اقامت اتریش از طریق خرید ملک

در این مقاله که با تلاش گروه تحقیقاتی موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی تهیه شده است، قصد داریم در ارتباط با اقامت اتریش از طریق خرید ملک صحبت کنیم. خرید ملک در کشور های مختلف یکی از انواع راه های سرمایه گذاری می باشد. در حقیقت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در یک کشور جدید، یکی از انواع راه های مهاجرتی می باشد و از این روش افراد می توانند برای زندگی در یک کشور جدید اقدام کنند. البته با توجه به شرایط شخصی فرد، راه های دیگری نیز برای مهاجرت وجود دارد. اما با توجه به موضوع مورد بحث ما در ابتدا باید دید که شرایط عمومی کشور اتریش برای زندگی چگونه است؟!

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اتریش که با نام رسمی جمهوری اتریش شناخته می شود، کشوری است اروپایی و در حقیقت در اروپای مرکزی قرار دارد. کشور اتریش با کشور های آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستات، ایتالیا، اسلوونی، سوئیس و لیخنتشتاین مرز مشترک دارد. پایتخت کشور اتریش، شهر وین است که البته بزرگ ترین شهر در این کشور نیز محسوب می شود. زبان رسمی مردم در این کشور آلمانی است و البته زبان های اسلوونیایی، کرواتی و مجاری نیز در این کشور طرفداران مخصوص به خود را دارد. مساحت کشور اتریش، هشتاد و سه هزار و هشتصد و هفتاد و نه کیلومتر مربع است ک جمعیتی بالغ بر هشت و نیم میلیون نفر را در خود جای داده است. این کشور که حزو اتحادیه اروپا است از ارز رایج یورو برای مبادلات خود استفاده می کند.

کشور اتریش دارای نه ایالت است و شهر های مهم دیگر آن علاوه بر وین عبارتند از گراتس، اینسبورگ، ژالتسبورگ، کلاگن فورت، لئوبن، آیزن اشتات و فیلاخ. برای مهاجرت به کشور اتریش می توان از روش های مختلفی اقدام نمود. همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم یکی از روش های مهاجرتی، مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش است.

از دیگر روش های مهاجرت به کشور اتریش می توان به مهاجرت تحصیلی به اتریش، مهاجرت کاری به اتریش، ازدواج با تبعه اتریشی و … اشاره نمود. از آن جایی که هر کاری نیاز به تخصص دارد، در این زمینه نیز بهترین راه و درست ترین راه، مراجعه به متخصص است. در حقیقت شما می توانید با مراجعه به کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهید. نمایندگی های موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در شهر های شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و تبریز پاسخگوی سوالات شما هستند.

اقامت اتریش با خرید ملک

همان گونه در بخش ابتدایی مقاله خود گفتیم یکی از راه های مهاجرتی به کشور اتریش، اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری در این کشور و مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش می باشد. برای سرمایه گذاری در کشور اتریش روش های متفاوتی وجود دارد. هم می توان این کار را از طریق خرید ملک در اتریش انجام داد و هم می توان از روش های مختلف دیگر اقدام نمود. شخصی که تمایل به سرمایه گذاری در کشور اتریش دارد می تواند از طریق ثبت شرکت در اتریش نیز اقدام به سرمایه گذاری در این کشور کند. هر کدام از این روش های سرمایه گذاری برای خود ویژگی های منحصری دارند و شخص می تواند با توجه به شرایط خود برای کسب اقامت اتریش از یکی از این روش ها اقدام نماید.

در این مقاله با توجه به این که هدف ما بررسی اقامت اتریش از طریق خرید ملک در این کشور است، قصد داریم تا نکات مختلفی را برای شما ارائه کنیم. در ابتدا از ارائه نکات مرتبط با اقتصاد این کشور شروع خواهیم کرد، چرا که اقتصاد در سرمایه گذاری نقشی اساسی و مهم خواهد داشت. پس در ادامه به عنوان یکی از پیش نیاز های اساسی و مهم در زمینه خرید ملک در اتریش، شرایط اقتصادی این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم.

بررسی شرایط اقتصادی در اتریش به منظور خرید ملک

بررسی شرایط و جزئیات اقتصادی در کشور اتریش می تواند کمک بسیار زیادی به افراد متقاضی مهاجرت به این کشور کند. مهاجرانی که قصد دارند برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند لازم است تا شرایط مختلف را به دقت مورد بررسی قرار دهند. یکی از این شرایط، مسئله اقتصادی است که تاثیر مستقیمی بر شرایط زندگی در اتریش دارد. اقتصاد این کشور به حدی پیشرفته است که توانسته با توسعه یافتگی خود سطح زندگی بالایی را برای شهروندان اتریشی به وجود بیاورد. کشور اتریش به دلیل دسترسی مناسب به بازار اروپای شرقی، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

با توجه به شرایط اقتصادی در این کشور می توان گفت که نرخ مصادره اموال در کشور اتریش در سال های گذشته بسیار کم بوده و عدد یک را به خود اختصاص داده است. این عدد نشان می دهد که سرمایه گذاری در کشور اتریش همراه با اطمینان بالایی خواهد بود و ریسک بسیار پایینی برای سرمایه گذار خواهد داشت. از این رو می توان به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری در اتریش و خرید ملک در اتریش می تواند گزینه بسیار مناسبی برای حضور در این کشور باشد. نکته مهم دیگری که در ارتباط با اقتصاد کشور اتریش لازم است تا بدانید، این است که مالیات های مختلفی از سرمایه گذاران در این کشور اخذ می شود.

از جمله این مالیات ها می توان به مالیات بر فروش، مالیات بر درآمد شخصی و ‌… اشاره نمود‌ مسئله مهم بعدی که در این بخش قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، در ارتباط با نرخ بیکاری در اتریش می باشد. نرخ بیکاری نشان دهنده افراد شاغل در این کشور و در عین حال رونق و پویایی یک جامعه است.

در ارتباط با نرخ بیکاری در کشور اتریش می توان گفت که این کشور در میان سایر کشور های اروپایی دارای نرخ بیکاری پایین تری است و با توجه به صنعتی بودن این کشور، به نیروی کار ماهر نیاز خواهد داشت. بررسی مسئله کار در اتریش می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران باشد. حال که مسئله اقتصادی در کشور اتریش را بررسی کردیم به شرایط خرید ملک در این کشور می پردازیم.‌

سرمایه گذاری در اتریش

سرمایه گذاری در اتریش

شرایط مورد نیاز در ارتباط با خرید ملک در اتریش

در این بخش از مقاله قصد داریم در ارتباط با خرید ملک در اتریش صحبت کنیم.‌ از آن جایی که خرید ملک در هر کشوری شرایط خاص خود را دارد از این رو کسب اطلاعات در ارتباط با شرایط خرید ملک در کشور اتریش راه را برای شما هموار خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که شما با مراجعه به موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانید از این شرایط با جزئیات بیشتری آشنایی پیدا کنید. به دلیل این که ایران و اتریش فعالیت های خاصی با هم دارند خرید ملک و احازه خرید ملک در اتریش برای ایرانیان صادر شده است.‌

اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که می بایست به آن اشاره نمود و آن هم بحث اخذ اقامت اتریش است. در حقیقت سوالی که پیش می آید این است که آیا امکان دریافت اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک وجود دارد یا نه؟! باید در پاسخ به این سوال گفت که خیر این امکان وجود ندارد. در حقیقت برای کسب اقامت این کشور می بایست از راه های دیگری اقدام نمود‌. جهت کسب اقامت در کشور اتریش لازم است تا از روش هایی که منمر به اقامتی شود استفاده کرد.

به طور مثال شما در کنار خرید ملک می توانید یک طرح کسب و کار در کشور اتریش راه اندازی کنید و از آن طریق برای کسب اقامت اقدام نمایید. البته این نکته را باید گفت که با داشتن ملک در اتریش می توانید ویزای توریسیتی این کشور را به آسانی دریافت نمایید.

هزینه اجاره و خرید ملک در اتریش

در این بخش از مقاله با توجه به موضوع مورد بحث در ارتباط با خرید ملک در اتریش و سرمایه گذاری در این کشور، قصد داریم در ارتباط با هزینه های مرتبط با خرید ملک در این کشور و اجاره ملک صحبت کنیم. این هزینه ها به خریداران و متقاضیان کمک بسیار زیادی می کند. در ابتدا به بررسی هزینه های اجاره املاک در کشور اتریش می پردازیم.

هزینه اجاره یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر های اتریش بین پانصد و هشتاد و نه یورو تا هزار یورو در ماه می باشد. این هزینه برای آپارتمان های یک خوابه خارج از مرکز شهر، بین چهارصد و چهل یورو تا هفتصد و نود یورو می باشد.‌ برای اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر های اتریش باید بین نهصد و پنجاه تا دو هزار یورو هزینه کرد. این در حالی است که هزینه اجاره آپارتمان در خارج از مرکز شهر های اتریش برای یک واحد سه خوابه بین هفتصد و هشتاد یورو تا هزار و پانصد یورو خواهد بود. اما ببینیم شرایط خرید مسکن و هزینه های خرید مسکن در کشور اتریش چگونه است؟!

دقت کنید که تمام این هزینه ها در کنار هزینه های زندگی در اتریش خواهند بود و این مسئله را می بایست جداگانه بررسی کرد. هزینه خرید اپارتمان در کشور اتریش را بر مبنای متراژ تعیین می کنند. به ازای هر متر مربع واحد مسکونی در مرکز شهر های کشور اتریش می بایست حدودا پنج هزار و سی و دو یورو پرداخت نمود. این در جالی است که قیمت خرید مسکن برای هر متر مربع آپارتمان در خارج از محدوده مرکزیت شهری بین دو هزار و نهصد یورو تا پنج هزار یورو می باشد. حال که با هزینه های خرید ملک در این کشور اشنا شدیم به بررسی سایر نکات می پردازیم.

مراحل قانونی خرید ملک در کشور اتریش

در این قسمت از مقاله قصد داریم یکی از نکات مهم در زمینه خرید ملک در اتریش و سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اتریش را برای شما بیان کنیم. قبل از هر اقدانی لازم است تا شما در ارتباط با قوانین خرید ملک در کشور اتریش آشنایی کامل داشته باشید و بدانید که چه قوانینی برای خرید ملک در این کشور وجود دارد‌. برای اطلاع از این قوانین بهتر است تا به موسسه حقوقی وکلای برگزیده اصطهباناتی مراجعه نموده و با مشورت از کارشناسان و وکلای مجموعه به نتیجه مناسب دست پیدا کنید.

در مرحله بعد لازم است تا ملک مورد نظر خود را با تحقیق و پژوهش یافته و برای خرید آن اقدام نمایید. برای خرید لازم است تا ابتدا با کمک وکلای مجرب موسسه اصطهباناتی، پیش قرار داد اولیه تنظیم گردد. پس از آن شما به عنوان خریدار ملک می بایست ده درصد از قرارداد اولیه را به عنوان پیش پرداخت به فروشنده ارائه کنید و مالیات های مربوط به خرید ملک را تیز پرداخت نمایید. در ادامه و پایان کار شما باید در کشور اتریش حصور داشته باشید تا بتوانید سند را به نام خود انتقال دهید. اگر در کشور اتریش حصور ندارید می توانید این کار را از طریق یک وکیل مجرب انجام دهید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش

از آن جایی که خرید ملک در اتریش یکی از راه های سرمایه گذاری در اتریش محسوب می شود در این بخش از مقاله قصد داریم مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای اتریش جهت سرمایه گذاری و یا به عبارتی ویزای سرمایه گذاری اتریش را برای شما بیان کنیم.

ویزای سرمایه گذاری اتریش

ویزای سرمایه گذاری اتریش

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی، مدرک تحصیلی، مدارک مرتبط با بیمه درماتی، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و … . دقت کنید که مدارک می بایست به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده باشند.

سوالات متداول در ارتباط با اقامت اتریش از طریق خرید ملک

  1. شرایط کار در کشور اتریش چگونه است؟

    اتریش یکی از کشور هایی است که کمترین نرخ بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد.

  2. آیا اتریش کشور مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

    بله کشور اتریش به دلیل شرایط اقتصادی مناسب محل بسیار خوبی برای سرمایه گذاری است.

  3. روش های سرمایه گذاری در اتریش کدامند؟

    برای سرمایه گذاری در اتریش می توان از روش های خرید ملک، ثبت شرکت، خود حمایتی و … استفاده نمود.

  4. آیا ایرانی ها می توانند در اتریش ملک خریداری کنند؟

    بله به دلیل شرایط همکاری های ایران و اتریش ایرانی ها می توانند به راحتی در اتریش برای خرید ملک اقدام کنند.

  5. آیا خرید ملک در اتریش منجر به اقامت در این کشور می شود؟

    خیر از طریق خرید ملک در اتریش نمی توان برای اقامت این کشور اقدام نمود.

  6. آیا خرید ملک در اتریش ارزش دارد؟

    بله خرید ملک در این کشور به دلیل شرایط مناسب سیاسی، اقتصادی و کار بسیار مناسب می باشد و ثبات خوبی دارد.

  7. قیمت خرید ملک در اتریش برای مرکز شهر های این کشور چقدر است؟

    به ازای هر متر مربع واحد مسکونی در مرکز شهر های کشور اتریش می بایست حدودا پنج هزار و سی و دو یورو پرداخت نمود.

  8. چه میزانی از مبلغ خرید ملک را باید برای فروشنده واریز نمود؟

    خریدار می بایست در ابتدای راه به میران ده درصد از هزینه های خرید مسکن را پرداخت نمایند.

  9. آیا بدون حضور در اتریش می توان برای خرید ملک اقدام نمود؟

    بله شما با داشتن یک وکیل در این کشور می توانید بدون حضور در اتریش خرید ملک را انجام دهید.

  10. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه گذاری اتریش چیست؟

    مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اتریش عبارتند از: پاسپورت معتبر، مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه، مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی، مدرک تحصیلی، مدارک مرتبط با بیمه درماتی و … .

  11. چرا سرمایه گذاری در اتریش می تواند برای افراد مناسب باشد؟

    سرمایه گذاری در اتریش فرصت های شغلی، کاری، زندگی مناسب و … را در یک کشور اروپایی مناسب در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

1/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *