تحصیل در ایتالیا

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند همواره با استرس ها و نگرانی های ناشی از دریافت پذیرش تحصیلی یا صدور ویزای تحصیلی مواجه هستند. یکی از راه های کاهش این استرس ها و دل نگرانی ها انتخاب کشوری برای ادامه تحصیل است که امر صدور پذیرش تحصیلی و ویزا در آن نسبتاً راحت باشد. تحصیل در کشور ایتالیا دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از متقاضیان به دنبال آن هستندزیرا این کشور از نظر سهولت صدور پذیرش و ویزای تحصیلی در میان کشورهای اروپایی، در رتبه اول و در میان سایر کشورهای جهان در رتبه سوم قرار دارد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اگر شما هم به دنبال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا یا سایر رشته هادر این کشور هستید، این مقاله از بلاگ گروه مهاجرتی اصطهباناتی را از دست ندهید. ما در این مقاله تمامی شرایط تحصیل و بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم را برای شما توضیح می دهیم.

تحصیل در کشور ایتالیا از صفر تا صد + شرایط و هزینه ها 2023

ایتالیا از کشور های بسیار زیبا و جذاب اروپایی بوده که سالیانه تعداد زیادی از گردشگران خارجی با هدف دیدن بخش های مختلف آن وارد این کشور می شوند. ایتالیا از نظر اقتصادی رتبه هشتم را کسب کرده است و با جمعیت ۶۰ میلیون نفری، یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی می باشد. دین مردم این کشور مسیحیت بوده و زبان رسمی آنها ایتالیایی است.

در سال های گذشته این کشور با ارائه بورسیه ها و شرایط تحصیلی مناسب، محیطی را فراهم کرده تا مهاجران بین‌المللی برای تحصیل در این کشور اقدام کنند.

این کشور سیستم آموزشی یکپارچه و قدرتمندی دارد که باعث شده تا دانشگاه های آن از تراز علمی بسیار بالایی برخوردار باشند. افرادی که تابعیت ایتالیا را داشته باشند، از آموزش رایگان در مدارس و دانشگاه های این کشور برخوردار می شوند.

مهاجران نیز می توانند از مزایای بسیار زیاد تحصیل در مدارس، کالج ها و دانشگاه های این کشور بهره مند شوند. اگر شما هم به دنبال تحصیل رایگان  هستید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید. ما بر اساس جدیدترین اطلاعاتی که سایت سفارت ایتالیا ویزای تحصیلی منتشر کرده این مقاله را تدوین کرده ایم.

شرایط تحصیل در کشور ایتالیا

افرادی که متقاضی تحصیل ایتالیا هستند می توانند در مقاطع مختلف از جمله مدرسه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور، به تحصیل بپردازند. شرایط تحصیل در کشور ایتالیا بسته به این که چه مقطعی را برای تحصیل انتخاب کنید متفاوت خواهد بود. با توجه به این که اغلب افراد، متقاضی تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس هستند باید بگوییم که در اولین قدم، فرد باید از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشد.

متقاضی با ارسال مدارک خود برای دانشگاه های مختلف کشور ایتالیا می تواند پذیرش تحصیلی دریافت کند. بعد از دریافت پذیرش تحصیلی متقاضی باید موفق به دریافت ویزای تحصیلی شود. پس از دریافت ویزای تحصیلی، فرد این امکان را دارد تا وارد خاک ایتالیا شده و به تحصیل در این کشور بپردازد. برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور، بسته به رشته و نوع دانشگاه ممکن است مدارک مختلفی مورد نیاز باشد. مدرک زبان و ریز نمرات و سوابق تحصیلی جزو مهمترین مدارکی هستند که برای صدور پذیرش تحصیلی مورد نیاز می باشند.

شرایط تحصیل در کشور ایتالیا

شرایط تحصیل در کشور ایتالیا

از دیگر شرایط مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل می توان به شرایط سنی آن اشاره کرد. از نظر سنی محدودیت هایی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. بر اساس قوانین موجود افرادی که خواهان تحصیل در مقطع کارشناسی هستند باید زیر ۲۸ سال و افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشند زیر ۳۰ سال سن داشته باشند. برای تحصیل در مقطع دکترا شرایط سنی خاصی مطرح نیست و صرفاً داشتن رزومه و مقالات بین‌المللی قوی کفایت می کند.

مزایای تحصیل در کشور ایتالیا

در لیست هزار دانشگاه برتر دنیا، نام بیش از ۵۰ دانشگاه ایتالیایی دیده می شود و این موضوع نشان می دهد که دانشگاه های این کشور از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند. این موضوع یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در این کشور محسوب می شود. از جمله مهمترین مزایای تحصیل در دانشگاه های برتر ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحصیل در یک جامعه چند فرهنگی

آمارها نشان می دهند که بیش از یک دهم جمعیت کل کشور ایتالیا را مهاجران ملیت های گوناگون تشکیل می دهند. مردم کشور ایتالیا بسیار خونگرم بوده و همین باعث شده تا جامعه این کشور مهاجر پذیر باشد. ایتالیا آمار نژادپرستی بسیار کمی دارد و مردم آن با اقلیت ها و مهاجران بسیار خوش برخورد رفتار می کنند.

بهره مندی از فرصت های شغلی پس از تحصیل

یکی از دغدغه های دانشجویان، پیدا کردن کار بعد از اتمام تحصیلات می باشد. شرایطی در کشور ایتالیا وجود دارد که بر اساس آن دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات خود به کاریابی در ایتالیا پرداخته و موفق به مهاجرت کاری به ایتالیا میشوند.

بهره مندی از تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا

دانشجویانی که در دانشگاه های ایتالیا تحصیل می کنند از مزایایی همچون تحصیل در دانشگاه های تراز اول و برخورداری از آموزش های با کیفیت و اساتید برجسته بین‌المللی بهره‌مند می شوند.

تحصیل در مقاطع مختلف ایتالیا

شاید در گذشته وقتی صحبت از تحصیل در کشور های خارجی می شد، افراد صرفاً به ادامه تحصیل در مقطع دانشگاه فکر می کردند؛ اما در حال حاضر این امکان وجود دارد که متقاضیان در مقطع مدرسه نیز از مدارس کشورهای دیگر پذیرش تحصیلی دریافت کنند. در کشور ایتالیا هم چنین شرایطی وجود دارد و متقاضیان می توانند در مقاطع مدرسه، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا از موسسات آموزشی این کشور پذیرش دریافت نمایند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

مقطع کارشناسی یکی از مقاطع جذاب و پرطرفدار برای مهاجرت می باشد و سالانه تعداد بسیار زیادی از مهاجران بین‌المللی برای تحصیل لیسانس در ایتالیا وارد این کشور می شوند. مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع لیسانس در این کشور عبارت اند از:

  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ ۸۰۰ هزار یورو
  • ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • مدارک و سایر سوابق تحصیلی

ناگفته نماند که شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. همچنین متقاضیان می توانند در صورت تسلط به زبان ایتالیایی به ادامه تحصیل در رشته هایی که به این زبان تدریس می شود مشغول شوند. همچنین سفارت کشور ایتالیا در ایران سالانه کلاس های زبان ایتالیایی برگزار می کند و اگر زبان آموز بتواند ۹۰ درصد دروس را با موفقیت و نمرات بالا بگذراند، می تواند پذیرش و ویزای تحصیل ایتالیا را دریافت نماید. دانشجویانی که وارد مقطع لیسانس در ایتالیا می شوند، این امکان را دارند تا ۱۰ ساعت در هفته کار کرده و به این ترتیب در کنار تحصیل به کسب درآمد نیز بپردازند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا

افرادی که به دنبال تحصیل رایگان  هستند و می خواهند در مقاطع کارشناسی ارشد به تحصیل در این کشور بپردازند، باید بدانند که امکان تحصیل با هزینه بسیار کم در مقطع فوق لیسانس در ایتالیا وجود دارد. تحصیلات کارشناسی ارشد در این کشور، دو ساله بوده و دانشجویان اجازه دارند که ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. اغلب دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد ایتالیا پذیرش می گیرند در نهایت می توانند بورسیه تحصیلی نیز دریافت کنند.

در ادامه مقاله درباره بورسیه تحصیلی ایتالیا بیشتر توضیح خواهیم داد. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ایتالیا عبارت اند از:

  • ارائه مدرک آیلتس حداقل ۶ یا ارائه مدرک زبان ایتالیایی B2
  • ارائه معدل بالای ۱۴

تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا

یکی دیگر از مقاطع محبوب برای افرادی که به دنبال ویزای تحصیل ایتالیا هستند، مقطع دکترا می باشد. مهم ترین مدارک مورد نیاز سفارت ایتالیا در مقطع دکترا عبارت اند از:

  • پیدا کردن یک سوپروایزر یا استاد راهنما در ایتالیا
  • سوابق تحصیلی، دستاوردها و موفقیت های علمی و تحقیقاتی
  • مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی

افرادی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا می شوند، باید پایان نامه ای ارائه کنند که بیش از صد هزار کلمه داشته باشد. ناگفته نماند که تحصیلات دکترا در ایتالیا به زبان ایتالیایی انجام می شود و متقاضیان باید به این زبان مسلط باشند. با این حال برخی از دوره ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان مقطع دکترا در کشور ایتالیا اجازه ۳۰ ساعت کار درهفته را دارند تا بتوانند به این ترتیب بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند. همچنین ددلاین پذیرش برای اغلب رشته های مقطع دکترا ۳۰ سپتامبر هر سال می باشد.

ددلاین پذیرش برای تحصیل دکتری در ایتالیا

ددلاین پذیرش برای تحصیل دکتری در ایتالیا

تحصیل در مدارس ایتالیا

همانطور که گفتیم متقاضیان می توانند در مقاطع دبستان و دبیرستان نیز از مدارس ایتالیا پذیرش تحصیلی دریافت کنند. به طور کلی دوره دبستان از سن شش سالگی آغاز می شود و دوره راهنمایی نیز از سن ۱۱ سالگی تا ۱۴ سالگی ادامه پیدا می کند. دوره دبیرستان نیز از سن ۱۵ سالگی آغاز شده و پنج سال به طول می انجامد. البته تنها دو سال از دوره دبیرستان در این کشور اجباری است و مدت زمان تحصیل در کشور ایتالیا در رشته های مختلف این مقطع، متفاوت می باشد.

مهم ترین مدارک ویزای تحصیلی  برای افرادی که خواهان تحصیل در مدارس این کشور هستند عبارت اند از:

  • مدارک هویتی
  • مدرک زبان
  • ریز نمرات تحصیلی

همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که دانش آموزان برای تحصیل در کشور ایتالیا باید یک قیم داشته و چنانچه خواهان تحصیل رایگان در این کشور هستند، باید به زبان ایتالیایی مسلط باشند. تحصیل به زبان انگلیسی تنها در مدارس خصوصی این کشور و با پرداخت هزینه سالانه ۱۳ تا ۱۸ هزار یورو ممکن می باشد.

تحصیل در مدارس ایتالیا

تحصیل در مدارس ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا

رشته پزشکی همواره یکی از رشته های محبوب در میان دانشجویان بین‌المللی بوده است و به همین دلیل هم بسیاری از افراد برای تحصیل در کشور ایتالیا رشته پزشکی را انتخاب می کنند. از سال ۲۰۰۹ برخی از دانشگاه های علوم پزشکی دولتی ایتالیا، اقدام به پذیرش دانشجویان بین‌المللی در رشته های علوم پزشکی کرده اند. به این ترتیب افرادی که به دنبال تحصیل داروسازی در ایتالیا و سایر رشته های علوم پزشکی هستند می توانند با ارسال مدارک خود برای دانشگاه های این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

متقاضیان بعد از شرکت در آزمون انگلیسی IMAT می توانند در صورت قبولی وارد دانشگاه های برتر پزشکی ایتالیا شوند. برترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا عبارت اند از:

· University of Milan-Biccoca دانشگاه میلان بیکوکا
· Sapienza University of Rome دانشگاه ساپینزای رم
· University of Pavia: Harvey course دانشگاه پاویا
· University of Bologna دانشگاه بولونیا
· University of Milano-Statale دانشگاه میلان
· University of Turin دانشگاه تورین

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

افرادی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا هستند نیز با پرداخت هزینه ۱۲۰ یورو در آزمون آی مت شرکت کرده و چنانچه در این آزمون پذیرفته شوند می توانند در دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا به تحصیل بپردازند. آزمون آیمت، ۱۳ سپتامبر هر سال برگزار شده و نتیجه آن معمولاً دو الی سه هفته بعد از آزمون مشخص می شود. به این ترتیب افرادی که متقاضی اخذ ویزای تحصیل ایتالیا در رشته پزشکی هستند؛ این امکان را دارند تا در دانشگاه های تراز اول و با کیفیت آموزشی بسیار بالا به تحصیل مشغول شوند.

انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا

یکی از دلایل استقبال از تحصیل در کشور ایتالیا، وجود انواع مختلفی از بورسیه های تحصیلی در این کشور است. کشور ایتالیا با هدف حمایت از دانشجویان کشورهای جهان سوم، بورسیه هایی را در نظر گرفته است تا دانشجویان بین‌المللی بتوانند بر اساس مدارک و شرایط تمکن مالی از این بورسیه ها بهره مند شوند. یکی از نکات مثبت بورسیه تحصیلی در ایتالیا این است که دانشجویان هیچ تعهدی به دولت ایتالیا ندارند؛ اما باید بتوانند واحد های درسی خود را با نمرات خوب و قابل قبول پشت سر بگذارند.

به طور کلی سه نوع بورسیه در ایتالیا وجود دارد:

·         نوع اول: در این نوع بورسیه شهریه دانشجویی کاهش داده شده و متقاضی باید سالانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو پرداخت کند.
·         نوع دوم: بورسیه استانی می باشد که تا سقف ۵۲۰۰ یورو به دانشجو کمک هزینه دانشگاه پرداخت می شود.
·         نوع سوم: بورسیه کامل تحصیلی است. در این نوع بورسیه ۱۱ تا ۲۰ هزار یورو به دانشجو پرداخت شده که معمولاً شامل دانشجویان ممتاز و برتر در مقطع دکترا می شود.

اگر شما هم به دنبال تحصیل رایگان و دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا هستید می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کرده و سوالات خود را در این زمینه بپرسید. کارشناسان و وکلای برجسته ما بر اساس جدیدترین اطلاعات مهاجرتی شما را راهنمایی خواهند کرد.

شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا

افرادی که می خواهند تحصیلات خود را در کشور ایتالیا ادامه دهند باید از شرایط تحصیل رایگان  یا تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور آگاه باشند. به طور کلی یکی از شرایط مهم برای تحصیل در کشور ایتالیا، داشتن مدرک زبان انگلیسی می باشد.

متقاضیانی که می خواهند در این کشور به تحصیل بپردازند باید مدرک زبان با حداقل نمره ۶ را ارائه دهند. چنانچه متقاضی بخواهد هزینه تحصیل در ایتالیا را کاهش دهد، باید به زبان ایتالیایی نیز مسلط باشد تا بتواند از تحصیلات رایگان در این کشور برخوردار شود.

رشته های تحصیلی در ایتالیا

اگر شما هم متقاضی تحصیل در کشور ایتالیا هستید؛ حتماً باید با رشته های تحصیلی مختلفی که در این کشور ارائه می شوند آشنا باشید تا بتوانید بر اساس استعداد و علایق خود بهترین رشته را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته هایی که در دانشگاه های مختلف کشور ایتالیا تدریس می شوند ارائه می کنیم.

  • رشته های معماری و هنر
  • گرایش های مختلف علوم انسانی
  • رشته های مختلف مهندسی
  • رشته های مختلف علوم پزشکی

رشته های بدون آزمون همچون:

  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  • اقتصاد بازرگانی
  • روابط بین‌الملل
  • مدیریت بین‌الملل
  • قانون
  • طراحی مد
  • غذا شناسی
  • روانشناسی

ناگفته نماند که دانشجویانی که در رشته های معماری، هنر، علوم انسانی، مهندسی و علوم پزشکی تحصیل می کنند، پس از تحصیل به سرعت جذب بازار کار شده و می توانند به کسب درآمد بپردازند. به همین دلیل این رشته ها در کشور ایتالیا طرفداران بسیار زیادی دارند.

اقامت پس از تحصیل در کشور ایتالیا

یکی از مهم ترین دغدغه های مهاجران تحصیلی این است که بتوانند پس از پایان تحصیلات، اقامت دائم ایتالیا را به دست بیاورند. برای این که فرد بتواند اقامت دائم این کشور را بعد از تحصیل به دست بیاورد، باید بتواند در ایتالیا یک کار مناسب پیدا کند. فرد بعد از پیدا کردن کار می تواند ویزای کاری خود را دریافت کرده و بعد از پنج سال کار و اقامت در ایتالیا، این امکان را خواهند داشت که برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

ویزای کاری که در ابتدا صادر می شود، اعتبار دو ساله دارد و فرد مهاجر می تواند به مدت پنج سال ویزای کاری خود را تمدید کند. بعد از گذشت ۵ سال و در صورت نداشتن سابقه کیفری و پرداخت منظم مالیات، مهاجر می تواند اقامت دائم ایتالیا را دریافت نماید.

تحصیل در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی

دانشگاه های کشور ایتالیا اغلب دوره های تحصیلی را به زبان های انگلیسی و ایتالیایی ارائه می دهند. در بسیاری از موارد، دانشجویان بین‌المللی به دنبال تحصیل به زبان انگلیسی هستند اما خوب است بدانید چنانچه افراد مسلط به زبان ایتالیایی باشند می توانند از تحصیلات رایگان در این کشور بهره مند شوند.

در مهاجرت تحصیلی ایتالیا با دیپلم، متقاضی این امکان را دارد تا بعد از پایان دوران دبیرستان و با ارائه مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی، از دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کند. همانطور که تا اینجای مطلب نیز گفتیم چنانچه متقاضی تحصیل در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی هستید، باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶ را ارائه دهید. اگر بخواهید به زبان ایتالیایی در این کشور تحصیل کنید نیز باید مدرک زبان ایتالیایی با نمره B2 را داشته باشید.

لیست دانشگاه های ایتالیا و لیست دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا

از مهمترین موارد برای کسانی که متقاضی تحصیل در کشور ایتالیا هستند، شناخت دانشگاه های برتر این کشور است. بسته به این که بخواهید تحصیلات خود را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ادامه دهید، دانشگاه های مختلفی در این کشور وجود دارد که از سطح علمی بسیار خوبی نیز برخوردار هستند. در این قسمت شما را با دانشگاه های برتر انگلیسی و ایتالیایی زبان این کشور آشنا می کنیم.

لیست دانشگاه های رایگان ایتالیا:

لیست دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا:

  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه تورین
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان
  • دانشگاه کاتولیکا ساکرو کور

لیست برترین دانشگاه های ایتالیایی زبان

نام دانشگاهرنکینگ جهانی
دانشکده مطالعات پیشرفته پیزا149
دانشگاه بولونیا168
دانشگاه پادوا۲۰۱-۲۵۰
دانشگاه ویتا۲۰۱-۲۵۰
دانشگاه ساپینزا روم۲۵۱-۳۰۰
دانشگاه میلان۳۰۱-۳۵۰
دانشگاه پلی تکنیک میلان۳۰۱-۳۵۰
دانشگاه ترنتو۳۰۱-۳۵۰
دانشگاه فلورانس۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه ناپل فدریکو دوم۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه پروا۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه پیزا۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه سالرنو۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه باری آلدو مورو۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه فرارا۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه آزاد بوزن– بولزانو۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه جنوا۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه میلان– بیکوکا۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه مودنا و رجیوامیلیا۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه پاویا۴۰۱-۵۰۰
دانشگاه پلی تکنیک باری۴۰۱-۵۰۰

هزینه تحصیلی در ایتالیا

افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که برنامه ریزی مالی و اطلاع از میزان هزینه ها در این کشور، برای دانشجویان و به طور کلی مهاجران اهمیت زیادی دارد. هزینه تحصیل در ایتالیا بسته به سبک زندگی، رشته و دانشگاه انتخابی فرد، تا حدود زیادی متفاوت می باشد. به طور میانگین برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور، بیش از ۱۰۰۰ یورو در سال هزینه لازم است.

تجربه ثابت کرده که هزینه تحصیل دانشجویان غیر اروپایی بیشتر از دانشجویان اروپایی بوده و هزینه تحصیل در این کشور بر اساس شرایط مالی والدین دانشجو تعیین می گردد. در ایتالیا دانشگاه های خصوصی زیادی وجود دارد که طبیعتاً شهریه آنها از دانشگاه های دولتی بیشتر است. به طور میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا بین ۶ تا ۲۰ هزار یورو در سال متغیر می باشد و دانشجویان باید این شهریه را در روز ثبت نام خود به دانشگاه پرداخت کنند.

چنانچه دانشجویی موفق شود که بورسیه تحصیلی دریافت کند، تمام هزینه پرداختی او به دانشگاه، عودت داده می شود. بنابراین افرادی که موفق به دریافت ویزای ایتالیا از طریق پذیرش تحصیلی می شوند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا را دارند باید به این نکته توجه کنند که باید دست کم سالانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کشور ایتالیا

بسته به این که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا را داشته باشید؛ مدارک مورد نیاز شما متفاوت خواهد بود. اما برخی از مدارک برای تمامی مقاطع در مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، مشترک هستند.

مهمترین مدارکی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید تهیه کنند، عبارت اند از:

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات تحصیلی با ترجمه به زبان ایتالیایی و مهر تایید دادگستری و وزارت امور خارجه
  • ترجمه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات به زبان ایتالیایی با مهر تایید دادگستری و وزارت امور خارجه
    ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  • فرم پر شده پذیرش دانشگاه و رشته تایید شده
  • مدارک زبان انگلیسی و ایتالیایی
  • شرح دروس اخذ شده دوران کارشناسی به زبان انگلیسی و ایتالیایی
  • نامه ارزشیابی تحصیلی سفارت ایتالیا در کشور صادر کننده مدرک
  • پنج قطعه عکس
  • اصل گذرنامه
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • دو نسخه از نامه پذیرش دانشگاه
  • رزرو بلیط سفر به ایتالیا، رزرو هتل از اولین روز تاریخ بلیط تا حداقل ۲۰ روز اول اقامت
  • نامه تمکن مالی دانشجو یا یکی از والدین او با حداقل موجودی حساب ۵۸۰۰ یورو، به ازای هر یک سال تحصیل دانشجو در ایتالیا (این عدد درواقع میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیل ایتالیا می باشد.)
  • پرینت حساب بانکی سه ماهه حامی مالی متقاضی
  • دو نسخه کپی از پاسپورت متقاضی و نامه پذیرش به همراه یک نسخه کپی از کلیه مدارک تحصیلی
  • رسید پرداخت مبلغ ۵۰ یورو برای بررسی مدارک ویزای تحصیلی

ددلاین پذیرش تحصیل در کشور ایتالیا

اطلاع از ددلاین پذیرش تحصیلی دانشگاه های ایتالیا برای متقاضیان اهمیت زیادی دارد. افرادی که قصد تحصیل در کشور ایتالیا را دارند می توانند از ماه سپتامبر تا ژوئن برای پذیرش تحصیلی اقدام کنند. شروع سال تحصیلی در این کشور نیز از ماه سپتامبر می باشد. دانشجویانی که برای مقطع دکترا می خواهند پذیرش تحصیلی دریافت کنند باید در ماه های مارس تا دسامبر درخواست خود را ارسال نمایند.

کار پس از تحصیل در کشور ایتالیا

یکی از اصلی ترین اهداف اغلب دانشجویان در ایتالیا، این است که بتوانند پس از تحصیل در این کشور زیبا به کار پرداخته و زندگی در این کشور را ادامه دهند. اگر شما نیز چنین تصمیمی دارید، باید بعد از پایان تحصیلات خود به کاریابی پرداخته و در صورت پیدا کردن یک شغل در ایتالیا می توانید ویزای کاری دریافت کنید.

بعد از دریافت ویزای کاری، شما این اجازه را دارید تا در ایتالیا اقامت داشته باشید. البته به این نکته توجه داشته باشید که نرخ بیکاری در ایتالیا بالا بوده و همین موضوع باعث شده تا دانشجویان بین‌المللی شانس کمی برای پیدا کردن کار بعد از تحصیل داشته باشند.

ویزای همراه تحصیلی ایتالیا

به طورکلی امکان پیوستن همراه به دانشجوی متقاضی تحصیل در کشور ایتالیا، به صورت همزمان وجود ندارد. البته برای حل این مشکل، همراه این امکان را دارد تا با ویزای توریستی و برای مدتی محدود در کنار دانشجو باشد. فرد متقاضی مهاجرت می تواند بعد از دریافت کارت اقامت ایتالیا، برای پیوستن همراه یا همراهان خود درخواست بدهد. بنابراین چنانچه متقاضی بخواهد از همان ابتدا شخصی را به عنوان همراه به ایتالیا ببرد باید مدارک ویزای توریستی ایتالیا را آماده کند و همراه خود را از طریق ویزای توریستی به ایتالیا ببرد.

مشاوره تحصیلی مهاجرت به ایتالیا

یکی از مهمترین اقداماتی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید در نظر داشته باشند، دریافت مشاوره قبل از اقدام برای مهاجرت است. طبیعتا در صورت داشتن اطلاعات جامع و کامل نسبت به دانشگاه ها و رشته های موجود در کشور مقصد، متقاضی این امکان را دارد تا بهترین تصمیم را برای آینده تحصیلی خود اتخاذ کند؛ لذا توصیه می کنیم که از مشاوره ها و راهنمایی های لازم در این زمینه بهره مند شوید.

سخن آخر

ما در این مقاله از بلاگ گروه وکلای اصطهباناتی، تلاش کردیم تا شما را با تمامی شرایط ویزای تحصیلی و روش های مهاجرت به کاندلا ایتالیا و سایر شهرهای این کشور آشنا کنیم. اگر شما هم متقاضی مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی زیبا هستید، می توانید با مشاورین و وکلای برجسته ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل کرده و سوالات خود را بپرسید. مشاورین ما بر اساس جدیدترین اطلاعات مهاجرتی شما را راهنمایی می کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در ایتالیا

1- آیا امکان تحصیلات رایگان در ایتالیا وجود دارد؟

گرچه دانشگاه های ایتالیا رایگان نیستند؛ اما متقاضیان با دریافت بورسیه تحصیلی می توانند از تحصیلات رایگان بهره مند شوند.

2- آیا امکان تحصیل در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله متقاضیان می توانند در دانشگاه ها و رشته های انگلیسی زبان به تحصیل بپردازند.

3- شرایط تحصیل در کشور ایتالیا با مدرک دیپلم چیست؟

متقاضیان می توانند بعد از پایان مقطع دبیرستان و با مدرک دیپلم، برای تحصیل در مقطع کارشناسی از دانشگاه های ایتالیا پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

4- شرایط کار پس از تحصیل در کشور ایتالیا چیست؟

در کشور ایتالیا نرخ بیکاری بسیار بالاست و دانشجویان بین‌المللی برای پیدا کردن کار با مشکلات زیادی مواجه هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

168 دیدگاه برای “تحصیل در ایتالیا با جدیدترین شرایط پذیرش و هزینه

  1. حسین عباسی گفت:

    سلام و وقت بخیر خدمت شما
    من 30 سالمه لیسانس آی تی با معدل 18 از دانشگاه علمی کاربردی دارم. برای تحصیل در ایتالیا در مقطع ارشد مشکلی ندارم ؟ مدرکم رو سال 97 گرفتم و سابقه کاری مرتبط هم نداشتم.
    برای همسرم هم که 21 ساله است و رشته زبان و ادبیات فارسی میخونه (و تابستون تموم میکنه) رشته ای هست که بتونه توی ایتالیا توی مقطع ارشد ادامه بده ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      خیر، شما می توانید برای تحصیل در ایتالیا اقدام نمایید. همسرتان نیز بهتر است با توجه به شرایطشان رشته های بین دانشگاهی را انتخاب نماید.

  2. M.b گفت:

    با سلام

    رشته تربیت بدنی در ایتالیا به چه زبانی تدریس میشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      زبان تخصیل بسته به دانشگاه و مقطع انتخابی شما دارد.

  3. reza گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما یه سوالی داشتم من لیسانس معماری با معدل 18 دارم از دانشگاه غیرانتفاعی سراج تبریز میخوام واسه مهر ماه اقدام کنم حداقل نمره آیلتس و نهایتا تا کی زمان دارم مدرک آیلتس رو بگیرم؟ درضمن میخوام از دانشگاه پلی تکنیک میلان پذیرش بگیرم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به زمان سفارت ایتالیا، مدرک زبان خود را می بایست قبل از سفارت آماده کرده باشید.

  4. نوشين گفت:

    سلام من كارشناسي رشته فناوري اطلاعات دارم با معدل ١٥ ايلتس بين ٦ و ٧ ميتونم بگيرم،ميخواستم براي ارشد رشته انيميشن يا ديجيتال ديزاين اقدام كنم،من شرايط پذيرش رو دارم؟ ايا اين رشته در ايتاليا هست و به زبان انگليسيه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، این رشته تحصیلی در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

  5. ازی گفت:

    سلام. من وهمسرم ترم اخر کارشناسی ارشد معماری هستیم معدل هایمان هم بالای 18 است. برای دکتری معماری در ایتالیا می توانیم بورسیه شویم؟آیا تحصیل در مقطع دکتری شرایط سنی داردو اینکه نیاز به ایلس چند هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام احترام
      بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا بر اساس شرایط اقتصادی ارائه می شود. سالانه حداکثر 5200 یورو به دانشجویان واجد شرایط اعطا می گردد.

  6. باقری گفت:

    با سلام
    من و همسرم قصد ادامه تحصیل در ایتالیا رو داریم
    چون رشته های تحصیلی هر دو متفاوته با این وجود میخواهیم در یک دانشگاه و به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنیم
    کدام دانشگاه مناسب ما هست؟
    رشته بنده معماری و رشته همسرم مهندسی پزشکی هست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      هر دانشگاه ایتالیا الزامات خود را دارد. برای بررسی شرایط نیاز به بررسی سابقه علمی شما داریم.

  7. رضا زند گفت:

    سلام من ۳۳ ساله ترم آخر ارشد کامپیوتر هستم در تهران میتونم برای ارشد هنر (عکاسی، سینما و از این دست) اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد، بهتر است رشته تحصیلی مرتبط را انتخاب نمایید.

  8. فرنوش گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    من 24 سالمه، کارشناسی شهرسازی خوندم با معدل 17.4 و ارشد برنامه ریزی شهری با معدل 18 هر دو در دانشگاه سراسری معتبر. 2 مقاله isi و یک علمی پژوهشی و 3 مقاله کنفرانسی دارم. زبان هم امکان دریافت آیلتس 7 رو دارم. به نظر شما با این شرایط امکان دریافت فاند از ایتالیا یا کانادا رو دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، شرایط شما برای اخذ بورسیه تحصیلی مناسب است.

  9. مائده گفت:

    سلام. من دیپلم تجربی با معدل ۱۶.۵۰ دارم و یک ماه دیگه امتحان آیلتس دارم که می تونم نمره ی ۷ونیم تا هشت بگیرم. و در یکی از کنکورهای تجربی یا زبان رتبه ای در حد پذیرش دانشگاه تهران خواهم داشت. آیا من شرایط گرفتن بورسیه ی یکی از کشورهای اروپایی رو (در رشته های علوم انسانی) در مقطع لیسانس دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، در صورت قبولی در کنکور سراسری برای تحصیل رایگان در آلمان می توانید اقدام نمایید.

  10. امین خدایاری گفت:

    سلام من ایلتس شش و نیم دارم و معدلم بالای 19 هستش مقام های زیادی هم تو المپیاد ها و مسابقات علمی دارم میتونم بر داروسازی بورس تحصیلی بگیرم؟؟18 سالمه در ضمن

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا به اکثر متقاضیان کشور های جهان سومی تعلق می گیرد.

  11. آرزو گفت:

    سلام.
    ببخشید من رشته تحصیلیم در دانشگاه عمران بوده و تمایل به تحصیل در رشته نرم افزار را دارم.ایا امکان پذیر است و چگونه؟
    ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در ایتالیا حق انتخاب رشته های مرتبط و یا شناور را دارید. بهتر است گرایش رشته تحصیلی خود را انتخاب نمایید.

  12. راضیه کریمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی مهندسی مواد و متالورژی دوره کارشناسی ترم 2 از دانشگاه دولتی رازی کرمانشاه هستم.
    و قصد دارم ادامه تحصیلات خودم را در یکی از دانشگاه های ایتالیا بگذرانم.
    لطفا راهنماییم کنید.
    باسپاس

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا ارائه مدرک زبان الزامی است. همچنین بسته به دانشگاه و رشته انتخابی شما شرایط تحصیل نیز متفاوت است.

  13. زهره گفت:

    با سلام
    من ۳۰ ساله هستم فوق لیسانس معماری دارم با معدل ۱۷٫۳۰ و دوره طراحی لباس و طراحی پارچه گذروندم و میخوام واسه ادامه تحصیل رشته طراحی لباس رو ادامه بدم البته کلا تو کارهای هنری مثل ساز زدن و خیاطی هم در حد متوسط هستم ایا تاثیری داره در رزومه من؟و اینکه شانس بورس شدن دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، بورسیه استانی ایتالیا را می توانید دریافت نمایید.

  14. فاطمه محمدنیا گفت:

    با سلام.بنده 31 ساله فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت از دانشگاه گیلان با معدل 17.5 و یک مقاله isi هستم.میخواستم بدونم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا یا سایر کشورهای اروپایی شرایط سنی به چه صورت است یعنی تا چندسالگی فرصت داریم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      محدودیت سنی کارشناسی ارشد در اکثر کشور ها 33 است؛ اما کشور ایتالیا مقداری بالاتر است. بورسیه تحصیلی دولتی ایتالیا بسته به شرایط اقتصادی شما دارد.

  15. بهار حمیدزاده گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 30 ساله هستم که مدرک لیسانس ادبیات انگلیسی دارم و مشعول به کار در زمینه تدریس هستم. مدرک دبیرستانم دیپلم ریاضی فیزیک با معدل بالای 17 هست, آیا امکان بورسیه شدن در و تحصیل در مقطع لیسانس در رشته های گروه فنی مهندسی در ایتالیا رو دارم؟

    ممنون از راهنماییتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بورسیه های کشور ایتالیا متفاوت است که می توانید از دانشگاه و یا دولت دریافت نمایید. بسته به شرایط اقتصادی و یا علمی خود امکان دریافت وجود دارد.

  16. سعید ملاشاهی گفت:

    سلام، من فوق لیسانس صنایع دارم از دانشگاه آزاد تهران جنوب، 3 سال هم سابقه کار مرتبط دارم،ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد رو میتونم بگیرم ایتالیا، معدل لیسانسم دانشگاه ملی بودم 14.38 و و ارشد 16.5 ، مدرک زبان هم میتونم 6 ماهه ایلتس 7 بگیرم، امیدی جهت اقدام دارم واسه ایتالیا یا کشور دیگه؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان اقدام برای تحصیل در ایتالیا برای شما وجود دارد.

  17. سعید گفت:

    28 سالمه لیسانس معماری دارم از مالزی وایلتس 6.5 آیا می توانم بورسیه برای مقطع ارشد در ایتالیا بگیرم وهمچنین ویزای همراه برای همسر وفرزند خرد سالم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      ایتالیا ویزای همراه ارائه نمی دهد. بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا بر اساس شرایط اقتصادی شما ارائه می شود.

  18. نسیم گفت:

    با سلام من 35 ساله هستم و دارای مدرک لیسانس بیولوژی میباشم. ایاازمون ای مت ایتالیا دارای شرایط سنی است؟ چقدر احتمال داره با توجه به سنم در صورت قبولی بتونم ویزا بگیرم ؟ با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      محدودیت سنی تحصیل پزشکی در ایتالیا حداکثر 30 سال است.

  19. رضا گودرزی گفت:

    با سلام
    بنده دارای مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع می‌باشم و دارای کارت پایان خدمت ، ۲۵ ساله هستم
    آیا امکان تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های ایتالیا هست ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، در صورت ارائه مدرک زبان تحصیل خود امکان اقدام وجود دارد.

  20. Fatemeh.fattahi گفت:

    سلام
    من تا دو سال دیگه کارشناسی روانشناسی رو تموم میکنم و میخوام برای کار شناسی ارشد و دکترا خارج از ایران ادامه بدم
    معدل بالا یا مدرک زبان ندارم
    میخوام بدونم چه کشوری برای رشته ی روانشناسی مناسب تره
    آیا ایتالیا گزینه ی مناسبیه؟
    و اینکه توی این دو سال چه اقداماتی باید انجام بدم برای تحصیل تو کشور دیگه
    مثل مدرک زبان و مثل این

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در ایتالیا در ابتدا دانشگاه را انتخاب کرده و بسته به زبان تحصیل مدرک زبان را ارائه دهید.

  21. محمد گفت:

    سلام من 22 سالمه لیسانس مهندسی متالورژی از دانشگاه یزد دارم مدرک زبان ندارم میخاستم برا ارشد اقدام کنم آیا امکانش هست؟! شرایطش چجوریه؟ آیا امکان بورس شدن وجود داره؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در ایتالیا بهتر است مدرک زبان ارائه دهید. انواع مختلفی بورسیه تحصیلی درایتالیا وجود دارد که بر اساس شرایط اقتصادی و رزومه علمی خود می توانید اقدام نمایید.

  22. سارا غریبی گفت:

    سلام
    من کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه سراسری با معدل 16.97 دارم با 1سال سابقه کار مرتبط. میخوام کارشناسی ارشد معماری داخلی بخونم تو ایتالیا. میشه لطفا راهنماییم کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      با داشتن مدرک زبان می توانید اپلای نمایید.

  23. سارا گفت:

    سلام پسرم میخواهد برای phdبره ایتالیا رشته سازه ایا میتونه بدون مدرک زبان بره البته زبانش خوبه رزومه بالایی داره ومیخواد بورسیه بگیره لطفا راهنماییم کنید ایا در این وضعیت کورونا اصلا میشه رفت

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در ایتالیا باید مدرک زبان ارائه دهد.

  24. یوسف مکرّم گفت:

    با سلام و احترام،
    من یک پسر دارم که در کلاس نهم مدرسه استعدادهای درخشان در شهر تبریز مشغول به تحصیل می باشد میخواستم بدونم که اگر ایشان را جهت ادامه تحصیل به خارج از ایران بفرستم در حال حاضر مناسب ترین کشورها کدام هستند ضمنا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دبیرستان های شبانه روزی آنجا هست یا نه ممنون میشم راهنماییم بفرمایید
    با تشکر مکرّم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در مدارس کانادا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  25. روژان شوکت گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دوازدهم هستم و امسال امتحان نهایی داریم مطلبی رو شندیم ک دیپلم های بالای ۱۸/۵ بورس میشن ، درسته؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه استانی ایتالیا بر خلاف سایر کشور ها بر اساس رزومه علمی متقاضی نمیباشد. بورسیه کشور ایتالیا بر پایه شرایط اقتصادی ارائه می شود.

  26. محسن قربانی گفت:

    با سلام
    من در حال حاضر دانش آموز سال دوازدهم رشته تجربی هستم میخواستم بدونم برای بورسیه دانشگاه های ایتالیا باید چکاری انجام بدم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه استانی ایتالیا بر اساس شرایط اقتصادی متقاضی ارائه می شود.

  27. رها گفت:

    سلام. من لیسانس روانشناسی دارم از دانشگاه پیام نور . میخواستم ببینم کدوم کشور برای تحصیل و نهایتا کار بعد اتمام تحصیل مناسب. رایگان یا هزینه تحصیلی پایین داشته باشه. واینکه چه رشته ای برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد مناسب تر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      به شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور سوئد اقدام نمایید.

  28. کیومرث محمودی گفت:

    باسلام و خسته نباشید خدمت شما
    من محمودی هستم متولد ۶۱ و دارای همسر و یک فرزند
    دارای مدرک لیسانس مهندسی صنایع و فوق لیسانس مدیریت اجرایی emba
    برای ادامه تحصیل در ایتالیا سوال داشتم
    آیا امکان گرفتن پذیرش و ویزا وجود دارد یا خیر؟
    مدرک زبان متاسفانه ندارم. ولی ۱۰سال سابقه کار در زمینه کنترل پروژه دارم
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در ایتالیا باید مدرک زبان ارائه دهید.

  29. نازنین گفت:

    با سلام و وقت بخیر خدمت شما
    تحصیلات من در دوره کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی بوده و ارشد ایرانشناسی دارم.قصد دارم در مقطع دکترا رشته تاریخ یا ایرانشناسی رو ادامه بدم.آیا با توجه به مدرک مترجمی زبان باز هم نیاز به مدرک آیلتس یا تافل هست؟ البته در زبانکده 13 ترم زبان و 4 ترم تافل رو گذروندم ولی مدرکشو نگرفتم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در ایتالیا باید رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب نمایید.

  30. محمدامين غلامى گفت:

    سلام من سال آينده سال ٩٩ ديپلم ميگيرم و ميخواستم بدونم ميتونم براى ادامه تحصيل به ايتاليا برم ؟ و سربازى برام مشكل پيش نمياره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای خروج از کشور باید معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت داشته باشید.

  31. نازنین روستا گفت:

    سلام
    من لیسانس معماری دانشگاه ازاد با معدل ۱۷.۳۸ دارم و دیپلمم تجربیه و دارم روی مقاله نویسی کار میکنم و میخوام مدرک ایلتس رو بگیرم همینجا اما قبلش میخواستم ببینم که اگه یکی یا دوتا مقاله isiبنویسم و این شرایط اوکی بشه من رو بورس کامل میکنن برای ارشد معماری؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه استانی ایتالیا بسته به شرایط اقتصادی شما دارد.

  32. فریناز ضیایی گفت:

    سلام
    من رتبه نخست مقطع کارشناسی رتبه نخست مقطع کارشناسی ارشد در رشته ژنتیک از دانشگاه دولتی دارم.امکان بورسیه شدن در مقطع phd برای من هست یا فقط مستر؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      بورسیه استانی کشور ایتالیا بسته به شرایط اقتصادی شما دارد. با تموجه به شرایط شما می توانید پذیرش دریافت کرده و سپس برای بورسیه از طرف دانشگاه نیز اقدام نمایید.

  33. شیدا سعیدی گفت:

    سلام
    من هجده سالمه با معدل دیپلم تجربی 19.7 و ریزنمرات بالا.به زبان انگلیسی کاملا مسلطم و مدرک fce هم دارم.ایا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی یا داروسازی در ایتالیا برای من وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل رشته های پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی باید در آزمون ورودی IMAT شرکت نمایید.

  34. mary گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانش اموز سال دوم دبیرستان هستم در رشته تجربی /معدلم همیشه بالای 19.5 بوده و زبان انگلیسی را تا کتاب top notch 3 اموزش دیدم و تا حدودی زبانم خوب هست /متاسفانه شرایط اقتصادی خانوادم چندان خوب نیست که پاسخگوی تحصیل در خارج از کشور باشد/میخواستم بدونمپ آیا با این شرایط شانسی برای دریافت بورسیه در مقطع پزشکی بعد از اتمام دبیرستان دارم ؟و اگر این امکان وجود دارد چه کاری باید انجام دهم و به چه مدارکی نیاز دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، می توانید برای اخذ بورسیه استانی ایتالیا با توجه به شرایط اقتصادی خود اقدام نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  35. حسین صادقی گفت:

    با عرض سلام و ادب
    من کارشناسی عمران دارم ولی میخواهم در رشته های بازرگانی و تجارت در مقطع کارشناسی تحصیل کنم و علاقه ای به رشته عمران ندارم آیا میتوانم به عنوان آخرین مدرک همان مدارک پیش دانشگاهی را ارائه بدهم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شما می توانید به عنوان رشته شناور برای مقطع کارشناسی ارشد نیز اقدام نمایید. لطفا با ما در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار دهیم.

  36. نادر گفت:

    سلام وقت بخیر.
    بنده 28 دارم و لیسانس مهنذسی برق با معدل پایین و مدرگ ربان تافل 90 دارم. می خواستم بدونم می تونم برای فوق از ایتالیا پذیرش بگیرم.
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای اخذ پذیرش باید شرایط شما به طور دقیق بررسی شود. لطفا مدارک خود را از طریق واتس اپ برای ما ارسال نمایید.

  37. شیرازی گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم واسه تحصیل داروسازی در ایتالیا ارز دانشجویی به ما میدن؟؟
    آزمون آی مت چن بار در سال برگذار میشه؟؟
    و امکامش هست مصاحبه زبان رو خود ایتالیا بگیره و دیگه نیازی ب ارائه آیلس نباشه؟؟
    پروسه آزمون و کارهای ویزا حداقل و حداکثر چقدر زمان میبره؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      ارز دانشجویی یکبار در سال به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. همچنین آزمون آیمت نیز یکبار در سال در کشور های اعلام شده برگزار می شود. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  38. مریم ملکی گفت:

    با سلام
    من دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق کنترل و 4 سال سابقه کار در زمینه برق دارم و آیلتس 7 هم دارم آیا من میتونم برای ارشد مجدد در رشته مدیریت در دانشگاهای ایتالیا بورسیه کامل بگیرم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بله، امکان اقدام وجود دارد.

  39. محمدحسین گفت:

    سلام .ایا دریافت بورسیه پزشکی یا دندان پزشکی ایتالیا راحت است و به همه تعلق میگیرد؟معدلم 19/07 میباشد.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا بر اساس شرایط زندگی هر فرد ارائه می شود.

  40. عاطفه علیزاده گفت:

    سلام من مدرک کارشناسی معماری دانشگاه دولتی با معدل 18.50 را دارم و در حال تحصیل ارشد مرمت در دانشگاه هنر تهران هستم احتمال امکان بورسیه برای دکتری در دانشگاه های تاپ معماری و مرمت در ایتالیا چقدره و چقدر قبلتر باید اقدام کنم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      دریافت بورسیه کشور ایتالیا بسته به شرایط اقتصادی شما دارد.

  41. hamid mohammadi گفت:

    سلام
    میخواستم ببینم دانشگاه های ایتالیا چند بار در سال دانشجو میپذیره واینکه من 33 سال دارم و الان مشغول خواندن زبان هستم وهنوز مدرک زبان نگرفتم
    مدرکم هم لیسانس حسابداری هست از دانشگاه آزاد با معدل 18 و گپ تحصیلی ندارم تازه فارغ التحصیل شدم و میخوام در مقطع ارشد ادامه تحصیل بدم برای بهار 2021 تا اون موقع بتونم مدرک زبان آیلتس بگیرم و میخواستم ببینم آیلتس 6 هم قبول میکنن یا بالاتر میخوان

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تعداد ورودی دانشگاه ها از موسسه به موسسه دیگر متفاوت است. میزان آیلتس مورد نیاز نیز بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در انتخاب دانشگاه به شما کمک کند.

  42. مریم گفت:

    سلام من دانشجوی طراحی لباس هستم. جدای ویزای تحصیلی، آیا راهی هست که با ارائه ی کارهایم و برای شغل به ایتالیا مهاجرت کنم؟
    و سوال دیگر؛ چگونه در انتخاب کشور مطمن شوم؟! (به منظور تحصیل و کار) به عنوان مثال بین ایتالیا و فرانسه

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای دریافت ویزای کاری ایتالیا و فرانسه باید پیشنهاد شغلی و یا قرارداد کاری ارائه دهید.

  43. andromeda گفت:

    با سلام
    من مدرک ارشدم رو در ایران گرفتم و حالا قصد دارم در رشته ی دیگری در ایتالیا ارشد بگیرم
    بورس استانی به من تعلق می گیره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بورس استانی ایتالیا با توجه به شرایط اقتصادی شما ارائه می شود.

  44. ارغوان گفت:

    سلام من 25 ساله هستم و مدرک کارشناسی ارشد اموزش زبان دارم ولی میخام برای لیسانس معماری درخواست بدم وضعیت مالی خوبی هم ندارم میخواستم بدونم بورسیه استانی به لیسانس تعلق میگیره و شرایطش چیه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      در نظر داشته باشید که برای تحصیل کارشناسی در ایتالیا باید مدرک زبان ایتالیایی ارائه دهید.

  45. سینا گفت:

    من کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه اصفهان خوندم با معدل 14.5 . 3 سال سابقه ی کار مدیریتی دارم. میتونم ارشد مدیریت پذیرش بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای تحصیل ارشد در ایتالیا باید بسته به زبان تحصیل مدرک زبان ارائه دهید. لطفا با ما در تماس باشید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

  46. سهیلا گفت:

    سلام من لیسانس ادبیات انگلیسی دارم با معدل 16.7 و توانایی گرفتن ایلتس بالا7 هم دارم می خواستم بدونم برای گرفتن بورسیه استانی ارشد تاریخ هنر شانسی دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که طبق فرمایش جنابعالی نمره آیلتس خوبی را ارائه دهید و قبول کردن دانشگاه از شما، می توانید در رشته مد نظرتان تحصیل کنید اما اخذ بورسیه اندکی دور از ذهن است چرا که بورسیه برای مقاطع ارشد به بالا ارائه می شود.

  47. مهدی گفت:

    سلام ، آیا اعطای بورسیه ها محدودیت سنی داره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      خیر طبق اطلاعات ما محدودیتی از جهت سن نیست.

  48. Sarvin گفت:

    سلام من میخوام برای مقطع کارشناسی به زبان ایتالیایی اقدام کنم. میخواستم بدونم دوره های ایتالیایی رو اینجا بگذرونم بهتره یا تو خود ایتالیا. اگر اینجا بگذرونم تا مهر سال دیگه میرسم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      فقط میتونید در ایران بگذرونید، ایتالیا برای دوره زبان ویزا نمیده، همچنین به ترم مهر امسال هم نمی‌رسید.

  49. نگین گفت:

    سلام. ایا برای مقطع کارشناسی پذیرش میگیرید؟ مدارک لازم جهت اخذ پذیرش چیست؟ برای این مقطع سطح زبان انگلیسیمون در چه حد باید باشه؟ و این امتحان رو باید در ایران گذروند یا دانشگاه برگزار می کند؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقتتون بخیر
      بله، کارهای مربوط به پذیرش و اخذ ویزا را انجام می دهیم، ولی شما نفرمودید برای چه رشته ای منظورتون است. و چه آزمونی؟

  50. یاسمین گفت:

    سلام. برای تحصیل در رشته نقاشی در دانشگاه های ایتالیا ، در مقطع کارشناسی، باید زبان ایتالیایی یاد بگیریم؟؟ و این که درسته که میگن برای ورود ازمون کتبی و عملی میگیرن؟؟ این طوری نیست که با سوابق اموزشیمون ثبت نام کنن؟؟؟ مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگیلیسی داره؟؟؟
    و این که اگه زبان ایتالیایی بلد نباشیم ، خوده دانشگاه ها کلاس زبان ایتالیایی میزارن که دورشو بگذرونیم بعد وارد دانشگاه بشیم؟؟؟
    و سوال اخر ، هزینه تحصیل در رشته نقاشی در سال تو دانشگاه های ایتالیا حدودا چه قدره؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، برای پذیرش باید آزمون ورودی بدهید و با توجه به زبان تحصیلی باید مدرک زبان داشته باشید.
      در مقطع ارشد کورس های انگلیسی هم ارائه می شود.
      ایتالیا برای همه مقاطع و همه رشته ها دانشجوها را بورسیه می کند.

  51. زهرا گفت:

    سلام
    زمان بورس های تحصیلی ایتالیا برای سال 99 کی هست؟ و باید از چه زمانی مدارک رو ارسال کنیم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      معمولا ماه آگوست از طریق سفارت باید ثبت نام کنید.

  52. مرسده گفت:

    سلام وقت بخیر، در حال حاضر من دانشجوی پزشکی سال یک در روسیه دانشگاه سچینوا به زبان روسی هستم و میخوام برای سال بعد انتقالی بگیرم به ایتالیا.
    میتونم اونجا به زبان انگلیسی ادامه بدم و اینکه چه مدارکی لازم هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      بله امکان تحصیل به زبان انگلیسی هست، شرایط انتقالی طبق اطلاعات ما چندان راحت نیست، باید دو دانشگاه مبدا و مقصد رو هماهنگ کنید.

  53. ربازارتاز گفت:

    سلام من دارای مدرک کارشناسی ارسد حسابداری هستم با معدل 15 مدرک آیلتس 6.5 هم دارم می خواستم ببینم آیا امکان استفاده از دانشگاههای انگلیسی زبان ایتالیا بصورت بورس و رایگان را می تونم داشته باشم چگونه و شرایط دریافت بورس برای تحصیل رایگان چگونه است ؟ ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمائید ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      معدلتون کمه، لارم است که سایر شرایط شما هم بررسی شود.
      پیشنهاد می کنم برای بررسی کامل رزومه با یکی از دفاتر موسسه تماس بگیرید تا شانس گرفتن بورسیه مشخص شود.

  54. نجمه گفت:

    سلام
    من امسال کنکوریم و رشته ام ریاضی هستش می تونم پذیرش دانشگاه رو در زمینه هنر گرافیک رو داشته باشم؟!
    متاسفانه توان مالی بالایی رو هم ندارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      بله، می توانید پذیرش بگیرید، البته رشته های هنری احتمالا نیازمند نمونه کار و غیره باشد، پیشنهاد می کنم با مشاورین ما صحبت کنید.

  55. علي فرازمند گفت:

    سلام
    ميزان دشواري ازمون Imat چقدره ؟ ايراني هايي كه شركت ميكنند معمولا موفق ميشن يا نه ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پاسخ سوال شما در قالب توانایی شما برای گذراندن این آزمون است.
      هرچه سطح مطالعه بهتری داشته باشید، شرایط مطلوب تری برای آزمون خواهید داشت.

  56. علی تاجیکی گفت:

    سلام هزینه پذیرش در بهترین دانشگاه ایتالیا در مقطع ارشد از صفر تا صد چقدره !
    و بعد از گرفتن پذیرش چقدر زمان دارم تا مدرک زبانم ارائه بدم !
    و اگ من پذیرش بگیرم و در باز زمانی ذکر شده نتونم مدرک زبانم بگیرم میتونید پذیرشم رو تمدید کنید !

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هزینه های تحصیل در دانشگا های ایتالیا بسته به دانشگاه و شهر و رشته تحصیلی متفاوت است و بسته به شیوه زندگی شما نیز مشخص می شود.
      از الزامات پذیرش ارائه مدرک زبان است که باید به همراه سایر مدارک ارائه شود، اما ما می توانیم فرجه ای را برای ارائه مدرک زبان به دانشگاه، اخذ کنیم.

  57. سينا قنبري گفت:

    سلام وقتتون بخير، ويزاي تحصيلي امكان داشتن همراه هم دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برخی کشور ها برای مقاطع پایین مانند تحصیل در مدارس بین المللی امکان بردن همراه را به شما می دهد
      برخی دیگر نیز امکان بردن همراه را در مقاطع بالاتر ارائه میدهد اما تعدادمحدودی این قانون را دارند.

  58. مریم کاکایی گفت:

    سلام من ارشد جامعه شناسی دانشگاه علامه هستم اما معدل کارشناسی و ارشدم 14 و 60 هست معدل پایینی دارم سه مقاله علمی پژوهشی دارم و ایلتس ششو نیم به نظرتون میتونم در دوره دکتری بورس بگیرم در دانشگاههای ایتالیا

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که رزومه قوی و خوبی داشته باشید در زمینه تحصیلی خود، می توانید بورسیه ارائه شده در دانشگاه های مختلف این کشور را اخذ نمایید.
      مهمترین رکن اساسی، رزومه شما به همراه مدارک شماست که معتبر باشد.

  59. حسینی گفت:

    با سلام
    محمد هستم
    ۳۵ سالم هست و دارای مدرک فوق لیسانس حسابداری دانشگاه آزاد
    خواستم سوال کنم که آیا امکان گرفتن بورس برای بنده در مقطع دکتری در ایتالیا وجود دارد ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ارائه بورسیه در مقاطع بالاتر از ارشد معمولا مرسوم است و می توانید با ارائه رزومه خود به علاوه آخرین مدارک تحصیلی تان، درخواست پذیرش از طریق بورس تحصیلی را بدهید.

      1. sheyshey گفت:

        سلام وقتتون بخیر.من ۱۸سالمه سال اخر دبیرستان با معدل۱۹.۵۳در رشته علوم انسانی .میخواستم بدونم با این معدل امکان بورسیه برای تحصیل در رشته حقوق در کشور ایتالیا هست؟و اینه اگر مدرک زبان نداشته باشم ،هیچ کاری نمیشه کرد؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام روزتون بخیر
          اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا بستگی به شرایط اقتصادی شما دارد.

  60. محمد گفت:

    با سلام و احترام
    آیا با مدرک زبان (غیر آیلتس و تافل) MSRT یا Tolimo هم میتوان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های ایتالیا(مثل پلی تکنیک میلان و …) پذیرش و تحصیل نمود و ویزا گرفت؟
    سپاس

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما بخیر.
      برخی از دانشگاه های ایتالیا مدارکی غیر از آیلتس و تافل را می پذیرند اما عمومیت آنها خیر.
      البته بهتر است ابتدا به وبسایت دانشگاه مقصد مراجعه کنید و مدارک مورد قبول را مطالعه.

  61. ملودی میرابی گفت:

    سلام
    من یک سوالی درباره زمان ثبت نام دانشگاه‌های ایتالیا داشتم
    من دارم زبان ایتالیایی میخونم برای امتحان استرنی خردادماه
    میخواستم بدونن حدودا چقدر زمان میبره نتیجه امتحان اعلام بشه؟
    بعدم با نتیجه اون امتحان، اگه قبول بشم برای چه ترم پاییز میتونم اکسپت بگیرم؟ یعنی در حد فاصل۲،۳ ماه میتونم کارای سفارت و دانشگاه و… رو انجام بدم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بهتر است قبل از اینکه امتحان استرنی رو بدهید کارهای مربوط به پذیرش را انجام دهید.
      برخی دانشگاه ها پذیرش رو ارائه می دهند تا بتوانید مدرک زبان خودتون رو بعدا ارائه بدید و در نتیجه خردادماه اندکی دیر هست برای اخذ پذیرش و سفارت نیز تا 10 ژانویه بیشتر فرصت اخذ ویزای را نمی دهد.

  62. حسین محمدی گفت:

    سلام
    من دانشجوی رشته فیزیک ترم پنجم
    به احتمال زیاد معدل کل دوره کارشناسیم بالای شونزده میاد تا آخر دوره کارشناسی مدرک آیلتسمم میتونم بگیرم.میخاستم بدونم میتونم برای ارشد توی ایتالیا ادامه تحصیل بدم و بورسیه بگیرم؟
    سوال دومم اینه که درصورت پذیرش تو دانشگاهای ایتالیا منی که خدمت سربازی نرفتم تلکیفم چیه؟؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله امکان اخذ پذیرش و بورسیه برای شما وجود دارد و به طور کلی دو نوع بورسیه در کشور ایتالیا ارائه می شود.
      باید دقت داشته باشید که کشورهای خارجی کاری به وضعیت خدمت شما ندارند و اگر شما بتوانید مشکل خروج از کشور خود را حل کنید، بقیه مراحل انجام می شود.

  63. زهرا قهرمانی گفت:

    سلام من 25 سالمه لیسانس معماری دارم و دیپلمم تجربی هست .ایا امکانش هست من بورس بشم برای پزشکی؟چون واقعا توان مالیم بالا نیست

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پس از آغاز تحصیل، معمولا کشور ایتالیا، دانشجویان کشور های جهان سوم را بورسیه می کند ولی در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در کشور ایتالیا حدود 600 تا 800 یورو در ماه می باشد و اجازه بیست ساعت کار در هفته، به شما داده می شود.
      حدود دستمزد در ایتالیا حدود 10 تا 12 یورو برای کار های غیر تخصصی ، به ازای هر ساعت است.

  64. ساره گفت:

    سلام و تشكر از مطالب خوبتون. من ليسانس مهندسي شيمي از دانشگاه پيام نور دارم و دو سال كارشناسي نقاشي در دانشگاه علمي كاربردي خوندم و ليسانس نقاشي گرفتم، بسيار در كارم مهارت دارم و نمونه كارهام رو هم ميتونم آرائه بدم . ميخوام براي كارشناسي ارشد نقاشي در ايتاليا اقدام كنم. آيلتس ٦ هم دارم. ميخواستم بدونم ليسانس نقاشي من كه ٢ ساله ست اونجا قبول ميكنن؟ يا بايد دوباره ليسانس بخونم؟ و اينكه هزينه حدودا به پول ما ترمي چقدر ميشه؟ همين رشته رو فوق ليسانس ميتونم بصورت رايگان توي كدوم كشور اروپايي بخونم ؟ ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تحصیل در کشور هایی مثل آلمان، اتریش به آلمانی و فرانسه به زبان فرانسوی رایگان است و کشور ایتالیا، بعد از آغاز تحصیل به زبان ایتالیایی، معمولا دانشجویان کشور های جهان سوم را بورسیه می کند.
      البته گزینه های فرانسه و ایتالیا، برای شما، گزینه های بهتری هستند.
      مدرک شما می بایست توسط کارشناسان آکادمیک ما، مورد بررسی قرار گیرد، در صورتی که قابل استناد بود، برای مقطع بالاتر اقدام نمایید.

  65. علی گفت:

    سلام،خسته نباشید،ببخشید من چندتا سوال دارم،اول اینکه پذیرش پزشکی دانشگاه های ایتالیا شرط معدل دارند یانه؟دوم اینکه اگه از طریق آلفاتست پذیرش بگیریم باز میتونیم بورس استانی بگیریم یانه؟و سوم اینکه بعد لیسانس رشته پزشکی تو ایتالیا اگه شرایط لازم رو داشته باشیم میتونیم از دانشگاه های ایتالیا یا انگلستان بورس بگیریم یانه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در ایتالیا، معدل شما در کنار نتایج آزمون و سابقه علمی تان مورد بررسی قرار می گیرد.بحث بورسیه در مقاطع کمتر از دکتری در انگلیس محقق نمی شود.بحث بورسیه کشور ایتالیا نیز، بحث بورسیه افراد از کشور های جهان سوم است و این کشور به عنوان کارگزار سازمان ملل این امر را به عهده دارد.

  66. ترمه گفت:

    سلام
    من فارغ التحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی هستم و دوست دارم فوق السانسم در رشته عکاسی در یکی از کشور خارجی بگذرونم . امکان بورسیه تحصیلی هست ؟ در کل معدل دانشگاه و دیپلم من همه بالای 17 هست . این موضوع هم ذکر کنم که من حتی لیسانسمون به این صورت گرفتم که هم کار میکنم و هم درس میخونم . یعنی پشتیوانه مالی ندارم . اما این توان در خودم میبینم که هر دو کار انجام بدم . ممنون میشم منو راهنمایی کنید . بیشتر هدف خودم روی کشور ارمنستان هست و کشور های اروپایی .

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      قطعا برای تحصیل ملزم به هزینه هایی خواهید شد و شرایط و هزینه های هر دانشگاه و کشوری متفاوت است.
      تحصیل در برخی کشور ها مثل آلمان و فرانسه رایگان است.
      این تصور نیز اشتباه است که مجموعه یا کشور و دانشگاهی، از ابتدا هزینه های شما را متقبل شود.

  67. Adele kalansar گفت:

    سلام.من برای کارشناسی رشته طراحی مد میخوام بورسیه بگیرم ولی نمیدونم از کجا باید شروع کنم و چه کشوری شرایط بهتری داره.میشه لطفل راهنماییم کنید بآید چیکار کنم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این رشته از طرف کشور و یا دانشگاهی، بورسیه ندارد، مگر سازمان ،شرکت یا مجموعه ای شخص را بورسیه کنند.

  68. p.k1 گفت:

    خسته نباشید
    من چظوری میتونم اقدام کنم برای استفاده از بورسهای استانیش؟
    کارشناسی طراحی لباس با معدل 18 دارم و برای کارشناسی ارشد میخوام برم ایتالیا

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای بهره بردن از بورسیه ی تحصیلی باید در ابتدا پذیرش دانشگاه های این کشور را اخذ نمایید و قطعا هیچ کشوری در هیچ مقطعی برای عموم دانشجویان عادی خود، قبل از حضور و شروع ترم، بورسیه تعریف نمی کند و گاها پس از دو ترم این کمک هزینه ها پرداخت میگردد.

  69. نگار شکوهی گفت:

    سلام ممنون از سایت خوبتون میخواستم بپرسم برای بورسیه تحصیلی در مقطع ارشد ایتالیا یا کشورهای مثلش ایا باید ارشد رو در دانشگاهای داخلی قبول بشیم و بعد اقدام کنیم؟؟؟
    و اینکه کلا برای تحصیل درایتالیا یا اتریش شرایط برای رشته های هنری مثل گرافیک و طراحی صنعتی بهتره یا رشته های تجربی مثل رادیولوژی و پرستاری؟؟؟؟
    به صورت کلی از لحاظ کار مناسب درامد و هزینه های تحصیل میگم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با عرض سلام
      در آمد و هزینه ی زندگی در کشور هایی که فرمودید بالاست و شرایط قبولی در دانشگاه های کشورهایی که فرمودید کاملا متفاوت است.
      به عنوان مثال در اتریش برای تایید درخواست پذیرش، می بایست مدرک زبان آلمانی داشته باشید و در مورد شما می بایست در ایران کارشناسی ارشد را تمام کنید و سپس برای اخذ پذیرش کارشناسی ارشد این کشور اقدام نمایید.
      پیشنهاد میشود برای استفاده از مشاوره های عمومی رایگان تلفنی، با شماره تماس های ذکر شده در پایان صفحه تماس حاصل فرمایید.

  70. سارا ق گفت:

    سلام من ٣٤ سالمه و ديپلم رياضي فيزيك با معدل بالا ايلس٦ تا ٧ مىتونم بگيرم أيا برأي من امكان ادامه تحصيل درايتاليا هست

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله این شرایط برای شما فراهم است.

  71. احمدی گفت:

    سلام.من ژنتیک اصفهان میخونم و ترم اخر هستم.مفدلم ۱۸.۹۰ هستش و شاگرد اول ورودیمون هستم.مدرک زبان ندارم ولی کلاس زبان می رم و استادهام گفتند برام توصیه نامه خوبی مینویسند.میخوام بورس بشم.چه کشوری برام بهتره؟؟ممنون میشم اگه جواب بدید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که قصد استفاده از بورسیه را دارید، ایتالیا گزینه مناسبی است. اخذ بورسیه بقیه کشورها چندان مشخص نیست.
      توصیه نامه چندان به اخذ بورسیه کمک نمی کند.

  72. حسام کرم گفت:

    با سلام ایا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا در مقطع دکتری عمومی یا کارشناسی فیزیوتراپی وجود داره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اخذ بورسیه دانشگاهی در مقطع دکترا و بورسیه استانی ایتالیا برای بقیه مقاطع وجود دارد.
      البته اخذ بورسیه استانی برای دانشجویان دکترا نیز امکانپذیر است.

  73. farnazhajipoor گفت:

    سلام وقت بخیر من کارشناسی اتاق عمل خوندم ودوره طرحم از این ماه شرو میشه میخواستم ارشدم رو ایران بخونم وواسه دکترا اقدام کنم ولی ایران که دکترا نداره اگ برگردم جایگاهی نخواهم داشت؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تحصیل دکترا برای شما در ایتالیا چه کمکی به شما می کند؟ اگر هدف شما برگشت به ایران است، این تصمیم چندان صحیحی نیست.

  74. امین گفت:

    باسلام.من دانشجوی کارشناسی مهندسی برق الکترونیک دانشگاه آزادهستم.۲۱سالمه.کلاس زبان هم دارم میرم.میخواستم ببینم برای ارشدکدام کشوربهترین گزینه برای ادامه تحصیل ازهمه جهات(بخصوص هزینه و کار)مناسبه؟
    باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شرایط کشورهای مختلف متفاوت است، انتخاب گزینه ی مناسب بر عهده شما می باشد، هر کشوری دارای شرایطی می باشد، هزینه تحصیل وضعیت اقامت پس از اتمام تحصیل و غیره از جمله مواردی است که باید بررسی بفرمایید.

  75. بهاره گفت:

    سلام خسته نباشید.وقت بخیر.میتونم راجع به مهاجرت ازتون سؤال بپرسم و شرایطمون رو بگم؟ که امکان مهاجرت داریم اگه داریم به کدوم کشورها.ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می توانید جهت مشاوره و سوالات با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

  76. ساناز گفت:

    سلام خسته نباشيد.دانشجوي ترم ٤مهندسي معماري هستم .خودم ٢٠ سالمه و همسرم ٢٨ سالشه.يك پسر ١ ساله هم دارم همسرم شغلش ازاده و ميزان تحصيلاتش ديپلمه.ايلتس ٧ دارم.و سابقه كار ندارم.ميخواستم بدونم براي مهاجرت از طريق تحصيل يا كار واسه رشته من براي مقطع ارشد يا دكتري كدوم كشور ها گزينه هاي بهتري هستند؟ و اينكه من ميتونم پسرم و با خودم ببرم يا نه؟بورسيه در مقطع دكتري راحت تره يا دكتري واسه من؟و من تو ايران واسه مهاجرت احتياج به سابقه كاري دارم يا نه؟و حتما بايد بورسيه بگيرم.ممنون ميشم كمكم كنين..ممنون از سایت خوووووبتون??.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بهتر است برای مهاجرت تحصیلی مقطع ارشد را انتخاب کنید، اخذ پذیرش و تحصیل مقطع دکترا مقداری سخت است. امکان بردن فرزندتان نیز وجود دارد.

  77. Ali گفت:

    سلام در رشته هاي اقتصاد به زبان انگليسي بايد مدرك زبان داشت؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      ارائه مدرک زبان جهت ورود به ایتالیا الزامی است، داشتن مدرک زبان برای همه رشته ها لازم است و امکان تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا نیست.

  78. رضا گفت:

    سلام. آیا با شرایط زیر امکان گرفتن فاند از دانشگاه های ایتالیا هست؟ ماکزیمم فاند در دانشگاه های ایتالیا چه مقدار هست؟ آیا فاندهای RA و TA علاوه بر بورسیه های ذکر شده داده میشه؟
    رشته مهندسی برق مخابرات. لیسانس دانشگاه سراسری.دانشجوی ترم سه فوق لیسانس دانشگاه سراسری. شاگرد اول در مقطع فوق لیسانس. یک مقاله داخلی. نمره زبان 6/5 آیلتس.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اخذ بورسیه استانی DSU وجود دارد ولی طبق اطلاعات ما شانس گرفتن بورسیه های دیگر چندان قابل پیش بینی نیست.

  79. علی باری گفت:

    برای کارشناسی ارشد. من دو دلم که چه رشته ای بخونم که بتونم در ایتالیا یا آلمان برای ارشد اقدام کنم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      از نظر کشور و اقامت آلمان گزینه بهتری است ولی از بابت هزینه تحصیل و استفاده از بورسیه DSU کشور ایتالیا گزینه بهتری است.

  80. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من 20 سالمه دانشجوی کارشناسی رادیولوژی هستم دانشگاه علوم پزشکی تبریز. معدل دیپلمم حدود 19.20. مدرک زبان ندارم فعلا. میخواستم بدونم اصلا امکانش هست بتونم بورسیه دریافت کنم از یکی از دانشگاه های خوب خارجی برا همین دوره کارشناسی؟ یا دیگه نمیشه؟ یا برا ارشد حتی امکانش تا چه حدده؟ و اینکه چه کشوری مناسب تره برا رشتم. ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اخذ بورسیه در مقطع ارشد در کشورهای مختلف وجود دارد، ولی کار چندان راحتی نیست به این علت که بیشتر بورسیه و فاندها برای مقطع دکترا مصرف می باشد. البته امکان تحصیل همراه با بورسیه در ایتالیا برای شما وجود دارد، در ایتالیا ارائه بورسیه توسط سازمان ملل است و ارتباطی به نمره و معدل شما ندارد.

  81. عاطفه استاد گفت:

    سلام خسته نباشيد ميخواستم بدونم براي رشته فشن كدوم كشور بهتره و بورسيه ميكنن در مقطع دكتري؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان بورسیه در مقطع دکترا در بسیاری کشورها وجود دارد، ولی معمولاً داشتن پروپوزال الزامی است.

  82. عرفان باقریان گفت:

    با سلام
    من میخوام در یک کشور اتحادیه اروپا بتوانم برای رشته ی بیوتکنولوژی یا رشته ی پزشکی تحصیل کنم .شرایط مالی زیاد خوبی برای پرداخت کامل هزینه ها ندارم . ایا کشوری هست که بورسیه تحصیلی با شرایط من بدهد؟ و بتوان در ان کشور تقاضای شههروندی داد؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان تحصیل پزشکی در ایتالیا همراه با بورسیه وجود دارد، در صورتی که بتوانید پس از اتمام تحصیلات مشغول به کار شوید می توانید درخواست اقامت و پس از آن و با کسب درخواست اخذ شهروندی نمایید.

  83. عرفان باقریان گفت:

    باسلام
    من سوال در مورد تحصیل در رشته ی بیوتکنولوژی در ایتالیا داشتم. مدرک زبان ندارم ولی نمره ی دیپلمم به نسب خوبه و در مدارس تیز هوشان درس بخواندم .
    ایا من شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی دارم؟بعد از فارغ تحصیلی میتوانم در ایتالیا کار کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      قصد تحصیل برای چه مقطعی را دارید؟ بورسیه معمولاً همه می توانند دریافت کنند البته با ارائه وضعیت حقوقی و در آمدی. امکان کاریابی پس از اتمام تحصیل نیز وجود دارد ولی فعلاً ایتالیا دارای شرایط اقتصادی خوبی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *