تحصیل در پاناما

اگر شما به تحصیل در آمریکای مرکزی علاقه مندید، باید بدانید که کشور پاناما بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. برای کسب بیشتر در خصوص دانشگاه های پاناما، نحوه زندگی و تحصیل در پاناما و سایر موارد دیگر این مقاله را مطالعه نمایید. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در پاناما از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در پاناما کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به پاناما به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در پاناما

بسیاری افراد جهت مهاجرت به پاناما معمولا از طریق تحصیل در پاناما اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در پاناما نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی پاناما میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به پاناما می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در پاناما و سرمایه گذاری در پاناما نیز وجود دارند. تابعیت پاناما از طریق تولد فرزند در پاناما از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

تحصیل در پاناما

دانشگاه های پاناما

باید بدانید که تحصیل در هیچ جای خارج از کشور مقرون به صرفه تر از کشور پاناما نخواهد بود. چرا که هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین می باشد و تحصیل در دانشگاه های دولتی برای تمامی افراد رایگان می باشد، ناگفته نماند که دانشجویان بین المللی از این قاعده مستثنا نخواهند بود. این درحالیست که مبلغ شهریه در موسسات خصوصی بستگی به دوره های انتخابی شما خواهد داشت.

در حال حاضر 90 موسسه آموزش عالی در کشور پاناما وجود دارد، موسساتی که دانشگاه های بزرگ و کالج های کوچکتری را در خود جای داده اند. باید بدانید که 7 تا از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS و آمریکای لاتین قرار گرفته اند. این دانشگاه ها، دانشگاه فناوری De panama ( UTP – رتبه 92 در آمریکای لاتین ) و دانشگاه De Panama ( UP – رتبه 123 آمریکای لاتین ) را در برخواهند گرفت. باید بدانید که هر دو دانشگاه در پایتخت کشور پاناما، پاناماسیتی واقع شده اند.

دیگر دانشگاه های موجود در کشور پاناما که خصوصیت دانشگاه های QS جهانی و آمریکای لاتین را به خود گرفته اند مواردی نظیر : دانشگاه کاتولیکی Santa Maria La Antigua ( 200-151 )، دانشگاه بین المللی آمریکای مرکزی de panama ( 200-151 ) دانشگاه Latina de panama (300-201 )، دانشگاه Autonoma de Chiriqui ( UNACHI- 301 ) و دانشگاه Del Istmo ( UDI – 301 ) را در بر خواهند گرفت. ناگفته نماند که تعدادی از دانشگاه های آمریکا شعبه هایی در کشور پاناما دارند. این دانشگاه ها مواردی نظیر : دانشگاه دولتی فلوریدا و دانشگاه Louisville را در بر خواهند داشت.

سال تحصیلی در دانشگاه های پاناما به دو ترم تقسیم می شود، این دو ترم در تابستان و پاییز است. آغاز این ترم در ماه مارس و دسامبر خواهد بود. باید بدانید که دانشجویان این دانشگاه ها دو هفته ( در ماه ژوئن و ژوئیه ) تعطیل می باشند. اخذ مدرک کارشناسی در دانشگاه های این کشور چهار سال به طول می انجامد این درحالیست که اخذ مدرک کارشناسی ارشد یک سال زمان می برد. ناگفته نماند که دانشجویان مقطع MBAs ملزم به دو سال تحصیل خواهند بود. زبان اصلی در دانشگاه های کشور پاناما اسپانیایی می باشد، این درحالیست که برخی از دانشگاه های این کشور دوره هایی به زبان انگیسی ( برای مقاطع کارشناسی ارشد ) در اختیار افراد قرار می دهند. شایان ذکر است دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نمی باشد.

شرایط زندگی در پاناما

باید بدانید که اصلی ترین مراکز تجارت و بازرگانی در آمریکای مرکزی ( کشور پاناما ) قرار دارد. این درحالیست که پایتخت این کشور از نظر اقتصادی رشد بسیاری داشته است.

از جاذبه های ساخت بشر در این کشور، کانال عظیم Panama Viejo خواهد بود، کانالی که به عنوان مشهورترین کانال ها در نظر گرفته می شود. این درحالیست که جاذبه های طبیعی این کشور مواردی نظیر : جنگل های بارانی وسیع، سواحل دست نخورده و … را در بر خواهد گرفت.

علاوه بر گذشته پرتحول، کشور پاناما در حال حاضر کشوری امن می باشد که نرخ جرایم در آن بسیار کم می باشد. ناگفته نماند که شهرت این کشور بدلیل گرما و مردمی دوستانه خواهد بود. این جای تعجب نیست که تمرکز بر تجارت موجب تبدیل شدن این کشور به یک مقصد گردشگری شده باشد.

کانال تاریخی پاناما تنها مکان تاریخی در این کشور به حساب نمی آید این درحالیست که این آبراهه هنوز هم فعال می باشد. در سال های اخیر این کشور تلاش های بسیاری در خصوص ارتقای سطح کیفیت و ظرفیت این کانال داشته است.

درحالی که زبان اصلی و رسمی این کشور اسپانیایی می باشد اما باز هم زبان انگلیسی به صورت گسترده ای مورد استفاده واقع می شود. و زبان تحصیل و تدریس بسته به دانشگاه هم انگلیسی هم اسپانیایی می باشد.

شرایط پذیرش، هزینه ها و شرایط اخذ ویزای پاناما

اخذ ویزای دانشجویی تحصیل در پاناما

دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در پاناما ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهند بود. از شرایط تحصیل در پاناما ( دانشگاه های دولتی و خصوصی ) تحصیل به صورت تمام وقت خواهد بود، طرحی که توسط ساختمان آموزش، معتبر شناخته شده است. ناگفته نماند که برای مراجعه به دفتر مهاجرت پاناما در زمان تعیین شده متقاضیان ملزم به حضور فیزیکی خواهند بود.

دانشجویان خارجی در طول تحصیل اجازه کارکردن ( کار پاره وقت ) را نخواهند داشت. ناگفته نماند که از متقاضیان انتظار می رود که گرایش مد نظر و زمان مورد نظر برای رفتن به دانشگاه را ذکر نمایند. بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی تعلق نمی گیرد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی پاناما

  • نامه پذیرش
  • اثبات تمکین مالی جهت پرداخت شهریه دانشگاه
  • اثبات صلاحیت ها
  • اثبات استقلال مالی
  • تایید مدارک توسط سفارت پاناما

اگر شما مورد حمایت یک فرد مقیم در پاناما قرار گرفته اید، شما ملزم به ارائه مدارک کافی در جهت اثبات هویت وی و تعهد مالی خواهید بود.

ناگفته نماند که دیگر مدارک اضافی برای دانشجویانی می باشد که قصد ماندن بیش از 6 سال  در پاناما را در سر دارند. لذا از افراد انتظار می رود که آگاهی کاملی نسبت به مجوز اقامت و سایر موارد ضروری داشته باشند.

علاقه مندان به تحصیل در پاناما برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به پاناما و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در پاناما را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در پاناما بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

1 دیدگاه برای “تحصیل در پاناما

  1. حسین جلالی گفت:

    سلام وقت بخیر اخذ اقامت پاناما چه راه هایی داره؟ ممنونم از راهنمایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *