دانشگاه زیجیانگ چين

تاریخ تاسیس دانشگاه زیجیانگ در اول  می سال 1897  می باشد، سلسله چینگ نیز در همین زمان آغاز شد. 21 می به عنوان تاریخ سالگرد دانشگاه زیجیانگ تنظیم شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چین مقصد رو به رشد برای تحصیل در رشته پزشکی از تمام جنبه ها می باشد. اول از همه این کشور ارزان است تکنولوژی پیشرویی دارد است. پیشرفت های ایجاد شده آن در زمینه آموزش و پرورش و پزشکی دقیق می باشد. چین بالاترین مقام رتبه بندی تمام تخصص های پزشکی را دارار است. همچنین محلی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته پزشکی در جهان تبدیل شده است. تحصیل در MBBS  به نظر می رسد در تمام زمینه های پزشکی معتبر است.

اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زيجيانگ

بسیاری افراد جهت مهاجرت به چین معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار و سرمایه گذاری نیز وجود دارند.

دانشگاه زیجیانگ چين

این دانشگاه تحقیقاتی تحت مدیریت مستقیم دولتی از وزارت آموزش و پرورش چین است. به عنوان “کمبریج شرق” در تاریخ مشهور شده است،  دانشگاه ZJU  همواره در میان چند دانشگاه برتر چین از نظر قدرت جامع علمی این دانشگاه در آموزش، پژوهش و خدمات اجتماعی رتبه بندی شده است.

بیش از 5200 دانشجوی بین المللی از 130 کشور از سراسر جهان در این دانشگاه در سال 2013 در حال تحصیل بودند. تعداد زیادی دانشجویان با ملیت های گوناگون در این کشور وجود دارد، این دانشگاه در واقع یک جامعه بین المللی مینیاتوری است، که به دانشجویان فرصت خوبی برای درک و تجربه فرهنگ های مختلف ارائه می دهد.

دانشگاه زیجیانگ (ZJU) در شهرستان ساحلی از هانگژو واقع شده است. که به عنوان یکی از 7 پایتخت باستانی چین شناخته می شود، رفت و آمد مکرر در هانگزو این شهر را به یک شهر توریستی مشهور جهان و قابل ستایش به عنوان “بهشت روی زمین”، تبدیل کرده است. شرایط طبیعی بسیار مطلوب است، آب و هوای معتدل، سیستم حمل و نقل مناسب، مناظر زیبا و میراث فرهنگی غنی است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه زیجیانگ بستگی به رشته انتخابی شما در این دانشگاه دارد. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد سطح علمی دانشگاه زیجانگ بالا می باشد و دارای رتبه 165 در جهان و رتبه 25 در آسیا در فهرست QSمی باشد.

شرح برنامه های درسی MBBS دانشگاه زیجیانگ چین

برنامه درسی MBBS  با توجه به مقررات MOE و الزامات IIME تنظیم شده است. مدت زمان این برنامه 5.5 سال است، و به دو مرحله تقسیم می شود: مرحله پزشکی بالینی (3 سال) و مرحله پزشکی بالینی (2.5 سال).

دوره های اصلی در مرحله طب بالینی شامل بیوشیمی، آنتروپونومی، جنین شناسی، فیزیولوژی، بیولوژی پاتوژن، پاتولوژی، فارماکولوژی، پاتوفیزیولوژی و تشخیص و غیره می باشد.

مرحله مطالعه طب بالینی 1.5 سال اول و سیر بالینی شامل مطالعات داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، مغز و اعصاب، روانپزشکی و اپیدمیولوژی و غیره می باشد در سال آخر، مطالعات بالینی دانشجویان در بیمارستان انجام می شود.

دروس دانشگاه زیجیانگ که در دانشگاه تدریس می گردد بستگی به رسته انتخابی دارد اما با توجه به مقررات وزارت چین، دانشجویان نیاز به گذراندن دوره های زبان چینی و فرهنگ چینی HSK (مهارت تست زبان چینی) درجه 4 دارند که شرایط لازم برای کارآموزی در چین است.

تحصیل در چین بدون مدرک زبان ممکن نیست ، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه مقدور است.  شرایط تحصیل در دانشگاه زیجیانگ در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر دانشگاه های دیگر می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان چینی و انگلیسی می باشد.

هزینه دوره ها و شهریه دانشگاه زیجیانگ

برنامهدرجهطول دورهآموزش زبانشهریه (RMB)تاریخ شروعمهلت درخواست
زبان چینی1 سالچینی18000Sep5-30
زبان چینی0.5 سالچینی9000Sep5-30
زبان چینی1 سالچینی18000Sep5-30
زبان چینی0.5 سالچینی9000Sep5-30
زبان چینیلیسانس4 سالچینی19800Sep5-30
اقتصادلیسانس4 سالچینی24800Sep5-30

بورس تحصیلی دانشگاه زیجیانگ چین

موارد مورد نیاز برای واجد شرایط بودن برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد :

  1. متقاضیان باید الزامات مقرر در برنامه پذیرش دکترا  2014 یا کارشناسی ارشد و برنامه های مدرک پذیرش 2014 را تامین کند.
  2. متقاضیان باید سابقه آکادمیک داشته باشند و توانایی تحقیقات علمی قوی را داشته باشند.
  3. متقاضیان از هر کمک هزینه تحصیلی دیگر در زمان اتفاده از این برنامه نبایستی استفاده کنند.
  4. زمینه و سن مجاز
  5. متقاضیان برای برنامه کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس داشته باشند و زیر سن 35 سال باشند.
  6. متقاضیان برای برنامه دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد و زیر سن 40 سال باشند.

محل اقامت و وضعیت خوابگاه دانشجویان دانشگاه زیجیانگ چین

زندگی در پردیس (Yuquan)

مرکز کارشناسان خارجی در خارج از کشور برای خدمات به دانشجویان دانشگاه زیجیانگ مسئول ارائه خدمات مانند مسکن، غذا و نوشیدنی، مدیریت کلاس های درس در داخل ساختمان کالج بین المللی و غیره است. دفتر اصلی این مرکز خدمات به دانشجویان در طبقه 4 ساختمان کالج بین المللی در پردیس Yuquan واقع شده است.

دانش آموزان در صورت لزوم می توانند به کافی شاپ کوچک در طبقه دوم لابی خوابگاه مراجعه کنند. دانشجویان ساکن در خوابگاه مدرسه باید مقررات دانش آموزان بین المللی مدیریت خوابگاه را رعایت کنند. هر کسی که مقررات را نقض کند بر این اساس باید جریمه شود. اسکان و مخارج زندگی و دانشجویان در پردیس باید به سرعت پرداخت گردد.

تعرفه خوابگاه زیجانگ :

تک اتاقدو اتاق
تالار آموزش و پرورش بین المللی Zhukezhenدانش آموز بلند مدت50  یوان RMB / در روز (برق 60Kwh در هر ماه شامل)60 یوان/  RMB در هر روز / به ازای هر نفر (شارژ برق شامل)
دانش آموز کوتاه مدت70  یوان/  RMB در هر روز / به ازای هر نفر (شارژ برق شامل)70  یوان/  RMB در هر روز / به ازای هر نفر (شارژ برق شامل)
ساختمان خوابگاه شماره 3140 یوان/  RMB در هر روز / در هر فرد. 80 یوان RMB / در هر روز / در هر اتاق
(شامل 120 کیلووات برق ساعت در هر ماه)

هزینه محل اقامت قابل استرداد نیست میزان شارژ و سهمیه بندی برق رایگان و در معرض تغییر است.

نوع اتاقنرخدستشویی جداحمام جدادسترسی به اینترنتتلفن ثابتتهویه کننده هوادیگر
تک اتاق1500بلهبلهبلهبلهبله 

ساختمان بین المللی در محوطه دانشگاه

دو اتاق2400بلهبلهبلهبلهبلهساختمان31  در محوطه دانشگاه
سه اتاق3000بلهبلهبلهبلهبلهساختمان 23 و 24 در محوطه دانشگاه
دو اتاق2100بلهبلهبلهبلهبلهساختمان نانچون گیوشی
دو اتاق2100بلهبلهبلهبلهبلهساختمان بین المللی در محوطه دانشگاه ژیجیانگ
دو اتاق1000بلهبلهبلهبلهبلهساختمان cuibai دانشگاه ژیجیانگ
تک اتاق1500بلهبلهبلهبلهبلهساختمان بین المللی در محوطه دانشگاه ژیجیانگ
دو اتاق2100بلهبلهبلهبلهبلهساختمان بین المللی در محوطه دانشگاه ژیجیانگ
دو اتاق2100بلهبلهبلهبلهبلهدانشگاه هوجیاچی
سه اتاقه3600بلهبلهبلهبلهبلهxincun qiushi

بیمه دانشجویی دانشگاه زیجیانگ

دانشجویانی که در دانشگاه زیجیانگ برای شش ماه یا بالاتر اقامت دارند  بایستی بیمه جامع ارائه شده توسط دانشگاه، از جمله بیمه حوادث پزشکی، هزینه های بستری شدن در بیمارستان، تغییر شکل تحت تصادف، بیمه مرگ و غیره به دانشجویان خود را حمایت کند یا با تخفیف هزینه شهریه و به دانشجویان کمک کند تا بیمه های خود را  پرداخت کنند.

به منظور حفاظت از منافع بیمه، لطفاً مراقبت تمام اسناد، رسید، مقالات، و غیره درگیر در ثبت نام باشید. هنگامی که از یک بیمه پزشکی استفاده می کنید، دانشجویان باید اسناد کامل، از جمله فتوکپی گذرنامه، گواهی تشخیص دکتر یا گواهی حادثه، مدارک پزشکی، گزارش معاینه پزشکی، دریافت هزینه های پزشکی، لیستی از آیتم های معاینه پزشکی، لیستی از دارو، دریافت فاکتور هزینه های بستری در بیمارستان و گواهی ترخیص از بیمارستان، و غیره را داشته باشد.

هزینه تحصیل و هزینه زندگی

  • هزینه ثبت نام: 400 RMB
  • شهریه: ، 42800 RMB / سال
  • هزینه اسکان: 6000 RMB / سال (دو اتاق)
  • اجازه اقامت: 400 RMB /سال
  • آزمون سلامتی: 400 RMB / سال
  • سایر: 8000 RMB / سال
  • در مجموع: 68800  RMB / سال

کسب مدرک

درجه MBBS: در تکمیل الزامات برنامه آموزشی و گذراندن امتحانات فارغ التحصیلی با موفقیت، به دانشجویان گواهی دوره کارشناسی پزشکی بین المللی اعطا خواهد شد و یک گواهی فارغ التحصیلی مدرک پزشکی توسط موسسه میزبان اعطا می گردد، اگر آنها با مقررات موسسه میزبان دوره خود را به پایان برسانند. کپی انگلیسی از درجه MBBS (کارشناسی پزشکی و لیسانس جراحی) دولتی نیز در برخی موارد با گذراندن دوره مربوطه اعطا می گردد.

موارد مورد نیاز در درخواست:

شرایط ورود به دانشگاه زیجیانگ :

  1. متقاضیان M.B.B.S باید حداقل بیش از 70٪ نمره کل در دروس فیزیک، شیمی، و زیست شناسی (جانورشناسی و گیاه شناسی) در امتحانات دبیرستان خود اخذ کرده باشند.
  2. آنها همچنین باید دیپلم دبیرستان را به طور کامل به پایان برسانند.
  3. داوطلبان باید بین 17 تا 30 سال سن در دسامبر 31 سال پذیرش خود داشته باشند.

موارد مورد نیاز در ارسال درخواست برای دانشگاه زیجیانگ:

  1. کپی گذرنامه معتبر
  2. عکس گذرنامه
  3. ریز نمرات دبیرستان
  4. گواهی نامه فارغ التحصیلی از دبیرستان
  5. توصیه نامه

در نهایت موسسه حقوقی اعزام دانشجو به چین برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل در چین برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی به صورت تضمینی در این کشور می توانند با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات اعزام دانشجو کشور به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل در چین را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در چین بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه زیجیانگ چین

  1. mahtab گفت:

    سلام من میخوام بدونم چک لیست رشته دندانپزشکی در دانشگاه شیان جیائوتونگ چیه؟ مخصوصا در سال اول. میخوام بدونم ریاضی و فیزیک و شیمی و زیست و اینجور دروس داره به عنوان پیش نیاز در ترم اول دانشگاه؟ یا نه کورسهای اصلی دندانپزشکی از ترم اول ارائه میشه؟؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بنده اطلاع دقیق از این مسئله ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *