اقامت روسیه از طریق ازدواج

یکی از راه های پرطرفدار اخذ اقامت، ازدواج با شخصی می باشد که تابعیت کشورهای خارجی را دارد زیرا این روش اقامتی کمترین دردسر را داشته و مدام زمان انتظار شما برای دریافت شهروندی را کاهش می دهد. در این مقاله که به کوشش موسسه اصطهباناتی گردآوری شده به بررسی اقامت روسیه از طریق ازدواج در ابعاد زیر پرداخته می شود:

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان
  • شرایط اقامت روسیه از طریق ازدواج
  • مدارک لازم اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج
  • مزایا اقامت روسیه از طریق ازدواج

برای کسب اطاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی در شعب تهران، شیراز، مشهد، تبریز، اصفهان تماس حاصل کنید.

شرایط اقامت روسیه از طریق ازدواج

شرط و روش اخذ تابعیت فدراسیون روسیه توسط قانون فدرال شماره 62FZ 2002 در مورد تابعیت فدراسیون روسیه تنظیم شده است. شهروندان خارجی که در فدراسیون روسیه اقامت داشته و حداقل به مدت یک سال با یک شهروند روس ازدواج کرده اند،حق دارند بدون رعایت شرط مربوط به زمان اقامت تعیین شده توسط روسیه، درخواست دریافت تابعیت روسیه را به روشی ساده ارائه دهند. بخش اول ماده 13 قانون فدرال تصریح می کند که اتباع خارجی که 18 سال و بالاتر دارند و متقاضی تابعیت فدراسیون روسیه هستند باید پنج سال در فدراسیون زندگی کنند و اجازه اقامت داده باشند اما کسی که با شخصی روسی ازدواج کرده از این قاعده مستثنا است.ازدواج در روسیه باید در اداره ثبت احوال محلیZapis Aktov Grazhdanskogo Sostoyaniya ثبت شود. قبل از شروع مراحل ثبت ازدواج، به اتباع خارجی و محلی توصیه می شود كه در مورد اداره اسناد و مدارك ثبت كنند كه چه مداركی لازم است، اطلاعات کسب کنند. ثبت نام ازدواج در روسیه زمان زیادی طول نمی کشد. مدت زمانی بین 32 تا 60 روز تا زمان صدور گواهی ازدواج ادامه می یابد، اما ممکن است یک ماه اضافی قبل از ثبت ازدواج اضافه شود تا اینکه تمام اسناد برای ارسال آماده شوند.برای اجازه ازدواج در روسی ، یک شهروند خارجی باید دارای گذرنامه معتبر باشد که در برابر مأمور ZAGS حضور داشته باشد. مدارکی که باید ارسال شود با مواردی که در بالا ذکر شد یکسان است، اما یک خارجی نیز باید موارد زیر را در خاطر داشته باشد:

  • هر دو همسر باید به صورت حضوری به سازمان مهاجرت بروند و درخواست صادر شده توسط افسر قانون را تشکیل دهند.
  • در صورتی که همسر خارجی با آنها پاسپورت نداشته باش ، می توان به جای آن از نسخه معتبر اسناد رسمی استفاده کرد.
  • اسناد مهاجرت باید به صورت اصلی ارائه شود، در حالی که یک نسخه باید با ZAGS داده شود.
  • در صورت مفقود شدن هرگونه مدرک، همسران مجاز خواهند بود درخواست خود را تکمیل کنند.
شرایط اقامت روسیه از طریق ازدواج

شرایط اقامت روسیه از طریق ازدواج

این امکان وجود دارد که ZAGS از ثبت نام ازدواج دو شهروند خارجی یا یک فرد خارجی با یک شهروند روسی تحت شرایط خاص امتناع ورزد. حتی اگر این امر به ندرت اتفاق بیوفتد، باید یادآور شد كه اگر ازدواج مطابق قانون فدرال نباشد، طبق قانون مدنی این امر امکان پذیر است و به شما اقامت داده نمی شود. همچنین، اگر اسناد ثبت شده به مأمور ثبت احوال ازدواج الزامات قانونی تحمیل شده توسط قانون مدنی را برآورده نكند، مأمور می تواند از درخواست آنها امتناع ورزد.مورد خاص که در آن می توان از ثبت ازدواج امتناع کرد ، ناتوانی ذهنی یکی از همسران است. با این حال، فقط یک دادگاه حقوقی می تواند به این معنا حکم صادر کند که ازدواج و اخذ اقامت قانونی نیست.

مدارک لازم اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

موارد زیر برای ازدواج قانونی با یک شخص روسی الزامی می باشد:

  • فرم درخواست ثبت شده،
  • گذرنامه با ویزای معتبر که توصیه می شود قبل از شروع مراحل ترجمه، ویزا را اخذ کنید، زیرا کلیه اسناد باید به روسی ارائه شود.
  • گواهی عدم مانعی که وضعیت فعلی ازدواج متقاضی را تأیید کند و آن را در سفارت بدست آورید،
  • برای افرادی که قبلاً ازدواج کرده اند، باید سند دیگری به عنوان اثبات ابطال ازدواج یا گواهی فوت دریافت شود،افراد خارجی نیز باید اثبات اقامت را ارائه دهند ،
  • رسید پس از پرداخت کلیه هزینه های مربوطه

برای دریافت شهروندی از طریق ازدواج باید مدارک زیر ارائه شود:

  • مانند بسیاری از کشورهای دیگر، همسران فرزندان و والدینی که تابعیت روسیه را در دست دارند ممکن است تنها گزینه شخصی برای شخصی باشد که مایل است تابعیت روسیه را اخذ کند.
  • یکی از مهمترین تغییر در قانون مصوب اخیراً مربوط به اتباع خارجی است که همسر روسی دارند. پیش از این، شخص حداقل تا سه سال قبل از درخواست تابعیت روسیه باید با یک شهروند روس در ازدواج می ماند. با این حال، از ژوئیه سال 2020، این دوره به تنها یک سال ازدواج با یک شهروند روسی کاهش یافته است.
  • کودکی که در روسیه در ازدواج با همسر روسی متولد شده است (که پس از تولد به طور خودکار تابعیت روسیه نیز به وی اعطا می شود) همچنین به والدین غیر روسی اجازه می دهد بدون نیاز به پیروی از قانون یک ساله، تابعیت خود را درخواست کنند.
  • اگرچه برخی از متقاضیان ممکن است از این امر معاف باشند، اما هنوز هم بسیاری از آنها درخواست می کنند تا اجازه اقامت موقت را صادر کنند و سپس برای یک دائم، قبل از اینکه بتوانند با یک درخواست تابعیت پیش بروند، اقدام می کنند.

هیچ شرایط خاصی لازم نیست وی باید از معیارهای زیر تبعیت کند:

  • حتماً از زمان ازدواج شخص با فرد روسی یکسال گذشته باشد.
  • منبع درآمد قانونی داشته باشید.
  • سابقه كيفري در روسيه نداشته و از قوانين كشور تبعيت كنيد.
  • توانایی صحبت به زبان روسی را داشته باشد.

مزایا اقامت روسیه از طریق ازدواج

روسیه یکی از قدرتمندترین کشورها در عرصه جهانی و سیاسی است که به طور بالقوه شهروندی خود را بسیار با ارزش و خواستار می کند. با این حال، گذرنامه روسی محدودیت های بسیاری را ارائه می دهد. این اتفاق بیشتر به دلیل شرایط سیاسی فعلی روسیه رخ می دهد. با این وجود ، بسیاری از درها را باز می کند و فرصت های بی شماری را برای دارنده پاسپورت اعطا می کند ، به ویژه در زمینه سفر بدون ویزا در آسیا و آمریکای جنوبی. گذرنامه فدراسیون روسیه با رتبه 39 در شاخص قدرت جهانی پاسپورت سال 2019 رتبه بندی شده است ، این بدان معنی است که گذرنامه روسی می تواند سفر بدون ویزا را به 81 کشور در جهان اعطا کند، 37 کشور با شرط دریافت ویزا با ورود و 80 کشور با شرط اخذ ویزا در مقایسه با برخی از کشورهای اتحادیه اروپا نمره نسبتاً کم است و فضای بهبود وجود دارد.گذرنامه روسی مزایایی دارد، مانند دسترسی به قلمرو روسیه که بسیار زیاد است، مالیات بر درآمد نسبتاً مناسب و سرزمین هایی که منابع طبیعی دارند و می توانند فرصتی برای ایجاد یک تجارت تجاری در داخل کشور دهند. این امر فرصت زیادی را به صاحب گذرنامه می دهد تا در داخل خاک روسیه سفر کند و از طبیعت این کشور لذت ببرد. ایجاد مشاغل و کارآفرینی در روسیه فضای زیادی را برای توسعه ایده ها در قلمرو بزرگ روسیه فراهم می کند.شما با دریافت پاسپورت روسیه می توانید آزادان کار و تحصیل کنید همچنین حق رای نیز خواهید داشت.روسیه این سیاست را دارد که مالیات ساکنان را برای درآمد جهانی که به دست می آورند جمع کند، اما افراد غیر مقیم مالیات را برای درآمد منبع روسیه دارند.نرخ درآمد برای ساکنان مالیاتی 13 درصد است، سود سهامی که توسط ساکنان مالیات روسی دریافت می شود 9 درصد و برای افزاد غیر مقیم سودها 15 درصد به بالا است.

مزایا اقامت روسیه از طریق ازدواج

مزایا اقامت روسیه از طریق ازدواج

با مطالعه مطالب بالا نسبت به شرایط و مدارک لازم برای اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج آگاهی پیدا کرده و همچنین مزایای اخذ مزایا اقامت روسیه از طریق ازدواج نیز عنوان گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب موسسه اصطهباناتی تماس برقرار کنید.

سوالات متداول در مورد اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

1- مزایای اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج چیست؟

مزایایی همچون کسب حق رای و شرایط کاری برابر با روسی ها همچون حق سفر به تعداد زیادی از کشورها.

2- آیا بلافاصله بعد از ازدواج می توان اقامت روسیه از طریق ازدواج را گرفت؟

خیر مدت ززمان یکسال باید از ازدواج گذشته باشد.

3- چند سال پس از ازدواج می توان اقامت روسیه از طریق ازدواج گرفت؟

یکسال بعد از ازدواج می توان برای تابعیت اقدام کرد.

4- آیا هر نوع ازدواج برای اقامت روسیه از طریق ازدواج قانونی است؟

بسته به تشخیص اداره مهاجرتی روسیه می تواند متفاوت باشد.

5- آیا شروط مشخصی برای اقامت روسیه از طریق ازدواج وجود دارد؟

شروط خاصی جز یکسال زندگی مشترک وجود ندارد.

6- آیا می توان بدون رسمی کردن ازدواج در روسیه اقامت این کشور را گرفت؟

خیر مراجع قانونی روسه باید ازدواج شما را قانونی بدانند.

7- آیا ممکن است درخواست اقامت روسیه از طریق ازدواج رد شود؟

بله در مواردی همچون معلولیت جسمی شخص ممکن است درخواست رد شود.

8- آیا برای اقامت روسیه از طریق ازدواج باید در کنار یکدیگر زندگی کرد؟

در مدت یکسال بله زیرا در ارتباط با این ازدواج تحقیق می شود.

9- آیا می توان پس از کسب اقامت روسیه از طریق ازدواج طلاق گرفت؟

بعد از اخذ تابعیت از طریق ازدواج می توان طلاق گرفت.

10- پس از اقامت روسیه از طریق ازدواج چه حقوقی شامل شخص می شود؟

شخص خارجی همچون ساکنان از حق کار و رای و تمامی حقوق مرتبط با شهروندان برخوردار است.

11- آیا برای اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج تمکن مالی لازم است؟

بله تمکن مالی برای دریافت شهروندی روسیه از طریق ازدواج لازم است.

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *