برنامه کارت سبز دانمارک

یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به اروپا، مهاجرت از طریق کارت سبز یا همان گرین کارت دانمارک می باشد. روشی که در آن با استفاده از طرح ویزای کاری توانسته است راه ورود به اروپا را برای شما آسان نماید. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز با بهره گیری از تجربیات فراوان در طی فعالیت های خود به عنوان یکی از معتبرترین موسسات مهاجرتی کشور ، راه ورود شما به کشور دانمارک را مهیا و روان ساخته است، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ کارت سبز یا گرین کارت دانمارک می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تخصصی این مشاوران در باب مسائل حقوقی و نحوه اخذ گرین کارت دانمارک بهره مند شوید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

به طور کلی در کنار ویزای کار دانمارک، روش های مهاجرتی دیگری برای ورود به کشور دانمارک وجود دارد. برای مثال تحصیل در دانمارک و یا سرمایه گزاری در دانمارک، روش هایی هستند که می توان ضمن مشورت با یک وکیل کاردان، به آن ها دست یافت.

آنچه که در مهاجرت اهمیت پیدا می کند، اخذ اقامت دانمارک و در نتیجه گرفتن تابعیت کشور مقصد می باشد. لذا نیاز هست متقاضیان روش هایی را انتخاب نمایند که بتوانند به اقامت دانمارک برسند و در نتیجه تحصیل تابعیت دانمارک را داشته باشند.

لازم به ذکر است که تحصیل تابعیت در دانمارک از طریق سیستم خون انجام می شود. البته سیستم خاک به عنوان سیستم فرعی در قوانین این کشور وجود دارد و تنها زمانی به کار می رود که والدین طفل بدنیا امده نامعلوم باشند.

در این مطلب به بررسی کامل و جامع برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک می پردازیم، و به شما خواهیم گفت که چگونه طرح گرین کارت دانمارک از جمله طرح های ویزاهای کاری یا تخصصی دانمارک به شمار می رود.

لازم به ذکر است که این مطلب توسط کارشناسان موسسه حقوقی توسعه گران مهر ترجمه و به نگارش درآمده است. از این رو سعی شده است تا نسبت به نوع ترجمه، تغییری در محتوای علمی و مفهومی مطالب وجود نداشته باشد، لذا امکان عدم رعایت قوانین نگارشی و دستوری در آن وجود خواهد داشت.

برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک یا کار در دانمارک

برنامه ای که در آن، امکان اعطای اجازه اقامت در جهت کار و جستجوی کار به متقاضی داده می شود. این اجازه که تحت عنوان طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک شناخته می شود، بر اساس ارزیابی مبتنی بر سیستم امتیازبندی انجام می شود.

بر این اساس، اگر اجازه اقامت تحت طرح گرین کارت دانمارک به شما داده شود، دیگر نیازی به اخذ مجوز کار به صورت جداگانه نمی باشد.

اقامت از طریق این نوع ویزا، امکان انجام هرگونه کار با دستمزد یا بدون دستمزد را برای شما فراهم می آورد؛ اما اجازه کار به صورت خویش فرما که متقاضی در آن اداره کسب و کار خود را به عهده بگیرد، را ندارد.

اطلاعات مهم پیرامون کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

فرصت های شغلی در دانمارک

امتیازات در برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک بر اساس معیار های عینی استفاده شده برای ارزیابی اینکه آیا درخواست دهنده مناسب درخواست برای شغل های سطح بالا در دانمارک است یا خیر داده میشود. گرفتن اجازه اقامت تحت طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک به مانند گرفتن یک شغل نیست. این کاملا مسئولیت خود شماست تا در دانمارک شغلی پیدا کنید که بتوانید خود را در حمایت کنید.

در حال حاضر، تقاضا برای نیروی کار (کارگر) خارجی بسیار محدود است. با این حال برخی بخش ها متقاضی متخصصان حرفه ای خارجی مجرب هستند. باید ذکر شود که مهارت های گفتاری خوب دانمارکی اغلب یکی از شروط موفقیت در بازار کار دانمارک است.

قبل از درخواست برای اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک شما باید شانس های شغلی خود را ارزیابی کنید. چندین چرتال وب، پایگاه داده و بانک CV وجود دارند که میتوانند برای فرایند کاریابی در دانمارک مفید باشند.

برنامه کارت سبز دانمارک

اجازه کار در دانمارک

لطفا قید شود که اگر شما علاقه به کار کردن در زمینه خاصی دارید، و تحصیلات شما در خارج بوده است، باید اجازه نامه یا تاییده رسمی اینچنینی از مسئولین زیربط ارائه دهید.

لیست رشته های وزارت علوم را بررسی کنید تا ببینید کدام رشته ها نیاز به تاییدیه با اجازه نامه دارند.

پزشکان و دندانپزشکان به منظور بدست آوردن اجازه نامه می توانستند درخواست اقامت ویژه بدهند.

اگر به شما اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک داده شد

شما باید در طول 6 ماه بعد از دریافت اجازه نامه به دانمارک نقل مکان کنید و یک آدرس رسمی در دانمارک داشته باشید. پیدا کردن مکانی برای زندگی مسئولیت خود شماست. بعلاوه، در سال اول دریافت اجازه اقامت ، شما باید حداقل 50000 DKK در دانمارک درآمد داشته باشید.

همچنین قید میشود که شما قبل از اسکان در ادرسی رسمی در دانمارک، یافتن شغل و درافت حقوق نمیتوانید یکی از اعضای خانواده را با خود به دانمارک بیاورید. درباره این التزام های مطالب زیر را بخوانید.

اگر درخواست کارت سبز یا گرین کارت دانمارک شما رد شد

اغلب از طرف درخواست دهندگان با ما تماس گرفته می شود که هزینه ثبت نامشان را بعد از اینکه درخواستشان بواسطه عدم رسیدن امتیازشان به 100 رد شد به آنها برگردانیم. هزینه مورد نظر، هزینه پردازش پرونده است و به منظور پوشش دادن هزینه پردازش پرونده گرفته میشود.

متعاقبا اگر پرونده شما پردازش شده باشد- بدون توجه به اینکه به شما اجازه اقامت اعطا شده است یا درخواست شما بواسطه نداشتن موارد مورد نیاز رد شده است، مبلغی برگشت داده تخواهد نشد. به همین ترتیب، اگر شما از درخواست خود صرفنظر کنید نیز مبلغی برگشت داده نخواهد شد. البته منظور از مبلغ، مبالغی هست که به دولت دانمارک پرداخت شده است و طبیعی است با توجه به تضمین موسسه حقوقی توسعه گران مهر ، در صورت عدم انجام کار مبلغ قرارداد و حق الوکاله عودت داده می شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق برنامه کارت سبز

امتیازات لازم جهت اخذ کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

به منظور اعطای اجازه اقامت تحت طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک ، شما باید حداقل 100 امتیاز بدست اورید. امتیازات به : سطح تحصیلات، مهارت های زبان و انطباق پذیری داده میشود.

شما باید مدرکی دال بر اینکه سال اول اقامت دانمارک میتوانید از خودتان حمایت کنید داشته باشید.

اگر به شما اجازه اقامت دانمارک اعطا گردید، شما و هرکدام از اعضای خانواده همراه شما باید بیمه سلامت کامل شوید، تا زمانی که تحت پوشش بیمه سلامت ملی دانمارک قرار بگیرید.

اگر به شما اجازه اقامت دانمارک اعطا گردید، یکی از التزام ها این است که در اولین سال شما باید حداقل 50000DKK در دانمارک درآمد داشته باشید. آزانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک، ثبت درآمد دانمارک را چک میکند که آیا این موضوع را پوشش داده اید یا خیر. اگر پوشش نداده باشید اجازه اقامت شما ممکن است باطل شود.

به علاوه یکی از التزام ها این است که در حین اقامت در دانمارک شما برای فارغ التحصیلان جدید هیچگونه مزایای بیکاری و یا کمک عمومی تحت عنوان اعمال اجتماعی فعال دریافت نکنید.

اگر در 5 سال گذشته با استفاده از اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز یا یا گرین کارت دانمارک در دانمارک اقامت داشته اید، به شما اجازه اقامت جدید تحت طرح کارت سبز اعطا نخواهد شد.

امتیازات مربوط به سطح تحصیلات برای کارت سبز یا یا گرین کارت دانمارک

شما تنها برای سطح تحصیلاتی که معادل سطح تحصیلات دانمارک باشد امتیاز کسب مبکنید.

دلیل این امر این است که مدارک آکادمیک از کشور تا کشوری دیگر متفاوت است، حتی اگر عنوانی یکسان داشته باشند. برای مثال، مدرک کارشناسی ارشد از کشوری دیگر ممکن است با کارشناسی ارشد در دانمارک(candicatus) یکسان نباشد.

آژانس بین المللی استخدام و ادغام دانمارک تصمیم خواهد گرفت که آیا لازم است سطح تحصیلی شما توسط آزانس دانمارکی تحصیلات تکمیلی ارزیابی شود یا خیر، مسئولینی که صلاحیت افراد خارجی را تایید میکند.

آژانس تحصیلات تکمیلی دانمارک، پایگاه داده ای توسعه داده است که به منظور تایید صلاحیت خارجی ها و تطبیق آنها با هم ارز های دانمارکی طراحی شده است.

پایگاه داده ارزیابی صلاحیت از کشور های خاص را ببینید.

به منظور دربافت هرگونه امتیاز برای سطح تحصیلی، شما باید به عنوان حداقل مدرکی معادل مدرک کارشناسی دانمارک داشته باشید. به شما تنها بواسطه بالاترین مدرک تحصیلی و مدارک تحصیلی کامل شده تان امتیاز داده خواهد شد، امتیازات با روند زیر داده میشوند:

  • مدرک کارشناسی/ فارغ التحصیل شده از تحصیلات با طول متوسط: 30 امتیاز
  • مدرک کارشناسی و به دنبال آن مدرک کارشناسی ارشد یک ساله: 50 امتیاز
  • مدرک کارشناسی ارشد: 60 امتیاز
  • مدرک دکترا PhD: 80 امتیاز

اگر تحصیلات شما مورد تایید قرار بگیرد که شما در زمینه ای که دانمارک به آن احتیاج دارد و کمبود نفرات متخصص مجرب در آن زمینه دارد، به شما 30 امتیاز داده خواهد شد. شما میتوانید این زمینه ها را در لیست مثبت پیدا کنید. به منظور به دست آوردن امتیازات به صورت جایزه، تحصیلات شما باید مستقیما با عنوان شغل در لیست مثبت ارتباط داشته باشد. بعلاوه، شم باید التزام های مربوط به عنوان شغل در سوال را داشته باشید، مانند، مدرک کارشناسی حرفه ای یا یک اجازه نامه دانمارکی.

اگر شما از دانشگاهی که به صورت بین المللی و طبق رده بندی THES-QS بعنوان دانشگاهی سطح بالا شناخته شده باشد فارغ التحصیل شده باشید، امتازاتی به شرح زیر داده خواهد شد:

  • 400 دانشگاه برتر: 10 امتیاز
  • 200 دانشگاه برتر: 15 امتیاز
  • 100 دانشکاه برتر: 20 امتیاز

به شما حداکثر 130 امتیاز تحصیلات داده خواهد شد.

امتیازات مربوط به مهارت های زبان برای کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

به منظور دادن امتیاز به مهارت های زبان، شما باید مدرکی دال بر قبولی در یک آزمون شناخته شده زبان در یکی از زبان های، دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی یا آلمانی ارائه دهید. تنها آزمون های زبانی دارای اعتبار هستند که شما در کمتر از دو سال قبل از درخواست آنها را قبول شده باشید. شما تنها به واسطه اینکه یک زبان را صحبت میکنید، یا اینکه زبان مورد نظر زبان مادری شماست هیچگونه امتیازی بدست نخواهید آورد. شما باید مدرکی دال بر قبولی آزمون زبان داشته باشید.

با توجه به زیان های دانمارکی، سوئدی و نروژی، شما باید آزمون زبان دانمارکی را قبول شده باشید، سطح 1، سطح2 یا 3(Prøve i Dansk 1, 2 eller 3) یا دانمارکی به عنوان زبان دوم (Studieprøven) یا معادل های سوئدی . نروژی:

  • سطح 1(یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 5 امتیاز
  • سطح 2 (یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 10 امتیاز
  • سطح 3(یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 20 امتیاز
  • Studieprøven (یا معادل سوئدی یا دانمارکی): 40 امتیاز

با توجه به انگلیسی یا آلمانی، شما باید آزمون زبان انگلیسی یا آلمانی هم ارز با آزمون زبان دانمارکی سطح 3 یا مطالعه دانمارکی بعنوان زبان دوم را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید:

  • آزمون زبان انگلیسی/آلمانی هم ارز سطح 3 دانمارکی: 20 امتیاز
  • آزمون انگلیسی/آلمانی هم ارز مطالعه دانمارکی به عنوان زبان دوم: 40 امتیاز

شما تنها از یکی از زبان های اسکاندیناویایی و یکی از زبان های انگلیسی یا آلمانی امتیاز خواهید گرفت. متعاقبا، شما میتوانید برای دو زبان سوئدی و انگلیسی، یا دانمارکی و آلمانی امتیاز بگیرید نه برای دو زبان دانمارکی و نروژی یا انگلیسی و آلمانی.

شما حداکثر 40 امتیاز برای مهارت های زبانی خواهید گرفت

بیست شاخص آزمون های زبان خارجه را با سطح هم ارز دانمارکی شان ببینید.

شما تنها برای آزمون های تایید شده امتیاز خواهید گرفت. دیگر آزمون ها برای امتیاز صلاحیت ندارند.

امتیازات مربوط به تطبیق پذیری در طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

بواسطه وابستگی کاری یا تحصیلی شما به EU/EEA (از جمله دانمارک) یا سوئیس به شما امتیازاتی داده خواهد شد، زیرا این موضوع میتواند به تطبیق پذیری سریع شما با بازار کار دانمارک کمک کند. امتیازات به کار یا تحصیلات داده میشود. امتیازات به شکل زیر داده میشوند:

  • اتمام حداقل 1 سال مطالعه در تحصیلات تکمیلی در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 5 امتیاز
  • اتمام حداقل 3 سال مطالعه در تحصیلات تکمیلی در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 10 امتیاز

یا

  • حداقل 1 سال کامل(12ماه متوالی) اقامت قانونی یا کار در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 5 امتیاز
  • حداقل دو سال متوالی اقامت قانونی و کار در یک کشور EU/EEA یا سوئیس: 10 امتیاز

به شما 5 امتیاز مهارت زبانی دانمارکی داده خواهد شد ( آزمون زیان دانمارکی قبول شده در سطح 2)

شما میتوانید حداکثر 15 امتیاز تطبیق پذیری دریافت کنید.

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

مدت زمان طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

شما میتوانید اجازه اقامت تحت برنامه کارت سبز برای مدت تا دو سال دریافت کنید. قبل از اتمام این دوره شم میتوانید برای یک تمدید سه ساله درخواست دهید. و به دنبال آن اجازه اقامت را میتوان تا سه سال در هر دوره تمدید کرد.

اقامت شما در صورتی تمدید میشود که به مقدار درآمد حداقل مقرر دست یافته باشید: اگر در دوره 12 ماه قبل از تسلیم درخواست برای تمدید، شما به حقوق (در بخش دولتی و خصوصی) متوسط یک فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دست یافته باشید. در 2015 میزان مورد نظر 319725 DKK است.

حقوق را میتوان از یک یا چند شغل بدست اورد.

شما باید این حقوق را به شکل عادی بدست آورده باشید، حقوق شما باید به مدیریت مالیات دانمارک گزارش داده شود و کارفرمای شما باید در دانمارک برقرار باشد. اعانات و کمک، وجه ازکار افتادگی، مزایای پرداخت شده در رابطه با زایمان یا ارث والدین و امثالهم در زمان محاسبه حقوق شما لحاظ نخواهند شد. شما نمیتوانید درخواست خود را زودتر از 3 ماه تا پایان مهلت اجازه اقامت تسلیم کنید. این بسیار حیاتی است که شما درخواست خود را قبل از پایان مهلت اجازه اقامت فعلی خود تسلیم کنید.

اگر درخواست خود را پس از پایان مهلت اجازه اقامت خود تسلیم کنید، شما باید انتظار رد درخواست خود را داشته باشید. این بدین معنی است درخواست شما پردازش نخواهد شد مگر اینکه شرایط ویژه در مورد آن موجود باشد، از جمله، اینکه شما مقصر تاخیر نباشید یا اگر الزامات بین المللی دانمارک اجازه قانونی آن را بدهد. اگر درخواست شما برای تمدید رد شد، شما باید دانمارک را ترک کنید و از کشور مبدا خودتان برای یک اجازه اقامت جدید درخواست دهید. چنین درخواستی به عنوان درخواستی کاملا جدید برای اجازه اقامت پردازش خواهد شد، یعنی، یعنی با قوانینی حاکم بر درخواست های بار اول پردازش خواهد شد و شما حق تمدید اجازه اقامت قبلی را از دست خواهید داد.

اگر اجازه اقامت دانمارک شما منقضی شد، و شما درخواست تمدید را تسلیم کرده باشید، شما با همان حقوق سابق در دانمارک خواهید ماند تا درخواست شما پردازش شود.

قانون تابعیت دانمارک

طرح انتقالی در کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

برنامه کارت سبز از 1 ژانویه 2015 تفییر کرده است.

اگر به شما اجازه اقامت دانمارک تحت طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک قبل از 1 ژانویه 2015 اعطا شده است، یک طرح انتقالی ویژه بکار گرفته خواهد شد. به عنوان نتیجه، اولین درخواست تمدید که بعد از 1 ژانویه 2015 تسلیم کنید تحت قوانین قبلی پردازش خواهد شد، در غیر اینصورت، هر گونه درخواست تمدید متعاقب تحت قوانین تمدیدی جدید پردازش خواهد شد، که شما باید دارای صلاحیت التزام درآمد باشید. این در آخرین نامه اجازه اقامت شما بیان شده است که شما باید التزام ها را مرتفع کنید.

مثال هایی از وضعیت های تمدید کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

مثال 1: به درخواست کننده اجازه اقامت از 4 سپتامبر 2013 تا 4 سپتامبر 2016 داده شد. درخواست دهنده در اگوست 2016 درخواستی مبنی بر تمدید تسلیم میکند و باید التزام های قانون قبلی را مرتفع کند، زیرا این اولین درخواست تمدید بعد از 1 ژانویه 2015 است. متغاقبا، التزام این است که فرد حداقل 10 ساعت در هفته در طول 12 ماه گذشته کار کرده باشد. به درخواست دهنده یک تمدید یکساله از 10 نوامبر 2016 داده میشود، که در 10 نوامبر 2017 منقضی خواهد شد. زمانی که درخواست دهنده در 2017 درخواست تمدید میدهد، التزامات کنونی باید مرتفع گردند.

مثال 2: درخواست کننده، اولین درخواست خود را در 21 دسامبر 2014 تسلیم میکندو به او در 15 ژانویه 2015 اجازه اقامت داده میشود، که در 15 ژانویه 2018 منقضی خواهد شد. درخواست کننده(متقاضی) در زانویه 2018 درخواست تمدید را تسلیم میکند و باید به التزامات جدید تمدید پاسخگو باشد، که آن التزام درآمد است. دلیل این است که به متقاضی بعد از 1 ژانویه 2015 اجازه اعطا شده است.

مثال 3: متقاضی درخواست بار اول خود را در 5 ژانویه 2015 تسلیم میکند و به او اجازه اقامت از 1 آوریل 2015 تا 1 آوریل 2017 داده میشود. متقاض در فوریه 2017 درخواست تمدید میدهد و باید پاسخگوی التزامات جدید تمدید باشد که همان التزام درآمد است.

کارت تاسیس

یک طرح ویژه برای افراد خارجی که کارشناسی ارشد یا PHD دانمارکی را بگذرانند وجود دارد. میتوان به شما یک اجازه اقامت ویژه اعطا کرد که بعد از فارغ التحصیلی به شما اجازه تاسیس در دانمارک داده میشود.

درخواست اعضای خانواده در برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک

اگر به شما اجازه اقامت و کار تحت طرح کارت سبز اعطا گردید، شما میتوانید در صورت پاسخگویی به التزامات اعضای خانواده خود را همراه بیاورید.

درباره اجازه اقامت برای اعضای خانواده همراه بیشتر بخوانید.

جدا از شرایط عمومی برای اجازه اقامت برای عضو همراه خانواده، دارنده کارت سبز باید پاسخگوی یک التزام استخدام باشد:

  • شما باید در دانمارک شاغل باشید
  • استخدام شما در زمان تسلیم درخواست عضو خانوادتان باید مدتی حداقل برابر با یکسال داشته باشد.
  • شما طبق این استخدام باید حداقل حقوق 1 ماه را دریافت کرده باشید.
  • شما باید حقوقی حداقل برابر با 10840 DKK در ماه داشته باشید اگر عضو خانواده شما همسر/شریک شماست، و باید حقوقی حداقل برابر با 14416 DKK در ماه داشته باشید اگر عضو خانواده شما یک یا چند کودک خردسال یا یک همسر/شریک و یک یا چند کودک خردسال باشند.

حقوق شما باید از شغل عادی بدست آمده باشد و به مدیریت مالیات دانمارک گزارش شود و کارفرمای شما باید در دانمارک برقرار باشد.

استخدام شما باید به شکل یک قرداد استخدام باشد و آخرین حقوق ذکر شده باشد. قرارداد استخدام باید به اسم شما باشد و دربردارنده اطلاعاتی درباره طول مدت استخدام شما و میزان دستمزد سالانه باشد.

از التزامات استخدام نمیتوان چشم پوشی کرد، برای مثال با استناد بر سرمایه موجود در حساب بانکی نمیتوان پاسخگوی التزام بود.

عضو همراه خانواده نباید بعد از اعطای اجازه اقامت هیچگونه کمک عمومی به شکل سیاست فعال جمعیتی دریافت کند. اگر عضو همراه خانواده هرگونه از چنین کمک هایی دریافت کند، شما و عضو خانواده همراهتان حق اقامت در دانمارک را از دست خواهید داد.

موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات معتبر مهاجرتی در کشور با بهره مندی از وکیل مهاجرت به دانمارک راه مهاجرت افراد را به اروپا هموار نموده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون اخذ اقامت و تابعیت دانمارک می توانید به سایت مهاجرت دانمارک مراجعه و یا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره همکاران ما پیرامون مهاجرت به دانمارک از طریق برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد ویزا کار در دانمارک یا گرین کارت دانمارک یا کارت سبز دانمارک

1- آیا اخذ ویزای کاری دانمارک منجر به دریافت گرین کارت دانمارک میشود؟

بله، یکی از روش های پرطرفدار مهاجرت به اروپا، مهاجرت از طریق کارت سبز یا همان گرین کارت دانمارک می باشد. روشی که در آن با استفاده از طرح ویزای کاری توانسته است راه ورود به اروپا را برای شما آسان نماید.

2- برنامه اخذ گرین کارت یا ویزای کار دانمارک به چه صورت می باشد؟

برنامه ای که در آن، امکان اعطای اجازه اقامت در جهت کار و جستجوی کار به متقاضی داده می شود. این اجازه که تحت عنوان طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک شناخته می شود، بر اساس ارزیابی مبتنی بر سیستم امتیازبندی انجام می شود.

3- آیا افرادی به موفق به اخذ اقامت از طریق گرین کارت می شوند باید مجوز کار در دانمارک را هم کسب نمایند؟

خیر، اگر اجازه اقامت تحت طرح گرین کارت دانمارک به شما داده شود، دیگر نیازی به اخذ مجوز کار به صورت جداگانه نمی باشد. اقامت از طریق این نوع ویزا، امکان انجام هرگونه کار با دستمزد یا بدون دستمزد را برای شما فراهم می آورد؛ اما اجازه کار به صورت خویش فرما که متقاضی در آن اداره کسب و کار خود را به عهده بگیرد، را ندارد.

4- امتیازات مربوط به ویزای کاری دانمارک یا گرین کارت دانمارک بر چه اساسی می باشد؟

امتیازات در برنامه کارت سبز یا گرین کارت دانمارک بر اساس معیار های عینی استفاده شده برای ارزیابی اینکه آیا درخواست دهنده مناسب درخواست برای شغل های سطح بالا در دانمارک است یا خیر داده میشود.

5- آیا تسلط به زبان دانمارکی یکی از شروط اخذ ویزای کار دانمارک به شمار می آید؟

بله، مهارت های گفتاری خوب دانمارکی اغلب یکی از شروط موفقیت در بازار کار دانمارک است.

6- در صورتی که شخص موفق به دریافت ویزای کاری یا اجازه نامه گرین کارت شود چه مدت زمان دارد تا به دانمارک نقل مکان کند؟

شما باید در طول 6 ماه بعد از دریافت اجازه نامه به دانمارک نقل مکان کنید و یک آدرس رسمی در دانمارک داشته باشید. پیدا کردن مکانی برای زندگی مسئولیت خود شماست.

7- افرادی که موفق به اخذ ویزای کار دانمارک می شوند در سال اول اقامت چه مقدار درآمد باید داشته باشند؟

در سال اول دریافت اجازه اقامت ، شما باید حداقل 50000 DKK در دانمارک درآمد داشته باشید.

8- قوانین مربوط به همراه برای کسانی که موفق به دریافت ویزای کاری دانمارک شده اند به چه صورت می باشد؟

شما قبل از اسکان در ادرسی رسمی در دانمارک، یافتن شغل و درافت حقوق نمیتوانید یکی از اعضای خانواده را با خود به دانمارک بیاورید.

9- جهت اخذ ویزای کاری دانمارک یا گرین کارت دانمارک کسب چند امتیاز لازم است؟

به منظور اعطای اجازه اقامت تحت طرح کارت سبز یا گرین کارت دانمارک ، شما باید حداقل 100 امتیاز بدست اورید. امتیازات به : سطح تحصیلات، مهارت های زبان و انطباق پذیری داده میشود.شما باید مدرکی دال بر اینکه سال اول اقامت دانمارک میتوانید از خودتان حمایت کنید داشته باشید.

10- امتیازات مربوط به مهارت های زبان جهت اخذ ویزای کار دانمارک و یا گرین کارت دانمارک به چه صورت می باشد؟

به منظور دادن امتیاز به مهارت های زبان، شما باید مدرکی دال بر قبولی در یک آزمون شناخته شده زبان در یکی از زبان های، دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی یا آلمانی ارائه دهید. تنها آزمون های زبانی دارای اعتبار هستند که شما در کمتر از دو سال قبل از درخواست آنها را قبول شده باشید. شما تنها به واسطه اینکه یک زبان را صحبت میکنید، یا اینکه زبان مورد نظر زبان مادری شماست هیچگونه امتیازی بدست نخواهید آورد. شما باید مدرکی دال بر قبولی آزمون زبان داشته باشید.

11- امتیازات مربوط به سطح تحصیلات برای اخذ ویزای کاری دانمارک یا اخذ گرین کارت دانمارک به چه صورت می باشد؟

شما تنها برای سطح تحصیلاتی که معادل سطح تحصیلات دانمارک باشد امتیاز کسب میکنید. دلیل این امر این است که مدارک آکادمیک از کشور تا کشوری دیگر متفاوت است، حتی اگر عنوانی یکسان داشته باشند. برای مثال، مدرک کارشناسی ارشد از کشوری دیگر ممکن است با کارشناسی ارشد در دانمارک(candicatus) یکسان نباشد. به منظور دربافت هرگونه امتیاز برای سطح تحصیلی، شما باید به عنوان حداقل مدرکی معادل مدرک کارشناسی دانمارک داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *