تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان به زبان انگلیسی، روسی و گرجی صورت می گیرد و یکی از بهترین گزینه برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای ایرانی ها است. دانشگاه پزشکی ایالتی تفلیس (TSMU) یکی از بهترین دانشگاه علوم پزشکی در در منطقه قفقاز (روسیه، گرجستان، آذربایجان و ارمنستان) است. عدم نیاز به مدرک زبان جهت اخذ پذیرش و همچنین پذیرش بدون آزمون ورودی و کنکور رشته های پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان سبب شده سالانه ایرانی های زیادی این کشور را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

کیفیت آموزش پایه پزشکی در رفتار حرفه ای پزشکی بسیار مهم به نظر می رسد. مطابق با استانداردهای بین المللی برای ارائه عملکرد بهینه از سیستم مراقبت های بهداشتی ملی این امر بسیار مهم است. برای به دست آوردن دانش نظری در علوم بنیادین بشر دوستانه و بالینی آموزش لازم است، برای رسیدن به سطح بالایی از مهارت های بالینی در حرفه پزشکی نیز تمرین کافی لازم است.

ارزش اخلاق و شکل گیری روابط خاص از عوامل بسیار مهم هستند. همه این موارد دارای استاندارد عمل به طور کلی پزشکی در قانوت پزشکی گرجستان هستند.

با توجه به قوانین گرجستان برای فعالیت پزشکی، داشتن مدرک حرفه پزشکی لازم است: “فعالیت حرفه ای پزشکی عبارتند از فعالیت های یک فرد با پس زمینه های پزشکی، مهارت های حرفه ای و تجربه عملی با هدف محافظت، حفظ و بازگرداندن سلامت و یا کاهش درد و رنج یک انسان مطابق با استانداردهای پزشکی و اخلاقی و سنت پزشکی که در گرجستان به رسمیت شناخته شده باشد”.

امروزه برای مهاجرت به گرجستان روش های گوناگونی وجود دارد، اما در بین آنها روش مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل جزو بهترین روش های مهاجرتی می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

موسسه مهاجرت به گرجستان برگزیده اصطهباناتی میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان کمک کنند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان در دانشگاه Geomedi

دانشگاه علوم پزشکی Geomedi در سال 1998 توسط Marina Pirtskhalava تاسیس شد. این موسسه آموزش عالی توسط اعتباربخش مرکز آموزش ملی گرجستان اداره می شود و به عنوان مرکز ملی افزایش کیفیت آموزشی تغییر نام داده است. این دانشگاه توسط فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)، سازمان بهداشت جهانیWHO، بنیاد پیشرفت در آموزش پزشکی و تحقیقات بین المللی (FAIMER) و کمیسیون های آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی بین المللی (ECFMG) معتبر شناخته شده است.

  • نام دانشگاه: دانشگاه علوم پزشکی Geomedi
  • دوره های تدریس شده: پزشکی عمومی (M.D)
  • مدت زمان: 6 سال
  • زبان تحصیل: ​​ انگلیسی
  • نوع ارزیابی
  • دانش آموزان مجاز به شرکت در آزمون 100 امتیازی هستند و باید آن را به یک نسبت 60:40 با موفقیت بگذرانند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آکادمی پزشکی تفلیس گرجستان

آکادمی پزشکی تفلیس توسطPetre Shotadze  در سال 1992آغاز شد. موسسه دولتی تفلیس توسط اساتید دیمیتری  تسوراوا، پیتر شوتاتز و اعضای موسس توسعه پزشکی اداره می شود. هنگامی که پیتر شوتاتز در سال 2000 درگذشت، آکادمی به نام او نامگزاری شد. در سال 2011، این آکادمی در لیست دانشکده های پزشکی سازمان بهداشت جهانی گنجانده شد.

  • نام دانشگاه : تفلیس  یا Petre Shotadze
  • دوره ارائه شده:  پزشکی عمومی (M.D)
  • مدت زمان  دوره: 6 سال
  • زبان تدریس: ​​ انگلیسی
  • نوع ارزیابی
  • دانش آموزان مجاز به شرکت در آزمون 100 امتیازی هستند و باید آن را به یک نسبت 60:40 با موفقیت بگذرانند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان دانشگاه علوم پزشکی دیوید Tvildiani

دانشگاه یا فرهنگستان دیوید تویلدیانی

فرهنگستان یا دانشگاه دکتر دیمیتری تویلدیانی و دانشکده پزشکی AIETI اطراف 1993 آغاز به کار کرد. این دانشگاه به عنوام یکی از اولین دانشکده های پزشکی غیر دولتی درگرجستان بود و در سال 2011 به نام موسس یا بنیانگذاران آن تغییر نام داد.

  • نام دانشگاه : دانشگاه پزشکی دیوید تویلدیانی
  • دوره ارائه شده: پزشکی عمومی (M.D)
  • مدت زمان تحصیل: 6 سال
  • زبان تحصیل: انگلیسی
  • نوع ارزیابی
  • سیستم ارزیابی بر اساس یک برنامه کامپیوتری و دارای آزمون سوالات پیچیده طراحی شده است.

کالج اندرو دندانپزشکی در گرجستان

برنامه دندانپزشکی کالج اندرو آماده خدمات رسانی به شما برای یک برنامه دندانپزشکی از طریق دوره های ارائه شده است. شما دوره های آموزش عمومی، از جمله انگلیسی، ریاضی، علوم انسانی و علوم اجتماعی و علاوه بر آن دوره های شیمی، زیست شناسی و فیزیک را دانشجو در طول دوران تحصیل بایستی بگذرانند. طیف وسیعی از دوره ها آماده ارائه به شما در دانشگاه در دوره های 4 ساله و برای کسب مدرک لیسانس در دانشکده دندانپزشکی می باشند.

  •      نام برنامه: کاردانی علوم دندانپزشکی
  •      طول برنامه: 2 سال، تمام وقت
  •      شهریه و هزینه: 14،924 $ در سال (سال 2015-2016)
  •      موارد مورد نیاز: دیپلم با معدل حداقل 14، نمره آزمون های ACT/SAT بایستی حداقل 460 در دروس ریاضی و زیست و شیمی باشد.
  •      نوع دانشگاه: دارای دوره های 2 ساله، خصوصی، و در هر دوره تقریبا 303 دانشجو در مقطع کارشناسی ثبت نام میکنند.

دوره های پزشکی MBBS در گرجستان

با رونق یافتن تحصیل در گرجستان زمینه های تحصیلی در این کشور افزایش یافته است. برنامه های آموزشی با کیفیت بالا به دلیل محبوبیت رو به رشد آن است. MBBS یکی از دوره های ارائه شده جدید برای رشته پزشکی است که به صورت 4 ساله ارائه میگردد. گروه های مختلفی از دانشجویان، به دنبال تحصیل در محیطی مانند گرجستان هستند، و این کشور را به دلیل انعطاف پذیری، فضای کارآمد، ایمنی، ارزش های زیبایی شناختی، فضای کلاس درس، فن آوری، دفاتر اداری سازمان یافته و برنامه های آموزشی با کیفیت بالا انتخاب میکنند. روش یادگیری افزایش توسعه یافته است و مهارت های اجتماعی در میان دانش آموزان بهتر شده است. علاوه بر این، دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان برای پیشرفت فضای دانشگاه را توسعه داده است. دانشجویان از سراسر جهان برای گرفتن پذیرش در برنامه های پزشکی MBBS در گرجستان سالانه اقدام میکننئ. دانشجویان از قاره آفریقا مانند کنیا، نیجریه، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زیمبابوه، اتیوپی، کامرون، غنا، زامبیان، نامیبیا و بوتسوانا می توانند کمک های مالی را جهت پذیرش در برنامه های پزشکی MBBS در دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان دریافت کنند. همچنین کمک های ورودی به دانش آموزان دیگر از کشورهایی مانند عربستان، عراق، ایران، پاکستان، سریلانکا، ترکیه، نپالی، بوتانی، مالزی، غنا، اسرائیل، مصر، سوریه و غیره برای مقرون به صرفه بودن هزینه دوره وجود دارد. مدارک تحصیلی پزشکی دانشجویان در گرجستان توسط WHO و یونسکو تایید شده است.

 

زبان تحصیل پزشکی در گرجستان

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان در دانشگاههای پزشکی گرجستان انگلیسی و روسی است. دانشجویان حق انتخاب زبان برای تحصیلات خود را دارند. با این حال، آنها مجبور به ارائه مدارک مهارت زبان در زبان انتخابی خود را دارند.

ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های گرجستان با یکدیگر متفاوت باشند. مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی که سنین آنها کمتر از 18 سال یا سن دانشگاه می باشد موجود است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان بدون مدرک زبان در برخی دانشگاه ها ممکن است ، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است. شرایط تحصیل در گرجستان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی و روسی می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان نیز ممکن است و دانشگاه های پزشکی این کشور برخی مورد تایید وزارت علوم است.

شهریه و هزینه دانشگاه های پزشکی گرجستان

دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با هزینه زندگی دانشجویی درگرجستان را به دست آورید.  دانشگاه علوم بهداشتی کالج دندانپزشکی گرجستان دارای شهریه سالانه 27354 $ است که 26 درصد کمتر از متوسط تمام دانشکدههای دندانپزشکی جهان است. اگر شما در خارج از گرجستان زندگی می کنید هزینه سالانه شهریه شما 68610 $ می باشد. به کمک اخذ بورسیه شهریه شما کاهش خواهد یافت یا به طور کامل حذف خواهد شد. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های گرجستان معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های گرجستان  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درگرجستان برای شما امکان پذیر میگردد.

 معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در گرجستان در مقطع دکترا یا PhD و شرایط پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های گرجستان با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی در گرجستان

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های گرجستان بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی گرجستان معمولا بالا می باشد.

از جمله مزایای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری و غیره به زبان انگلیسی و تخصصی پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی گرجستان عبارتند از:

  •      شهریه و هزینه زندگی پایین ، وام های دانشجویی و کمک های مالی
  •      بدون امتحانات ورودی و یا معادل آن، آماده سازی دانشجو برای امتحانات ورودی
  •      پذیرش حتی قبل تکمیل مدارک دیپلم

سوالات متداول پزشکی و دندانپزشکی گرجستان

  1. دانشگاه های پزشکی گرجستان مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟
    خیر، در لیست دانشگاه های مورد تایید، هیچ دانشگاهی از گرجستان مورد تایید وزارت بهداشت نیست.
  2. برای تحصیل در گرجستان به ویزا نیاز است؟
    بله، اخیراً برای تحصیل در گرجستان افراد ملزم به اخذ ویزا هستند، در حالی که در گذشته نیاز به اخذ ویزا نبود.
  3. شهریه دانشگاه های پزشکی گرجستان چقدر است؟
    به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد، حدود شهریه 4000 تا 5000 دلار به صورت سالانه است.
  4. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان برای رشته های پزشکی و دندان وجود دارد؟
    بله، امکان پذیر است و هیچ مدرک زبانی هم برای ورود به دانشگاه های پزشکی این کشور نیاز نیست.
  5. برای ورود به دانشگاه های پزشکی گرجستان گذراندن دوره کالج لازم نیست؟
    خیر، برای ورود شرکت در کالج قبل از ورود به دانشگاه الزامی نیست و پذیرش مستقیم دانشگاه انجام می شود.

هموطنان متقاضی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به صورت تضمینی با کمک  وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی می توانند با مراجعه یا تماس با موسسه ما به راحتی ویزای تحصیل در گرجستان را دریافت کرده و به ادامه تحصیل در گرجستان بپردازند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *