تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

امروزه بسیاری از افراد در سراسر دنیا گرایش به ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر جهان را دارند. تحصیل در آمریکا و اروپا با رنکینگ عالی شامل شهریه دانشگاه بسیار بالایی خواهد بود. تمایل به تحصیل رایگان و استفاده از شرایط بسیار مناسب تحصیلی هدفیست که متقاضیان ویزای تحصیلی بسیار به آن می اندیشند. آیا شما هم مهاجرت تحصیلی به اتریش را مد نظر دارید؟ پیشنهاد مشاورین حقوقدان و با تجربه ما هم در موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز تحصیل رایگان در کشورهایی چون اتریش ، آلمان و اخذ تابعیت در این کشور ها می باشد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش با کمترین هزینه افق فکری شما را به ساختن آینده ای روشن نزدیک خواهد کرد و این هدف دور از دسترس نخواهد بود. مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل بخاطر وجود دانشگاه هایی که در لیست صد دانشگاه برتر جهان قرار دارند در عصر حاضر مورد استقبال کثیری از ایرانیان قرار گرفته است.

کشور اتریش با سرلوحه قرار دادن آلمان به عنوان قطب اقتصاد اروپا و تاثیر پذیری از کشور بی نظیری چون سوییس- آسایش، رفاه و امنیت اجتماعی بالایی را برای شهروندان خود مهیا کرده است. در نوشتار حاضر شرایط اخذ ویزا تحصیلی اتریش به تفصیل بیان می گردد تا شما متقاضی عزیز و هموطن فهیم با آشنایی کامل از نحوه تحصیل در اتریش ، کار در اتریش ، اخذ ویزای کار در اتریش ، شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش و هزینه زندگی در اتریش آگاه شده و بتوانید به گونه ای شایسته تصمیم گیری نمایید. مدیران کاردان و زبده در امور حقوق بین الملل ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر با هدف مشاوره، صداقت و تعهد در جهت دریافت ویزای تحصیلی اتریش تا وقت سفارت اتریش هم قدم و همراه شما گام برداشته و این پروسه را با گارانتی کامل برای شما انجام خواهند داد.

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

دانشگاه های کشور اتریش به دو دسته ی دانشگاه و مراکز آموزش عالی تقسیم بندی می شوند که همگی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. البته مراکز آموزش عالی خود شامل دانشکده های هنرهای عالی، مدارس عالی فنی و کالج های تخصصی می باشند. فرد متقاضی با داشتن مدرک دیپلم 12 ساله و یا فارغ التحصیلی در مقطع پیش دانشگاهی نمی تواند مستقیما برای اخذ مقطع کارشناسی از دانشگاه های دولتی کشور اتریش اقدام تماید، تحصیل در دانشگاه های دولتی منوط به پرداخت هزینه های بسیار پایین می باشد.

شرایط تحصیل رایگان در اتریش یکی از مزیت های این کشور می باشد البته متذکر می شوم که هزینه تحصیل تقریبا رایگان از هزینه زندگی دانشجویی در اتریش مستثناست، از دیگر مزیت های تحصیل در اتریش پذیرش در 90 درصد رشته های تحصیلی بدون نیاز به ارایه مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی از جمله آیلتس یا تافل می باشد. لذا تحصیل در اتریش بدونمدرک زبان امکان پذیر است. در واقع از شرایط لازم جهت پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی کشور اتریش قبولی در دانشگاه های دولتی یا آزاد داخلی و فارغ التحصیلی در این مقطع می باشد.

البته گاها میتوان برای دانشجویانی که حداقل 100 واحد درسی را در دانشگاه های دولتی ایران گذرانده اند اقدام جهت دریافت پذیرش در همان مقطع نمود. شما با لیسانس دانشگاه آزاد نمی توانید مستقیما برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اتریش اقدام نمایید، البته از مزایای تحصیل در دانشگاه های اتریش این است که نمرات شما مورد ارزیابی قرارگرفته و دیگر نیازی به گذراندن این واحدها در دانشگاه مقصد نمی باشد و شما واحدهای مشخص شده را گذرانده و می توانید بطور پیوسته تا مقطع فوق لیسانس پیش روید. البته در مورد فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی نیز بطور قطع نمی توان گفت که پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اخذ گردد و بایستی مدارک دانشجو برای دانشگاه مقصد ارسال شده و سپس مشخص می شود که دانشجو در چه مقطعی موفق به دریافت پذیرش خواهد شد. همچنین فرد متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش نیز بایستی شرایط مشابهی را دنبال کند.

ناگفته نماند اگر شما دارای مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های غیر انتفاعی، پیام نور و یا علمی کاربردی می باشید ناامید نباشید، مدرک شما نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و نمی توان گفت شانسی نخواهید داشت بلکه نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی شانس پایین تری جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع مختلف اتریش را خواهید داشت. جهت پذیرش در مقطع دکترای کشور اتریش با توجه به این مطلب که فرد بایستی در اتریش استاد راهنما داشته باشد و این امر در اکثر مواقع با موفقیت همراه نیست، لذا پیشنهاد می گردد با توجه به سیستم ارزیابی نمرات در دانشگاه های اتریش اقدام جهت گذراندن دوره Master نمایید و سپس تحصیل خود در مقطع دکترا را ادامه دهید.

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش بدون مدرک زبان

از دیگر مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش آن است که برای دانشجویانی که بدون مدرک زبان وارد خاک این کشور می شوند اقدام جهت برگزاری دوره های زبان آلمانی می باشد. اکثر دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان آلمانی را در برنامه کاری خود قرار داده اند. شما با خواندن سه ترم زبان آلمانی می تواتید به سطح لازم جهت فراگیری دروس برسید. هزینه هر ترم سه ماهه کورس زبان آلمانی 350 یورو می باشد و اساسا تا دو سال به دانشجو فرصت داده می شود که برای گذراندن دوره های آلمانی وقت بگذارد. سطح زبان دانشجو توسط آزمون EPD سنجیده می شود که این آزمون در ایران بر گزار نمی گردد و دانشجو پس از گذراندن دوره های زبان آلمانی بایستی در این آزمون شرکت نماید.

متذکر می شوم که شما سه بار فرصت دارید در آزمون های EPD شرکت نمایید و در صورت قبول نشدن پذیرش تحصیلی شما کنسل می گردد. ارایه گواهی مبنی بر اشتغال به تحصیل دانشجو و همچنین داشتن مدرکی جهت عدم منع تحصیل فرد فارغ التحصیل در مقاطع بالاتر از مدارک الزامی است که برا ی اقدام جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش الزامی می باشد. شرط معدل به عنوان ملاکی برای پذیرش از دانشگاه های اتریش نمی باشد ولی معدل بالای 15 شانس شما را افزایش می دهد.

شایان ذکر است که برای ادامه تحصیل در رشته هایی که مربوط به دانشگاه های هنر اتریش می باشد ازجمله گرافیک، موسیقی، معماری و رشته هایی چون اقتصاد، تربیت بدنی، مدیریت آموزشی، روانشناسی، پزشکی، داروسازی و حسابداری نیازمند شرکت در آزمون ورودی و یا مصاحبه های حضوری می باشید و ورود به این دانشگاه ها و ادامه تحصیل مستلزم دانستن زبان و تلاش بسیار است. بنابراین همکاران ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر از برترین موسسات اعزام دانشجو به اتریش و در صدر موسسات حقوقی ، تحصیل در کشورهایی چون ایتالیا با بورسیه تحصیلی و یا تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی را پیشنهاد می دهند.

دانشگاه های معتبر در اتریش

ما در اینجا به معرفی چند دانشگاه معتبر در اتریش می پردازیم:

از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش این است که تغییر رشته از ایران جهت پذیرش از دانشگاه های اتریش امکان پذیر نمی باشد اما این امکان برای دانشجویانی که در حین تحصیل در دانشگاه های اتریش هستند با شرط گذراندن 8 واحد درسی از همان رشته در ترم اول یا 16 واحد در یکسال میسر خواهد شد. همچنین افرادی که همسر، پدر یا مادرشان اقامت موقت، دانشجویی و دایم اتریش را به مدت 5 سال دارا باشند می توانند در رشته مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش در دانشگاه خصوصی

خبر خوش برا ی شما متقاضی عزیز که دارای مدرک دیپلم یا فوق دیپلم دانشگاه های داخلی می باشید آن است که می توانید جهت ادامه تحصیل از دانشگاه های خصوصی کشور اتریش اقدام نمایید، امکان ادامه تحصیل شما در رشته هایی که زیر شاخه رشته های مدیریت، بیزینس و جهانگردی باشند فراهم شده است و فرد نیازمند ارایه مدرک زبان آیلتس حداقل 5.5 می باشد. تحصیل در این دانشگاه ها بخاطر خصوصی بودن مستلزم پرداخت هزینه سالیانه 8000 تا 10000یورو است. این دانشگاه ها بخاطر دوره هایی که بصورت تئوری و عملی برگزار می شود فرد را برای ورود به بازار کار بصورت ویژه آماده خواهد کرد. ناگفته نماند که در 90 درصد کشورها مدرک فوق دیپلم قابل قبول نمی باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش

دانشگاه های پزشکی در اتریش از معتبرترین و پرطرفدارترین دانشگاه ها در سطح جهان است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند در تمامی کشور های جهان مشغول به کار شوند یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش را به صورت تخصصی تکمیل نمایند. برای تحصیل پزشکی از مقطع دیپلم فرد بایستی در کنکورهای ورودی آن کشور شرکت کرده و پذیرفته شدگان در اکثریت مواقع از بین شهروندان این کشور برگزیده می شوند .

دانشگاه علوم پزشکی وین از معروف ترین دانشگاه های پزشکی اروپا می باشد که از سال 2004 بطور مستقل و جدای از دانشگاه وین مشغول به فعالیت می باشد. این دانشگاه برنامه هایی بسیار عالی جهت پزشکان عمومی – دوره های کلینیکال – ارایه می دهد که به عنوان برنامه دکترا در رشته هایی چون مهندسی پزشکی، بهداشت عمومی، بیماری های قلبی عروقی، آنکولوژی پزشکی، عصب شناسی بالینی، تحقیقات بالینی بر روی توسعه دارویی، روان درمانی و بهداشت روان، بازسازی استخوان ها و مفاصل، عصب شناسی بالینی نام برده می شود.

دانشگاه های کشور اتریش رشته های پیرا پزشکی با گرایش های مختلفی چون فیزیک پزشکی، پروتزهای دندانی، سم شناسی، تحقیقات بالینی را به زبان انگلیسی ارایه می دهد، زبانتحصیل در اتریش در رشته هایی چون مطالعات پزشکی درد شناسی، مطالعات پزشکی جنسیتی با گرایش بیماری روی انسان و غیره به زبان آلمانی می باشد.

تحصیل پزشکی در اتریش

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و و یزای تحصیلی از دانشگاه های اتریش 

  • اصل پاسپورت
  • ارایه اصل مدرک تحصیلی از جمله اصل مدارک دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس و …
  • ارایه ریز نمرات تمام مقاطع تحصیلی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • سه قطعه عکس
  • ارایه نامه تمکن مالی که مبلغ مشخصی است و بایستی 3 ماه قبل از وقت سفارت در حساب شخص بماند.
  • کپی یا اصل مدارک تحصیلی ترجمه شده که به تایید سفارت اتریش رسیده باشد.
  • نامه اشتغال به تحصیل برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه دولتی داخلی
  • نامه عدم منع تحصیلی برای تحصیل در مقاطع بالاتر
  • ارایه رزومه و توصیه نامه اساتید برای مقاطع دکترا
  • گواهی زبان آلمانی( در صورتیکه این کورس ها را گذرانده باشید)
  • گواهی که آدرس محل سکونت شما در آن ذکر شده باشد.

زمان اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش برای ترم تابستان تا اول فوریه یا اواخر ژانویه و برای ترم تابستان تا اول سپتامبر یا آخر آگوست می باشد.

هزینه های تحصیل و زندگی در اتریش 

یکی از سوالاتی که معمولاً پیرامون شرایط اعزام دانشجو به اتریش پرسیده می شود پیرامون هزینه زندگی است، هزینه های ماهیانه زندگی در اتریش را می توان حدودا 700 تا 800 یورو در ماه متغیر در نظر گرفت. که این هزینه ها شامل ماهی 200 تا 300 یورو برای خوابگاه یا اتاق مستقل می باشد. هزینه غذا و خوراک را می توان حدود 200 تا 350 یورو در ماه پیش بینی کرد. کتبی که شما نیاز دارید در طول سال خریداری کنید هزینه ای بطور متوسط 180 یورو را برای شما خواهد داشت. بیمه درمانی دانشجویان سالی 25 یورو – هزینه برق ،گاز و تلفن ماهی 20 تا 150 یورو می باشد. هزینه های خوراک و پوشاک از ماهی 150 تا 250 یورو، رفت و آمد بطور متوسط 50 یورو است.

قابل ذکر است که امکان کار دانشجویی قانونی در حین تحصیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 10 تا 20 ساعت در هفته می باشد. هزینه های تحصیل در رشته های هنر، علوم پایه و علوم انسانی ترمی 380 یورو و تحصیل در گروه های مهندسی و پزشکی ترمی 750 یورو می باشد.

شایان ذکر است از دیگر مزایای ویزای تحصیلی اتریش این است که خانواده شما بواسطه اخذ این ویزا اجازه خواهند داشت که شما را همراهی کنند و ویزای همراه را دریافت نمایند. همسر شما و فرزندتان اجازه تحصیل بصورت رایگان را دارند، همچنین همسر شما اجازه کار به همان میزان تایید شده برای شخص شما را خواهد داشت، این مسئله یکی از مهم ترین مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش است.

از شرایط اعزام دانشجو به اتریش این است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی به مدت شش ماه تا یکسال اجازه دارد که در خاک اتریش بماند وجهت یافتن کار مناسب مرتبط با رشته تحصیلی اقدام نماید، در صورت یافتن این کار و منعقد کردن قرار داد با کارفرما ویزای وی تمدید شده و پس از سه سال کار کردن و پرداخت مالیات که امری ضروری در اتحادیه اروپا می باشد شرایط دریافت اقامت دایم را در این کشور دارد. اخذ اقامت اتریش فرصتیست استثنایی که به شما اجازه زندگی، کار، سفر و بسیاری از امتیازات ویژه را در حوزه اتحادیه اروپا به شما اعطا می کند.

اگر شما فردی فارغ التحصیل مقطع دکترا باشید، فرصتی دو ساله برای یافتن کار به شما اعطا می شود. اساسا افرادی که مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه های اروپایی اخذ می کنند از شانس بیشتری برای پیشنهاد شغلی مناسب برخوردار هستند. مد نظر داشته باشید که رنکینگ دانشگاه وین در جهان 64 می باشد و این بسیار حائز اهمیت است.

چنانچه تمایل دارید اطلاعات کامل تر و جامع تری در مورد جزییات اعزام دانشجو به اتریش ، رشته های تحصیلی و اقامت تحصیلی در اتریش بدست آورید، بدانید که مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر با مدیریت آقای مهدی اصطهباناتی، پاسخگوی تلفنی و مشاوره حضوری شما دوست و هموطن فهیم می باشند.

اگر شما هم شرایط مهاجرت به اتریش را دارید و خواهان تحصیل رایگان در اتریش می باشید با توجه به تغییر سریع قواعد و و قوانین می توانید هر چه سریعتر اقدام فرمایید. قابل ذکر است که دانشجویان دانشگاه های سوید تا سال 2011 از تحصیل رایگان استفاده می کردند و دولت فنلاند همچون سوید قوانین شهریه ای شدن دانشگاه های این کشور را تصویب کرده است. البته برای دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا متقاضی تحصیل به زبان انگلیسی می باشند- به یاد داشته باشید ارایه صحیح مدارک و چیدمان آن امر بسیار مهمی است و تاثیر مستقیمی در ویزا شدن شخص دارد، پس دقت داشته باشید که امر ویزا شدن را بایستی حقوقدان مطلع به امور حقوق بین الملل برای شما پیگیری کرده تا نتیجه لازمه حاصل گردد.

امید است که این مطلب توانسته باشد، کمکی هر چند ناچیز به اطلاعات شما کرده باشد. همکاران و مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اعزام دانشجو به اتریش

1- آیا دانشگاه های اتریش جهت اعزام دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید ایران هستند؟

بله، تعداد زیادی از دانشگاه های اتریش مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

2- آیا اعزام دانشجو به اتریش نیاز به مدرک زبان دارد؟

خیر، جهت تحصیل در اتریش نیازی به مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی نیست.

3- زبانن تحصیل در اتریش چیست؟

اغلب رشته ها به زبان آلمانی ارائه می شود و متقاضیانی که به این زبان تسلط ندارند، می توانند در دوره های زبان که در این کشور برگزار می شود، شرکت نمایند.

4- هزینه تحصیل پس از اعزام دانشجو به اتریش چقدر است؟

اتریش از جمله کشورهایی است که تحصیل در آن رایگان می باشد.

5- بهترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به اتریش کدامند؟

دانشگاه وین، دانشگاه گراتس، دانشگاه اینسبروک، دانشگاه سالزبورگ، دانشگاه تکنیکال وین، دانشگاه تکنیکال گراتس

6- آیا جهت اعزام دانشجو به اتریش ارائه تمکن مالی الزامی است؟

بله، داشتن تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی دانشجویی در اتریش از الزامات است.

7- هزینه زندگی دانشجویی پس از اعزام دانشجو به اتریش چه میزان است؟

دانشجویان بین المللی جهت مخارج زندگی دانشجویی خود در اتریش به ماهیانه 700 تا 800 یورو نیاز خواهند داشت.

8- شرایط اقامت پس از تحصیل در اتریش چگونه است؟

فارغ التحصیلان اجازه دارند شش ماه تا یک سال در اتریش اقامت کنند و به جستجوی کار بپردازند.

9- پس ازاعزام دانشجو به اتریش، متقاضیان می توانند درخواست ویزای همراه داشته باشند؟

بله، این امکان فراهم است تا دانشجویان همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را هنگام تحصیل در کنار خود داشته باشند.

10- مزایای اعزام دانشجو به اتریش چیست؟

تحصیل رایگان، امکان تحصیل بدون مدرک زبان، تحصیل در دانشگاه های مورد تایید، کیفیت بسیار بالای زندگی

11- پس از اعزام دانشجو به اتریش، دانشجویان اجازه کار حین تحصیل دارند؟

بله، با توجه به نرخ پایین بیکاری در اتریش، دانشجویان می توانند حین تحصیل مشغول به کار شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

218 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به اتریش

  1. Paniz گفت:

    سلام و درود ببخشید من ۲۲ سالمه و دیپلم تجربی دارم زبان انگلیسی در حد تافل ۶_۷ و زبان انگلیسی هم تدریس میکنم و می‌خواهم آلمانی هم بخونم….میشه برای رشته پزشکی شانسی داشته باشم؟؟؟ معدل دیپلم خوبی ندارم۱۶/۰۵ هستش میشه لطفا پاسخ بدین….و شرایط تماس با موسسه یا حضور در موسسه رو لطف میکنین؟🙏🏻

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      شا می توانید به آدرس های ذکر شده در سایت به صورت حضوری مراجعه نمایید.

  2. امیر گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 17 سالمه و میخوام برای دانشگاه های المان و اتریش رشته پزشکی اقدام کنم میتونم بعد از سال دوازدهم بدون اینکه کنکور بدم به اونجا مهاجرت کنم زبان هم تا مدرک a2 گرفتم و دارم b1 میخونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم جهت افزایش شانس پذیرش خود در آزمون ورودی دانشگاه های ایران شرکت نمایید.

  3. کوروش محمدی گفت:

    سلام برای مقطع دکترا در اتریش مشاوره نیاز دارم. مشکل ویزا ندارم. وقت مشاوره میدهید؟ هزینه مشاوره مشکلی نیست

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، شما می توانید با شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید تا برای شما زمان مشاوره را تنظیم نماییم.

  4. ندا گفت:

    سلام و دورد
    بنده پرستارم و ۳۱ سال سن دارم
    امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی در اتریش برای من وجود دارد؟
    بدون اینکه کنکور سراسری ایران شرکت کنم؟
    این شرط تمکن مالی به چه صورت هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل پزشکی در اتریش محدودیت سنی دارد.

  5. مهدیس گفت:

    سلام خسته نباشید بنده لیسانس مهندسی صنایع پیام نور دارم و ۲۸ سالمه و متاسفانه معدلم خیلی پاییه ۱۲.۵۰ هستش، و ۶ سال سابقه بیمه حین تحصیلم دارم و سختی کارم باعث شد از درس عقب بیوفتم، مدرک b2 المانی دارم میگیرم همینطور ایلتس ۶.۵ دارم،و نرم افزار های حرفه ای رشتمو از فنی حرفه ای گرفتم با نمره خوب،و متاهل هستم و بچه ندارم و همسرم با ویزای همراه میخوام که با من بیاد و ایشون هم دارن المانی میخونن و میتونیم در حد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزینه کنیم ایا میتونم برای ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      تحصیل در اتریش بسته به دانشگاه تحصیلی کارشناسی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  6. سارا م گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۸ سالم هست و مدرک کارشناسی ارشد زبان با معدل ۱۶/۷۸ دارم، ایا میتونم رشته دیگر از کارشناسی بخوانم؟ چه در اتریش و یا سوئد؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      به شما توصیه می کنیم جهت افزایش شانس ویزا و پذیرش خود رشته های تحصیلی مرتبط را انتخاب نمایید.

  7. ساناز گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا برای پذیرش در دانشگاه های اتریش و المان؛ قبولی در کنکور سراسری ایران نیاز هستش؟ برای رشته های پزشکی و مقطع کارشناسی

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      یکی از الزامات تحصیل در کشور اتریش قبولی در کنکور سراسری ایران است. کشور آلمان نیز لازمه تحصیل مستقیم در کورس اصلی را شرکت در کنکور سراسری ایران اعلام کرده است.

  8. محمد مهدي منتظري گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشيد.
    بنده ٢٦ ساله هستم كه داراي مدرك فوق ليسانس معماري از دانشگاه آزاد قزوين هستم همچنين مدرك كارشناسي رو هم از همين دانشگاه آزاد قزوين دارم،
    مدرك b2 از ökf هستم،ميخواستم بدونم امكان ادامه تحصيل در مقطع دكتري رو دارم در اتريش يا خير؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      جهت تحصیل دکترا در اتریش نیاز به ارائه رزومه علمی و پژوهشی قوی دارید. رزومه شما شامل مقالات isi، ژورنال های خارجی و داخلی و غیره است. متاسفانه اطلاعات شما جهت ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  9. مینا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۳۶ سالمه لیسانس شیلات از دانشگاه دولتی
    برای فوق لیسانس میتونم برای رشته گردشگری رو توی کشور اتریش اقدام کنم؟ با سابقه بیمه ۳ ساله
    برای فوق لیسانس محدودیت سنی وجود نداره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      رشته گردشگری جزء رشته های مرتبط می باشد که میتوانید انتخاب نمایید. برای تحصیل در اتریش مدرک تحصیلی شما بسیار حائز اهمیت است.

  10. نظري گفت:

    با سلام و خسته نباشيد
    بنده ٣٣ سال سن دارم و داراي مدرك ليسانس حسابداري هستم و حدودا ٦ سال سابقه كار دارم.زبان آلماني رو تازه ميخام شروع كنم، پيشنهاد شما جهت كار يا تحصيل آلمان هست يا اتريش؟؟ و اينكه ميتونم اقدام كنم و موفق بشم؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      جهت انتخاب کشور مقصد نیاز به بررسی شرایط شما مانند تسلط زبانی، رزومه علمی و پژوهشی شما است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

  11. فرجی گفت:

    با سلام من دانشجوی ترم 4 دکترای دامپزشکی دانشگاه سراسری اهواز هستم سطح زبان انگلیسیم هم خوبه معدلم هم در چند ترم گذشته بالا بوده
    می خواستم گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی رو بهم معرفی بفرمایید. ضمنا ایا امکانش هست که واحد های گذرونده شدم به نحوی تطبیق بخورن؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام قتتون بخیر
      خیر، متاسفانه امکان تطبیق واحد نیست. برای تحصیل در اتریش نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی دارید.

  12. محمد مهدی گفت:

    سلام.
    راهنمایی میفرمایین با مدرک کارشناسی برق و ارشد MBA، و مدرک فنی حرفه ای در رشته برق صنعتی، بهترین پیشنهاد شما چیست؟
    برای دکتری در رشته مدیریت (بازرگانی، بازاریابی، DBA, …) اقدام کنم یا ارشد مدیریت؟
    ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شرایط انتخاب مقطع تحصیلی بسته به رزومه علمی شما دارد. در صورت قوی بودن رزومه علمی بهتر است گرایش مرتبط با رشته خود را انتخاب نمایید.

  13. سید محسن هاشمی گفت:

    سلام من ۳۸ سال سن و خانمم ۳۷ سال سن و به ترتیب هرکدام در دانشگاه آزاد(مهندسی صنایع) و سراسری دانشگاه بین الملل (معماری) گذرانده ایم . تمکن مالی نسبتا خوب در حد اتریش داریم .میخواستم بدونم در کدام کشور اروپایی میتوانم اقامت بگیرم و آیا کارم باید با تحصیلات در کشور مقصد یکی باشد. یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای انتخاب روش مهاجرت شرایط شما مانند سن، تسلط به زبان و غیره حائز اهمیت است.

  14. س . ر گفت:

    باسلام
    من دارای مدرک کارشانسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل هستم با معدل 18 – ولی متاسفانه مدرک زبان ندارم یا می توانم ویزای تحصیلی در مقطع دکترا از یکی از شهرهای اروپا بگیرم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ پذیرش دکترا در کشور های اروپایی نیاز به ارائه مدرک زبان دارید.

  15. parisa گفت:

    سلام
    من ۲۵ سال سن و کارشناسی مهندسی نرم افزار دانشگاه آزاد با معدل ۱۶.۱۰ دارم و سابقه ۱ سال کار برنامه نویسی ios و طراحی و دیزاین اپلیکیشن.
    وضعیت زبان انگلیسی من بد نیست اما مدرک ندارم و زبان آلمانی هم بلد نیستم.
    با توجه به شرایط من چه نوع مهاجرت و به کجا را پیشنهاد می کنید ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      مهاجرت کاری مجارستان با توجه به شرایطتان برای شما مناسب است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

  16. هادی پژدم گفت:

    سلام من کاردانی برق دارم با معدل ۱۵پایان خدمت هم دارم آیا میتوانم پذیرش بگیرم در رشته مهندسی برق

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل کارشناسی در اتریش می بایست از طریق دیپلم خود اقدام نمایید و ارائه مدرک زبان الزامی است.

  17. دلارا گفت:

    سلام
    من در حال حاضردانشجوی رشته ی علوم آزمایشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مقطع کارشناسی هستم وعلاقه ی شدید به تحصیل در خارج از کشور دارم .می خواستم بدونم که هزینه ی زندگی و بار مالی در کدوم کشور کمتر هستش ؟
    خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      به شما توصیه می کنیم برای اخذ ویزای کاری گروه درمان کشور هایی مانند سوئد اقدام کرده و سپس شروع به ادامه تحصیل نمایید.

  18. پریسا گفت:

    باسلام
    من می خوام کنکورزبان بدم برای فوق لیسانس میتوانم بورس شوم ب این کشور؟یادانشگاهی دراین رابطه هست؟
    ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، با قبولی در کنکور و ارائه سابقه علمی مناسب امکان اخذ بورسیه تحصیلی اتریش وجود دارد.

  19. احمد رضا وفايي گفت:

    با سلام.من و خانمم فوق ليسانس مديريت آزاديم.آيا خانمم با ليسانس حسابداريش ميتونه براي مقطع فوق اونجا پذيرش بگيره وبه اتفاق دو فرزند به اتريش برويم و من انجا كار كنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در اتریش رزومه شما مانند معدل، ریز نمرات، مدرک زبان و غیره مورد اریابی دانشگاه های این کشور قرار می گیرد. همچنین کشور اتریش ویزای همراه ارائه می دهد.

  20. یاسر مهربانی گفت:

    با سلام و خسته نباشید من مدرک حسابداری پیام نور دارم و همسرم نیز فوق دیپلم تکنسین اتاق عمل هست برای ادامه تحصیل در کشور اتریش امیدی هست در ضمن من یه بچه یکساله دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل کارشناسی ارشد در کشوری مانند اتریش نیاز به ارائه مدرک زبان و شرایط سنی مناسب دارد.

  21. مهری گفت:

    با سلام و احترام
    32 سالم هست. مجردم و مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد تهران رو در سال86 دارم. در حدود 11 سال سابقه کار دارم.که سابقه بیمه ام حد
    6الی7 سال هست. تعدادی دوره مدیریت در سازمان مدیریت صنعتی گذروندم . هنر نقاشی کار می کنم.
    قصد مهاجرت تحصیلی و در نهایت اقامت رو دارم ولی نمیدونم کدوم کشور میتونه با توجه به شرایط بنده مناسب باشه. سنم؟ فاصله لیسانسم تا ادامه تحصیل در ارشد؟ وضعیت مالی و…؟
    ممنونم میشم راهنماییم بفرمائید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      گپ تحصیلی خود را می توانید از طریق سابقه کار بیمه خود پر نمایید و شانس تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید.

  22. امیر گفت:

    با سلام
    من با رشته ساخت و تولید(فنی و حرفه ای)میتونم در اتریش ادامه تحصیسل بدم ؟
    به نظر شما در کدام مقطع اقدام کنم بهتر است؟
    شانس من برای گرفتن ویزای تحصیلی چقدر است ؟
    ایا بعدا میتونم تبعه این کشور بشم؟ یا اقامت دائمی بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بسته به شرایط سنی و رزومه خود مقطع تحصیلی را انتخاب نمایید. از طریق تحصیل امکان اخذ اقامت دائم وجود ندارد.

  23. آرمین گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت مشاورین عزیز و گرامی
    بنده دانشجوی ترم7 مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد هستم .
    سربازی هم نرفتم و 23 سال سن دارم . اگر بخواهم برای اپلای گرفتن اقدام کنم احتمال موفقست وجود دارد یا خیر ؟
    میخواهم در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهم . بین آلمان و اتریش کدامیک را پیشنهاد میکنید ؟!؟!
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در هر دو کشور، علاوه بر ارائه مدرک زبان می بایست سابقه علمی قوی نیز ارائه دهید.

  24. رضا ساعدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده ۲۸ سالمه و لیسانس شیمی کاربردی از دانشگاه ازاد سنندج هستم.
    قصد اقدام برا ادامه تحصیل در اتریش را دارم. ایا مدرکمو قبول میکنن؟ چطور باید اقدام کنم؟
    ممنون میشم اگا جواب بدین

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      ادامه تحصیل در اتریش بسته به سابقه علمی شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  25. مصطفی قزی گفت:

    با سلام و وقت بخیر.بنده لیسانس برق قدرت از دانشگاه غیر اتفاعی هستم.۳۶ سال سن دارم و مدرک زبان ندارم.آیا امکان تحصیل در مقطع کارشناسی برای بنده فراهم هست و آیا میتونم زبان رو در اتریش بخونم؟وآیا میتونم خانواده ام را با خودم ببرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلاموقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی در اتریش محدودیت سنی دارد. به شما کشور های دیگری را توصیه می کنیم.

  26. مجید گفت:

    با سلام
    بنده 17 سال پیش مدرک فوق دیپلم برق صنعتی با معدل 17 از دانشکده دولتی و 3 سال پیش مدرک لیسالس برق کنترل با معدل 17.5 از دانشگاه علمی کاربردی گرفتم و 16 سال سابقه کار مرتبط دارم و 37 سال سن دارم. بنده قصد مهاجرت به اتریش دارم. نمیدونم چه روشی راهتتر و بهتره. ممنون میشوم اگر راهنمایم کنید. آیا با توجه به سن و مدارک دانشگاهی بنده شرایط اخذ پذیرش دانشگاه اتریش رو دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش محدودیت سنی دارد. همچنین با توجه به گپ تحصیلی خود بهتر است از روش های دیگر مهاجرت به اتریش و یا کشور های دیگر اقدام نمایید.

  27. پیمان منصورحسینی گفت:

    با سلام، ۳۷ ساله هستم، کارشناسی ارشد برق از دانشگاه خواجه نصیر و لیسانس از دانشگاه آزاد ، ۷ سال سابقه بیمه ای دارم، عضو هیال علمی دانشگاه آزاد هستم، در مقطع دکتری حدود ۵ ساله در دانشگاه علوم تحقیقات تهران مشغول هستم و کلیه دروس نظری و آزمون جامع رو با موفقیت سپری کردم، رتبه دوم آزمون کتبی ورودی دانشگاه در دکتری را دارم اما هنوز پایان نامه رو کار نکردم، امکان دریافت مدرک زبان انگلیسی آیتلس ۶ رو در سریعترین زمان ممکن دارم، با آلمانی آشنایی ندارم، با ترکی استانبولی آشنایی دارم، متاهل و دارای یک فرزند پسر دو ساله هستم، آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری حتی بدون در نظر گرفتن واحدهای پاس شده با دریافت فاند یا مهاجرت کاری رو دارم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل دکترا برای شما گزینه مناسبی برای مهاجرت به اتریش می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

  28. احمد حیدری گفت:

    سلام خوب هستید؟
    برادر زاده بنده امسال کنکور تجربی داده اند(رتبه شون جوری نیست داخل کشور بتونن پزشکی قبول بشوند) و مدرک زبان انگلیسی آیلس بارتبه 7 رو اخذ کرده و معدل دیپلم تجربی ایشون هم بالای 19/02 می باشد لطفا ما رو راهنمایی بفرمایید در کدام کشور میتونن با هزینه مالی کمتری رشته پزشکی بخونند و با چه شرایطی؟ ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور هایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، ترکیه و غیره هزینه های تحصیل مقرون به صرفه ای را دارد. برای کسب اطلاعات در رابطه با قوانین و شرایط تحصیل در هر یک از این کشور ها می توانید با ما در ارتباط باشید.

  29. محمد گفت:

    با سلام، من دانشجوی ترم 7 کارشناسی برق دانشگاه سراسری در تهران هستم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل بهتره برای ارشد اقدام کنم یا دکترا و اینکه اگه برای دکترا اقدام کنم در چه گرایشی بهتره و اینکه کدوم کشور شرایط بهتری برای ادامه تحصیل و کار فراهم میکند و بجز کشورایی که تحصیل در اونها رایگانه کدوم دانشگاه ها بورسیه میکنند و چه شرایطی دارند ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل دکترا و یا کارشناسی ارشد بسته به شرایط شما مانند سابقه علمی، سن، مدرک زبان و …. دارد. با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا در انتخاب بهترین مسیر به شما کمک کنند.

  30. رضا حشمت گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشجویی ترم 7 کارشناسی مهندسی مواد گراشی سرامیک هستم با معدل 14.96 و به زبان انگلیسی هم تا 80 درصد مسلط هستم
    و حدود 15 سال هست که سنتور کار میکنم و برنامه بنویسی و کار با کامپیوتر هم کامل بلدم میخواستم بدوم امکان تحصیل در اتریش یا المان یا کانادا رو دارم یا نه و این که امکانش هست بعد از اتمام تحصیل اقامت دائم بگیرم یا نه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، بعد از اتمام دوره تحصیلی خود در صورت پیدا کردن کار می توانید در کشور بمانید.

  31. حمیدرضا ترکیان گفت:

    با سلام و تشکر بابت مطالب مفید سایت، بنده 29 ساله کارشناس ارشد مهندسی مکانیک با 5 سال سابقه کار و همسرم 29 ساله کارشناس ارشد شیمی کاربردی با 5 سال سابقه کار هر دو با زبان ایلتس 6.5 هستیم. پیشنهاد می کنید با توجه به شرایط ما پروسه درخواست ویزای کار راحت تر است یا ویزای تحصیلی دکترا؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای اخذ ویزای کاری اتریش باید قرارداد کاری ارائه دهید و اثبات کنید فرد بومی برای این کار مناسب نمی باشد. اخذ ویزای تحصیلی اتریش به مراتب آسان تر است.

  32. Amir گفت:

    عرض سلام واحترام …
    من دانشجوی ترم 7 کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه سراسری با معدل 16.60 هستم و معدل دیپلمم هم 19 هست … 4 سال سابقه تدریس مستند دارم و الان هم دبیر مدرسه استعداد درخشان هستم … حدود 53 واحد درسی مونده که کارشناسی رو تموم کنم ( 87 واحد گذروندم ) و سطح زبان انگلیسی م هم حدود 6 تا 6.5 هستش ( آزمونی ندادم البته ) … در بیشترین حالت 100 میلیون بودجه دارم …
    سوالم اینه که امکانش هست برای خوندن زبان ( آلمانی ) توی اتریش اقدام کنم و بعد از اتمام دوره زبان که شما توی سایت بهشون اشاره کردین کارشناسی مو تموم کنم ؟ یا اینکه کارشناسی مو همون جا ( به زبان انگلیسی ادامه بدم ) و بعدا برای ارشد اقدام کنم ؟
    سوال آخرم هم این است که چنانچه برای دوره زبان ( قبل از کارشناسی ) اقدام کنم اجازه کار نیمه وقت بهم داده میشه تا به پرداخت هزینه هام کمک بکنه ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      لطفا در نظر داشت هباشید که بدون مدرک زبان شانس ویزای شما بسیار پایین می آید. برای ادامه تحصیل بهتر است مدرک کارشناسی خود را به اتمام برسانید.

  33. احمد گفت:

    با سلام
    من دیپلم ریاضی دارم.
    سربازی گزروندم
    و 21 سال سن دارم.
    آیا امکان مهاجرت تحصیلی در یکی از رشته های کاردانی و یا کارشناسی در اتریش هست.؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      لطفا در نظر داشته باشید که بیشتر ظرفیت دانشگاه های اتریش برای مقطع کارشناسی برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا است. به شما توصیه می کنیم برای کشور های دیگر اقدام نمایید.

  34. آرمان اسدی گفت:

    با سلام و عرض احترام

    ممنون از اطلاعاتتون، دو سوال داشتم؛ اول اینکه افرادی با سن بالای 40 سال که بتونند پذیرش دانشگاه رو بگیرند و تمکن مالی خوبی داشته باشند چقدر شانس اخذ ویزای تحصیلی رو دارند؟
    دوم؛ نامه عدم منع تحصیلی رو از کجا باید دریافت کرد؟

    با تشکر و ارادت

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      بسته به مقطع تحصیلی انتخابی شما دارد. برای افزایش شانس ویزای خود باید شرایط سنی خوب، رزومه علمی قوی و مدرک زبان ارائه دهید.

  35. عرفان بوشهرى گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشيد
    من ليسانس نفت از مهندسى نفت دانشكده نفت دارم با معدل ١٤
    ارشدم هم دانشگاه صنعتى اصفهان ترم سه هستم با معدل ١٧
    سربازى نرفتم ميخواستم ببينم ميتونم واسه ارشد دوياره ارشد اقدام كنم يا بايد براى دكترا اقدام كنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به شرایط سنی شما دارد. لطفا در نظر داشته باشید که برای خروج از کشور نیاز به کارت پایان خدمت و یا نامه معافیت تحصیلی دارید.

  36. شیدا جلیلوند گفت:

    سلام
    من 18 سالمه و امسال در کنکور تجربی شرکت میکنم
    از آن جایی که در مدارس استعداد های درخشان تحصیل میکنم توانایی قبولی در رشته های خوب دانشگاه های معتبر ایران را دارم
    و قصد دارم پس از اتمام دوره کارشناسی در ایران اپلای کنم به نظر شما کدام رشته های تجربی مناسب اپلای کردن هستند ؟؟؟؟
    هزینه گرفتن پذیرش دانشگاه و مهاجرت تحصیلی چگونه است ؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      انتخاب رشته بسته به علایق شما دارد. به طور کلی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در اتریش بازار کار خوبی دارند.

  37. عبدالهی گفت:

    با عرض سلام و تشکر از مطالب مفیدتون ،بنده دانشجوی ترم 5 ادبیات انگلیسی هستم و تالان معدلم 17.01 میباشد و میتوانم معدل بالای 17 را تا انتهای مقطع کارشناسی تضمین کنم و از طرفی برای گرفتن مدرک آیلتس با نمره ای مناسب هم بنده مشکل چندانی ندارم و هم چنین درای بعضی از مدارک معتبر مربوط به رشته خودم نیز هستم امابا توجه به اوضاع بد اقتصادی تنها دریچه ای که برای ادامه تحصیل در خارج ازکشور میبینم گرفتن بورسیه تحصیلی یا فاند میباشد.من تا فارغ اتحصیلی حدود 1.5سال وقت دارم و میخواهم به هر قیمتی که شده ارشد را انگلیس و یا اتریش بگذرانم .باتوجه به شرایط اقتصادی اتریش گزینه مناسب تری به نظر میرسد .
    میخواستم بدانم که آیا میتوان بعد از قبول شدن در دانشگاه اتریش تغیر رشته داد و اینکه چون من در حال یادگیری ساز هستم خصوصا برای رشته موسیقی واینکه درکل حتی اگر امکان تغییر رشته نیز نبود برای ادامه تحصیل در رشته خودم دقیقا چه کارهایی باید انجام دهم تا از گرفتن فاند تحصیلی مطمئین شوم وبه مشکل بر نخورم .ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای ادامه تحصیل در اتریش باید رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید. همچنین بر اساس زبان تحصیل نیز باید مدرک زبان مورد نیاز را ارائه دهید.

  38. پوریا گفت:

    سلام
    من دانش آموز مقطع دوازدهم تجربی هستم و معدل سال گذشته ام هم 19/5 بوده.
    می خواستم بدونم قبل از کنکور می تونم مشغول به تحصیل در یکی از رشته های پزشکی یا دندانپزشکی در آلمان بشم؟
    و اینکه شرایط مورد نیازش چیه?!

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصیل در آلمان در صورت قبول نشدن در کنکور سراسری، باید در کالج های آمادگی آلمان شرکت نمایید.

  39. علی گفت:

    سلام
    بنده فوق دیپلم سال ۹۲ علمی کاربردی تعمیر و نگهداری هواپیما دارم و ۱۵ سال سابقه کار هواپیمایی دارم .
    با توجه به اینکه هر کاری کردم نتونستم ویزای کاری برای آلمان یا اتریش بگیرم آیا فوق دیپلمم که یک رشته فنی کاربردی هست برای ویزای تحصیلی به درد میخوره یا اینکه از ابتدا باید برای کارشناسی اقدام کنم ؟
    سال ۷۶ پیش دانشگاهیم تموم شده .
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط تحصیلی شما باید برای دوره کارشناسی اقدام نمایید.

  40. هانیه برزگری گفت:

    سلام.
    من فارغ التحصیل رشته معماری تو دانشگاه دولتی با معدل بالای 15 هستم. ولی الان با توجه به علاقه ای که به رشته طراحی لباس دارم میخواهم در اتریش و یا کشورهای اروپایی ایتالیا و فرانسه و… تحصیل کنم و اقامت بگیرم. به چه شرایطی میتونم این کارو بکنم؟
    البته دوره طراحی لباس رو در ایران دارم میگذرونم فعلا.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل شرایط سنی و مدرک زبان شما نیز حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  41. سعید گفت:

    سلام
    من 31 سالم هس و مدرک لیسانس برق و ارشد MBA از دانشگاه دولتی با معدل خوب دارم. برای ویزای تحصیلی MASTER میخواستم اقدام کنم. زبان المانی رو تازه شروع کردم. پیشنهاد شما در مورد اخذ پذیرش از آلمان یا اتریش چی هس (از نظر هزینه، نوع مدرک زبان و زمان دریافت ویزا)؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط شما برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان مناسب است. تحصیل در آلمان رایگان است.

  42. هانی گفت:

    سلام بنده 30 ساله لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس زبانشناسی و همسرم 31 ساله لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و فوق لیسانس مدیریت هستند. میخواستیم از طریق تحصیلی اقدام کنیم.مدرک هر دوی ما دانشگاه ازاد هست.شنیدیم دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه ازاد رد قوبل ندارند چقدر این حرف صحت داره؟ما چقدر شانس پذیرش داریم؟ هر رشته ای یا هر دانشگاهی باشه اکی هستیم. الان هم در حال گذراندن زبان المانی هستیم. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در اتریش باید مدارک شما ارسال شود و تاییدیه مدارک خود را دریافت نمایید.

  43. فهیمی گفت:

    سلام خسته نباشید. من دانشجوی مهندسی پزشکی از دانشگاه امام رضا (ع) مشهد بودم. و معدلم احتمالا به 16.5 میرسه. سطح زبان متوسط و مهاجر از کشور افغانستان هستم. میخواستم ببینم برای اتریش برای ارشد مهندسی پزشکی میشه بورسیه گرفت یا خیر؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در اتریش باید با توجه به به زبان تحصیل خود مدرک زبان نیز ارائه دهید. همچنین سن شما نیز حائز اهمیت است.

  44. امیر گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم اگه بخوام برای ارشد در اتریش پذیرش بگیرم به همراه دوره زبان المانی
    تو این مدت که دارم دوره زبان المانی رو میگذرونم اجازه کار 20 ساعت در هفته رو دارم یا فقط پس از شروع دوره اصلی دانشگاهی اجازه کار دارم؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      بله، اجازه کار به شما داده می شود. لطفا در نظر داشته باشید که با توجه به سخت گیری های سفارت اتریش شانس اخذ ویزای اتریش از طریق دوره های زبان آلمانی بسیار کم است.

  45. علیرضا عسکری گفت:

    سلام و عرض ادب
    من دانشجوی ترم چهارم مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان هستم.
    معدل کل من تا الان 15.7 هست و معدل ترم آخرم 18.15 بوده.
    به زبان انگلیسی تسلط دارم(کار ترجمه متون و مقالات علمی و کتاب انجام میدم و دیپلم زبان رو هم دارم)
    به شدت هم به دنبال ارائه یک مقاله در همین مقطع کارشناسی در حوزه شبکه های کامپیوتری هستم.
    به رشته تجارت الکترونیک(E-Commerce) علاقمندم.
    میخواستم ببینم اگر همین راه رو ادامه بدم، به نظر شما امکان بورسیه و دریافت فاند از دانشگاه های اتریشی برای مقطع ارشد هست یا خیر؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش باید رزومه پژوهشی قوی ارائه دهید. همچنین بسته به زبان تحصیل خود مدرک زبان مورد نیاز را نیز ارائه دهید.

  46. علي گفت:

    سلام وقتتون بخير من ليسانسمو دانشگاه ازاد گرفتم و فوق ليسانسمو دانشگاه دولتي، ميشه بفرمايين امكان خوندن ارشد مجدد رو توي اتريش دارم يا نه؟ ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در اتریش شرایط سنی و رزومه علمی شما حائز اهمیت است. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  47. امیرحسین گفت:

    درود بر شما
    بنده فوق لیسانس رشته الکترونیک از دانشگاه آزاد با معدل 15.76 و 28 سال سن دارم. آیا می توانم بدون زبان آلمانی برای تحصیل اقدام کنم؟ آشنایی به زبان انگلیسی دارم با نمره آیلتس 5
    آیا امکان خواندن زبان آلمانی در اتریش فراهم است؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      متاسفانه شانس اخذ ویزای اتریش از طریق دوره های زبان بسیار پایین است.

  48. صدف نجف زاده گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل رشته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی با معدل 17.73 هستم و زبان انگلیسیم خوب نیست و در حد متوسط هست میخواستم بدونم من بدون مدرک زبان انگلیسی و آلمانی میتونم برای گفتن ویزای تحصیلی تو کشور اتریش اقدام کنم؟ و اینکه از زمان اقدام تا گرفتنویزای تحصیلی این پروسه چقدر زمان میبره ؟ و چقدر هزینه میبره ؟ و اینکه من کلاسهی زبان آلمانی برم بهتره یا انگلیسی؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      برای تحصیل در آلمان باید به زبان مسلط باشید و مدرک زبان ارائه دهید.

  49. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

    با سلام و احترام
    شرایط اخذ ویزای اتریش بسیار سخت تر از مجارستان است. به شما توصیه میکنیم برای مجارستان اقدام کنید.

  50. امید قناعتی گفت:

    سلام با مدرک فوق دیپلم الکترونیک میتونم دانشگاه وین ادامه تحصیل بدم چه شرایطی لازمه واسه ادامه تحصیل و چه مقدار پول

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  51. علی گفت:

    عرض ادب. بنده دانشجوی سال دوم رشته دندانپزشکی از دانشگاه ملی یروان ارمنستان هستم. قصد انتقال به اتریش دارم مدرک زبان b1 دارم برای المانی.
    با توجه به اینکه ایرانی هستم و در یروان تحصیل دندانپزشکی میکنم ایا امکان پذیر است انقالی بگیرم و تحصیل رایگان داشته باشم؟ تحصیل رایگان برایم مهم است.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای انتقالی به دانشگاه های دیگر باید دانشگاه مبدا و هدف شما طرف قرارداد یکدیگر باشد. همچنین الزامات دانشگاه مقصد خود را نیز باید برآورده نمایید.

  52. زهرا گفت:

    سلام ممنون از اينكه پاسخگو هستين و اطلاعات خوبي در اختيار ما ميزاريد..بنده ٢٨ ساله هستم وتا پايان سال ٩٨ فوق ليسانس حسابداري از دانشگاه ازاد ميگيرم و معدل كلم حدودا ١٧/٥ هست..كارمند رسمي هستم و قصد ادامه تحصيل در اتريش رو دارم ..ميخواستم بدونم شانسي براي مهاجرت تحصيلي دارم و اينكه ايا تحصيل اونجا صد در صد رايگان هست؟يا نه مبلغي رو بايد پرداخت كنيم؟براي اينكه بتونم از شما كمك بگيريم براي ويزا تحصيلي چقدر هزينه بايد كرد؟؟ ممنون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل در اتریش برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا رایگان نمی باشد.

  53. آزاده اسدی گفت:

    درود کارشناس ارشد جامعه شناسی ورزش با معدل ۱۹/۱۹ هستم و دو مقاله هم دارم می خواستم بدونم میتونم برای کشور اتریش در مقطع دکترا ، فاند بگیرم؟ البته آیلتس ندارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای اخذ فاند کشور اتریش باید رزومه علمی و پژوهشی بسیار قوی داشته باشید. ارائه ویزای اتریش با سخت گیری های بسیاری روبرو است.

  54. عارف گفت:

    با سلام و احترام
    من کارشناسی ارشد مکانیک با معدل 16 از دانشگاه آزاد هستم
    میخواستم ببینم برای دکترا میشه تو دانشگاههای اتریش بورسیه گرفت ؟؟
    مدرک آیلتس 6.5 هم دارم
    بنظر شما از کدوم کشور میشه برای دکترای مکانیک راحتتر بورسیه گرفت؟؟؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای دریافت پذیرش مقطع دکترا باید رزومه علمی و پژوهشی قوی ارائه دهید. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد، لطفا با ما در ارتباط باشید.

  55. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخير
    من ١٩ سال دارم . ديپلم گرافيك دارم. با زبان آلماني آشنا هستم در حد A1 . معدل ديپلمم ١٧/٢٣ هست و با سوابق تحصيلي دانشگاه پيام نور در رشته مهندسي كامپيوتر قبول شدم براي كارشناسي پيوسته سال ٩٨
    سرمايه اي ندارم در حد ٢٠م ميتونم جور كنم . شرايط مهاجرت به اتريش رو دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      کشور اتریش، شرایط تحصیل خیلی خوبی را دارد برای افرادی که میخواهند در رشته های فنی و هنری تحصیل و سپس کار کنند.
      هزینه های تحصیل نیز می‌توانند با توجه به کمک هزینه هایی که از سوی دولت صورت میگیرد، کاهش یافته و گاها کار دانشجویی نیز بسیار موثر خواهد بود.

      1. فروزی گفت:

        سلام خسته نباشید،بنده ۳۳سالمه با۱۰ سال سابقه کاری و بیمه در ضمینه تعمیرات و نگهداری تجهیزات بندری و دانشجوی کارشناسی در رشته ابزار رقیق.و الانم دارم برا زبان انگلیسی میخونم میخواستم بدونم برا اقامت کاری در ضمینه کاری خودم پیشنهادی هست؟ممنونم

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و عرض ادب
          در نظر داشته باشید که برای کار در کشوری مانند اتریش باید تسلط به زبان خود کشور داشته باشید. به شما توصیه می کنیم با توجه به سخت گیری های کشور اتریش برای ارائه ویزا، کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  56. حسین گفت:

    سلام
    من دانشجو عمران گرایش ژئوتکنیک هستم و مدرک زبان ندارم سابقه کاری مرتبط با رشتم ۱۰ سال است که سابقه بیمه هم دارم مقطع کارشناسی ارشد با معدل ۱۷:۳۰ از دانشگاه پیام نور گذراندم پیشنهادی برای برای بورس تحصیلی بنده وجود دارد یا خیر ؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، وقت بخیر
      برای پاسخ دقیق لازم است که رزومه شما را کامل داشته باشیم، از نظر معدل، مشکلی ندارید، ولی بدون مدرک زبان شانستون کم می شود. در هر صورت با بررسی دقیق رزومه تحصیلی و تحقیقی می توان پاسخ دقیقتر داد.

  57. عطا گفت:

    سلام،من دانشجوي ترم اخر عمران در دانشگاه سراسري تبريز هستم.و هدفم مهاجرت به يكي از كشور هاي اروپايي ميباشد.ولي اطلاعات كافي را در اين ضمينه ندارم.مهاجرت به كدام كشور ممكن است؟ قطعاً براي ادامه تحصيل

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      کشور هایی مثل فرانسه، آلمان و اتریش شرایط خوبی را برای رشته شما ارائه می دهند که با داشتن رزومه تحصیلی خوب می توانید به راحتی پذیرش بگیرید.

  58. علی گفت:

    ایا از دانشگاه های ارمنستان هم امکان انتقال است به اتریش یا خیر؟
    برای دنداپزشکی

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که دانشگاه های مبدا و مقصد شرایط تحصیل و پذیرش و انتقالی دانشجوی یکسانی داشته باشند، می توانید برای انتقالی اقدام کنید.

  59. بابک گفت:

    با درود آیا صرفا با داشتن دیپلم امکان اخذ پذیرش از دانشگاههای اتریش وجود ندارد ؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله امکان اخذ پذیرش و شرکت در دوره های پیش از دانشگاه(کالج) را خواهید داشت اما گاها برای ورود به دانشگاه نیاز است تا آزمون پایان دوره کالج را شرکت کرده و نمره حدنساب را کسب کنید.

  60. علیرضا شهبازی گفت:

    با عرض سلام، من مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد تهران مرکزی در سال ۸۰ هستم و ۴۲ سال سن دارم‌. در حدود ۱۶ سال سابقه بیمه و کار دارم. جهت ادامه تحصیل در رشته بازاریابی یا MBA در اتریش شرایطش را دارم. همچنین در حال حاضر من در یک شرکت بین المملی که در ایران فعالیت می کند در حال فعالیت هستم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به سن شما ممکن است مسیر پیچیده ای را برای قبولی در رشته مورد نظرتان طی کنید که داشتن شرایط تحصیلی و مدارک معتبر یکی از آنها خواهد بود.
      ضمن اینکه برای شما به صورت کلی تنها تحصیل در مقطع ارشد امکان پذیر خواهد بود.

  61. امیر سعید رجایی گفت:

    سلام خسته نباشیدمن دانشجوی رشته عران هستم در مقطع کاردانی دارای سابقه کاری حدود 3سال در شرکت ژئوتکنیک هم هستم زحمتتون راهنماییم میکنین که برای اقامت چه راهی برای من ساده تر هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      اولین اجازه اقامتی که شما می توانید دریافت کنید، اقامت کوتاه مدت از طریق کار است که شرایط خاص خود را دارد.
      اما اگر بتوانید چندین سال را با این نوع اقامت در کشور اتریش زندگی کنید، در انتهای سال 5ام مجاز به ارائه درخواست اقامت دائم این کشور به پشتوانه تجربه کاری و زندگی خود در این کشور خواهید داشت

  62. رضا قائمی گفت:

    با سلام و درود فراوان

    آیا رشته ی عکاسی در اتریش با توجه به دیپلم انسانی و گذراندن مقطع لیسانس در دانشگاه آزاد(رشته عکاسی) امکان پذیر هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله می توانید برای رشته مد نظرتان در دانشگاه هایی که مورد تایید ایران هستند درخواست دهید و اخذ پذیرش کنید.

  63. مینا ک گفت:

    با سلام
    من 35سالمه و مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه سراسری دارم و دیپلم زبان انگلیسی میخواستم بدونم برای تحصیل هنر در اتریش شرایط سنی وجود داره و اگر اینطوره ایا همه دانشگاهاش قواعد مشابه دارن؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دانشگاه های مغمولا شرایط سنی را بنا نمی گذارند و تنها سفارت کشور مربوطه است که قوانین را وضع می کند.
      ممکنه است محدودیت سنی از طریف سفارت برای شما اعمال شود که می توانید از طریق دیگر اقدام کنید.

  64. ماهان کشاورز گفت:

    سلام،خسته نباشید،اگر کسی سربازی نرفته باشه،میتونه برای تحصیل پزشکی تو کشور روسيه اقدام کنه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      مسئله نظام وظیفه تنها برای خروج از کشو ملاک است و دانشگاه های خارجی ممنوعیتی را برای تحصیل شما قرار نمی دهند.
      در صورتی که بتوانید ان مسئله را همینجا حل کنید، پیگیری های بعدی لازم برای تحصیل پزشکی را برای شما انجام خواهیم داد.

  65. سارا گفت:

    با سلام
    من 33 ساله هستم و فارع التحصیل رشته داروسازی در حال حاضر 5 سال سابقه کار دارم قضد مهاجرت به کشور اروپایی دارم میخاستم بدونم امکان کار با توجه به نوع مدرکم وجود داره و اینکه باید معادل سازی انجام بشه و یا اینکه امکانش هست من مهاجرت تحصیلی داشته باشه در رشته ی دیگه ای؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      براری کار در زمینه شغلی مربوطه، باید ضمن داشتن درخواست کار، همسان سازی مدرک شغلی نیز انجام شود.
      اما شما میتوانید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، درخواست پذیرش خود را بدهید و مشغول شوید.

  66. شهرزاد.خ گفت:

    سلام خسته نباشید،من فارغ التحصیل رشته شهرسازی از دانشگاه ازاد مشهد و ۲۲ سال با معدل کل دیپلم ۱۸.۳۰ تجربی هستم.میخواستم بدونم با در نظر گرفتن هزینه و احتمال گرفتن زودتر پذیرش در دانشگاه های اتریش موفق تر هستم یا ترکیه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به این که ما پرونده های مربوط به هردو کشور را تاکنون به سرانجام رسانده ایم، پذیرش از دانشگاه های ترکیه سخت گیری های کمتری را شامل می شود و روند سریعتری دارد.

  67. هانیه ع گفت:

    سلام من سال دیگه مدرک دیپلمم رو میگیرم و از همین الان در حال تحقیقم و در رشته ی انسانی مشغول به تحصیلم میخواستم بدونم چه معدلی برای مدرک دیپلم لازمه؟ و اینکه در حال یادگیری زبان آلمانی هستم و اینکه میتونم بعد از کنکور برای رفتن به اتریش اقدام کنم؟ و اینکه ممکنه بگید چه دانشگاه هایی با رشته من(انسانی) مطابقت داره یعنی میتونم تو اونها مشغول به تحصیل بشم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      قطعا رشته های ریاضی و تجربی، بستر مناسب تری را برای فرد در خارج از کشور فراهم خواهد آورد؛ اما برخی دانشگاه ها مدرک علوم انسانی را به عنوان پیش نیاز تایید می کنند.

  68. اردلان ستایش گفت:

    سلام من ترم 5 رشته مهندسی پزشکی – ازاد علوم و تحقیقات هستم با معدل کل ۱۷ دانشگاه و ۱۹ دیپلم
    با توجه به اینکه اتریش مدرک دانشگاه ازاد را قبول ندارد یا ممکنه این ۴ترمو تطبیق واحد ندهد
    ایا برای لیسانس در کشور اتریش گزینه ی بهتری است یا وقت سفارت المان گرفتن برای فوق لیسانس؟
    (با توجه به شرایط کنونی کشور و مدت زیاد وقت سفارت المان)
    (قبولی کنکور از دانشگاه علم و فرهنگ هم دارم)

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      تطبیق واحد صورت نمی پذیرد و معمولا دانشگاه های اتریش، به عنوان پیش نیاز هر مقطع، مدرک همان مقطع را از دانشگاه های ایران به علاوه ی مدرک ب2 زبان آلمانی را از شما می خواهند.یعنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش، می بایست مدرک کارشناسی را از ایران گرفته باشید و البته بحث دوره دکتری متفاوت است.
      روش هایی کاملا شفاف و قانونی وجود دارد که می توان زمان زیاد بیش از 15 ماه وقت سفارت آلمان، را بسیار کم کرد و این فرایند از طریق مجموعه ی ما قابل انجام است.

  69. سالي گفت:

    سلام و خسته نباشيد بنده دانشجوي گردشگري هستم و هنوز سه ترم ديگه مونده در مقطع كارداني دارم ميخونم ميخواستم بدونم كه براي ادامه تحصيل ميتونم ويزاي تحصيل اتريش رو بگيرم بنده ٣٠ سال سن دارم

    با تشكرح

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط توضیح داده شده، بهتر است روش های قانونی غیر از تحصیل را مورد بررسی قرار دهید.
      کشور اتریش و آلمان، در مورد سن، سخت گیری های بیشتری اعمال می کنند.

  70. سپهر گفت:

    سلام من دانشجوی میکروب شناسی پزشکی علوم پزشکی اصفهان در مقطع ارشد هستم کارشناسی علوم ازمایشگاهی دارم چند سال سابقه کار در ازماشگاه های طبی هم دارمبرای مقطع دکترا میخواستم پذیرش بگیرم یه کشور اروپایی ک دکترا به عنوان شغل محسوب بشه و حقوق دریافت کنه شما چ کشوری رو پیشنهاد میکنید؟
    و سوال بعدی اینکه همزمان با تحصیل در مقطع دکترا امکانش هست در یک رشته دیگه مثل داروسازی هم تحصیل کرد یا خیر؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اکثر کشور های غرب اروپا و کشورهای اسکاندیناوی، شرایطی که فرمودید را دارند.
      برای تحصیل در مقطع دکتری می بایست رزومه ی شما بررسی شود و متناسب با گرایش و مقالات بین المللی شما، دانشگاه های مقصد را مشخص نمود.
      لازم به ذکر است که داشتن مدرک آیلتس مطلوب، از پیش نیاز های مقطع دکتری می باشد.
      بیان موضوع تحصیل همزمان داروسازی با مقطع دکتری گرایش های میکروب شناسی در اروپا، کاملا ناپخته است؛ همچنین این موضوع در قوانین تحصیل تعریف نشده است.

  71. شبنم غنچه ائی گفت:

    با سلام و احترام
    من فارغ التحصیل دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی بین الملل هستم . 29 سالمه در حال آمادگی برا آیلس هستم و زبنم در کل خوبه سابقه کار 6 ساله دارم به عنوان مدیر بازرگانی و سرپرست بازرگانی در شرکت های خصوصی . 1 ترم زبان آلمانی خوندم و مجددا میخوام شروع کنم به نظر شما کشور اتریش برای من مناسب هست ؟
    و اینکه کل هزینه به چه صورته و مورد بعدی در زمان دانشجویی امکان کار هست ؟
    هزینه زندگی خرج و مخارج و حتی خوابگاه به چه صورته و معمولا چند وقته اپلای میشه؟
    ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هزینه ی زندگی معمولی در اتریش حدود 600 تا 800 یورو می باشد.
      تحصیل در این کشور رایگان می باشد.
      در هر مقطع اجازه ی کار متفاوت است؛ به عنوان مثال: در مقطع کارشناسی، اجازه ی بیست ساعت کار، با دستمزد حدود حداقل 8 یورو در هر ساعت، امکان پذیر است.
      برای تحصیل در اتریش به مدرک ب2 و گاها سی1 آلمانی، احتیاج است.
      بیش از 15 ماه هم زمان برای گرفتن وقت مصاحبه ی سفارت می بایست لحاظ کنید.

  72. محمد گندمی گفت:

    سلام من ترم دو در رشته برق تو یکی از دانشگاه های دولتی ایران دارم درس میخونم در مقطع کارشناسی میخواستم بدونم امکانش هست برای ترم بعد تر بیام ادامه تحصیل بدم توی کشور اتریش

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این امکان فراهم نیست و می بایست برای تحصیل در کشور اتریش، الزامات خاصی را فراهم سازید که به تفصیل در مقالات مربوط با تحصیل در اتریش، در سایت آورده شده است.

  73. آریاخصال گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده 29 ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت IT از دانشگاه دولتی روزانه، 4 سال سابقه کار در صنعت IT و مدرک زبان ایلس 6.5 و B1 آلمانی هستم. همسرم 29 ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه دولتی ، سابقه تدریس 8 ساله و بازرگانی خارجی 2 ساله و آیلس 8 است. کدوم روش برای مهاجرت به اتریش رو پیشنهاد میکنید؟

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      از طریق کاری با سرعت بالاتری، اخذ ویزا صورت میگیرد، روش های تحصیلی و سرمایه گذاری نیز میسر است.

  74. لی لی گفت:

    سلام . چند بار برای شما پیغام فرستادم ولی متاسفانه هنوز جوابی دریافت نکرده ام. من دارای معدل 17:38 از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در رشته آموزش زبان انگلیسی می باشم و می خواهم ادامه تحصیل همراه با امکان ادامه زندگی در یکی از کشورهای اروپایی یا کانادا را داشته باشم. لطفا راهنمایی فرمایید.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بحث ادامه تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی کاملا مستقل از بحث اقامت می باشد.
      لطفا مقاله ما را در مورد تفاوت تابعیت و اقامت بخوانید.ویزا برای مدت کوتاهی به شما اجازه میدهد در یک کشور حضور داشته باشید.
      در هر کشور قوانین متفاوتی برای ادامه تحصیل اعمال می شود.
      سوال شما بسیار کلی ست.
      به عنوان مثال در کشور اتریش نیاز به مدرک زبان آلمانی و مدرک کارشناسی می باشد تا اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی برای شما داده شود و در برخی کشور ها می بایست دو ترم از ارشد خود را سپری کرده باشید تا به شما پذیرش کارشناسی ارشد داده شود.
      تمکن مالی و مدرک زبان های خارجی شما برای ما نامشخص است.

  75. فرهمند گفت:

    با سلام
    پسر من 21 سال سن دارد و دانشجوی رشته خلبانی در دانشگاه غیر انتفاعی است . در جوشکاری نیز مدرک فنی و حرفه ای دارد قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی جهت تحصیل و کار را دارد لطفا راهنمایی بفرمایید در چه کشوری و در چه زمینه ای میتواند اقدام کند

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در صورتی که ایشان در یکی از شرکت های مسافربری سابقه ی کار داشته باشند فرصت های بیشتری برای اقدام وجود خواهد داشت.
      مسلط بودن به زبان کشور های مقصد اروپایی نقش به سزایی در مهاجرت دارد. به ویژه آلمانی زبان ها.
      پیشنهاد میکنم مقاله ی ویزای کار آلمان را در سایت ما مطالعه بفرمایید.
      برای گرفتن پاسخ سوالات تخصصی تر می توانید از مشاوره های رایگان تلفنی و حضوری موسسه ی ما بهره مند شوید.

  76. علیرضا محمدی گفت:

    با سلام

    من دانشجوی مقطع پیش دانشگاهیم و معدل دیپلمم هم ۱۶

    خواستم ببینم میشه بدون رفتن به دانشگاه مستقیما
    درکشور اتریش تحصیل کنم
    ضمنا مدرک آیتلس دارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اخذ پذیرش با نامه عدم‌ ممانعت از تحصیل یا قبولی کنکور نیز وجود دارد.

  77. یونس زارع گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم در سن 40 سالگی هم میشه پذیرش پزشکی در یکی از کشورهای اروپایی پذیرش بگیرم.دیپلمم تجربی هست با معدل کتبی 15

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کار راحتی نیست، می توانید از طرقی اقامت بگیرید و پس از آن نسبت به اخذ پذیرش تحصیل پزشکی اقدام فرمایید.
      البته منظور بنده کشورهایی مثل روسیه و‌ اکراین نیست.

  78. پریناز گفت:

    سلام. بابت مطالبی که در سایت و کانالتون قرار دادید بسیار ممنونم. من لیسانس شهرسازی از غیرانتفاعی دارم و 22سالمه. برای ارشد میتونم پذیرش اتریش یا کشورای دیگه رو بگیرم.و اینکه میتونم در کنار تحصیل کار کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله می توانید اقدام فرمایید، نوع دانشگاه و‌ کشور از الان مشخص نیست.
      در اکثر کشورها، اجازه کار دانشجویی به صورت نیمه وقت وجود دارد.

  79. شیرین جوکاری گفت:

    سلام.خسته نباشید.
    عذر میخوام اقدام برای پذیرش مقطع لیسانس در اتریش حتما لازم هست که قبولی دانشگاه توی ایران داشته باشیم؟یعنی امکان نداره کسی که دیپلم و پیش دانشگاهیشو گرفته بدون کنکور دادن توی ایران مهاجرت کنه؟؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      یکی از مدارک قبولی در کنکور، اشتغال به تحصیل یا ممانعت از تحصیل لازم است.

  80. مهرداد گفت:

    درود.بنده 40 سالمه و دارای مدرک کارشناسی پیوسته مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه پیام نور تهران با معدل 13.10 هستم هم چنین یک مدرک کاردانی کامپیوتر از دانشگاه آزاد دارم؟ یک سری دوره های شبکه را مانند ccna , mcitp را گذارنده ام و… باتوجه به اینکه سال 92 فارق التحصل شده ام ایا شرایط ادامه تحصیل در اتریش و یا آلمان را دارم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به ضوابط موجود در هر سفارت، امکان ویزا شدن شما برای تحصیل در مقطع مورد نظر، پایین است.
      ما راه های دیگری را برای مهاجرت به این کشور ها پیشنهاد می کنیم که اخذ ویزای کار افراد متخصص یکی از این موارد است.
      بهتر است سوابق و رزومه خود را برای ما ارسال کنید تا ما ضمن بررسی شرایط شما، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم.

  81. اصغر ک گفت:

    سلام.36سال دارم.مهندس مکانیک با 14 سال سابقه بیمه.خانمم لیسانس فقه و مبانی حقوق، خانه دار و یک فرزند 4 ساله. آیا اقبالی برای تحصیل درآلمان برای من و یا همسرم در مقطع فوق لیسانس و سپس پیدا کردن کار وجود دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بهترین راه برای شما جهت رفتن به آلمان کار و سرمایه گذاری است چرا که برنامه های تحصیل از دید سفارت این کشور، دارای محدودیت است و ممکن است شانس ویزای شما پایین بیاید.

  82. امیر بختیاری گفت:

    با سلام
    من دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی هستم.میخاستم بپرسم برای ادامه تحصیل در داشگاه های اتریش بعد از پذیرش در دانشگاه سراسری و رشته مورد نظر شرایط چیه.باید از سفارت اقدام کنیم.مدارک مورد نیاز رو هم لطفا ذکر کنید.
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      پس از آن باید نسبت به اخذ پذیرش و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام فرمایید.

  83. علی روستایی گفت:

    سلام من 2۶سالمه حدود هشت سال سابقه کار ام دی اف دارم دیپلم هم معدل ۱5 دارم میخواستم ببینم میتونم واسه تحصیل رشته دندان پزشکی کدوم کشور اقدام کنم که بدون ازمون باشه یا واسه وایزای کاری به کدوم کشور شانسی دارم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      برای تحصیل دندانپزشکی، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان اسلواکی آلمان اتریش و غیره گزینه های خوبی برای اقدام در اتحادیه اروپا هستند ولی برای مهاجرت کاری با توجه به مدرک شانس زیادی ندارید.

  84. ali گفت:

    سلام و خسته نباشید
    فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مطالعات غرب اسیا از دانشگاه تهران معدل 15.33 و کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه ازاد معدل 14.97هستم 29 سال سن دار. و به المانی اشنایی ندارم و انگلیسی در حد ضعیف. میخواستم بفرمایید که با توجه به اینکه فارغ التحصیل شدم (در 21/11/1394)ایا امکانش هست که برای دکتری از دانشگاه اینسبروک یا هر دانشگاه دیگر مورد تایید وزارت علوم پذیرش بگیرم. و حدود 25 تومان موجودی دارم.

    و با توجه به این شرایط و امکان گرفتن پذیرش؛ کدام کشور را از بین اتریش-اسپانیا و مکزیک پیشنهاد میفرمایید.
    سپاس از لطف شما

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اقدام جهت اخذ پذیرش در اتریش وجود دارد، جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش به مبلغ بیشتری برای ساپورت مالی نیاز است. اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا و مکزیک نسبت به اتریش راحت تر است.

      1. ali گفت:

        با سلام و تشکر از جوابتون اقای مشاور
        جناب مشاور میشه بفرمایید که شرایط دانشگاه های اسپانیا برای پذیرش به چه صورتی است ایا نیاز به مدرک زبان دارن یا خیر؟ و اینکه سفارت بعد از گرفتن پذیرش بدون مدرک زبان ویزا صادر میکنه؟ و برا اسپانیا حداقل موجودی مورد نیاز براهر سال تحصیلی چقدر باید باشه؟ و تعرفه موسسه برا اخذ پذیرش دکتری رشته های علوم سیاسی به چه میزانی هست.
        سپاس از جوابتون

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و احترام
          به شما توصیه می کنیم برای افزایش شانس خود برای اخذ پذیرش دانشگاه و ویزای کشور اسپانیا مدرک زبان ارائه دهید.

  85. Hosein گفت:

    باعرض سلام
    از مطالب بسیار مفیدی که در سایتتون قرار دادید متشکرم
    من دانشجوی لیسانس فیزیک از دانشگاه دولتی با معدل 15 هستم و تا بهمن فارغ التحصیل میشم. در حال گذراندن دوره ی زبان آلمانی هستم و فکر می کنم تا 5 ماه دیگه بتونم مدرک B2 رو از موسسه گوته بگیرم .آیا شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه وین برای سپتامبر 2017 رو دارم یا خیر ؟ برای سال تحصیلی آینده میتونم اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شانس پذیرش دارید، ولی اگر هدف شما ترم سپتامبر 2017 است، زمان شما بسیار محدود است و باید سریعاً اقدام فرمایید.

  86. Soozan Farahani گفت:

    سلام
    ببخشید میخاستم از شما راهنمایی بگیرم برای پذیرش در اتریش.
    من 20 سالمه زبان آلمانی مدرک B2 دارم و الان درحال حاضر دانشجوی ترم 4 تربیت بدنی در یکی از دانشگاه های دولتی در تهران هستم و 3 ترم مونده که به اتمام برسونم.و کلی مدارک مربیگری و مدارک معتبر و حتی مدارکی جهت شرکت در اردوهای ملی در رشته خودم هم دارم.هم به رشته خودم علاقه دارم هم رشته دندانپزشکی.میخاستم بدونم شما چه پیشنهادی میکنین اینکه ارشد تربیت بدنی با گرایش خاصی مثل علم تمرین یا آسیب شناسی یا گرایش دیگر بخونم یا دندانپزشکی؟!؟!به جفتش علاقه مندم ولی درباره شرایطشون در اتریش که کدوم بهتر است و آینده شغلیه بهتری دارم خواهش میکنم کمکم کنید واقعا شرایط پذیرش برای جفتشونو دارم ولی تصمیم گیری واسم سخت شده و نمیدونم باید چی کنم.مچکرم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبیعتاً تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اتریش در مقایسه به رشته تربیت بدنی بهتر است، ولی با توجه به شرایط امکان تحصیل دندان پزشکی در اتریش مقدار دشوار است.

  87. مهدی گفت:

    سلام
    من علاقه مند ب تحصیل در رشته موسیقی در اتریش هستم .الان هم حدود سه سال هست ک ساز تار آموزش میبینم
    قبلا دوبار هم ویزای شینگن توریستی از اتریش و ایتالیا دریافت کرده ام
    آیا امکان اینکار هست ؟

    باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان تحصیل رشته موسیقی در اتریش برای شما فراهم است. البته معمولاً این رشته در اتریش دارای ازمون ورودی است.

  88. فاطمه عبادي گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من ديپلم تجربي دارم و معدل نهاييم ١٧/٣٠ و معدل ديپلمم ١٨/٤٠ بود
    ميخام واسه تحصيل تو دانشگاه برم اتريش يا تركيه منتهي پشيمونم كردن و گفتن ك كنكور اونجا سخت تر از ايرانه
    درسته؟!
    هزينشم ميخاستم بدونم
    هر سال بايد چقد پول ب دانشگاه بديم(خوابگاه و خورد و خوراك و…)

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      ورود به دانشگاه های پزشکی اتریش مقداری سخت است، ما به افراد توصیه می کنیم، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را بجای اتریش انتخاب کنند. هزینه تحصیل پزشکی در اتریش سالانه حدود 1500 یورو و هزینه زندگی در اتریش نیز حدود 700 تا 800 یورو در ماه است.

  89. نادری گفت:

    سلام.وقتتون بخیر…
    من 23سالمه وامسال درسم رو در رشته مامایی در دانشگاه تهران تمام کردم وقصد دارم برای ادامه تحصیل (مامایی یا پزشکی) خارج از کشور برم
    ولی متاسفانه هیچ مدرک زبانی هم ندارم
    میخواستم بپرسم چه کشورهایی برای تحصیل ودرکنارش کار میتونم اقدام کنم?باوجود عدم داشتن مدرک زبان
    وکلا از چی باید شروع کنم (منظورم این هست که در ابتدا باید چه کاری انجام بدم).؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      در صورتی که مدرک زبان نداشته باشید، می توانید برای اتریش اقدام فرمایید. شروع کار با اخذ پذیرش است.

  90. ناصری گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید برای گرفتن پزیرش از دانشگاه اتریش اقدام کردم و سیوالم اینه گرفتن پزیرش از دانشگاه به منزله صدور قطعیه ویزاست یا نه ؟ ضمنا از زمان گرفتن لیسانس تا کنون مدت ۱۷ سال میگزره و جایی شنیدم که در وقت مصاحبه از سفارت فقط مرارک رو تحویل میگیرن ولی جایی دیگه میگفتن مصاحبه داره و ممکنه این فاصله زمانی در تحصیل مانع صدور ویزا میشه کدوم صحت داره ؟ تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، اصلاً اخذ پذیرش صدور ویزا را قطعی نمی کند، بله ممکن است سفارت به دلیل گپ تحصیلی از صدور ویزای تحصیلی اتریش امتناع کند.

  91. سامرا گفت:

    سلام, خسته نباشید. ببخشید من یه سوال داشتم, ممنون میشم راهنماییم کنید.
    25 سالمه, میخواستم واسه ارشد یا دکتری پذیرش بگیرم. لیسانسم زبان بوده و یه ارشد روانشناسی هم دارم. 3 سال سابقه کارم دارم. آیلتس 5.5 گرفتم. با این سطح آیلتس کدوم کشور ها رو شانس پذیرش دارم. اصلا شانس دارم؟
    و اینکه دوره های pre master میتونه کمکم کنه؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      کشورهای زیادی می توانید اقدام فرمایید، تحصیل در اتریش آلمان بلژیک و غیره گزینه های مناسبی هستند. هزینه تحصیل و مدرک زبان از جمله مهم ترین گزینه ها برای انتخاب دانشگاه و کشور می باشد.

  92. محمد حق جو گفت:

    سلام.من32سال سن دارم.فوق لیسانس فیزیک از دانشگاه شریف هستم.و 4سال از تحصیل دور بودم.متاهل هستم.برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا شانسی دارم و اگه هست چطور میتونم اقدام کنم.وهزینش چقدره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله شانس موفقیت وجود دارد، داشتن مقاله و پروپوزال مناسب می تواند به شما کمک کند.

  93. آرن آوروند گفت:

    با سلام
    من کارشناسی ارشد عمران را با معدل 17/40 در دانشگاه آزاد گذروندم
    چطور میتوانم برای دکتری به اتریش بروم و ادامه تحصیل بدهم؟؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      جهت اقدام باید از طریق یک استاد راهنما و سوپروایزر اقدام به اخذ پذیرش نمایید. البته با توجه به مدرک دانشگاه آزاد به احتمال زیاد پذیرش مجدد ارشد به شما داده می شود.

  94. هانيه خ گفت:

    سلام ميخواستم بدونم حتما بايد اشتغال به تحصيل در ايران داشته باشيم؟؟من ديپلم تجربي دارم ميخواستم بدونم امكان تحصيل در دانشگاه هاي معتبر اتريش برام هست؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر لازم نیست، امکان ثبت نام و پذیرش بدون مدرک اشتغال به تحصیل در اتریش با شرایط خاص وجود دارد.

  95. hossein nikkar گفت:

    بنده مدرک کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش آزاد مشهد رو دارم 26 ساله هستم 3 مقاله آی اس آی دارم، یک طرح درباره ورزش و سرطان دارم و سابقه تدریس. 2 اختراع دارم که ملی و بین الملل هستند و یکی اختراع اول در ایران شد و دیگری جزو 8 اختراع برتر دانشگاه امیر کبیر. مرک زبان اسپانیایی دله رو دارم زبان انگلیسی آشنایی دارم اما مدرکی ندارم میخواستن واسه اتریش و دیگر کشورها به صورت بورسیه و فاند ادامه بدم درسم رو در مقطع دکتری ادامه بدم، با توجه به سوابقم امکانش جند درصد هست ؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اقدام وجود دارد ولی با توجه به مدرک شما که مربوط به دانشگاه آزاد است، ممکن است برای اتریش با مشکل مواجه شوید. شانس اقدام و موفقیت شما برای کشورهای دیگر بیشتر است.

  96. Askari گفت:

    باسلام ضمن تشكر ازوقتي كه ميگذاريد
    37ساله متآهل يك فرزند دختر كلاس اولي دارم.15سال سابقه پرداخت بيمه نيروي فني در يك كارخانه صنعتي توليدي.داراي مدرك كارشناسي علمي كاربردي ابزاردقيق(برق)بامعدل 16-فوق ديپلم الكترونيك از آموزشكده دولتي بامعدل 13.6-مدرك فني حرفه اي برق صنعتي -سرمايه مالي حدود 300ميليون بيشت هدفم مهاجرت است .لطفآراهنمايي بفرماييد.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اقدام برای کشورهای مختلف را دارید، لطفاً بفرمایید هدف شما کدام کشور است، در صورت توان راهنمایی می کنیم.

      1. Askari گفت:

        باتشكرمجدد
        باتوجه به شرايط موجودواطلاعات وتجربه شما پيشنهادشما كجاست؟ضمن اينك داراي گواهينامه وكارت هوشمندپايه يك (كاميون)تقريبآ10سال دارم وازنظرزبان خارجي سطح پايين مي باشم.

        1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

          با سلام مجدد
          کشورهای مختلفی می توانید اقدام فرمایید، در اینجا امکان بیان همه راه ها نیست، اگر امکانش هست با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

      2. Askari گفت:

        باسلام لطفآراهنمايي بفرماييد.

  97. نرگس نوبری گفت:

    سلام بنده کارشناس هوشبری هستم ۳۱ساله و دارای فرزند برای ارشد پرستازی میتونم اقدام کنم؟؟و اینکه بجای همسر میتونممادرمو ببرم جهت نگداری از فرزند

  98. rouhi گفت:

    سلام.دیپلم برق الکتروتکنیک با معدل 14/17 هستم و مبلغ 50میلیون دارم.میشه با این شرایط به اتریش مهاجرت کرد؟باتشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله البته با هزینه کمتر هم امکان اقدام وجود دارد، روش اقدام از طریق تحصیل البته با شرایط خاص، روش مناسبی است.

  99. Farnaz mpgg گفت:

    باسلام
    ببخشید من لیسانس مهندسی مکانیک با معدل ۱۳/۷۰ هستم و در دانشگاه دولتی درس خوندم و ایلتس ۶/۵ دارم و مدرک زبان آلمانی B1 در طول سال هم ۳۰ میلیون میتونم هزینه کنم آیا شانس پذیرش در دانشگاه آخن را دارم؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشگاه آخن در کشور آلمان است، شرایط پذیرش را دارید ولی جهت بررسی دقیق باید از دانشگاه بابت شرایط شما استعلام شود.

  100. محمدحسن مرسلی گفت:

    سلام
    بنده دارای 38 سال سن و متأهل می باشم. دو فرزند دختر 8 و 1 ساله دارم. لیسانس برق-الکترونیک با معدل 13.8 از دانشگاه رجایی و فوق لیسانس مشاوره و راهنمایی با معدل 17.8 از دانشگاه آزاد رودهن دارم. تمایل دارم در مقطع دکتری در کشور اتریش به ادامه تحصیل بپردازم. همسرم نیز دارای فوق لیسانس مشاوره ی مدرسه از دانشگاه تهران است. آیا می توانیم برای ادامه تحصیل در رشته ی روانشناسی-مشاوره و اقامت در کشور اتریش از بورسیه تحصیلی رایگان استفاده کنیم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان تحصیل و اقامت در اتریش برای شما میسر است، اما اخذ پذیرش دکترا در رشته های مذکور و با توجه به دانشگاه آزاد دشوار است و ممکن است به شما پذیرش مجدد کارشناسی ارشد بدهند.

  101. peyman nazifi گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت با معدل 15.50 دارم با آیلتس 7. میخواستم ببینم امکان گرفتن پذیرش از دانشگاه لئوبن یا دیگر دانشگاه های سطح بالا توی اتریش یا آلمان برام چقدره؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اخذ پذیرش را دارید، البته ارائه مدارک قبولی در کنکور ، اشتغال به تحصیل و یا ممانعت از تحصیل الزامی است.

  102. سامان گفت:

    با سلام
    بنده 37 سالمه و متاهل با دو فرزند
    مدرک فوق دیپلم برق قدرت با معدل 18/50 و در حال اخذ مدرک لیسانس هستم .3 سال سابقه کار در یک شرکت الکترونیکی و حدود 8سال بصورت آزاد شاغلم. ودر زمینه نصب وتعمیر انواع در کنترلی .دوربین مدار بسته .آیفون تصویری.ونور پردازی ساختمان و سیستم های هوشمند و…فعالیت دارم .و دارای مدرک سیستم هوشمند Hdl و pls زیمنس المان هستم
    چند سوال از خدمت شما داشتم.
    مدرک فوق لیسانس بهتر از ایران بگیرم یآ امکان بورسیه شدن در دانشگاههای آلمان یا اتریش و یا کانادا هست.
    در صورت امکان با خانواده می شود رفت.
    شرایط کار در این کشور ها با مدرک لیسانس چگونه هست.
    اگر امکان دارد با شرایط بنده یک راهنمایی کلی انجام دهید.
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      امکان اخذ بورسیه در کشورهای ذکر شده برای شما وجود ندارد، اگر قصد اخذ بورسیه در مقطع ارشد را داشته باشید این موسسه می تواند در زمینه کشور ایتالیا به شما کمک کند، البته کشورهایی مثل اتریش و آلمان رایگان هستند ولی با توجه به سن امید چندانی به اخذ ویزا در کشور آلمان برای شما نیست.
      امکان پیدا کردن کار پس از تحصیل وجود دارد و در حین تحصیل هم با توجه به سوابق کاری می توانید کار دانشجویی انجام دهید.

  103. نازنین گفت:

    سلام و خسته نباشید من می خواستم بدونم برای من که متارکه کردم و 34 سال سن دارم و دارای مدرک کارشناسی معماری بافت فرسوده با معدل 18 هستم. بهترین راه مهاجرت چه راهیه؟
    با سپاس

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      راه های زیادی برای مهاجرت شما وجود دارد، اقدام از طریق تحصیل با توجه به رشته تحصیلی و همچنین روش هایی مثل ثبت شرکت و سرمایه گذاری از جمله روش های مهاجرت هستند.

  104. زهرا گفت:

    سلام
    ممنون از اطلاعاتت خوبتون
    من توی مطلبتون راجع به اتریش خوندم هزینه هر ترم 350تا۷۵۰ با توجه به رشته متغیره و سالانه۷۵۰ تا ۱۵۰۰.اینجوری که میشه سالی ۲ترم.مگه هر سال ۳ترم نیست؟و اینکه من اگه بخوام سال دیگه با ویزای تحصیلی برم اونجا با توجه به اینه پسرم دبستانی هست کی باید اونجا باشم که هم رم دانشگاه رو از دست ندم هم ثبت نام پسرم تو مدرسه فارابی وین رو؟و از کی کارام رو شروع کنم ؟و میخوستم بدونم همسرم اگر بخواد یه دوره فنی حرفه ای بره چه دوره ای بهتره برای بازار کار اونجا؟و اینکه چه مدرکی رو قبول دارند؟و سوال آخر اینکه من بخوام با خانواده برم خوابگاه دانشجویی به صورت آپارتمان میتونم استفاده کنم و تو چه قیمتی هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هر سال تحصیلی 2 ترم است، معمولاً پروسه حدود 8-9 ماه زمانبر است، انتخاب دوره فنی حرفه ای برای همسرتان گزینه خوبی است. از نظر مکان زندگی هم بهتر است خانه اجاره کنید.

  105. رضیه موسوی گفت:

    سلام و وقتتون بخیر.

    من فوق دیپلم گرافیک از دانشگاه دولتی با معدل ۱۷ و نیم و لیسانس عکاسی علمی کاربردی با معدل ۱۷ دارم.شوهر و یه پسر ۶ ساله دارم.همسرم هم لیسانس کشاورزی از دانشگاه پیام نور داره.سرمایه مون حدود ۳۰ میلیون تومنه…میخواستم ببینم امکان مهاجرتمون به صورت موقت وجود داره؟و آیا با مدرک زبان انگلیسی میتونیم اقدام کنیم؟؟

    ممنون از وقتی که میذارین.

  106. امیر گفت:

    سلام.من دیپلم تجربی دارم،مدرک پیش دانشگاهی هم دارم. نمراتم خوبه،در حد ۱۹-۲۰ همه نمرات(معدل کتبی 19/50 تقریبا).زبان هم به زودی مدرک تافل میگیرم.خواستم بدونم میتونم برای رشته های پزشکی یا دندانپزشکی پذیرش بگیرم؟(یا رشته های خوب تجربی)
    لطفا در مورد هزینه تحصیل هم راهنمایی بفرمایید.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله امکان اقدام وجود دارد، ولی باید توجه داشته باشید، تحصیل پزشکی در اتریش به زبان آلمانی می باشد و شما باید نسبت به فراگیری زبان آلمانی اقدام کنید.
      هزینه تحصیل در اتریش تقریباً رایگان است و هزینه ای در حدود 400 تا 700 یورو در هر ترم را خواهید داشت.

  107. ندا هاشمی سیاوشانی گفت:

    با سلام
    بنده لیسانس اقتصاد دارم و به انگلیسی مسلطم. در حال یادگیری آلمانی هستم. معدلم بالای 14 هست. همسر دارم. 25 ت.مان کل سرمایه بنده هست.میتونم به اتریش مهاجرت کنم؟
    در صورتی که امیدی هست بفرمایید تا با موسسسه خوبتون تماس بگیرم و وقت مشاوره بگیرم.
    سپاسگذارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به سرمایه سن و همچنین رشته امکان مهاجرت تحصیلی برای شما وجود دارد، شما با این مبلغ می توانید در حدود 3 ماه زندگی خود در اتریش و همچنین هزینه های رفتن را مهیا کنید ولی برای هزینه های ماه های بعد باید در اتریش مشغول کار دانشجویی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *