مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه

راه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد و یکی از مهم ترین آن ها مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. برای سرمایه گذاری می توان اقدام به خرید ملک نمود یا این که شرکتی را در کشور مقصد ثبت کرد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید چه کشوری برای سرمایه گذاری بهتر است؟! یا این که مزایای سرمایه گذاری در هر کشور چه طور سنجیده می شود؟! در ادامه ما به مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه می پردازیم تا ببینم خرید ملک در یونان بهتر است یا ترکیه؟! خرید ملک در ترکیه و خرید ملک در یونان هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه

خرید ملک در ترکیه و خرید ملک در یونان قطعا تفاوت هایی با هم دارند. هر کدام از این کشور ها شرایط خاص خود را داشته و در عین حال مزایا و معایبی نیز برای خرید ملک دارند. مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه به ما این امکان را می دهد تا متوجه شویم که خرید ملک در یونان بهتر است یا ترکیه ؟! توجه داشته باشید اگر هدف شما سرمایه گذاری در ترکیه یا سرمایه گذاری در یونان باشد بررسی شرایط ملک و املاک در این کشور ها با هدف مقایسه می تواند مسیر را برای تان هموار نماید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مهاجرت به ترکیه و مهاجرت به یونان با روش های مختلفی امکان پذیر است. شما می توانید برای تحصیل در ترکیه یا کار در یونان هم اقدام نمایید. با این حال خرید ملک تنها بر روند سرمایه گذاری تاثیر ندارد. شما می توانید با هر روش مهاجرتی که وارد ترکیه یا یونان شده اید برای خرید ملک اقدام نمایید.

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا یونان؟

برای این که بتوانیم روند مقایسه خرید ملک در ترکیه و یونان را صورت دهیم لازم است تا بررسی های دقیقی در این زمینه انجام دهیم. ترکیه مشهور ترین کشوری است که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می گیرد. این کشور دارای باشکوه ترین شهر ها و مناظر طبیعی در جهان می باشد. یونان هم به خاطر ویرانه های باستانی، سواحل زیبا، دهکده های سفید و موارد دیگر شناخته شده است. شرایط زندگی در ترکیه متفاوت با شرایط زندگی در یونان است. همین مسئله می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روند خرید ملک در ترکیه یا یونان داشته باشد.

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا یونان؟

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا یونان؟

برای مقایسه خرید ملک در ترکیه و یونان قصد داریم ابعاد بسیاری را مورد بازرسی قرار دهیم. در حالی که یونان و ترکیه دو کشور بسیار متفاوت هستند، خریداران ملک اصولا متوجه می شوند که این دو کشور نقاط مشترک زیادی با هم دارند. از این رو ممکن است انتخاب برای افراد سخت باشد. به همین دلیل ما مواردی را برای شما بررسی کرده ایم. اطمینان داشته باشید که با مطالعه دقیق این مقاله تا به انتها متوجه خواخید شد که کدام کشور برای خرید ملک مناسب تر خواهد بود.

تفاوت های بین یونان و ترکیه برای خرید ملک چیست؟!

برای این که بتوانیم به جهت خرید ملک در ترکیه و یا خرید ملک در یونان اقدام نمایم، مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه به ما کمک می کند تا شناخت دقیقی از شرایط پیدا کنیم. البته بررسی این مسائل بخش مهمی دارد که مربوط به اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک می باشد. در این بخش از مقاله برای آمادگی بیشتر روند مقایسه تفاوت هایی که تاثیر اساسی بر نحوه خرید ملک در این دو کشور را دارند بیان می کنیم.

تفاوت در زبان رسمی

قبل از هر چیزی تفاوت این دو کشور در زبان رسمی آن ها است. زبان رسمی در ترکیه ، ترکی استانبولی و زبان رسمی در یونان، یونانی می باشد. خبر خوب این است که در مناطق توریستی هر دو کشور، بسیاری از افراد محلی می توانند به خوبی با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند. البته شما می توانید افرادی با زبان های آلمانی یا سایر زبان ها را هم ببینید. در واقع به دلیل تعداد بالای مهاجران خصوصا در کشور ترکیه شما می توانید به راحتی با هر زبانی ارتباط بگیرید.

تفاوت در ارز دو کشور

یکی از موارد مهمی که تاثیر بسیار زیادی بر خرید ملک دارد ارز رسمی کشور ها است. در این مرحله از مقایسه خرید ملک در ترکیه و یونان می توان گفت که ارز یونان دارای برتری است. در واقع به دلیل این که کشور یونان از ارز رسمی یورو استفاده می کند پایداری بیشتری را در شرایط خود خواهد داشت. در واقع یورو یکی از سه ارز برتر جهانی است.

در نقطه مقابل لیر ترکیه که به عنوان ارز رسمی این کشور شناخته می شود در سال های اخیر به طور قابل توجهی با کاهش ارزشی مواجه شده است. اما این مسئله را نمی توان برای خرید ملک در ترکیه به عنوان یک گزینه منفی به حساب آورد. در واقع اگر شما درآمد خود را به دلار یا یورو کسب می کنید به راحتی می توانید به دلیل ارزش لیر ترکیه ملکی مناسب در این کشور خریداری نمایید. البته هنوز تا جواب به سوال خرید ملک در ترکیه بهتر است یا یونان؟ زمان باقی است. پس با ما در ادامه همراه شوید.

مقایسه بازار ملک در یونان و ترکیه

برای این که بتوانیم به مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه بپردازیم و ببینیم که خرید ملک در یونان بهتر است یا ترکیه؟ باید بدانیم که بازار املاک و مستغلات در این کشور ها چگونه است؟! مقایسه بازار ملک در یونان و ترکیه کمک بسیار بزرگی به روند خرید ملک در ترکیه و یا خرید ملک در یونان می کند. بازار ملک در این کشور ها موارد بسیار زیادی را شامل می شود. در ابتدا با بررسی هزینه ملک شروع می کنیم.

هزینه ملک در یونان و ترکیه

برای خرید ملک در یونان و ترکیه، یکی از مهم ترین بررسی ها هزینه های خرید می باشد. هزینه ملک برای مقایسه بازار ملک در یونان و ترکیه اهمیت بسیار زیادی دارد. با مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه با مولفه هزینه ملک نکه مهمی را  متوجه می شویم. قیمت هر متر مربع از املاک و مستغلات در کشور یونان ۷۷ درصد بالا تر از ترکیه است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت خرید بسته به محل خرید در کشور ها متفاوت می باشد.

با این وجود دو نکته می تواند به خریداران خارجی کمک کند تا راحت تر از سایرین برای خرید ملک در ترکیه و یا اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک اقدام نمایند. اولین مسئله همان طور که اشاره کردیم ارز رسمی ترکیه است. اما دومین مورد میزان توسعه شهری در کشور ترکیه است که باعث شده املاک جدید افزایش بسیاری پیدا کنند. در واقع یونان به دلیل مواجه با بحران مالی توسعه حدید را با چالش همراه کرده و هنوز پیشرفت بسیاری نکرده است. در کنار این مسئله توجه داشته باشید که هزینه زندگی در یونان حدودا یک و نیم تا سه برابر هزینه زندگی در ترکیه می باشد.

بازده املاک و مستغلات در یونان و ترکیه

یکی دیگر از مولفه های تاثیر گذار بر روند خرید ملک در ترکیه و خرید ملک در یونان، بازده خرید و سوددهی می باشد. طبق بررسی هایی که در روند مهاجرت سرمایه گذاری به ترکیه صورت گرفته، بازده املاک در این کشور بیشتر می باشد. در این کشور بازدهی بین ۵ تا ۷ درصد می باشد. این در حالی است که در یونان بازده میان ۴.۵ تا ۵ درصد متغیر خواهد بود.

با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که استانبول ترکیه در روند مقایسه خرید ملک در ترکیه و یونان استثنا است. در این شهر مقدار بالای املاک جدید برای فروش همراه با قیمت های زیاد بازدهی و سود دهی را به ۳ تا ۴ درصد کاهش داده است.

مقایسه وام بانکی برای خرید ملک در ترکیه یا یونان

آیا برای خرید ملک مورد نظر خود نیاز به وام بانکی دارید؟! اگر این نیاز را احساس می کنید باید شرایط وام های بانکی در ترکیه و یونان را با هم به مقایسه بپردازید. این کار در نهایت شما را به پاسخ خرید ملک در ترکیه بهتر است یا یونان نزدیک تر می کند. در این مورد مقایسه خرید ملک در ترکیه و یونان باید گفت که شرایط وام در یونان بهتر است. یونان کشوری است در منطقه یورو. نرخ بهره وام های بانکی در کشور یونان بر طبق قوانین بسیار پایین می باشد. وام هایی که برای خرید ملک در یونان ارائه می شوند، بازپرداختی ۲۵ ساله دارند و تا ۷۵ درصد از هزینه ملک را به شما ارائه می دهند.

اما برای خرید ملک در ترکیه شرایط وام به این صورت نیست. ترکیه شرایط وام را با بازپرداخت کوتاه تری ارائه می دهد. متقاضیان باید مبلغ وام خود را در طی ده سال پردخت نمایند. علاوه بر آن نرخ بهره وام در کشور ترکیه بیشتر از یونان می باشد.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه و یونان

یکی از مهم ترین مورادی که در زمینه خرید ملک بررسی می شود، اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک و یا اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک می باشد. باید ببینیم که آیا می توان با خرید ملک در ترکیه و یا خرید ملک در یونان به اقامت ترکیه و اقامت یونان دست پیدا کرد؟! کشور یونان مزیت بسیار بزرگی را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا در نظر گرفته است.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه و یونان

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه و یونان

این کشور یک طرح ویزای طلایی دارد که به شما امکان دسترسی به اقامت یونان و در نهایت پاسپورت یونان یا اتحادیه اروپا را می دهد. با سرمایه گذاری ۲۵۰۰۰۰ یورویی در روند خرید ملک می توانید اقامت ۵ ساله قابل تمدید یونان را درخواست دهید و در نهایت پس از ۷ سال تابعیت یونان را دریافت نمایید. با این حال کشور ترکیه با هر خرید ملک اجازه اقامت یک ساله را خواهد داد. اما اگر بیش از ۲۵۰۰۰۰ یورو در این کشور سرمایه گذاری کنید، می توانید از یک طرح ویزای طلایی با تابعیت سریع ترکیه استفاده نمایید.

نتیجه گیری

مقایسه خرید ملک در ترکیه و یونان این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم تصیمیم دقیق تری در روند خرید ملک در یونان و خرید ملک در ترکیه بگیریم. از زوایای بسیاری می توان به بررسی این روند پرداخت. با این برررسی به سوالی پاسخ دادیم که خرید ملک در ترکیه بهتر است یا یونان؟! با مطالعه دقیق این مطلب مقاله پاسخ سوال را به وضوح دریافت می کنید. ما در این مقاله به بررسی روند اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک هم پرداختیم.

با این حال اگر قصد خرید ملک در ترکیه و یا قصد خرید ملک در یونان دارید می توانید به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز می باشد.

سوالات متداول در ارتباط با مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه

  1. آیا ترکیه برای زندگی و سرمایه گذاری کشور مناسب است؟

    بله ترکیه یکی از بهترین کشور ها میان آسیا و اروپا برای سرمایه گذاری و رندگی می باسد.

  2. یونان کشوری مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری می باشد؟

    بله یونان یکی از کشور های اروپایی با مزایای خاص برای زندگی و سرمایه گذاری است.

  3. در روند مقایسه خرید ملک در یونان و ترکیه چه مولفه هایی بررسی می شود؟

    ارز رسمی کشور ها، هزینه خرید ملک، بازار املاک و مستغلات، بازدهی و سوددهی و غیره بررسی می شود.

  4. آیا ارز رسمی کشور های ترکیه و یونان در روند خرید ملک تاثیر دارد؟

    بله ارز رسمی تاثیر مستقیمی بر روند خرید ملک دارد.

  5. مقایسه بازار املاک و مستغلات ترکیه و یونان چه کمکی به ما می کند؟

    با مقایسه بازار املاک می توان شرایط خرید ملک و هزینه ها را بررسی نمود.

  6. آيا امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک موجود است؟

    بله با سرمایه گذاری بیش از ۲۵۰ هزار یورو این امکان موجود است.

  7. آیا امکان اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک می باشد؟

    بله یونان ارائه دهنده ویزای طلایی برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک است.

  8. شرایط وام بانکی خرید ملک در ترکیه بهتر است یا در یونان؟

    شرایط وام بانکی در یونان بهتر است.

  9. بازده و سوددهی املاک و مستغلات در ترکیه بالا تر است یا یونان؟

    بازده و سوددهی املاک در ترکیه بیشتر است.

  10. هزینه خرید ملک در یونان بیشتر است یا ترکیه؟

    هزینه خرید ملک در یونان بیشتر از ترکیه می باشد.

  11. خرید ملک در ترکیه بهتر است یا یونان؟

    با بررسی های صورت گرفته به نظر می رسد خرید ملک در ترکیه بهتر باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *