اقامت توریستی ترکیه

در چند سال آینده، ترکیه به عنوان ششمین مقصد توریستی محبوب در جهان نمود پیدا خواهد کرد و راه خود را برای جذب بیش از 40 میلیون گردشگر در هر سال باز می کند. از این رو ترکیه همچنان به ارائه فرصت های سرمایه گذاری وسیع و در حال توسعه در صنایع می پردازد. اقامت توریستی ترکیه یکی از گزینه هایی است که شما را به مقصودتان در باب اخذ اقامت می رساند. بنابراین ما در این مقاله از موسسه حقوقی توسعه گران مهر به این مسئله پرداخته ایم شما را برای شروع اقامت از هزینه های زندگی در ترکیه و دیگر جوانب آن با خبر سازیم..

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اخذ اقامت توریستی ترکیه

کشور زیبای ترکیه در حال حاضر 82 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 15 میلیون نفر از این جمعیت تنها در شهر استانبول زندگی میکنند. پس از آن، آنکارا با 5 میلیون نفر، ازمیر با 4 میلیون نفر و آنتالیا با 1 میلیون نفر بیشترین جمعیت را دارند. این بدان معناست که استانبول نیمی از اقتصاد ترکیه را تشکیل می دهد. استانبول یک محدوده صنعتی وسیع است که مکان مناسبی برای غیر قانونی کار کردن اتباع خارجه شده است ( هنگامی که این افراد با کمبود پول مواجه میشوند و قصد دارند بیشتر در این کشور بمانند مجبور به کار میشوند) همچنین از لحاظ جغرافیایی مرز غیر قانونی به اتحادیه اروپا به شمار می رود.

افراد خارجی ای که در استانبول با جیبی پر از پول و یک دوربین عکاسی، برای اخذ اقامت موقت توریستی یک ساله اقدام میکنند، ویزایی 6 ماهه و یا حتی 1 ساله دریافت میکنند. از این رو، مراکز مهاجرتی استانهای دیگر تصمیم به صدور مجوز اقامت توریستی 2 ساله گرفتند و اولین بار که برای ان تقاضا دهید صدور آن با سهولت بیشتری انجام میشود.

درخواست تمدید مجوز اقامت توریستی در استانبول بسیاری از اوقات بنا به دلایلی مانند ناقص بودن مدارک، آدرس محل سکونت اشتباه و یا به علت اینکه اتباع خارجه ای که بعد از آپریل 2018 در استان استانبول بمانند باید در همان دفتر مهاجرتی و برای همان مجوز اقامت “توریستی” قبلی برای بار دوم و یا سوم و از طریق ارائه مدرک تمدید مدت زمان اقامت درخواست دهند، رد میشود.

مراحل اخذ اقامت توریستی ترکیه

درخواست های اولیه برای اقامت در ترکیه می تواند از طریق دفاتر محلی اداره کل مدیریت مهاجرت، یا اولین برنامه ها و برنامه های کاربردی برای انتقال انجام شود. متقاضیان خارجی باید فرم آنلاین را پر کنند و یک وقت ملاقات را از نزدیک ترین دفتر اداره کل مدیریت مهاجرت از طریق “سیستم وقت ملاقات مرکزی” دریافت کنند. پس از پر کردن فرم، سیستم به صورت خودکار نشانی از نزدیک ترین مرکز DGMM و یک لیستی از مدارک مورد نیاز را نشان می دهد. هزینه برنامه و کارت را محاسبه می کند و همچنین تاریخ و زمان های موجود برای وقت ملاقات تعیین می کند. متقاضیان خارجی می توانند به طور قانونی در فرم درخواست تا تاریخ تعیین وقت ملاقات در ترکیه اقامت کنند. اگر چه داشتن یک قرار ملاقات هیچ گونه حق ورود و خروج ترکیه را نمی دهد.

هنگامی که درخواست در تاریخ تعیین شده ارسال می شود و پس از آن سند درخواست مجوز اقامت امضا مهر شده، خارجی ها ممکن است در طول 15 روز مجددا ترک و وارد ترکیه شوند. برای شروع فرم درخواست، سیستم به یک شماره تلفن همراه یا ایمیل درخواست خواهد داد. به محض این که شما کد تایید را با ایمیل یا SMS دریافت خواهید کرد. می توانید فرم درخواست خود را ادامه دهید.

به محض پایان تکمیل فرم درخواست، گام بعدی این است که قرار ملاقات را تعیین کنید. برای خارجی ها، چه کسی در تاریخ تعیین قرار ملاقات در استانبول اقامت دارد، و زمان به طور اتوماتیک توسط سیستم ارائه می شود. فرد خارجی، کسی که در سایر ایالت ها اقامت دارند، می توانند تاریخ و زمان قرار ملاقات خود را انتخاب می کنند. هنگامی که تاریخ قرار ملاقات را انتخاب می کنید، سیستم به طور خودکار هزینه های اقامت خود را محاسبه می کند، که می تواند با کارت اعتباری و یا در اداره مالیات استان خود پرداخت شود. علاوه بر این، خارجی ها گزینه ای برای لغو فرم درخواست دارند.

مدارک مورد نیاز اقامت توریستی ترکیه

بازدید کنندگان خارجی بدون اجازه اقامت در ترکیه حداکثر 90 روز ( پیوسته یا جداگانه) در هر 180 روز قبل از خروج خود باقی می ماند. بعد از 90 روز، به منظور ماندن در ترکیه، بازدید کنندگان خارجی لازم است که برای مجوز اقامت اقدام کنند.

  1. فرم درخواست مجوز اقامت (همچنین شماره مالیاتی به دست آمده از اداره مالیات)
  2. 4 عکس اندازه گذرنامه
  3. گذرنامه اصلی و فتوکپی صفحات زیر گذرنامه: صفحه دارای عکس متقاضی است. صفحه که در آخرین ورودی مهر شده است. صفحه نشان دهنده اعتبار و تاریخ انقضا پاسپورت است.
  4. یک صورت حساب بانکی که مبلغ 1000 دلار برای هر ماه را تایید کند. ( لطفا با دفتر محلی اداره مدیریت مهاجرت چک کنید، این مبلغ ممکن است از شهر به شهر متفاوت باشد)
  5. در صورت موجود بودن، مجوز اقامت منقضی شده
  6. معتبر بودن بیمه درمانی (یکی از زیرمجموعه های مراقبت های بهداشتی کافی است)
  7. مدارکی که امکان استفاده از خدمات بهداشتی در ترکیه را در زمینه موافقت نامه های اجتماعی دو جانبه تایید کند.
  8. گواهینامه مجوز دریافت شده از مؤسسۀ امنیت (تامین ) اجتماعی
  9. ضمانت درخواست برای بیمه عمومی درمانی به موسسه تامین اجتماعی
  10. بیمه خصوصی بهداشتی سازگار با اطلاعیه شماره 9 تاریخ 06.06.2014
  11. گواهینامه آدرس سکونت (اسناد رزرو اجاره نامه یا درخواست شهروند ترکیه که بازدید کننده خارجی را در آدرس محل اقامت خود قرار می دهد) موافقتنامه اجاره نامه باید حقیقی و قانونی باشد.
مدارک مورد نیاز اقامت توریستی ترکیه

مدارک مورد نیاز اقامت توریستی ترکیه

هزینه های اخذ اقامت توریستی ترکیه 2019

معمولا، هزینه مجوز اقامت مجموع سه هزینه متفاوت است: هزینه کارت مجوز اقامت مجوز، هزینه مجوز و هزینه ویزای ورودی تک. اگر چه هزینه مجوز اقامت ممکن است بر اساس اصل متقابل و ملیت خارجی ها متفاوت باشد زیرا ملیت های خاصی از هزینه ویزای تک ورودی معاف هستند و میزان هزینه های مجوز برای این ملیت ها متفاوت است.

  • هزینه کارت مجوز اقامت 89.00 لیر ترکیه
  • هزینه ویزا تک ورود 458.00لیر ترکیه
  • حداقل هزینه مجوز برای ایرانیان 10-25 دلار در هر ماه برای بیش از یک سال اجازه می دهد، هزینه 761.10 لیر ترکیه برای هر سال است.

اقامت توریستی ترکیه

از 1 فوریه 2012، مقامات ترکیه مقررات جدیدی را پیاده سازی کردند، که حداکثر 90 روز در طی یک دوره 180 روزه برای گردشگران می باشد. این شرایط ویزا را برای سفر به ترکیه تغییر نخواهد کرد، اما تا چه حد افراد خارجی می توانند در ترکیه باقی بمانند. سفارت وزارت امور خارجه ترکیه (MEM) اعلام کرده است که افراد خارجی که با ویزای توریستی وارد ترکیه می شوند، اکنون می توانند از طریق درخواست در اداره کل مدیریت مهاجرت اجازه اقامت برای اهداف گردشگری را برای حداکثر شش ماه در ترکیه فراهم کنند.

دولت ترکیه توصیه کرده است که از 1 ژانویه 2015T خارجی ها برای ورود به ترکیه باید دارای گذرنامه با حداقل شصت روز اعتبار پس از پایان دوره ویزا یا اجازه اقامت خود باشند. با مشاورین ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) گفت و گو کنید تا شما را از هزینه زندگی در ترکیه آشنا کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *