عقب افتادن برنامه گلدن ویزای یونان به دلیل ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا جدید یعنی کووید نوزده باعث شده تا شرایط مهاجرتی در تمام کشور های دنیا با مشکل مواجه شود. به دلیل جلوگیری از همه گیری بیشتر این بیماری اقدامات بسیاری صورت گرفته است. کشور یونان هم مانند سایر کشور ها برای جلوگیری از این برنامه همه گیری اقداماتی را صورت داده است. از این رو ما شاهد عقب افتادن برنامه گلدن ویزای یونان به دلیل ویروس کرونا هستیم. گلدن ویزای یونان یکی از انواع ویزا های یونان برای مهاجران و متخصصان می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

عقب افتادن برنامه گلدن ویزای یونان به دلیل ویروس کرونا

داده ها و اطلاعات کسب شده از وزارت سیاست مهاجرتی یونان نشان می دهد که کشور یونان از ابتدای سال تا کنون تنها سیصد و شصت و هشت ویزای طلایی بین المللی را صادر کرده است. طبق بیانیه این وزارت روند ویزا های طلایی در اتحادیه اروپا در سال های اخیر به دلایل بسیار زیادی با کاهش چشمگیری مواجه بوده است. امسال شرایط ویروس کرونای جدید یا همان کووید نوزده باعث شده تا شرایط گلدن ویزای یونان نیز با همین چالش مواجه شود. مقدار گلدن ویزا های صادر شده برای مهاجران و متقاضیان در سال دو هزار و نوزده میلادی سه هزار و چهارصد و بیست و هشت مورد بوده است.

همین مقایسه می تواند نشانگر شرایط سخت و چالشی پیش روی ارائه ویزای طلایی یونان باشد. گلدن ویزای یونان عموما به افرادی ارائه می شود که اقدام به سرمایه گذاری در یونان کرده اند. طبق ارقام منتشر شده توسط بانک یونان ، سال گذشته سرمایه بین المللی که برای خرید دارایی های املاک و مستغلات به یونان سرازیر شد، حدودا یک میلیارد و نیم یورو بوده است. اکنون تعداد کمی از افراد علاقه مند به اخذ تابعیت یونان از طریق طرح سرمایه گذاری هستند و دلایل آن از جمله مشکلات مالی و محدودیت های سفر در سراسر جهان می باشد. 

بررسی شرایط برای ارائه دوباره گلدن ویزای یونان

در ماه ژوئن ، مقامات در یونان اعلام کردند که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد طرح ویزای طلایی هستند. این کشور به دلیل همه گیری ویروس کرونا، اولین کشور در زمینه تعویق ویزا ها بود. به گفته مقامات در یونان، دولت در نظر دارد پس از بررسی موفقیت آمیز مدیریت ویروس کرونا، این برنامه را با تغییرات جدیدی که در وضعیت پیش از همه گیری ایجاد شده است، دوباره راه اندازی کند. البته شیوع ویروس کرونا و تنها یکی از دلایل تعویق گلدن ویزا می باشد.

برخی از کشور های اتحادیه اروپا متهم به این امر شدند که سرمایه گذاران وارد شده، درآمد های خود را از طریق پولشویی یا فساد مالی کسب کرده اند. از این رو بسیاری از کشور های اتحادیه اروپا با این برنامه مخالفت کرده اند. با این حا کشور یونان تنها دلیل تعویق این مسئله را جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا ارائه داده است. بررسی هایی که در حال حاضر انجام می شود، برای به کار گیری هر چه سریع تر گلدن ویزای یونان برای مهاجران می باشد. در صورت مهیا بودن شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کووید نوزده، برنامه ویزای طلایی یونان از سر گرفته می شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *