تولد فرزند و زایمان در سوئیس و اخذ اقامت

سوئیس کشوری در اروپای غربی است که بیش از چهل و یک میلیون نفر وسعت دارد. این کشور در اروپای غربی واقع شده و بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد. سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان است. پایتتت کشور سوئیس شهر برن می باشد. از جمله شهر های مهم این کشور اروپایی نیز می توان به ژنو و زوریخ اشاره نمود. سوئیس با کشور های آلمان، اتریش، لیختنشتاین، ایتالیا و فرانسه مرز مشترک دارد. برای زبان رسمی مردم این کشور چهار مورد تعریف شده است. زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش در این کشور به عنوان زبان های رسمی شناخته می شوند. واحد پول این کشور فرانک سوئیس است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

سوئیس به دلیل داشتن اقتصادی قوی و شرایط بسیار مناسب علمی و فرهنگی برای کار و تحصیل بسیار مناسب است. از این رو مهاجرت به کشور سوئیس از طریق روش های مهاجرت تحصیلی به سوئیس، مهاجرت کاری به سوئیس، سرمایه گذاری در سوئیس و … خواهان زیادی دارد. اما روش های دیگری هم برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به تولد فرزند و زایمان در سوئیس و اخذ اقامت اشاره نمود. برای کسب اطلاعات در ارتباط با سایر روش های مهاجرتی به این کشور می توانید با همکاران ما در نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، مشهد، اصفهان و تبریز مشورت کنید.

تولد فرزند در سوئیس و اخذ اقامت

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم یکی از روش های مهاجرت به کشور سوئیس و اقامت در این کشور تولد فرزند است. اما باید بدانید که قوانین تابعیت سوئیس طی بیست سال گذشته دستخوش تحولات چشمگیری شده است‌. برای تبدیل شدن به یک شخص سوئیسی و به عبارتی دریافت پاسپورت سوئیسی راه های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می توان به ازدواج با تبعه سوئیسی یا تولد فرزند در سوئیس اشاره نمود. دقت کنید که بر خلاف کانادا و ایالات متحده آمریکا، سوئیس تابعیت فرزند را به دلیل به دنیا آمدن در خاک سوئیس اعطا نمی کند.

اگر کودک فرزتد خانواده ای باشد که یک نفر آن ها سوئیسی است به طور خودکار تابعیت کشور سوئیس را دریافت خواهد کرد. کشور سوئیس به شهروندان خود این اجازه را می دهد که چندین ملیت داشته باشند. بنابراین این که آیا یک فرد تابعیت قبلی خود را از دست می دهد یا نه، به کشور دیگر بستگی دارد.‌ توجه کنید که افرادی خارجی که با یک شهروند سوئیسی ازدواج کرده اند ا فرزندان یکی از والدین سوئیسی که هنوز تابعیت کامل این کشور را ندارند، می تواتند برای تابعیت سریع درخواست دهند. در این حالت فرد باید کاملا مطیع قانون باشد و امنیت بیرونی یا داخلی سوئیس را با خطر نیندازد.

زایمان در سوئیس

حال که کمی با قوانین و نکات اقامتی از طریق تولد در سوئیس آشنا شدیم، اجازه دهید تا در ارتباط با زایمان در سوئیس و شرایط آن مطالبی ارائه کنیم. در کل فرایند زایمان در سوئیس ارزان نیست و به طور میانگین هزینه هایی بین هفت هزار تا نه هزار دلار خواهد داشت.

اگر مهاجرانی که زندگی در سوئیس را انتخاب کرده اند، تحت نظر بیمه های درمانی نباشند، هزینه های بیشتری را باید متحمل شوند. اما در صورت داشتن بیمه های درمانی، گزینه های بسیار برای بانوان باردار در نظر گرفته خواهد شد. هزینه ها و مزایا از هفته دوازدهم بارداری برای اشخاص در نظر گرفته خواهد شد. از جمله این مزیت ها می توان به آزمایشات کامل، تمامی معاینات، کلاس های قبل از تولد، مشاوره زایمان، مشاوره های دوران شیردهی و … است. البته گزینه زایمان خصوصی نیز برای خارجی هایی که قصد زایمان در این کشور را دارند وجود دارد. در حقیقت می توان گفت سوئیس یک مقصد گردشگری پزشکی تثبیت شده است. نوزادان خارجی حقوق شهروندی را به طور خودکار و از بدو تولد دریافت نمی کنند اما در صورت تحقق شرایط خاص، می توانند تابعیت کشور سوئیس را بدست آورند.

زایمان در سوئیس

زایمان در سوئیس

نکته مهم در ارتباط با بیمه این است که هر شخص با حضور در سوئیس پس از سه ماه باید بیمه درمانی برای خود دریافت کند. مهم تر این که ببشتر شرکت های بیمه ای مشاوره ای سالانه یا دو ساله برای بانوان با متخصص زنان ارائه می دهند. کلاس ها و دوره های قبل از تولد برای تمام مادران در کلیه نقاط کشور سوئیس برگزار می شود. هزینه های این کلاس ها توسط شرکت های بیمه ای پرداخت می شود البته باید در این باره با بیمه گر مشورت گردد.

برخی از نمونه کلاس های قبل از تولد عبارتند از: امادگی تولد، تولد آسان کودک، روند مراقبتی کودک و … . برای زایمان در سوئیس راه های مختلفی است. از جمله می توان به زایمان در بیمارستان های سوئیس و زایمان خانگی اشاره نمود. زایمان در بیمارستان همراهی پرستاران در نگهداری کودک، مشاوره های بعد از زایمان و … را دارد. البته شما می توانید زود تر از بیمارستان ترخیص شوید و در این حالت یک مامای مستقل تا ده روز پس از تولد، هر روز به شما سر می زند و به مراقبت از شما و فرزندتان همراه با مشاوره دوران شیردهی می پردازد. برای زایمان در خانه هم یک ماما برای مراقب از مادر حضور خواهد داشت.

شهروندی سوئیس با تولد فرزند در این کشور

در این بخش قصد داریم تمام نکات مهم در ارتباط با شهروندی سوئیس از طریق تولد فرزند را بیان کنیم. تا سال هزار و نهصد و هشتاد و سه میلادی، کشور سوئیس تابع اصل خاک بود. یعنی با تولد فرزند در کشور سوئیس بدون توجه به ملیت و تابعیت والدین، کودک شهروند این کشور محسوب می شد و والدین می توانستند برای دریافت پاسپورت سوئیسی اقدام کنند اما از سال هزار و نهصد و هشتاد و سه میلادی به بعد قوانین کشور سوئیس تعییر کرد و این کشور هم مانند سایر کشور های اروپایی تابع قانون و اصل خون شد. از این رو با مهاجرت به سوئیس و تولد فرزند در این کشور، شهروندی اعطا نخواهد شد.

همان طور که گفتیم کودکی که از یک پدر سوئیسی و یک مادر خارجی متولد شده است یا برعکس از یک مادر سوئیسی و یک پدر خارجی متولد شود، به طور خودکار تابعیت سوئیسی خواهد داشت. اگر والدین کودکی در بدو تولد با هم ازدواج نکرده باشند، تنها در صورتی که مادر سوئیسی باشد، تابعیت سوئیسی می گیرد. کودکی که از پدر سوئیسی متولد شده باشد و در بدو تولد پدر با مادر خارجی ازدواج نکرده باشد، به طور خودکار سوئیسی محسوب نمی شود مگر این که والدین تا قبل از سن قانونی او ازدواج کنند. اگر والدین ازدواج نکنند خود کودک می تواند تا سن بیست و دو سالگی برای تابعیت سوئیس درخواست دهد البته این درخواست نیازمند شرایطی است. یکی از این شرایط اسکان کودک در سوییس است. اگر کودک تا قبل از سن بیست و دو سالگی برای مدت زمان پنج سال بدون وقفه زندگی کرده باشد، می تواند برای اقامت سوئیس درخواست بدهد. اگر یک کودک خارجی در کشور سوئیس به فررند خواندگی گرفته شود، به او تابعیت کانتون یعنی استانی داده خواهد شد و به همان اندازه شهروندی سوئیس را کسب می کند.

نکته بعدی در ارتباط با والدین سوئیسی است. اگر والدین کودک سوییسی باشند یا به واسطه اقامت در کشور سوئیس تبعه و شهروند این کشور شده باشند، در هر جای دنیا که کودک آن ها متولد شود، می تواند تابعیت و پاسپورت سوئیسی دریافت کند. فرقی ندارد که کودک هنگام تولد ساکن چه کشوری باشد!

شهروندی سوئیس با تولد فرزند

شهروندی سوئیس با تولد فرزند

برای دریافت تابعیت توسط کودک تا قبل از هجده سالگی شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود. این شرایط عبارتند از: متقاضی باید به نظم عمومی و قانون اساسی فدرال احترام بگذارد؟ شخص متقاضی باید بتواند به حداقل یکی از زبان های رسمی کشور سوئیس مسلط باشد تا بتواند در موقعیت های زندگی روزمره، خانه، محل کار، اماکن عمومی و … ارتباط برقرار کند. او باید مشارکتی فعال در روند اقتصادی کشور داشتا باشد و یا در سطح مناسبی تحصیل کند‌. وضعیت متقاضیانی کا به دلایل ناتوانی، بیماری و یا دلایل دیگر قادر به تحقق الزامات فوق نباشند یا نمی توانند به طور کامل شرایط را برقرار سازند جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

در یکی از شرایط اخذ تابعیت روابط مناسب با سوئیسی ها بیان شده.‌ اما منظور چیست؟ وقتی متقاضی دریافت تابعیت سوئیس شرایط زیر را داشته باشد در حقیقت به عنوان فردی که ارتباط نزدیک با سوئیسی ها دارد شناخته می شود: تعطیلات خود را در سوئیس بگذراند یا اقامت او در سوئیس باشد، با افراد ساکن در سوئیس در تماس باشد، با سازمان ها یا گروه ها و نماد هایی که نماینده سوئیس در خارج از این کشور هستند ارتباط داشته باشد، با شهروندان سوییسی که در خارج از کشور زندگی می کنند تماس داشته باشد، برای یک شرکت سوییسی یا یک سازمان داخلی و خارجی سوئیسی کار کند، امکان مکالمه در یکی از زبان های ملی سوئیسی یا گویش سوئیسی داشته باشد و یا علاقه مند به امور کنونی سوئیس و دانش بنیادی در مورد جغرافیا و سیستم سیاسی سوئیس باشند.

ثبت هویت نوزاد متولد شده در سوئیس

همان طور که در بخش های قبل گفتیم، تولد یک نوزاد هم می تواند در خانه و هم می تواند در بیمارستان متولد شود. اما مسئله بعدی پس از تولد کودک، ثبت تولد نوزاد است. برای ثبت تولد او نیاز به مدارکی است. این مدارک به چگونگی تولد کودک و محل تولد او بستگی دارد. اطلاعات هر کودکی که در سوئیس متولد می شود، باید در مدت زمان سه روز از زمان تولد کودک در دفتر ثبت جایی که تولد شده است ثبت گردد. اگر نوزاد در بیمارستان متولد شده باشد، کادر همان بیمارستان، مراحل لازم را برای ثبت هویت نوزاد انجام خواهند داد. البته حق اقامت کودک و شهروندی او در شرایط متفاوت برای ثبت باید بررسی شود‌.

ثبت هویت نوزاد متولد شده در سوئیس

ثبت هویت نوزاد متولد شده در سوئیس

اما اگر کودک در خانه متولد شود چه اتفاقی می افتد؟ برای ثبت هویت کودکی که در خانه متولد می شود باید پدر، مادر یا شخص سوم دیگری که در زمان زایمان و تولد فرزند حضور داشته اند اقدامات لازم را انجام دهند. مشخصات نوزاد باید با دفتر ثبت محل زندگی برده شود تا هویت کودک تایید شود‌. توجه داشته باشید که در هر دو حالت اگر پدر و مادر با هم ازدواج نکرده باشند، تنها برای تایید هویت باید پدر فرزند حضور داشته باشد.‌ اما همان طور که گفتیم مدارکی لازم است. ببینیم این مدارک چیست؟ مدارک لازم عبارت است از: گواهی و سند ازدواج یا مدارک مرتبط با خانواده، ارائه آدرس محل زندگی و اثبات سکونت در آن، پاسپورت والدین، محوز اقامت سوئیس در صورتی که والدین شهروند یا تبعه سوئیس نباشند، اعلام تولد از سوی بیمارستان یا والدین، فرم ثبت نام کامل و هزینه های قابل پرداخت، گواهی وضعیت شهری و مدنی صادر شده توسط سفارت در صورتی که والدین ازدواج نکرده باشند و … .

سوالات متداول در ارتباط با تولد فرزند و زایمان در سوئیس و اخذ اقامت

  1. آیا کشور سوئیس از اصل خاک تبعیت می کند؟

    خیر این کشور برخلاف کانادا و آمریکا از اصل خاک پیروی نمی کند.

  2. آیا کشور سوئیس دارای قانون تابعیت چندگانه است؟

    بله کشور سوئیس از قانون تابعیت چند گانه تبعیت می کند و کاری به تابعیت اول شخص ندارد.

  3. هزینه زایمان در کشور سوئیس چقدر است؟

    فرایند زایمان در سوئیس ارزان نیست و به طور میانگین هزینه هایی بین هفت هزار تا نه هزار دلار خواهد داشت.

  4. آیا برای مهاجران امکان دریافت بیمه وجود دارد؟

    بله مهاجران می توانند برای زایمان از شرایط بیمه استفادده کنند.

  5. زایمان در کشور سوئیس در چه مکان هایی امکان پذیر است؟

    در کشور سوئیس هم امکان زایمان در خانه وجود دارد و هم شخص می تواند برای تولد فرزند به بیمارستان مراجعه کند.

  6. برای زایمان در سوئیس چه مزایایی موجود است؟

    برای تمام مادران در تمام سوئیس آزمایشات و عکس برداری ها، کلاس های آمادگی قبل از تولد، کلاس های بعد از تولد و … رایگان خواهد بود و تحت نظر بیمه انجام خواهد گرفت.

  7. آیا کودکی که از یک پدر سوئیسی و مادر خارجی یا بالعکس متولد شده باشد می تواند تابعیت این کشور را کسب کند؟

    بله طبق قوانین کشور سوئیس اگر کودکی از یک پدر سوئیسی و مادر خارجی یا شرایط عکس متولد شده باشد از بدو تولد شهروند این کشور است.

  8. اگر کودکی پدر و مادر سوئیسی داشته باشد ولی در کشوری دیگر متولد شده باشد، آیا به او تابعیت سوئیسی داده خواهد شد؟

    بله کودکی که از پدر و مادر سوئیسی متولد می شود در هر جای دنیا که باشد شهروند این کشور خواهد بود.

  9. در چه صورت کودکی که پدر سوئیسی و مادر خارجی دارد و با هم ازدواج رسمی نکرده باشند می تواند شهروند سوئیس شود؟

    در صورتی این اتفاق می افتد که قبل از رسیدن به سن قانونی ازدواج صورت گیرد. در غیر این صورت کودک تا قبل از بیست و دو سالگی می تواند برای شهروندی خود اقدام کند.

  10. برای ثبت هویت نوزاد در سوئیس چه مدارکی لازم است؟

    مدارک لازم عبارت است از: گواهی و سند ازدواج یا مدارک مرتبط با خانواده، ارائه آدرس محل زندگی و اثبات سکونت در آن، پاسپورت والدین، محوز اقامت در صورتی که والدین شهروند یا تبعه سوئیس نباشند، اعلام تولد از سوی بیمارستان یا والدین، فرم ثبت نام کامل و هزینه های قابل پرداخت، گواهی وضعیت شهری و مدنی صادر شده توسط سفارت در صورتی که والدین ازدواج نکرده باشند و … .

  11. شرایط اخذ شهروندی سوئیس تا قبل از بیست و دو سالگی چیست؟

    این شرایط عبارتند از: تحصیل در سوئیس، کار در سوئیس، ارتباط با سوئیسی ها و … .

3/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *