ویزای EB1 یا ویزای نخبگان آمریکا

این ویزا برای توانایی های فوق العاده، محققان برجسته / اساتید، مدیران بین المللی / مدیریت های اجرایی می باشد.
تحت دسته بندی بر اساس اشتغال های مختلف، بخاطر داشته باشید که اقامت دائم بر اساس مشاغل سخت ترین نوع اخذ اقامت نیز خواهد بود. در ابتدا، تبعه خارجی بایستی نسبت به تعیین واجد شرایط بودن افراد و برای اخذ اقامت دائم قانونی و با توجه به دستورالعمل USCIS نیز مبادرت ورزند.
متقاضیان بیگانه ملزم به پرکردن فرم ویزای EB1 که مرتبط با توانایی فوق العاده می باشند خواهند بود، علاوه بر این فرد متقاضی ملزم به تشکیل پرونده تحت محقق برجسته و  یا استاد و مدیر چند ملیتی که توسط کارفرمایی حمایت می شود نیز خواهند بود.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ویزای EB1 دسته کارگران در اولویت

  • اتباع خارجی از توانایی فوق العاده ای در علوم، هنر، آموزش، کسب و کار و یا دو و میدانی برخوردارند.
  • اتباع خارجی که اساتید برجسته و یا محققان می باشند.
  • اتباع خارجی که مدیران و یا مدیران اجرایی که انتقال بین المللی به ایالات متحده گرفته اند می باشند.

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه ویزای EB1  می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

ویزای EB1 یا ویزای نخبگان آمریکا

توانایی فوق العاده خارجی ها یا بیگانگان

این دسته از افراد تحت ورود بیگانگان به ایالات متحده نیز وارد خواهند شد. پیشنهاد می شود که افراد آینده نگر اطلاعاتی در این خصوص نیز بدست آورند. بدون صدور گواهینامه کار این دسته از افراد بایستی یک پیشنهاد کار خاص را از شخص کارفرما نیز دریافت نمایند. افراد بیگانه بایستی از زمان ورود نسبت  به ادامه کار در زمینه های مختلف که مرتبط با توانایی فوق العاده آنان باشد مبادرت ورزند. بیگانگانی که توانایی فوق العاده ای در اختیار دارند در واقع افرادی که توانایی فوق العاده ای در زمینه علوم، هنر، آموزش و پرورش، کسب و کار و یا دو و میدانی دارند و مورد تحسین ملی و یا بین المللی پایدار و دیگر دستاوردها قرار گرفته اند ملزم به نشان دادن شواهد با ارائه اسناد و مدارک گسترده ای نیز خواهند بود. البته باید بدانید که این امر تا حد بسیاری به تلاش فرد بیگانه نیز بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر شما یک جایزه بزرگ شناخته شده بین المللی، مانند یک جایزه نوبل را دریافت کرده اید، واجد شرایط برای طبقه بندی ویزای EB1 خواهید بود. جوایز دیگر نیز ممکن است در کلاس و به عنوان جایزه نوبل نیز به افراد اعطا گردد. از آنجا که چند بیگانه میتواند از این نوع جایزه نوبل دریافت نماید، مقررات ویزای EB1  برای هر سه نفر 10 جایزه نیز در نظر گرفه است. علاوه بر این قانون پاسخ، بر اساس شواهد بدست آمده حداقل سه نفر را مجاز به انجام این امور دانسته است. در صورتی که کارگران شواهد ذکر شده در ذیل را نداشته باشند این امر در خصوص آنان صدق نخواهد کرد:

  • اسناد دریافتی از فرد بیگانه و یا جوایز دریافتی وی ارزش کمتری نسبت به جوایز ملی و بین المللی به رسمیت شناخته شده داشته باشد و یا به جایزه برتر و یا تلاش های بیشتری نیاز باشد.
  • مستندات ارائه شده نشان دهنده عضویت افراد بیگانه در انجمن و در این زمینه های مختلف برای طبقه بندی نباشد، چرا که در این زمینه به دستاوردهای برجسته اعضای نیاز خواهد بود. چرا که تمامی این عناوین بایستی توسط کارشناسان بین المللی به رسمیت شناخته شده باشد و توانایی افراد در رشته خود مورد مورد قضاوت واقع شود.
  • توانایی افراد بیگانه در نشریات تجاری حرفه ای و یا نشریات بزرگ و یا دیگر رسانه های بزرگ به انتشار رسیده باشد.
  • شواهد کافی برای قضاوت تفراد بیگانه وجود داشته باشد؛ چه به صورت فردی و یا در یک پنل.
  • مدارک و شواهد کافی در خصوص تلاش در زمینه علمی، علمی هنری، ورزشی و یا موارد مربوط به کسب و کار افراد بیگانه که از اهمیت عمده ای برخوردار است وجود داشته باشد.
  • فرد بیگانه شواهد کافی برای نویسندگی مقالات علمی در نشریات تجاری حرفه ای و یا مقالات بزرگ و یا دیگر رسانه های بزرگ داشته باشد.
  • فرد شواهد کافی در نمایشگاه هنری و یا پنجره های نمایش داده شده داشته باشد.
  • عملکرد فرد در سازمان های پیشرو یا سازمان های برجسته مهم جلوه نماید.
  • شواهدی وجود داشته باشد که میزان حقوق و دستمزد بالای افراد و یا سایر حق الزحمه به طور قابل توجهی نیز نشان دهد.
  • 10 شواهد از موفقیت های تجاری و در هنرهای نمایشی.
    برای هنرمندانی که به دنبال اقامت دائم در این دسته می باشند شواهد ذکر شده در ذیل نشان داده شده است:
    پوشش رسانه ای از نسخه های کار (مطبوعات هنرمند، تبلیغات برتر فیلم، پوشش در موفقیت های فیلمی) بخش هنرمندان، مقالات روزنامه ها، مروری بر منتقدان، نشریات صنعتی و غیره.
    نسخه هایی از مقالات نوشته شده در مجلات تجاری – انتشارات موجود در صنعت فیلم های برجسته ،فیلم های آینده که شامل این هنرمندان باشد.
    هر مرحله از کار (نمایشنامه) – برنامه نمایش و یا ارائه نشریه مشابهی با اشاره به مشارکت هنرمند و موفقیت های قبلی وی در این زمینه.
    نظرات مشورتی کارشناس به دست آمده از انجمن های صنعت.
    نسخه هایی از کار – دی وی دی، پوستر تبلیغات فیلم، و غیره
    شواهدی از تولید کار که نشان دهنده دفتر فروش جعبه و امتیاز در صنعت باشد.
    مدارک پاداش دریافتی بالا برای قطعات فیلم در مقایسه با فیلم دیگران.
    بررسی صنعت کار فیلم (انتشار فیلم و بازخورد آن پس از نقد منتقدان و عموم مردم.
    نسخه ای از گواهی یا جوایز به همراه مستندات که نشان دهنده معیارهای جوایز، شهرت و اهمیت اعطای نیز باشد.
  • هر جایزه دریافتی دیگر در صورت ایفای نقش.
    پیشنهاد می شود که افراد توضیحات کافی کارشناسان را در با توجه به سازمان USCIS نیز در نظر داشته باشند. چرا که در اختیار داشتن شواهد کافی مستند برای حمایت از این ادعا خواهد بود.

اساتید برجسته و محققان

بخاطر داشته باشید که استادان برجسته و محققان بین المللی برای دستاوردهای علمی برجسته در یک زمینه خاص شناخته شده اند. علاوه بر این، استاد برجسته و یا محقق باید حداقل سه سال تجربه در زمینه تحقیق  و یا تدریس و در منطقه دانشگاهی خاصی داشته باشد چرا که ورود به ایالات متحده در یک دوره تصدی و یا در دوره تصدی تدریس و یا موقعیت پژوهشی در یک دانشگاه و یا دیگر موسسه های آموزش عالی و با استخدام در یک شرکت خصوصی به مدت سه سال و یا بیشتر برای محققان تمام وقت نیز خواهد بود. تجربه در بخش آموزش و یا پژوهش برای کشانی که مشغول به کار بر روی درجه پیشرفت می باشند در نظر گرفته خواهد شد.

اگر افراد به چنین درجه ای رسیدند و فرد بیگانه مسئولیت کامل برای درس دادن در کلاس را بر عهده گرفت و یا در زمینه پژوهش به عنوان فردی برجسته در نظر گرفته شد قادر به اخذ این ویزای کار خواهد بود. اگر فرد کارفرما مسئولیت یک شرکت خصوصی را بر عهده دارد و نه یک دانشگاه، موسسه آموزشی، بخش، تقسیم، کارفرمای موسسه خصوصی بایستی حداقل سه محقق را برای فعالیت در زمینه پژوهش (علاوه بر متقاضی درگیر) به صورت تمام وقت و برای بدست آوردن دستاوردهای مستند را نیز استخدام نماید.

بخاطر داشته باشید که بدون صدور گواهینامه امکان کار کردن وجود نخواهد داشت و پیشنهاد کار نیاز نخواهد داشت. افراد تحت این دسته ملزم به اثبات حرفه خود از طبیعت مقدماتی خواهند بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق بدست آوردن اعتبار لازم در رشته دانشگاهی برجسته نیز ضروری خواهد بود. علاوه بر این افراد ملزم به اثبات پیشنهاد شغلی برای استخدام نیز خواهند بود، همچنین کارفرما باید یک دادخواست را با بیان شرایط اشتغال به ویژه در موقعیت های تدریس، مشاغل پژوهشی و یا تصدی آهنگ نیز ضمیمه پرونده نماید. بخاطر داشته باشید که در موقعیت های پژوهشی افراد برای ادامه اشتغال و یا ایجاد یک موقعیت قابل مقایسه با کارفرمای خصوصی ملزم به اثبات وجود حداقل سه محقق تمام وقتدر این زمینه خواهند بود. با توجه به اعتبار بیگانه؛ ارائه نامه از فعل افراد و همچنین کارفرمایان سابق که حداقل سه سال تجربه در زمینه آموزش و یا پژوهش دارند نیز ضروری خواهد بود.

شواهدی وجود دارد که فرد استاد و یا محقق برجسته در زمینه های علمی به رسمیت شناخته شود که به شرح ذکر شده در ذیل خواهد بود:

  • دریافت جوایز اصلی و یا جوایزی برای دستیابی به موفقیت های برجسته؛
  • عضویت در انجمن هایی که نیاز به اثبات دستاوردهای برجسته داشته باشد.
  • مواد منتشر شده در نشریات حرفه ای که توسط دیگران در مورد کار بیگانگان و در زمینه های دانشگاهی نوشته شده باشد.
  • شواهد موجود در شرکت که در یک پانل و یا به صورت جداگانه ارائه شده باشد. شواهدی که به عنوان یک قاضی از کار دیگران در زمینه های علمی و یا همان متحد قضاوت نماید.
  • کمک به تحقیقات علمی و یا علمی- پژوهشی در زمینه های مختلف.
  • تالیف کتابهای علمی و یا مقالات (در مجلات علمی با گردش بین المللی) در این زمینه.

مدیر چند ملیتی و یا اجرایی

بخاطر داشته باشید که برخی از مدیران اجرایی و مدیران شرکت های خارجی واجد شرایط برای انتقال به ایالات متحده خواهند آمد. یک مدیر چند ملیتی و یا اجرایی واجد شرایط که برای وضعیت کارگران در اولویت تلاش می نماید بایستی در طول سه سال گذشته توسط یک فرد وابسته به خارج از کشور، پدر و مادر، تابعه و یا شاخه ای از کارفرما در ایالات متحده به کار گرفته شود. بخاطر داشته باشید که به حداقل یک سال زمان (هر زمان) برای ورود و خدمت به شرکت و یا سازمان در ظرفیت های مدیریتی و اجرایی نیاز خواهد بود. این شرکت می تواند یک سرمایه گذاری مشترک در صورت در اختیار داشتن کنترل و حق وتو و قدرت داشته باشد علاوه بر این امکان اختیار کردن نیمی از مالکیت تحت شرایط خاص نیز وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که استخدام یک سال در خارج از کشور باید مستمر باشد.

بدون صدور گواهینامه کار و با در اختیار داشتن یک پیشنهاد کار توسط شرکت های ایالات متحده نیز امکان اخذ این ویزا وجود خواهد داشت. دادخواست کارفرمای ایالات متحده برای انجام کسب و کار بایستی حداقل برای یک سال باشد که وابسته، یک شرکت تابعه، یا همان کارفرمای شرکت، شرکت و یا دیگر نهاد قانونی که در خارج از کشور می باشد در این امر دخیل خواهد بود. هیچ لزومی ندارد که رابطه مقدماتی وجود داشته باشد (باید یک انتقال واقعی سهام صورت گیرد؛ نه شرایط و نه یک رابطه کاری). علاوه بر این بایستی زمان تشکیل پرونده ایالات متحده و نهاد خارجی به مدت یک سال نیز به طول بیانجامد.

بخاطر داشته باشید که اصطلاحات مربوط به این دسته ویزای EB1 در 8 CFR § 204.5 به صورت کامل توضیح داده شده است.. “ظرفیت مدیریتی” نیاز به مدیریت یک سازمان، اداره، جزء و یا تابع به همراه نظارت و کنترل دیگر نهاد های نظارتی، پرسنل مدیریتی و یا حرفه ای و یا دیگر مقام های مدیریتی نیز خواهد شد. علاوه بر این، فرد بیگانه بایستی برای تصمیم گیری در خصوص حق استخدام و اخراج و یا عملکرد در سطح مدیر ارشد نظرات دیگر مقامات مربوطه را مد نظر داشته باشد. علاوه بر این فرد بیگانه نیز باید اختیار مطلق بر عملیات را نیز داشته باشد. در بخش “ظرفیت اجرایی”، فرد بیگانه به تصمیم گیری های مدیریت یک سازمان، اداره، جزء و یا تابع همراه و با اقتدار با اهداف و سیاست های کاربردی نیاز خواهد داشت علاوه بر این فرد بیگانه نیز باید طیف گسترده ای را در فرایند تصمیم گیری اختیاری تحت نظارت های کلی و مقامات بالاتر را  در نظر داشته باشد.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات ویزای EB1  را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور آمرکا با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

18 دیدگاه برای “ویزای EB1 یا ویزای نخبگان ، نوابغ ، خلاق و افراد خاص آمریکا

  1. صدف گفت:

    سلام، من مدال طلای المپیاد ادبی دارم و عضور سازمان نخبه کشور حساب می‌شم
    آیا این کمکی به اخذ ویزام می‌کنه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، در پروسه دریافت ویزای کشور امریکا بسیار به شما کمک کننده است.

  2. iliya . گفت:

    به نام خداوند سلام من 14 سالمه من یک موتور احتراق داخلی درست کردم مناین موتورو اندازه گیری کردم طراحی کردم من بعد از طراحی قطعاتی که اندازه گیری کرده بودمو قالبشو ساختم قالب گیری کردمد بعد از قالب گیری یه کوره ساختم وریخته گری کردم همه کار هارو خودم انجام دادم بدون هیچ امکاناتی هیچ کمکی و الان رویه موتور پیشرفته تر کار میکنم .و میخواستم بدونم این چیز کمکی برای گرفتن این بورسیه میکنه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، ثبت اختراع شما بسیار کمک کننده برای دریافت بورسیه تحصیلی می باشد.

  3. امیرسبحان گفت:

    سلام
    من در مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی سریع جهان توانستم یک بار قهرمان بشم و یک بار مقام دوم بیارم و مدرک بین المللی محاسبات ذهنی را دارم و به عنوان استاد بزرگ این رشته هستم من 16 سالمه در مسابقات بین المللی نقاشی بوم هم مقام اول دارم و در رشته محاسبات ذهنی سریع در ایران هم مقام اول دارم و 5 اختراع من در عرصه بین المللی مقام بالایی آورد
    1_آیا شانسی برای گرفتن ویزای eb1 آمریکا دارم؟
    2_بعد از ورود به آمریکا باید در تخصص هایی که گفتم باید مشغول به کار بشم یا آزادم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      در صورتیکه مدارک مقام های ذکر شده موجود باشد، شانس اخذ این نوع ویزا برای شما میسر است.

  4. کامران رحیمیان گفت:

    سلام
    اینجانب رتبه 8کشوری کنکور کاردانی پیوسته سال 1389
    و رتبه 1استان آذربایجان شرقی در مسابقات بین هنرستانی هستم
    ظاهرا سال89دعوت نامه ای هم ارسال شده از طرف آمریکا ولی بنا به دلایلی مدرکی در دست من نیسش
    وتازه متوجه شدم
    آیا امکان بررسی یا کمک هسش ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شما می توانید از طریق بخش های مربوطه اقدام نمایید.

  5. محسن گفت:

    سلام
    بنده و همسرم هر دو دکتری مهندسی مواد داریم
    بنده حدود 100 مقاله بین المللی ISI دارم حدود 3000 ارجاع به مقالات و اچ ایندکس 33
    همچنین هردو ما سابقه چند سال مدیریت دولتی رو داریم
    سن بنده 40 و همسرم 36 هست
    و دو جایزه برتر پروژه کشور رو دارم
    و سابقه تدریس پنج سال در دانشگاه
    میخواستم بدونم برای ویزای نخبگی چه کاری باید انجام داد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  6. سهیلا گفت:

    سلام همسر من دبیر فدراسیون شنا هستن و ۲۰ سال در این حوزه فعالیت میکنن داوری ملی دارن و همیشه در باز یهای بین المللی هم مشارکت داشتن در ضمن ایشون ۱۰ سال در کنفدراسیون شنای آسیا در عمان بودن و ما اونجا زندگی میکردیم و در آخر اینکه پسرم دان دو تکواندو هستن ولی ۱۴ سال دارن آیا میشود اقدامی انجام داد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید از طریق کار همسرتان فرزندتان را نیز با خود ببرید.

  7. HGBCreator گفت:

    سلام ما در زمینه ساخت بازی های کامپیوتری فعالیت داریم و در کشور ما زمینه پیشرفت خیلی کمه و میخوایم برای پیشرفت به امریکا مهاجرت کنیم به نوعی شرکتی ثبت کنیم و ادامه فعالیت رو در امریکا انجام بدیم ! سوالی که مطرحه چکارباید کنیم تا بتونیم این امر رو محقق کنیم آیا داشتن کارنامه موفق در زمینه کارمون که بازی سازی هس شاخصه مهمی خواهد بود بر فرض اینکه یک رزومه موفق بین الملی در کارنامه داشته باشیم ملاک با رزشی خواهد بود ؟ و اینکه سابقه همکاری با چند شخص از پیسکار و دیزنی داریم در رزومه کاریمون
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      امکان اینکه به آمریکا مهاجرت کنید وجود دارد اما آمریکا از طریق ثبت شرکت به شخص اقامت نمیدهد و باید سرمایه گذاری کنید.
      اما مبالغ سرمایه گذاری بسیار بالاست که معمولا بالای 500 هزار دلار

      اما با توجه رزومه، شما میتوانید در اروپا ویزا بگیرید و شرکت ثبت کنید و به کار مد نظرتون بپردازید. اما آمریکا باید حتما یا از طریق ویزای EB1 و یا ویزای تحصیلی وارد شوید و به این کار مشغول شوید.

  8. سیامک گفت:

    سلام.سیامک هستم.سوالی داشتم.با داشتن گواهی ثبت اختراع میتوان ویزای نخبگان امریکا را دریافت نمود؟آیا اختراع باید دارای ارزشی جهانی باشد تا قابل پذیرش این نوع ویزا قرار گیرد.با تشکر از زحمات شما.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بله باید مقامات و‌ رتبه هایی که کسب نموده اید، ملی یا جهانی باشند. امکان اقدام با داشتن صرفا یک اختراع ملی امکانپذیر نیست.

  9. بابک سعیدی گفت:

    سلام .بابک هستم.لیسانس الکترونیک.همسرم دارای لیسانس معماری.در حال حاضر هر دو ما به کار آزاد مشغول هستم.میخاستم بهترین راه برای اقامت و یا مهاجرت چیپیست و بهترین کشور برای شرایط ما.ممنون از شما

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      کشور و گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد، شما می توانید از طریق کار و همچنین تحصیل برای مهاجرت اقدام فرمایید. متاسفانه در اینجا امکان گفتن همه طرق و راه های مهاجرتی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *