تحصیل پزشکی در انگلستان

آیا متقاضی تحصیل پزشکی در انگلستان هستید؟ کشور انگلستان در حال حاضر از محبوب‌ترین مقاصد تحصیل پزشکی محسوب می‌شود. افرادی که متقاضی تحصیل پزشکی در انگلستان هستند، ممکن است سوالاتی از قبیل شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان چیست؟ هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان چقدر است؟ آیا تحصیل پزشکی در انگلستان شرط سنی و معدلی دارد؟ آیا برای تحصیل پزشکی در انگلستان نیازمند قبولی در آزمون ورودی هستیم؟ را در ذهن داشته باشند. اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات کامل و جامعی را درباره تحصیل پزشکی در انگلستان کسب کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چرا تحصیل پزشکی در انگلستان؟

چرا تحصیل پزشکی در انگلستان؟

کشور انگلستان که از قدرتمندترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است، در رتبه بندی اقتصادی جهان در رتبه ششم و در بین کشورهای اروپایی در رتبه سوم قرار دارد. نظام تحصیلی انگلستان یکی از بهترین نظام ها و سیستم های تحصیلی و از معتبرترین مدارک تحصیلی در همه کشورهای جهان می باشد. از جمله دلایل مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی می‌توان به شرایط ایده آل اقتصادی، تحصیلی، اجتماعی و سیاسی انگلستان اشاره کرد.

متقاضیانی که قصد پذیرش و تحصیل در انگلستان را دارند از مزیت های برخورداری از دانشگاه‌های برتر و معتبر جهانی، اشتغال با حقوق مکفی و مناسب و زندگی در آرامش و صلح در یک کشور پیشرفته بهره مند می شوند. استانداردها و کیفیت زندگی در شهرهای انگلستان به گونه ای است که با هر نوع سلیقه و سبک زندگی مطابقت دارد.

اگر طرفدار مد و زیبایی هستید یا مشتاق تحصیل در رشته مورد نظر در یک دانشگاه برتر جهانی و یا مشتاق خوردن غذا در رستوران ها و هتل های بین المللی و یا به دنبال یک جای دنج برای آرامش و استراحت هستید، همه را می توانید در کشور انگستان پیدا کنید.

دلایل مهاجرت اتباع خارجی به انگلستان

بر اساس گزارش های معتبر در سال 2022 بیشترین دلیل مهاجرت به انگلستان افراد خارجی، تحصیل و کار می باشد. از میان سیل عظیم مهاجران در حدود ۵۰ درصد برای اشتغال و کسب درآمد و ۲۷ درصد برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند. اتباع خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به قصد کار و اشتغال به این کشور مهاجرت می کنند و اتباع خارجی از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا به منظور تحصیل راهی این کشور می شوند.

علی رغم بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور اروپایی، بنا به دلایل قوی همچون قدرتمند بودن اقتصاد، تکلم مردم به زبان انگلیسی، بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی، اعتبار مدرک دانشگاهی و ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی این کشور در بالاترین فهرست مقاصد مهاجرت جای دارد.

بر همین اساس مشاوران و وکلای برجسته و مجرب موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی به منظور بررسی شرایط تحصیل پزشکی در کشور انگلستان به تهیه این مقاله پرداختند تا سوالات بی شمار در مورد این موضوع را پاسخ دهند و ابهامات موجود را رفع کنند.

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

متقاضیان تحصیل پزشکی در انگلستان می توانند از طریق تحصیل مقدمات اخذ تابعیت این کشور را نیز فراهم کنند. گرچه متقاضی صرفا با تحصیل در کشور انگلستان نمی تواند اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کند؛ اما با تحصیل در این کشور می تواند زمینه لازم را از طریق دیگر اخذ تابعیت فراهم کند. به طور کلی ویزای تحصیلی انگلستان بر اساس سیستم امتیازبندی(Point Based System) محاسبه می شود. به منظور اخذ ویزای تحصیلی متقاضی باید بالاترین امتیاز را کسب کند. معمولا امتیازها بر اساس موارد زیر می باشد:

  • ارائه گواهی تمکن مالی: ۱۰ امتیاز :به طور کلی گواهی تمکن مالی برای متقاضیان زیر ۱۷ سال به نام قیم این متقاضی و برای افراد بالای ۱۷ سال به نام خود متقاضی باید ارائه شود. قیم متقاضی و یا خود متقاضی باید گواهی را ارائه دهد که در حدود ۱۲۸۰ پوند را به طور ماهانه برای ۹ ماه در حساب متقاضی نشان دهد. در صورتی که به همراه متقاضی یک همراه نیز به کشور انگلستان سفر می کند، باید علاوه بر این مبلغ ماهانه در حدود ۱۰۰۰ پوند نیز برای همراه در حساب بانکی موجود باشد.
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس: ۱۰ امتیاز :در صورتی که متقاضی دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس باشد، ۱۰ امتیاز مدرک زبان را کسب می کند. متقاضیان زیر ۱۷ سال نیازی به ارائه این مدرک زبان ندارند.
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه: ۲۰ امتیاز :نامه پذیرش از دانشگاه (Case Letter) بر اساس مدارک ارائه شده توسط متقاضی به دانشگاه تعیین می شود. این مدارک شامل مدارک تحصیلی و دانشگاهی متقاضی و ریزنمره های آن ها، انگیزه نامه تحصیلی متقاضی و توصیه نامه های اساتید دانشگاه متقاضی می باشد.
تحصیل در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلستان به نام ویزای Tier 4 بر دو نوع است، ویزای General و ویزاس Child. افراد زیر ۱۷ سال باید ویزای Child و افراد بالای ۱۷ سال ویزای General را دریافت کنند. در ابتدا متقاضی باید برای درخواست ویزای دانشجویی خود تائیدیه پذیرش مطالعات CAS را اخذ کند. دانشگاه در صورتی این تائیدیه را صادر می کند که متقاضی واجد شرایط باشد.

ویزای تحصیلی Tier 4 کودکان

این ویزای تحصیلی برای کودکانی صادر می شود که کمتر از ۱۷ سال سن داشته باشند. کودکان متقاضی تحصیل پزشکی در انگلستان باید یا از طریق قیم قانونی خود اقدام کنند و یا این که در مدارس شبانه روزی انگلستان تحصیل کنند. بدین منظور کودکان نیاز به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی ندارند؛ اما آشنایی آن ها به زبان انگلیسی به عنوان یک امتیاز مثبت در برقرای ارتباط با دیگران و درک و فهم درس ها محسوب می شود.

از آن جا که این ویزا از طریق امتیازبندی اعطا می شود، برای اخذ ویزای کودکان متقاضی باید مجموعا ۳۰ امتیاز را کسب کند.هزینه تحصیل پزشکی در انگلستان در کالج های شبانه روزی این کشور سالانه در حدود ۲۵۰۰۰ پوند می باشد که این هزینه کل هزینه های خورد و خوراک، زندگی، محل اقامت و تحصیل را دربرمی گیرد. به منظور دریافت این نوع ویزا مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

  • ریزنمره های تحصیلی به همراه ترجمه آن ها
  • پاسپورت معتبر با ۶ ماه اعتبار
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن
  • رسید پرداخت شهریه مدرسه و یا کالج آموزشی
  • تائیدیه تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی والدین مبنی بر توانایی تامین هزینه های زندگی و تحصیل فرزند خود در مدت زندگی و تحصیل پزشکی در انگلستان

ویزای تحصیلی Tier 4 عمومی

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که بیشتر از ۱۷ سال سن داشته باشند و قصد تحصیل در کالج ها و دانشگاه‌های کشور انگلستان را داشته باشند. نوع ویزای تحصیلی Tier 4 بر اساس امتیازبندی به متقاضیان اعطا می شود، بنابراین متقاضی باید در مجموع ۴۰ امتیاز را کسب کند تا بتواند این ویزا را اخذ نماید. ویزای تحصیلی از این نوع برای متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انگلستان صادر می شود.

مدارک لازم اخذ پذیرش پزشکی انگلستان

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره پزشکی انگلستان را دارند، باید مدارک لازم را ارائه دهند. از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی انگلستان مدارک زیر را می توان نام برد:

کپی پاسپورت معتبرویزای متقاضی از طرف دانشگاه انگلستان
کپی ویزای تحصیلی انگلستاننامه تائیدیه از طرف دانشگاه انگلستان
مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافلانگیزه نامه تحصیلی
سوابق و رزومه علمی تحصیلیهدف نامه تحصیلی
آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی
مدارک لازم اخذ پذیرش پزشکی انگلستان

مدارک لازم اخذ پذیرش پزشکی انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

دانشگاه‌های پزشکی انگلستان دوره های کارشناسی ۴ ساله و ۶ ساله پزشکی را ارائه می دهند. دانشجویانی که موفق به اخذ دوره کارشناسی پزشکی شوند، در صورتی که واجد شرایط باشند، باید قبل از انتخاب دوره تخصصی خود یک دوره ۲ ساله آموزش بنیاد را بگذرانند. متقاضیان برای تحصیل پزشکی در انگلستان باید در دوره های پیشپزشکی یا Foundation شرکت کنند. علاوه بر این متقاضیان تحصیل پزشکی انگلستان باید در آزمون های مختلفی مانند آزمون های استعداد بالینی انگلستان وآزمون BMAT و آزمون GAMSAT نیز شرکت کنند. علاوه بر این متقاضیان باید دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و یا نمره ۳۸ در IB باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

دوره های Foundation، ALevel و GCSE

دوره های پیش پزشکی Foundation  و ALevel در انگلستان دوره های ۲ ساله ای است که در کالج های پزشکی انگلستان برگزار می شود. همه متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه‌های انگلستان را دارند، ملزم به شرکت در این دوره ۲ ساله می باشند. متقاضیان پس از شرکت در این دوره و کسب نمره لازم می توانند تحصیل پزشکی را در این کشور شروع کنند.

دوره پیش پزشکی Foundation

مدت تحصیل در دوره پیشپزشکی در حدود یک سال یا ۳ ترم تحصیلی می باشد. متقاضیانی می توانند در این دوره شرکت کنند که حداقل ۱۵.۵ سال داشته باشند. از مهم ترین شرایط شرکت در این دوره آمادگی دارا بودن مدرک مهارت زبان آیلتس ۴.۵ می باشد. متقاضیان با تحصیل در دوره های پیش پزشکی باید در دروس شیمی و زیست شناسی بالاترین نمره AAA را کسب کنند.

متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم دوره دبیرستان می باشند، می توانند قبل از ورود به دوره تحصیلی پزشکی در این دوره آمادگی تحصیل کنند. در صورتی که پس از تحصیل در این دوره آمادگی متقاضی ۷۵ درصد نمره را کسب کند، می تواند تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ۶ ساله پزشکی انگلستان را شروع کند. در صورتی که متقاضی به ۶۵ درصد سوال ها پاسخ درست داده باشد، می تواند در دوره کارشناسی ۴ ساله پزشکی انگلستان تحصیل کند.

دوره ALevel

مدت تحصیل در دوره آمادگی پیشپزشکی ALevel در حدود ۲ سال یا ۶ ترم تحصیلی می باشد اما متقاضیانی که دارای سطح علمی بالایی باشند، می توانند در دوره های فشرده یک ساله شرکت کنند و در درس های شیمی و زیست شناسی بالاترین نمره AAA را کسب کنند. متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دوره دهم دبیرستان می باشند، می توانند در دوره های آمادگی ALevel شرکت کنند و پس از کسب نمره لازم تحصیل در دوره پزشکی را شروع کنند.

متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند نیز می توانند با شرکت در این دوره مهارت زبانی لازم را کسب کنند. در واقع این دوره ۲ ساله را می توان دوره پیش دانشگاهی و یا معادل دوره یازدهم دبیرستان دانست. متقاضیان در این دوره با انتخاب واحدهای درسی و گذراندن دروس آمادگی لازم برای تحصیل در کالج ها و دانشگاه‌های پزشکی انگلستان را کسب می کنند. مهم ترین شرط تحصیل در این دوره دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ می باشد.

البته در صورتی که متقاضی فاقد این مدرک مهارت زبان انگلیسی باشد، می تواند از دانشگاه مورد نظر پذیرش مشروط بگیرد و ضمن تحصیل در این دوره مهارت زبان را نیز کسب کند.

دوره GCSE

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی انگلستان را دارند و دارای مدرک تحصیلی سوم راهنمایی یا هشتم دبیرستان را دارند، می توانند در دوره GCSE شرکت کنند و آمادگی لازم برای تحصیل پزشکی را کسب کنند. طول مدت تحصیل در این دوره ۲ سال می باشد و متقاضی پس از تمام شدن این دوره باید در دوره آمادگی ALevel شرکت کند. در واقع دوره GCSE معادل سال اول و دوم دبیرستان در ایران می باشد. متقاضیانی که فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی می باشند نیز می توانند در این دوره آمادگی شرکت کنند.

آزمون استعداد بالینی انگلستان UKCAT

برخی از برترین دانشگاه‌ها و کالج های پزشکی انگلستان پذیرش در آزمون UKCAT را به عنوان معیار پذیرش در دوره پزشکی می دانند. این آزمون که به صورت آنلاین برگزار می شود، به ارزیابی استدلال منطقی، نگرش، توانائی های شناختی و تفکر انتقادی متقاضیان می پردازد. متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سوالات می توانند به وب سایت UKCAT مواجعه کنند. دانشگاه‌های زیر نتیجه آزمون UKCAT را به عنوان معیار و ملاک برای پذیرش در این دانشگاه‌ها قبول دارند:

دانشگاه استون، دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه ابردین، دانشگاه بریستول، دانشگاه کاردیف، دانشگاه داندی، دانشگاه ادینبورگ، دانشگاه گلاسکو، دانشگاه اکستر، دانشگاه شرق انگلستان، دانشگاه کیلی، کالج کینگ لندن، دانشگاه پزشکی هول یورو، دانشگاه منچستر، دانشگاه وارویک، دانشگاه سنت جورج، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه شفیلد، دانشگاه بلفاست، دانشگاه لندن، دانشگاه لیورپول، دانشگاه منچستر، دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه پلیموت

آزمون BMAT

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های انگلستان را دارند، باید قبل از ارسال درخواست ثبت نام در این آزمون شرکت کنند و نمرهه لازم را کسب کنند. این آزمون پس از ارسال درخواست ثبت نام و معمولا در ماه نوامبر برگزار می شود. متقاضیان قبل از ارسال درخواست ثبت نام باید در این آزمون شرکت کنند. نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش در این آزمون برای دانشگاه ارسال خواهد شد.

آزمون GAMSAT

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر را دارند، باید در این آزمون شرکت کنند. متقاضیان قبل از ارائه درخواست تحصیل پزشکی باید در این آزمون شرکت کنند و نمره لازم کسب شده را در فرم درخواست ذکر کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی انگلستان

تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی انگلستان

متقاضی برای تحصیل در دوره کارشناسی پزشکی انگلستان باید از یک کالج پزشکی پذیرش دریافت کند. طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی پزشکی انگلستان ۲ سال می باشد و پس از آن دانشجویان باید در دوره پایه پزشکی شرکت کنند که طول مدت دوره پایه نیز ۲ سال است. پس از تمام شدن دوره ۴ ساله کارشناسی پزشکی دانشجویان باید در دوره های تخصصی تحصیل کنند. ورود به دوره های تخصصی پزشکی انگلستان بسیار رقابتی و سخت و نیازمند تلاش و کوشش علمی بیشتری می باشد. متقاضیانی که دارای شرایط لازم می باشند، می توانند در این دوره ۴ ساله پزشکی تحصیل کنند.

از جمله مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش در این دوره ۴ ساله دارای بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و همچنین دارا بودن نمره AAA در آزمون ALevel می باشد. دانشجویان پس از تمام شدن دوره تخصصی پزشکی که برای برخی تخصص ها تا ۷ سال طول می کشد، مدرک CCT( Certificate of Completing Training) را دریافت می کنند.

در صورتی که متقاضی تحصیل پزشکی انگلستان دارای مدرک دیپلم ۱۲ ساله دبیرستان با ریزنمره های تحصیلی عالی؛ اما فاقد مدرک مهارت زبان انگلیسی و یا رزومه علمی تحصیلی عالی باشد، می تواند در دوره پایه یک ساله بین المللی دانشگاه سنت جورج لندن تحصیل کند و با کسب ۷۵ درصد نمره و با موفقیت در مصاحبه علمی تحصیل در دوره ۶ ساله کارشناسی ارشد پزشکی انگلستان را شروع کند. در صورتی که متقاضی ۶۵ درصد نمره را کسب کند، می تواند تحصیل در دوره ۳ ساله علوم بیومدیکال پزشکی انگستان را آغاز کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی انگلستان

تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی انگلستان

دانشگاه‌های پزشکی انگلستان

یکی از نگرانی های متقاضیان ایرانی برای تحصیل در کشورهای خارجی مورد تائید بودن آن دانشگاه از نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت می باشد. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که دانشجو با تمام شدن دوره پزشکی خود اگر قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشد، با مورد تائید بودن دانشگاه و مدارک دانشگاهی صادر شده در آن کشور با خیال راحت به کشور خود بازمی گردد و به اشتغال و طبابت می پردازد و یا به تحصیل خود ادامه می دهد.

با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی و رنکینگ جهانی QS، Times و Shanghai فهرست دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت برای ورودی های سال تحصیلی 2022۲۰۲۱ مشخص شد. بر اساس رای صادر شده در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری فهرست دانشگاه‌های مورد تائید وزارت متبوع برای ورودی های سال تحصیلی 2022۲۰۲۱ به شرح زیر می باشد.

این فهرست هر سال مورد بازبینی و بررسی قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفا دانشگاه‌های موجود در این فهرست جهت ادامه تحصیل مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند.

علاوه بر این با توجه به مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، امکان انتقال دانشجویان به داخل کشور که از ابتدای سال ۲۰۱۹ تحصیل خود را در یکی از دانشگاه‌های مورد تائید خارج از کشور آغاز کرده اند، ممنوع است و در صورت تمام شدن دوره تحصیلی این افراد، مدارک صادره بر طبق ضوابط اعلام شده قابل ارزشیابی می باشد.

تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های انگلستان نیازمند استفاده از اطلاعات و تجربیات یک وکیل مهاجرت به انگلستان زبده است که شما میتوانید در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی میتوانید به بهترین وکلای مهاجرتی دسترسی داشته باشید.

دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت ایران 2022

بر اساس رای صادره در جلسه شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در مورد بازنگری در فهرست دانشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت در مورد ورودی های سال های تحصیلی 2022۲۰۲۱، فهرست دانشگاه‌های پزشکی بلژیک مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به قرار زیر می باشد:

 دانشگاه آنجلیاروسکیندانشگاه دورهامدانشگاه متروپولیتن منچستر
دانشگاه آستوندانشگاه ادینبورگ ناپیردانشگاه میدل ساکس
دانشگاه بانگوردانشگاه گلاسکو کالدونیادانشگاه نیوکسل
دانشگاه بریک بک لندندانشگاه امپریال کالج لندندانشگاه نورت آمبریا
دانشگاه بورنیموتدانشگاه کیلدانشگاه ناتینگهام
دانشگاه برینگتون و ساکسسدانشگاه کینگ کالج لندندانشگاه اوپن
دانشگاه برونل لندندانشگاه کینگ استوندانشگاه آکسفورد بروکر
دانشگاه کاردیفدانشگاه لانکاستردانشگاه پلی موت
دانشگاه کاونتریدانشگاه جان مورز لیورپولکالج لیورپولدانشگاه کوئین مری لندن
دانشگاه دمونت فورددانشگاه کالج پزشکی لندندانشگاه کوئین بلفاست

اسامی دیگر دانشگاه‌های پزشکی مورد تایید

  • روبرت گوردن
  • رویال هولووای
  • سنت جورج لندن
  • سوانسا
  • اکستر
  • منچستر
  • شفیلد
  • وارویک
  • یوسی ال
  • آلستر
  • کنت
  • آبردین
  • اندروز
  • بث
  • بیرمنگام
  • بردفورد
  • برایتون
  • بریستول
  • کمبریج
  • لنکشیر مرکزی
  • داندی
  • ایست آنجلیا
  • ادینبورگ
  • اکسس
  • گلاسکو
  • گرینویچ
  • هرت فوردشایر
  • هاردرزفیلد
  • هال
  • لیدز
  • لیکستر
  • لینکلن
  • لیورپول
  • ناتینگهام
  • آکسفورد
  • سالفورد
  • سوت تامپون
  • استرلینگ
  • استرت سلاید
  • سری
  • ساکسز
  • دانشگاه غربی انگلستان
  • موسسه آموزش عالی غربی اسکاتلند
  • وست مینستر
  • وول ورهامپتون
  • یورک
  • پورتس موت
  • ریدینگ

اقامت و تابعیت انگلستان پس از تحصیل پزشکی

اقامت و تابعیت انگلستان پس از تحصیل پزشکی

در میان روش های اخذ اقامت و تابعیت انگلستان، بهترین و راحت ترین روش تحصیل در این کشور است. گرچه خود تحصیل موجب اخذ اقامت این کشور نمی شود اما می تواند زمینه لازم برای اخذ این تابعیت در آینده را فراهم کند.دانشجویان پس از فارغ تحصیلی از ۶ ماه تا یک سال فرصت جستجوی کار در این کشور را دارند. این افراد در این مدت می توانند با جست و جو و یافتن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود ویزای کار این کشور را اخذ کنند.

پس از ۵ سال کار در این کشور متقاضیان می توانند برای اخذ اقامت دائم انگلستان اقدام کنند. متقاضی اخذ تابعیت و شهروندی انگلستان باید واجد شرایط باشد و مواردی را رعایت کند. از جمله مهم ترین این شرایط موارد زیر را می توان ذکر کرد:

  • متقاضی در مدت ۱۰ سال زندگی در کشور انگلستان مرتکب جرم و جنایتی نشده باشد و وجود وی در این کشور تهدیدی برای این کشور محسوب نشود.
  • باید قبل از ارائه درخواست تابعیت انگلستان به مدت ۵ سال در این کشور زندگی کرده باشد.
  • بیشتر از ۱۸ سال داشته باشد.
  • نباید در یک سال گذشته بیشتر از ۳ ماه در خارج از کشور انگلستان زندگی کرده باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی و زندگی در انگلستان

به طور کلی هزینه های زندگی افراد در کشورهای دیگر بر اساس الگوی مصرف و سبک زندگی هر فرد متفاوت است. هزینه های زندگی در کشور انگلستان در میان دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است. هزینه های تحصیل در این کشور نیز در سطح بالایی است. دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه های دانشجویی، کمک هزینه های تحصیلی و وام های دانشجویی تا حدودی هزینه های تحصیل خود را تامین کنند.به طور متوسط هزینه های تحصیل پزشکی در کشور انگلستان سالانه در حدود ۳۵.۰۰۰ پوند تا ۴۵.۰۰۰ پوند است.

البته برخی از دانشگاه‌ها ممکن است از این میزان بیشتر و یا کمتر شهریه از دانشجویان بین المللی دریافت کنند. به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در شهر لندن در حدود ۱۲۸۰ پوند و در شهرهای کوچکتر انگلستان در حدود ۱۰۸۰ پوند می باشد. هزینه دوره Foundation و ALevel سالانه در حدود ۸۰۰۰ یورو تا ۱۳۰۰۰ یورو می باشد. میزان تمکن مالی برای تحصیل پزشکی در انگلستان در حدود ماهانه ۱۰۰۰ یورو تا ۱۲۰۰ یورو می باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی و زندگی در انگلستان

هزینه های تحصیل پزشکی و زندگی در انگلستان

مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان

دانشجویانی که در حال تحصیل و زندگی در انگلستان می باشند، از مزایای شگفت تحصیل و اقامت در این کشور بهره مند می شوند. یکی از مهم ترین این مزیت ها زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان و اروپا می باشد. به طور کلی برخی از مهم ترین مزایای تحصیل و اقامت در انگلستان عبارت است از:

  • تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان با رتبه بندی و رنکینگ های بالا
  • دریافت مدرک پزشکی در ۵ سال
  • تحصیل در برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان
  • تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی
  • برخورداری ۹۰ درصد از دانشجویان پزشکی از بورسیه پزشکی و یا کمک هزینه های تحصیلی
  • بالا بودن استانداردهای زندگی در انگلستان
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از تمام شدن دوره تحصیلی
  • قرابت و نزدیکی جغرافیایی به ایران در مقایسه با کشورهای کانادا و آمریکا و استرالیا
  • اخذ راحت پذیرش پزشکی
  • برخورداری از بیمه دانشجویی ۶ ماه پس از شروع تحصیل
  • معتبر بودن مدارک دانشگاهی دانشگاه‌های انگلستان
  • تنوع فرهنگی موجود در انگلستان و آشنایی با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف
  • زندگی در هر شهر و محل این کشور با اخذ اقامت دائم پس از فارغ تحصیلی و اشتغال
  • تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی
  • برخورداری از بیمه و خدمات پزشکی رایگان
  • بالا بودن کیفیت آموزشی
  • بالا بودن سطح امکانات رفاهی
  • قدرتمند بودن اقتصاد و رونق و ثبات اقتصادی
  • زندگی در یک کشور ایده آل و پیشرفته
  • امنیت اجتماعی و سیاسی
  • حمایت دولت انگلستان از مهاجران
  • فرصت های شغلی مختلف برای مهاجران
  • جاذبه های تاریخی و تلفیق سنت و مدرنیته در انگلستان
  • فستیوال ها و مراسم و جشن های هنری گوناگون در انگلستان
  • زندگی در یک کشور پیشگام در زمینه علمی و صنعتی
  • ثبات مالی و اقتصادی انگلستان علی رغم بحران های مالی در کشورهای اروپایی
  • رشد و توسعه سرمایه گذاری خارجی
  • وجود ۵ دانشگاه انگلستان در میان ۲۰ دانشگاه برتر جهان
  • پایین بودن نرخ بیکاری ( کمتر از ۹.۳ در سال ۲۰۱۹) و وجود فرصت های شغلی مناسب
مزایای تحصیل پزشکی و زندگی در انگلستان

مزایای تحصیل پزشکی و زندگی در انگلستان

در این مقاله همه موارد درباره تحصیل پزشکی در انگلستان مورد بررسی دقیق و علمی قرار گرفت. از مجموع موارد شرح داده شده می توان نتیجه گیری کرد که متقاضی می تواند به زبان انگلیسی در کشور انگلستان تحصیل کند و از مزیت های فراوان تحصیل پزشکی در این کشور برخوردار شود.

معتبر بودن دانشگاه‌های پزشکی و مطرح بودن این دانشگاه‌ها در سطح جهان، و بالا بودن کیفیت و استانداردهای زندگی در این کشور باثبات و امن اروپایی را می توان از مهم ترین مزایای تحصیل در این کشور دانست. دانشجو با تحصیل پزشکی در انگلستان فرصت بزرگ زندگی در با کیفیت ترین و با ثبات ترین کشور اروپا از لحاظ اقتصادی و اجتماعی و سیاسی را خواهد داشت.

از مجموع موارد ذکر شده برای تحصیل پزشکی در انگلستان این طور نتیجه می گیریم که علی رغم بالابودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور، بنا به دلایل فراوانی این کشور در زمره برترین مقاصد مهاجرتی متقاضیان ایرانی محسوب می شوند. برخی از مهم ترین دلایل این جذابیت می توان بالابودن استانداردهای زندگی، امکانات رفاهی و امنیت و ثبات اقتصادی و وجود برترین دانشگاه‌های جهان در این کشور را برشمرد.

تحصیل پزشکی در انگلستان با اصطهباناتی

اگر با همه مزیت ها و موارد مثبت شرح داده شده در مورد تحصیل پزشکی در انگلستان مردد هستید، می توانید از خدمات مشاوره مهاجرتی موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی بهره مند شوید. مشاوران برجسته و مجرب موسسه ما در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد با سابقه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی بهترین گزینه مهاجرتی را به متقاضیان ارائه می دهند و از ابتدای تشکیل پرونده مهاجرت تحصیلی تا رسیدن به مقصد در کنار آن ها خواهند بود تا این مسیر دشوار و پیچیده را با راهنمایی ها و مشاوره های مفید هموار سازند.

شرایط لازم برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی انگلستان

شرایط ورود بین دانشکده‌های پزشکی در انگلستان متفاوت است. بنابراین برای اطلاع از شرایط دقیق هر دانشگاه، بهتر است به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید. با این حال، به عنوان یک قاعده، اکثر دانشگاه‌های انگلستان به یک رزومه تحصیلی قوی در دروس شیمی و زیست شناسی نیاز دارند. اگر در مورد الزامات یک دانشگاه اطمینان ندارید، می‌توانید با خدمات پذیرش آن دانشگاه تماس بگیرید.

شما برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان، نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارید و باید مدرک آیلتس با حداقل نمره لازم را برای اخذ پذیرش ارائه دهید. همچنین شما می‌توانید آزمون انگلیسی معادل آن را نیز ارائه دهید. برخی از دانشگاه‌ها مدرک HKDSE سطح 4 یا آزمون SELT – Secure English Language را نیز از شما می‌پذیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است تا وب‌سایت دانشکده پزشکی مورد نظر خود را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام آزمون‌های زبان انگلیسی را می‌پذیرند.

شایان ذکر است که اکثر دانشگاه‌های انگلستان در تعداد پذیرش دانشجویان بین‌المللی رشته پزشکی، دارای ظرفیت هستند. این مقدار حدود 7.5٪ است. بنابراین رقابت برای ورود بسیار زیاد است. یک راه خوب برای افزایش شانس خود، جدای از شایستگی‌های آکادمیک و رزومه قوی، کسب تجربه کاری پزشکی برای نشان دادن تعهد خود به عرصه پزشکی است.

مصاحبه ورود به دانشگاه پزشکی

اگرچه برخی از دانشگاه‌ها مصاحبه‌های تلفنی یا ویدیوکال را ارائه می‌دهند؛ اما برخی از دانشگاه‌ها از متقاضیان بین‌المللی می‌خواهند که برای مصاحبه خود به بریتانیا سفر کنند. بنابراین برای هزینه‌های احتمالی پرواز خود آمادگی داشته باشید! در صورتی که می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در حوزه مصاحبه با هیئت علمی دانشگاه مورد نظر کسب کنید، باید به وبسایت همان دانشگاه مراجعه کنید یا با مسئولین آن تماس برقرار کنید.

چرا باید در انگلستان به تحصیل پزشکی بپردازیم؟

این مقاله به توضیح موارد مهم تحصیل پزشکی در انگلستان پرداخت. یکی از مهم ترین و بزرگترین مزیت های تحصیل پزشکی در انگلستان اعتبار و ارزش علمی مدرک پزشکی این کشور می باشد. اگر قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های مطرح و برتر در سطح جهان را دارید، اگر می خواهید در مدت پنج سال مدرک پزشکی خود را دریافت کنید، اگر قصد تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارید، تحصیل پزشکی در انگلستان را به شما پیشنهاد می کنیم.

بیشتر دانشجویان با برخورداری از بورسیه پزشکی و یا کمک هزینه های تحصیلی می توانند هزینه های تحصیل خود در انگلستان را تامین کنند. از مزیت های مهم تحصیل پزشکی در انگلستان بالا بودن استانداردهای زندگی، امکان اخذ اقامت دائم پس از تمام شدن دوره تحصیلی، قرابت و نزدیکی جغرافیایی به ایران و اخذ راحت پذیرش پزشکی را می توان ذکر کرد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را دارید، مقاله های موسسه حقوقی و مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی را دنبال کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات مشاوره ای این موسسه برتر برخوردار شوید.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در انگلستان

در این بخش پاسخ تمامی سوالات خود را درباره تحصیل پزشکی در انگلستان بیابید.

1- مقاطع تحصیل پزشکی انگلستان چیست؟

دوره کارشناسی پزشکی و دوره کارشناسی ارشد پزشکی

2- مدارک لازم تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی انگلستان چیست؟

دارا بودن نمره های بالا در زیست شناسی و شیمی و ریاضیات دوره دبیرستاندارا بودن مدرک دیپلم دبیرستاندارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس

3- انواع ویزای تحصیلی انگلستان کدامند؟

ویزای تحصیلی انگلستان به نام ویزای Tier 4 بر دو نوع است، ویزای General و ویزاس Child. افراد زیر ۱۷ سال باید ویزای Child و افراد بالای ۱۷ سال ویزای General را دریافت کنند.

4- هزینه تحصیل پزشکی کشور انگلستان چقدر است؟

هزینه های تحصیل پزشکی در کشور انگلستان سالانه در حدود ۳۵.۰۰۰ پوند تا ۴۵.۰۰۰ پوند است. هزینه دوره Foundation و ALevel سالانه در حدود ۸۰۰۰ یورو تا ۱۳۰۰۰ یورو می باشد.

5- هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان چقدر است؟

به طور کلی هزینه های زندگی دانشجویی در شهر لندن در حدود ۱۲۸۰ پوند و در شهرهای کوچکتر انگلستان در حدود ۱۰۸۰ پوند می باشد.

6- مدارک مهم تحصیل کارشناسی پزشکی انگلستان چیست؟

مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش در این دوره ۴ ساله دارای بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس ۷ و همچنین دارا بودن نمره AAA در آزمون ALevel می باشد.

7- شرکت در دوره GCSE برای چه متقاضیانی الزامی است؟

متقاضیانی که قصد تحصیل در دوره های پزشکی انگلستان را دارند و دارای مدرک تحصیلی سوم راهنمایی یا هشتم دبیرستان را دارند، می توانند در دوره GCSE شرکت کنند.

8- مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی انگلستان چیست؟

کپی پاسپورت معتبرکپی ویزای تحصیلی انگلستانمدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس و یا تافلسوابق و رزومه علمی تحصیلیآخرین مدرک تحصیلی دانشگاهیویزای متقاضی از طرف دانشگاه انگلستان

9- مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان کدامند؟

دریافت مدرک پزشکی در ۵ سالتحصیل در برترین دانشگاه‌های پزشکی جهانتحصیل به زبان انگلیسی برخورداری ۹۰ درصد از دانشجویان پزشکی از بورسیه پزشکی و یا کمک هزینه ها

10- چه متقاضیانی می توانند در دوره ALevel شرکت کنند؟

متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی دوره دهم دبیرستان و یا فاقد مهارت زبانی باشند، می توانند در دوره های آمادگی ALevel شرکت کنند و سپس تحصیل در دوره پزشکی را شروع کنند.

11- دانشگاه‌های پزشکی انگلستان مورد تائید وزارت بهداشت ایران کدامند؟

موسسه آموزش عالی آنجلیاروسکین، آستون، بانگور، بریک بک لندن، بورنیموت، برینگتون و ساکس، برونل لندن، کاردیف، کاونتری و…

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *