تحصیل پرستاری در اروپا

تحصیل پرستاری در اروپا سه تا چهار سال به طول می انجامد. این برنامه های پرستاری برای دانش آموزان فارغ التحصیل دبیرستان، دانش آموزانی که قصد ورود به صنعت بهداشت و درمان را دارند و می خواهند مهارت هایی در خصوص رشته پرستاری کسب کنند طراحی شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

برنامه تحصیل پرستاری در اروپا به صورت تجارب بالینی و دانش نظری می باشد، چرا که آنان افراد را در محیطی حرفه ای برای رسیدن به رهبر پرستاران، مقام پرستاری آگاه و تحقیق در گرایش پرستاری پرورش می دهند. آنان افراد را با علوم اساسی مانند: ریاضیات، علوم انسانی و علوم اجتماعی آشنا می کنند. همچنین آنان بر برنامه هایی مانند : سازمان های درمانی، ارزیابی سلامت، مسائل و فرایند های پرستاری، سلامت عمومی و جهانی به عنوان یک علم متمرکز اند.

پرستاری به عنوان یک علم بر محافظت، پیشرفت، بهینه سازی سلامت و توانایی ها، پیشگیری از بیماری و صدمات، تسهیل در بهبود سلامت، رفع درد از طریق درمان های شناخته شده و تضمین مراقبت شخصی، خانوادگی، گروهی و جمعیتی تلاش بسیاری می کند. ناگفته نماند که این امر به انگیزه افراد و میزان از خودگذشتگی آنان در بحث بهداشت و درمان بستگی دارد.

برنامه های در نظر گرفته شده برای تحصیل پرستاری در اروپا توسط دانشگاه و کالج های این کشور سامان دهی شده است. اخذ مدرک کارشناسی ارشد پرستاری، مستلزم اخذ مدرک کارشناسی می باشد و برنامه های دکترای پرستاری منجر به اخذ مدرک دکترای فعالیت های پرستاری می شود.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل پرستاری در اروپا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اروپا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پرستاری در اروپا

بسیاری افراد جهت مهاجرت به اروپا معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل پرستاری در اروپا نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به اروپا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری در اروپا نیز وجود دارند. زبان تحصیل و شهریه دانشگاه در تحصیل پرستاری در اروپا بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد.

بورسیه تحصیلی نیز برای تحصیل پرستاری در اروپا وجود دارد اما برای اخذ آن نیاز به رزومه بسیار قوی دارید. هزینه زندگی دانشجویی بین 600 الی 800 یورو ماهیانه می باشد.

تحصیل پرستاری در اروپا

مزایای اخذ مدرک کارشناسی پرستاری در اروپا

برنامه کارشناسی پرستاری در اروپا مجوز فعالیت های ذکر شده در زیر را به افراد می دهد :

  • امکان برقراری ارتباط با پرستاران حرفه ای، پزشکان و بیماران
  • امکان دسترسی به بهترین امکانات درمانی و بالینی
  • فرصت پیشرفت در محافل علمی دانشجویان

برنامه کارشناسی پرستاری در اروپا به زبان انگلیسی

برنامه کارشناسی پرستاری در اروپا به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه ها و کالج های پرستاری برای تحصیل دانشجویان بین المللی مورد استفاده واقع می شود.

برنامه کارشناسی پرستاری به زبان انگلیسی در اروپا مستلزم ارائه مدارک به شرح ذیل می باشد :

دیپلم دبیرستان یا گواهی صلاحیت اتمام دوره دبیرستان با موفقیت برای پذیرش در دانشگاه های پرستاری یا مدارس پرستاری در کشور مادری خود.

سطح استانداری از دانش در علوم زیست شناسی، که در گواهی صلاحیت دبیرستان و یا مدرک دیپلم دبیرستان ذکر شده است. ناگفته نماند که نمرات اخذ شده بایستی بیش تر از حد متوسط باشد.

مهارت خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی در سطح B2 ( در چهارچوبه مهارت های زبانی مورد نیاز در اروپا ).

افرادی که قادر به ارائه مدارک ذکر شده در فوق نمی باشند می توانند از طریق شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه ها اقدام نمایند.

تحصیل پرستاری در اروپا به زبان انگلیسی

برنامه تحصیل کارشناسی در گرایش پرستاری به زبان انگلیسی در اروپا و مبلغ شهریه

برنامه تحصیل کارشناسی پرستاری به زبان انگلیسی در اروپا مستلزم پرداخت شهریه ای که در دیگر کشورها متفاوت می باشد است، به علاوه مبلغ این شهریه با توجه به دانشگاه انتخابی و زبان تدریس موجود متفاوت می باشد. تحصیل پرستاری در اروپا به زبان انگلیسی، از ارزان ترین برنامه ها می باشد که حدودا 3500 یورو در سال می باشد. بورسیه تحصیلی نیز برای این مقطع تحصیلی وجود دارد اما برای اخذ آن نیاز به رزومه بسیار قوی دارید.

شرایط شغل و کار پرستاری در اروپا

 فرصت های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان گرایش پرستاری در اروپا

 برای فارغ التحصیلان گرایش پرستاری در اروپا، فرصت های شغلی بسیاری در نظر گرفته شده است. که مشاغل ذکر شده در زیر را در بر می گیرد این مشاغل عبارتند از :

  • کار در بیمارستان ها
  • صنایع مراقبت های درمانی
  • مراکز سلامت عمومی
  • کلینیک ها یا مکان های سلامت عمومی
  • خانه سالمندان
  • خانه سلامت
  • تدریس در کالج ها، بیمارستان ها و دانشگاه ها
  • صنایع پرستاری

و غیره

دانشگاه ها و کالج های پرستاری برای تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری اروپا برنامه هایی را که در فهرست آموزش دانشجویان بین الملل پرستاری (IMED ) آورده شده در اختیار افراد قرار می دهند. برنامه هایی که در بردارنده اطلاعات جامعی در مورد مدارس پرستاری بین المللی که توسط آژانس های دولتی شناخته شده اند می باشند.

برنامه های پرستاری در اروپا در انجمن فارغ التحصیلان پرستاری(ECFMG) به رسمیت شناخته شده است. ناگفته نماند که فارغ التحصیلان گرایش پرستاری در اروپا قادر به اشتغال زایی در کشور های آمریکا و کانادا می باشند. ( شرکت در 6 آزمون و درخواست برای اخذ گواهی و اقامت ضروری می باشد ).

دیپلم فعالیت های پزشکی و دندانپزشکی، مدرک کارشناسی پرستاری و هر دیپلم دیگری که در اروپا / منطقه اقتصادی اروپا اعطا می گردد در سراسر جهان شناخته شده می باشند.

در نهایت موسسه حقوقی برکزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل پرستاری در اروپا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به اروپا و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهرهای تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل پرستاری در اروپا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل پرستاری در اروپا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل در کشورهای دیگر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *