کار در بلژیک

مهاجرت کاری به کشور بلژیک و همچنین شرایط مهاجرت به بلژیک از طریق ویزای کار و تمام اطلاعات لازم در این زمینه، موسسه توسعه گران مهر با وکلای حقوقی خود در زمینه مهاجرت شما را در این زمینه به طور کامل راهنمایی کرده و تمام شرایط و موارد لازم که به اختصار در ادامه توضیح داده شده است را در اختیار شما متقاضی محترم قرار می دهد. لازم به ذکر است، موسسه توسعه گران مهر شیراز از موسسات معتبر مهاجرتی کشور مشغول به فعالیت می باشد، و شما را به طور کامل تا آخرین مرحله اخذ ویزای کار در بلژیک و اخذ اقامت این کشور حمایت می کند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مهاجرت به بلژیک از طریق کار در این کشور، یکی از طرق مهاجرت در کنار راه های اعزام دانشجو یا تحصیل در بلژیک یا سرمایه گذاری در بلژیک می باشد، لازم به ذکر است که فرد باید پس از مهاجرت به این کشور نسبت به اخذ اقامت بلژیک و تابعیت این کشور اقدام نماید.

درباره بلژیک

بلژیک کشوری واقع در اروپای شمالی است و بروکسل به عنوان پایتخت این کشور، شهری بزرگ و فوق العاده زیبا می باشد.ما در بلژیک شاهد تنوع زبانی زیادی از جمله: زبان فرانسوی، زبان هلندی، زبان آلمانی و زبان انگلیسی می باشیم. دلیل این تنوع این است که بلژیک برای سالیان درازی در استعمار کشورهایی چون فرانسه، اسپانیا و هلند بوده است؛ البته اکنون بلژیک یک کشور کاملا استقلال یافته است. این کشور جزء اتحادیه ی اروپا می باشد و شینگن به حساب می آید. این کشور از سمت شمال با کشور هلند، از سمت جنوب با کشور فرانسه، از سمت شرق با کشور آلمان همسایه است و از سمت غرب به دریای شمال می رسد.

شرایط ویزای کار و کار در بلژیک

ما در این به طور اجمالی به بررسی شرایط کار در بلژیک می پردازیم. شرایط کلی کار در بلژیک مثل دیگر کشور های اتحادیه می باشد.

کار در بلژیک

هزینه های زندگی در بلژیک جهت متقاضیان کار

واحد پول بلژیک در گذشته فرانک بوده است اما در حال حاضر یورو به عنوان تنها واحد پول در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. بلژیک یک کشور صنعتی به حساب می آید و شهرهای مهمی چون شارلوآ و لیژ قطب صنعتی این کشور به حساب می آیند؛ به طبع هزینه ها در شهرهای مختلف متفاوت است. در حال حاضر شهر بروکسل یکی از گرانترین پایتخت های دنیاست؛ اما به طور کلی می توان گفت که هزینه ها در بلژیک مانند سایر کشورهای اروپایی است. حقوق ماهانه جهت کار در بلژیک بین 2000 تا 4000 یورو متغیر است و متوسط حقوق ماهانه در کشور بلژیک حدود 2500 تا 3000 یورو می باشد. هزینه های زندگی در بلژیک نیز ماهانه حدود 600 تا 800 یورو متغیر می باشد.

بلژیک مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یک ویزای شش ماهه موقت برای فرد صادر می کند که در این مدت فرد فرصت دارد مرتبط با رشته ی تحصیلی خود کار مناسبی پیدا کند یا به دنبال آن، کارفرمایی بیابد که با درخواست کاری وی موافقت نماید، در اینصورت فرد با تایید کارفرما از سفارت پذیرش را می گیرد. البته افراد باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کلا در کشورهای اروپایی برای جذب نیروی کار، کار فرما کیس مورد نظر را به مدت سه ماه در کشور آگهی می کند و در صورت عدم جذب نیرو، کیس مورد نظر مجددا سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی می شود و در نهایت نیروی خارجی جذب می شود.

توجه داشته باشید که با توجه به اینکه پروسه ویزای کار در بلژیک، پروسه ای زمان بر می باشد، توصیه ما به عنوان مشاور به شما متقاضی محترم این است که یا از طریق نوع دیگری از ویزا برای این کشور اقدام کنید و یا به وسیله سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ویزای کار در بلژیک را دریافت کنید.

کار در بلژیک

البته نکته ای که باید در همین جا باید ذکر شود این است، که با توجه به شرایط ویزای کار در بلژیک بسیاری افراد کار در آلمان یا کار در اتریش و اخذ ویزای کاری این کشور ها را با توجه به وضعیت بسیار مناسب کاریابی، انتخاب می کنند.

وضعیت اقتصادی در کشور بلژیک به گونه ای است که بیشتر بخش خصوصی در این زمینه فعالیت دارد. حدود 30% افراد در کشور بلژیک در بخش صنعتی، حدود 1% افراد در بخش کشاورزی و ما بقی افراد در بخش خدمات فعالیت می کنند. و همین مسئله نیز یکی دیگر از مسائلی است که افراد کار در آلمان را ترجیح می دهند. از شهرهای مهم بلژیک میتوان به چند شهر آنتورپن، لیئژ، شارلروی، مونس، نامور و …. اشاره کرد.

با توجه به اینکه کشور بلژیک از لحاظ اقتصادی و همچنین از لحاظ سیاسی کشوری با ثبات به حساب می آید، و نسبت به سایر کشورهای اروپایی مالیات کمتری دریافت می کند، اکثر افراد اقامت در بلژیک جهت مهاجرت مناسب می بینند. اگر شما درخواست کار در بلژیک یا سرمایه گذاری در بلژیک از طریق ثبت شرکت را دارید و از آنجایی که این کشور معافیت مالیاتی زیادی در این زمینه دارد، که این می تواند یک مزیت برای این کشور محسوب شود؛ فردی که قصد سرمایه گذاری در بلژیک را دارند، می تواند بعد از سه سال به راحتی برای اخذ اقامت دائم بلژیک اقدام کند، زیرا در میان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بلژیک در مدت زمان کوتاهی اقامت دائم را برای فرد صادر می کند. البته بسیاری افراد با توجه به قوانین سخت گیرانه در زمینه مسائل حقوقی و مالی بلژیک، ثبت شرکت را در کشورهای راحت تری، مثل سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در اسلواکی یا ثبت شرکت در مجارستان را ترجیح می دهند.

موسسه ی حقوقی توسعه گران مهر در زمینه ی اخذ ویزای کاری کشور بلژیک برای شما متقاضیان محترم اقدام خواهد نمود و وکیل مهاجرت به بلژیک و وکلای برتر و مشاورین حقوقی در این زمینه تمام راهنمایی های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مهاجرت بلژیک مراجعه و یا با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد ویزا کار در بلژیک

1-  کسانی که موفق به اخذ ویزای کار بلژیک می شوند ماهانه چه مقدار حقوق دریافت می کنند؟

حقوق ماهانه جهت کار در بلژیک بین 2000 تا 4000 یورو متغیر است و متوسط حقوق ماهانه در کشور بلژیک حدود 2500 تا 3000 یورو می باشد.

2-  روال کاری ویزای کار بلژیک به چه صورت می باشد؟

بلژیک مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یک ویزای شش ماهه موقت برای فرد صادر می کند که در این مدت فرد فرصت دارد مرتبط با رشته ی تحصیلی خود کار مناسبی پیدا کند یا به دنبال آن، کارفرمایی بیابد که با درخواست کاری وی موافقت نماید، در اینصورت فرد با تایید کارفرما از سفارت پذیرش را می گیرد.

3- شخصی که ویزای کاری بلژیک و به دنبال آن کارفرما پیدا کرده حال کارفرما میبایست برای دعوتنامه چه اقداماتی انجام دهد؟

کار فرما کیس مورد نظر را به مدت سه ماه در کشور آگهی می کند و در صورت عدم جذب نیرو، کیس مورد نظر مجددا سه ماه در اتحادیه اروپا آگهی می شود و در نهایت نیروی خارجی جذب می شود و متقاضی موفق به دریافت دعوتنامه کاری از سوی کارفرما می شود.

4-  با توجه پروسه طولانی اخذ ویزای کاری بلژیک چه پیشنهاداتی برای تسریع روند دارید؟

با توجه به اینکه پروسه ویزای کار در بلژیک، پروسه ای زمان بر می باشد، توصیه ما به عنوان مشاور به شما متقاضی محترم این است که یا از طریق نوع دیگری از ویزا برای این کشور اقدام کنید و یا به وسیله سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ویزای کار در بلژیک را دریافت کنید.

5-  کدام یک از صنایع بلژیک جهت کار برای متقاضیان کار در بلژیک مناسب تر می باشد؟

وضعیت اقتصادی در کشور بلژیک به گونه ای است که بیشتر بخش خصوصی در این زمینه فعالیت دارد. حدود 30% افراد در کشور بلژیک در بخش صنعتی، حدود 1% افراد در بخش کشاورزی و ما بقی افراد در بخش خدمات فعالیت می کنند.

6-  شهرهای صنعتی بلژیک جهت مهاجرت کاری کدام است؟

بلژیک یک کشور صنعتی به حساب می آید و شهرهای مهمی چون شارلوآ و لیژ قطب صنعتی این کشور به حساب می آیند

7-  کسانی که موفق به اخذ ویزای کاری بلژیک می شوند چه هزینه ای را بابت هزینه های زندگی باید در نظر داشته باشند؟

هزینه های زندگی در بلژیک نیز ماهانه حدود 600 تا 800 یورو متغیر می باشد که البته بستگی به نحوه زندگی هر شخص دارد.

8-  آیا جهت اخذ ویزای کار بلژیک متقاضی حتما میبایست دعوت نامه کاری داشته باشد؟

بله. بلژیک مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یک ویزای شش ماهه موقت برای فرد صادر می کند که در این مدت فرد فرصت دارد مرتبط با رشته ی تحصیلی خود کار مناسبی پیدا کند یا به دنبال آن، کارفرمایی بیابد که با درخواست کاری وی موافقت نماید، در اینصورت فرد با تایید کارفرما از سفارت پذیرش را می گیرد.

9-  شرایط پرداخت مالیات برای افرادی که ویزای کاری بلژیک را به دست آورده اند به چه صورت می باشد؟

بلژیک از نظر سیاسی و اقتصادی شرایط با ثباتی دارد و نسبت به سایر کشورهای اروپایی مالیات کمتری دریافت می نماید حتی برای افرادی که ویزای کاری بلژیک را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت می نمایند معافیت های مالیاتی بسیاری تعلق می گیرد.

10- افرادی که موفق به اخذ ویزای کاری بلژیک شده اند پس از چند سال می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند؟

شخص می تواند بعد از سه سال به راحتی برای اخذ اقامت دائم بلژیک اقدام کند، زیرا در میان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بلژیک در مدت زمان کوتاهی اقامت دائم را برای فرد صادر می کند.

11-  مزایای بلژیک جهت اخذ ویزای کاری چیست؟

ثبات سیاسی و اقتصادی، مالیات کم، امکان استفاده از معافیت مالیاتی، اخذ اقامت دائم بلژیک در مدت زمانی کوتاه تر نسبت به سایر کشور های اروپایی.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *