اعزام دانشجو و تحصیل در اکراین

این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با تحصیل در اکراین ، دانشگاه های اوکراین و آموزش و پرورش در اختیار خواننده قرار می دهد، دانشجویان آینده نگر از سراسر جهان به منظور تصمیم گیری آگاهانه در مورد تحصیل در خارج از کشور تمام اطلاعات لازم در رابطه با کشور مورد نظر خود را قبل از اقدام کسب میکنند. این مقاله اطلاعات مفیدی راجع به اعزام دانشجو و تحصیل در اکراین در اختیار شما قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

آب و هوا کشور اوکراین عمدتا قاره است. در ماه های نوامبر C 10+ ، در ماه جولای  C 30-35+ و متوسط دما در ژانویه 5 – درجه است. راه های متعددی جهت مهاجرت به اوکراین وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به اکراین و اخذ اقامت از طریق تحصیل می باشد. در تمام روش ها پس از اینکه شخص چندین سال در کشور مورد نظر اقامت داشت می تواند برای تابعیت آن کشور اقدام کند.

اعزام دانشجو و تحصیل در اکراین رشته پزشکی و دندانپزشکی

شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان تلفنی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اوکراین به صورت تضمینی با مشاورین ما در تهران و شیراز تماس حاصل فرمائید. موسسه مهاجرت به اوکراین برگزیده اصطهباناتی در تمامی مسیر مهاجرت شما می تواند در اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت به متقاضیان کمک کند.

رشته پزشکی عمومی (MBBS) در بین رشته های تحصیلی و متقاضیان بین المللی در اوکراین بسیار محبوب است و با توجه به گزارش وزارت آموزش و پرورش اوکراین توسط 31 درصد از جوانان خارجی برای تحصیل انتخاب شده است. سطح کیفیت بالا اما مقرون به صرفه، این کشور را تبدیل به مقصد مورد علاقه برای دریافت مدرک در حوزه پزشکی در اروپا برای افراد جوان تبدیل کرده است.

اعزام دانشجو و تحصیل در اکراین

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای مهاجرت به اوکراین وجود دارد، اما بسیاری افراد جهت مهاجرت به اوکراین معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند.

تحصیل در اکراین موسسه پلی تکنیک کیف (Kyiv)

یکی از بهترین دانشگاه فنی در اروپا در اوکراین قرار دارد و نام آن Kyiv  می باشد. این دانشگاه دارای امتیاز بالا در UA می باشد. موسسه Kyiv  در سال، 1898 تاسیس شد. دانش آموزان این دانشگاه در بهترین شرکت ها در سراسر جهان مانند گوگل، فیس بوک، مایکروسافت و غیره کار می کنند.

تحصیل در اوکراین دانشگاه کسب و کار و قانون Lviv (LUBL)

این دانشگاه در سال 2003 ایجاد شد. در حال حاضر یکی از بهترین دانشگاه های اقتصاد و کسب و کار در اوکراین برای مطالعه دانش آموزان بین الملل است.

تحصیل در اکراین دانشگاه ملی “Lviv پلی تکنیک” (NU LP)

این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه فنی در اوکراین در سال 2015 شناخته شد. این دانشگاه در سال 1844 افتتاح شد. از سال 1991 بخش مقدماتی خدمات آموزشی برای دانشجویان بین المللی که در آرزوی تحصیل در موسسات آموزش عالی از اوکراین هستند را ارائه می دهد.

دانشگاه ملی دامپزشکی و بیوتکنولوژی لویو

دانشگاه ملی دامپزشکی و بیوتکنولوژی لویو استپان یک مرکز قدرتمند آموزشی و علمی، شناخته شده برای تحصیل در اوکراین است، این دانشگاه همکاری تنگاتنگی با تولید محصولات کشاورزی و آموزش متخصصان مجرب  در این زمینه را دارا است.

موسسه کسب و کار و فناوری کیف (Kyiv)

موسسه کسب و کار و فناوری کیف از نوآوری آموزش و پرورش و آموزش بسیار حرفه ای برخوردار است. KIBiT جزو 10 دانشگاه خصوصی برتر در اوکراین است. مدرسه کسب و کار این دانشگاه یکی از مدارس کسب و کار برتر جهان شناخته شده است. شهروندان خارجی برای پذیرش در این دانشگاه بایستی در یک مصاحبه شرکت کنند.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اوکراین معمولا وابسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد. اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی است زیرا شهریه دانشگاه های خصوصی اوکراین بسیار بالاتر است.

هزینه های زندگی در اکراین

هزینه زندگی برای دانشجویان در اوکراین پایین و مقرون به صرفه است. پوشش هزینه محل اقامت، غذا، کتاب و غیره در حدود قیمت 250 $ به 400 $ در ماه تخمین زده شده است.

هزینه های اعزام دانشجو و تحصیل در اکراین

شهریه دانشگاه های اوکراین پایین و مقرون به صرفه می باشد. معمولا از 1500 دلار تا $ 3،500 در هر سال برای رشته های مهندسی، علوم پایه و مدیریت و 3500 دلار تا $ 4000 برای رشته های مرتبط با پزشکی و دندانپزشکی اوکراین متغیر است. منظور از هزینه اعزام دانشجو به اوکراین، هزینه های تحصیل می باشد.

به کمک اخذ بورسیه شهریه شما کاهش خواهد یافت یا به طور کامل حذف خواهد شد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اوکراین معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های اوکراین  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان دراوکراین برای شما امکان پذیر میگردد.

در حالی که برای تحصیل در در دانشگاه های اوکراین دانشجویان می توانند توسط برنامه تبادل دو طرفه دانشجو با دانشگاه های خارجی مختلف در آلمان، سوئد، فنلاند را، بررسی جمهوری، لهستان، بلغارستان، رومانی، فنلاند و غیره وارد این دانشگاه ها گردند.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های اوکراین با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

دانشجویان بین المللی می توانند همزمان با تحصیل شغل پاره وقت داشته باشند و از زندگی و تحصیل در دانشگاه اوکراین لذت ببرید و در سه ماه تابستان در طول تعطیلات در کشورهای مانند انگلستان، ایالات متحده، سوئد، فنلاند و دیگر اتحادیه اروپا کشورها به کار بپردازند.

همه دانشگاه های اوکراین طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی با تمام استانداردهای آموزش و پرورش اروپایی ارائه می کنند. تمام برنامه های ارائه شده، در تمامی شاخه ها نظیر حمل و نقل هوایی، مدیریت کسب و کار، پزشکی، مدیریت هتل، مهندسی و … می باشند. هر چند غالب برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود، تعداد زیادی از دانش آموزان با حضور در دوره های زبان اوکراینی، به دنبال دریافت میزیت ها بیشتر برای کار و زندگی و آشنایی با فرهنگ کشور اوکراین هستند.

مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی بین المللی که سن آنها کمتر از 18 سال می باشد موجود است.

 تحصیل در اوکراین بدون مدرک زبان ممکن نیست، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است زبان تحصیل در این کشور به زبان اوکراینی و انگلیسی می باشد.

دانشجویان بین المللی می تواند در یک خوابگاه (واقع در نزدیکی دانشگاه و مجهز با تمام امکانات مدرن) زندگی کنند و یا یک آپارتمان شخصی اجاره کنند. هزینه های اجاره در اوکراین بسیار پایین است و شما همیشه می توانید ک آپارتمان را با دانشجویان دیگر به صورت اشتراکی اجاره کنید. هزینه اسکان در حدود  $ 500 – $ 1300 بسته  به نوع مسکن انتخابی شما دارد.

همانطور که شهریه، در اوکراین پایین ترین نرخ را در اروپا داد. دانشگاه های مختلف دارای شارژ هزینه های مختلف آموزشی هستند. شهریه بستگی به دوره انتخابی شما دارد. به طور متوسط، یک سال تحصیل در دانشگاه اوکراین به طور تقریبی $ 3.600 هزینه دارد، که بسیار ارزانتر از دیگر کشورهای اروپایی است.

هزینه زندگی دانشجویی دراوکراین یکی از موارد مهمی است که تعیین کننده روند مهاجرت به یک کشور می باشد. بنابراین قبل از اقدام در رابطه با آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.

آموزش عالی در این کشور بیش از 1 میلیون دانشجو دارد، موسسات آموزش عالی در اوکراین شکل یک سیستم بزرگ در جهان است. در اوکراین شما می توانید آموزش عالی در دانشگاه (دانشکده های، موسسات) معتبر را تا سطح 3-4th دریافت کنید. پس از 4 سال تحصیل شما می توانید مدرک کارشناسی دریافت کنید، دوره دکتری 5 سال و مدرک کارشناسی ارشد بین پنج و نیم تا 6 سال به طول می انجامد.

در سیستم آموزش و پرورش اوکراین ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های اوکراین با یکدیگر متفاوت باشند. شرایط تحصیل در اوکراین در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین در دانشگاه های پزشکی تایید وزارت علوم این کشور امکانپذیر است.

تحصیل دانش آموزان بین المللی در مدارس اوکراین

آموزش عالی دانشجویان خارجی در دانشگاه ها، دانشکده ها و موسسات معتبر امکانپذیر است، اما یک مجوز ویژه برای آموزش دانشجویان خارجی نیاز است. تمام دانشگاه ها راهنمایی لازم برای اخذ مجوز را دارند. وزارت آموزش و پرورش در اوکراین کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان خارجی را کنترل می کند.

اسکان در خوابگاه دانشجویان بین المللی در دانشگاه امکانپذیر است. انواع مختلفی از خوابگاه برای دانشجویان وجود دارد. همچنین ممکن است دانشجو با خانواده های اوکراینی زندگی کنند و یا یک تخت از یک خانه را اجاره کنند.

اوکراین یک کشور بزرگ مواد غذایی و کشاورزی با سنت های مختلف پخت و پز است. مواد غذایی مختلف را می توان در مغازه ها، سوپر مارکت ها، بازارهای کشاورزی خریداری کرد. سالن های غذاخوری، رستوران ها و فست فود ها پیشنهادات غذایی مختلفی دارند.

متقاضیان تحصیل در اکراین برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به صورت تضمینی با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند به راحتی ویزای تحصیل در اوکراین را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در اوکراین بپردازند.

سوالات متداول درباره اعزام دانشجو برای تحصیل در اوکراین

  1. آیا می توانیم هنگام تحصیل در اوکراین به کشورهای دیگری سفر کنم؟
    بله، می توانید در تعطیلات تابستانی و زمستانی به کشورهای دیگری مانند انگلیس، آلمان، سوئد، ایتالیا، فرانسه، لهستان و غیره سفر کنید.
  2. آیا تحصیل در اوکراین امن است؟
    بله، اوکراین برای دانشجویان بین المللی امن است. بهترین شهرها برای تحصیل در اوکراین کیف، خارکوف، اودسا و لویو هستند. در حال حاضر اوکراین دارای مرکز رسمی پذیرش است، بنابراین آموزش دانش آموزان خارجی بسیار امن تر شده است.
  3. آیا می توانید هنگام تحصیل در اوکراین کار کنید؟
    می توانید در حین تحصیل در اوکراین کار کنید؛ اما برای کار رسمی باید مجوز کار یا مجوز اقامت دریافت کنید. متوسط حقوق در کیف حدود 300 دلار در ماه برای یک شغل تمام وقت بود، بنابراین کسب درآمد بیشتر به عنوان دانشجوی شاغل پاره وقت کار ساده ای نخواهد بود.
  4. آیا ارائه مدرک زبان بین المللی برای تحصیل در اوکراین ضروری است؟
    نیازی به ارائه مدرک زبان آیلتس، تافل یا هر امتحان دیگر برای تحصیل در اوکراین نیست. برای پذیرش و ویزا باید مشخصات و بودجه خوبی داشته باشید. اگر مایل باشید می توانید قبل از ورود به دوره تحصیلی، زبان محلی را یاد بگیرید.
  5. آیا می توانیم بعد از اتمام دوره تحصیلی خود در اوکراین، برای اجازه کار درخواست دهیم؟
    بله، می توانید بعد از فارغ التحصیلی خود در اوکراین برای اجازه کار درخواست دهید. دانشگاه ها خودشان محل اشتغال را در اوکراین و دیگر کشورهای غربی برای شما فراهم می کنند.
  6. آیا دانشجو مجبور است برای تغییر وضعیت ویزای خود به کشور وطن خود برگردد؟
    نه، ضروری نیست. می تواند از کشور اوکراین برای تغییر وضعیت خود اقدام نماید.
  7. آیا مدارک تحصیلی اوکراین ارزش جهانی دارند؟
    بله، آنها در سطح جهانی دارای ارزش و شناخته شده می باشند.
  8. آیا می توانیم شهریه خود را در اوکراین به صورت اقساط پرداخت کنیم؟
    بله، می توانید هزینه تحصیل خود را در اوکراین به صورت اقساط پرداخت کنید.
  9. زبان تحصیل در اوکراین چیست؟
    آموزش به زبان های اوکراینی، روسی یا انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می شود.
  10. متوسط هزینه زندگی دانشجویی من در اوکراین چقدر است؟
    معمولاً هزینه های ماه اول اقامت در اوکراین بیشتر از ماه های بعدی است. برای سه ماه اول اقامت در اوکراین به 400 دلار نیاز خواهید داشت. این به این دلیل است که دانشجو باید هزینه ثبت نام، خرید اقلام ضروری و غیره را پرداخت کند. متعاقباً، متوسط هزینه ماهانه غذا حدود 100 دلار تا 150 دلار است.
  11. آیا برای تحصیل در اوکراین نیاز به دریافت ویزا داریم؟
    شهروندان اتحادیه اروپا می توانند آزادانه به اوکراین رفت و آمد کنند؛ اما اگر بخواهند بیشتر از 90 روز در اوکراین بمانند باید برای دریافت مجوز اقامت اقدام نمایند.
    دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای ورود به اوکراین باید مجوز ورود دریافت نمایند.

لازم به ذکر است موسسه حقوقی اعزام دانشجو به اوکراین برگزیده اصطهباناتی جزو بهترین موسسات حقوقی کشور می باشد، آماده پاسخگوی و مشاوره تلفنی (رایگان) و حضوری به شما دوست و هموطن عزیز و انجام کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

4 دیدگاه برای “اعزام دانشجو و تحصیل در اکراین

  1. مصطفی گفت:

    باسلام ، من نیاز به یک اقامت چندماهه در اوکراین دارم ، نه میخواهم تحصیل کنم ونه کار فقط چند ماه اونجا میخواهم زندگی را تجربه کنم ، از چه راههای میتونین کمکم کنین ؟ با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شما می توانید برای شرکت در کارگاه ها و یا جشنواره ها با رعایت الزامات اقدام نمایید.

  2. امید گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا امسال (در حال حاضر) برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان به اوکراین ویزا صادر می شود ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور اوکراین سخت گیری های خود را برای ارائه ویزا دارد. برای دریافت ویزای اوکراین باید شرایط شما را به طور دقیق بررسی نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *