تحصیل دکترا در نیوزلند

نیوزلند از جمله کشورهایی می‌باشد که بسیاری از افراد جهت ادامه تحصیل در مقاطع مختلف به ویژه دکترا، به این کشور سفر می‌کنند، چرا که این کشور دارای دانشگاه‌های پیشرفته با اساتید مجرب می‌باشد، همچنین نیوزلند یک کشور انگلیسی زبان است و مهاجرت به این کشور برای ادامه تحصیل، بسیار آسان‌تر از سایر کشورهای انگلیسی خواهد بود. با توجه به این که هزینه زندگی در نیوزلند نیز مقرون به صرفه تر است، به همین دلیل خیل عظیمی از دانشجویان بین المللی به این کشور برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف مهاجرت می‌کنند. بنابراین دانشجویانی که دارای رزومه تحصیلی خوبی هستند، با توجه به شرایط و مدارکشان، می‌توانند از دانشگاه‌های مختلف این کشور پذیرش بگیرند، بدین ترتیب دانشگاه های نیوزلند هر ساله پذیرایی بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می‌باشند. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل دکترا در نیوزلند را دارید و می‌خواهید با شرایط و هزینه دکترا در نیوزلند در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا تحصیل دکترا در نیوزلند

نیوزلند از جمله کشورهایی است که در نیمکره جنوبی کره زمین قرار گرفته و زبان رسمی این کشور انگلیسی است و از جزایر بزرگ و  کوچکی برخوردار می‌باشد. می‌توان گفت مهاجرت تحصیلی به نیوزلند در مقاطع مختلف همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انجام می‌پذیرد و بسیاری از دانشجویان بعد از گذراندن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های نیوزلند در مقطع دکترا دارند چرا که تحصیل در این دانشگاه‌ها برای آنها جذابیت بالایی دارد، از آنجایی که تمامی دانشگاه‌های موجود در نیوزلند، دارای رتبه‌های جهانی بالایی هستند و به همین دلیل تحصیل دکترا در نیوزلند مزیت بزرگی برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

همچنین با توجه به اینکه شهریه پرداختی دانشجویان بین المللی با دانشجویان بومی در این مقطع به صورت یکسان است، از این رو روز به روز دانشجویان بین المللی بیشتری خواهان ادامه تحصیل دکترا در نیوزلند می‌باشند.‌

معمولاً دانشگاه‌های نیوزلند در رشته‌های مختلف امکان ادامه تحصیل دانشجویان را در مقطع دکترا میسر نموده‌اند که از جمله می‌توان به تحصیل پزشکی در نیوزلند در مقطع دکترا، تحصیل در رشته‌های رشته هنری و مهندسی، تحصیل در رشته‌های تخصصی ورزشی و … را بیان کرد.

بنابراین می‌توان گفت به طور کلی تحصیل در نیوزلند و در مقطع دکترا، مزایای فراوانی برای دانشجویان بین المللی به دنبال خواهد داشت که از مهمترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشجویان متقاضی که می‌خواهند تحصیلات دکترای خود را در کشور نیوزلند بگیرند، فرصت‌های بسیار ویژه و بی‌نظیری جهت تحقیقات در نیوزلند خواهند داشت.
  • معمولاً دانشگاه‌های نیوزلند دارای سیستم آموزشی طبق استانداردهای بین المللی هستند و به همین جهت تحصیل دکترا در نیوزلند کمک زیادی به ارتقاء دانش، دانشجویان دکترا خواهد کرد.
  • داشتن هزینه‌های تحصیلی یکسان میان دانشجویان بین المللی و بومی دکترا در نیوزلند.
  • نیوزلند از جمله کشورهای می‌باشد که دارای امنیت بالایی است و به همین دلیل دانشجویان می‌توانند با خیال راحت در این کشور به ادامه تحصیل خود بپردازند.
  • معمولا دولت نیوزلند از دانشجویان نخبه در مقطع دکترا جهت تحصیل در نیوزیلند استقبال فراوانی می‌کند و زمینه اشتغال آنها را بعد از اتمام تحصیلاتشان به راحتی مهیا خواهد کرد.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار بارز افراد که با تحصیل در نیوزلند از آن استفاده خواهند کرد، بهره‌مندی از طبیعت خیره کننده و جذاب این کشور خواهد بود.
  • با توجه به اینکه زبان کشور نیوزلند انگلیسی می‌باشد، به همین دلیل امکان ارتباط دانشجویان جهت تحصیل و زندگی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

شرایط تحصیل در نیوزلند

شرایط تحصیل دکترا در نیوزلند

معمولاً مقطع دکترا در کشور نیوزلند بین ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد و این دوره به صورت پژوهشی ارائه خواهد شد، بنابراین همه دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند و پذیرش در مقطع دکترا در این کشور، باید بتوانند نظر استاد راهنمای خود را جلب کنند. همچنین در شرایطی که استاد راهنما دانشجویان را تایید کند، آنها باید شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه را فراهم کنند تا با تأیید دانشگاه، نامه پذیرش خود را دریافت کنند.

دانشگاه‌های کشور نیوزلند مانند دانشگاه‌های سایر کشورهای انگلیسی از دانشجویان خود جهت ادامه تحصیل شهریه می‌گیرند و در واقع دانشجویان بین المللی باید جهت ادامه تحصیل خود هزینه پرداخت کنند، که این هزینه با توجه به موارد مختلفی به خصوص رشته انتخابی آنها، نوع شهر و نوع دانشگاه مورد نظرشان بستگی خواهد داشت، اما می‌توان گفت به طور کلی هزینه تحصیل دکترا در نیوزلند در سال 2021 بین ۶.۵ تا ۹ هزار دلار نیوزلند خواهد بود. همچنین دانشجویان باید دارای مدرک زبان انگلیسی با نمره مورد تایید دانشگاه باشند، بنابراین می‌توان گفت تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان در مقطع دکترا امکان‌پذیر نخواهد بود.

بدین ترتیب می‌توان به طور کلی برخی از شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش دکترا و تحصیل در این مقطع را به صورت زیر بیان کرد:

  1. ارائه ترجمه مدارک لیسانس و فوق لیسانس به زبان انگلیسی
  2. ارائه یک قطعه عکس 3*4
  3. ارائه اسکن پاسپورت و شناسنامه
  4. ارائه اسکن مدرک زبان
  5. ارائه رزومه کاری و تحقیق و پژوهش
  6. اسکن برگه معرفی استاد راهنما
  7. ذکر آدرس پستی و شماره تلفن
  8. ارائه مقالات بین المللی

بورسیه‌های تحصیلی دکترا در نیوزلند

همانطور که می‌دانید تحصیل رایگان دکترا در نیوزلند وجود ندارد و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان تمایل دارند، جهت کاهش هزینه‌های خود بورسیه دکترا نیوزلند را بگیرند، اما این بورسیه تحصیلی به همه‌ی دانشجویان مقطع دکترا داده نمی‌شود و در صورتی دانشجویان می توانند به اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا برسند که از رزومه تحصیلی درخشانی برخوردار باشند و در حقیقت یک نخبه به شمار آیند.

داشتن معدل بالا، نمره زبان مناسب و ارائه مقالات علمی از مهمترین مواردی می‌باشد که منجر به ایجاد یک رزومه موفق برای دانشجویان دکترا خواهد شد و در نتیجه دانشجویانی که این شرایط را داشته باشند، می‌توانند بورسیه دکترا را بگیرند. برخی از بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکترا به دانشجویان داده می‌شود به قرار زیر خواهد بود:

  • جایزه اسکار بین المللی: این بورس از طرف دانشگاه Aberystwyth به دانشجویان بین المللی نخبه در مقطع دکترا داده می‌شود و در حقیقت، این نوع بورس، یک بورس تخفیفانی می‌باشد که جهت کاهش هزینه‌های اقامت و اسکان دانشجویان به آنها داده می‌شود.
  • بورسیه بین المللی دکتری دانشگاه مسی: در واقع این بورس تنها توسط دانشگاه مسی به دانشجویانی که در مقطع دکترا در دانشگاه مسی نیوزلند تحصیل می‌کنند، داده می‌شود، اما دانشجویان باید دارای شرایطی باشند که از جمله این شرایط داشتن رزومه بسیار قوی و نمرات بالایی است، در واقع این بورس توسط بودجه یک مرکز تحقیقات بسیار بزرگ به نام انجمن سلطنتی uv-b تامین خواهد شد و سالانه برابر با ۲۷ هزار دلار نیوزلند بوده و همچنین تمامی هزینه‌های تحصیل دانشجویان مورد نظر را شامل می‌شود.
  • بورس دانشجویی WEBJET: این بورس تحصیلی در کشورهای همچون نیوزلند و استرالیا در دسترس تمامی دانشجویان ممتاز در رشته‌های ابزار فناوری قرار می‌گیرد و همه مقاطع دکتری، ارشد و کارشناسی را شامل خواهد شد و مبلغ آن ۵ هزار دلار نیوزلند به طور سالانه می‌باشد.

شرایط تحصیل در نیوزلند

درباره تحصیل پزشکی در نیوزلند

از آنجایی که بسیاری از دانشجویان رشته پزشکی در نیوزلند بعد از اتمام تحصیلات خود به راحتی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و … در نیوزلند و نقاط مختلف دنیا مشغول به فعالیت می‌شوند، از این رو بسیاری از دانشجویان به تحصیل پزشکی در نیوزلند می‌پردازند. همچنین با توجه به اینکه درآمد پزشکان در نیوزلند بسیار بالا است و از آنجایی که تحصیل پزشکی در نیوزلند با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد، بنابراین مدارک تحصیلی پزشکی صادر شده از دانشگاه‌های نیوزلند در سراسر دنیا از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است.

از این رو توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی را به تحصیل پزشکی در نیوزلند جلب کرده است چرا که این دانشجویان هم می‌توانند یک مدرک معتبر به دست آورند و هم بعد از اتمام تحصیلاتش به راحتی در نیوزلند مشغول به کار شوند و به درآمد مناسب و رشد اقتصادی زیادی دست یابند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد تحصیل در مقطع دکترا در نیوزلند و در رشته‌های مختلفی همچون تحصیل پزشکی در این کشور صحبت کردیم و شرایط تحصیل دکترا در نیوزلند و مدارک مورد نیاز آنها از جمله داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون مدرک زبان آیلتس با نمره مناسب همچون 6.5 را بیان کردیم.

لازم به ذکر است دانشجویان جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا در دانشگاه‌های نیوزلند، باید دارای استاد راهنما باشند و مکاتبات لازم را با آن انجام دهند تا مورد تایید استاد راهنما قرار گیرند و بتوانند پذیرش دانشگاه‌های نیوزلند را بدست آورند.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *