اغلب مهاجران به کانادا در ماه سپتامبر استخدام می شوند

مهاجرت به کانادا با روش ها و راه ها بسیار زیادی امکان پذیر است. یکی از انواع راه های مهاجرتی به کانادا از طریق کار در کانادا اتفاق می افتد. تعداد مهاجران شاغل در کانادا روز به روز در حال افزایش است. این در حالی است که طبق آمار ها در ماه سپتامبر تعداد بیشتری از افراد با سرعت قابل ملاحظه ای شغلی برای خود می یابند. در واقع می توان گفت که اغلب مهاجران به کانادا در ماه سپتامبر استخدام می شوند. اما ببینیم توضیحات و شرح این اطلاعات به دست آمده به چه صورت است؟

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اغلب مهاجران به کانادا در سپتامبر استخدام می شوند

طبق آخرین نظرسنجی نیروی کار کانادا ، اشتغال در ماه سپتامبر دو و یک دهم درصد افزایش یافته است و در مقایسه با جهش یک و چهار دهم درصدی ماه اوت شتاب بیشتری داشته است. داده های این خبر از بازار کار کانادا، از تاریخ سیزدهم تا نوزدهم سپتامبر بررسی شده است. نرخ اشتغال در کانادا در حال حاضر در حدود سه و هفت دهم درصد کمتر یا برابر با ۷۲۰۰۰۰ شغل در زمان ویروس کرونا است.

بیشترین سختی در بازار کار کانادا مربوط به خدمات اقامتی و خدمات غذایی و صنایع خرده فروشی می باشد. البته در طول زمان این شرایط با بهبود بیشتری مواجه شده اند. با این حال نرخ اشتغال مهاجران در کانادا کماکان مناسب می باشد. البته شیوع ویروس کرونا در این زمینه تاثیر گذار بوده است. 

شرایط اشتغال مهاجران به کانادا

میزان اشتغال مهاجرانی که در زمان های مختلف به کانادا مهاجرت کرده اند در طول زمان تغییر کرده است. البته میزان اشتغال به مولفه های بسیار زیادی بستگی دارد. میزان اشتغال مهاجرانی که کم تر از پنج سال است وارد کانادا شده اند و زندگی در کانادا را انتخاب کرده اند، حدود ۶۳ و شش دهم درصد می باشد. این میزان نسبت به گذشته کمی دچار تغییرات شده است. تغییرات ناشی از مشاغل صرفا به دلیل اعمال محدودیت های سفر به کشور کانادا می باشد. مهاجرانی که بیش از پنج سال است در کانادا می باشند، حدودا یک و هفت دهم درصد، افزایش اشتغال داشته اند.

در واقع این میزان در ماه سپتامبر به ۵۷ و هشت دهم درصد رسیده است. این در حالی است که کارگران متولد شده در کانادا، شاهد افزایش نیم درصدی اشتغال به کار بوده اند. درصد اشتغال به کار این افراد ۶۰ درصد می باشد. اداره آمار های کانادا در این باره نوشته است که بیشتر بخش هایی که مهاجران در آن ها مشغول هستند، بخش های مراقبت بهداشتی و کمک های اجتماعی می باشد. الیته تعدادی از مهاجران نیز در بخش های مدیریت دولتی و مدیریت مالی هم مشغول به کار هستند.

البته گزارش ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و هم چنین شرایط نا به سامان برخی از مهاجران در کانادا، تعدادی از این افراد از کار برکنار شده اند تا افراد دیگری جایگزین شوند. دقت داشته باشید که راه های بسیاری برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و کشور کانادا با وجود شیوع ویروس کرونا کماکام شرایط حمایت از مهاجران را در برنامه خود دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *