تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

کشور اوکراین از مشهورترین مقاصد برای دانشجویان پزشکی بین الملل، کسانی که به دنبال تحصیل پزشکی در این کشور هستند در سراسر جهان می باشد. در پاسخ به در خواست دانشجویان بین المللی باید گفت که بسیاری از دانشگاه های پزشکی بلژیک برنامه های پزشکی مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی را به زبان انگلیسی در اختیار افراد می دهند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران، شیراز و اصفهان از موسسات اعزام دانشجو راه ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را برای شما فراهم آورده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

در سال های اخیر دانشگاه های اوکراین در میان دانشجویان کشور های آسیایی هند، پاکستان، بنگلادش، آفریقا نیجریه، مرو، تونس، الجزایر، منگو، گینه، خاورمیانه عربستان صعودی، لبنان، کویت، یمن، عراق و ایران بسیار مشهورند و از محبوبیت خاصی برخوردارند. البته شایان ذکر است بعد از عدم تایید دانشگاه های پزشکی اوکراین از نظر وزارت بهداشت بیشتر درخواست ها به سمت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس، روسیه، هندوستان و تحصیل پزشکی در ایتالیا، آلمان و غیره معطوف شد.

بسیاری از دانشگاه های پزشکی اوکراین از نظر بین المللی شناخته شده اند، اخیراً دانشگاه پزشکی کارازین اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است و برنامه های آموزشی با کیفیت مناسبی را در اختیار افراد قرار می دهد. هزینه و شهریه فوق العاده ارزان تحصیل پزشکی در این دانشگاه سبب شده، اخیراً تقاضا برای تحصیل در این کشور افزایش داشته باشد.

مدرک ارائه شده به دانشجویان در اغلب کشور های آسیایی، آفریقایی و WHO (سازمان سلامت جهانی) شناخته شده می باشد. برای مثال، جهت فعالیت در هند به عنوان یک پزشک و یا فارغ التحصیل دکترای پزشکی از اوکراین، افراد می بایست گواهی قبولی در آزمون را در اختیار سازمان MCI (شورای پزشکی هند) قرار دهند. بنابراین همراه با ثبت نام در MCI، پزشکان اوکراینی بیش از کسانی که از هند فارغ التحصیل شده اند مورد قدردانی قرار می گیرند. این حقیقت در رابطه با کشور های در حال توسعه نیز صدق می کند.

مدارک پزشکی اوکراین به صورت خودکار در سراسر کشورهای اروپایی طبق موافقت نامه پروسه بولونیا مورد تایید هستند. پس از تکمیل دوره های پزشکی، به دانشجویان کارشناسی ارشد فرصت ادامه دوره های تخصصی بالینی ( تخصص ) و تحقیق بر روی پروژه ها طی 3-6 سال جهت اخذ مدرک پزشکی، دندانسازی، داروسازی یا دکترای تخصص تحت نظارت و راهنمایی اساتید مجرب داده می شود.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

بسیاری از دانشگاه های اوکراین، دانشجویان بین المللی را به چند دلیل که در زیر ذکر شده است به خود جذب کرده اند این دلایل عبارتند از:

  • فرایند درخواست ساده و اخذ پذیرش راحت از دانشگاه های پزشکی اوکراین
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسوی و بعضاً امکان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین بدون مدرک زبان وجود دارد.
  • شهریه و هزینه زندگی دانشجویی پایین در اوکراین
  • وجود فرهنگ غنی، پیشرفت زندگی دانشجویی و حس شیرین زندگی
  • ارائه برنامه های آموزشی با کیفیت بسیار عالی
  • شرایط راحت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین از سفارت این کشور

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین

بسیاری از دانشگاه های پزشکی اوکراین، برنامه هایی به زبان انگلیسی، اوکراینی و روسی در اختیار افراد قرار می دهند. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل به زبان اوکراینی یا روسی را دارند در وهله اول می بایست به مدت یک سال در کلاس های روسی شرکت کنند. بسیاری از دانشجویان بین المللی به دلیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی در گرایش های (پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی) جذب این دانشگاه ها می شوند، ناگفته نماند که بیش از 20 دانشگاه پزشکی در اوکراین وجود دارد.

هزینه و شهریه دانشگاه های پزشکی اوکراین

شهریه دانشگاه های جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین نسبت به دیگر دانشگاه ها متفاوت می باشد، برای مثال

  • مبلغ شهریه برای گرایش پزشکی به زبان انگلیسی در اوکراین 3500 تا 5000 دلار و گرایش پزشکی به زبان اوکراینی یا روسی 2500 تا 3500 دلار می باشد
  • مبلغ شهریه برای گرایش دندانپزشکی به زبان انگلیسی 3600 تا 5000 دلار و گرایش دندانپزشکی به زبان اوکراینی یا روسی 2500 تا 3400 دلار می باشد
  • مبلغ شهریه برای گرایش داروسازی اوکراین به زبان انگلیسی 2800 تا 3500 دلار و گرایش داروسازی به زبان اوکراینی یا روسی 2300 تا 3000 دلار می باشد.

اخیراً اعتبار مدرک دانشگاه پزشکی کارازین اوکراین خارکف مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است، هزینه بسیار کم تحصیل در این دانشگاه از جمله مواردی است که مورد تقاضای دانشجویان واقع شده است. امید است که این مطلب توانسته باشد به سوالات شما پیرامون تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین پاسخ گفته باشد، چنانچه شخص قصد برگشت به ایران را نداشته باشد، تحصیل در اوکراین می تواند گزینه خوبی باشد ولی اگر به هر دلیلی ممکن است روزی تصمیم به برگشت به ایران را داشته باشید، بهتر از ریسک نکنید و اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را داشته باشید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اوکراین

سیستم آموزش آکادمیک در کشور با توجه به استانداردهای بین المللی کشورهای توسعه یافته به روز می شود. دانشگاه پزشکی دولتی اودسا (Odessa State Medical University) و دانشگاه علوم پزشکی لوف (Lviv State Medical University) دو موسسه آموزشی برجسته در کشور هستند. هر دو دانشگاه، برنامه های تحصیلی به زبان های انگلیسی و روسی را در زمینه های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و فارماکولوژی ارائه می دهند.

اگر شما به دنبال تحصیل پزشکی در اوکراین هستید، به مکان درستی آمده اید – تحصیلات بین المللی M.D. توسط وزارت آموزش و پرورش اوکراین به رسمیت شناخته شده است و فارغ التحصیلان دوره پیش پزشکی بدون آزمون ورودی در دانشگاه پذیرفته می شوند. اوکراین یکی از مقاصد مطلوب برای دانشجویان مشتاق است که مایل به تحصیل MBBS در خارج از کشور هستند. برخی از مزایای ذکر شده در زیر آمده است:

  • دانشگاه های پزشکی اوکراین توسط سازمان جهانی بهداشت، یونسکو، MCI و شوراهای پزشکی بسیاری از کشورهای دیگر به رسمیت شناخته شده است.
  • زبان آموزشی در اوکراین انگلیسی است، که برای تطبیق دانشجویان بین المللی با محیط زندگی بسیار راحت تر است.
  • هزینه اقامت در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان بسیار پایین است. جدا از این، سفر دانشجویان در اوکراین بسیار ارزان است. دانشجویان برای سفر در داخل کشور، تخفیف ویژه دریافت می کنند.
  • کالج های پزشکی اوکراین امکانات با کیفیت بالا به دانشجویان ارائه می کنند.
  • دانشجویانی که به تحصیل MBBS در دانشگاه های اوکراین می پردازند، فرصت های مختلفی برای شرکت در برنامه های تبادل بین المللی، کنفرانس ها و دیگر پروژه های علمی در دانشگاه های مختلف بین المللی فراهم می شود تا به اهداف خود در زمینه پزشکی دست یابند.
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اوکراین

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اوکراین

تمام افرادی که دارای گواهی دیپلم دبیرستان هستند، می توانند برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در اوکراین درخواست دهند. شرایط یا نمره خاصی برای پذیرش در هیچ دوره ای وجود ندارد. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی رشته های پزشکی، پزشکی اطفال، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری برای پذیرش در رشته های فوق، متقاضیان باید دروس زیر را در دبیرستان گذرانده باشند:

  • متقاضیان باید حداقل 50% از نمره کل در فیزیک، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشند و اگر جز گروه عمومی باشند، زبان انگلیسی را به عنوان یک درس اجباری گذرانده باشند.
  • متقاضیان باید حداقل 40% از نمره کل در فیزیک، شیمی و زیست شناسی را کسب کرده باشند و اگر جز SC/ ST/ OBC باشند، زبان انگلیسی را به عنوان یک درس اجباری گذرانده باشند.
  • حداقل سن مجاز 17 سال می باشد.
  • متقاضیان باید دوره 12 ساله مدرسه را گذرانده باشند.

شرایط لازم برای متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های زبان دارند :

  • گواهی دیپلم دبیرستان
  • پاسپورت بین المللی
  • حداکثر سن مجاز 32 سال

دپارتمان مقدماتی، یک دوره 10 ماهه آموزش زبان اوکرایی و یا روسی را ارائه می دهد. این زبان اصلی آموزش خواهد بود و علاوه بر یادگیری زبان ، به یادگیری دروس اصلی رشته آینده شما نیز کمک خواهد کرد. پس از دوره مقدماتی می توانید رشته مورد نظر خود را به زبان روسی یا انگلیسی انتخاب کنید.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه های اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت نیستند.

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی اوکراین

روند پذیرش برای MBS در اوکراین، متقاضیان ملزم به انجام هر گونه امتحانی برای درخواست پذیرش نیستند. برای پذیرش در دوره های مرتبط با پزشکی، دانشجویان باید موضوع زیر را با موضوعات دیگر در مدرسه مطالعه کنند.

  • دانشجو باید در کل حداقل ۵۰ % در فیزیک، شیمی و زیست شناسی داشته باشد و اگر دانش آموزان از گروه عمومی باشد باید به عنوان یک موضوع اجباری زبان انگلیسی داشته باشد.
  • دانشجو باید در کل حداقل 40٪ در فیزیک، شیمی و زیست شناسی داشته باشد و باید انگلیسی را به عنوان یک موضوع اجباری از دانشجویان از SC / ST / OBC داشته باشد.
  • دانشجو باید در ۳۱ دسامبر سالی که پذیرش در آن صورت گرفته می شود، 17 سال به بالا باشد.
  • دانشجو باید کلاس دوازدهم را در یک مدرسه معمولی به اتمام رسانده باشد.

سوالات متداول پزشکی و دندانپزشکی اوکراین

  1. دانشگاه های پزشکی اوکراین مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟
    خیر، در لیست فعلی وزارت بهداشت، دانشگاه های اوکراین مورد تایید نیستند.
  2. محدودیت سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی اوکراین وجود دارد؟
    از جهت پذیرش معمولاً محدودیتی نیست ولی ممکن است در صدور ویزا سفارت سختگیری کند.
  3. بین کشورهای اوکراین، روسیه و بلاروس، بنظرتون کدام بهتر است؟
    سوال کلی هست، هر کدام مزایا و معایبی دارند ولی من حیث مجموع دانشگاه های روسیه با توجه به مورد تایید بودن وزارت بهداشت گزینه بهتری هستند.
  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین به چه زبان هایی ارائه می شود؟
    امکان تحصیل به زبان های روسی و انگلیسی در دانشگاه های اوکراین فراهم است.

موسسه حقوقی توسعه گران مهر از موسسات حقوقی مهاجرتی کشور راه ورود و اعزام دانشجو و تحصیل در اوکراین را برای شما فراهم آورده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس داشته باشید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *