ویزای کار سوئد – کار در سوئد

در این مقاله مشاورین مجرب موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) ویزای کار سوئد – کار در سوئد را بررسی کرده، به بیان جزئیات مهاجرت کاری به این کشور می پردازند. البته این کشور از شهرت فراوانی برای استقبال از کار آفرینی و سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و وضعیت کار در سوئد

کشور سوئد به عنوان یک مکان مناسب برای تأمین رفاه اجتماعی و استانداردهای بالای زندگی کردن مشهور می باشد. این کشور، در شمال اروپا واقع شده است و دارای برخی از بهترین مزایای رفاهی و زیستی در سراسر جهان است. به عنوان مثال، به والدین به ازای هر فرزند که متولد شود، 480 روز مرخصی با حقوق، مراقبت های بهداشتی رایگان، مرخصی استعلاجی نامحدود، و کمک هزینه برای مراقبت روزانه از فرزندان خود اعطا می گردد.

با وجود میزان مالیات بالا، کارگران این کشور منطقه اسکاندیناوی از برخی از بالاترین حقوق ها در اتحادیه اروپا و مزایای عالی برخوردار می باشند. بنابراین، بوسیله کار کردن در کشور سوئد بویژه اگر فرد دارای شغل مناسبی باشد می توان درآمد زیادی بدست آورد. (یکی از راه های مهاجرت کاری، بررسی شغل های مورد نیاز سوئد و اقدام از این طریق است. )

معاون رئیس، گزارش های فعالیت سازمان را تهیه و به اطلاع هیئت مدیره می رساند تا مطمئن شود که اعضای هیئت مدیره سازمان در مورد شرایط سازمان آپدیت (به روز) می باشند. مدیر ارشد سرمایه گذاری (فعالیت های اجرایی و مدیریت)، مسئولیت ها: عنوان مدیر ارشد سرمایه گذاری، یک شغل برای سرپرستی هیئت مدیره از نظر سرمایه گذاری در یک سازمان است. هدف مدیر ارشد سرمایه گذاری، شناخت، نظارت و مدیریت مجموعه دارایی های سازمان، طراحی استراتژی های مورد نیاز در جهت فراهم آوردن شرایط رشد سازمان، برقراری ارتباط با سرمایه گذاران و شناسایی خطرات بالقوه در اینمورد و خودداری از وارد آمدن آسیب توسط آنها به سازمان، می باشد.

وجود یک مدیر خلاق (مبتکر)، برای ایجاد یک محیط خلاق در یک سازمان بسیار مهم است، زیرا در یک سازمان، ایده های بزرگ باید بوجود آیند و امکان رشد و شکوفایی این ایده ها در سازمان فراهم شود. مدیر خلاق باید از انجام فعالیت های عالی الهام بگیرد و کیفیت نتایج خروجی سازمان را به طور مداوم ارتقاء بخشد. مدیر خلاق باید از کلیه جنبه های تجاری در انجام فعالیت های یک سازمان آگاهی کامل داشته باشد و گاهی اوقات مسئولیت هدایت هویت خلاق سازمان و حفظ شهرت خلاقانه آن را بر عهده دارد.

پزشکان (هماتولوژی-انکولوژی) مراقبت های مستقیم از بیماران را بویژه در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان بستری و کلینیک سرپایی ارائه می نمایند. بخش آموزش: برای گرفتن شغل در این بخش، معمولاً کسب یک مدرک با گذراندن یک دوره به مدت 4 سال در رشته پزشکی، و پس از آن، طی کردن یک دوره آموزشی دیگر به مدت سه سال در رشته های خون شناسی – سرطان شناسی مورد نیاز می باشد.

بخشی از وظایف اصلی مدیران معماری سازمان، ارائه خدمات عملیاتی کامل به مدیریت برنامه، مدیریت توسعه سفارش و انجام فعالیت خارج از سازمان در ارتباط با مشتریان می باشد. همچنین این افراد برنامه، طرح و اجرای راه حل هایی را ارائه می نمایند که اطلاعات را به صورت مؤثر و مفیدی برای دستیابی به مزیت فعالیت های رقابتی ارائه می نمایند.

شرایط اخذ ویزای کاری سوئد

به منظور بدست آوردن مجوز وضعیت کار در سوئد، باید یک پیشنهاد انجام کار در کشور سوئد داشته باشید. کارفرمای شما باید حداقل 10 روز قبل از پیشنهاد اشتغال به کاری که برای شما ارائه داده است، استخدام برای این شغل را در کشور سوئد و EU/EEA به صورت آگهی اعلام نموده باشد. کارفرمای فرد متقاضی در کشور سوئد، درخواست مجوز کار برای متقاضی را با تکمیل یک فرم پیشنهاد استخدام، آغاز می کند. کارفرمای متقاضی کار، نیاز به اطلاعات فرد متقاضی، شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، وضعیت تابعیت، میزان تحصیلات و آدرس ایمیل وی دارد.

شرایط اخذ ویزای کاری سوئد

این موضوع مهم است که فرد متقاضی کار تا زمان دریافت یک تصمیم در مورد اشتغال به کار خود، به آدرس ایمیلی که به کارفرمای خود داده است دسترسی داشته باشد. آژانس مهاجرت کشور سوئد از این آدرس ایمیل برای برقراری ارتباط با فرد متقاضی در طول انجام فرایند درخواست کار، استفاده خواهد کرد. هنگامی که کارفرمای متقاضی کار یک پیشنهاد اشتغال را به وی ارائه می دهد، متقاضی یک ایمیل شامل اطلاعات در مورد نحوه درخواست مجوز کار، دریافت خواهد کرد.

متقاضی در این فرم درخواست اطلاعاتی در مورد خودش را ارائه می دهد. اگر خانواده متقاضی کار همراه با او به کشور سوئد می آیند، متقاضی کار در همان زمان باید برای آنها نیز درخواست مجوز اقامت نماید. همچنین متقاضی کار باید اطمینان حاصل کند که اطلاعات مربوط به درخواست کار توسط وی با پیشنهاد اشتغال به کار مربوط به آنچه که او و کارفرما موافقت کرده اند، مطابقت دارد.

در اکثر موارد، متقاضی کار باید هزینه ای را پرداخت کند. در این صورت، متقاضی می تواند با استفاده از کارت اعتباری ویزا کارت و یا مستر کارت این هزینه را پرداخت نماید. هنگامی که هزینه یاد شده پرداخت گردید، متقاضی می تواند درخواست اشتغال به کار خود را ارائه کند. سپس، متقاضی و کارفرمای او یک ایمیل در این مورد دریافت خواهند کرد که تأیید می کند درخواست اشتغال به کار متقاضی ارائه گردیده است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار سوئد

جهت دریافت ویزای کار در کشور سوئد، اسناد زیر باید اسکن شده یا عکسبرداری شوند و همراه با فرم درخواست متقاضی ارسال گردند، کپی هایی از صفحات گذرنامه که اطلاعات شخصی، عکس، امضا، شماره پاسپورت، نام کشور صادر کننده پاسپورت، مدت اعتبار پاسپورت، بارکد درج شده بر روی صفحه شناسایی و همچنین این مورد را نشان دهند که شما مجاز به اقامت در کشور دیگری غیر از کشور اصلی خود می باشید.

اگر متقاضی دارای یک وکیل رسمی دادگستری به عنوان نماینده می باشد، نام نماینده متقاضی باید در فرم درخواست متقاضی قید گردد. اگر متقاضی برای تمدید مدت مجوز کار در سوئد درخواست نموده است، باید اسناد دیگری را به فرم درخواست خود ضمیمه نماید. اگر خانواده متقاضی هنگام مسافرت به کشور سوئد همراه او می باشند و متقاضی در همان زمان برای اقامت آنها نیز درخواست نموده است، باید مدارک زیر را در این مورد ارائه نماید.

کپی هایی از صفحات گذرنامه آنها که اطلاعات شخصی، عکس، امضا، شماره گذرنامه، نام کشور صادر کننده گذرنامه، مدت اعتبار گذرنامه، بارکد درج شده در صفحه شناسایی و همچنین این مورد را نشان دهد که آنها مجاز به زندگی در کشورهایی غیر از کشور اصلی خودشان می باشند. کپی گواهی های ازدواج یا معادل آن (برای زوج های متأهل و یا همسرانی که ازدواج آنها ثبت شده است، ضروری می باشد).

اسنادی که نشان دهد شما در کشور اصلی خود با هم زندگی می کرده اید (برای زوج هایی که با هم زندگی مشترک داشته اند ضروری می باشد). گواهی تولد (شناسنامه) در مورد کودکان. اگر افرادی تحت حضانت پدر و مادری می باشند که با این افراد به کشور سوئد نمی آیند، باید رضایت نامه ای با این عنوان از آنها گرفته و ضمیمه این مدارک شود که اظهار نمایند اجازه می دهند کودک تحت حضانت آنها به کشور سوئد مهاجرت نماید.

اگر فردی که به همراه متقاضی به سوئد مسافرت می کند و به فرزندی متقاضی پذیرفته شده است، بیش از 21 سال داشته باشد، باید مدارکی ارائه گردد که نشان دهد این فرزند از نظر مالی به والدین خود وابسته می باشد. اگر یک وکیل رسمی دادگستری نماینده آن دسته از اعضای خانواده باشد که بیش از 18 سال سن دارند و همراه با متقاضی درخواست مسافرت به سوئد نموده اند، باید مدرکی ارائه شود که این وکیل رسمی دادگستری نماینده آنها می باشد.

ما در این بخش مدارک مورد نیاز ویزای سوئد را قرار دادیم ولی بهتر است تا با مشورت گرفتن از مشاور مهاجرت به سوئد این روند را برای خود تسهیل کنید تا در جریان اطلاعات بروز باشید.

دستمزد و‌ حقوق کار در سوئد

متوسط درآمد در کشور سوئد آنقدر بالا نیست که افراد با توجه به سابقه ذهنی خود در مورد میزان هزینه زندگی انتظار دارند. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا، توزیع درآمد متوسط بین صنایع و مشاغل بیشتر است. بنابراین به عنوان مثال، تفاوت زیادی بین حقوق پزشکان و برنامه نویسان وجود ندارد.

دستمزد و‌ حقوق کار در سوئد

 اداره آمار سوئد (S.C.B)، بر میزان متوسط درآمد در کشور سوئد نظارت می کند و در زیر لیستی از متوسط درآمد سالانه شاخه صنعت در سال 2017 در کشور سوئد بیان شده است که بر اساس ارزش یورو (EUR) محاسبه شده است:

  • خدمات عمومی: 4065 یورو
  • استخراج مواد معدنی از معادن روباز (سطحی) و معادن زیرزمینی: 4494 یورو
  • بخش تولید: 4386 یورو
  • مهندسی صنایع: 4427 یورو
  • تأمین برق، گاز، بخار و تهویه مطبوع: 4166 یورو
  • بخش آب؛ فاضلاب، مدیریت زباله (مواد زائد): 4014 یورو
  • احداث ساختمان: 4203 یورو
  • عمده فروشی و خرده فروشی؛ تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت: 3985 یورو
  • حمل و نقل و تدارکات: 4230 یورو
  • بخش خدمات اقامت، مهمانداری و خدمات تهیه و ارائه غذا: 3512 یورو
  • اطلاعات و ارتباطات: 4554 یورو

پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در سوئد

معمولاً تعداد بسیار زیادی وب‌سایت خصوصی در مورد مشاغل وجود دارد که برای یافتن کار در کشور سوئد مورد استفاده قرار می گیرند. این وب‌سایت ها معمولاً شامل فهرستی از مشاغل (به ویژه مشاغلی که غالباً در کشور سوئد وجود دارند) و کارهایی می باشند که شما می توانید سوابق کاری (رزومه) خود را برای دریافت آنها آپلود (ارائه) دهید. تعدادی از این سایت های شغلی و آژانس های استخدام با لیست های شغل به شرح زیر می باشند:

  • CareerBuilder
  • jobb.blocket
  • jobbsafari.se
  • studentship
  • metropolis
  • monster
  • stepstone.se
  • Academic Work
  • Decade in Swedish
  • Inclusion
  • Manpower in Swedish
  • Pr office in Swedish
  • T.N.G in Swedish

یک نقطه شروع خوب دیگر برای افراد جویای کار، پایگاه داده های E.U.R.E.S می باشد. این پایگاه داده ها، دارای مجموعه ای از فهرست مشاغل از آژانس های استخدام دولتی کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا است و توسط اداره خدمات اشتغال عمومی اتحادیه اروپا مدیریت می شود. اطلاعات تکمیلی را از مشاورین موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) بخواهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *