اعزام دانشجو به ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه و تحصیل در این کشور اروپایی-آسیایی در سال های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این راستا متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با تهیه این مقاله به ارائه همه اطلاعات لازم و ضروری در مورد اعزام دانشجو به ترکیه در تهران و شرایط اعزام دانشجو به ترکیه پرداخته اند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به ترکیه را دارید و چندان اطلاعی از شرایط مهاجرت به این کشور ندارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه

متقاضیان برای اعزام دانشجویی به ترکیه باید در ابتدا از دانشگاه مورد نظر در ترکیه پذیرش تحصیلی دریافت کنند. از جمله شرایط مهم در اعزام دانشجو به ترکیه دارا بودن تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت زمان اقامت در ترکیه می باشد.

  • دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک مهارت زبان ترکی و انگلیسی نیز از شرایط مهم اعزام دانشجو به ترکیه می باشد.
  • متقاضیان برای اطلاع از شرایط اعزام دانشجو ببه ترکیه از تبریز و شهرهای دیگر با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کنند.
  • شهرهای اعزام دانشجو به ترکیه تبریز، شیراز، تهران، اصفهان، مشهد و رشت می باشد.

چرا اعزام دانشجو به ترکیه در بالاترین فهرست مقاصد مهاجرتی ایرانی ها است؟

تحصیل در کشور ترکیه در این سال ها در میان متقاضیان ایرانی مشتاقان بسیاری دارد. از مهم ترین گرایش متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این کشور همسایه می توان به ثبات اقتصادی، توسعه، رشد و رونق اقتصادی، پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل و شهریه مناسب و در حد رایگان اشاره کرد.

  • ثبات اقتصادی و اجتماعی این کشور اروپایی آسیایی و کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی و همچنین امکان اخذ اقامت این کشور از دیگر دلایل گرایش متقاضیان ایرانی برای تحصیل در ترکیه محسوب می شود.
  • متقاضیان با تحصیل در ترکیه می توانند با مدرک تحصیلی معتبر خود در کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند و یا برای ادامه تحصیل راهی کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا شوند.

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی

متقاضیان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی و لیسانس دانشگاه های ترکیه باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان و ریزنمره های تحصیلی در سطح خوب باشند. برای تحصیل در برخی رشته های مقطع کارشناسی شرط معدل الزامی است. دارا بودن نتیجه آزمون های YOS یوس و SAT ست نیز بر اساس رشته منتخب متقاضی الزامی می باشد.

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی

  • البته دانشگاه های ترکیه این آزمون ها را به طور مستقل برگزار می کنند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ترکیه در حدود چهار سال می باشد.
  • متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ترکیه می توانند از مزیت های اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه برخوردار شوند.
  • از آن جا که بیشتر رشته های مقطع کارشناسی ترکیه به زبان ترکی ارائه می شوند، دارا بودن مدرک زبان ترکی و یا آشنایی با این زبان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه الزامی است.
  • متقاضیان با اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ترکیه می توانند برای ادامه تحصیل راهی کشورهای اروپا و آمریکا شوند.
  • متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی می توانند با اخذ مجوز کار دانشجویی تا هفته ای 10 ساعت به کار و اشتغال بپردازند.

دانشگاه های ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان برای اعزام به ترکیه و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه های ترکیه و یا دانشگاه های معتبر خارج از ترکیه باشند. مدارک تحصیلی اخذ شده خارج از کشور ترکیه باید ابتدا در این کشور معادل سازی شوند و سپس متقاضیان می توانند برای اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع اقدام کنند.

  • متقاضیان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه به دو روش تحصیل کنند: روش تحصیل با پایان نامه و روش تحصیل بدون پایان نامه.
  • متقاضیان برای تحصیل در روش با پایان نامه باید در آزمون ALES نمره لازم را اخذ کنند.
  • متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی باشند.

اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع دکتری

متقاضیان برای اعزام دانشجویی به ترکیه و تحصیل دکتری باید از طریق استاد راهنما و سوپروایزر در دانشگاه های ترکیه اقدام کنند. برای اخذ پذیرش مقطع دکتری ترکیه دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مدرک مهارت زبان انگلیسی و انگیزه نامه تحصیلی حائز اهمیت فراوانی است.

  • به منظور اخذ پذیرش مقطع دکتری ترکیه، باید رشته تحصیلی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضی با رشته تحصیلی دکتری مرتبط باشند.
  • دارا بودن نتیجه آزمون های ALES و یا GMAT و یا GRE احتمال اخذ پذیرش دکتری ترکیه را افزایش می دهد.
  • دارا بودن مقاله های پژوهشی و چاپ این مقاله ها در ژورنال های علمی و معتبر جهان، دارا بودن معدل بالا در دوره کارشناسی ارشد و دارا بودن مدرک زبان با نمره بالا از دیگر مدارک مهم در اخذ پذیرش دکتری ترکیه می باشد.

هزینه های تحصیل در ترکیه

به طور کلی پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در ترکیه از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی به این کشور می باشد. متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه نیازمند پرداخت هزینه های تحصیلی بالایی نمی باشند و با اخذ بورسیه های تحصیلی حتی شرایط تحصیل رایگان برای آن ها فراهم می شود.

هزینه های تحصیل در ترکیه

هزینه های تحصیل در ترکیه

  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی سالانه در حدود ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل به زبان ترکی استانبولی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی سالانه در حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود ۵۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی سالانه در حدود 600 یورو می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود ۱4500 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی و به زبان انگلیسی سالانه در حدود 600 تا 900 دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود  6300 تا 21100 دلار می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه

دانشگاه های ترکیه به زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسوی و آلمانی تدیس می کنند. البته بیشتر رشته های دانشگاهی این کشور به زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود. متقاضیان بین المللی که فاقد آشنایی با زبان ترکی می باشند، می توانند در رشته های زبان انگلیسی دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند.

  • هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی و کیفیت آموزشی در دانشگاه های ترکیه در سطح تحصیل به زبان ترکی است و از این نظر هیچ تفاوتی بین آن ها وجود ندارد.
  • اگر متقاضی برای تحصیل به زبان انگلیسی فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در کالج های ترکیه شرکت کند و قبل از شروع تحصیل در ترکیه مهارت زبانی لازم را کسب کند.
  • دانشگاه های بیلکنت، دانشگاه استانبول و دانشگاه فنی خاورمیانه از برترین دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه می باشند.
  • متقاضیان می توانند در رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی برق، مترجمی، مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات انگلیسی، تدریس زبان انگلیسی و تجارت بین الملل در مقطع کارشناسی ترکیه تحصیل کنند.
  • متقاضیان می توانند در رشته های مدیریت بازرگانی، زبان و ادبیات انگلیسی، علوم سیاسی و روابط بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه تحصیل کنند.
  • متقاضیان می توانند در رشته های مهندسی کامپیوتر و زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع دکتری ترکیه تحصیل کنند.

دانشگاه های برتر ترکیه

از مجموع حدوداً 200 دانشگاه ترکیه، در حدود 100 دانشگاه دولتی و بقیه خصوصی هستند. بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه در فهرست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. 10 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی برترین دانشگاه های جهان QS در رتبه های برتر قرار دارند. از برترین دانشگاه های ترکیه دانشگاه های زیر را می توان نام برد:

دانشگاه های برتر ترکیه

دانشگاه های برتر ترکیه

تحصیل رایگان در ترکیه

متقاضیان با اخذ بورسیه های تحصیلی و کار دانشجویی در ترکیه می توانند شرایط تحصیل رایگان را فراهم کنند. متقاضیان با برخورداری از بورسیه های تحصیلی و وام های دانشجویی کم بهره و کمک هزینه های تحصیلی می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل و زندگی در کشور ترکیه را تأمین کنند.

  • متقاضیان با کار دانشجویی بر اساس هر مقطع تحصیلی و استفاده از تخفیف های دانشجویی برای خرید و حمل و نقل عمومی و همچنین بورسیه های دانشجویی می توانند امکان تحصیل رایگان را برای خود فراهم کنند.
  • با اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه متقاضیان از پرداخت شهریه تحصیلی، هزینه خوابگاه و بیمه دانشجویی و همچنین بلیط رفت و برگشت به ترکیه معاف می شوند.

اعزام دانشجو به ترکیه و شرایط تحصیل رایگان

متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه باید واجد شرایط باشند. متقاضیان با اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه از پرداخت هزینه های تحصیلی، هزینه مسکن و محل اقامت، هزینه حمل و نقل و بیمه سلامت معاف می شوند. شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه و تحصیل رایگان عبارت است از:

  • دارا بودن معدل مناسب برای مقطع دکتری نمره ۱۵، مقطع کارشناسی ارشد نمره ۱۵، مقطع کارشناسی نمره ۱۴، مقطع فوق دیپلم نمره ۱۲ و برای رشته پزشکی ۱۸نمره می باشد.
  • متقاضی برای اخذ بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد باید مقطع کارشناسی را تمام کرده باشد و یا تا آخر سال تحصیلی آن را تمام کند.
  • سن متقاضی برای مقطع دکتری باید زیر ۳۵ سال تمام (متولد پس از ۱۱ دی۱۳۶۲)، مقطع فوق لیسانس کمتر از ۳۰ (متولد پس از ۱۱دی۱۳۶۷) و مقطع لیسانس کمتر از ۲۲ (متولد پس از ۱۲ دی۱۳۷۶) باشد.
  • ارائه رتبه کنکور اگر متقاضی در کنکور رتبه خوبی کسب کرده باشد و ارائه سوابق تحصیلی و همچنین توصیه نامه از مقطع تحصیلی قبل و اوراق هویتی و پاسپورت برای اخذ بورسیه های تحصیلی ترکیه الزامی است.
  • دارا بودن مدارک پذیرش در آزمون های GMAT-GRE-ILETS وTOFEL در صورت وجود مدارک زبان ILETS- TOFEL الزامی نیست اما به عنوان یک امتیاز محسوب می شود.

اخذ مجوز کار دانشجویی در ترکیه

متقاضیان با رفتن به ترکیه از تبریز و یا شهرهای دیگر و تحصیل در ترکیه می توانند حین تحصیل به کار و اشتغال دانشجویی بپردازند. متقاضیان با اخذ مجوز کار دانشجویی می توانند تا 30 ساعت در هفته به کار بپردازند. کار دانشجویی حین تحصیل علاوه بر کسب درآمد موجب کسب تجربه کاری برای کار پس از فارغ التحصیلی می شود.

  • کارهای دانشجویی پاره وقت در ترکیه شامل کار در بخش های اداری و کتابخانه دانشگاه، کار در رستوران، پرستاری از کودکان و سالمندان و فروشندگی می باشد.
  • مدت زمان اعتبار مجوز کار دانشجویی تا زمان پایان تحصیل متقاضی می باشد.
  • دارا بودن اقامت دانشجویی و تحصیل در ترم های سوم به بعد و دارا بودن سن بالاتر از 18 سال از شرایط اخذ مجوز کار دانشجویی می باشد.
  • متقاضیان در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ترکیه می توانند در کارهای تحقیقی و پژوهشی به اساتید دانشگاه کمک کنند و حقوق نیز دریافت کنند.
اخذ مجوز کار دانشجویی در ترکیه

اخذ مجوز کار دانشجویی در ترکیه

اعزام دانشجو به ترکیه و کار و اشتغال پس از تحصیل

فارغ التحصیلان دانشگاه های ترکیه با توجه به شرایط مناسب کار و اشتغال و زندگی در ترکیه شرایط را برای اقامت کاری در این کشور فراهم می کنند. دولت ترکیه در راستای جذب فارغ التحصیلان ماهر و جوان فرصت جستجوی کار یک ساله را به آن ها ارائه می دهد. متقاضیان در این فرصت یک ساله می توانند کار مورد نظر خود را پیدا کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری ترکیه تبدیل کنند.

اعزام دانشجو به ترکیه خدمات موسسه اصطهباناتی

متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجویی به ترکیه می توانند از طریق شعبه های مختلف موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی اقدام کنند. شهرهای اعزام دانشجو به ترکیه تبریز، تهران، اصفهان، مشهد، رشت و شیراز می باشند که مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی با ارائه خدمات مهاجرتی و مشاوره های سودمند دشواری های این مسیر را سهل و آسان می کنند.

متخصصان مهاجرت این موسسه مطرح در سطح کشور با بررسی مدارک تحصیلی و کمک به متقاضی در تهیه و تنظیم انگیزه نامه تحصیلی و مدارک دیگر روند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به ترکیه را طی می کنند. متقاضیان برای آگاهی از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه در تبریز می توانند به مشاوران مجرب و با سابقه درخشان این موسسه برتر در شهر تبریز به آدرس زیر مراجعه کنند:

  • اعزام دانشجو به ترکیه از تبریز: خیابان ولی عصر، چهارراه سعدی، برج مبین. تلفن: 04191009797

کارشناسان برجسته این موسسه برای اعزام دانشجو به ترکیه در تهران می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند:

  • اعزام دانشجو به ترکیه در تهران: بلوار آیت الله کاشانی، نبش رامین شرقی، ساختمان رامین، پلاک 40. تلفن: 02144023612

سخن آخر

در این مقاله شرایط اعزام دانشجو به ترکیه، اعزام دانشجو به ترکیه در تبریز و اعزام دانشجو به ترکیه در تهران مورد بررسی دقیق قرار گرفت. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اعزام دانشجو به ترکیه تبریز، شیراز و شهرهای دیگر می توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید.

سوال های متداول در مورد اعزام دانشجو به ترکیه

  1. شرایط تحصیل رایگان در ترکیه چیست؟

    دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی با نمره بالا، دارا بودن مدرک آزمون های بین المللی مانندGMAT، GRE و SAT و دارا بودن شرایط تحصیلی در حد عالی.

  1. آیا امکان کار و تحصیل در ایران پس از فارغ التحصیلی از ترکیه وجود دارد؟

    بله، اگر متقاضی در دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران تحصیل کرده باشد، می تواند در ایران مشغول کار و اشتغال شود.

  1. شرایط اعزام دانشجو به ترکیه در مقطع کارشناسی چیست؟

    دارا بودن نتیجه آزمون های یوس (YOS) و یا ست (SAT) و دارا بودن مدرک دیپلم متوسطه.

  1. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های ترکیه چقدر است؟

    دانشگاه دولتی انگلیسی زبان، سالانه بین ۵۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار، دانشگاه زبان ترکی بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار و دانشگاه های خصوصی سالانه بین ۵۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار می باشد.

  1. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ترکیه چقدر است؟

    هزینه شهریه در دانشگاه های دولتی زبان انگلیسی سالانه 600 دلار و در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود 14500 دلار می باشد.

  1. آیا امکان کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی در ترکیه وجود دارد؟

    بله، دانشجویان پس از تمام شدن دوره تحصیلی خود، یک سال فرصت دارند تا در ترکیه کار پیدا کنند.

  1. شرایط اخذ مجوز کار پاره وقت دانشجویی ترکیه چیست؟

    دارا بودن اقامت دانشجویی، دارا بودن ویزای تحصیلی معتبر و عدم انصراف دانشجو از تحصیل در ترکه

  2. هزینه های تحصیل در مقطع دکتری ترکیه چقدر است؟

    در دانشگاه های دولتی و به زبان انگلیسی سالانه در حدود 600 تا 900 دلار و در دانشگاه های خصوصی سالانه در حدود 6300 دلار تا 21100 دلار می باشد.

  1. آیا امکان انتقال دانشجوی ترکیه به کشورهای دیگر وجود دارد؟

    بله، دانشجو می تواند پس از گذراندن ترم دوم به دانشگاه های کشورهای اروپایی و یا آمریکا منتقل شود و در آن جا تحصیل خود را ادامه دهد.

  2. بورسیه تحصیلی ترکیه چه هزینه هایی را پوشش می دهد؟

    بورسیه تحصیلی ترکیه هزینه های خوابگاه دانشجویی و بیمه دانشجویی و شهریه را پوشش می دهد و امکان تحصیل رایگان را فراهم می کند.

  3. زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه چه زبانی است؟

    زبان تحصیل در ترکیه زبان انگلیسی، ترکی، آلمانی و فرانسوی می باشد

 

1/5 - (1 امتیاز)

20 دیدگاه برای “شرایط اعزام دانشجو به ترکیه در مقاطع مختلف + هزینه ها

  1. reza گفت:

    سلام من دانشجوی دانشگاه دولتی تبریز هستم اگه مدرک زبان ترکی و بگیرم امکان ثبت نام دانشگاه دولتی ترکیه با زبان ترکی هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      دانشگاه های دولتی ترکیه آزمون ورودی دارند که در صورت قبولی می توانید برای تحصیل پزشکی اقدام نمایید.

  2. علی گفت:

    روز بخیر، ببخشید من یک سوال مشخص دارم. در صورت امکان به این سوال پاسخ بفرمایید.
    من 43 سالمه. لیسانس مکانیک با معدل ۱۲.۲۶از دانشگاه صنعتی اصفهان هستم. فوق لیسانس مدیریت اجرایی با معدل ۱۹.۳۳ از سازمان مدیریت صنعتی دارم. ۱۷ سال هم سابقه کار دارم. به نظر شما آیا امکان پذیرش در دانشگاه بغازیچی یا دانشگاه فنی استانبول برای دکترای رشته مدیریت وجود داره؟ آیا این رشته ها پروژه محور هستند یا باید واحدهای درسی هم پاس بشه؟ ا هزینه تحصیل در این رشته ها چه مقدار هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل دکترا در دانشگاه فنی استانبول نیاز به ارائه رزومه پژوهشی قوی مانند مقالات، ژورنال و غیره دارید. بهتر است پذیرش خود را از طریق یک استاد راهنما دریافت نمایید. شما می توانید برای اخذ پذیرش از مشاورین ما راهنمایی دریافت نمایید.

  3. مهدیه گفت:

    سلام من امسال کنکور میدم اگه از رشته پزشکی قبول بشم میتونم رایگان در ترکیه ادامه تحصیل بدم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در دانشگاه های دولتس ترکیه باید در ازمون خود دانشگاه ها شرکت نمایید.

  4. ارش گفت:

    سلام من ميخوام برام پذيرش بدون ازمون وشرط معدل در رشته هاي پزشكي يا پيراپزشكي اخذ كنيد ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      با توجه به موارد ذکر شده می توانید تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه را انتخاب نمایید.

  5. کاوه کمالی گفت:

    سلام آیا امکان انتقال از دانشگاههای مجارستان در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به دانشگاه های ترکیه در این رشته و یا دانشگاههای کشور دیگری وجود دارد که واحدهای گذرانده شده مورد تطبیق قرار بگیرند؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      در صورتیکه دانشگاه مبدا و مقصد شما طرف قرارداد یکدیگر باشد، می توانید برای انتقال دانشجویان اقدام نمایید.

  6. Raha گفت:

    ببخشید من دانشجوی پزشکی سراسری تبریز هستم میخواستم بدونم شرایط انتقالی به دانشگاه پزشکی معتبر ترکیه چطوری هست ؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه باید در آزمون ورودی شرکت کنید و امکان انتقال وجود ندارد.

  7. پونه موسوی گفت:

    سلام من دانشجو دندانپزشکی در چین هستم میخواستم بپرسم آیا میشه به یکی از دانشگاه های مورد تایید ترکیه انتقالی بگیرم و واحد هایی که تا الان خواندم را تطبیق بدهند ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      همانطور که ممکن است اطلاع داشته باشید، شروع تحصیلات از ابتدا و یا از مقاطع بالاتر در کشور های دیگر ، آسان تر از انتقالی گرفتن و تطبیق واحد است.
      بنابراین پیشنهاد میکنیم تا مدارک دانشگاهی خود + ریز نمرات و واحد های گذرانده را برای ما ارسال نمایید تا بر اساس شرایط موجود دانشگاه های آلمانی، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد بدهیم.

    2. ب. بهنگار گفت:

      با سلام و عرض ادب
      من دانشجو ی سال 2 پزشکی در کشور لهستان هستم لطفا شرایط انتقال به دانشگاه های معتبر ترکیه و امکان پذیرش واحد هایی گذارانده را بفرمائید .
      با تشکر از پاسخ شما

      1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

        سلام روزتون بخیر
        شما می توانید به دانشگاه هایی که طرف قرارداد دانشگاه مبدا شما هستند، انتقالی بگیرید. لطفا با ما در تماس باشید تا شما را راهنمایی نماییم.

  8. معصومه گفت:

    سلام برای ثبت نام دخترم در دانشگاه آتاتورک چه کمکی میتونین بکنین؟ لطفا اگه کانالی دارین لینکشو برام بفرستین ۰۹۲۱۴۵۳۷۹۳۵

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه قبل از ورود، دانشجو باید از طریق امتحان yos یا sat گزینش بشود و بعد می تواند وارد دانشگاه شود. اطلاعات تکمیلی را بهتر است که از مشاورین ما بخواهید.

  9. پرهام اصغری گفت:

    سلام
    من تازه دیپلم تجربی با معدل ۱۸/۵ گرفتم و آیلتس ۷ دارم
    برای تحصیل در ترکیه چه کار باید انجام بدم .
    ضمنا فامیل نزدیک هم در ترکیه دارم که اقامت موقت دارند .

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به منظور اقدام جهت تحصیل در ترکیه می توانید مدارک تحصیلی خودتان را برای ما ارسال کرده و یا با مشاورین ما تماس بگیرید تا توانایی مهاجرت تحصیلی برای شما ارزیابی شود و بهترین گزینه ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *