تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

نه تنها کشور ایتالیا از نظر مواد غذایی و فرهنگ جزو منحصر به فرد ترین کشور جهان است، موسسات آموزش عالی این کشور نیز به خوبی شناخته شده است. اگر نمی توانید ایتالیایی صحبت می کنید، ناراحت نباشید! شما می توانید به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و حتی به عنوان دانش آموز خارجی به تحصیل بپردازید. اگر چه همه دانشگاه ها برنامه های کاملی به زبان انگلیسی ارائه میکنند، هنوز هم برخی از دوره ها تنها به زبان ایتالیایی ارائه میگردد.  این مقاله در رابطه با تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

یکی از راه­ های مهاجرت اقدام از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل در ایتالیا است. مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد.

بسیاری از دوره ها و برنامه های به زبان ایتالیایی ارائه و آموزش داده می شود اما تعدادی از برنامه های زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان بین المللی در دسترس است و میزان آنها رو به رشد است. این امر به ویژه برای دوره های سطح کارشناسی ارشد رو به افزایش است. بنابراین، اگر مایل به تحصیل در ایتالیا  هستید اما در مورد زبان ایتالیایی چیزی نمی دانید پیدا کردن دوره ها و برنامه های آموزشی به زبان انگلیسی به شما در تبدیل کردن این رویا به واقعیت کمک خواهد کرد.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه های انگلیسی زبان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا معمولا بالا می باشد.

تعداد دوره های زبان انگلیسی در حال جامع تر شدن است در حال حاضر حتی دوره های متعدد مقطع کارشناسی، نیز به زبان انگلیسی وجود دارد اما تعداد دوره های موجود در زبان انگلیسی هنوز هم نسبت به زبان ایتالیایی محدود است. دانشگاه پلی تکنیک میلان اعلام کرده است که از سال 2014 همه دوره ها در این دانشگاه علاوه بر زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند.

شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان تلفنی در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ایتالیا به صورت تضمینی با مشاورین ما در تهران و شیراز تماس حاصل فرمائید. موسسه مهاجرت به ایتالیا برگزیده اصطهباناتی در تمامی مسیر مهاجرت شما می تواند در اخذ پذیرش از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و وزارت بهداشت به متقاضیان کمک کند.

همانطور که گفته شد روش های زیادی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد، اما بسیاری افراد جهت مهاجرت به ایتالیا معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا

دانشگاه پاویا در حال گسترش است تعداد دوره های انگلیسی-است. از سال 2012، هر دو دانش آموزان ایتالیایی و خارجی قادر به گذراندن شش دوره زبان انگلیسی بودند. دوره های شش ساله پزشکی و جراحی، دوره کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک (Scienze) و کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد و بازرگانی بین المللی (Economia) به زبان انگلیسی تدریس می شود دوره هایی: تحت عنوان LAUREA magistralis در رابطه با رشته علوم سیاسی، تحصیل در رشته سیاست جهانی و روابط بین المللی، LAUREA magistralis اقتصاد، امور مالی و با هدف یکپارچه سازی بین المللی و ادامه تحصیل پیشرفته در زمینه اقتصاد و امور مالی به زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه میگردد، دو دوره مهندسی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی الکترونیک نیز در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه میگردد. هدف این دوره ها پذیرش دانشجو از سراسر دنیا است. گسترش تعداد رشته های دانشگاهی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند یک گام به جلو در زمینه سیاست بین المللی دانشگاه است، تعداد دانشجویان خارجی از 829 در سال 2006 افزایش یافت. امروز، دانشجویان بین المللی 5.1٪ از کل جمعیت دانشجویی این دانشگاه را تشکیل می دهند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان طیف گسترده ای از برنامه های انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی را ارائه میکند، از جمله سه برنامه به طور کامل در انگلیسی: اقتصاد، انفورماتیک، پزشکی. این دانشگاه همچنین  برای اولین بار در ایتالیا پایان نامه خود را به زبان انگلیسی نوشته است. در سطح دکترا، دانشگاه میلان 21 برنامه در رشته های متعدد ارائه می دهد.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا یکی از دانشگاه های برتر ایتالیا است، و همچنین به عنوان قدیمی ترین دانشگاه این کشور شناخته می شود. دانشگاه بولونیا به یک رهبر سیستم دانشگاهی با شرایط سازگار در سراسر اروپا است. دوره ها در این دانشگاه معمولا به زبان ایتالیایی آموخته می شوند، اما برخی از دوره ها به زبان انگلیسی نیز ارائه میگردند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در آکادمی ایتالیا

دانشگاه Accademia ایتالیا دانشگاه مد و طراحی دارای گزینه های مطالعه کوتاه مدت بسیاری است. این دوره های توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیای مجاز هستند. این دوره ها عمدتا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی آموزش داده می شوند، هر چند بعضی از آنها فقط به زبان ایتالیایی ارائه میگردد، اما تمام استادان این دانشگاه به انگلیسی صحبت می کنند. علاوه بر طراحی و مد، دانشجویان همچنین می توانید دوره های آموزش زبان را نیز در این دانشگاه بگذرانند.

تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه لورنزو د مدیچی: فلورانس، ایتالیا

دوره های آموزشی به زبان انگلیسی و فرصت ها برای تحصیل زبان و فرهنگ از طریق راه های منحصر به فرد در این دانشگاه وجود دارد. این دانشگاه برخی از دوره های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه میکند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه رم

این دانشگاه در 200 دانشگاه برتر جهان توسط گزارش QS رتبه بندی شده است، دانشگاه رم است معمولا به عنوان لا ساپینزا شناخته شده است. این دانشگاه همچنین یکی از اولین دانشگاه های ایتالیا بود که برنامه کارشناسی ارشد خود را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه کرد. این دانشگاه دارای کمک های وسیع به افراد معلول، سالن های غذاخوری، کتابخانه ها، امکانات ورزشی، مراکز فرهنگی، امکانات تکنولوژیک می باشد.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه جان کابوت

دانشگاه جان کابوت، تنها دانشگاه آمریکایی در ایتالیا می باشد. دوره های آموزشی به طور کامل به زبان انگلیسی به صورت چهار ساله ارائه میگردد و همچنین فرصت تحصیل در خارج از کشور پس از اخذ مدرک وجود دارد. این دانشگاه کوچک است و دارای 1000 دانش آموزان از 55 کشور جهان است.

الزامات مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دوره های انگلیسی زبان در ایتالیا

برای اینکه واجد شرایط ورود به یک دانشگاه ایتالیایی باشید، شما باید:

  1. دارای دیپلم دبیرستان باشید مدرکی که ثابت کند شما برای تحصیل در دانشگاه آماده هستید.
  2. مدرکی که مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی شما را بسته به برنامه تحصیلی شما را نشان دهد.
  3. برای ورود به هر دانشگاهی ممکن است شرکت در یک آزمون بین المللی و ارائه نتایج آن ضروری باشد.

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های ایتالیا با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی بدون مدرک زبان نیز در برخی از دانشگاه های این کشور ممکن است.

زبان آموزش

به عنوان یک مقصد محبوب تحصیلی بین المللی ایتالیا شناخته شده است، ایتالیا فرصت های تحصیل بسیاری به زبان انگلیسی و همچنین زبان ایتالیایی فراهم می کند. با توجه به IIE، از سال 2011 ایتالیا برنامه های کارشناسی ارشد انگلیسی خود را افزایش دادع است، به طور متوسط در سال 2016 40٪ برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه میگردد.

برخی از دانشگاه های بین المللی بیش از 30 درصد از دوره های تحصیلات تکمیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های ایتالیایی برای آموزش به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری در آینده ای نزدیک برنامه های متنوعی را در نظر گرفته اند.

شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان ایتالیایی و انگلیسی می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا نیز ممکن است و دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درایتالیا برای شما امکان پذیر میگردد. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های ایتالیا با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

هزینه زندگی دانشجویی درایتالیا یکی از موارد مهمی است که تعیین کننده روند مهاجرت به یک کشور می باشد. بنابراین قبل از اقدام در رابطه با آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.

در انتهای این مقاله لازم به ذکر است موسسه حقوقی اعزام دانشجو به ایتالیا برگزیده اصطهباناتی جزو بهترین موسسات حقوقی کشور در این زمینه آماده خدمات رسانی حضوری و تلفنی به شما هم میهنان گرامی در کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

هموطنان متقاضی تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به صورت تضمینی با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند با مراجعه یا تماس با موسسه در دفاتر تهران و شیراز به راحتی ویزای تحصیل در ایتالیا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی بپردازند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *