اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

طرح EntrePass برای کارآفرینان خارجی که مایل به شروع یک کسب و کار و رفتن به سنگاپور را دارند نیز طراحی شده است. کاربرد EntrePass برای این است که شما متحمل هزینه های گزافی نشوید چرا که تمامی این هزینه ها طبق تعرفه نیز می باشد. هنگامی که اشخاص تاییدیه را اخذ کردند پس از آن به مدت 30 روز به آنها مهلت داده می شود که زمینه فعالیت پیشنهاد شده مربوط به اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور و میزان سرمایه لازم را به دفتر کنسولگری تحویل دهند. جهت کسب اطلاعات درباره روند اخذ تابعیت و اقامت در سنگاپور مطالب زیر را به قلم مشاوران موسسه حقوقی توسعه گران مهر بخوانید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

شروع یک کسب و کار در سنگاپور دارای محدودیت ورودی بسیار کمی است. حفظ کردن تجارت، سخت ترین بخش است که بعدا به آن پرداخته می شود. راه اندازی ماهیت یک کسب و کار در سنگاپور به آسانی به دست می آید. شما می توانید به صورت آنلاین و مراجعه به سایت مقامات نظارت شرکت ها و حسابداری (ACRA) این کار را انجام دهید. (Accounting and Corporate Regulatory Authority)

اگر شما نیاز به دستورالعمل قدم به قدم دارید، هفت اینفوگرافیک برای شما وجود دارد. 

دستورالعمل برای راه اندازی یک شرکت محلی

اگر شما به دنبال راه اندازی یک شرکت هستید، همچنین هزینه اضافی برای استخدام یک منشی وجود دارد. شغل آنها این است که اطمینان حاصل شود که کسب و کار شما از قانون پیروی می کند و مواردی مانند تغییرات در سهامداران، روسا و آدرس ها و غیره را بررسی می کنند. ACRA باید از این اطلاعات آگاهی داشته باشد. در عوض؛ شما می توانید یک کسب و کار را به جای یک شرکت شروع کنید.

تفاوت بین یک کسب و کار و یک شرکت چیست؟

یک کسب و کار دارای مسئولیت نامحدود است؛ به این معنی است که مالکان می توانند توسط طلبکاران به صورت شخصی مورد شکایت قرار گیرند. یک شرکت، از سوی دیگر، دارای مسئولیت محدود است و طلبکاران باید از شرکت شکایت کنند؛ نه از مدیران و سهامداران.

هزینه ثبت طرح های کارآفرینی در سنگاپور

هزینه ثبت طرح های کارآفرینی در سنگاپور

هزینه ثبت طرح های کارآفرینی در سنگاپور

ثبت بیزینس نسبت به ثبت شرکت کم هزینه تر است. هزینه ثبت شرکت جدید 315 دلار و هزینه ثبت بیزینس جدید 65 دلار می باشد. از بعد اداری، برای بیزنس نیاز به تهیه و ارسال دفاتر حسابرسی سالیانه به ACRA نیست، اما شرکت ها باید این کار را انجام دهند.ثبت بیزینس باید هر سال تمدید شود، اما شرکت نیاز به تمدید سالیانه ندارد. تعطیل کردن بیزینس نسبت به شرکت آسان تر است.

نکته مهم:اگر قصد راه اندازی بیزنس را دارید، اعلام درآمد به افراد بسیار مهم است. این بدان معناست که اگر درآمد بیشتری از بیزینس بدست آوردید، مالیات بیشتری نیز باید پرداخت کنید.

 در شرکت، درآمد همسو با مالیات شرکت است. بنابراین طبق مقایسات فوق می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک ( بیزینس یا شرکت) برای شما از لحاظ مالی مناسب تر است. ثبت شرکت پروسه طولانی تری دارد. اما اگر روی هر سنت خود حساب کرده اید، نباید آنها را برای هزینه های توافقات غیر ضروری خرج کنید، زیرا ارزشی برای بیزنس شما نخواهد داشت.

جذب سرمایه برای اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

امروزه راه های زیادی برای جذب سرمایه برای راه اندازی یک استارت آپ وجود دارد. علاوه بر قرض گرفتن از دوستان و خویشاوندان( که اولین گزینه به حساب می آید) روش های دیگری نیز وجود دارد:

  • Kickstarter

یکی از محبوب ترین سایت های جمع آوری سرمایه است. آنها در راه اندازی پروژه های زیادی کارگشا بوده اند.

  • Indiegogo

Indiegogo یک موتور مالی جهانی است. این موتور از سال 2008، شرکت های بسیاری را در 200 کشور مختلف در زمینه های پروژه های خلاقانه، انگیزشی و کارآفرینی حمایت کرده است.

  • CoAssets

CoAssets یک فرصت دارایی و پلت فرم جمع آوری پول است. آنها اخیرا به جمع آوری سرمایه برای بیزنس نیز متصل شده اند.

  • MoolahSense

MoolahSense یک پلت فرم وام دهی مبتنی بر وب است که به متقاضیان وام برای گسترش سرمایه، خرید تجهیزات و یا سایر نیازها کمک می کند.

سرمایه گذاران:

  1. Singapore Venture Capital & Private Equity Association
  2. اداره توسعه اطلاعات و ارتباطات سنگاپور(Infocomm Development Authority of Singapore )
  3. Spring Singapore
  4. Singtel Innov8
  5. Bootcamps /Accelerator
  6. Red Dot Ventures
  7. SPH Plug & Play
  8. Startupbootcamp FinTech
  9. Egg Accelerator
  10. JFDI
  11. Founders Institute

برای جزئیات نقشه که پول در کدام مرحله از بیزینس قرار دارد به MengWong’s guide ( نقشه سرمایه) مراجعه کنید. طرح ها و کمک هزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد.

شناخته شدن در سنگاپور برای اجرای طرح های کارآفرینی

5 سال طول می کشد تا شرکت ها بتوانند با انجام آزمایش و خطا شناخته شوند، که این راه تبلیغ پیشنهادی نیست. امروزه با گستردگی رسانه های اجتماعی و fast media راحت تر می توان تبلیغ کرد. همچنین با کسب اعتبار در بازار از طریق ایجاد پروفایل شرکت یا محصولات خود، می توان تبلیغ موثری داشت.

باید گفت که انتخاب یک رسانه مناسب نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال اگر قصد فروش محصولات کودکان را دارید، تبلیغ در در آخرین مجله خودرو بی معنی است.

معرفی برخی از رسانه ها برای تبلیغ شرکت یا محصولات:

سایت های خبری:

  • e27:

e27 یک سازمان رسانه ای است که بر جوامع استارت آپ تکنولوژی آسیا متمرکز می باشد. این سازمان در سال 2007 تاسیس شده است.

  • TechinAsia:

Tech in Asia یک استارت آپ اخبار تکنولوژی آنلاین در آسیاست و اعضای آن افرادی از سراسر منطقه می باشد.

تلویزیون:

  • Start Up on CNA:

مجموعه ای از اخبار واقعی پیشرو منطقه ای است که از شبکه NewsAsia پخش می شود.

جذب نیرو برای اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

در این مرحله به کمک نیاز دارید. استخدام در سنگاپور نه به دلیل قوانین، بلکه بیشتر به دلیل بازار کار متراکم،سخت است. در 13 فصل گذشته، نرخ بیکاری تک رقمی بوده است. متاسفانه بسیاری از MNC های بزرگتر و حتی SME های پیشرو مورد توجه بسیاری از Millennial ها قرار نمی گیرند. این می تواند به دلیل بوروکراسی باشد و اینکه تقاضا برای صنعت/ تولید وجود ندارد. پورتال های اختصاصی متعددی وجود دارد که افراد با استعدادی که تمایل به کار کردن در یک بیزینس جدی را دارند، پیدا می کند:

سایت های اشتغال:

  • e27 Jobs
  • StartUp Jobs Asia

راه دیگر جذب نیرو پیدا کردن محل افراد با استعداد است و اگر در محیط استارت آپ هستید، می توانید این افراد را در فضاهای همکاری پیدا کنید. ایده های کارآفرینی و استارت آپ باید ارزش مالی داشته باشند تا بتوان برای آنها انرژی صرف کرد.

جذب نیرو برای اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

جذب نیرو برای اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

فضای کاری برای اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

  • The Hub: بزرگترین انجمن کارفرمایان در سنگاپور که آینده تجارت ها، فناوری ها و جوامع را پایه ریزی می کنند.
  •  Woolf Works: این شرکت یک سازمان عمومیست که فضایی برای فعالیت زنانی دارای کسب و کارهای کوچک، فریلنسرهای خلاق، نویسنده ها، بلاگرها و مادرانی که از داخل خانه کار میکنند ایجاد کرده است.
  • The Co: The Co یک فضای کاری برای افراد حرفه ای در صنایعی از جمله تکنولوژی، رسانه و صنایع خلاق است. این شرکت در خیابان 75 High Street واقع شده است. اجاره یک میز کار در این شرکت برای هر فرد 45 دلار در روز است. هزینه 10 بار مراجعه و استفاده از امکانات شرکت در ماه 350 دلار و 600 دلار برای استفاده ماهیانه است. در حالی که برای اجاره یک سوئیت اداری می بایست بین 700 تا 990 دلار به ازای هر فرد پرداخت کنید.
  • SmartSpace: این شرکت بزرگ 8000 متر مربعی دارای اتاق اجتماعات، آشپزخانه، ایستگاه های کاری، میزهای خصوصی و حتی فضا برای میز تنیس است. علاوه بر آن این شرکت رابط کاربری خوبی دارد و نرخ رزرو اتاق برای دفاتر کار به ازای هر ساعت از 30 دلار در روز آغاز می شود و تا 600 دلار در ماه میتواند هزینه داشته باشد. این فضای کاری به شما این اجازه را می دهد که تا دیر وقت کار کنید و به صورت شبانه روزی باز است.
  • The Working Capital: The Working Capitol یک فضای کاری بازیابی شده است. ترکیبی از فضای باز همکاری، دفاتر خصوصی، فضای رویداد و کافی شاپ. این شرکت یک مرکز چند وجهیست که بازار رو به رشد کارآفرینی های پایه گذاری شده بر مبنای علم و دانش را که به دنبال فضایی برای برای توسعه تجارت خود هستند، به عنوان هدف خود تعین کرده است.
  • The Refinery: The Refinery یک شرکت یاکیتوری، یک کوکتل بار معروف و یک کارگاه صنایع دستیست. هزینه اجاره یک میز از 450 دلار در ماه آغاز می شود و از خدمات قهوه و ویسکی رایگان آن نیز بهره مند خواهید شد. علاوه بر آن، طراحانی در این محدوده فعالیت می کنند که در صورت لزوم می توانند توصیه های دوستانه ای برای شما داشته باشند. این شرکت تمامی ساعات روز باز است.

برنامه ریزی فروش برای اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

برنامه ریزی فروش شاهرگ اصلی هر کسب و کاری به شمار می رود. یک کسب و کار می بایست از روزهای اول یک طرح کلی از نحوه سوددهی سهام خود داشته باشد. یکی از راه های دسترسی به مشتریان جدید از طریق برقراری تماس با مصرف کنندگان برای فروش محصولات و یا خدمات شماست. این راه در مقایسه با سایر راهها از جمله بازاریابی داخلی راه پربازده تری به شمار می رود.

البته باید گفت که بازاریابی داخلی نیز یکی از کارهاییست که می بایست انجام دهید اما تا زمانی که از این راه جواب بگیرید ممکن است مدت زیادی طول بکشد و قبل از این که پیج شما در صفحات اول گوگل دیده شود ممکن است مدت طولانی ای بگذرد و طی این مدت می بایست راه های دیگری را برای پرداخت هزینه های شرکت خود پیدا کنید.

اگر زمان و امکان بازدید از مشتریانتان را دارید، می توانید راه های دیگر را امتحان کنید در غیر این صورت تماس گرفتن با مصرف کنندگان سریع ترین و ساده ترین راه ممکن است. از آنجایی که توانایی ها و مهارت های لازم برای جذب مشتری را در مدرسه یاد نگرفته اید می بایست برای آموزش دیدن در این حوزه پیگیر باشید و در دوره های آموزشی شرکت نمایید. برخی از آموزشگاه های برگزار کننده این دوره عبارتند از:

  • Dale Carnegie در سال 1912 تاسیس شد و شرکت های آموزشی انگیزشی و عملی در سرتاسر جهان دارد.
  • Lusi Group یکی از رهبران رشد و توسعه سودمندی و سوددهی
  • Sandler Training این شرکت پروانه رسمی فعالیت در سنگاپور و هنگ کنگ دارد و یکی از رهبران اصلی فروش و مدیریت فروش و آموزش در این حوزه به شمار می رود.
  • SOCO این شرکت به تیم های فروش کمک میکند که عملکرد خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشند. 

از کمک دیگران استفاده کنید و برخی اوقات برای پیدا کردن مسیر درست تنها به کمک و راهنمایی و مشورت دیگران نیاز دارید تا بتوانید با دیدی متفاوت با یک مساله برخورد کنید. بنابراین می توانید از تجربیات افرادی که قبلا این کار را انجام داده اند استفاده کنید.

در صورت ناکامی در اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور

نرخ موفقیت در طرح های کارآفرینی در کشور سنگاپور به شدت پایین است. در حقیقت، 90 درصد از استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید شکست میخورند. افراد زیادی با علاقه و منابع متعددی کار خود را آغاز می کنند اما همیشه فاکتورهای بیرونی نقش بسیار موثری ایفا می کنند تا جایی که ممکن است اهمیتی نداشته باشد که محصول شما بهترین است و یا اولین نمونه خود در بازار است.

در بسیاری از موارد، شکست در کارآفرینی به ورشکستگی منتهی می شود. ممکن است تلاش کنید که با استفاده از پول تمامی مشکلات خود را در این خصوص حل کنید اما همیشه این راهکار شدنی نیست. در نهایت با این حقیقت مواجه میشوید که پولی در بانک ندارید و طلبکاران شما جلوی خانه تان صف کشیده اند! خبر خوب این است که قوانین ورشکستگی در کشور سنگاپور اخیرا با تغییراتی همراه بوده است.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، افرادی که برای نخستین بار اعلام ورشکستگی می کنند پس از هفت سال از گذشت ورشکستگی شامل عفو قانونی میشوند حتی اگر نتوانند طی این مدت بدهی های خود را پرداخت کنند. این مساله باعث میشود که اعلام ورشکستگی برای مردم سخت تر و خروج از آن برایشان راحت تر باشد. 

این دسته از افراد پس از هفت سال شامل عفو قانونی و پس از 9 سال امکان تکرار برخی از پرونده های خود را خواهند داشت. در حال حاضر قانونی هیچ امتیازی برای خروج از ورشکستگی برای مردم در نظر نگرفته است. افرادی که ورشکست می شوند تنها با دستور و حکم دادگاه عالی و یا از طریق گواهی عفو صادر شده توسط مامور دادگاه و در صورتی که تشخیص داده شود که میزان بدهی آنها از 500,000 دلار کمتر است میتوانند از عفو قانونی خود استفاده کنند.

ورشکستگی پایان ماجرا نیست. بسیاری از افراد پس از ورشکستگی مجددا بر می خیزند و حتی موفق تر از پیش به راه خود ادامه میدهند. برای برخی، ورشکستگی و بدهی های آنها باعث شده است که سخت تر و هوشمندانه تر کار کنند و کسب و کار دو دلاری خود را به یک بیزینس 2.5 میلیون دلاری تبدیل کنند. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنگاپور ضمن برنامه اجرای طرح های کارآفرینی در سنگاپور با مشاوران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *