تحصیل در پرو

آیا شما به تحصیل در آمریکای لاتین و مابین مردم پرو علاقه مندید؟ اگر شما به تحصیل در پرو علاقه مندید لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های عالی رتبه در پرو، نحوه زندگی و کسب اطلاعاتی در خصوص دانشجویان مقاله زیر را مطالعه کنید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دانشگاه های پرو

حدود 18 تا از دانشگاه های پرو در رتبه 300 دانشگاه برتر جهان و رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته اند. این درحالیست که دانشگاه های پرو برترین امکانات آموزشی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند. یکی از عالی رتبه ترین موسسات موجود در پرو، دانشگاه پاپ – کاتولیکی del Peru خواهد بود، دانشگاهی خصوصی که در پایتخت کشور پرو شهر Lima ( لیما ) قرار گرفته است. باید بدانید که این دانشگاه در سال 2012 و در آمریکای لاتین رتبه 31 را بدست آورد. پس از آن دانشگاه ملی Mayor de san Marcos UNMSM می باشد، دانشگاهی که در حال حاضر رتبه 60 در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در اواسط قرن 16 تاسیس گشت، UNMSM به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا و جهان شناخته می شود. این دانشگاه همانند دانشگاه پاپ – کاتولیکی del peru در شهر لیما واقع شده است.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در پرو

دانشگاه هایی که درمیان 150 دانشگاه برتر در سال 2015 قرار گرفتند مواردی نظیر : دانشگاه Peruana Cavetano Heredia ( رتبه 64 )، دانشگاه de lima ( رتبه 102 )، دانشگاه ملی Agraria la Molina ( رتبه 117 )، دانشگاه ملی de Ingenieria peru ( رتبه 134 ) و دانشگاه del Pacifico ( رتبه 139 ) را در بر خواهند گرفت. به طور کلی کشور پرو حدود 80 دانشگاه را در خود جای داده است، این درحالیست که تعداد دانشگاه های خصوصی در این منطقه کمتر از دانشگاه های دولتی می باشند. مبلغ شهریه در دانشگاه ها متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت متوسط هزینه ها خواهند بود.

سیستم اعتبار بخشی سیستمی است که در سال های اخیر معرفی شده است، سیستمی که تاثیرات بسیاری بر کیفیت آموزشی در سراسر جهان خواهد داشت.

در دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در پرو بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی تعلق نمیگیرد. بنابراین تحصیل رایگان نیست. و دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور جزو دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران نیست.

زبان تدریس و تحصیل در این کشور اسپانیایی خواهد بود، این درحالیست که تعداد انگشت شماری دوره برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است، به هر حال در پایان دوره تحصیل اکثر دانشجویان بین المللی قادر به صحبت کردن به زبان اسپانیایی خواهند بود.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز با داشتن وکلای مجرب میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در پرو از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در پرو کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به پرو به صورت تضمینی و مشاوره رایگان تلفنی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به پرو معمولا از طریق تحصیل در پرو اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در پرو نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی پرو میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به پرو می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در پرو و سرمایه گذاری در پرو نیز وجود دارند. تابعیت پرو از طریق تولد فرزند در پرو از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

شرایط زندگی در پرو

این کشور در غرب سواحل آمریکای جنوبی قرار گرفته است، پرو جز 20 کشور بزرگ در این منطقه می باشد چرا که حدود 30 میلیون جمعیت را در خود جای داده است. ناگفته نماند که ملت پرو، ملتی چند فرهنگه می باشند. این کشور به عنوان بزرگترین خانه بومیان آمریکایی ( حدود 14 میلیون نفر جمعیت ) شناخته می شود. به علاوه اروپاییان، آفریقاییان و آسیایی های بسیاری در این منطقه سکونت خواهند داشت. این تنوع و گوناگونی غنی در فرهنگ و آشپزخانه های این کشور انعکاس خواهد داشت.

شهر  ) Limaلیما ) به عنوان پایتخت پرو در نظر گرفته می شود. این شهر از نظر تعداد جمعیت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و در میان 20 شهر مشهور جهان قرار گرفته است. وجود جاذبه های طبیعی، مکان های تاریخی، جنگل های بارانی گرمسیر، مناظر دیدنی Andes و ماچو پیچو ( که اغلب به عنوان عجایب هفت گانه جهان شناخته می شود ) از دلایل شهرت این کشور به حساب خواهند آمد.

طرفداران ورزش فوتبال ( soccer ) در این کشور و آمریکای لاتین به وفور دیده می شود. به همین دلیل شما شاهد بحث و مجادله های بسیاری مابین باشگاه های رقیب Deportes de ( یکی از تیم های پرویی که با تیم های فوتبال دانشجویی در رقابت است ) و Alianza Lima خواهید بود. تیم اولی از جمله موفق ترین تیم ها می باشد چرا که معمولا حدود 80000 بیننده در استادیوم ورزشی را به خود اختصاص می دهد. در مراکز خوراک و مواد غذایی این کشور اغلب محصولاتی نظیر : ذرت، لوبیا و قارچ دنبلان به چشم می خورد. ناگفته نماند که منطقه Andes به عنوان خانه بیش از 200 نوع سیب زمینی در نظر گرفته می شود.

تحصیل در پرو

معمولا ترکیبات غذایی کشورهایی نظیر : اروپا، چین و آفریقا در آشپزخانه های این کشور مشاهده می شود، غذاهای بومی که با ادویه جات و ترکیبات غذایی این کشورها در آمیخته است.علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که طرفداران موجودات خزه دار cuy ( نام بومی گوشت خوک – یک غذای معروف در پرو ) در این کشور به وفور مشاهده خواهد شد.

آب و هوای پرو

کشور پرو از نظر تنوع آب و هوایی بسیار معروف می باشد، این تغییرات آب و هوایی تا حد بسیاری بستگی به منطقه زندگی شما خواهد داشت. به طور کلی آب و هوای شهر لیما معتدل می باشد و آب و هوای بسیار گرم در این منطقه احساس نمی گردد.

مردمان ساکن در جنگل های شمالی در تمامی سال آب و هوای گرم را تجربه می نمایند. این امر به معنای سوزش، حرارت، رطوبت هوا و وقوع سیل در قسمت های پایینی این جنگل ها خواهد بود. هر چقدر که شما به سمت جنوب پیش روید قادر به مشاهده بیابان های گرمسیر بیش تری خواهید بود. ناگفته نماند که آب و هوای منطقه Andes به نسبت دیگر مناطق خنک تر خواهد بود. اما به طور کلی تمامی این موارد بستگی به منطقه ای از کشور پرو که شما برای زندگی انتخاب می کنید خواهد داشت. فصل تابستان در تمامی کشورهایی که در گوی جنوب قرار دارند مابین ماه های اکتبر و مارس و فصل زمستان از آوریل تا سپتامبر خواهد بود.

زبان رایج مردم در پرو

این بسیار حائز اهمیت است که بدانید که کشور پرو قبلا مستعمره اسپانیا بوده است کشوری که در سال 1820 استقلال یافت. در نتیجه زبان اسپانیایی به صورت گسترده ای بر این منطقه تاثیر گذاشت و به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته شد.

این درحالیست که زبان Quechua و Aymara به صورت گسترده ای مورد استفاده واقع می شود، زبان هایی که در برخی موقعیت ها، جایگاه رسمی بودن را به خود اختصاص می دهند. به طور کلی 80 زبان بومی در جولای سال 2011 در این کشور مشاهده شد، زبان هایی که به عنوان زبان رسمی شناخته می شدند. ناگفته نماند که دولت پرو برنامه ریزی های جدیدی را در خصوص حفظ و نگهداری این زبان ها در نظر گرفته است.

سفر به پرو

همانند دیگر کشورهای آمریکای جنوبی، پرو به عنوان سرزمین شلوغی ها شناخته می شود. همچنین شما قادر به خرید بلیط های ارزان برای رفتن به هر نقطه از کشور خواهید بود. ناگفته نماند که برای سفرهای طولانی مواد غذایی در اختیار افراد قرار می گیرد. باید بدانید که ساز فلوت در این کشور از اهمیت والایی برخوردار است چرا که خانه انواع فلوت های متنوع می باشد.

اگر شما احساس می کنید که فردی ثروتمند هستید و علاقه ای به سفرهای طولانی ندارید شما قادر به اجاره یک تاکسی با قیمتی مقرون به صرفه خواهید بود. همچنین شما قادر به استفاده از collective، تاکسی که به عنوان یک اتوبوس شخصی عمل می کند خواهید بود. ناگفته نماند که هزینه این نوع تاکسی کمی گران تر می باشد. به طور کلی به افراد پیشنهاد می گردد که جهت سفرهای طولانی از وسیله نقلیه قطار استفاده نمایند.

علاقه مندان به تحصیل در پرو برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به پرو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در پرو را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در پرو بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “تحصیل در پرو

  1. َافشار گفت:

    من دو سال که اینجا زندگی می کنم و اولین استاد ایرانی توی پرو هستم دانشگاه کاتولیکا . تقریبا می تونم همه اطلاعات شما در مورد پرو رو تایید کنم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام ممنونم،
      اطلاعات ما حاصل تلاش و زحمات کارشناسان موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می باشد که با دقت کامل و جزئیات گردآوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *