تحصیل در کوبا

تحصیل در کوبا ؛ کشور کوبا یکی از مستعمره های اسپانیا بوده است، این درحالیست که این کشور مشهورترین مقصد فرهنگی و گردشگری در آمریکای لاتین می باشد. پس از کسب استقلال در سال 1902، این کشور به بهشتی برای گردشگران تبدیل گشت. در طول آن زمان بسیاری از کوبایی ها به آمریکا مهاجرت کردند، به کشوری که تنها 90 مایل ( از سمت دریا ) با کوبا فاصله داشت. امروزه بازدیدکنندگان کوبا محصور در فرهنگ و جاذبه های طبیعی این کشور می شوند. این درحالیست که دیگر جاذبه های این کشور مواردی نظیر : معماری های بسیار زیبا، ساختمان های بسیار بلند، موسیقی های زنده فراوان، کوه های نوک تیز و سواحل ماسه ای سفید را در بر خواهد گرفت. کسانی که قصد تحصیل در کوبا را در سر دارند قادر به اخذ مشاغل بسیار عالی در شرکت ها می باشند چرا که این کشور خانه 22500 دانشجوی بین المللی می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در کوبا

پایتخت این کشور شهر هاوانا Havana می باشد، شهری که به عنوان سومین شهر در آمریکا از نظر بزرگی در نظر گرفته می شود. نام مستعار این کشور ” کلید جهان جدید ” می باشد، شهری که بدلیل وجود استعمارگران اروپایی از شهرت بسیار والایی برخوردار است. این کشور به عنوان مهم ترین مرکز تجاری که معمولا مورد هجوم دزدان دریایی قرار می گیرد شناخته می شود. شهر Havana قلعه های قدیمی بسیاری را در خود جای داده است، قلعه هایی که موجب فریبندگی این کشور در قرون وسطی شد. یکی از این قلعه های مشهور ” El Morro ” می باشد، قلعه ای بسیار زیبا که مورد محافظت نگهبانان بسیاری قرار گرفته است. امروزه شهر Havana به دلیل ارتقای سطح هنر، پذیرا بودن هنرهای بین المللی، موسیقی های جشنواره ای هر ساله نظیر : جشن جاز بین المللی هاوانا، جشن رقص بالت در هاوانا و جشنواره های فیلم بین المللی هاوانا از شهرت والایی برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کوبا ، آموزش عالی در این کشور، درخواست جهت پذیرش در دانشگاه، اخذ ویزا و شناخت بهترین مکان برای اقامت دانشجویان این مقاله را مطالعه نمایید.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) شیراز میتوانند به شما در اخذ پذیرش تحصیل در کوبا از دانشگاه های تایید شده توسط وزارت علوم ایران  برای متقاضیان تحصیل در کوبا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به کوبا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به کوبا معمولا از طریق تحصیل در کوبا اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیل در کوبا نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی کوبا میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت به کوبا می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار در کوبا و سرمایه گذاری در کوبا نیز وجود دارند. تابعیت کوبا از طریق تولد فرزند در کوبا از این قاعده در این کشور وجود ندارد.

دانشگاه های کوبا

بیش از 60 دانشگاه در کوبا وجود دارد که همه ی آنان دولتی می باشند. باید بدانید که مبحث آموزش عالی در کوبا سه مرحله ای می باشد این مراحل مواردی نظیر : کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بر خواهد گرفت. مرحله اول ( مقطع کارشناسی ) چهار سال به طول می انجامد، این درحالیست که دانشجویان گرایش پزشکی ملزم به پنج یا شش سال تحصیل خواهند بود. ناگفته نماند که گرایش پزشکی در این کشور متقاضیان بسیاری را در خود جای داده است. دانشگاه های کوبا موقعیت های شغلی بسیاری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. در چند دهه ی اخیر شهرت این کشور به دلیل سرمایه گذاری بر بخش آموزش عالی بوده است. باید بدانید که در سال های اخیر بودجه بسیاری برای بخش آموزش عالی در نظر گرفته شده است.  دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی این کشور جهت تحصیل در کوبا پیشنهاد میگردد.

تعدادی از دانشگاه ها و کالج های آمریکا، تحصیل در کوبا ( به عنوان بخشی از برنامه های خود ) را به افراد پیشنهاد می کنند. این دانشگاه ها و کالج ها مواردی نظیر : دانشگاه شمالی Carolina در Chapel Hill، کالج Burlington و دانشگاه آمریکایی را در بر خواهند گرفت.

باید بدانید که شش تا از دانشگاه های کوبا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS و آمریکای لاتین در سال 2015 قرار گرفتند. این دانشگاه ها عبارتند از :

دانشگاه de La Havana

این دانشگاه بالاترین رتبه را در میان دانشگاه های کوبا دارد. این در حالیست که دانشگاه de La Havana در رتبه 38 جهانی در سال 2015 قرار گرفت. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کوبا در نظر گرفته می شود که در سال 1728 تاسیس گشت. ناگفته نماند که به طور کلی این موسسه به عنوان یک موسسه مذهبی در نظر گرفته می شود. در حال حاضر دانشگاه de La Havana 16 دانشکده را در خود جای داده است. گرایش های پیشنهادی در این دانشگاه، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم انسانی خواهند بود. مبلغ شهریه برای دوره های کارشناسی حدود 28200 دلار – دلار آمریکا خواهد بود. این درحالیست که بورسیه های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود.

دانشگاه Oriente Santiago de Cuba

این دانشگاه در بندر زیبای Santiago de cuba واقع شده است. دانشگاه de Oriente Santigo de Cuba در سال 1947 تاسیس شد. این دانشگاه به عنوان دومین موسسه آموزش عالی در کوبا در نظر گرفته می شود. این دانشگاه 11 دانشکده و 3 محوطه دانشگاهی را در خود جای داده است که همگی در شهر Santiago de Cuba قرار گرفته اند. دانشگاهOriente  De تحصیل در گرایش های بسیاری نظیر : علوم طبیعی، کشاورزی، علوم اجتماعی و … را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. شعار این دانشگاه ” علم و هوشیاری ” ( ciencia y Conciencia – به زبان اسپانیایی ) خواهد بود. باید بدانید که این دانشگاه در رتبه 141 دانشگاه های جهانی QS قرار دارد.

دانشگاه Ciudad Jose Antonio Echeverria

باید بدانید که دانشگاه Ciudad Jose Antonio Echeverria به عنوان برترین دانشگاه کوبا در نظر گرفته می شود. این دانشگاه به سال 1964 تاسیس گشت، دانشگاهی که تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را به افراد پیشنهاد می کند. این دانشگاه 7 دانشکده و یک محوطه اصلی دانشگاهی را در خود جای داده است که همگی در پایتخت این کشور شهر هاوانا واقع شده اند. ساختمان های این دانشگاه از معماری های بسیار زیبایی برخوردارند. ناگفته نماند که دانشگاه Ciudad Jose Antonio Echeverria در رتبه 300 دانشگاه برتر آمریکای لاتین قرار دارد.

تحصیل در کوبا

دانشگاه مرکزی Marta Abreu de Las Villas

این دانشگاه در سال 1952 تاسیس گشت، دانشگاهی که دو محوطه دانشگاهی اصلی را در خود جای داده است که یکی از آنان در قلب کوبا و در شهر santa clara و دیگری کمی دورتر می باشد و به عنوان دانشگاه ” de Montana ” شناخته می شود و در Topes de Collantes واقع شده است. این دانشگاه 13 دانشکده را در خود جای داده است و حدود 4000 دانشجو را به خود اختصاص داده است. دانشگاه مرکزی Marta Abreu de Las Villas تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به افراد پیشنهاد می کند و تحصیل در گرایش هایی نظیر : حقوق، روانشناسی، علوم انسانی و علوم را در اختیار افراد قرار می دهد. ناگفته نماند که اخیرا اخذ مدرک کارشناسی روزنامه نگاری در این دانشگاه به دانشجویان پیشنهاد می شود.

دانشگاه de Cienfuegos Carlos Rafael Rodriguez

دانشگاه de Cienfuegos Rafael Rodriguez در شهر بسیار زیبای Cienfuegos واقع شده است که به عنوان La Perla del Sur ( مروارید جنوب ) شناخته می شود. به کسانی که قصد تحصیل در کوبا را در سر دارند فرصت تحصیل در موسسات آموزش عالی به همراه لذت بردن از سواحل گرمسیر ( سواحلی در جنوب جزیره ) داده خواهد شد. این دانشگاه در سال 1970 تاسیس گشت. دانشگاه  De Cienfuegos Carlos Rafael Rodriguez، 4 دانشکده با نام های دانشکده علوم زمینی، علوم اقتصادی و سرمایه گذاری، مهندسی، علوم اجتماعی و علوم انسانی را در خود جای داده است. باید بدانید که این دانشگاه در رتبه 300 دانشگاه برتر آمریکای لاتین قرار دارد.

شرایط زندگی در کوبا

بزرگترین جزیره کوبا در دریای Caribbean قرار دارد. این را بدانید که کشور کوبا در 90 مایلی جنوب سواحل فلوریدا واقع شده است. از ملت های همسایه این کشور مواردی نظیر : Bahamas, Jamaica, Haiti و جمهوری دومینیکن را در بر خواهد گرفت. کشور کوبا از نظر جغرافیایی کوچک می باشد، اما از نظر هویت ملی در دامنه گسترده ای قرار گرفته است. علت شهرت منطقه Caribbean به دلیل وجود آب و هوای گرم، سواحل بسیار زیبا، نحوه زندگی زبانزد و سایر موارد دیگر خواهد بود.

از زمانی که Fidel Castro ceded در سال 2006 بر برادر خود Raul قدرت یافت، نحوه زندگی در کوبا کمی تغییر پیدا کرد. اگر شما به سیاست های گذشته این کشور بنگرید، متوجه می شوید که زندگی در کوبا تجارب بسیار ارزنده ای را به دنبال خواهد داشت. چرا که مردم این کشور بسیار مهمان نواز می باشند و همیشه آفتابی ثابت بر فراز این کشور مشاهده می شود. کسانی که قصد تحصیل در کوبا را در سر دارند قادر به استفاده از تمامی جزیره های آفتابی Caribbean می باشند. ناگفته نماند که بسیاری از افراد به قصد رفتن به سواحل، استفاده از موسیقی و برقراری ارتباط با مردم کوبا و شناخت فرهنگ آنان به این کشور مهاجرت می کنند. باید بدانید که زندگی در کوبا سرشار از کشفیات جدید و به طور کلی لذت بردن از زندگی خواهد بود.

علاوه بر شهر هاوانا، از دیگر مقاصد معروف در کوبا مواردی نظیر : Trinidad de Cuba و Valle de los Ingenios را در بر خواهد گرفت. این درحالیست که هر دوی این شهرها در میراث جهانی UNESCO از اهمیت بسیار والایی برخوردارند. از دیگر دلایل شهرت این کشور به دلیل وجود کاخ های تاریخی و قدیمی، ساختمان هایی که به شیوه مستعمران ساخته شده اند و آثار سلطنت و حکمرانی فاتحان اسپانیایی خواهد بود. Santiago de Cuba به عنوان دومین شهر بزرگ در این کشور شناخته می شود که بدلیل برگزاری جشن های سالیانه از شهرت بسیار والایی برخوردار است. از دیگر جلوه های دیگری که موجب تحصیل در کوبا شده است، مبلغ شهریه مقرون به صرفه در دانشگاه های کوبا، هزینه های درمانی پایین و … را شامل می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی دانشجویی در شهرهای اصلی کوبا مطالب ذکر شده در ذیل را مطالعه نمایید.

شهر هاوانا

هاوانا پایتخت کشور کوبا، از بزرگترین شهرهای Caribbean به حساب می آید و به عنوان فریبنده ترین شهرهای آمریکای لاتین در نظر گرفته می شود. این شهر امکانات بسیاری در اختیار محصلان کوبا قرار می دهد. مردمی دوستانه، هنرهای بین المللی، موسیقی های موجود در جشنواره ها، شب های بسیار زیبا و آشپزخانه های بسیار عالی همه و همگی از دیگر دلایل مهاجرت دانشجویان به این کشور به حساب خواهند آمد. شهر هاوانا به سه دسته، شهر قدیمی هاوانا، Vedado ( مرکز فعالیت های تجاری ) و شهر جدید هاوانا تقسیم خواهد شد. ناگفته نماند که هر ساله این شهر میلیون ها نفر گردشگر را به خود جذب می کند. این درحالیست که این شهر یکی از میراث های فرهنگی UNESCO ( در سال  1982 ) به حساب آمد.

از دیگر تصاویر خیره کننده این شهر مواردی نظیر : خودروهای آمریکایی، شعارهای انقلابی، دیوارهای رنگارنگ، در صف قرار گرفتن جهت خرید از مغازه ها، معماری های مربوط به زمان استعمار، سیگارهای کوبایی، باشگاه های عجیب و غریب کوبایی و رقص Latino را در بر خواهد گرفت. وجود فرهنگی غنی در این کشور به منزله کشف دامنه گسترده ای از موزه ها، کاخ ها، میدان های عمومی، خیابان های وسیع، کلیساها، قلعه ها، نمایشگاه های هنری و اجرای موسیقی زنده خواهد بود.

شهر هاوانا به عنوان خانه قدیمی ترین و برترین دانشگاه های جهان در نظر گرفته می شود. یکی از این مثال ها دانشگاه de la Havana می باشد که در سال 1728 تاسیس گشت. این دانشگاه شهرت بسیاری در میان دیگر موسسات آموزش عالی آمریکای لاتین خواهد داشت.

شهر سانتا کلارا Santa Clara

Santa Clara در مرکز این کشور واقع شده است و به عنوان پنجمین شهر در کوبا از نظر بزرگی و شهرت می باشد. اگر شما به دنبال کسب تجارب بسیار عالی در کوبا هستید، باید بدانید که شهر santa clara بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود. از دلایل دیگر شهرت این شهر وجود پارک vidal ( pargue Vidal – به زبان اسپانیایی )، یکی از قدیمی ترین پارک ها که ملاقات های بسیاری ( به خصوص برای افراد مجرد ) در آن صورت می گیرد و اجرای گروه phiharmonic خواهد بود. مرکز رقص در منطقه colonia Espanola ،شهر santa clara می باشد، منطقه ای که فرصت لذت بردن از رقص های مشهور کوبایی و موسیقی های سنتی را در اختیار افراد قرار می دهد. باید بدانید که شهر santa clara خانه بسیاری از آرامگاه های بزرگ خواهد بود.

دانشگاه مرکزی Marta Abreu de Las Villas در شهر Santa Clara واقع شده است. در حال حاضر این دانشگاه 35000 دانشجو از 47 کشور مختلف را در خود جای داده است. این دانشگاه همکاری های گسترده ای با موسسات موجود در آلمان، آرژانتین، برزیل، کانادا، فرانسه، اسپانیا و دیگر کشورهای ماورای جهان خواهد داشت.

شهر سانتیاگو دِکوبا Santiago de cuba

شهر Santiago de cuba یک ساعت رانندگی جهت رفتن به سواحل را می طلبد. شهرSantiago de cuba فرصت لذت بردن از سواحل کوبا را برای افراد فراهم می کند. دومین شهر بزرگ در کوبا شهر Santiago de cuba خواهد بود، شهری بندری که بدلیل وجود دریای Caribbean از اهمیت والایی برخوردار است. در طول قرن 18 و 19 بسیاری از افراد فرانسوی و بریتانیایی به این شهر مهاجرت کردند، باید بدانید که به دلیل مهاجرت این افراد و تاثیرات چشمگیر اسپانیایی ها و آفریقایی ها فرهنگ این کشور به صورت ترکیبی شد. باید بدانید که شهر Santiago de Cuba خانه بسیاری از افراد با مذاهب مختلف نظیر : voodoo و Santeria خواهد بود. ناگفته نماند که از دیگر دلایل شهرت این کشور، مهاجرت همسایگان Haiti خواهد بود.

Santiago de cuba یکی از غنی ترین فرهنگ ها در کشور کوبا را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که بسیاری از موسیقی دانان مشهور در این شهر به دنیا آمده اند و این منطقه را به بهترین شهر موسیقی تبدیل کرده اند. از دیگر دلایل شهرت این شهر به دلیل وجود رقص های قدیمی، جشن های سالیانه و موسیقی conga در خیابان ها خواهد بود.

این شهر به عنوان خانه دانشگاه de Oriente در نظر گرفته می شود. دانشگاهی که رتبه دوم ( از نظر اعتبار ) در کشور کوبا را به خود اختصاص داده است. همانطور که گفته شد این دانشگاه از دیگر دانشگاه های بزرگ در کشور کوبا خواهد بود. به علاوه این دانشگاه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و اخذ مدرک تخصصی را به افراد پیشنهاد می کند.

شهر سین فیگوز Cienfuegos

Cienfuegos ( که به زبان اسپانیایی به معنای آتش صد ساله می باشد ) به عنوان مروارید جنوب ( perla del sur – به زبان اسپانیایی ) شناخته می شود. این شهر حدود 150000 نفر جمعیت را در خود جای داده است، شهری که در جنوب سواحل کوبا واقع شده است. ناگفته نماند که جذابیت این شهر در صورت عدم وجود قلعه Castillo de Jagua از بین خواهد رفت، قلعه ای که برای محافظت از حزب های Caribbean ساخته شده بود.

در سال 2005 سازمان UNESCO شهر Cienfuegos را به عنوان مرکز تاریخی شهری در نظر گرفت و آن را به فهرست میراث فرهنگی اضافه کرد. باید بدانید که در قرن 19 – اسپانیایی ها برنامه ریزی های شهری بسیاری در این شهر اجرا کردند، برنامه ریزی هایی که ساختارهای منحصر به فردی را به وجود آوردند.

شهر Cienfuegos به بزرگی شهری هاوانا نخواهد بود اما از نظر جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی با شهر هاوانا برابری می کند. در این شهر موزه ها، پارک ها، باغ های گیاه شناسی و دلفین های بسیار زیبایی مشاهده خواهد شد. این شهر به عنوان خانه دانشگاه de Cienfuegos Carlos Rafael Rodriguez در نظر گرفته می شود. این دانشگاه همانند دیگر دانشگاه های موجود در هاوانا در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارد.

بسیاری از افرادی که برای تحصیل در کوبا مراجعه می نمایند متعلق به آمریکای لاتین و کشورهای Caribbean خواهند بود. این درحالیست که این کشور و دولت آن تسهیلات آموزشی بسیاری را برای دانشجویان در نظر می گیرد. دیگر کشورها، کوبا را به عنوان یکی از جذاب ترین کشور ها که مبحث آموزش عالی در آن مطرح است در نظر می گیرند. برای مثال ساختمان آموزش عالی یا به طور کلی آموزش کشور آفریقای جنوبی توافق نامه هایی را در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزشی و انتقال دانشجویان با این کشور امضا کرده است. روابط سیاسی این کشور با آمریکا به معنای سفرهای دوجانبه مابین این دو کشور خواهد بود. این درحالیست که دانشجویان و آکادمی ها از تمامی محدودیت های احتمالی معاف می باشند. لذا جهت تحصیل در کوبا از شما انتظار می رود که نسبت به یافتن مکانی امن مبادرت ورزید.

زبان تدریس در دانشگاه های کوبا اسپانیایی خواهد بود. لذا از شما انتظار می رود که نسبت به کسب مهارت زبان اسپانیایی مبادرت ورزید. همچنین به دانشجویان بین المللی فرصت شرکت در دوره های مقدماتی زبان اسپانیایی داده خواهد شد.

اخذ ویزای تحصیل در کوبا

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کوبا را در سر دارند ملزم به اخذ ویزای دانشجویی خواهند بود. جهت اخذ این ویزا شما ملزم به دادن درخواست مستقیم به سفارت کوبا در کشور مادری خود خواهید بود. ناگفته نماند که این شرایط از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. جهت ورود به کشور کوبا شما به گذرنامه ای معتبر نیاز خواهید داشت، گذرنامه ای که حداقل به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد. سه ماه قبل از رسیدن، از شما خواسته می شود که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید و تمامی اطلاعات از قبیل : نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره گذرنامه، تاریخ انقضا، تاریخ و محل تولد، نام پدر و مادر، مدت زمان اقامت در کوبا و زمان رسیدن به کوبا را در اختیار آنان قرار دهید.

پرداخت ها و حمایت های مالی

مبلغ شهریه در دانشگاه های کوبا مابین 20000 تا 40000 دلار – دلار آمریکا خواهد بود که باز هم بستگی به دانشگاه و دوره انتخابی شما خواهد داشت. خبر خوب اینکه این مبلغ شهریه برای کل دوره ها می باشد و تنها برای یکسال نیست. بسیاری از دانشگاه های کوبا بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان رتبه بالا در نظر می گیرند. این درحالیست که گاهی این بورسیه تحصیلی کل هزینه های تحصیل را در بر می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مبلغ شهریه و بورسیه های تحصیلی با دانشگاه مورد نظر خود در ارتباط باشید.

مطالعه کوتاه در خارج از کشور ( در کوبا )

درحالی که بسیاری از دانشجویان کشور کوبا را برای تحصیل و در جهت اخذ کل برنامه های تحصیلی انتخاب می نمایند، باید بدانند که امکان تحصیل با مدت زمان کمتر برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود خواهد داشت. از مثال های اختصاص داده شده به این موضوع مواردی نظیر : برنامه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین المللی که یک ماه شرکت در دوره های موجود در هاوانا ( برنامه هایی که توسط مدرسه هنرهای تجسمی نیویورک طراحی می شود ) را شامل می شود، یک ترم تحصیل در کوبا یا Caribbean و در دانشگاه هاوانا ( که برنامه های آموزشی بین المللی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد ) و انتخاب برنامه های زبان اسپانیایی در سطح و در مدت زمان مختلف را در بر خواهد گرفت.

علاقه مندان به تحصیل در کوبا برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو به کوبا و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) واقع در شهر شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در کوبا را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در کوبا بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *