تحصیل و اعزام دانشجو به یونان

آیا شما قصد تحصیل در کشور یونان را دارید؟ اگر پاسخ شما آری است باید بدانید که کشور یونان به عنوان مهد دانشگاهی در نظر گرفته می شود. در این کشور مدیترانه ای فصل بهار شگفت انگیزی مشاهده خواهد شد. باید بدانید که این شهر از نظر زبان، مباحث فلسفی، فرهنگ، حقوق، علوم اجتماعی، عقاید و باورها و کلیه سیستم های حقوقی بسیار غنی می باشد. تمامی مفاهیم فردگرایی، آزادی، دموکراسی و روشن فکری ریشه در تاریخ قدمی یونان دارد. به یاد داشته باشید که عقاید و باورهای روشنفکران یونانی هنوز هم به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا که روشنفکران متعددی نظیر: سقراط، پلاتو، ارسطو، اپیکور و دیگر روشنفکران در این کشور ظهور یافتند. باید بدانید که اپیکور در میان دیگر دانشمندان از شهرت والایی به دلیل (خلاقیت و نوآوری) برخوردار است. اگر شما به غذاهای یونانی، آب و هوای آفتابی و شناخت شهرهای برتر یونان علاقه مندید، ادامه این مقاله را مطالعه نمایید. مشاوران حقوقی ما شما را در امر اعزام دانشجو به یونان یاری می رسانند.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز با داشتن وکلای مجرب میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در یونان از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در یونان کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به یونان به صورت تضمینی و مشاوره رایگان تلفنی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو به یونان

بسیاری افراد جهت مهاجرت به یونان معمولا از طریق تحصیل در یونان اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در یونان نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی یونان میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به یونان می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در یونان و سرمایه گذاری در یونان نیز وجود دارند. تابعیت یونان از طریق تولد فرزند در یونان از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

دانشگاه های یونان

به طور کلی حدود 20 دانشگاه در کشور یونان وجود دارد، دانشگاه هایی که در میان کشور یونان گسترش یافته اند. زبان تحصیل در دانشگاه های یونان به زبان یونانی می باشد، این درحالیست که بخشی از برنامه های تخصصی و مهم (در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی در اختیار افراد قرار می گیرد. فراموش نکنید که موسسه آموزش و فناوری (TELs)، برنامه های آموزش عالی که بر کسب مهارت های عملی و حرفه ای متمرکز می باشد را به افراد پیشنهاد می کند. به علاوه این موسسه به مطرح کردن فناوری های کاربردی، سلامت و درمان، کشاورزی، مدیریت، هنر و طراحی مبادرت می ورزد. باید بدانید که تمامی موسسات آموزش عالی کشور یونان برتر می باشند و عالی ترین رتبه ها را به خود اختصاص داده اند.

به خاطر داشته باشید که 3 تا از دانشگاه های یونان در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته اند. این دانشگاه های برتر جهت اعزام دانشجو به یونان به شرح ذکر شده در ذیل خواهند بود:

تحصیل و اعزام دانشجو به یونان

دانشگاه فناوری ملی آتن

دانشگاه فناوری ملی آتن یکی از عالی رتبه ترین موسسات در کشور یونان می باشد چرا که رتبه 376 را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه در سال 1837 تاسیس گشت، دانشگاه فناوری ملی آتن (NTUA) یکی از قدیمی ترین دانشگاه های یونان می باشد. امروزه این دانشگاه حدود 10000 دانشجو را در خود جای داده است و تحصیل پنج ساله جهت اخذ مدرک دیپلمی را که معادل با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی و یا علوم می باشد را به افراد پیشنهاد می کند. همچنین این دانشگاه 9 مدرسه آکادمی (دانشکده) را در خود جای داده است، دانشکده هایی که به مطرح کردن اصول مهندسی، معماری، ریاضیات کاربردی و فیزیک مبادرت می ورزند. همانطور که گفته شد زبان تحصیل در این کشور یونانی می باشد اما برنامه هایی به زبان انگلیسی برای افرادی که به شناخت برنامه های آراسموس علاقه مندند وجود دارد. NTUA چندین محوطه دانشگاهی را در بر گرفته است، محوطه های دانشگاهی که در پایتخت تاریخی کشور یونان، شهر آتن واقع شده اند.

دانشگاه Thessaloniki (تسالی) ارسطو

دانشگاه تسالی ارسطو، یکی از بزرگترین دانشگاه ها در یونان خواهد بود و به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های جنوب اروپا در نظر گرفته خواهد شد. باید بدانید که اصلی ترین و بزرگترین محوطه دانشگاهی (محوطه اصلی دانشگاه تسالی ارسطو) در مرکز شهر تسالی واقع شده است، شهری که به عنوان دومین شهر بزرگ یونان در نظر گرفته می شود. علاوه بر این شهر تسالی به عنوان مشهورترین مقاصد گردشگری در کشور یونان شناخته خواهد شد. این دانشگاه در سال 1925 تاسیس گشت و شهرت آن بدلیل نامش (نامش از فیلسوف بنام ارسطو نشات گرفته است) خواهد بود چرا که ارسطو فردی بود که در نزدیکی شهر تسالی چشم به جهان گشود. دانشگاه تسالی ارسطو، دوره هایی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر می گیرد، برنامه هایی که به زبان یونانی در اختیار افراد قرار می گیرند. باید بدانید که دانشگاه تسالی ارسطو رتبه 470-461 جهانی را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه کرت

دانشگاه کرت رتبه سوم را از جهت برترین دانشگاه های کشور یونان به خود اختصاص داده است، این درحالیست که این دانشگاه رتبه 550-501 جهانی را کسب کرده است. این دانشگاه دو محوطه دانشگاهی بزرگ و معتبر دیگر در جزیره یونان خواهد داشت، که یکی از آنان در منطقه هراکلیون و دیگری در منطقه Rethymno قرار دارد، شهری قدیمی که قدمت آن مربوط به شهروندان و دوره مینوان می باشد. این دانشگاه به سال 1973 تاسیس گشت و به سرعت پیشرفت کرد. به علاوه دانشگاه کرت حدود 18500 دانشجو و 5 دانشکده را در خود جای داده است. ناگفته نماند که تمامی برنامه های آراسموس، اصطلاحات خاص و … در این دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرند. ناگفته نماند که دیگر شعب این دانشگاه در میان دیگر کشورها پراکنده شده است.

دانشگاه ملی kapodistrian آتن

این دانشگاه در رتبه 650 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. مخفف نام این دانشگاه ” دانشگاه آتن ” می باشد، دانشگاهی که به سال 1837 تاسیس گشت و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه در کشور یونان در نظر گرفته شد. در حال حاضر این دانشگاه حدود 65000 دانشجو را در خود جای داده است و به مطرح کردن گرایش هایی نظیر: حقوق، زبان؛ علوم بهداشت و درمان، فلسفه، علوم سیاسی و علوم طبیعی مبادرت ورزیده است. این دانشگاه چهار محوطه دانشگاهی دیگر در همسایه های شهر آتن خواهد داشت.

دو دانشگاه دیگر یونان در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار گرفته اند، دانشگاه هایی که مواردی نظیر: دانشگاه Patras و دانشگاه تجارت و اقتصاد آتن را در بر خواهند گرفت.

شرایط زندگی در یونان

کشور یونان یکی از بهترین مکان ها برای کشف وقایع تاریخی می باشد، چرا که این کشور سواحل بسیار زیبا، جزیره های وسیع، حومه های خیره کننده، آب و هوای درخشان را در خود جای داده است، مواردی که موجب جذب گردشگران سالانه بسیاری به این منطقه شده است. آب و هوای گرم، مهمان نواز بودن (امری که در شهرها به وفور مشاهده می شود)، بکارگیری زبان انگلیسی به صورت گسترده، مناطق آفتابی و بسیار گرم منجر به جذب دانشجویان بین المللی بسیاری برای تحصیل و زندگی شده است.

برترین شهرهای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به یونان

آتن

شهر آتن شهری بسیار قدیمی می باشد که جاذبه های فرهنگی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است و به عنوان یکی از شلوغ ترین شهرهای منطقه اروپا می باشد. جمعیت این شهر بسیار متراکم می باشد و حدود 3،75 میلیون جمعیت را در منطقه شهرنشینی خود جای داده است. این درحالیست که کل جمعیت این شهر 11 میلیون نفر می باشد. همانطور که گفته شد آتن یکی از قدیمی ترین شهرهای یونان می باشد که قدمت آن به 7000 سال پیش باز می گردد، شهری که معماری های تاریخی، آثار باستانی و مراکز فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است. باید بدانید که ترافیک های بی نظم هنوز هم به وفور در این شهر مشاهده خواهد شد، به همین دلیل مناطق بسیاری به مبحث پیاده روی اختصاص داده شده است. در سال های اخیر دولت کشور یونان به ساخت رستوران ها، مغازه ها و هتل های متعددی مبادرت ورزید، مواردی که موجب فریبندگی بیشتر، جذب دانشجویان بین المللی و کسب تجارب بسیاری شد. ناگفته نماند که میخانه های متعدد، شب زنده داری ها و کافه هایی جهت گذراندن اوقات فراغت از دیگر دلایل شهرت این شهر به حساب خواهند آمد.

به خاطر داشته باشید که شهر آتن خانه بسیاری از دانشگاه های معتبر یونان نظیر: دانشگاه ملی فناوری آتن، دانشگاه ملی Kapodistrian آتن و دانشگاه تجارت و اقتصاد آتن خواهد بود. و از جمله دانشگاه های مناسب جهت اعزام دانشجو به یونان می باشد.

تسالی

تسالی به عنوان دومین شهر بزرگ در کشور یونان خواهد بود. این درحالیست که شهر تسالی به عنوان پایتخت حکومتی منطقه مقدونیه در نظر گرفته می شود. این شهر در امتداد سواحل شمال غربی کشور یونان قرار گرفته است و تاریخی 2300 ساله را از خود بجای گذاشته است. این شهر مرکز اصلی فعالیت های تجاری، اقتصادی و فرهنگی می باشد. در سال های اخیر این شهر رشد بسیاری از جهت ورود گردشگران و مهاجران داشته است. امروزه شهرت شهر تسالی به دلیل وجود مناظر فرهنگی، کافه های قدیمی و شب زنده داری های متعدد خواهد بود. این شهر خانه بسیاری از سینماها و تئاترهای مشهور یونان نیز می باشد. از دیگر عواملی که موجب بالندگی این شهر می شود مواردی نظیر: کافه های متعدد، میخانه ها و قرار گرفتن این شهر در جایگاه پنجمین شهر دانشجویی معروف را در بر خواهد گرفت.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق باید بدانید که شهر تسالی، خانه دانشگاه تسالی ارسطو، سومین دانشگاه برتر یونان (از نظر رتبه) خواهد بود. ناگفته نماند که از دیگر دانشگاه های بزرگ یونان، دانشگاه مقدونیه می باشد که در شهر تسالی واقع شده است.

هراکلیون (کرت)

شهر هراکلیون به عنوان پایتخت حکومتی جزیره کرت (بزرگترین جزیره در سرزمین یونان) در نظر گرفته می شود. باید بدانید که شهر هراکلیون چهارمین شهر بزرگ در کشور یونان خواهد بود. به علاوه این شهر یکی از اصلی ترین متروپلیتن های کشور یونان می باشد. نام شهر هراکلیون به زبان یونانی ” Iraklio ” می باشد، شهری که تاریخچه ی جالبی را به خود اختصاص داده است. این نکته را بخاطر داشته باشید که این شهر در سال 824 و توسط عرب ها ساخته شد، شهری که جمعیت کثیری از شهروندان و امپراطوران را در خود جای داده بود. با گذشت زمان فرهنگ این شهر با فرهنگ غنی و متنوع لهستان در آمیخت و نسبت به ایجاد مکان هایی برای شب زنده داری ها، آشپزخانه ها، مراکز تجاری، گردشگری و تحصیل دانشجویان بین المللی مبادرت ورزید.

ناگفته نماند که شهر هراکلیون خانه دو محوطه دانشگاهی با نام های دانشگاه کرت (در منطقه Rethymnon) و موسسه فناوری و آموزشی کرت خواهد بود.

دانشگاه های پزشکی در یونان از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها در سطح جهان است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در تمامی کشورهای جهان مشغول به کار شوند یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان را به صورت تخصصی تکمیل نمایند.

درخواست پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو به یونان

 برای درخواست دادن جهت تحصیل در کشور یونان (مقطع کارشناسی)، شما ملزم به ارسال درخواست خود به وزارت ملی و آموزش Hellenic (مربوط به یونان) خواهید بود. اگر شما قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در سر دارید، بایستی اقدامات لازم را در جهت ارسال مدارک خود به موسسه انتخابی و به صورت مستقیم انجام دهید. درست است که کشور یونان بخشی از کنوانسیون لیسبون به حساب نمی آید (سازمانی که صلاحیت های دانشجویان را در میان اروپاییان مورد ارزیابی قرار می دهد) اما امکان ارائه گواهی که تکمیل دوره متوسطه شما با موفقیت را نشان دهد امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این شما بایستی نسبت به اثبات مهارت های زبان یونانی و دیگر زبان های خواسته شده که تا حد بسیاری بستگی به زبان تدریس و دوره های منتخب دارد مبادرت ورزید. با توجه به موسسه و گرایش انتخابی شما ملزم به شرکت در دوره های اضافی دیگر می باشید. در صورت قوی بودن رزومه تحصیلی شما قادر به دریافت بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در یونان هستید.

شرایط ویزای دانشجویی یونان

شهروندان اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در کشور یونان را در سر دارند بایستی خرسند باشند چرا که جهت تحصیل در این کشور و اعزام دانشجو به یونان به اخذ ویزا نیازی نخواهند داشت. اگر شما یک فرد غیر اروپایی هستید؛ ملزم به اخذ ویزای دانشجویی نوع D از نزدیک ترین سفارت و یا کنسول خواهید بود. جهت تحقق این امر شما به اخذ نامه پذیرش از دانشگاه منتخب در یونان، نامه ای که بایستی توسط وزارت آموزش و پرورش یونان تایید گردد نیاز خواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک مورد نیاز، ویزای دانشجویی و نحوه درخواست با سفارت یونان ارتباط برقرار کنید و یا به وب سایت وزارت امور خارجه یونان مراجعه نمایید. ناگفته نماند که شما ملزم به شرکت در مصاحبه جهت اخذ ویزای دانشجویی خواهید بود.

تمامی دانشجویان (اروپایی و غیر اروپایی) ملزم به در اختیار داشتن بیمه سلامت، اثبات تمکن مالی کافی در طول دوران اقامت و ارائه گذرنامه ای معتبر خواهند بود.

هزینه ها، شهریه و کمک هزینه های مالی

دانشجویان بومی مقطع کارشناسی یونان ملزم به پرداخت شهریه نخواهند بود، از زمانی که کشور یونان به عضویت ایالت متحده اروپا در آمد، این امر دانشجویان متعلق به اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در تمامی دانشگاه ها و کالج های دولتی را نیز در بر گرفت. ناگفته نماند که شرکت در برخی از برنامه های کارشناسی ارشد مستلزم پرداخت هزینه می باشد. باید بدانید که دانشجویان متعلق به خارج از اروپا / منطقه اقتصادی اروپا ملزم به پرداخت شهریه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهند بود. مبلغ شهریه دانشگاه تا حد بسیاری بستگی به موسسه انتخابی شما دارد اما به طور کلی حدود 1500 یورو (1680 دلار آمریکا) برای هر سال خواهد بود.

از دیگر مزایای تحصیل در کشور یونان هزینه های زندگی مقرون به صرفه نسبت به دیگر مناطق اروپا خواهد بود. (البته این هزینه ها تا حد بسیاری بستگی به وضعیت اقتصادی کشور خواهد داشت). همانطور که انتظار می رود، هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ کمی گران تر خواهد بود، اما به طور کلی متوسط هزینه پرداختی حدود 600 یورو برای یکماه و یا 7200 یورو (8080 دلار آمریکا) برای یکسال خواهد بود.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر که بدون شک از بهترین موسسات حقوقی کشور و از جمله استان فارس میباشد، پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز متقاضی تحصیل در کشور یونان و اعزام دانشجو به یونان دیگر کشورهای اروپائی و آمریکائی است و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا جهت ورود به کشور یونان و اعزام دانشجو به یونان را در کمتر از 6 ماه با گارانتی و تضمین کامل انجام میدهد.

علاقه مندان به تحصیل در یونان برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به یونان و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در یونان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در یونان بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به یونان

1- آیا اعزام دانشجو به یونان، شهروندی و تابعیت این کشور را به دنبال دارد؟

بله، پس از فارغ التحصیلی و در صورتی که موفق به یافتن شغل شوید، پس از چند سال این امکان وجود دارد.

2- زبان تحصیل در یونان جهت اعزام دانشجو به این کشور چیست؟

زبان تحصیل یونانی است، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

3- آیا جهت تحصیل و اعزام دانشجو به یونان به گواهی تمکن مالی نیاز است؟

بله، و این به خاطر اثبات تامین هزینه های زندگی و تحصیل می باشد.

4- بهترین دانشگاه های یونان جهت اعزام دانشجو کدامند؟

دانشگاه فناوری ملی آتن، دانشگاه تسالی، دانشگاه کرت و دانشگاه ملی کاپودیستریان آتن

5- آیا دانشگاه های یونان جها اعزام دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید هستند؟

بله، در حال حاضر هفت دانشگاه در یونان مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند.

6- بهترین شهرهای یونان جهت اعزام دانشجو کدامند؟

شهر آتن، شهر تسالی، شهر کرت و غیره

7- مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به یونان چیست؟

برگ پذیرش دانشگاه، مدارک تحصیلی همراه با ترجمه، گوتهی عدم سوء پیشینه، بیمه سلامت، کواهی تمکن مالی و غیره

8- هزینه زندگی دانشجویی در یونان چه میزان است؟

هزینه زندگی دانشجویی در یونان بسیار مقرون به صرفه و در حدود 600 یورو در ماه خواهد بود.

9- شهریه دانشگاه ها جهت تحصیل در یونان چقدر است؟

شهریه دانشگاه ها در یونان بسیار کم و در حد 1,500 یورو در هر سال می باشد.

10- مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی در یونان چند سال است؟

بسته به رشته تحصیلی، دوره کارشناسی در یونان سه الی چهار سال می باشد.

11- تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در یونان چند سال به طول می انجامد؟

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در یونان پنج تا شش سال به طول می انجامد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *