تحصيل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

ژاپن برای ساختن چیزهای کوچکتر، سریعتر و نوآوری هایی برای اولین بار شناخته شده است، ژاپن تا همین اواخر دومین اقتصاد بزرگ در جهان بود (در حال حاضر سوم، پس از آمریکا و چین). قدرت اقتصادی این کشور حداقل تا حدودی به دلیل صنعت قوی تحقیق و توسعه افزایش یافته است که زمینه ی آن وجود مارک های موفق بین المللی مانند نیسان، تویوتا، پاناسونیک، کانن و سونی می باشد و همچنین ربات های تولید برای هر نیاز قابل تصور از جمله این موارد می باشد. جای تعجب نیست، در پشت همه این نوآوری ها یک سیستم آموزش بسیار عالی نهفته است. این مقاله در رابطه با دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن اطلاعاتی در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برنامه درسی جنبه های نظری را بیشتر پوشش می دهد، از جمله بیماری های دهان و دندان؛ جنبه های عملی،  یادگیری تلفیقی و ارتباطات دندانپزشک و بیمار جزو این موارد می باشد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در ژاپن بدون مدرک زبان ممکن است ، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در ژاپن در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان ژاپنی و انگلیسی می باشد.

فارغ التحصیلان این دوره ها انتظار می رود در دوره های تحقیقاتی بین المللی در دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی و یا دیگر مدارس ثبت نام کنند و تبدیل به محققان برجسته در علوم پزشکی گردند.

تحصيل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

بسیاری افراد جهت مهاجرت به ژاپن معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در ژاپن

در این قسمت لیست جدید دانشگاه های پزشکی دز ژاپن مورد تایید  وزارت بهداشت ارائه شده است؛

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو بخشی از سیستم ملی دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی ژاپن است. دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مدارک پزشکی، دندانپزشکی و زمینه های مرتبط را ارائه می دهد.

این دانشگاه در ابتدا در بیمارستان ایراکو (Eiraku) در سال 1899 افتتاح شد. دانشگاه تحت عنوان مدرسه ملی دندانپزشکی توکیو به عنوان اولین مدرسه ملی پزشکی و دندانپزشکی ژاپن در تاریخ 12 اکتبر ، سال 1928تاسیس شد. دانشگاه در سال 1944 به عنوان دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو توسعه یافت. این دانشکده در سال 1946 تحت عنوان پزشکی و دانشکده دندانپزشکی توکیو تغییر نام داد. در سال 1951، یک موسسه تحقیقاتی اختصاص داده شده به داروسازی تاسیس شد، که بعدها به موسسه فعلی بیومتریال و مهندسی زیستی گسترش یافت. در سال 2000، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی و دندانپزشکی به جای مدرسه سابق کارشناسی ارشد توسعه یافت. مطابق با قانون دانشگاه ملی، تبدیل به دانشگاه ملی در سال 2004 شد.

در اینجا سه دانشگاه ژاپنی که به طور کامل برنامه درسی را در طول تحصیل به زبان انگلیسی ارائه  می دهد آورده شده است:

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در ژاپن

دانشگاه توکیو

این دانشگاه همچنین به عنوان معبد Tōdai شناخته شده است، دانشگاه توکیو بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن دارد (در حال حاضر  رتبه این دانشگاه 31 در جهان) است، و دارای مجموعهای از برنامه های موجود به زبان انگلیسی می باشد. پزشکی و دندان پزشکی، معماری و برنامه ریزی شهری، اقتصاد بین الملل، و در مقطع کارشناسی ارشد برنامه سیاست بین المللی عمومی (MPP / IP) جزو دروس این دانشگاه می باشد.

دانشگاه سوفیا

این دانشگاه همچنین در توکیو واقع شده است، اما این دانشگاه خصوصی است، این دانشگاه برای اولین بار در ژاپن به ارائه برنامه انحصاری به زبان انگلیسی پرداخت. فرصت تحصیل در ژاپن در زبان انگلیسی در دانشگاه سوفیا شامل برنامه های دکترا در مطالعات پزشکی و دندانپزشکی، زیست محیطی جهانی، علوم سبز و مهندسی، روابط بین الملل، و کارشناسی ارشد در زبان شناسی، آموزش زبان انگلیسی (به متکلمان زبان های دیگر) می باشد.

دانشگاه هوکایدو

جهت اقامت در توکیو و به منظور مطالعه در ژاپن به زبان انگلیسی نیاز نیست. اما در دانشگاه هوکایدو در لیست قابل توجه از برنامه های علمی برای دانشجویان بین المللی است تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. پزشکی و دندان پزشکی، مهندسی مکانیک و فضا، علوم زیستی، جامعه شناسی و اقتصاد سیاسی در میان بسیاری از فرصت مطالعاتی این دانشگاه است.

اجازه کار پاره وقت دانشجویی دانشجویان پزشکی در ژاپن

بسیاری از دانش آموزان خارجی یک کار پاره وقت را برای کمک به پرداخت شهریه یا مخارج زندگی خود انجام می دهند. امروز 75 درصد از دانش آموزان خارجی در برخی از انواع کار پاره وقت در ژاپن (منبع بررسی سال 2013) مشغول اند. با این حال، اجازه اقامتی که به دانشجویان بین المللی داده می شود به معنی اجازه کار نیست و به این منظور بایستی مجوز کار را دریافت کنند. بنابراین، اگر کسی ساکن ژاپن باشد همچنان می تواند به کار پاره وقت بپردازد، به این منظور نیاز است برای به دست آوردن مجوز رسمی به نام shikakugai katsudo kyoka  (اجازه شرکت در فعالیت مجاز کاری) را از نزدیکترین اداره مهاجرت منطقه ای دریافت کند. در این صورت، دانشجو باید شرایط دانشجو باید تضمین کند که کار وی به تحصیلات او ضربه ای وارد نمی سازد. همچنین اجازه فعالیت به عنوان دستیاران پژوهشی آموزشی نیز به دانشجو داده می شود. پرداخت بر اساس کار بر روی یک قرارداد با یک دانشگاه یا کالج فنی به دانشجو تعلق می گیرد. (توجه: برای دانشجویان فنی، کسانی که درجه 4 و 5 دوره های پیشرفته را گذرانده اند از اخذ این مدرک معاف هستند.)

شرایط اخذ ویزای دانشجویی ژاپن

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل برای بیش از سه ماه در ژاپن را دارند باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. برای این کار، شما اول باید یک گواهی پذیرش را از موسسه ژاپنی که شما توسط آن پذیرفته شده اید را به دست آورید. هنگامی که این گواهی صادر شده، نیاز است جهت اخذ ویزا از طریق سفارت یا کنسولگری ژاپن در کشور خود اقدام کنید. و همچنین نیاز است گواهی اصلی پذیرش (فتوکپی اضافی)، گذرنامه معتبر، یک فرم تکمیل شده درخواست و یک عکس در پاسپورتی مناسب و جدید را داشته باشید.

اگر شما می خواهید در حال تحصیل در ژاپن به کار بپردازید، شما نیاز است اجازه کار را به دست آورید، اجازه شرکت در فعالیت های دیگر نیز برای شما مجاز است، برای این امر شما باید از طریق یک اداره مهاجرت اقدام کنید. به عنوان یک قاعده کلی، این اجازه به شما حق 28 ساعت کار در هفته در طول مدت زمان زمان تحصیل و هشت ساعت در روز در طول دوره رسمی تعطیلات را می دهد.

شهریه، هزینه های زندگی در ژاپن

شهریه در دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ژاپن، از جمله گران ترین شهرریه ها در آسیا می باشد، با این وجود هنوز هم در مقایسه با کشورهای غربی مانند انگلستان یا ایالات متحده آمریکا بسیارپایین تر است. به طور معمول، شما بایستی انتظار پرداخت بین ¥ 500،000 و ¥ 1،000،000 (US $ 4،140-8،280) در سال را داشته باشید اما فرضا به اشتباه فکر نکنید این نرخ بالاترین نرخ موسسات دانشگاهی ژاپن است بلکه متوسط آن است. به عنوان مثال، دو دانشگاه برتر ژاپن در رتبه بندی QS دانشگاه های جهان ، دانشگاه توکیو و دانشگاه اوزاکا ، شهریه سالانه ¥ 535،800 در سال (US 4440 $) برای اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارد، به علاوه مقدار اضافی ¥ 282،000 ( آمریکا 2330 $) برای هزینه پذیرش اخذ میکند. همچنین سالانه مقدار اضافی ¥ 17،000- ¥ 30،000 (US 140- $ $ 250) برای هزینه های اضافی وجود دارد.

متوسط هزینه زندگی در ژاپن ¥ 88،000 (US 740 $) در هر ماه است. جای تعجب نیست توکیو، گران قیمت ترین شهر ژاپن برای زندگی است. در اینجا، خدمات سازمان دانشجویی ژاپن (JASSO) بودجه حدود 103،000 ¥ (US $ 860) در هر ماه برای پوشش اجاره، غذا، بیمه، سرگرمی و دیگر هزینه های زندگی را اعلام کرده است.

دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با مبلغ تمکن یا ساپورت مالی سفارت را به دست آورید. و همچنین به علت اینکه یکی از موارد بسیار مهم در امر مهاجرت هزینه می باشد از قبل از هزینه زندگی دانشجویی درژاپن مطلع گردید.

به لطف اصلاحات بلندپروازانه ژاپن، دانشجویان بین المللی در حال حاضر فرصت های بیشتری برای به دست آوردن کمک های مالی بیشتر از همیشه دارند. درصد بالایی از دانشجویان بین المللی می توانتد از طیف وسیعی از بورسیه های دولتی، کمک های مالی و طرح های وام برای متقاضیان تحصیلات برجسته بین المللی استفاده کنند. دولت ژاپن (Monbukagakusho) بورس تحصیلی، را به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پیشنهاد میکند. دولت با ابتکار از تحصیلات به زبان انگلیسی نیز حمایت بالایی میکند.

هزینه های زندگی دانشجویی پزشکی در ژاپن

ژاپن و به خصوص شهرستانها اطراف آن محلی گران برای زندگی است.
اگر در توکیو در حال تحصیل هستید، خوابگاه دانشجویی و غذای سلف سرویس دانشگاه طرح خوب جهت کاهش هزینه ها می باشد.

هزینه های معمول در ژاپن (GBP، مارس 2015) عبارتند از:

  • اجاره آپارتمان: 1 خوابه،£ 283-472 £ در هر ماه
  • غذا، در رستوران ارزان:   £ 4.47
  • غذا در مک دونالد:  £ 3.63
  • کاپوچینو:  £ 2.05
  • کک / پپسی (0.33 لیتر):   £ 0.74
  • بطری 0.33 لیتر( آب):    £ 0.59
  • قرص نان:  £ 0.98
  • یک طرفه بلیط حمل و نقل محلی:   £ 1.12
  • بلیط سینما:    £ 10.05

بورسیه های تحصیلی در ژاپن برای دانشجویان بین المللی

بورسیه های تحصیلی مختلفی در ژاپن بسته به سطوح مختلف دانشگاهی از جمله تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و  فوق دکترا در رشته های مختلف ارائه شده است. پوشش هزینه های کالج با پیدا کردن یک برنامه کمک هزینه تحصیلی مناسب قابل پرداخت است.

 مقدار کمک هزینه تحصیلی برای 2016

مقطعکمک هزینه ماهانه
دانشجوی لیسانس120,000 yen
تحقیقات دانشجویی146,000 yen
دانشجویان کارشناسی ارشد147,000 yen
دانشجویان دکترا148,000 yen
دانش آموزان برنامه رهبران جوان242,000 yen
دسته بندیتحقیقات دانشجوییدانشجویان مقطع کارشناسیدانشجویان ژاپنی
حقوق ماهیانهپژوهش (بدون مدرک) دانش آموزان 143،000 JPY

دانشجویان کارشناسی ارشد 144.000 JPY

دانشجویان دکترا 145.000 JPY

117,000 JPY117,000 JPY
دانشجویان مشغول به تحصیل در برخی مناطق تعیین شده یک حقوق اضافی ماهیانه از 2000 JPY یا 3000 JPY دریافت میکنند.
هزینه های مدرسهاز هزینه های آزمون، پذیرش، و شهریه معاف هستند.
هزینه های سفریک بلیط رفت و برگشت داده می شود.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به ژاپن برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در ژاپن برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات اعزام دانشجو کشور به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در ژاپن را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در ژاپن بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصيل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن

1- آیا دانشگاه های ژاپن جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند؟

بله، تعداد زیادی از دانشگاه های ژاپن مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

2- تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ژاپن به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله، در این کشور در برخی دانشگاه ها تحصیل به زبان انگلیسی ممکن است و امکان تحصیل به زبان ژاپنی نیز ممکن است.

3- جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن به مدرک زبان نیاز است؟

خیر، داشتن مدرک زبان الزامی نیست.

4- بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

دانشگاه توکیو، دانشگاه سوفیا، دانشگاه هوکایدو، دانشگاه توهوکو، دانشگاه اوزاکا و غیره

5- هزینه تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ژاپن چقدر است؟

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ژاپن بسیار متغیر است و مابین 10,000 تا 40,000 دلار در سال می باشد.

6- آیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن نیاز به آزمون ورودی دارد؟

بله، دانشگاه های پزشکی در ژاپن جهت پذیرش دانشجویان آزمون های ورودی برگزار می کنند.

7- مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن چیست؟

اعتبار بین المللی دانشگاه های ژاپن، مورد تایید بودن دانشگاه های پزشکی این کشور، وجود امنیت بالا در ژاپن، امکان اخذ اقامت پس از تحصیل، اجازه کار دانشجویی

8- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ژاپن و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور چیست؟

پاسپورت معتبر به همراه کپی، گواهی تمکن مالی، مدارک شناسایی به همراه ترجمه، عکس، تکمیل فرم درخواست ویزا، مدارک تحصیلی به همراه ترجمه و غیره

9- آیا در حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، امکان کارحین تحصیل وجود دارد؟

بله، با داشتن مجوز، دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل به کار دانشجویی مشغول شوند.

10- آیا امکان اقامت پس از تحصیل در ژاپن وجود دارد؟

بله، در صورت یافتن کار این امکان وجود دارد.

11- در چه صورت می توان در ژاپن و پس از اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، کار پس از تحصیل داشت؟

کار دانشجویی پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ژاپن با داشتن قرارداد کاری با یک شرکت و یا یک کارفرمای ژاپنی امکان پذیر است.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *