پیدا کردن شغل در پرتغال

اگر شما به دنبال پیدا کردن شغل در پرتغال  هستید، در این مقاله ما شما را در رابطه با چگونگی پیدا کردن کار در پرتغال و الزامات مورد نیاز برای گرفتن مجوز کار در پرتغال راهنمایی خواهیم کرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) در دفاتر تهران و شیراز می توانند به شما در اخذ ویزای کار در کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه دیگر راه های مهاجرت به این کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط پیدا کردن شغل و کاریابی در پرتغال

یکی از راه های مهاجرت به پرتغال از طریق کار می باشد، که پس از اخذ اقامت از طریق کار نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر اخذ ویزای تحصیلی جهت مهاجرت تحصیلی در این کشور و سرمایه گذاری نیز وجود دارند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت، هزینه زندگی و شرایط ویزای کار، حقوق کار و شرایط اقامت از طریق کار یا تخصص می توانید با موسسه مهاجرتی ما مراجعه کنید.

قانون کار این کشور مختص این کشور می باشد و قبل از شروع به کار بایستی راجع به آن و همچنین شرایط کار در پرتغال تحقیق کرد. کار دانشجویی در پرتغالامکان پذیر است اما باید قبل از شروع  اجازه کاردر این کشور را دریافت کرد. بسته به مقطع تحصیلی به شما اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت داده می شود.

پیدا کردن شغل در پرتغال

شغل در پرتغال

پیدا کردن شغل در پرتغال در سال های اخیر در اثر بحران اقتصادی کشور سخت تر بوده است، اما نشانه هایی از بهبود اقتصادی و شغلی وجود دارد. شرایط مناسب تحصیلی، ممکن است به پیدا کردن یک شغل خوب در این کشور کمک کند، یا اینکه شما میتوانید کسب و کار مختص به خود را در پرتغال شروع کنید.

شما ممکن است در راه یافتن شغل در پرتغال با موانعی برخورد کنید مثلا تعداد فزاینده ی فارغ التحصیلان و افزایش رقابت در بازار کار یکی از این موارد است، در عین حال کمبود نیروی کار ماهر در صنایع در حال رشد وجود دارد. شما همچنین می توانید در مورد پیدا کردن شغل در لیسبون، پایتخت پرتغال در این مقاله به کسب اطلاعات بپردازید.

پیدا کردن کار حقوقی در پرتغال و دیگر کشور های اروپایی و آمریکایی بسیار مشکل می باشد، کار حسابداری و کار رشته IT در جزو مشاغلی است که نسبت به دیگر مشاغل دارای فراوانی بیشتری می باشد. شرایط کار مهندسی و کار فنی در این کشور نسبت به دیگر رشته ها مناسب تر می باشد. به طور کلی دانشجویان پس از اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی میتوانند اجازه کار تمام وقت یا اجازه کار نیمه وقت را در کنار تحصیل خود داشته باشند.

اگر شما قصد دارید به دنبال کاری در پرتغال بگردید، از قبل راجع به بازار کار این کشور تحقیق کنید قبل از حرکت به سمت این کشور برای انتظارات واقع بینانه خود را آماده کنید. در اینجا ما شما را با روش های جستجوی کار در پرتغال آشنا خواهیم کرد.

  • اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار، آگهی های استخدامی، زبان مورد نیاز، اجازه کار در پرتغال
  • فهرستی از منابعی که توسط آن می توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • چگونگی ارسال درخواست کار در پرتغال

وضعیت کار در کشور پرتغال

نرخ بیکاری در این کشور نسبتا بالا است، برآورد بیکاری در بین جوانان در حدود 12.4 درصد در سه ماهه اول 2016  بوده است (www.ine.pt)، اگر چه بیکاری جوانان (زیر 25) حدود 30 درصد است در حدود 4 درصد از بیکاری ثبت شده افراد خارجی در ژانویه سال 2016 بود. با این حال، برخی از صنایع همچنان کمبود کارگران ماهر را گزارش دادند، مانند بخش IT، بخش بهداشت و درمان، بخش گردشگری (اگر چه این مشاغل تمایل فصلی دارند)، بخش کشاورزی و ارتباطات / بخش مرکز جزو این موراد می باشد.

حداقل دستمزد در پرتغال هر ساله تعیین می شود، در حدود EUR 530 هر ماه در سال 2016 تعیین شد. علاوه بر حقوق اساسی، کارگران تمام وقت در این کشور نیز یک جایزه سالانه در کریسمس دریافت میکنند که برابر با حقوق یک ماه در ماه دسامبر است. این حقوق تحت عنوان، پاداش تعطیلات یک بار در سال پرداخت می شود.

کارگران در پرتغال نیز ملزم به پرداخت مالیات و سهم تامین اجتماعی از دستمزد خود هستند. و این مقدار بسته به مقدار کسب درآمد آنها دارد. اگر شما یک کار تمام وقت یا پاره وقت در یک شرکت پرتغالی دارید، آنها سهم بیمه شما را از حقوق ماهانه کم خواهند کرد.

مشاغل موجود در پرتغال

صنعت گردشگری در اقتصاد پرتغال امری حیاتی است، انواع مشاغل فصلی و پاره وقت در سراسر این کشور ارائه می شوند، به ویژه در هتل ها و مهمان سراها. در سال های اخیر، صنعت ارتباطات نیز رونق گرفته است، فرصت های بسیار خوبی برای کارگران چند زبانه وجود دارد، در حالی که تجارت و تعمیر بخش خودروسازی و ساخت و ساز رشد کار خوبی را نشان می دهد. به عنوان بخش تولید مدرن، متخصصین در شغل های مختلف در این کشور شرایط مطلوبی را دارند. اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار در پرتغال را میتوانید در این مقاله ببینید.

برای فارغ التحصیلان که به دنبال کار برای شرکت های بزرگ هستند، لیسبون مکانی ایده آل است، این شهر دارای شرکت های چند ملیتی مانند نوکیا، سامسونگ و نستله است، و همچنین به عنوان مقر Energais در پرتغال است.

دولت پرتغال نیز در حال حاضر کارآفرینان به راه اندازی کسب و کار تشویق می کند ، و EUR mn  20  سرمایه گذاری است که دولت پرتغال برای کمک در این مشارکت اختصاص داده است.

قانون استخدام در پرتغال

کارمندان در پرتغال معمولا 40 ساعت در هفته کار می کنند (هشت ساعت در روز)، اگر چه قانون استخدام اجازه انعطاف پذیری را در موارد خاصی تا حد 60 ساعت در هفته (12 ساعت در روز) را می دهد.

کارمندان تمام وقت سالانه 22 روز را میتوانند به مرخصی بروند، این میزان شامل تعطیلات عمومی نمی شود.

قرارداد کار در پرتغال شبیه به بسیاری از کشورهای اروپایی است، و قرار دادها تحت عنوان دائم، ثابت مدت، پاره وقت و قرارداد کار متناوب که از رایج ترین روش های اشتغال است می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد قانون کار، قرارداد ها و شرایط کار در پرتغال و فرهنگ کسب و کار در پرتغال می توانید یا با شرکت ما تماس حاصل کنید یا با نزدیکترین سفارت پرتغال تماس بگیرید.

ویزای کار و اقامت پرتغال

شهروندانی که از اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس در حال حرکت به سمت پرتغال هستند هر گونه مجوز رسمی برای کار، یا پیدا کردن یک شغل و یا درخواست اقامت (دانلود Cartao De Residencia)  را باید ظرف شش ماه از ورود خود تهیه کنند. اگر شما این مجوز را ظرق شش ماه تهیه نکنید، شما با مجازات روبرو می شوید. اگر شما یک کار منظم برای کسب درامد ندارید، درخواست شما ممکن است رد شود. هنگامی که شما یک کار جدید پیدا میکنید و یا شروع یک کسب و کار جدید میکنید، بعد از آن شما می توانید کارت اقامت دائم را دریافت کنید اعمال می شود.

اگر شما یک شهروند از خارج از اتحادیه اروپا هستید شما به طور معمول نیاز به اخذ ویزای کار در پرتغال دارید. اگر شما تنها در یک کشور برای یک قرارداد کوتاه مدت نشغول کار هستید، شما می توانید یک ویزای اقامت موقت، که به طور کلی تا سه ماه اعتبار دارد را دریافت کنید.

برای اشتغال بلند مدت، برای بار اول شما نیاز به یک اجازه اقامت پرتغالی با استفاده از دبیرخانه کل وزارت آموزش و پرورش و علوم دارید (SGMEC). این مجوز به شما اجازه اقامت در پرتغال برای مدت چهار ماه را می دهد در حالی که شما برای اجازه اقامت موقت صادر می شود، اگر به مدت یک سال معتبر باشد شما می تواند پس از آن برای تمدید اقدام کنید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با اداره مهاجرت مرزی (SEF) تماس حاصل کنید.

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا ممکن است پیدا کردن اجازه کار مشکل باشد، معمولا موقعیت اول باید به اطلاع شهروندان پرتغالی یا اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا برسد . فقط در صورتی که هیچ یک از آن افراد واجد شرایط این شغل نباشند ممکن است این پیشنهاد به شخص دیگری داده شود. اگر شما دارای مهارت های تخصصی هستید، شما دارای شانس بیشتری برای گرفتن پیشنهاد کار هستید.

ساده ترین راه برای دریافت اجازه کار در پرتغال احتمالا کار برای یک شرکت چند ملیتی است که در پرتغال کار می کند. مزیت آن این است که این شرکت معمولا به علت داشتن کاغذ بازی زمانی به طول می انجامد.

زبان رایج پرتغال

در حالی که زبان صحبت کردن در این کشور پرتغالی است که البته یک مزیت محسوب می گردد، امکان یافتن شغل در پرتغال برای افراد انگلیسی زبان نیز وجود دارد.

اگر زبان برای شما یک مانع است، در بسیاری از کلاس های زبان موسسات می توانید آن را بیاموزید، زبان CESA در موسسه Eurolingua  آموزش داده می شود. اگر شما تصمیم دارید در بخش گردشگری مشغول به کار شوید، صحبت کردن به دیگر زبان های اروپایی مانند آلمان، فرانسه و اسپانیایی می تواند بسیار مفید باشد.

مدارک و مراجع

اکثر کشورهای بزرگ اروپایی در بولونیا، که در آن مدارک کشور در پرتغال به رسمیت شناخته شده و به امضا می رسد. اگر کشور شما جزو این قرار داد نیست، شما باید به جای مرکز ملی علمی به مرکز تشخیص اطلاعات (NARIC) تماس بگیرید تا از مدارک خود مطمئن شوید و به رسمیت شناخته شود.

EURES

اگر شما از خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستید، می توانید برای کار از طریق EURES جستجو کنید، اروپا دارای پورتال های موقعیت های شغلی متنوعی هستند، که توسط کمیسیون اروپا اداره می گردد. اگر شما به دنبال کار هستید، می توانید رزومه خود را آپلود کرده و مشاوره در رابطه با کار در پرتغال را دریافت کنید.

سایت های شغلی عمومی

پرتغالی دارای خدمات اشتغال عمومی است (موسسه انجا) Emprego)) اطلاعات مربوط به آگهی های استخدامی در پرتغال را فراهم می کند. در اینجا، شما می توانید رزومه خود را ثبت کنید و دسترسی هزاران نفر به لیست کار در سراسر کشور را فراهم کنید.

وب سایت های شغلی

همچنین به طور کلی وب سایت های مختلف کاریابی، زیر وجود دارند:

مشاغل انگلیسی زبان

اگر شما در جستجوی یک کار انگلیسی زبان هستید، مشاغل موجود در لیسبون یک نقطه شروع است، و طیف وسیعی از هر دو نوع شغل تمام وقت و مشاغل پاره وقت را شامل می شود برای این منظور بایستی ایت مسئله را حتما در CV  خود آپلود کنید.
یا می توانید با جستجو در روزنامه های انگلیسی زبان در پرتغال، می توانید به دنبال آگهی های استخدام مورد نظر خود بگردید.

آژانس های استخدام

به عنوان نقطه شروع، میتوانید در مجلاتی نظیر temporário pessoal و pessoal recrutamento E سلسائوبه جستجوی کار بپردازید. شما همچنین می توانید لیست سازمان استخدام Expatica  را مشاهده کنید.

آموزش زبان های خارجی

برای آموزش زبان انگلیسی در یک مدرسه در پرتغال، به طور کلی شما نیاز به یک مدرک کارشناسی و صدور گواهینام TEFL دارید. اکثر قراردادهای آموزشی در ماه سپتامبر شروع و در اواخر ماه ژوئن پایان می یابد، و برخی از معلمان نیز می توانند به تدریس در اردوگاه زبان انگلیسی در تابستان و یا تدریس خصوصی را انتخاب نمایید. شهرستانها اصلی برای کار و تدریس عبارتند از لیسبون، پورتو، کویمبرا و براگا بیش از 30 مدرسه زبان انگلیسی در سراسر کشور وجود دارد.

شما همچنین می توانید برای یافتن شغل به سایت شورای بریتانیا مراجعه کنید، یا در وب سایت های آموزش به  زبان انگلیسی از قبیل www.appi.pt  یا www.eslbase.com مراجعه بفرمایید.

سفارتخانه ها و سازمان های خارجی

سفارت بریتانیا در لیسبون در دسترس می باشد. و همچنین بر روی مسائل سیاست خارجی کار می کند، و خدمات سفارتی را ارائه می دهد خدمات مختلف برای اتباع بریتانیایی در لیسبون از جمله کمک با مسائل اضطراری سفر می باشد.

روزنامه ها

روزنامه پرتغالی مانند Correio و Manhã، Diario نوتیسیاس، و مجله Noticias جزو (صفحه مشاغل) و expresso ها (شغل پورتال) می باشد در سراسر پرتغال می توانید به این پورتال ها دسترسی داشته باشید.

اولین حرکت در رابطه با درخواست های سوداگرانه

هیچ آسیبی در برخی از درخواست های سوداگرانه برای شرکت شما وجود ندارد. بهترین راه برای پیدا کردن اطلاعات تماس شرکت مناسب برای استفاده وجود دارد. روزنامه های پرتغالی و یا چک کردن وب سایت های شرکت های شخصی میتواند به شما در این امر کمک کند.

برای شرکت های پیشرو پرتغالی، شما می توانید در مکان های بزرگ فهرست بهترین محل های کار در پرتغال را ببینید. شرکت های بزرگ پرتغالی مانند اکسنچر، اتاق بازرگانی پرتغالی و بریتانیایی، شرکت Deloitte، EUROPAGES، هیولت پاکارد، KOMPASS، Seguros، MAPFRE، Martifer، PWC جزو این موراد می باشد.

کارآموزی داوطلبانه در پرتغال

فارغ التحصیل دانشگاه می توانند بر اساس قوانین اتحادیه اروپا از طریق کمیسیون کارآموزی یا دفتر اروپا برای کارآموزی اقدام کنند (با مراجعه به سایت) مراحل را پیدا کنید، در غیر این صورت شما می توانید برای کارآموزی از طریق مراجعه به AIESEC برای (دانش آموزان و فارغ التحصیلان جدید) و یا جستجو IAESTE  (برای دانش آموزان در علوم، مهندسی و هنرهای کاربردی) بپردازید. کارآموزان همچنین می توانند در خارج از کشور دوره های کارورزی خود را بگذرانند.

برای کسانی که سنی بین 17 تا 30 دارند، شما می توانید برنامه های داوطلبانه در بخش خدمات داوطلبانه اروپا (EVS)، برای کار در خارج از کشور تا 12 ماه در سمت هیئت مدیره، مواد غذایی، بیمه و کمک هزینه کوچک پیدا کنید. کونکوردیا organisastion فرصت دیگری برای داوطلب است.

نکاتی برای ارسال درخواست کار در پرتغال

  • فرم های درخواست بسیار فراوان هستند. برخی از انواع آنها دارای اطلاعات استانداردتری نسبت به بقیه هستند برای اطلاعات ببشتر باز هم تحقیق کنید.
  • برخی از شرکت ها نیاز به ارسال درخواست به صورت آنلاین دارند: مطمئن شوید که سرفصل CV شما روشن باشد و با یک فونت ساده در مورد کارفرما آن را اسکن کنید.
  • اگر شما در حال ارسال درخواست برای یک شرکت هستید، نامه شما نباید بیش از یک کاغذ A4 باشد. در حالی که رزومه ممکن است تا چهار صفحه نیز باشد (اگر چه حداکثر یک تا دو صفحه به طور معمول توصیه می شود).
  • از شما ممکن است خواسته شود یک عکس را به رزومه خود ضمیمه کنید.
  • یک نسخه از گواهی های آموزشی خود را ارسال کنید.
  • روند مصاحبه گاهی اوقات می تواند شامل آزمون های روان سنجی، روان شناختی یا فنی باشد.
  • پاسخ سریع پس از مصاحبه را انتظار نداشته باشید. معمولا این که آیا در مصاحبه موفق بودید (یا نه) زمان می برد.

در زیر خلاصه ای از موراد لازم در رابطه با اشتغال آمده است:

  • صنایع: گردشگری، املاک و مستغلات، هتل ، خدمات عمومی، کشاورزی، انرژی، خرده فروشی.
  • ارتباطات: مراکز خدمات مشترکین.
  • کمبود در مشاغل فصلی در بخش گردشگری، هتل و خدمات پذیرایی وجود دارد، علاوه بر آن در بخش سلامت (پزشکان با تخصص های گوناگون)، بخش فناوری اطلاعات (مهندسین، تحلیلگران، برنامه نویسان و نرم افزار و سخت افزار تکنسین ها) نیز جزو این موارد می باشند.
  • شهرستانها اصلی جهت کاریابی: لیسبون، پورتو، ویلا نوو د گایا، آمادورا، براگا، آلمادا، کویمبرا، فونچال.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به کار در پرتغال برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط اخذ ویزای کار به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود به وکیل مهاجرت به این کشور ، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات به راحتی و در کمترین زمان ویزای کار در پرتغال را دریافت کرده و به کار بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین آگاهی از قوانین جدید مهاجرت به این کشور می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاعات بیشتر نحوه مهاجرت به  این کشور و همچنین مواردی نظیر شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق کار یا تخصص با موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “پیدا کردن شغل و کاریابی در پرتغال

  1. حسن اکبری گفت:

    با سلام موسسه شما برای خود حمایتی پرتقال و سپس بعد از اخذ اقامت کاریابی اقدام میکنه؟ممنون از پاسخگویی.
    هزینه تقریبی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      خیر، موسسه ما در زمینه کاریابی فعالیتی انجام نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *