تحصیل در دانشگاه پزشکی ورشو لهستان

دانشگاه پزشکی ورشو لهستان یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی در لهستان می باشد. بیش از 200 سال است که در این دانشگاه تحصیل و تدریس علم طب و داروسازی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم است. برنامه های دانشگاه از عالی ترین استاندارد های بین المللی سطح آموزشی برخورداراست و براساس اصول بالینی و عمل دارویی است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز می توانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در لهستان از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل در لهستان کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به لهستان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در دانشگاه پزشکی ورشو لهستان

بسیاری افراد جهت مهاجرت به لهستان معمولا از طریق تحصیل در لهستان اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در لهستان نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی لهستان میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به لهستان می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در لهستان و سرمایه گذاری در لهستان نیز وجود دارند. تابعیت لهستان از طریق تولد فرزند در لهستان در این کشور وجود ندارد. زبان تحصیل در لهستان بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد. دانشگاه پزشکی ورشو لهستان :

  • دارای بعد بین المللی براساس اموزش های استاندارد بین المللی است و تبادل علم مابین اموزش عالی و موسسه تحقیقاتی صورت می گیرد.
  • مراجعه به متخصص وخدمات کلی، بعلاوه اموزش در حد کارشناسی و کارشناسی ارشد که وابسته به اموزش بیمارستانی است و شامل تحقیقات علمی و بالینی می باشد.
  • سرمایه گذاری جهت پیشرفت تحقیقات زیرساختی و ادامه ی ان ها جهت گسترش امکانات. اخرین پروژه شامل افتتاح آزمایشگاه و مرکز اطلاعات و کارهای در حال انجام بر روی مرکز تحقبقات بالینی بود. علاوه بر ساخت بیمارستان کودکان و مرکز توانبخشی، مدرن ترین امکانات از این قبیل در لهستان می باشد.

ویدئو و فیلم دانشگاه ورشو لهستان

در این ویدئو می توانید فیلمی از دانشگاه لهستان را مشاهده و سپس به ادامه مطالعه مقاله بپردازید.

تحصیل پزشکی به انگلیسی در دانشگاه ورشو لهستان

بخش انگلیسی دانشکده دوم پزشکی در سال 1993 در دانشگاه پزشکی ورشو لهستان برای دانشجویانی که علاقه مند به مطالعه پزشکی به زبان انگلیسی بودند تاسیس شد.

این بخش دو برنامه را پیشنهاد می کرد : a  برنامه شش ساله برای فارغ التحصیلان دبیرستانی و برنامه چهار ساله برای فارغ التحصیلان کالج/دانشگاه. در پایان هر برنامه به فارغ التحصیلان مدرک MID اعطا می کردند و دیپلم پزشکی که در اتحادیه اروپا، امریکا، کانادا و دیگر کشور های جهان (برای اطلاعات دقیق تر در مورد اعتبار دیپلم در کشور های خاص، با عاملان حقوقی در خور مشورت کنید) شناخته شده بود دریافت می کردند.

تکمیل علوم پایه بخشی از برنامه مطالعاتی بود لذا دانشجویان واجد الشرایط برای(USMLE آزمون صدور مجوز پزشکی ایالت متحده) سرجلسه می نشستند. قدم اول برای USMIE و قدم دوم برای تکمیل بخش بالینی برنامه بود.

تحصیل به زبان انگلیسی رشته دندانپزشکی دانشگاه ورشو لهستان

دانشگاه پزشکی ورشو لهستان برنامه 5 ساله دندانپزشکی  را برای فارغ التحصیلان دبیرستانی پیشنهاد می کند. در پایان این برنامه به فارغ التحصیلان مدرک DDS داده می شود و آنان دیپلمی که در بسیاری از کشور ها شناخته شده است را دریافت می کنند. برنامه تحصیلی مطابق استاندارد های طب وابسته به دندانسازی اتحادیه اروپا است. فارغ التحصیلان می توانند آموزش خود را ادامه دهند.

تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه ورشو لهستان

دوره پنج ساله کارشناسی داروسازی منجر به اخذ مدرک لیسانس داروسازی(MPharm) بعد از 6 ماه پیش ثبت نام برای اثبات به عنوان داروساز در لهستان شد. نام نویسی لهستان در دیگر کشور های عضو اروپا شناخته شده است.

شما به عنوان دانشجوی کارشناسی داروسازی میبایست :

  • بیش از 70 سال تجربه در خصوص ارائه و پیشبرد اموزش داروسازی
  • در اکادمی هایی که در رشته خودشان متخصص هستند اموزش دیده باشید.
  • بتوانید نقش های مهم را در تمامی جنبه های مهارت داروسازی به عهده بگیرید و رهبر نوآوری و اثبات بر اساس ممارست باشید .

برنامه تحصیلی این آکادمی طراحی شده تا دانش، مهارت و استعداد های فردی را که برای نیاز امروز و رقابت بر سر عرضه ضروری است را میسر بسازد. در پایان، اغلب تمامی برنامه های ما دربردارنده فرصتی برای کسب تجربه کار پاره وقت و تبادل بین المللی می باشد.

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی ورشو لهستان

چه چیزی  منجر به تمایز دانشگاه پزشکی ورشو لهستان شده است؟

  •  بیش از 200 سال روش آموزش سنتی در آموزش دانشجویان
  • ارتباط کارمندان صلاحیتدار این انجمن علمی با متخصصان مشهور در رشته خودشان
  • دانشگاه پزشکی ورشو لهستان که دارای 5 بیمارستان بالینی است و استفاده از 11 بیمارستان مرتبط برای آموزش های عملی دانشجویان
  • دانشجویان می توانند علائق خود را با پیوستن به گروه تحقیقاتی، باشگاه های ورزشی، سرود دسته جمعی و … دنبال کنند.

فارغ التحصیلان دانشگاه پزشکی ورشو لهستان هم با دانش نظری و هم توانایی عملی که برای بکارگیری پزشکی بالینی مدرن لازم است در ارتباط اند.

مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی ورشو لهستان

تحصیل و پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه ورشو لهستان

دوره های پزشکی و دندانپزشکی، این دو برنامه تحصیلی در دانشگاه ورشو به زبان انگلیسی ارائه میشود و طول دوره 6 ساله است. قبل از ورود به بخش درخواست آنلاین مطمئن شوید که از برنامه های تحصیلی که در سایت دانشگاه است آگاه هستید. الزامات درخواست آنلاین شامل موارد زیر است:

  • ثبت نام آنلاین ( تکمیل فرم درخواست برای همه دانشکده ها)
  • درخواست آنلاین دانشجویان پزشکی(موافقت تحصیلی برای پزشکی) ، دانشجویان دندانپزشکی( موافقت تحصیلی برای دندانپزشکی) و دانشجویان داروسازی( موافقت تحصیلی بدای داروسازی)
  • تهیه جدول زمان بندی دوره های فردی

تمام دانشجویان مبادله ای ( CEEPUS،ERAMUS، توافق دو جانبه ، FREEMOVER) واجد شرایط ثبت نام آنلاین هستند ؛  با این وجود مرحله دوم درخواست آنلاین فقط برای کسانی که در دوره های تخصصی پزشکی، دندانپزشکی به زبان انگلیسی یا پروژه های تحقیقاتی داروسازی هستند اجباری است. لطفا توجه داشته باشید که تنها دانش آموزانی که توسط دانشگاه کاندید شده اند میتوانند از طریق برنامه آنلاین درخواست دهند و بقیه درخواست ها توسط سیستم رد میشود.

در صورت لزوم در برخی ار بخشهای رایج برای دانشجویان مبادله ای داروسازی و فیزیوتراپی برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس میشود.علاوه براین، دوره ها را میتوان از سالهای مختلف تحصیلی انتخاب کرد ( هر چند که تنها دوره هایی که در ترم های مبادله ای وجود دارد را میتوان انتخاب کرد). بنابراین دانشجویان ترم زمستان اجازه ندارند در دوره های مبادله ای برگزار شده در سال تحصیلی کامل یا ترم تابستان شرکت کنند. از آنجایی که دانشجویان برنامه های مبادله ای به گروه های دانشجویی میپیوندند تعداد جایگاه های موجود در هر دوره محدود است.

توجه داشته باشید که برای دریافت اعتبار کامل دوره و مدرک ،دانشجویان موظف به انجام تمام الزامات(از جمله امتحانات نهایی) که قوانین تحصیلی دانشگاه ورشو ذکر کرده است هستند. پس از پذیرش ، هر دانشجوی مبادله ای باید زمانبندی شخصی خود را در دوره هایی که انتخاب میکند ایجاد کند. این مرحله سوم درخواست است. جدول زمان بندی شخصی دانشجویان پزشکی بر اساس جدول زمان بندی بخش انگلیسی که قبل از شروع ترم برای دانشجویان از طریق ایمیل ارسال میشود انجام میشود.

برخی از تغییرات به دلیل تطابق دوره ها و عدم دسترس به دوره ها به وجود می آید . در این موارد دانشجویان باید برای تطبیق با تغییرات آموزشی از دانشگاه مشورت بگیرند. تصمیم نهایی در مورد پذیرش یا رد تحصیل توسط مسئول دپارتمان تدریس انجام میشود. دوره دندانپزشکی 5 ساله برای فارغ التحصیلان دبیرستان ارائه میشود. این دوره آموزشی بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا با بیش از 5000 ساعت آموزش و 300ECTS ارائه میشود. متقاضیانی که زبان انگلیسی زبان مادری آنها نیست باید مهارت زبان انگلیسی خود را با ارائه یکی از مدارک زیر اثبات کنند:

  • IELTS : امتیاز 6.5
  • TOEFL :امتیاز 90
  • TOEIC : امتیاز 700
  • CEFR : سطح  B2

با توجه به اینکه برخی از دوره های دانشکده پزشکی تنها در ترم زمستان  یا در تمام طول سال به دلیل تصمیم گروه های خاص ارائه میشود ،اگر شما در ترم تابستان درخواست میدهید نمیتوانید دوره های مغز و اعصاب، اطفال، بیهوشی و مراقبتهای ویژه، بیماری های عفونی، پزشکی هسته ای ، پاتامورفولوژی ، میکروب شناسی را انتخاب کنید. دانشجویان دوره پرستاری،مامایی، تغذیه و فیزویولوژی پس از تکمیل ثبت نام باید از فرمت WORD ، word agreement learning  استفاده کنند.

هزینه و شهریه دانشگاه پزشکی ورشو لهستان

هزینه تحصیل به شرح زیر است، دوره‌ی 6 ساله و دوره‌ی 4 ساله.

  • سال اول – 11.100،00 یورو
  • سال دوم – 11.100،00 یورو
  • سال سوم – 11.100،00 یورو
  • سال چهارم – 11.100،00 یورو
  • سال پنجم – 11.100،00 یورو
  • سال ششم – 11.100،00 یورو
  • سال اول – 14.400،00 یورو
  • سال دوم – 14.400،00 یورو
  • سال سوم – 14.400،00 یورو
  • سال چهارم – 14.400،00 یورو

دانشجویان – شهروندان لهستانی – که برای تحصیل در رشته پزشکی لهستان پذیرفته شده اند و برنامه‌ی درسی خود را به انگلیسی تغییر داده اند، بر اساس دستورالعمل شماره 2013/36 ریاست دانشگاه پزشکی ورشو در تاریخ 22 ام مه 2013 در مورد شهریه دروسی که در دانشکده پزشکی و در سال تحصیلی 2013/2014به انگلیسی تدریس می‌شوند ، باید شهریه‌ی تحصیل را به مبلغ 12.48100 زلوتی لهستان بپردازند. هزینه تحصیل دانشجویانی که از دانشگاه های دیگر منتقل شده‌اند، بدون در نظر گرفتن سالی که پذیرفته شده اند، به شرح زیر است:

  • 11.100،00 یورو در دوره‌ی 6 ساله
  • 14.400،00 یورو در دوره‌ی 4 ساله

در عنوان پرداخت لطفا نام خود، شماره شناسایی و سال تحصیلی که برای آن شهریه پرداخت می کنید را ذکر کنید. هزینه‌های سالانه‌ی تحصیل به شرح زیر است:

  • هزینه‌ی درخواست پذیرش به مبلغ 200،00 یورو (غیر قابل استرداد) در هنگام ثبت درخواست پذیرش در دانشکده باید پرداخت شود.
  • هزینه کتاب ها، خدمات و سایر هزینه ها به تقریبا 2000 یورو می رسد.
  • هزینه های مسکن و هزینه زندگی: 6.000،00 – 7.000،00 یورو.

رتبه و رنکینگ دانشگاه پزشکی ورشو لهستان

دانشکده پزشکی ورشو(Warsaw):

  • رتبه جهانی : 834
  • رتبه ملی: 7
  • رتبه تعداد استخدام فارغ التحصیلان : > 1000
  • رتبه خروجی های پژوهشی: 829
  • رتبه کیفیت مطالب منتشر شده: >1000
  • رتبه تاثیر: 805
  • رتبه ارجاعات علمی: 673
  • نمره کل: 70.9

در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور می باشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل در کشور لهستان و دیگر کشورها است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

4 دیدگاه برای “تحصیل در دانشگاه پزشکی ورشو لهستان

  1. ندا گفت:

    سلام
    من 17 سالمه و.قصد تحصیل پزشکی در لهستان رو دارم.
    آزمون ورودی به چه صورته؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      آزمون ورودی هر دانشگاه متفاوت است و در تاریخ مشخص شده بر گزار می شود.

  2. عباس گفت:

    سلام ببخید برای تحصیل در لهستان باید ازمون ورودی داد یا شرط معدل

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله باید در کنکور پزشکی لهستان شرکت کنید که البته مانند کنکور ایران نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *