شرایط زندگی و درآمد پزشکان در نیوزلند چگونه است؟

نیوزلند از جمله کشورهای زیبا با امنیت بالایی می‌باشد که در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار دارد و از جزایر کوچک و بزرگی تشکیل گردیده است. با توجه به نرخ پایین بیکاری در این کشور و اقتصاد رو به رشدی که دارد درآمد همه مشاغل بویژه درآمد پزشک در نیوزلند بالا است، به همین دلیل بسیاری از متخصصان و کارمندان ماهر با داشتن شرایط لازم به این کشور سفر می‌کنند و جهت کار یا تحصیل به اقامت در نیوزلند می‌پردازند. اگر شما پزشک هستید و قصد مهاجرت به نیوزلند را دارید، مهاجرت شما به این کشور در واقع یک مهاجرت کاری به نیوزلند می‌باشد اگر می‌خواهید بدانید که شرایط زندگی و درآمد پزشکان در نیوزلند چگونه است؟ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی در نیوزلند و شرایط ورود به رشته پزشکی

جهت تحصیل پزشکی در نیوزلند باید حتماً افراد دارای دیپلم ۱۲ ساله باشند و برای تحصیل در این رشته به فراگیری دوره‌های پیش پزشکی بپردازند، متقاضیان باید در طی یک سال دروس پایه پزشکی را مطالعه کنند که از جمله آنها می‌توان به شیمی، زیست شناسی، فیزیک، زبان و … اشاره کرد.

متقاضیان با طی این دوره آمادگی لازم جهت آزمون ورودی برای تحصیل در رشته پزشکی در نیوزیلند را پیدا خواهند کرد و با کسب نمره قبولی در این آزمون می‌توانند تحصیل خود را در دوره لیسانس پزشکی شروع کنند.‌

معمولا دانشجویان مهاجری که می‌خواهند در رشته پزشکی در نیوزیلند تحصیل نمایند باید در آزمونی دیگری به نام UMAT شرکت کرده و دارای زبان آیلتس با نمره ۷.۵ باشند و شرایط لازم جهت شروع دوره لیسانس پزشکی در نیوزلند را داشته باشند.

تحصیل در نیوزلند در رشته پزشکی ۶ سال به طول می انجامد و شامل انواع درس تئوری و عملی خواهد بود و با توجه به این که مدارک دانشگاه پزشکی نیوزلند در همه جای دنیا مورد تایید است، بدین ترتیب دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام تحصیل خود در نقاط مختلف جهان مشغول به فعالیت گردند.

درآمد پزشک در نیوزلند

دانشگاه های پزشکی نیوزلند

دانشجویانی که می‌خواهند به تحصیل در نیوزلند در انواع رشته‌های پزشکی بپردازند، معمولا بعد از فارغ التحصیلی در نقاط مختلف دنیا مشغول به کار خواهند شد یا اینکه همان نیوزلند برمی‌گزینند و در این کشور خدمت رسانی می‌کنند.
بنابراین اعتبار و رنک دانشگاه پزشکی این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل دانشگاه‌های معتبری در این کشور تاسیس گردیده که با توجه به تجهیزات و اساتید مجربی که در این دانشگاه‌ها وجود دارد از رتبه‌های بالایی علمی در میان سایر دانشگاه‌های پزشکی جهان برخوردار می‌باشند.

بنابراین برخی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های نیوزلند در رشته پزشکی شامل دانشگاه اوکلند، دانشگاه اوتاگو، دانشگاه کانتربری، دانشگاه مسی، دانشگاه وایکاتو، دانشگاه صنعتی اوکلند، دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، دانشگاه ویتیریا و … خواهند بود.

بررسی درآمد پزشک در نیوزلند

از جمله کشورهایی می‌باشد که معمولاً به عنوان یکی از گرانترین شهرها برای زندگی مهاجرین محسوب می‌شود چرا که هزینه زندگی در نیوزلند بسیار بالا است و با با توجه به اینکه پزشکی از جمله مشاغلی می‌باشد که بسیار مورد نیاز کشور نیوزلند محسوب می‌گردد، بنابراین از درآمد قابل توجهی نیز برخوردار است.

از جمله رشته‌های پزشکی که این کشور به استخدام پزشک در آن می‌پردازد شامل رزیدنت پزشکی، پزشک متخصص قلب، پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص اورژانس و چشم پزشک می باشد و به همین دلیل می‌توان گفت استخدام پزشک در نیوزلند بسیار بالا است.

معمولاً درآمد پزشک در نیوزلند توسط دولت این کشور مشخص خواهد شد و در سرتاسر این کشور یکسان خواهد بود و معمولاً حقوق پزشک در نیوزلند با توجه به میزان ساعت‌های کاری هر فرد در طی هفته و تجربیات کاری آن تعیین می‌شود، ذکر این نکته نیز الزامی است که درآمد پزشکان عمومی و تخصصی یکسان نیست و متخصصان پزشک از درآمد بیشتری برخوردار هستند.

می‌توان گفت از آنجایی که نیوزلند با کمبود شدید پزشک دست و پنجه نرم می‌کند، بنابراین تمامی پرسنل،های پزشکی در این کشور بسیار مورد تکریم قرار می‌گیرند و انواع پزشکان دارای فرصت‌های شغلی بسیار مختلفی در شهرهای بزرگ و کوچک این کشور خواهند بود بدین ترتیب پزشکان و انواع پرسنل‌های پزشکی می‌توانند در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های پزشکی با توجه به تخصص خود مشغول به کار گردند.
از این رو می‌توان گفت شرایط زندگی پزشکان در نیوزلند با توجه به میزان درآمد قابل توجهی که دارند بسیار مطلوب است و به همین جهت بسیاری از پزشکان خارجی نیز نیوزلند را جهت مهاجرت کاری انتخاب خواهند کرد. بنابراین می‌توان گفت حقوق یک پزشک در نیوزلند با توجه به نوع مدرک تحصیلی، نوع رشته تخصصی، سوابق کاری آن و میزان ساعت کاری پزشک تعیین خواهد شد.

برای مثال حقوق یک پزشک عمومی در این کشور بین ۱۵۰ دلار تا ۱۸۵ دلار نیوزلند است، یک رزیدنت در بیمارستان‌های عمومی در طی یکسال تقریبا ۱۴۵ هزار دلار نیوزلند درآمد دارد و پزشکان متخصص هم با کار کردن در بیمارستان‌های عمومی نیوزلند بین ۲۰۰ هزار دلار نیوزلند تا ۳۰۰ هزار دلار نیوزلند به طور سالانه حقوق خواهند داشت.

درآمد پزشک در نیوزلندمهاجرت پزشکان به نیوزلند

معمولاً پزشکان جهت کار کردن در نیوزلند باید صلاحیت خود را جهت اشتغال در حرفه پزشکی و طبابت در این رشته مراکز به دولت این کشور ثابت کنند و معمولاً پزشکان جهت اثبات این امر در آزمون‌های پزشکی مورد نظر انجمن پزشکی نیوزلند با ثبت نام در این انجمن شرکت می‌کنند و مراحل ثبت نام خود را کامل خواهند کرد.

همچنین پزشکان برای آنکه بتوانند در انجمن پزشکی نیوزلند ثبت نام کنند باید سوابق حرفه‌ای و کاری خود را به همراه مدارک تحصیلی پزشکی خود ارائه دهند و بدین ترتیب درخواست آنها با توجه به هدف مهاجرت آنها، مدت زمان اقامت در نیوزلند و میزان سطح سواد علمی و سوابقشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بسیاری از پزشکان می‌دانند که کار کردن در نیوزلند برای آنها امکانات و مزایای فراوانی ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل مهاجرت به نیوزلند می‌پردازند و در این کشور مشغول به فعالیت می‌گردند که از مهمترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این کشور امکانات پزشکی برای انواع پزشکان در سطح بسیار پیشرفته و مدرن می باشد.
  • بالاترین درآمد در نیوزلند مختص پزشکان می‌باشد.
  • هر پزشک می‌تواند پنج هفته مرخصی با حقوق در طی هر سال داشته باشد.
  • معمولاً پزشکان ۵ تا ۱۰ روز دارای مرخصی استعلاجی دارند که با حقوق است.
  • کلاس‌های آموزشی جهانی زیادی، برای کلیه پرسنل پزشکی توسط دولت برگزار خواهد شد که موجب ارتقاء دانش آنها می‌گردد.
  • در بسیاری از بیمارستان‌های نیوزلند جهت رفاه و آسایش پزشکان و پرسنل درمانی‌شان، به تخصیص خوابگاه و تغذیه مناسب و ارزان برای آنها می‌پردازند.

در نتیجه

با توجه به اینکه نیوزلند کشوری می‌باشد که دارای استانداردهای بسیار زیادی جهت زندگی می‌باشد و از جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است و دارای ثبات اقتصادی و اجتماعی زیادی می‌باشد و درآمد پزشکان در این کشور بسیار بالا است و امکانات فراوانی در اختیار آنها قرار می‌دهد به همین دلیل بسیاری از پزشکان جهت اقامت دائم یا مهاجرت کاری، کشور نیوزلند را انتخاب می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *