تحصیل و اعزام دانشجو به استونی

آیا شما هنوز هم در یافتن مکانی جهت تحصیل تردید دارید؟ آیا به دنبال مقصد تحصیلی بسیار زیبا، امن و فناوری پیشرفته می باشید؟ آیا قصد تحصیل در موسسات آموزش عالی پیشرفته را در سر دارید؟ اگر پاسخ شما آری است، لذا تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. با مطالعه ای مقاله اطلاعات مفیدی راجع به تحصیل و اعزام دانشجو به استونی به دست خواهید آورد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

کشور استونی در شمال اروپا واقع شده است و به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان شناخته می شود. باید بدانید که کشور استونی از جهت مدیریت گرایش هایی نظیر : دیجیتال و فناوری های اینترنتی سرآمد خواهد بود و به عنوان اولین کشور پیشگام در ساخت کارت های الکترونیکی، سیستم مدیریت الکترونیکی، سلامت الکترونیک، مدرسه الکترونیک، پارک کردن الکترونیک و استونی در نظر گرفته خواهد شد. لذا پیشنهاد می شود که جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاه شدن تمامی جزئیات به وب سایت e-Estonia مراجعه نمایید.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو به استونی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و اعزام دانشجو به استونی برای افرادی که تمایل به تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به استونی به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به استونی

بسیاری افراد جهت مهاجرت به استونی معمولا از طریق تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  و اعزام دانشجو به استونی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی استونی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به استونی می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در استونی و سرمایه گذاری در استونی نیز وجود دارند. تابعیت استونی از طریق تولد فرزند در استونی در این کشور وجود ندارد.

از دیگر تکنولوژی های برتر که از کشور استونی آغاز گشت مربوط به طراحی برنامه اسکایپ، TransferWise, CrabCad, Fortumo و سایر موارد دیگر بوده است. باید بدانید که فرهنگ غنی از دیگر دلایل شهرت این کشور به حساب خواهد آمد و تنها به گوی فناوری های دیجیتالی محدود نخواهد شد. باید بدانید که این نوآوری درمیان دانشجویان از اهمیت والایی برخوردار است، چرا که این امر باعث می شود که دانشجویان نسبت به ارائه ایده های خود، کار بر روی پروژه های بسیار مهم، ماجراجویی ها و خلاقیت های خود مبادرت ورزند.

تحصیل و اعزام دانشجو به استونی

دانشگاه های استونی

باید بدانید که اغلب موسسات آموزش عالی جهان در کشور استونی واقع شده اند. کشوری که همکاری های نزدیکی در فرایند Bologna داشته است، فرایندی که هدف آن استاندارد سازی موسسات آموزش عالی در اروپا بوده است، این درحالیست که مدرک دیپلم دانشگاه های این کشور به رسمیت شناخته می شود. در حال حاضر حدود 15 دانشگاه دولتی و 9 دانشگاه خصوصی در استونی وجود دارد. زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که اغلب برنامه ها و دوره های پیشنهادی و همچنین در برخی دانشگاه ها زبان تحصیل در کشور استونی به زبان انگلیسی خواهد بود. تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  بدون مدرک زبان ممکن نیست.

تعداد 2 تا از دانشگاه های استونی خصوصیات رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS را به خود اختصاص داده اند، دانشگاه هایی که در اروپا و مرکز آسیا از شهرت والایی برخوردارند.

دانشگاه Tartu (تارتو)

دانشگاه تارتو در رتبه پنجم دانشگاه های جهانی QS و EECA (اروپا و مرکز آسیا) قرار گرفته است. دانشگاهی که در سال 1632 تاسیس گشت. دانشگاه تارتو یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در استونی و شمال اروپا خواهد بود. باید بدانید که دانشگاه تارتو حدود 13400 دانشجو که بیشتر آنان دانشجویان بین المللی می باشد را در خود جای داده است. ناگفته نماند که این دانشگاه یکی از اعضای گروه کویمبرا و شبکه اوترخت (اعضایی که همکاری های بین المللی در جهت مبحث آموزش عالی دارند) به حساب می آید. به علاوه این دانشگاه همکاری های بسیاری در خصوص توسعه برنامه های آراسموس موندوس، برنامه ای مورد استفاده 200 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد داشته است. دانشگاه تارتو خود به تنهایی دانش آموختگان بسیاری را در خود جای داده است و جایزه های نوبلی به دلیل مطرح کردن گرایش های ادبیات، پزشکی و شیمی بدست آورده است. تارتو به عنوان دومین شهر بزرگ کشور استونی در نظر گرفته می شود، شهری که خانه وزارت آموزش و تحقیقات نیز خواهد بود.

دانشگاه فناوری Tallinn ( تالین ) – TUT

دانشگاه فناوری تالین دانشگاهی می باشد که رتبه 30 را در منطقه EECA ( اروپا و مرکز آسیا ) بدست آورده است. این دانشگاه در سال 1918 تاسیس گشت و به عنوان تنها دانشگاه فناوری کشور استونی در نظر گرفته شد. دانشگاه فناوری تالین حدود 8 دانشکده و 12000 دانشجو را در خود جای داده است که تعداد 1400 نفر از آنان دانشجویان بین المللی می باشند. این دانشگاه به مطرح کردن گرایش هایی نظیر: مهندسی، اقتصاد، مدیریت تجارت، علوم اجتماعی و فناوری اطلاعات مبادرت ورزیده است. دانشگاهی که بخشی از آن بر مبحث نوآوری متمرکز می باشد. دانشجویان بین المللی بسیاری در این کشور تحصیل می کنند، دانشجویانی که متعلق به 60 نوع کشور مختلف خواهند بود. این دانشگاه در زیباترین شهر یعنی تالین (پایتخت کشور استونی ) واقع شده است. این دانشگاه ارتباط نزدیکی با مبحث صنعت خواهد داشت و فرصت های شغلی مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.

باید بدانید که دانشگاه تالین سومین دانشگاه بزرگ در کشور استونی می باشد، دانشگاهی که به عنوان TUT شناخته می شود. دانشگاه تالین دامنه گسترده ای از دوره ها و برنامه های پیشرفته را در اختیار دانشجویان قرار می دهد، برنامه هایی که در پیشبرد اهداف دانشجویان بین المللی موثر خواهند بود.

شهرهای دانشجویی

زندگی در استونی

 استونی به عنوان کشور دیجیتالی جهان در نظر گرفته می شود، برای مثال Wi-Fi در اغلب مناطق این کشور رایگان می باشد. علاوه بر وجود فناوری های مدرن و پیشرفته، کشور استونی امکانات رفاهی دیگری را در اختیار افراد قرار خواهد داد. افراد مقیم در کشور استونی قادر به کشف جنگل های سرسبز، دریاچه های بی نهایت و ماسه های سفید کنار سواحل خواهند بود. علاوه بر این شما قادر به گردش در خیابان های قدیمی شهر استونی، شرکت در کنسرت ها، شب زنده داری ها، گردش با دوستان دانشگاهی، سفر های گردشگری و شرکت در مسابقات رقابتی خواهید بود.

کشف شهرهای اصلی دانشجویی استونیاستونی

تالین

شهر تالین که به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت کشور استونی در نظر گرفته می شود. شهر تالین یکی از خلاق ترین و شگفت انگیز ترین شهر های جهان به حساب خواهد آمد، چرا که این امر در تاریخ آن مشاهده خواهد شد. باید بدانید که شهر تالین مورد هجوم و تاخت و تاز دانمارکی ها، شوالیه های توتنی ها (نژاد قدیم آلمانی)، سوئدی ها، روسی ها، نازی آلمان و شوروی قرار گرفته است و مقبره های تاریخی و خاطره های بسیاری را از هر دوره از خود بجای گذاشته است. تالین شهری قدیمی می باشد که خیابان های سنگفرش شده (مربوط به قرون وسطی)، حومه های شهری Nomme، که قدمت آن به سال 1930 بازمی گردد، منطقه نقاشی Kadriorg، خیابان های درختکاری شده، پارک های سرسبز، ساختمان های Lasnamae که مربوط به دوره شوروی می باشد را در خود جای داده است. درحال حاضر تالین شهری مدرن می باشد، چرا که معماری های خاصی (به ویژه در مرکز شهر) در آن مشاهده می شود.

باید بدانید که شهر تالین خانه بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور استونی خواهد بود. این دانشگاه ها مواردی نظیر: دانشگاه فناوری تالین، دانشگاه تالین، آکادمی هنر استونی واستونی را در بر خواهند گرفت.

Tartu (تارتو)

تارتو به عنوان دومین شهر بزرگ کشور استونی خواهد بود و همانند پایتخت کشور استونی شهر تالین برنامه های آموزشی بسیاری را برای دانشجویان در نظر می گیرد. این شهر حدود 97000 جمعیت را در خود جای داده است، شهری که در مرکز و قسمت جنوبی کشور استونی قرار گرفته است. در طول جنگ جهانی دوم، در شهر تارتو بمب اندازی شد و خرابه های بسیاری را از خود بجای گذاشت. در آن زمان اغلب ساختمان تاریخی ویران شدند و دروازه های این شهر برای مدتی به روی افراد خارجی بسته شد. پس از اینکه کشور استونی به استقلال رسید، ساختمان ها به صورت کاملی بازسازی و نوسازی شدند. امروزه شهر تارتو جاذبه های فرهنگی و شب زنده داری های بسیاری را به خود اختصاص داده است، مناطقی که اغلب دانشجویان بومی و دانشجویان بین المللی از آن لذت می برند.

شهر تارتو به عنوان خانه دانشگاه های معتبر استونی در نظر گرفته می شود. دانشگاهی که مواردی نظیر: دانشگاه تارتو، دانشگاه علوم حیاتی تارتو، کالج دفاع بالتیک، آکادمی هوانوردی استونی واستونی را در بر خواهند گرفت.

درخواست جهت تحصیل و اعزام دانشجو به استونی

اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه های استونی (مقطع کارشناسی) را در سر دارید ملزم به اثبات تکمیل دوره متوسطه خود با موفقیت خواهید بود. این درحالیست که جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شما ملزم به ارائه مدرک کارشناسی معتبر می باشید. اگر دانشجویان بین المللی قصد تحصیل به زبان انگلیسی را در سر دارند ملزم به اثبات مهارت های زبانی خود خواهند بود. شرکت در تمامی آزمون های زبان بین المللی پذیرفته می باشد اما برخی از دانشگاه های کشور استونی شرکت در آزمون هایی که خود طراحی می کنند تا از افراد می خواهند. با توجه به دوره ها و دانشگاه منتخب شما ملزم به شرکت در مصاحبه، تحریر مقاله و یا ارائه یک نمونه کار خواهید بود.

اخذ ویزا جهت تحصیلی و اعزام دانشجو به استونی

دانشجویانی که متعلق به ایالت متحده اروپا می باشند جهت تحصیل در کشور استونی نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت و تنها ملزم به اخذ حق اقامت موقت در کشور استونی پس از ورود خواهند بود. ورود دانشجویان متعلق به اروپا به مدت سه ماه (به محض ورود) توسط مقام های بومی ثبت خواهد شد. به علاوه دانشجویان ملزم به درخواست دادن جهت دریافت کارت شناسایی استونی یک ماهه و بدلیل اقامت موقت خواهند بود.

دانشجویان بین المللی غیر اروپایی ملزم به درخواست جهت اخذ اقامت موقت جهت تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  (TRP) خواهند بود، درخواستی که ارزش آن معادل با ویزای دانشجویی خواهد بود. جهت انجام این فرایند شما ملزم به ارائه مدارک خواسته شده، برقراری ارتباط با سفارت استونی و بررسی شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  خواهید بود. باید بدانید که TRP هر سال یکبار قابل تمدید خواهد بود چرا که بایستی دو ماه قبل از تاریخ انقضاء تمدید گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت پلیس استونی و مرزهای محافظت شده مراجعه نمایید.

هزینه ها و کمک هزینه های مالی در استونی

مبلغ شهریه دانشگاه های استونی متفاوت می باشد و تا حد زیادی بستگی به دوره های تحصیلی و دانشگاه منتخب شما خواهد داشت. اما به طور کلی مبلغ شهریه مابین 1000 تا 7500 یورو (8500-1140 دلار آمریکا) برای هر سال خواهد بود. هزینه زندگی دانشجویی در استونی و هزینه تحصیل دانشجویان گرایش پزشکی و دندانپزشکی گران تر خواهد و مبلغی حدود 11000 یورو (12500 دلار آمریکا) برای هر سال خواهد بود. این درحالیست که شهریه دانشجویان گرایش های حقوق، مدیریت تجارت، علوم اجتماعی کمی گران تر از سایر رشته ها می باشد. ناگفته نماند که شهریه دانشجویان مقطع دکتری رایگان می باشد.

بورسیه تحصیلی متفاوتی برای دانشجویان بین المللی (مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و در برخی مواقع دانشجویان کارشناسی) در نظر گرفته شده است. تخمین زده شده است که دولت استونی قادر به در نظر گرفتن 500-300 یورو (570-340 دلار آمریکا) برای دانشجویان بین المللی و برای هر ماه خواهد بود، مبلغی که هزینه اقامت و دیگر مخارج زندگی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به استونی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل در دفارت تهران و شیراز می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و اعزام دانشجو به استونی برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به استونی و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی واقع در شهرهای تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و اعزام دانشجو به استونی  بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به استونی

1- بهترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به استونی کدام دانشگاه ها هستند؟

دانشگاه تارتو و دانشگاه فناوری تالین

2- بهترین شهرهای دانشجویی جهت اعزام دانشجو به استونی کدامند؟

شهرهای تالین و تارتو بهترین شهرهای دانشجویی در استونی می باشند.

3- آیا اعزام دانشجو به استونی مستلزم ارائه مدرک زبان است؟

بله، به دلیل ارائه بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی، ارائه مدرک زبان الزامی است.

4- هزینه تحصیل پس از اعزام دانشجو به استونی چه میزان است؟

هزینه تحصیل در استونی ارتباط مستقیم به رشته و دانشگاه مورد نظر دارد، اما به طور میانگین مابین 1,000 تا 7,500 یورو در سال خواهد بود.

5- هزینه زندگی دانشجویی در استونی چقدر است؟

به طور میانگین به 500 تا 600 یورو در ماه جهت مخارج زندگی دانشجویی نیاز است.

6- آیا هنگام تحصیل در استونی، دانشجویان اجازه کار حین تحصیل دارند؟

بله، با تحصیل در استونی دانشجویان مجوز کار در این کشور را خواهند داشت.

7- آیا جهت تحصیل در استونی، امکان در یافت بورسیه وجود دارد؟

بله، بورسیه هایی جهت دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است که مبلغی مابین 350 تا 500 یورو در ماه برای متقاضیان می باشد.

8- جهت تحصیل پزشکی در استونی باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟

بله، تحصیل رشته های پزشکی در استونی با آزمون ورودی همراه است.

9- مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی در استونی چند سال است؟

با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر، به سه تا چهار سال زمان نیاز است.

10- تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در استونی چند سال به طول می انجامد؟

تحصیل پزشکی شش سال و تحصیل دندانپزشکی پنج سال به طول خواهد انجامید.

11- آیا دانشگاه های استونی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟

در حال حاضر تنها دانشگاه تارتو در استونی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به استونی

  1. آرمین گفت:

    بعد از اتمام تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ،طبق اعلام 6 ماهه فرصت پیدا کردن کار، اگر این امر محقق نشد و فرد نتوانست کار پیدا کند تکلیف چیست؟ و سواال دوم برای پاسپورت و اقامت دایم بعد از فارغ التحصیلی باید چه کار کرد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اقامت تحصیلی منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود. برای اخذ اقامت دائم بهتر است تو مدت زمان ارائه شده کار پیدا نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *