تحصيل پزشكي در روسيه دانشگاه فدرال کازان

این در سال 1804ساخته شده است، دانشگاه پزشکی فدرال کازان دومین دانشگاه قدیمی در روسیه است (در سال 2014 این دانشگاه روز تولد 210 سالگی خود را جشن گرفت) و فارغ التحصیلان آن، نقش مهمی در شکل دادن به تاریخ کشور خود ایفا کرده اند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این دانشگاه، در اصل به نام دانشگاه شاهنشاهی کازان بود و سپس به نام اولیانوف-لنین دانشگاه ایالتی کازان ولادیمیر تغییر نام داد، شهرستان کازان در کنار رودخانه ولگا در منطقه تارتارستان واقع شده است.

پردیس اصلی این دانشگاه در مرکز کازان واقع شده است و متشکل از ساختمان های نئو کلاسیک بزرگ با موسسه فیزیک در خود می باشد. معماری چشمگیر در ثبت ملی میراث فرهنگی روسیه ذکر شده است، ساختمان های محوطه دانشگاه وضعیت محافظت شده دارند.

دانشگاه پزشکی فدرال کازان به عنوان زادگاه شیمی آلی شناخته شده است. در حالی که علوم و مهندسی همیشه تمرکز اصلی این دانشگاه بوده است و طیف گسترده ای از دیگر رشته ها را ارائه میکند. 16 موسسه، 3 مدرسه عالی، دانشکده حقوق و در حدود 500 برنامه برای مدرک در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان از سراسر جهان ارائه میکند.

یکی از راه­های مهاجرت به روسیه اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل است. این روش در کنار روش­های دیگر مهاجرت مثل اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق کار به این کشور می­ باشد. در همه روش­ های فوق شخص پس از مهاجرت به این کشور باید نسبت به اخذ اقامت و نهایتا تابعیت یا شهروندی روسیه اقدام نماید. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی با سابقه درخشان اعزام دانشجو به روسیه می تواند شما در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور راهنمایی کند، در صورت نیاز می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی دانشگاه پزشکی فدرال کازان

موسسه مهاجرت به روسیه برگزیده اصطهباناتی با داشتن وکیل مهاجرت به روسیه میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در روسیه کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به روسیه به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به روسیه معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارند.

دانشگاه مرکزی کازان اذعان دارد که برتری آکادمی روسیه است و به خوبی با موسسات همکار در سراسر جهان متصل است. نزدیک به 200 قرارداد همکاری با موسسات همکار در 53 کشور و عضویت دانشگاه در هفت انجمن علمی بین المللی جداگانه جزو کارهای بین المللی این دانشگاه می باشد.

تحصيل پزشكي در روسيه دانشگاه فدرال کازان

حوزه های کلیدی این دانشگاه تحقیقات دانشگاهی شامل تحقیقات زیست پزشکی و داروسازی، نفت و پتروشیمی، ارتباطات و فناوری هوافضا، مواد پیشرفته و علوم اجتماعی و انسانی می باشد.

کارکنان سابق مشهور و فارغ التحصیلان شامل نویسنده معروف لئوتولستوی، ریاضیدان نیکلای ایوانویچ لباچفسکی، رهبر انقلاب روسیه ولادیمیر ایلیچ اولیانوف (لنین) و فیزیکدان اوگنی زاویسکی می باشند.

دانشگاه پزشکی کازان یک نهاد دولتی چند منظوره و چندلایه آموزش عالی در زمینه پزشکی است. مطابق نیازهای فردی و اجتماعی در دستیابی به آموزش و پرورش پزشکی، در توسعه علوم پزشکی و بالینی، و همچنین به عنوان گسترش دانش علمی علوم پزشکی این دانشگاه به فعالیت می پردازد. توابع KSMU بر اساس منطقه ای که در آن واقع شده است متعلق به سیستم آموزش عالی و پژوهش های علمی از وزارت بهداشت روسیه است.

بالاترین کار  KSMU اداره شورای علمی با مقررات دانشگاه است. این شورا توسط کمیته امور خارجه فدراسیون روسیه آموزش عالی حق انجام فعالیت در زمینه آموزش و پرورش حرفه ای اعطا می کند. در 6 مارس سال 1994، دانشگاه با مجوز شماره 16 G صادر شد. تحت نظارت دانشگاه ایالتی پزشکی کازان داروسازی و دو دانشکده های پزشکی در کازان، یک کالج پزشکی، دبیرستان فرانسوی و کلاس های زیست پزشکی بر اساس دوره متوسطه تشکیل شده است. این سیستم آموزشی پیچیده در چارچوب دانشگاه به آموزش مداوم طب را فراهم می کند. دانشگاه ایالتی پزشکی کازان برای آماده سازی هدف کارشناسان در زمینه های مختلف داروسازی برای در مناطق اورال واقع شده است. توجه به نتایج حاصل از امتیاز دانشکده های پزشکی، KSMU که رتبه 16 را در میان 86 دانشگاه های دیگر کسب کرده است. در سال 1814، نهاد دانشگاه دوم کازان، در موسسه دانشگاه علوم پزشکی سوم در روسیه تاسیس شد.

زبان مورد نیاز و دوره های زبان روسی

از آنجا که بسیاری از دوره ها به زبان روسیه برگزار می شود شما باید شناخت کافی از زبان روسی داشته باشید. ما توصیه می کنیم مهارت های زبان روسی معادل سطح B2 از CEFR (چارچوب مشترک اروپا از مرجع زبان) را داشته باشید. اما به طور کلی گواهی زبان لازم نیست، اما برای ثبت نام در این دانشگاه نیاز به تایید معلم زبان روسی دارید که حداقل تضمین کند مهارت های زبان مورد نیاز را دارید (فرم درخواست را ببینید).

هر سال دانشگاه پزشکی فدرال کازان کلاس های تابستانی زبان روسیه را برای دانشجویان بین المللی با اخذ هزینه های اضافی برگزار می کند. مدرسه ها در ماه اوت هر سال دو برنامه مطالعاتی و فرهنگی زبان روسی را ارائه می دهد.

KFU نیز دوره های زبان روسی در طول ترم برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که این دوره ها رایگان می باشد.

هزینه شهریه و زندگی دانشجویی:  (2016-2017)

  • هزینه یک ترم: 66000
  • هزینه دو ترم: 132000

     قیمت ها به روبل روسیه (RUB) داده شده است.

قیمت فقط شامل شهریه و پشتیبانی موارد اداری می باشد. اسکان و مخارج زندگی، پرداخت حق بیمه، و ثبت نام های مختلف و هزینه های دولتی مربوط به ویزا نیز به عنوان کمیسیون بانک را شامل نمی شود.

دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید. و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی درروسیه مطلع گردید.

اگر شما تصمیم به شرکت در برنامه های تحصیلی کمتر از یک ترم کامل (4 ماه یا کمتر) داشتید هزینه پرداخت ماهانه شما در حدود: 13000 -15000 RUB برای ماه اول و 11000-13000 RUB برای هر ماه است.

  • این هزینه برای کمتر از یک ماه است که به عنوان برنامه طولانی مدت تغییر میکند.
  • شهریه در چارچوب توافقات بلند مدت توسط موافقتنامه های دوجانبه ثابت یا تعیین شده برای هر دانش آموز، ممکن است فرق کند و با آنچه در بالا ذکر شد متفاوت باشد.

* هزینه به صورت حدودی داده می شود.

شهریه دانشگاه پزشکی کازان روسیه

شهریه سالانه بسته به دوره تحصیلی انتخاب شده دارد.

برنامه های مدرک فردی را ببینید.

هزینه برای هر سال تحصیلی 2016/2017 برای دانش آموزان سال اول در کشور روسیه مبتنی بر ویزای تحصیل در دانشگاه مرکزی کازان به شرح زیر است.

لیست کامل از هزینه ها در روسیه در اینجا در دسترس است.

  • آموزش پیش دانشگاهی (یک سال) – 84000   RUB
  • آموزش پیش دانشگاهی (1.5 سال)  –  پرداخت در دو قسط (ترم اول و ترم بعدی) پیش بینی شده است.

رشته های اصلی به زبان انگلیسی تدریس میشوند.

کارشناسی / تخصص

  • پزشکی عمومی -315000 RUB
  • دندانپزشکی –  315000 RUB

بورسیه تحصیلی و هزینه پزشکی روسیه در دانشگاه فدرال کازان

شهریه سالانه بسته به برنامه انتخاب شده دارد. محدوده قیمت از 73،860 RUR برای آموزش پیش دانشگاهی تا 221،820 RUR برای برخی از دوره های دکتری متغیر است.

دانشگاه پزشکی فدرال کازان حمایت مالی (کمک های مالی) برای متقاضیان ملی و بین المللی با هدف تحصیلات تکمیلی در حوزه های مختلف در  KFU را فراهم می کند.

شما همچنین ممکن است برای یک بورس تحصیلی توسط دولت روسیه را دریافت کنید که برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های روسیه سالانه ارائه می شود.

 بورسیه تحصیلی در دانشگاه پزشکی فدرال کازان معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه پزشکی فدرال کازان با بورسیه شرایط تحصیل رایگان درروسیه برای شما امکان پذیر میگردد. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در روسیه در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

وضعیت خوابگاه اسکان و محل اقامت دانشگاه پزشکی کازان

برای همه دانش آموزان بین المللی یک محل اقامت در دانشگاه تضمین شده است. خدمات محل اقامت انواع گزینه های محل اقامت را ارائه می دهد. به عنوان یک قاعده، برای دانش آموزان بین المللی خوابگاه “یونیورسیاد” (Derevnya Universiady) ارائه شده است. هزینه های زندگی در این خوابگاه 450 RUB در هر ماه (سال تحصیلی 2015/2016) بوده است. شرایط زندگی در این خوابگاه ها راحت می باشد: اتاق ها به طور معمول برای 3-4 نفر است، 1 آشپزخانه، 1 دستشویی و دوش در هر اتاق قرار دارد. تعداد اتاق ها محدود است و به همین دلیل کسانی که زودتر ثبت نام کنند در اولویت می باشند. پس از ثبت نام بلااصله بایستی فرم درخواست مسکن را ارسال کنید، تا دانشگاه مسکن مناسب را برای شما فراهم کند.

اجازه اقامت در خوابگاه تنها پس از معاینه پزشکی در هر دو دانشگاه یا مرکز پلی کلینیک دانشجویان اعطا می شود. شما نیاز به آنالیز اشعه ایکس (معتبر 1 سال) و آزمایش خونRW  (معتبر 10 روز) و معاینه پزشکی در پلی کلینیک دانشجو دارید.

در صورت نیاز، X-Ray و آزمایش خون می توان در کازان گرفته شود. در طول دوره، زمانی که شما از معاینه پزشکی در کازان عبور کردید، دانشگاه محل اقامت موقت در محوطه دانشگاه را برای شما فراهم می کند. اگر شما در حال برنامه ریزی برای تصویب معاینه پزشکی در کازان دارید، لطفا از دو هفته قبل ثبت نام کنید.

تفاوت تحصیل در دانشگاه پزشکی فدرال کازان

این دانشگاه با 210 سال سابقه آموزش با کیفیت بالا و تحقیقات برجسته در طیف گسترده ای از زمینه ها، خدمات عالی را به دانشجویان ارائه میدهد. دانشگاه پزشکی فدرال کازان دارای امتیاز بالایی در میان موسسات آموزش عالی روسیه است.

آموزش در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط 3000 اساتید ارائه شده است. بسیاری از آنها دارای مدرک دکترا می باشند در حالی که برخی دارای ذهن علمی و افتخاراتی هستند که نه تنها در روسیه بلکه در بقیه جهان نیز شناخته شده می باشند. فارغ التحصیلان این دانشگاه غالبا رهبران صنعت و دانشگاهی می باشند.

در سال های گذشته، زیرساخت های علمی دانشگاه پزشکی فدرال کازان توسعه یافته است، از جمله  17 مراکز تحقیقاتی در سطح جهانی رقابت می کنند و 80 آزمایشگاه های تحقیقاتی و آموزش در سطح جهانی جزو این موارد می باشد.

 فعالیت ها و سازمان های دانشجویی

سلامت جسمی و روحی دانشجویان اولویت مهمی برای دانشگاه می باشد. هر کسی با هر هویت شخصی، در دانشگاه فرصتی برای دیدار با افراد متنوع را دارد، تا افق دید خود را گسترش دهد، به چالش کشیدن مفروضات و باورها و تجربه های خاص خود را می توانید در این دانشگاه با دانشجویانی از سراسر جهان به اشتراک بگذارید.

این آسان شدن این موارد شما می توانید در حدود 50 باشگاه ها و سازمان های دانشجویی بپیوندید.

مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به روسیه برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در روسیه برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات اعزام دانشجو کشور به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در دانشگاه پزشکی فدرال کازان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در روسیه بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

22 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در روسیه دانشگاه پزشکی فدرال کازان

  1. Mohammad گفت:

    ببخشید میخواستم بپرسم هزینه دندون پزشکی و پزشکی به زبان روسی چقدره ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه به زبان روسی حدود 6000 دلار در سال است.

  2. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

    سلام
    دانشگاه فدرال پزشکی کازان و دانشگاه کازان یکی هست. خوابگاه هم به شرایط و تعداد دانشجویان بستگی داره، ضمنا برای سال 2020-2021 مورد تایید نیست.

  3. شیدا گفت:

    سلام من معدل کل پیش دانشگاهیم 15.7 هستش و معدل سال سوم کلش 13.75 هستش
    توانایی گرفتن مدرک ایلتس هم دارم؟میتونم برای رشته ی دنداپزشکی اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اگر جز شرایط دانشگاه کازان برای ورودی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ شرط معدل نباشه، بله می توانید اقدام فرمایید.

  4. حامد گفت:

    سلام،خیته نباشید
    میخواستم بدونم تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه کازان بدون آزمون ورودی هست؟؟
    سوال دومم اینه که وقتی به زبان انگلیسی بخوایم پزشکی بخونیم زبان روسی رو لازمه یاد بگیریم یا نه؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله آزمون ورودی داره ولی معمولا برای انگلیسی همه قبول می شوند، زبان روسی در حین تحصیل لازم می شود ولی اخذ مدرک زبان روسی اجباری نیست.

      1. حامد گفت:

        ببخشید اگه به زبان انگلیسی تحصیل کنیم لازمه دوره پاتفک رو بگذرونیم؟؟

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          با سلام
          خیر لازم نیست. البته برای دانشگاه کازان مدرک زبان لازم است.

  5. احسان حیدری گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم که من با معدل 17.5 سال سوم و 14.5 پیش دانشگاهی میتونم در دانشگاه کازان پزشکی بخونم در ضمن من کنکور شرکت کردم و رتبه ام 13000 میخواستم ببینم ایا تاتیری هم داره بعد زمان ثبت نام و شروع دانشگاه ها کیه ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام کنید، البته در صورتی که قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در روسیه و در دانشگاه کازان را داشته باشید، باید مدرک زبان مثل ایلس داشته باشید.

  6. امیر راستی گفت:

    سلام. سوالای از خدمتتان داشتم. بنده می خواهم بدانم دولت روسیه ماهانه چقدر به دانشجویان خارجی می پردازد (دانشجویانی که دولت روسیه آن ها رو بورس کرده است) و ایا این مبلغ کفاف خوابگاه و خوردو خوراک را می کند؟ همچنین می خواهم بدانم چگونه و از کجا باید خود را بیمه درمانی کنیم؟ گویا بیمه درمانی اجباری است.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      فقط در صورت اخذ بورسیه تحصیلی روسیه همراه با فاند به شما هزینه پرداخت میشود و مبلغ پرداختی طبق بورسیه و فاند مشخص می شود‌.

      1. امیر راستی گفت:

        با عرض سلام و وقت بخیر. خیلی ممنون که پاسخ بنده رو دادین. اول از همه یه سوال مهم از خدمتتون داشتم. در سایت وزارت علوم روسیه نوشته که باید بیمه درمانی رو خودمون تهیه کنیم. میشه لطفا راهنمایی کنین چجوری می تونم خودمو بیمه کنم؟ آیا آدرس سایت یا مکانی وجود داره که بتونم مراجعه کنم؟ سوال دیگرم اینه معمولا چقدر طول میکشه تا اصل نامه از وزارت علوم روسیه به دستم برسه برای بردن به سفارت و گرفتن ویزا؟

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          با سلام
          دعوت نامه های دانشگاه کازان در حال صادر شدن است و پذیرش بسیاری از دانشجویان صادر شده است.
          برای بیمه، لیدر یا راهنمای موسسه بهتون کمک میکنه که دریافت کنید و مسئله خاصی نیست.

  7. kaveh maroufi گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    بنده لیسانس نرم افزار دارم.و25 سال سن دارم.معدل دیپلم 17.13 و پیش دانشگاهی 14.5 هست.میخواستم بپرسم با توجه به مصوبه جدید سال 2017 وزارت بهداشت میتونم حین تحصیل رشته دندون پزشکی در روسیه به یکی از دانشگاه های بین المللی انتقالی بگیرم ؟ یا اصلا بعد از اتمام تحصیل مدرک من در ایران ارزیابی میشود؟ با توجه به پایین بودن نمره پیش دانشگاهی از 17 – بی نهایت ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای انتقالی باید شرایط وزارت بهداشت که شامل معدل ایران و معدل ۷۲ تحصیلی در روسیه را داشته باشید. همچنین در صورتی که در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل کنید، مدرک شما پس از بازگشت به ایران ارزشیابی خواهد شد.

  8. عماد گفت:

    سلام
    با میانگین معدل پیش دانشگاهی و دیپلم زیر 16 میتوم روسیه پزشکی بخونم که بعدا مدرک پزشکیم در ایران اعتبار داشته باشه .
    ایا کشور دیگه هم هست که با این شرایط ایران مدرک شو قبول داشته باشه .
    یا اینکه راهی برای جبران کمبود نمره هستش

  9. احسان گفت:

    با سلام.
    واسه دندان پزشکی کازان به زبان انگلیسی مدرک ایلتس یا تافل میخاد؟و امتحان ورودی داره؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      بله مدرک زبان لازمه، البته ظرفیت دانشگاه پزشکی فدرال کازان هم برای دوره پاتفک و هم کورس اصلی برای امسال تکمیل شده است، البته پردیس یلابوگا کازان مقداری ظرفیت داشت.

  10. عماد گفت:

    با سلام
    با میانگین معدل پیش دانشگاهی و دیپلم زیر 16 میتوم روسیه پزشکی بخونم که بعدا مدرک پزشکیم در ایران اعتبار داشته باشه .
    ایا کشور دیگه هم هست که با این شرایط ایران مدرک شو قبول داشته باشه .
    یا اینکه راهی برای جبران کمبود نمره هستش؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله با این معدل می توانید اقدام کنید، البته نه همه دانشگاه ها، مثلا دانشگاه رودن شرط معدل داره.
      برای جبران معدل هم می توانید نسبت به اخذ دیپلم مجدد البته در رشته ای دیگر اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *