت دائم را نیز می‌توانند به دست آورند؛ همچنین امکان کسب شغل بعد از فارغ التحصیلی از این دانشگاه‌ها به راحتی میسر است و آموزش این کشور نیز به زبان انگلیسی بوده و دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی می باشد، به همین دلیل می‌توان گفت کشور نیوزلند یکی از بهترین گزینه‌ها جهت ادامه تحصیل و مهاجرت است. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در نیوزیلند را دارید، در این مقاله اطلاعات لازم درباره دانشگاه‌های برتر نیوزلند و رتبه بندی آنها بیان گردیده است.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *