تحصیل پزشکی در کانادا

هر ساله افراد زیادی به دنبال تحصیل پزشکی در کانادا و پذیرش پزشکی در دانشگاه‌های کانادا هستند. کانادا یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین کشورهای جهان است که دارای دانشگاه‌های بسیار خوبی است و امکانات زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. سطح علمی دانشگاه‌های پزشکی کانادا بسیار بالا است و چنانچه شما در یک رشته علوم پایه در کانادا مدرک تحصیلی دریافت کنید می‌توانید پس از آن وارد رشته پزشکی در این کشور شوید و پس از اتمام تحصیل نیز فرصت‌های شغلی بسیاری برای شما وجود خواهد داشت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

این مقاله توسط موسسه مهاجرتی اصطهباناتی خدمت شما عزیزان ارائه شده است. چنانچه تمایل دارید شرایط خود را برای پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کانادا ارزیابی کنید، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه تماس حاصل فرمایید تا به سوالات شما پاسخ داده شود.

معرفی رشته پزشکی در کانادا

رشته پزشکی در کانادا طرفداران بسیار زیادی دارد. کانادا یکی از بزرگترین و توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است که سیستم آموزشی بسیار خوبی برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کرده و مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های این کشور نیز دارای اعتبار بالایی در سطح جهان هستند. رشته پزشکی یکی از رشته‌های رقابتی در کانادا است که پذیرش در آن کار چندان راحتی نیست اما با این وجود در صورتی که شما دارای شرایط و صلاحیت‌های لازم باشید می‌توانید پذیرش خود را دریافت کنید. سایر اطلاعات در خصوص رشته پزشکی در کانادا در جدول زیر ارائه شده است:

اطلاعات کلی تحصیل پزشکی در کانادا

تعداد دانشگاه‌های برتر پزشکی در کانادا17
طول مدت تحصیل5 سال
نوع مدرکدکترای عمومی
نوع دورهدکترای پیوسته
میانگین شهریه سالانه13 هزار تا 90 هزار دلار
متوسط درآمد پزشکان در کانادا281 هزار دلار در سال

مزایای تحصیل پزشکی در کانادا

دلایل زیادی برای تحصیل پزشکی در کانادا وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی با تحصیل این رشته در کانادا علاوه بر اینکه از یک سیستم آموزشی پیشرفته برای یادگیری بهره‌مند می‌شوند آینده شغلی بسیار خوبی نیز با مدرک دریافت شده از دانشگاه‌های کانادا خواهند داشت. کشور کانادا یکی از 5 کشور برتر در زمینه آموزش است و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان پزشکی است. از جمله مزایای تحصیل پزشکی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از کیفیت و سطح بالای آموزش در دانشگاه‌ها
  • تقاضای بالا برای پزشک در کانادا
  • درآمد زیاد و رضایت شغلی
  • اعتبار بالای مدرک دریافت شده از دانشگاه‌های کانادا
  • کیفیت بالای زندگی در کانادا
  • فرصت رشد شغلی و تحصیلی

دانشگاه های پزشکی کانادا

هر ساله سیستم‌های رتبه‌بندی جهانی از جمله سیستم QS لیستی از برترین دانشگاه‌های جهان ارائه می‌کنند و کشور کانادا از جمله کشورهایی است که بسیاری از دانشگاه‌های آن در این لیست‌ها وجود دارند. دانشگاه‌های پزشکی کانادا دارای اعتبار بالایی هستند و امکانات بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می‌کنند. در رشته پزشکی، دانشگاه تورنتو کانادا رتبه اول را دارد و دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه دوم قرار گرفته است. به طور کلی دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته پزشکی به همراه رتبه در جدول زیر ارائه شده است:

نام دانشگاه

رتبه در رشته پزشکی

رتبه در جهان

دانشگاه تورنتو (University of Toronto)521
دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)3334
دانشگاه مک گیل (McGill University)2530
دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)81111
دانشگاه مک مستر (McMaster University)133189
دانشگاه کلگری (University of Calgary)89182
دانشگاه مونترال (University of Montreal)77141
دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)98203
دانشگاه وسترن (Western University)152114
دانشگاه لاوال (Laval University)182441

دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران در کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران در کانادا هدف بسیاری از متقاضیان رشته پزشکی در این کشور است. به این دلیل که مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های مورد تأیید به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا بعد از اتمام تحصیل در صورت تمایل با مدرک خود در ایران مشغول به کار شوند و یا ادامه تحصیل دهند. دانشگاه‌های بسیاری از جمله دانشگاه‌های برتر پزشکی در کانادا مورد تأیید وزارت بهداشت و علوم ایران هستند. بنابراین در صورتی که دانشجویان موفق به پذیرش در این دانشگاه‌ها شوند، از بابت پذیرش مدرک تحصیلی خود در ایران نیز نگرانی نخواهند داشت و یک مدرک بسیار معتبر اخذ خواهند کرد.

کشور کانادا یکی از 5 کشور برتر در زمینه آموزش است و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان پزشکی استهزینه تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان و متقاضیان این رشته است. شهریه دانشگاه‌های کانادا بر اساس دانشگاه و استان در این کشور متفاوت است. به عنوان مثال شهریه تحصیل دانشجویان بین‌المللی پزشکی در دانشگاه‌های استان کبک پایین‌تر از استان بریتیش کلمبیا است. اما به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی بین 13 هزار تا 120 هزار دلار در سال در بعضی دانشگاه‌ها متغیر خواهد بود. شهریه تحصیلی بهترین دانشگاه‌های پزشکی کانادا در جدول زیر ارائه شده است:

نام دانشگاه

شهریه رشته پزشکی (دلار کانادا در سال)

دانشگاه تورنتو92 هزار
دانشگاه مک گیل50 هزار
دانشگاه آلبرتا13 هزار
دانشگاه بریتیش کلمبیا19 هزار
دانشگاه اتاوا28 هزار
دانشگاه مک مستر96 هزار
دانشگاه کلگری72 هزار
دانشگاه وسترن26 هزار
دانشگاه لاوال19 هزار

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا بدون آزمون

بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی کانادا برای پذیرش دانشجویان، آنها را ملزم به شرکت و قبولی در آزمون MCAT کرده‌اند. این آزمون یک آزمون 4 بخشی است که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. بنابراین داوطلبان تحصیل پزشکی در کانادا بهتر است ابتدا سایت دانشگاه مورد نظر خود را برای شرایط لازم جهت پذیرش بررسی کنند و در صورتی که نمره قبولی آزمون MCAT نیز جزو شرایط مورد نیاز بود، هزینه این آزمون را نیز در نظر بگیرند. هزینه آزمون بر اساس منطقه و کشوری که در آن آزمون می‌دهید بین 320 تا 370 دلار است. همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید در کلاس‌های آمادگی برای این آزمون شرکت کنید، یا اینکه آزمون را کنسل کنید و یا زمان آن را تغییر دهید باید هزینه جداگانه‌ای را بپردازید.

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رشته پزشکی در کانادا را دارید، می‌توانید به پادکست زیر گوش دهید.

متقاضیانی که به تحصیل پزشکی در کانادا علاقه دارند باید ابتدا در یک رشته علوم پایه در مقطع لیسانس در کانادا پذیرش دریافت کنند و مدرک کارشناسی خود را دریافت نمایند. دوره کارشناسی در کانادا 3 الی 4 سال به طول می‌انجامد. بعد از سپری کردن دوره کارشناسی، متقاضیان باید در آزمون MCAT شرکت کنند و در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. همچنین دانشگاه از بابت سلامت جسمی و روانی متقاضیان رشته پزشکی باید اطمینان حاصل کند؛ به همین جهت ارائه گواهی سلامت پزشکی ضروری است.

علاوه بر این ارائه انگیزه‌نامه قوی نیز جزو مدارک مهم است که نقش تعیین‌کننده در پذیرش دانشجو ایفا می‌کند. چهارچوب آموزشی رشته پزشکی در کانادا برای دانشجویان به نحوی طراحی شده است که تمرکز فقط روی دانش نیست و بر روی سابقه شخصی و اجتماعی دانشجو با بیماران و کسب مهارت‌های بالینی نیز متمرکز است.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه مورد نظرتان در کشور کانادا با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما پس از بررسی دقیق شرایط در دانشگاه مورد علاقه شما، لیست مدارک مورد نیاز را ارائه کرده و در آماده‌سازی مدارک لازم در کنارتان خواهند بود.

شرایط سنی تحصیل پزشکی در کانادا

متقاضیان برای پذیرش در رشته پزشکی در کشور کانادا باید حداقل سن 18 سال را دارا باشند. اگر چه شرط سنی خاصی از طرف دانشگاه‌ها اعلام نشده است اما بیشترین شانس برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی در این رشته 18 تا 20 سال است اما متقاضیان تا سن 30 سال نیز می‌توانند برای پذیرش درخواست دهند. باید دقت کنید که هرچه سن و گپ تحصیلی بیشتر شود، شانس پذیرش و به خصوص شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا کمتر خواهد شد. به طور کلی سفارت کانادا برای صدور ویزای تحصیلی روی سن متقاضیان سختگیری دارد و به افرادی که سن بالایی داشته باشند ویزای تحصیلی نمی‌دهد. بنابراین بر اساس تجربه گپ تحصیلی تا 2 سال مورد قبول است.

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در کانادا

یکی از سوالات مهم متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا شرط معدل است. بهترین معدل برای پذیرش معدل بالای 16 تا 15 است و افرادی که دارای مدرک دیپلم با معدل بالا و نمرات خوب در دروس شیمی، زیست و ریاضی هستند شانس بیشتری برای قبولی در رشته پزشکی کانادا دارند. علاوه بر این دانشگاه‌های کانادا معمولا یک آزمون ورودی برای پذیرش برگزار می‌کنند که کسب نمره قبولی در این آزمون بسیار مهم است. همچنین به ارائه نمره زبان انگلیسی 6.5 تا 7 در آزمون آیلتس و یا مدرک زبان فرانسوی معتبر بسته به زبان مورد انتخاب برای تحصیل نیاز خواهید داشت.

بیشترین شانس برای پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی در رشته پزشکی کانادا 18 تا 20 سال استتحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در کانادا با مدرک دیپلم در صورتی که گپ تحصیلی زیادی نداشته باشید و شرایط سنی لازم را دارا باشید، امکان‌پذیر است. همانطور که اشاره شد بهترین سن تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم در کانادا 18 تا 20 سال است و گپ تحصیلی تا 2 سال مورد قبول است. هرچه سن متقاضی از این بازه بیشتر باشد، شانس پذیرش و اخذ ویزا برای وی کمتر خواهد بود. علاوه بر این معدل بالای 16 دیپلم و نمرات خوب در درس‌های کلیدی به خصوص زیست شناسی نیز دارای اهمیت است.

مدت زمان تحصیل پزشکی در کانادا

طول دوره پزشکی در کانادا 3 تا 5 سال است و در صورتی که 4 سال تحصیل علوم پایه در مقطع لیسانس و قبل از ورود به رشته پزشکی نیز در نظر گرفته شود، مدت زمان تحصیل 9 تا 7 سال خواهد بود. دوره 5 ساله پزشکی کانادا مختص دانشجویانی است که دوره علوم پایه را سپری نکرده‌اند و برنامه 4 ساله برای دانشجویانی که دوره علوم پایه را در مقطع کارشناسی سپری کرده‌اند ارائه می‌شود. دوره 3 ساله پزشکی تنها در دانشگاه مک مستر و دانشگاه کلگری کانادا ارائه می‌شود که دانشجویان حتی در تابستان نیز به طور پیوسته باید در کلاس‌ها شرکت کنند.

آزمون ورودی پزشکی در کانادا

اکثر دانشگاه‌های کانادا به جز دانشگاه پزشکی کبک، اتاوا و نورثن انتاریو دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون MCAT برای پذیرش در رشته پزشکی کرده‌اند. آزمون MCAT یک آزمون تستی استاندارد مبتنی بر کامپیوتر است که برای دانشجویان متقاضی رشته پزشکی در کشورهای کانادا، استرالیا و آمریکا ارائه می‌شود. این آزمون برای ارزیابی مهارت حل مسأله، تفکر انتقادی، دانش مفاهیم طبیعی، رفتاری و علوم اجتماعی است و پیش نیاز رشته پزشکی است. دانشجویان معمولا در سال سوم دوره پیش نیاز پزشکی (کارشناسی) در آزمون MCAT شرکت می‌کنند. این آزمون توسط انجمن پزشکان آمریکا (AAMC) برگزار می‌شود.

بورسیه پزشکی درکانادا

دانشجویان پزشکی در کانادا تحت شرایطی می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند و این امکان برای آنها وجود دارد. بیش از 250 بورسیه تحصیلی در کانادا برای دانشجویان پزشکی در نظر گرفته شده‌اند که بر اساس معیارهایی به دانشجویان اهدا می‌شوند. بعضی از این بورسیه‌ها بر اساس شایستگی‌های دانشجو مانند نمرات و معدل بالا و رزومه تحصیلی درخشان به وی تعلق خواهد گرفت و بعضی دیگر از بورسیه‌ها مانند بورسیه grants و bursaries در صورتی که دانشجو نتواند به دلیل مشکل مالی از عهده مخارج دانشگاه بربیاید، صرف نظر از اینکه صلاحیت علمی لازم را دارد یا خیر، به او تعلق خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که معمولا بورسیه‌ها از ابتدای شروع تحصیل به دانشجویان اعطا نمی‌شوند و بعد از حداقل یک سال امکان دریافت بورسیه وجود دارد.

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا

امکان تحصیل رایگان پزشکی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی وجود ندارد اما دانشجویان می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل پزشکی در کانادا را کم هزینه کنند. البته باید دقت کنید که دریافت بورسیه نیز بسیار رقابتی است و دانشجویان باید دارای شرایطی باشند از جمله اینکه:

  • دارای رزومه و عملکرد تحصیلی مناسب باشند.
  • دارای پتانسیل بالا در پژوهش و کارهای تحقیقاتی باشند.
  • دارای مهارت بالا در زبان انگلیسی باشند.
  • دارای معدل بالا و نمره خوب در آزمون ورودی باشند.

تحصیل پزشکی در کانادا بدون آزمون

اگر چه اکثر دانشگاه‌های کانادا دانشجویان را ملزم به شرکت در آزمون ورودی کرده‌اند اما بعضی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های کبک، انتاریو و اتاوا الزامی برای قبولی در آزمون ندارند و بر اساس معدل و کارنامه تحصیلی به دانشجویان پذیرش می‌دهند.

بنابراین متقاضیان باید سایت دانشگاه مورد نظر خود را برای شرایط و مدارک مورد نیاز بررسی کنند.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشکی در کانادا یکی از رشته‌های پرطرفدار است. طول دوره دندانپزشکی کانادا 5 سال است و این رشته یکی از گرایش‌های شاخه علوم پزشکی محسوب می‌شود که در دانشگاه‌های پزشکی کانادا ارائه شده است. در این رشته دانشجویان به بررسی دروسی مانند بیماری‌های دهان و دندان، لثه، فک و صورت، بافت‌ها و استخوان‌ها می‌پردازند. متقاضیان برای سپری کردن دوره دندانپزشکی کانادا باید در آزمون ورودی DAT شرکت کنند و معدل بالایی ارائه دهند. همچنین داشتن نمره زبان بیشتر از 6.5 یا 7 آیلتس نیز برای پذیرش ضروری است و پس از سپری کردن دوره عمومی دندانپزشکی امکان ورود به دوره تخصص وجود دارد.

امکان تحصیل رایگان پزشکی در کانادا وجود ندارد اما دانشجویان می‌توانند با دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل پزشکی در کانادا را کم هزینه کنندتحصیل داروسازی در کانادا

متقاضیان تحصیل رشته داروسازی در کانادا باید یک مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های علوم پایه در کانادا دریافت کنند.

همچنین دارا بودن مدرک زبان و معدل بالا با نمرات خوب در درس‌های زیست شناسی، شیمی، ریاضیات و فیزیک ضروری است.

این رشته در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود در دانشگاه باید در آزمون Pharmacist Evaluating Examination شرکت کنند و دوره‌های کارآموزی را پشت سر بگذارند تا بتوانند مجوز کار در کانادا را کسب کنند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش پزشکی در کانادا

برای اخذ پذیرش در رشته پزشکی مهمترین شرط سپری کردن دوره علوم پایه در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا است.

بنابراین ارائه مدرک کارشناسی دریافت شده الزامی است. سایر مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در کانادا عبارتند از:

  • ارائه نمره قبولی در آزمون ورودی MCAT
  • ارائه نمره زبان معتبر
  • ترجمه مدرک دیپلم و ریزنمرات
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • رزومه تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی برای یک سال زندگی در کانادا
  • انگیزه‌نامه
  • گواهی سلامت پزشکی

تحصیل تخصص پزشکی در کانادا

بسیاری از دانشجویان پس از اتمام دوره پزشکی عمومی علاقه‌مند به تحصیل تخصص پزشکی در کانادا هستند. اگر شما مدرک پزشکی عمومی خود را در کشور کانادا اخذ نکرده باشید در اولین قدم نیاز به معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود دارید. همچنین برای پذیرش در دوره تخصص باید معدل دوره عمومی و نمره زبان شما بالا باشد. پس از معادل سازی مدرک باید در آزمون‌های عملی و تئوری شرکت کنید و پس از کسب حداکثر امتیاز لازم این امکان را خواهید داشت تا در گرایش‌های مختلف در دوره تخصص پزشکی کانادا تحصیل نمایید.

کار حین تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

دانشجویانی که به تحصیل پزشکی در کانادا مشغول هستند مجاز هستند تا حدود 20 ساعت در هفته به صورت پاره‌وقت حین تحصیل کار کنند. کارهای دانشجویی در کانادا می‌تواند در حوزه‌های مختلف انجام بگیرد و اگر چه که درآمد کار پاره‌وقت مانند کار تمام وقت بالا نیست اما می‌تواند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی را پوشش دهد. البته بعضی دانشگاه‌های کانادا محدودیت‌هایی را برای کار دانشجویی در نظر گرفته‌اند. بنابراین حتما باید مجوزهای لازم را دریافت کنید و کار مورد نظر نباید به تحصیل شما لطمه بزند.

درآمد پزشکان در کانادا

رشته پزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل کانادا محسوب می‌شود. البته متوسط حقوق سالانه یک پزشک به استان و شهر محل زندگی و گرایش تخصص (در صورتی که تخصص دریافت کنید)، محل کار و … بستگی دارد. همچنین میزان سابقه شغلی در میزان درآمد بسیار تأثیرگذار است اما به طور میانگین درآمد یک پزشک در کانادا معمولاً 280 هزار دلار کانادا است و این مقدار می‌تواند از حداقل 100 هزار دلار تا حداکثر 470 هزار دلار متغیر باشد. همچنین میزان سابقه شغلی نیز در درآمد بسیار تأثیرگذار است.

اقامت کانادا از طریق تحصیل پزشکی

دانشجویانی که پس از تحصیل بتوانند در کانادا مجوز کار دریافت کنند و مشغول به کار شوند و مالیات خود را به صورت مرتب پرداخت کنند می‌توانند پس از مدت 5 سال برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. پس از پیدا کردن کار، متقاضی می‌تواند برای دریافت ویزای کاری اقدام کند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که شغل مورد نظر باید تمام وقت باشد تا ویزای کاری به متقاضی تعلق بگیرد.

سخن پایانی

در این مقاله تحصیل پزشکی در کانادا مورد بررسی قرار گرفت. کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است و پزشکان جزو پردرآمدترین افراد در کانادا محسوب می‌شوند. چنانچه شما نیز تمایل به تحصیل پزشکی در کانادا دارید، می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی اصطهباناتی برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کنید. کارشناسان مجرب ما در موسسه با سال‌ها تجربه در زمینه اعزام دانشجو به کانادا، شرایط شما را به دقت ارزیابی کرده و در تمامی مراحل آماده‌سازی مدارک و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا همراهتان خواهند بود.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در کانادا

1- شرایط تحصیل پزشکی در کانادا چیست؟

برای تحصیل پزشکی در کانادا ابتدا باید در دوره کارشناسی علوم پایه شرکت کنید و سپس آزمون MCAT را پشت سر بگذارید.

2- آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در کانادا وجود دارد؟

خیر، دانشگاه‌های کانادا رایگان نیستند و شما باید شهریه بپردازید اما امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد که تحصیل شما را کم هزینه می‌کند.

3- آیا بدون مدرک زبان امکان پذیرش در رشته پزشکی در کانادا وجود دارد؟

خیر، برای پذیرش ارائه مدرک زبان معتبر با نمره خوب الزامی است.

4- طول دوره پزشکی در کشور کانادا چند سال است؟

مدت زمان تحصیل پزشکی در کانادا 3 تا 5 سال است.

5- آیا امکان اخذ اقامت پس از تحصیل بپزشکی در کانادا وجود دارد؟

بله، دانشجویان پس از اتمام تحصیل می‌توانند به دنبال کار باشند و پس از پیدا کردن کار برای اخذ ویزای کاری و اقامت اقدام کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

348 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در کانادا

  1. آدرینا گفت:

    سلام اگر مدرک a level داشته باشیم می تونیم بدون لیسانس چهارساله آزمون پزشکی بدیم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای شرکت در رشته پزشکی کشور کانادا نیاز به ارائه مدرک کارشناسی علوم پایه و قبولی در آزمون mcat است.

  2. محمدحسین عبدل شعبانی گفت:

    سلام خسته نباشید و خداقوت
    ببخشید من الان دیپلمم رو گرفتم و ایلتس 6.5 رو هم دارم چطور میتونم برا ی دندانپزشکی در کانادا اقدام کنم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دندانپزشکی نیاز به گذراندن دوره های علوم پایه و قبولی در آزمون ورودی دارید.

  3. اکرم گفت:

    با سلام و وقت بخیر.
    میخواستم بدونم شرایط پزشکی برای دانشجویان کانادایی ودانشجویان بین الملل تفاوت دارد؟
    منظورم اینکه همه افراد باید ۴سال لیسانس رو سپری کنند و بعد آزمون پزشکی بدهند؟
    برای دانشجویانی که با خانواده اقامت دائم گرفتن، چطور؟
    وسوال آخراینکه شروع دوره لیسانس هم نیاز به آزمون ومصاحبه دارد یا براساس نمرات دبیرستان میتوان ثبت نام کرد؟
    سپاس فراوان.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط تحصیل در کانادا برای دانشجویان شبیه می باشد؛ تنها تفاوت در هزینه های پرداخت می باشد.

  4. مهدی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    بنده در حال تحصیل رشته شیمی در دانشگاه آزاد هستم
    حدود یکسال دیگر درسم تموم میشه. در حال حاضر بیست و سه سال سن دارم و ترم 6 هستم
    برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور کانادا میخواستم اقدام کنم.
    آیا از لحاظ سنی مشکلی ندارم؟
    آیا مدرک لیسانسی که دارم معادل سازی میشه یا اینکه حتما باید دوره لیسانس چهار ساله رو دوباره در کشور مقصد بگذرونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      امکان معادل سازی کارشناسی شما وجود دارد. پس از موفقیت در ازمون ورودی دانشگاه های پزشکی هر دانشگاه الزامات مربوط به خود را دارد که ممکن است سن شما نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

  5. فرناز گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من منخصص روانپزشکی و در حال گذراندن دوره طرح هستم و تمایل دارم که برای ادامه تحصیل در مقطع فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان به کانادا در صورت امکان برم. میخواستم راهنمایی بفرمایید که امکانش هست و اگر بله شرایط آن چی هست؟ ممنونم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در کانادا نیاز به قبولی در ازمون تایید مدارک خود را دارید. سپس می توانید برای ادامه تحصیل اقدام نمایید.

  6. کسری گفت:

    سلام وقت بخیر من ۲۳سالمه دانشجوی دندانپزشکی در کشور آذربایجان هستم و در حال حاضر آماده امتحان تخصص ترکیه میشم.سوالم اینکه امکانش هست من بعد اتمام تحصیل درخواست ویزای کار کانادا رو بکنم؟!یا اینکه برای تخصص برم کانادا؟!همسرم هم همین شرایط من رو داره

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای کار در کانادا نیاز به شرکت در آزمون معادل سازی مدرک تحصیلی خود دارید. در صورتیکه در این آزمون قبول شوید، با ارائه مدرک زبان می توانید برای ویزای کاری این کشور اقدام نمایید.

  7. لیلا گفت:

    سلام
    من 24 سالمه و لیسانس زیست شناسی از دانشگاه آزاد با معدل 19.30 و آیلتس 7.5 و پی آر کانادا هستم.

    آیا میتونم با دادن آزمون DAT ، برای دوره های دندان پزشکی کانادا اقدام کنم یا باید لیسانس اول در علوم پایه هم از کانادا گرفته بشه ؟
    با تشکر

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا نیاز به شرکت در آزمون ورودی با ارائه مدرک کارشناسی علوم پایه دارید.

      1. لیلا گفت:

        همونطور که گفتم لیسانس علوم پایه ( زیست شناسی ) دارم با معدل 19.30 از دانشگاه آزاد.

        پس با دادن آزمون DAT ، میتونم برای دندانپزشکی اقدام کنم ؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          با قبولی در آزمون ورودی پزشکی و ارائه مدرک زبان، می توانید برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا اقدام نمایید.

  8. Sara گفت:

    سلام خسته نباشيد من با مدرك مهندسي عمران و سن ٢٢ سال ميتونم در كانادا دندانپزشكي يا داروسازي بخونم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا نیاز به گذراندن دوره های کارشناسی علوم پایه و قبولی در آزمون ورودی دارید.

      1. Sara گفت:

        يعني سن و رشتم مشكلي نيست؟

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          با سلام و احترام
          برای تحصیل پزشکی در کانادا نیاز به گذراندن دوره کارشناسی علوم پایه و شرایط سنی مناسب حداکثر 23-25 سال است.

  9. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید .
    من دانشجوی سال دوم دکترای پیوسته بیوتکنولوژي دانشگاه تهران هستم . میخواستم بدونم لیسانسم رو که گرفتم میتونم برای دندون پزشکی اقدام کنم در کانادا ؟ ۱ مقاله isi آیلتس ۷.۵ دارم .
    آیا شرایطم مطلوب هست ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      شرایط سنی و قبولی در آزمون ورودی رشته های پزشکی کانادا برای تحصیل پزشکی حائز اهمیت است.

  10. Ghazal گفت:

    سلام من به تازگی کنکور داده ام و اگر رتبه ای حدود 200 ( شهید بهشتی پزشکی ) بیاورم در چه مقطعی بهتر است برای کانادا اقدام کرد ؟
    (بهتر است قبل از شروع پزشکی اقدام کرد یا بعد از 7سال اقدام کرد ؟)
    و اگر بخواهم قبل از شروع پزشکی اقدام کنم با توجه به اینکه مدال های ورزشی دارم و در مدارس تیزهوشان بودم و معدل خوبی هم داشتم احتمالش چه قدر است ؟ (زبانم هم اوکی است) یا باید امتیازات بیشتری جمع آوری کرد ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای شروع تحصیل پزشکی در کانادا باید دوره علوم پایه را گذرانده و پس از قبولی در ازمون ورودی، وارد کورس اصلی شوید.

  11. Helia گفت:

    سلام
    من 17 سالمه و پایه یازدهم رشته تجربی هستم . مدرک دیپلم زبان دارم و معدلمم پارسال 19.30 بوده. تو زمینه ی آزمایشگاه و نانو هم فعال هستم . خواستم بپرسم برای تحصیل پزشکی در کانادا امکانش هست که دانشگاه رو قبول بشم و بعد از طریق
    ساپورت دانشگاه برم یا از همین الان به فکرش باشم بهتره؟ اصلا دانشگاه ایران ساپورت میکنه یانه؟ بهترین زمان برای رفتن همین سنه یا بعد از کنکور بهتره؟ اصلا دادن یا ندادن کنکور نقشی در پذیرش برای دانشگاه داره یانه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      تحصیل پزشکی در کانادا ملزم به گذراندن 4سال دوره علوم پایه و قبولی در آزمون ورودی است.

  12. دریا گفت:

    سلام. من 20 سال سن دارم و مدرک ایلتس اکادمیک با امتیاز 8 و 75 صدم دارم. داروسازی دانشگاه ازاد میخونم و قصد گرفتن فاند تحصیلی در رشته پزشکی از دانشگاه تورنتو رو دارم. باید ازمون ورودی بدم برای اخذ فاند یا کلا نمیتونم به عنوان دانشجوی بین المللی فاند بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در کانادا باید در ازمون ورودی شرکت کنید.

  13. محمدرضا گفت:

    با سلام من کارشناسی مهندسی مواد دانشگاه سراسری بودم منتها چون علاقه ای به رشته ام نداشتم بعد از گذروندن ۷۲ واحد مدرک کاردانی مهندسی مواد متالورژی صعنتی رو گرفتم.
    دیپلمم ریاضی هس با معدل ۱۶/۳۳ و معدل پیش دانشگاهیم هم بالای ۱۷ هس
    در حال حاضر مشغول خوندن زبان انگلیسی و اخذ آیلتس هستم ، بنظر شما من میتونم و اساسا شانسی برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کانادا و سایر کشورهای اروپایی رو دارم ؟
    من میتونم امسال کنکور تجربی بدم و با قبولی پزشکی یا دندون پزشکی مستقیما تحصیلم رو خارج از کشور ادامه بدم ؟؟؟

    در ضمن خانم من ارشد معماری با معدل بالای ۱۹ و مقاله آی اس آی هستن واسه ایشون میخوایم اقدام کنیم پذیرش واسه دکترا یا دوباره ارشد از کانادا بگیریم اگر پذیرش خانمم اوکی بشه من به بعنوان همراه باهاش میتونم برم کانادا یا سایر کشورهای دارای شرایط ، سوال دومم اینه که بعد از رفتن بعنوان همراه با خانمم اونجا میتونم خودم اقدام به تحصیل پزشکی و دندان پزشکی کنم ؟؟
    خیلی ممنون میشم دقیق و کامل راهنماییم کنین چون ما تصمیمون قطعی هس و در حال گرفتن آیلتس هستیم و دنبال یه جای خوب واسه سپردن کارامون واسه انجام و اقدام هس.
    قربان لطف و محبت شما

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل رشته های پزشکی در کانادا در ابتدا باید 4 سال دوره های علوم پایه را گذرانده و سپس در ازمون ورودی پزشکی کانادا که به نسبت سخت است، شرکت نمایید و نمره قبولی را دریافت نمایید.

  14. محمد گفت:

    با سلام. بنده ۲۰ساله هستم میخواستم شرایط تحصیل دردندانپزشکی رو در کانادا بدونم و چطور میتونم پذیرش دندانپزشکی بشم اگر امکانش هست توضیح بدید. ودر باره هزینه ها هم برای هر ترم تحصیل در کانادا در رشته دندانپزشکی چقدر نیاز است؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در کانادا باید 4 سال دوره های علوم پایه را بگذرانید و سپس در ازمون ورودی که آزمون سختی است، شرکت نمایید و نمره قبولی را دریافت نمایید.

  15. مومني گفت:

    سلام وقتتون بخير
    من فوق ليسانس مهندسي صنايع دارم و رشته دبيرستانم رياضي بوده. خواستم بدونم ميتونم براي ليسانس يكي از رشته هاي پيش نياز پزشكي يا دندان پزشكي مثل بايولوژي در كانادا اقدام كنم و بعدش براي Master و Phd اقدام كنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در کانادا باید مدارک تحصیلی شما مرتبط باشد.

  16. ارش گفت:

    با سلام. بنده به زودی در رشته دندان پزشکی فارغ التحصیل خواهم شد. با توجه به توضیحاتتون من باید 4 سال دوره علوم پایه رو طی کنم سپس ازمون MCAT بدهم و بعد از اون باید چند سال دیگه تحصیل کنم تا بتونم مدرک بگیرم؟ عملا ایا تفاوتی بین کسی که مدرک دندان پزشکی را در ایران گرفته و کسی که نیمه کاره رها کرده هست؟(در مدت زمان دوره تحصیلی پس از مهاجرت)

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، درست است. برای تحصیل دندانپزشکی و یا ادامه تحصیل باید در آزمون ورودی شرکت نمایید.

      1. ارش گفت:

        ممنون از پاسختون…بله متوجهم. سوال من این است که پس از شرکت در ازمون ورودی، چند سال باید دوباره درس بخونم؟ اصلا ایا باید بخونم؟
        جدا از علوم پایه و ازمون ورودی دیگه چند سال باید درس خوند؟ کمی وکه کننده اگر ثرار باشه بعد 7 سال در خوندن باز محوب رشدم 6-7 سال دیگه بخونم.

        1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

          سلام وقتتون بخیر
          تحصیل پزشکی در کانادا پس از امتحان ورودی حدود 3-5 سال به طول می انجامد.

  17. محمد گفت:

    سلام
    من سی سالمه و فوق لیسانس مدیریت دارم مدت 10 سال سابقه کار در شرکت خودرو سازی کرمان موتور رو دارم و سرپرست بخش بارزگانی این شرکت هستم. دیپلم من در رشته کامپیوتر از هنرستان بوده در واقع پیش دانشگاهی رو نگذروندم و نمره زیست و شیمی و باقی دروس تجربی رو ندارم. مایلم بدونم برای پذیرش گرفتن برای پزشکی توی کانادا باید اینجا امتحان بدم و دیپلم تجربی بگیرم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام
      برای تحصیل رشته های پزشکی در کانادا رشته های تحصیلی شما باید با یکدیگر مرتبط باشد.

  18. افشین گفت:

    با سلام و خسته نباشید.
    من آقای ۳۵ ساله و فوق تخصص گوارش و کبد بالغین هستم که ۲ سال از طرح فوق تخصص مونده و میخوام در طی این دو سال اقدام برای مهاجرت به کانادا داشته باشم.آیا برای یک فوق تخصص هم نیاز به آزمون و گذراندن دوره های پزشکی هست و یا امکان مهاجرت وجود دارد.همسر بنده نیز متخصص داخلی هستند.
    با سپاس از راهنمایی شما.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام روزتون بخیر
      برای کار و یا ادامه تحصیل در کانادا در ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را تایید کنید که برای این کار نیاز است در آزمون شرکت نمایید.

  19. مسیح گفت:

    سلام اگر در مسابقات المپیک زیست هم شرکت کنیم باز هم لازمه اون دو سال اول رو بریم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل رشته پزشکی باید در ابتدا 4 سال دوره های علوم پایه را بگذرانید و سپس در آزمون ورودی شرکت نمایید.

  20. younes گفت:

    سلام. بنده دانشجوی دندانپزشکی پردیس اصفهان هستم , ایلتس 6.5 دارم و گپ تحصیلی هم ندارم.میتونم برای دوره کارشناسی ارشد از یکی از دانشگاه های معتبر کانادا پذیرش بگیرم؟
    میشه چند تا دانشگاه مقرون به صرفه و معتبر کانادا را نام ببرید؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      تحصیل در دانشگاه های کانادا بستگی به رزومه علمی شما دارد.

  21. سیاوش گفت:

    سلام من در دبیرستان رشته ریاضی خوندم نه تجربی میخواستم بدونم اگر پزشکی بخوام بخونم میتونم کانادا بخونم؟معدل دیپلمم 17 است ولی پیش دانشگاهی 14.28( ولی ریاضی )

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در کشور کانادا باید رشته های تحصیلی شما مرتبط باشد.

  22. Mel گفت:

    سلام‌ من کارشناسی رشته زیست شناسی سلولی و‌مولکولی دانشگاه آزاد هستم و اگر اول برای فوق‌ لیسانس این رشته در کانادا اقدام کنم و بعد برای پزشکی امکان گرفتن بورسیه کامل برای پزشکی دارم؟
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      متاسفانه شرایط اخذ بورسیه تحصیلی برای رشته پزشکی مقداری سخت است. به شما توصیه می کنیم کشور دیگری را انتخاب نمایید.

  23. نازنین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم 2 پزشکی روزانه هستم آیا راهی هست که بتونم برای دانشگاه british columbia اقدام کنم؟
    یعنی بتونم دوره ی اینترنیم رو اونجا بگدرونم؟
    و اینکه معدل دانشگاهم چه قدر برای دریافت بورسیه تاثیر داره؟
    مدرک زبان با نمره ی بالا هم دارم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      طبق اطلاعات ما چنین کاری امکانپذیر نیست و شما باید از اول شروع کنید.

  24. pouria گفت:

    با سلام
    من 17 سالمه و سال 1400 کنکور تجربی میدم. اگر معدل دیپلمم را بالای 19 بگیرم میتونم قبل از کنکور از دانشگاه مک گیل برای رشته دندان پزشکی پذیرش کالج بگیرم؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما می توانید پذیرش کالج را بگیرید و محدودیتی وجود ندارد اما زمان مراجعه به دانشگاه باید مدارک کامل را در اختیار داشته باشید.

  25. amir گفت:

    سلام منظور از ریز نمرات. نمرات دبیرستان هست؟ واینکه برای 2تا4 سال تحصیل در علوم پایه چه عاملی باعث میشه 2 سال تحصیل کنیم یا 4 سال؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ریز نمرات دبیرستان و دیپلم
      پذیرش در رشته و همچنین تعداد واحد ها و دانشگاه ثبت نامی هممگی دخیل در طول مدت تحصیل شما خواهد بود.

  26. الهه گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم اگر در کنکور تجربی ایران رتبه بالایی داشته باشیم مثل ۲۰۰میتونیم بورسیه کانادا. در رشته پزشکی بشیم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله معمولا دانشگاه های خارجی در صورتی که رزومه تحصیلی خوبی ارائه دهید، به شما پذیرش همسطح قبولی در کنکور کشور ایران را می دهند، اما این مسئله نیازمندی های دیگه ای نیز دارد که باید حتما رعایت شود.

      1. سعیده گفت:

        سلام من ۲۱ سال سن دارم و رشته ام شیمی هستش
        می خواستم بدونم معدل لازم برای اخذ پذیرش معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم میشه یا معدل لیسانسم ؟
        واینکه معدل کل لحاظ میشه یا کتبی دیپلمم لحاظ میشه؟

        1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

          سلام وقت بخیر، معدل شما همانی است که تحت عنوان معدل کل دیپلم ارائه می شود.
          طبیعتا معدل دیپلم شما و نمرات دو سال آخر مدرسه را باید برای اخذ پذیرش ارائه دهید.

  27. ليلا گفت:

    با سلام دختر بنده كلاس ١١ است به معدل ١٩/٧٨ در رشته تجربي و نمره ايلس ٧/٥ خيلي دوست داره دندنپزشكي بخونه شما چي پيشنهاد ميكنيد از كالج بياد انجا يا از كارشناسي شروع كنه و دانشكاه مك گيل مد نظرمون هست

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایط مطلوبی که دختر شما دارد، می توانید برای ورود از مقطع کالج اقدام کرده و در ادامه ایشان را در دانشگاه های معتبر کانادا ثبت نام کنید.

  28. یاس گفت:

    با سلام و وقت بخير ممنون از مطالبتون
    ميخواستم بپرسم براي تحصيل در تخصص پزشكي در يكي از دانشگاه هاي كانادا چه شرايطي لازمه؟ممنون ميشم اگر محبت كنيد و جواب بديد.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام خواهش میکنم نظر لطف شماست
      باید مدارک و توانمندی های خود را برای دانشگاه های این کشور ارسال کنید تا در جوابیه که صادر می شود به شما نتیجه را اطلاع دهند.

    2. نسترن گفت:

      سلام.وقت بخیر
      من کارشناسی هوشبری دارم و مدرک آیلتس ۷
      اگر بخوام رشته پزشکی رو تو کانادا بخونم و خودم همزمان کار کنم؛چه شرایطی وجود داره
      باتشکر

      1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

        سلام
        شرایط کار همزمان با تحصیل در اکثر کشور ها فراهم است اما مدت زمان یا همان ساعت کاری که شما مجاز به کار پاره وقت خواهید بود قطعا محدود است.

  29. Yekta گفت:

    سلام خسته نباشید!
    من پایه دوازدهم تجربی هستم و معدل دهمم ۱۹.۶۲، یازدهم و دوازدهمم ۲۰ هست مدرک تافل زبان دارم اگر رتبه کنکورم تک رقمی یا دورقمی باشد میتونم بدون آزمون ورودی پذیرش و بورس دانشگاه بریتیش کلمبیا را بگیرم؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله در صورتی که میفرمایید، با ارائه رزومه تحصیلی قوی، می توانید پذیرش دانشگاه را بگیرید.

  30. محمدرضا گفت:

    با سلام من مدرک پیش دانشگاهی تجربی با معدل 16 و آیلتس 6 رو دارم
    میخواستم بدونم میتونم مستقیم ( منظور با آزمون ورودی ) وارد دانشگاه کانادا به جهت تحصیل در پزشکی یا دندانپزشکی بشوم یا اینکه باید حتما یه لیسانس تو یکی از رشته های علوم پایه در ایران بگیرم و بعد اقدام کنم ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در کانادا باید در ازمون ورودی شرکت نمایید.

  31. عرفان بشر گفت:

    سلام من دانشجوی داروسازی دانشگاه تهران هستم. میخواستم ببینم با توجه به این که من علوم پایه رو گدروندم توی این رشته ی داروسازی و الان معادل علوم پایه ی پزشکی هستش ، آیا امکانش هست بدون این که کارشناسی از اول بخونم توی کانادا ، مستقیم ام کت بدم؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      این موضوع پذیرش شما بدین نحو را باید بر اساس شرایط دانشگاه کانادایی که قرار است برای آن درخواست کنید، بسنجیم.
      برخی دانشگاه های این کشور اصلا دانشگاه های خارجی را قبول ندارند و شما بایستی از ابتدا دوره کارشناسی خود را بگذرانید اما برخی دانشگاه های دیگر نیز شما را با آزمون تعیین سطح ورودی مورد سنجش قرار می دهند و بر همین اساس به شما اجازه ادامه تحصیل می دهند.

  32. فریده اشرفیان گفت:

    با سلام وخسته نباشید
    اگر کسی دندانپزشک فارغ التحصیل دانشگاه سماشکو روسیه باشد می تواند برای ورود به دوره تخصص از کانادا اقدام کند ؟ در صورتی که ممکن باشد سابقه کار بعنوان دندانپزشک لازم است یا بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی میتواند اقدام کند؟
    متشکرم از اینکه وقت می گذارید و پاسخگو هستید.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      بله میشه اقدام کرد ولی باید معادل سازی کنید و معمولا شرط معادل سازی سابقه کار است.

      1. مریم گفت:

        سلام
        با سن ۱۸ سال و دیپلم ریاضی و معدل ۱۹ میشه برای دندان پزشکی کانادا اقدام کرد؟؟آیلتس ۷هم دارم واینکه باید همون دو سال لیسانس علوم پایه قبل از آزمون DAT رو خوند؟؟شانس قبولی در آزمون DAT چقدر است؟
        هزینه تقریبی برای دانشگاه چقدره؟

        1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

          سلام
          بله می توانید اقدام کنید اما باید حتما دوره های پیش پزشکی را بگذرانید تا واجد شرایط ورود به دانشگاه ها شوید.
          پیشنهاد میکنم تا اطلاعات لازم در مورد آزمون DAT و شرایط حضور و قبولی در آن را از طریق مشاورین زبده ما کسب کنید.

  33. محمد رضا گفت:

    سلام . برای ازمون ورودی به پزشکی حتما باید مدرک لیسانس علوم پایه باشه یا اینکه اگه کسی لیسانس پرستاری داشته باشه میتونه در این ازمون شرکت کنه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      خیر با مدرک پرستاری ایران نمیتونید اقدام کنید.

    2. سروين گفت:

      سلام. من ليسانس زيست شناسي با معدل ١٦ دارم. آيلتس ٥.٥ هم دارم. قصد دارم براي رشته بهداشت دهان و دندان پذيرش بگيرم آيا امكانش هست؟ و اينكه كدام دانشگاه ها و كالج هاي مونترال براي اين رشته مناسب تر هستند؟ و هزينه كامل تحصيل در اين رشته چقدر است؟

      1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

        سلام، وقت بخیر
        برای اینکه مشخص کنیم، با توجه به رزومه تحصیلی شما کدام دانشگاه به شما پذیرش می دهد، لازم است مدارک و سابقه شما را بررسی کنیم.
        هزینه ها هم با توجه به دانشکاه ها متغیر است، پیشنهاد می کنم جهت بررسی مدارک با یکی از دفاتر موسسه تماس بگیرید.

  34. حسین گفت:

    با سلام…من کارشناسی پرستاری خوندم و دو سال سابقه کار دارم معدل دانشگام ۱۶ و معدل پیش و دیپلمم ۱۷ شده و ۲۶ ساله هستم آیا شرایط لازم رو دارم برای پزشکی و دندان پزشکی در کانادا رو دارم ؟؟
    لطفا راهنمایی کنید ?

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      سن شما برای قبولی در مقطع کارشناسی شرایط لازم را ندارد اما می توانید شانس پذیرش خود را برای دانشگاه هایی که مشاورین ما به شما پیشنهاد می کنند، امتحان کنید.

  35. سورا گفت:

    سلام. پسر من متولد کاناداست ولی در ایران بزرگ شده و زبان ایلتز 7 دارد و دانشجوی سوم پزشکی است. بنظر شما میتواند الان mcat شرکت کند یا باید از صفر شروع کند

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام
      خیر نمیتونه، باید از ابتدا شروع کنه.

  36. میترا احمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من 19 ساله دانشجوی رشته دندانپزشکی در دانشگاه ازاد هستم ایا امکان ادامه تحصیل در رشته خودم در کانادا رو دارم و این که ایا باید ازمون بدم یا خیر و میتونم واحد هایی رو که این جا پاس کردم تطبیق بدم؟
    ایا امکان بورس شدن هست و این که هزینه دانشگاه رایگان باشه
    ممنون میشم از پاسخگوییتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام بله امکان ادامه تحصیل را دارید، اما باید حتما بابت تطبیق واحد ها از قبل با دانشگاه مد نظر مکاتبه کنید.
      بورسیه های تحصیلی نیز اکثرا در مقاطع ارشد و دکتری ارائه می شود و حتما باید شرایط شما پیش از درخواست بررسی گردد.

  37. M گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم ، اگر پی ار کانادا رو داشته باشیم باز هم لازمه چهار سال لیسانس علوم پایه رو بگذرونیم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر منظور شما برای تحصیل در رشته های پزشکی است، بله به هرحال شما اگر رشته ای غیر مرتبط را خوانده باشید و اکنون قصد حضور در دوره های پزشکی را دارید، داشتن پایه تحصیلی مرتبط از الزامات خواهد بود.

  38. فاطمه گفت:

    سلام.من دانشجوی پزشکی ترم ۷ دانشگاه سراسری در ایران هستم(۲۲ ساله) با معدل بالای ۱۷ تا به اینجا و معدل دیپلم و ماقبلش هم ۲۰ بوده پیش دانشگاهی ۱۹/۹۶ (تحصیل در سمپاد)امکان مهاجرت به کانادا هست؟ایا این ۷ ترم رو قبول میکنن؟چه جوریه کلا.با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      قبول کردن واحدهای گذرانده شما توسط دانشگاه منوط به قوانین پذیرش آن است و حتما باید در حین ثبت نام به این شرایط دقت کنید و چارچوب پذیرش دانشگاه را مطالعه کنید.

  39. موسوی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    دختر من سال تحصیلی 98-99 پیش دانشگاهی میخواند و تا الان معدل درسیش بالای 19 بوده برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی کانادا از چه زمانی شروع کنیم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بهترین زمان برای اقدام با توجه به بازه های پذیرش که در ماه سپتامبر و می است، چندین ماه قبل از شروع روند پذیرش و ثبت نام قانونی است.

  40. نیلوفر بهادری گفت:

    با سلام و احترام. من بیش از 2 سال در دانشگاه رودن مسکو مشغول به تحصیل در رشته دندانپزشکی بودم و حدود 40 واحد دروس اختصاصی و عمومی هم گذراندم ولی بدلیل افزایش قیمت دلار مجبور به بازگشت به ایران شدم و معدل دیپلم تجربی من 18 میباشد. آیا امکان ادامه تحصیل در رشته دندان پزشکی در کانادا برایم وجود دارد. البته با هزینه مناسب. چون هزینه تحصیل سالانه در مسکو فقط تحصیلی 12000 دلار بود و مدرک پاتفک یعنی زبان روسی هم گذرانده ام. ضمنا 26 ساله هستم. با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به شرایطی که بیان کردید، در صورتی که گپ تحصیلی داشته باشید، باید توجیح کنید که در این مدت چه فعالیت هایی انجام میداده اید. اما در غیر اینصورت اگر دانشگاه به دلایل مربوط به انصراف شما از تحصیل دقت نکند، می توانید با ارائه تمکن مالی ویزای کشور کانادا را بگیرید.

  41. هدیه فولادی گفت:

    سلام ببخشید میخواستم ببینم هزینه دانشگاه برای رشته دندانپزشکی در المان چقدر هست واینکه حتما باید زبان المانی رو یاد گرفت یا انگلیسی کافی است و چه نمره ای میخواد؟
    دیگه اینکه اگه یکی از فامیل هامون تبعه کانادا باشند و منو پذیرش کنند میتونم المان برم ؟
    و اینکه با مدرک دیپلم اگه بخواییم برای دندان پزشکی اقدام کنیم ، حداقل نمره دیپلم برای کانادا و المان چقدره و همینطور زبان ؟
    هزینه دانشگاه دندانپزشکی در کانادا حدودا چقدره با وام تحصیلی چطور؟
    واینکه به نظر شما بهتره با مدرک دیپلم برای دندانپزشکی اقدام کرد به عنوان دانجشوی بین الملل با وام ؟
    یا یک نفر منو پدیرش کنه و به عنوان شهروند اقدام به تحصیل کنم ؟
    مدت زمان کارای پذیرش چقدر طول میکشه ؟ ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، تعداد سوالات شما زیاد است، همه سوالات را نمی شود با توجه به محدودیت متن پاسخ داد.
      آلمان هزینه تحصیل تقریبا رایگان است، تبعه کانادا ربطی به پذیرش و ویزای آلمان ندارد. معدل به دانشگاه بستگی دارد، معمولا ۱۸ به بالا. هرکشور شرایط و روند خود را دارد.
      بهتر است با دفتر تماس بگیرید، با توجه به شرایط شما و شرایط پذیرش هر کشور مقصد خودتون را انتخاب کنید.

  42. سهیل گفت:

    سلام برای تحصیل پزشکی ، برای ورود به دانشگاه و ۴سال تحصیل علوم پایه نیاز به مدرک آیلتس هست یا برای ورود به دانشکده پزشکی(۴سال دوم) نیاز به مدرک آیلتس هست؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، برای ورود به دانشگاه برای علوم پایه مدرک ایلتس لازم است.

  43. سیروان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من30سن دارم و دیپلم رشته تجربی
    حدود 400هزار دلار کانادا سرمایه دارم
    میخواستم بدونم میتونم با ای مقدار سرمایه مهاجرت کنم؟
    و اینکه بعد از مهاجرت آیا میتونم برای ادامه تحصیل و شرکت در رشته ی پزشکی اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به صورت کلی زمینه های متفاوتی برای ارائه سرمایه و راه اندازی کسب و کار در کانادا وجود دارد اما بایستی جوانب مهم کار اعم از بازده و مالیات و نوع خدمات و مزایا در نظر گرفته شده تا سرمایه شما در راه اشتباه صرف نشود.
      این اطلاعات را متخصصین ارشد مهاجرت ما در موسسه، در اختیار دارند که پیشنهاد میکنم حتما با ایشان در تماس باشید وکسب اطلاعات کنید.

  44. مهدی مهدوی گفت:

    سلام،ببخشید من میخواستم بدونم گرفتن پی آر برای کسی که میخواد پزشکی بخونه چطوریه؟چون برای کالج دو سال و خورده ای درس میخونن بعد یکسال هم کار میکنن تا پی ار شن،برای پزشکی چقد طول میکشه؟تو دوره ی چهار ساله ی ساینس امکان پی آر گرفتن هست اصلا؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام در وهله اول مدرک شما باید معادلسازی شود و شواهد مربوط به توانایی زبان و تخصص خود را به سفارت ارائه دهید.
      در صورتی که این مراحل را به درستی طی کنید، نهایتا پس از 3 تا پنج سال می تواند به مرحله اخذ PR برسید.

  45. ارش لواسانی گفت:

    من دانشجوی علوم ازمایشگاهی تهرانم.ایا این امکان وجود داره که وقتی لیسانسم رو گرفتم توی ازمون mcat شرکت کنم و وارد یکی از دانشکده های پزشکی کانادا یا امریکا بشم یا حتما باید لیسانسم رو از کشورایی که سطح بالاترن گرفته باشم؟ سوال دومم اینه که اون دسته از دروس که در ازمون سنجیده میشه در دانشگاه بازهم باید توسط دانشجو گذرونده بشه؟ و سوال سومم اینه که ایا دروسی که من ایران گذروندم رو حتما باید اونجا دوباره بگذرونم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام برای تحصیل در مقاطع بالا و رشته های معتبر دو کشوری که ذکر کردید، حتما باید مدرک لیسانس را از همان کشور ها اخذ کرده باشید.
      قوانین مربوط به پس کردن واحد ها بنابر سطح شما در آزمون ورودی مشخص می شود و مورد ثابتی نیست.

  46. الهه گفت:

    سلام .من نمرات درسیم خوب نیست،آیا با کسب رتبه یک تا دورقمی در کنکور ۹۹،میتونم پذیرش بگیرم؟؟بامدرک ایلتس

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      طبیعتا داشتن رتبه های برتر کنکور در ایران می تواند به شما در امر پذیرش و نشان دادن سوابق تحصیلی کمک زیادی کند.
      اما مورد مهم، داشتن آیلتس مطلوب و پیشینه تحصیلی خوب (پیش دانشگاهی و دیپلم) است.

  47. زهرا گفت:

    سلام من کارشناس پرستاری هستم با دو سال سابقه کار و ایلس هفت و ۲۷ سال سن میتونم واسه پزشکی کانادا اقدام کنم؟؟؟؟
    معدل دیپلم ۱۹
    معدل پیش دانشگاهیی و کارشناسی ۱۶

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما باید تمامی مدارک دال بر تخصص و تجربه تحصیلی خود را برای دانشگاه های کشور کانادا ارسال فرمائید تا بررسی های لازم توسط آنها ، منجر به گرفتن نتیجه بوسیله شما شود.

  48. رضا نریمانی گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید من الان 18سالمه ومعدل دیپلمم17شده با این شرایط می تونم دندانپزشکی یا پزشکی کانادا تحصیل کنم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله می توانید برای تحصیل در کانادا و رشته مد نظرتان درخواست کنید اما نمرات پیشین مربوط به پیش دانشگاهی و دیپلم شما تعیین کننده خواهد بود.
      همچنین در این میان داشتن مدرک زبان آیلتس نیز جزو الزامات است.

  49. حسین گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم برای رشته ی دندان پزشکی اقدام کنم ولی معدل دیپلم و پیش دانشگاهی ام هر دو زیر 15 می باشد
    ایا با مشکل مواجه میشوم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام داشتن مدرک دو مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم برای تحصیل رشته پزشکی در این کشور ضروری است، اما در برخی شرایط می توانید با گذراندن دوره های پیش نیاز دانشگاهی، وارد مقطع و رشته مورد نظر شوید.

  50. حسین انصاری گفت:

    سلام من یه پسر ۱۹ ساله ام که دارم از طریق جهاد دانشگاهی تحت نظارت علوم پزشکی تهران مدرک دستیار کنار دندانپزشکی میگیرم (هر روز مطالعه و تمیرن میکنم و مطمئنم که نمره بالای ۹۰ کسب میکنم) و میخوام در دوره های فشرده زبان انگلیسی شرکت کنم تا ایلتس بگیرم و نمره دیپلم تجربی من ۱۷.۵ شده اما تنها درسی که افتام ریاضی بوده با نمره ۳‌.۵ که تک ماده شده و دانشگاه هم نمیرم سربازی ام نرفتم مدرک دیپلمم رو بهم نمیدن میخواستم بدونم با این شرایط میتونم برا رشته دندانپزشکی به کانادا مهاجرت کنم ؟ (شما فرض رو بزارین روی اینکه نمره دستیاریم بالای ۹۰ ایلتسم ۶.۵ به بالا و دیپلمم هم یه جوری بگیرم ۱۷.۵ با یک تک ماده ریاضی نمره ۳.۵ میتونم در کانادا دندانپزشکی بخونم ؟)

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای مهاجرت تحصیلی و شروع مطالعات در رشته های پزشکی، نیاز است حتما مدارک تحصیلی مربوط به پیش دانشگاهی و دیپلم را در اختیار داشته باشید، داشتن دیپلم و یا پیش دانشگاهی ناقص، می تواند مانع از ورود شما به دوره های تحصیلات شود.
      می توانید شرایط خود را به صورت دقیق تر با کارشناسان متخصص ما در موسسه بررسی کنید، شاید بتوانید از میان راه های پیشنهادی، گزینه مطلوب را پیدا کنید.

  51. Sh گفت:

    سلام
    من دانشجوی پزشکی سال دو در کشور اکراین دانشگاه کارازین هستم من سال بعد امتحان علوم پایه دارم میخواستم ببینم من میتونم برای ادامه تحصیل به کانادا انتقالی بگیرم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      این موارد را بایستی با قوانین انتقالی و پذیرش هردو دانشگاه انطباق دهید تا مشخص گردد که تا چه حد امکان این تغییر برای شما وجود دارد.

  52. عسل گفت:

    سلام من هفده سالمه و در مدرسه ي فرزانگان در رشته ي رياضي درس ميخونم معدلم 19.3هست و ايلتس هفت دارم باتوجه به اينكه من در رشته ي تجربي درس نخوندم ميتونم براي تحصيل دندان پزشكي تو كانادا اقدام كنم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما می توانید با گذراندن دوره ای در کشور کانادا وارد کورس پزشکی دانشگاه های این کشور شوید. اما به صورت مستقیم نمی توانید وارد دانشگاه شوید.

  53. محمد گفت:

    سلام
    محمد هستم 34 سالمه فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران.مجرد
    آیا میتوانم در رشته دندانپزشکی در کانادا ادامه تحصیل بدهم؟
    تقریبا شروع دوباره از صفر
    ممنون از راهنمایی شما

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تحصیل در رشته نامرتبط با مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم، نیاز است حتما دوره های پیش نیاز دانشگاه و رشته مورد نظر را بگذرانید.
      اما مورد مهم تر سن شماست که معمولا کشور ها برای آغاز دوره کارشناسی، سن 24 سال را به صورت حداکثر سن در نظر می گیرند.

  54. رضا گفت:

    سلام میشه در مورد شهریه های سالانه شفاف‌سازی بیشتری داشته باشین و دقیقتر توضیح بدین

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دقت بفرمایید که بررسی شهریه های هر دانشگاه بسته به رشته انتخابی و وضعیت دانشجو دارد.
      بنابراین در صورتی که میخواهید ریز جزئیات برای شما روشن شود، بهتر است با مشاورین ما در موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس بگیرید.

  55. پانیذ گفت:

    سلام من دانشجوی سال دوم بیوتکنولوژی تهرانم ، با مدرک لیسانس میتونم تقاضای تحصیل پزشکی یا دندونپزشکی کانادا رو انجام بدم ، و ایا میشه بورسیه شد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله از لحاظ امکان سنجی، می توانید اما مسئله این است که تطبیق واحدها در کشور مبدا و مقصد عموما با مشکل روبروست که عمده تاثیر آن نیز بر روند تحصیل دانشجو نمایان می شود.
      ممکن است به شما اجازه ندهند ادامه تحصیلات خود را در کشور کانادا بگذرانید و مجبور شوید از ابتدای دوره مورد نظر مشغول به تحصیل شوید.

  56. مبینا گفت:

    من 38 سالمه میخوام برای رشته داندانپزشکی اقدام کنم ارشد در یکی از رشته های کشاورزی خواندم معدل بالای 15 و چهار مقاله دارم. شش یا هفت ما دیگه ایلتس میگیرم آیا میشه آیا میشود در رشته دندانپزشکی خواند و اگه ایلتس 6.5 باشه برای من مشکل هست یا نه ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      از نظر امکان ادامه تحصیل، بله می توانید تحصیل کنید اما اگر شروط لازم را برآورده نکنید و شرط سنی برای پذیرش شما ملاک قرار داده شود، از تحصیل شما ممانعت بعمل می آید.

  57. مبینا گفت:

    من 38 سالمه میخوام برای رشته دندانپزشکی اقدام کنم ارشد در یکی از رشته های کشاورزی درس خواندم معدل بالای 15 و چهار مقاله دارم. شش یا هفت ماه دیگه آیلتس میگیرم. آیا میشود در رشته دندانپزشکی پذیرش بشم؟ و آیا ایلتس 6.5 باشه برای من مشکل هست یا نه ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تحصیل در این رشته از مقطع کارشناسی شما نیازمند رعایت شرط سنی 24 – 26 سال می باشید، اما فرض میکنیم با وجود سوابق تحصیلی درخشان اندکی به شما ارفاق شود و شرط سنی را افزایش دهند اما بازهم احتمال ریجکت شدن شما از دید سفارت وجود دارد.

  58. مریم گفت:

    سلام من 37 ارشد کشاورزی هستم میخوام برای رشته پزشکی اقدام کنم چطور میتونم پذیرش و امتحان ورودی بدم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      عموما برای سنین بالاتر از استاندارد تحصیل کارشناسی، شرایط سفارت نیز سخت تر می گردد.
      در صورتی که چنین تصمیم قطعی دارید، باید مدارک خود را برای ارزیابی به ما ارسال کنید.

  59. مرضیه بیاتی گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید میخواستم بپرسم شما میتونید درباره رشته ادامه تحصیل توی رشته مامایی در کشور کانادا و اینکه کدوم دانشگاه ها پذیرش دارند بگید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما می توانید در دانشگاه های خوب و معتبر کشور کانادا مشغول به تحصیل شوید اما باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید:
      شرط سنی برای رشته کارشناسی
      و هزینه ها و پیش نیاز های تحصیلی

  60. دریمر گفت:

    سلام روز بخیر میخواستم بدونم مهلت ثبت نام برای ژانویه در کانادا برای رشته پزشکی تا کی هست اگر من حداکثر تا ۳۱ تیر امتحان ایلتس بدهم با این حساب ک نتایج دو هفته بعد میادبرای ثبت نام ایا دیر میشه ؟ با سپاس

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در طول سال تنها یکبار می توانید پذیرش بگیرید و در ماه های بهمن تا اسفند آغاز می شود اما اگر می خواهید برای 31 تیر اقدام کنید امکان این که به برنامه امسال نرسید زیاد است وباید برای سال جدید اقدام نمایید.

  61. سونيا رضايي گفت:

    سلام خسته نباشيدمن با معدل ديپلم ١٣ و ايلتس ٧ امكان ادامه تحصيل در پزشكي كانادا را دارم؟!

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما می توانید مدارک تحصیلی خود را به صورت یجکا به دانشگاه های کانادایی ارائه دهید و در صورت تایید صلاحیت، پذیرش را گرفته و به کانادا مهاجرت کنید.

  62. محمد حسین طبسی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    بنده یک ماه دیگر فارغ التحصیل پرستاری از دانشگاه شهید بهشتی خواهم شد با معدل 18.2
    آیا امکان این وجود دارد که بنده بدون گذراندن مقطع کارشناسی در کانادا (دوره ی 4 ساله که در سایت فرمودید) برای آزمون MCAT اقدام کنم؟
    با تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پیشنیاز آزمون مورد نظر شما، داشتن مدرک ارشد در رشته مربوطه از کشور کانادا است.

  63. حنانه فولادی گفت:

    بعد راستی اگه چند نفر از اعضای خانواده بخوان همزمان برن . ویژگی خوبیه یانه ؟ مثلا دو تا خواهر و برادر هم اقدام کنند ؟
    و دیگه اینکه رتبه خوب کنکور هم تاثیری داره یا نه؟
    ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اقدام چند نفر به صورت همزمان مانعی ندارد تا جایی که سفارت این اقدام را به منزله عدم بازگشت شما تلقی نکند.
      داشتن سابقه تحصیلی درخشان کمکی است برای تسهیل در امر پذیرش شما در دانشگاه.

  64. عجمی گفت:

    درود بر شما
    جناب من ۳۲ ساله هستم و مهندسی شیمی خوندم ،قصد ادامه تحصیل در رشته دندادنپزشکی رو دارم آیا امکانش هست؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اندکی شرایط براش شما پیچیده خواهد بود چراکه هم از نظر سن و هم از نظر رشته و مقطع تحصیلی، شرایط همواری ندارید.
      راهکار هایی را مد نظر داریم که در صورت مورد تایید بودن مدارکتان، می توانید اقدام کنید.

  65. ارونقی گفت:

    سلام رشته من تجربی هست میخواهم بدونم برای اینکه در بهترین دانشگاه کانادا تحصیل کنید چه شرایطی داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما بایستی صلاحیت پذیرش در دانشگاه های این کشور را طبق آنچه در سایت های مربوط به دانشگاه ذکر شده داشته باشید.
      بدین معنا که قبولی بر اساس توانایی و هوش شماست همچنین که نمرات نیز تاثیر به سزایی خواهند داشت.

  66. ارونقی گفت:

    سلام من رشته تجربی هستم میخواهم بدونم شرایط اینکه چطور وارد بهترین دانشگاه کانادا باشیم چیه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ورود به دانشگاه های کانادا در وهله اول نیازمند سابقه تحصیلی قوی به همراه نمرات خوب است.
      در صورتی که پله اول را توانستید بالا بروید، سایر مراحل و شرایط به وضعیت مالی شما و سایر گزینه های مرتبط، مربوط می شود.
      زیرا دانشگاه های کانادا هزینه های بالایی را شامل حال دانشجو میکنند.

  67. مریم شیخ زاده گفت:

    سلام ،من دانش اموز رشته تجربی هستم ،آیا میشه با استفاده از رتبه کنکور و شرکت در ازمون های کشور کانادابورسیه این کشور رو به دست بیاریم؟ چجوری میتونیم بورسیه ای دریاقت کنیم که کمک هزینه زندگی هم داشته باشه؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه تحصیلی معمولا در مقاطع ارشد و بالاتر امکان پذیر است و شما برای اخذ بورس تحصیلی باید شرایط خاصی داشته باشید.
      عموما بورسیه تحصیلی بخش زادی از هزینه ها را از جمله خوابگاه، پوشش می دهد.

  68. سبحان گفت:

    سلام
    ایا با داشتن مدرک کارشناسی شیمی کاربردی با معدل ۱۷ از دانشگاه صنعتی اصفهان میشه تو ازمون MCAT شرکت کرد یا این که حتما باید مدرک کارشناسی از خود کانادا باشه؟ممنون میشم پاسخ بدین.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      خیر نمی شود، باید مدرک کارشناسی از کشور کانادا داشته باشید.

  69. Kosar گفت:

    سلام
    میخاستم بدونم اگرفردی پزشکی عمومی خودراگذرانده باشد وبخواهد باقی درسش رادر کانادا بخواند چندسال طول میکشد تاتمام شود ودرامد یک پزشک فوق تخصص چشم سالانه چقدراست؟ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      معمولا شروع تحصیلات از ابتدا، بهتر و راحت از انتقالی و تطبیق واحد است.
      چرا که گاها شما مجبور خواهید شد تا تحصیلات را به دلیل عدم تطابق، از اول شروع کنید.
      در نتیجه پیشنهاد می کنیم که ادامه تحصیلاتتان را در مقطع تخصص، در کشور هدف انجام دهید.

  70. hamta گفت:

    سلام .ببخشید من مدیریت مالی می خونم. آیا ممکنه با نمره آیلتس و تافل خوب اجازه تحصیل من در کانادا داده بشه و اجازه کار کردن من با رشته الانم و میشه دوره زیست شناسی رو نگذروند؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله امکان ادامه تحصیل برای شما در کشور کانادا وجود دارد اما نیاز است تا صلاحیت های شما + مدارک بررسی شود تا نتایج درست به اطلاع شما برسد.
      شما ضمن تحصیل اجازه کار به صورت پاره وقت نیز خواهید داشت و می توانید به کسب تجربه بپردازید.

  71. نجمه گفت:

    سلام .ببخشید من با پرستاری ازاد با معدل بالای ۱۷ میشه پزشکی تورنتو پذیرش بگیرم . اگر نمیشه چکار باید بکنم تا پذیرش بگیرم؟ممنون میشم راهنماییم کنید .

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور کانادا منوط به ارائه مدارک قوی تحصیلی و سابقه روشن است.
      در صورتی که مدارک و سوابق خود را در درجه ای مطلوب می بینید، بفرمایید تا ما آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

  72. الناز گفت:

    سلام من در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی هستم در مسکو ، معدل دیپلمم ۱۸ و رنک دانشگاهم ۴۴۶ ، امکان انتقالی گرفتن به دانشکده های کانادا وجود داره ؟؟!

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      باید واحد های گذرانده شما با پیش نیازهای دانشگاه هدف سنجیده شود تا بتوانید بهترین جواب را به شما ارائه کنیم.

  73. Khadijeh گفت:

    سلام خسته نباشین اگه برم کانادا کالج بخونم رشته آرایشگری یا مدیریت و بعدا مشغول بکار بشم واقامت بگیرم از طریق تحصیلم .بعد چ مدتی میتونم واسه دانشگاه های کانادا رشته دندانپزشکی اقدام کنم وآیا میشه اینکارو کرد؟چ مدارکی رو از من میخوان اونموقع؟مرسی

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام تشکر
      دوست عزیز، قبولی در دانشگاه های کانادا منوط به اخذ اقامت بلند مدت نیست و شما می توانید با اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دانشجویی نیز اقدام به مهاجرت کنید و پس از تحصیل و اخذ مدرک، به کار مشغول شوید.
      بدیهی است که در صورت ماندن پس از چندین سال در این کشور می توانید نوع ویزای خود را تغییر دهید.

  74. مرجان ملکیان گفت:

    سلام. من ۳۹ سالمه فوق لیسانس فیزیولوژی ورزشم معدل حدود۱۸ دانشگاه ازاد خوندم متاسفانه مدرک زبان ندارم.اگه بخوام پزشکی بخونم تو کاندایاالمان شرایط پرداخت هزینه هام درسال چقدررمیشه

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل در آلمان به صورت کلی رایگان است و شما می توانید این گزینه را برای شروع تحصیلات پزشکی خود انتخاب کنید.
      اما دانشگاه های کانادا نیز برای تحصیل رشته های پزشکی، مطرح هستند و با پرداخت هزینه هایی که به دانشگاه و ایالت مربوطه، بستگی دارد؛ می توانید مشغول به تحصیل شوید.

  75. احمد نیاگنجی گفت:

    سلام
    من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد عمرا ن در گرایش ژئوتکنیک هستم و در حال حاضر 36 سالم هست..آیا میتونم برای گرفتن پذیرش در رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا اقدام کنم؟مدرک ایلتس ومیتونم به زودی بگیرم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      ممکن است حتی در صورت پذیرش از سمت دانشگاه، سفارت این کشور اجازه ورود را به دلیل محدودیت سنی به شما ندهد و شروع تحصیلات از مقطع کارشناسی امکان پذیر نیست.
      در صورتی که بتوانید مدرک آیلتس را ارائه دهید راهکار هایی وجود دارد که بتوانید وارد این کشور شده و پس از مدتی در رشته پزشکی تحصیل کنید.

  76. سارا اسدی گفت:

    سلام من دانشجو یکی از رشته های توانبخشی هستم میخواستم بدونم که برای تحصیل در رشته پزشکی یا پا پزشکی میتونم بورسیه بگیرم؟معدل بالا هستم و در زمینه های مقالات علمی و هنری و.. فعالیت دارم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه های کانادا می تواند بر اساس شایستگی شما در ادوار گذشته تحصیلی و همچنین سطح نمرات شما در آزمون ورودی دانشگاه باشد.

  77. Mobina گفت:

    سلام
    من ۱۷ سالمه و سال سوم دبیرستان هستم .
    میخام واسه ی رشته ی پزشکی در کانادا اقدام کنم
    تمام نمراتم و معدلم بالای ۱۹ هست و مسلط به زبان انگلیسی هستم. برای مدرک آیلس اقدام میکنم و بزودی با ی نمره ی تاپ اوکی میشه
    اما خواستم بدونم آیا باید صبر کنم دیپلم را بگیرم و بعد اقدام کنم یا اینکه قبل از دیپلم هم امکانش هست برای دانشگاه پزشکی بخام درخواست بدم؟؟
    لطف می‌کنید کمکم کنید
    ممنون ازتون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورتی که با وجود نمرات خوب، بتوانید مدرک آیلتس را نیز با نمره مطلوب ارائه دهید، می توانید برای اخذ پذیرش دانشگاه و یا کالج، در کشور کانادا اقدام کنید.

  78. شیوا میر گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک سال هست مدرسه تموم کردم و معدلم بالای ۱۵ هستش
    مقیم دبی هستم
    زبانم کامل بلدم
    امکانش هست برای دندانپزشکی کانادا اقدام کنم؟
    مثلا از روی ویزای امارات اقدام بشه که راحت تر انجام شه؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      امکان تحصیل برای شما وجود دارد اما پیش زمینه های اقدام برای پذیرش در دانشگاه های این کشور و همچنین اخذ ویزا اندکی زمان می طلبد.

  79. سمانه گفت:

    سلام من دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران هستم و مدرک زبان هم دارم…ترم شیشم هستم میخاستم بدونم ایا امکانش هست که بتونم تحصیلات عمومیم رو توی کانادا ادامه بدم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      عموما انتقالی گرفتن و تطبیق واحد ها دشوار تر از شروع تحصیلات از ابتدا است.
      در نتیجه پیشنهاد می کنیم یا ادامه تحصیل در مقطع بالا تر را به کشور هدف بروید و یا اینکه همین مقطع را از ابتدا در کانادا درخواست پذیرش کنید.

  80. melz گفت:

    سلام من امسال كنكور دادم و زيست شناسي سلولي مولكولي دانشگاه ازاد تهران قبول شدم ميخواستم بپرسم با گرفتن ليسانس در رشته قبولي در ايران ميتونم در ازمون MCAT شركت كنم كه در كانادا پزشكي بخونم؟
    نمرات ديپلم و پيش دانشگاهي ام بالاست
    ممنون ميشم اگر پاسخ بديد

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای شرکت در آزمون مورد نظر حتما باید مدرک لیسانس خود را از کشور کانادا و یا دانشگاه های مورد تایید این کشور اخذ کرده باشید.

  81. پیمان نجفی گفت:

    با سلام
    من امسال مدرک پیش دانشگاهی را گرفتم و میخواستم تقاضای تحصیل بکنم کانادا ولی با یک هزینه کم ایا امکان همچین دانشگاه وجود دارد و ایا میتونم بعد ار چه مدتی مادرم را بیارم پیش خودم که تنها نباشم تا زمانی که تحصیل دارم باید خوابگاه بگیرم یا منزل در ضمن مدرک زبان هم ندارم ایا الزامی میباشد این ایمیل پدرم میباشد
    تشکر
    ملیکا

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هزینه های تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه و رشته و همچنین محل تحصیل شما دارد.
      در صورتی که بتوانید بعد از تحصیلات مشغول به کار شوید، می توانید اقامت را اخذ نموده و دعوت نامه را برای خانواده نیز ارسال نمایید.
      اما این صحبت به صورت کلی است و باید ریز جزییات را با توجه به شرایطتان پیشنهاد کنیم.

  82. کوثر روح گفت:

    سلام،
    خسته نباشید
    ۱۸ سالمه و پشت کنکور هستم معدل نهایی و پیش دانشگاهیم بالای ۱۸/۵۰ است.
    ۱) می خوام بدونم چطور می تونم با تاثیر مستقیم نتیجه ی کنکور ایران، بورسیه ی تحصیل دندان پزشکی کانادا رو گرفت، یعنی رتبه ی چند کنکور ایران رو بورسیه می کنن؟؟
    ۲) برای اخذ بورسیه ی تحصیلی کانادا، آزمون ورودی خاصی مثل آزمون یوس یا SAT ترکیه وجود داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      گرفتن بورسیه کشور کانادا در مقطع کارشناسی اندکی دشوار است و شما باید شرایطی بسیار ویژه داشته باشید.
      مثل آزمون ترکیه آزمون وجود ندارد اما مرتبط با دانشگاه و رشته مورد تقاضا، شما مورد پذیرش قرار میگیرید.

  83. کوثر روح گفت:

    سلام، خسته نباشید
    من ۱۸ سالمه و پشت کنکور هستم، معدل نهایی و پیش دانشگاهیم ۱۸ به بالا هست. می خوام بدونم آیا برای گرفتن بورسیه ی تحصیل دندان پزشکی کانادا با رتبه ی چند کنکور ایران می شه قبول شد؟ راهی هست که مستقیم با تاثیر نتیجه ی کنکور ایران بورسیه ی کانادا رو گرفت؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اطلاع داشته باشید که ارائه بورسیه تحصیلی معمولا در مقاطع بالاتر از ارشد مطرح است و در دوره کارشناسی به شرایط سختی بستگی خواهد داشت.
      برای اخذ بورسیه در صورت داشتن شرایط فوق العاده و مطلوب دانشگاه، می توانید مدارک و مستندات خود را ارسال نموده و نامه انگیزشی خود را برای دانشگاه ارسال کنید.

  84. مهسا‌محمدی گفت:

    سلام من دانشجوی پزشکی شهید بهشتی هستم سال آخرم هست برای تخصص میتونم اقدام کنم؟یا عمومی اینجارو قبول ندارند؟لطفا موارد داشتن رزومه خوب هم بفرمایید.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما می توانید برای تخصص در رشته مورد نظرتان اقدام کنید اما بایستی سوابق تحصیلی شما برای اخذ پذیرش در دانشگاه های ممکن برریس شود و در صورت داشتن رزومه تحصیلی خوب می توانید پذیرش را بگیرید.

  85. سارارحیمی گفت:

    سلام وعرض ادب
    من ۲۸سالمه کارشناسه بیهوشیم میتونم با مدرک لیسانس هوشبری مهاجرت کنم کانادا و پزشکی بخونم لطفا راهنماییم کنید؟ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله برای شما امکان پذیر می باشد تا در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهید اما شرایط خاصی بر این مرحله حاکم است که حتما باید بر اساس تجارب و دانسته های مشاورین تخصصی ما اقدام کنید.

  86. Omid.A گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید. من دوره راهنمایی و دبیرستانم رو در تیزهوشان گذروندم و معدل دیپلمم رو حدود ۱۹ آوردم. واسه تحصیل در رشته پزشکی تو کانادا میتونم بورسیه بگیرم و این که هزینه اقامت تو یه شهری مثل تورنتو حدودا چقدر هست و این که واسه تامین هزینه ها چه شغل های پاره وقتی اونجا وجود داره؟ متشکرم از راهنمایی‌ تون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه معمولا در مقاطع ارشد و بالاتر معمول است و در مقطع کارشناسی، تنها در موارد محدود، به شما بورسیه اعطا میشود.
      هزینه های تحصیل و زندگی نیز به شیوه زندگی و نوع اقامت شما بستگی دارد که با کار پاره وقت تنها می توانید بخشی از آن را جبران کنید.

  87. هستی گفت:

    سلام. من لیسانس علوم آزمایشگاهی دارم با معدل بالای ۱۹ و آیلتس ۷ جنرال و مقاله نوشته ام و رزومه قوی همراه با معرفی اساتید دارم. در چه کشورهایی میتونم از طریق لیسانس به پزشکی ،بورسیه بگیرم و در رشته ی پزشکی تحصیل کنم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      می توانید با سابقه تحصیلی خود، در کشور های فرانسه، آلمان، کانادا و سایر کشور های اروپایی درخواست تحصیل بدهید.

  88. mohsen گفت:

    با سلام ایا امکان داره که لیسانس زیست شناسی و در ایران گرفت و بعد برای تحصیل پزشکی کانادا اقدام کرد ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر قصد شما تنها تحصیل پزشکی در کاناداست، می توانید به صورت مستقیم به دانشگاه های این کشور درخواست دهید و نیازی به اخذ مدرک دانشگاهی در ایران ندارید.
      به صورت کلی شروع تحصیلات از ابتدا راحت تر از ادامه تحصیل و تطبیق واحد است.

  89. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر,من پرستار هستم,معدل کارشناسی هم ۱۸.۱۳ و معدل دیپلم هم ۱۷.۳۳شده و برای مدرک زبان هم مشکلی ندارم و۲۵سالمه,قصد تحصیل پزشکی کانادا رو دارم,الان یه سوال دارم من هم باید توی دوره های۲تا۴ساله قبل از آزمون MCATشرکت کنم یا مستقیم میتونم توی آزمون شرکت کنم?تشکر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام برای شرکت در دوره ذکر شده شما باید لیسانس خود را از کشور کانادا اخذ کرده باشید و این جزو الزامات است.
      اما برای شرکت در آزمون شانس این را دارید تا با ارائه شواهد و مدارک لازم، درخواست بدهید.

  90. سحاد گفت:

    +سلام من دیپلم 11 ساله با معدل 19.45 دارم و ایلتس زبانم رو هم با نمره 7 گرفتم … و دارم فرانسه رو هم یاد میگیریم …. به نظرتون میتونم برای پیش دانشگاهی در کانادا بخونم و بعد برای دانشگاه در اونجا اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله بستگی به هدف شما دارد اما اکنون ما در حال پیگیری پرونده های مربوط به مشتریان متقاضی کانادا هستیم.

  91. امیرعلی گفت:

    سلام
    من امسال کنکور دادم و رتبه ی نسبتا خوبی کسب کردم
    می خواستم ببینم شانس این را دارم که به طور مستقیم برای تحصیل دندانپزشکی در کانادا پذیرش بشوم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل پزشکی در کانادا با سایر کشور های دنیا اندکی متفاوت است و هر دانشجو از هر کشوری نمیتواند اقدام به اخذ پذیرش کند.
      پذیرش در دانشگاه های کانادا الزامات مدرک و زبان و سوابق تحصیلی را دارد تا مجاز شوید برای پذیرش درخواست کنید.

  92. ترانه رها گفت:

    سلام
    من 20 سالمه و میخوام برای رشته پزشکی یا دندان پزشکی اقدام کنم. معدل دیپلمم 18.03 و مدرک آیلتس 7 دارم.
    اگر یه رشته ی پیرا پزشکی تو ایران بخونم شانس م بیشتره یا اینکه الان اقدام کنم برای مهاجرت؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به طبع شروع تحصیلات از سطوح پایه در کشور هدف بیشتر کارساز است نسبت به ادامه تحصیل.
      اما هردو انتخاب نیز هم اکنون توسط مشاورین ما در حال پیگیری می باشد و جواب داده است.

  93. روژین گفت:

    پذیرش برای رشته پزشکی محدودیت سنی دارد؟ یا میتوان در سن 33-34 سالگی هم پذیرش گرفت؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله محدودیت سنی تا 25 سال وجود دارد. در صورت داشتن شرایط خاص و قبول از جانب سفارت، می توانید تحصیل کنید.

  94. محمد اسحاق بروفه گفت:

    با سلام
    من دانشجوی ترم 7 رشته مترجمی زبان دانشگاه ازاد هستم.قصد تحصیل در رشته پزشکی در کانادا را دارم.معدل دیپلم و پیش دانشگاهی ام هم 14 هست.مدرک آیلتس نیز ندارم اما در صورت لزوم میتوانم با بهترین نمره بگیرم.
    ایا با این شرایط میتوانم رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا پذیرش بشوم؟
    ممنون از پاسخ گوییتان

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      به صورت کلی داشتن مدرک آیلتس و نمرات مطلوب پیش دانشگاهی و دیپلم مرتبط، برای اخذ پذیرش، شرط می باشد.

  95. محمد میثمی گفت:

    سلام آیا امکان اخذ بورس تحصیلی از کانادا برای رشته دندانپزشکی وجود دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      در صورت داشتن شرایط خاص و برتر می توانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید اما دقت داشته باشید که ارائه بورس تحصیلی معمولا در سطوح ارشد و بالاتر انجام میشود و شانس بورسیه برای لیسانس پایین است.

  96. رضا گفت:

    سلام.
    من دانشجوی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستم و سال اول را تمام کرده‌ام. به زبان انگلیسی هم مسلط هستم و تصمیم دارم به یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور‌های انگلیسی زبان، انتقال دانشجویی با بورس بگیرم.
    آیا امکان آن وجود دارد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      مانعی برای ادامه تحصیل شما وجود ندارد و می توانید اقدامات مربوطه با به پشتوانه مدارک و سوابق خود شروع کنید.
      لازم است تا شرایط پذیرش دانشگاه های کشور هدف بررسی شود تا در مراحل اخذ پذیرش و ویزا دچار مشکلات تکراری نشوید.

  97. مونا گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم برای تحصیل در رشته های پزشکی یا دندان پزشکی شرایط سنی هم وجود داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرط سنی بیشتر از دید سفارت کشور مد نظر قرار می گیرد و در صورتی که مانعی ایجاد نشود، شما محدود نخواهید بود.

  98. حسن گفت:

    سلام
    خسته نباشيد.
    عاجزانه تقاضا دارم سوالم رو پاسخ دهيد.
    بنده 19 ساله فارق التحصيل رشته ي رياضي با معدل كل ديپلم 14.50 و معدل كتبي نهايي 9.31
    و مدرك آيلتس 6 شانس اين رو دارم كه در كشور هاي خارجي در رشته ي پزشكي يا داروسازي تحصيل كنم؟
    اگر معدلم براي اين رشته ها پايين هست آيا راهي هست كه در خارج از كشور بتوانم نمرات ديپلمم را ترميم كنم؟ چون در داخل كشور اجازه ي ترميم به خاطر قوانين نظام وظيفه نميدن

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بر اساس برنامه ریزی هایی که کارشناسان ما انجام داده اند، امکان تحصیل در رشته های مد نظر شما امکان پذیر است.
      همچنین که می توانید دوره های پیش پزشکی را که در برخی کشور های برگزار می شود بگذرانید تا روند پذیرش شما تسهیل گردد.

  99. شکوفه گفت:

    سلام من رشته ام ریاضی بوده با معدل 18 و دانشگاه دولتی هم مهندسی شیمی خوندم با معدل نزدیک به 16.زبان هم نصفه رها کردم ولی دوباره دارم شروع میکنم. الان دوسدارم پزشکی بخونم یه کشور خارجی.می خواستم بدونم امکانش هست با اینکه رشته تحصیلیم ریاضی بوده پذیرش بشم برای پزشکی؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اگر می خواهید تحصیل پزشکی را آسان شروع کنید ما سایر کشور ها را بجز کانادا به شما پیشنهاد می دهیم.
      اما تحصیل پزشکی در کشور کانادا الزامات و شرایطی دارد که به صورت عادی دشوار و صعب الورود خواهد بود.
      با این وجود که رشته دوران دبیرستان شما نامرتبط است، اما می توانید با اخذ پذیرش مربوطه، ابتدا در دوره های کالج شرکت کنید و سپس وارد دانشگاه شوید.

  100. سميرا كرمي گفت:

    سلام
    من فارغ التحصيل رشته گفتاردرماني از دانشگاه علوم پزشكي ايران هستم
    ٣٣ ساله هستم
    و ميخوام كه توي يكي از كشورهاي نزديك ايران پزشكي يا دندونپزشكي بخونم و برگردم ايران و كار كنم
    مدرك زبان ندارم،اما زبان تركي رو نسبتا بلدم
    هزينه هم برام مهمه،باتوجه به اينكه بتونم با مدرك خودم توي اون كشور كار كنم كه خيلي هم خوب خواهد شد

    ممنون از توجه شما

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما می توانید فی مابین کشور های اروپایی آسیایی انتخاب کنید که در چه دانشگاهی مشغول به تحصیل شوید اما اینکه سطح علمی و مدارک شما چقدر اعتبار دارد نیز خود یک مسئله مهم است.

  101. کیمیا گفت:

    سلامی مجدد.ممنون از پاسخگوییتون. آلمان چطور؟ آیا میتوان برای آلمان با داشتن معدل پایین اما با مدرک زبان آلمانی اقدام کرد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما لطف دارید ما هستیم تا پاسخگوی سوالات شما باشیم.
      بله می توانید در دانشگاه های آلمان که آزمون ورودی دارند شرکت کرده و پذیرش بگیرید.

  102. pooya گفت:

    سلام من 18 سالمه و هنوز کنکور ندادم (درواقع چند روز دیگه کنکور دارم) معدلم کتبی دیپلمم 19.15 هست و تمام نمرات کتبی بالای 19 هستن به جز دو درس زمین شناسی و معارف
    آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا یا بورسیه رو میتونم داشته باشم .
    سطح درآمد هم متوسط رو به پایین هست …
    در ضمن نمره درس زبان 20 هست و تمام ترم های زبان انگلیسی رو قبلا شرکت کردم و کاملا مسلطم ولی اگر نیاز به تافل و ایلتس باشه هم اقدام میکنم.
    در آخر ، با این شرایط آیا کشور اروپایی هست که بتوان بورسیه تحصیلی گرفت ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید
    در ضمن هدف من فقط رشته های پزشکی و دندانپزشکی است…

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شما با داشتن مدرک ب2 فرانسوی می توانید برای تحصیل رایگان در فرانسه اقدام نمایید.
      هزینه زندگی در فرانسه، در ماه حدود 600 تا 800 یورو و اجازه ی کار در هفته بیست ساعت و دستمزد در هر ساعت برای کار های غیر تخصصی حدود 12 یورو می باشد.

  103. دانشجو گفت:

    سلام. خسته نباشين
    دانشجو سال سوم پزشکی عمومی هستم خواستم بدونم امکان ادامه تحصیل عمومیم رو داخل کانادا بگذرونم؟
    در ضمن مدرک زبانم دارم
    چند درصد احتمال داره که این اقدام عملی بشه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      این فرآیند تعریف نشده است.تنها برای دانشگاه هایی که با دانشگاه مقصد هم پیمان باشند و مدرک یکدیگر را تایید کنند.

  104. کیمیا گفت:

    سلام خسته نباشید.مرسی از مطالبتون 🙂 من امسال تازه پیش دانشگاهیمو تموم کردم و میخواستم برای رشته ی پزشکی و یا دندان دانشگاه کانادا اقدام کنم اما متاسفانه معدل پیش دانشگاهی و دیپلمم خیلی کم هستش. معدل کل دیپلمم 14.82 و پیش دانشگاهی 14.32 . اگر مدرک آیلتس 6 را این تابستان دریافت کنم آیا با معدل پایین شانسی برای پذیرش وجود دارد یا خیر؟ لطفا پاسخ بدین. مرسی

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست درخواست پذیرش به دانشگاه های مختلف فرستاده شود و در صورت موافقت اقدام نمایید.
      تحصیل در فرانسه به صورت رایگان و به زبان فرانسوی نیز برای تان میسر است.

  105. دانشجو گفت:

    سلام.
    ميشه تو دوره ی گذروندن پزشکی عمومی تو ایران تو دانشگاه دولتی برای ادامه ی پزشکی عمومی به کانادا یا استرالیا یا آمریکا اقدام کرد؟آزمون داره؟ شدنی هست یا ن

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما می توانید در خواست انتقالی خود را برای دانشگاه های مورد نظر ارسال نمایید و در صورتی که تایید شد، روال تطبیق واحد را پیگیری نمایید.
      این امر شدنی است اما پیشنهاد کارشناسان ما به اکثر متقاضیان مشابه، تکمیل مقطع کنونی و سپس از سرگیری مقاطع بالاتر در کشور دوم است.

  106. Amir jalilvand گفت:

    سلام میخواستم بدونم کنکور ما رو اون ها تو کانادا یا آمریکا قبول دارند؟ و آیا رتبه های مثلا ۳ رقمی خوب تجربی میتونند پذیرش بگیرن؟ و بازم باید اون دوره ۴ ساله علوم پایه رو بگذرونن یا میتونن مستقیم وارد دانشگاه بشن؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      معمولا محدود دانشگاه هایی هستند که این آزمون را قبول دارند اما داشتن سابقه درخشان تحصیلی در کشور ایران می تواند در قالب یک رزومه قوی تحصیلی ، کمک شایانی را در امر پذیرش به شما کند.

  107. Hanie گفت:

    سلام وقت بخیر
    با نمره دیپلم 19.76 و رتبه دو رقمی کنکور سراسری تجربی و 21 سال سن و مدرک آیلتس چقدر احتمال داره پذیرش یک دانشگاه معتبر انگلیسی زبان رو به صورت بورسیه کامل گرفت؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دانشگاه های معتبر انگلیسی زبان در خوزه اروپا هستند تا بتوانید به تحصیل در آنها بپردازید.
      چیزی که شانس شما برای پذیرش را افزایش می دهد، همین سابقه تحصیلی درخشان شماست.

  108. مریم گفت:

    سلام
    با مدرک پزشکی دانشگاه سراسری ایران میشه داخل بیمارستان های کشور کانادا کار کنم؟و این که اگر امکانش باشه میانگین حقوقش چقدره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله در صورتی که بتوانید مدرک خود را در آن کشور معادلسازی نمایید و آزمون های معادلسازی را به زبان بومی کشور هدف پشت سر بگذارید.
      درآمد کار های پزشکی در کشور کانادا را می توانید در مقاله شغل های پردرآمد کانادا مطالعه فرمائید.

  109. مریم پورمحمد گفت:

    سلام . من دانشجوی ارشد روانشناسی بالینی هستم و میخوام برای دکتری روانشناسی بالینی برای کانادا و امریکا اقدام کنم . سوالم اینه بعد از اتمام درسم در مقطع دکتری روانشناسی بالینی میتونم در رشته پزشکی در کانادا و امریکا با توجه به مدرک دکتری اقدام کنم ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      مسئله ای که وجود دارد، بحث تطبیق واحد ها است که ممکن است شما را با مشکل روبرو کند و مانع از ادامه تحصیل در رشته خودتان شود.
      در اینصورت شما نیاز دارید تا تغییر رشته بدهید اما می توانید پس از چند ترم تحصیلی در رشته دیگر، مجدد درخواست تغییر رشته را در همان کشور بدهید و در رشته مورد علاقه تان تحصیل کنید.

  110. سارا اسلامي گفت:

    سلام.
    من دختري ١٦ ساله هستم با معدل ١٩.٦. ميخاستم بدونم كه ايا ميتونم به كانادا تو اين سن مهاجرت بكنم؟ و اينكه چون سن كمي دارم ايا كانادا مكان خاصي رو براي بچه هايي مثه ما تدارك ديده؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله مدارس و کالج های بین المللی کشور کانادا آماده پذیرایی از دانش آموزان با استعداد می باشند تا شما را برای ورود به دانشگاه های کشور آماده کنند.

  111. فاطمه گفت:

    من امسال سال یازدهمم و معدلمم17و90 .وضعیت مالیمون متوسطه اما جوری نیست که بتونم شهریه دانشگاه کانادا رو بدم امکان بورسیه شدنم هست که مثلا بخشی از هزینه ها رو از من نگیرن؟
    منابع آزمون ورودی دانشگاه های کانادا چیه؟میشه با همین درسایی که واس کنکور خودمون میخونیم تو آزمون ورودی کانادا هم قبول شد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      معمولا ارائه بورسیه درمقاطع بالاتر از ارشد انجام می پذیرد اما داشتن برخی شرایط که آنها را مشاورین ما بیشتر در جریان هستند، می تواند شما مستعد دریافت بورس مقطع کارشناسی نیز کند.
      منابع آزمون هر دانشگاه معمولا باید بر اساس قوانین و منابع همان دانشگاه مشخص شود.

  112. amir masud jamali گفت:

    سلام خسته نباشید،میخواستم بدونم ازمون mcat که برای لیسانس هست دانشگاه پول میگیره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای شرکت در آزمون بایستی مبالغی پرداخت شود که نسبت به هزینه شهریه دانشگاه، ناچیز است.

  113. kh گفت:

    سلام به زودی مدرک ایلتس زبانم رو میگیرم 25 تیر امسال 19 سالم میشه علاقه مند به تحصیل پزشکی در کانادا هستم (در شهر و دانشگاه انگلیسی زبان)میخواستم نمره های منو برسی کنید ببینید میتونم پزیرش بگیرم
    معدل دیلمم 14.93 بوده مدرک پیش دانشگاهیم رو شهریور امسال میگیرم
    من متاسفانه به دلیل مشکلاتی که پیش اومد سال سوم نتونستم چند درس سوم رو پاس کنم و باید میرفتم مدارس بزرگسال واسه ادامه تحصیل میشه لظفا نمرهامو برسی کنید ببینید میتونم و شرایط رو دارم اگه پاسخ بدید متشکرم

    (نمرات سال های اول و دوم و سوم بررسی شدند)

    راهی واسه پذیرشم وجود داره راهنمایی کنید لطفا متشکرم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      شما میتوانید برای اخذ پذیرش درخواست خود را به ضمیمه مدارکی که کارشناس مهاجرت تحصیلی موسسه ما به شما میگویند، به دانشگاه ارسال کنید.

  114. Parisa گفت:

    با سلام
    بنده 19 سالمه و قضد تحصیل در رشته پزشکی( ترجیحا) و در درجه دوم دندانپزشکی و یا داروسازی را دارم . اگر در یکی از دانشگاه های خوب ایران مثل تهران، مشهد، اصفهان، یا شیراز قبول شوم ایا برای تخصص می توان به کانادا رفت؟( ایا دانشگاه های ایران را قبول دارند؟)
    به عنوان سوال دوم دوم دانشگهاهای خوب برای رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی در کانادا چیست؟؟!!

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شما می توانید برای تحصیل تخصص در کشور کانادا درخواست دهید ولی باید رزومه تحصیلی خوبی را ارائه کنید.
      دانشگاه های دولتی و خصوصی خوبی در کشور کانادا برای رشته های مدنظر شما وجود دارد.

  115. farikhosravi گفت:

    سلام. من دانشجوی سال 5 دندانپزشکی علوم پزشکی مشهد هستم.
    معدل دانشگاهم تا الان الف و بالای 17 بوده
    .معدل دیپلمم 19.74 یا همین حدود اعشار بود
    المپیاد علمی علوم پزشکی کشوری اول شدم و سابقه کارای مقاله و پوستر برای کنگره های داخل ایران رو هم دارم اما جایی چاپ نشدن هنوز
    مدرک زبانمم از کانون گرفتم اما آیلتس و تافل ندارم. اگر امکان پذیرش باشه حتما اقدام میکنم.
    خیلی کشور خاصی رو در نظر ندارم.از ژاپن و کره و …تا اروپا و امریکا اما بلاروس و اوکراین و.. نمیخوام.با توجه به شرایطم شما پیشنهادتون چیه؟ به نظرتون شانسی هست که بتونم از طریق بورس تحصیلی یا هرچیزی اقدام کنم؟ من اصلا نمیدونم ازچه طریق برای مهاجرت اقدام کنم که ممکن باشه و به ضررم هم نباشه. باتوجه به اینکه اینجا کلی درس خوندم و زحمت کشیدم و نمیخوام مثل بقیه از 0 شروع کنم. ممنون

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      روش های متعددی، از قبیل کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و خرید ملک وجود دارد که در برخی روش ها، مثل تحصیل، ممکن است هزینه های زیادی بر اقدام مترتب نباشد.مثل تحصیل رایگان در فرانسه.شما می بایست شرایط و تمکن مالی تان را عنوان کنید و به صورت حضوری ویا تلفنی، تک تک روش ها و کشور ها را بررسی نمایید.

  116. فرهاد گفت:

    سلام
    من دانشجوی دندانپزشکی سال آخر هستم و حدود معدلم ۱۶ است،می خواستم ببینم برای اپلای گرفتن در کانادا اول باید درسم را تمام کنم یا تا دانشگاه هستم باید فرایند رو‌شروع کنم؟
    و به صورت کلی باید چه کارهایی رو انجام بدم؟
    ممنون از پاسخگوویتان

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر می خواهید مقطع تخصص را ادامه دهید، بله باید همزمان با اتمام مقطع کنونی درخواست خود را بدهید.
      ارائه مدارک و ریز نمرات و رزومه تحصیلی به همراه تمکن مالی مورد نیاز، از مواردی است که لازم است.

  117. فرهاد گفت:

    سلام
    من دانشجوی دندانپزشکی سال آخر در تهران هستم و حدود معدلم ۱۶ هست،برای اپلای گرفتن از کشور کانادا باید اول درسم رو تموم کنم یا تا دانشگاه هستم باید این فرایند رو‌ شروع کنم؟و به صورت کلی چه کارهایی رو‌ باید انجام بدم؟
    ممنون از پاسخگوویتان

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله پیشنهاد می کنیم ابتدا مقطع کنونی را به اتمام برسانید سپس برای مقطع بعدی درخواست پذیرش تحصیلی بدهید، اینگونه می توانید برای اخذ پذیرش بهترین گزینه هارا با شانس بورسیه، در اختیار داشته باشید.

  118. .Z. گفت:

    سلام
    من ۲۰ سالمه با معدل دیپلم ۱۹.۲۳ و پیش دانشگاهی ۱۸ . دو سال پیش در یکی از المپیاد های بین المللی پذیرفته شدم، پس از سفر به اون کشور گواهی شرکت در اون المپیاد رو دریافت کردم . از نظر مالی شرایط متوسطی دارم (سالیانه ۵۰ میلیون) و واقعا می خوام در رشته ی پزشکی مدرک مورد پذیرشی از نظر بین المللی داشته باشم .زبان انگلیسیم حداقل در سطح B1 هست و دارم آلمانی و ژاپنی هم یاد میگیرم. شما چه کشوری رو پیشنهاد میکنید ؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایطی که فرمودید، می بایست خود شما از شرایط تمامی کشور ها اطلاع یابید و بسته به پارامتر ها،سلائق، علائق و استطاعت مالی، خود تصمیم بگیرید. همچنین می توانید به صورت حضوری با مشاوران ما در ارتباط باشید؛ تا اطلاعات تمام کشور های قابل اقدام، که در این مجال، فرصت توضیح همه وجود ندارد را، برای شما شرح دهند.

  119. fati گفت:

    با سلام.من 18سالمه دیپلم ریاضی دارم و معدل دیپلمم 12 است ایا میتوانم در کشور های دیگه رشته دندان پزشکی بخونم؟در چه کشور های میتوانم؟ممنون لطفا کمکم کنید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله برخی کشور ها مثل چین و ترکیه دانشگاه هایی را دارند که برای شما شرایط را بر اساس آزمون ورودی قرار می دهد و پذیرش میکند

  120. miss.m گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی سال پنجم رشته پزشکی خارج از ایران هستم
    میخواستم بدونم برای تخصص و همینطور کار بخوام برای کانادا اقدام کنم به چه صورت هست؟
    ایا ازمون های ورودی ک میگیرن خیلی مشکل هست ؟
    و اینکه برای شرکت در ازمون ها الزاما باید مدرک ایلتس داشت ؟ زبان دانشاهی من در حال حاضر انگلیسی هست.
    خیلی ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      با سلام
      در صورتی که هدف شما، مهاجرت به کاناداست، می توانید از راه های راحت تر از گذراندن دوره تخصص، این مطلوب را فراهم آورید.
      زبان تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی می باشد و در برخی ایالات مثل ایالت کبک، تحصیل به زبان فرانسوی هم صورت میگیرد.
      برای اخذ پذیرش در دوره تخصص، سن، نمره آیلتس، رزومه ی علمی، مقالات چاپ شده در مجلات بین المللی و دانشگاه شما، مورد بررسی قرار میگیرد.

  121. امیر مسعود گفت:

    سلام .وام دانشجویی برای کانادا شرایط چجوری هست .چطوری باید آن را پرداخت کرد و مبلغش چقدر است.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرایط بازپرداخت مربوط به هر دانشجو با توجه به توانایی و موقعیت وی مشخص می گردد و معمولا پس از اتمام تحصیلات نیز می توانید آن را تسویه کنید.

  122. k گفت:

    سلام
    من علاقه مند به تحصیل پزشکی در کانادا هستم
    18 سالمه
    مدل دیپلم 14.86 و پیش دانشگاهی16
    مدرک زبان در حال حاضر ندارم
    نمرات سال سوم دبیرستانم پایینه به خاطر همین معدل دیپلمم پایین شده
    آگه مدرک زبانم و بگیرم میتونم پذیرش بگیرم
    واسه پذیرش چه موقع باید اقدام کرد
    آگه الان اقدام بشه واسه ترم زمستان میتونم تو دانشگاه کانادا مشغول تحصیل باشم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      می بایست نمرات و وضعیت شما مورد بررسی قرار گیرد و اگر دانشگاه مقصد شما ترم زمستان ارائه دهد وقت کمی برای اقدام دارید؛ چراکه در این فصل حدودا 135 روز طول میکشد تا وقت سفارت کانادا را بگیرید.در صورتی هم که مدرک زبان ندارید، می بایست قبل از اقدام، این مدرک را در داخل و یا خارج از کشور با گذراندن دوره های زبان به دست آورید.

  123. شیدا گفت:

    سلام. سال چهارم دندانپزشکی هستم دردانشگاه دولتی با معدل نسبتا خوب. از نظر حمایت مالی خانواده مشکلی ندارم. قصد دارم مدرک ایلتس رو هم بگیرم بزودی.
    اگر بخوام بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنم برای مهاجرت به یک کشور ترجیحا انگلیسی زبان، کدوم کشور امکانش بیشتره که کارم سریع تر پیش بره؟ از نظر ازمون هایی که شنیدم میگیرن یا دوره هایی که باید گذرونده بشن تا اجازه ی کار داشته باشی.

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      در بحث مهاجرت در قالب کار، پارامتر های مهم عبارتند از:
      سن مناسب، تحصیلات، نمره بالای مدرک زبان آیلتس، سابقه کار با بیمه.
      کشور های انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند سیکل هایی برای پذیرش نیروی کار دارند و این سیکل گاها بیش از دو سال زمان خواهد برد و تنها در صورتی که شما، پیشنهاد کاری مطلوب و قابل ویزایی از کشور مقصدتان داشته باشید این سیکل کوتاه خواهد بود.
      نا گفته نماند که در بحث مهاجرت، عجله کردن یکی از آسیب های جدی می باشد که مهاجران را دچار مشکل خواهد کرد.

  124. حدیث گفت:

    باسلام وقتتون بخیر.
    دانشجو ترم 2 مترجمی زبان انگلیسی هستم. مدرک tefl بین المللی تدریس زبان دارم. 2 ساله که تدریس میکنم و 20 سالمه.
    به رشته پزشکی علاقه دارم. دو بار کنکور دادم اما قبول نشدم.سال سوم و پیش دانشگاهی کوتاهی کردم و نمرات خوبی کسب نکردم. مخصوصا نمره ی زیستم خیلی کم شد.
    آیا برای تحصیل در رشته پزشکی ریز نمرات دروس اصلی سوم و پیش دانشگاهی تاثیر داره؟ یا ریزنمرات و معدل لیسانس مترجمی زبانم برسی میشه و تاثیر میذاره؟ جای جبران هست.
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید?

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      هیچگاه جای نا امیدی وجود ندارد.
      شما می توانید از بسیاری از دانشگاه های معتبر هم پذیرش بگیرید، اما حین تحصیل می بایست واقعا تلاشی متفاوت ارائه دهید.
      پیشنهاد میشود حتما حضورا با مشاوران در ارتباط باشید.
      چراکه دانشگاه های خوبی که سختگیری های زیادی برای نمرات نمی کنند هم وجود دارد.
      به عنوان مثال می توانید در مورد تحصیل رایگان در فرانسه و بورسیه ی جهان سوم ایتالیا هم تحقیقات و مشاوره هایی انجام بدهید.

  125. مرضیه شیرازی خواه گفت:

    سلام . من در آزمون پزشکی مجارستان قبول شدم و هم اکنون برای ترم یک ثبت نام کردم . آیا امکان انتقال من به کانادا و تحصیل در رشته پزشکی است ؟ ضمنا من دوره کالج را نیز در مجارستان به زبان انگلیسی گذرانده ام . اگر جواب مثبت است آیا نیاز هست که مرک زبان داشته باشم ؟ قبلا از راهنمایی های خوب شما ممنونم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      امکان انتقالی گرفتن تنها در صورتی که بین دو دانشگاه اعتباراتی وجود داشته باشد،وجود دارد.
      داشتن مدرک زبان نیز برای قبولی در آزمون ها و گذراندن دوره های تحصیلی، اجباری است.

  126. میرجمال گفت:

    سلام خسته نباشید
    من معدل کتبی دیپلمم ۱۷.۹۶ و معدل کل دیپلمم ۱۸.۵۶ شده و همه‌ی دروسم بالای ۱۸ است ولی ریاضیم ۱۵ شده و معدل پیش‌دانشگاهیم ۱۹.۳۲ شده.مدرک زبانم آیلتس ۶ دارم و در المپیاد زیست‌شناسی قبول شدم و رتبه آوردم.
    آیا این موارد برای رزومه تحصیلی مورد قبول هست و میتونه کمک کنه راحت تر پذیرفته بشم.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت بخیر
      بعنوان رزومه تحصیلی، این نکات قابل قبول است اما باید مشخص شود که شما در چه دانشگاهی و با چه شرایط و رشته ای میخواهید تحصیل کنید.

  127. محمد ر گفت:

    سلام
    خسته نباشید.مشغول مطالعه دندانپزشکی هستم توی یکی از دانشگاه های معتبرتو ایران.سال چهار.و معدلم ۱۸و۲۰هست.و معدل دیپلمم ۱۹و۴۸هستش.امکانش هست که بورس بگیرم؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      شما با داشتن مدرک زبان متناسب با کشور و دانشگاه مقصد خود، رزومه و انگیزه نامه قوی می توانید پذیرش بگیرید.
      لازم به ذکر است تحصیل در برخی کشور ها مثل آلمان و فرانسه رایگان می باشد.ایتالیا نیز عموما دانشجویان کشور های جهان سوم و ایران را از نظر مالی تحت پوشش قرار میدهد.
      اخذ بورسیه از دیگر کشور ها هم به جلب نظر اساتید با رزومه و انگیزه نامه قوی، بستگی دارد و در ترم های دوم به بعد تعلق میگیرد.

  128. مهناز گفت:

    سلام. روزتون بخیر. من ۲۴ سالمه. میخواستم شرایط ورود به رشته پزشکی دانشگاه تورنتو رو بدونم. کاردانی امور بانکی دارم معدل۱۹.۵ . پیشم معدل ۱۷. میخوام بدونم درصد پذیرش واسه من چقده. ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      عموما تحصیل پزشکی در دانشگاه تورنتو مراحل پذیرش دشوار تری دارد و در ادامه خدمات آموزشی و رفاهی خوبی را ارائه می دهد.
      بنابراین بهتر است نسبت به اطلاعات داده شده، شرایط خود را بسنجید و رزومه تحصیلی خود را مهیا کنید تا شانس پذیرش را افزایش دهید.

  129. دیبا گفت:

    با سلام میخواستم بدونم برای تحصیل مقطع تخصص در رشته ی دندانپزشکی کدم کشورها رو پیشنهاد میکنید و اینکه آیا جایی مثل رشته های مهندسی فاند میدن یا خیر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل پزشکی در برخی کشور های اروپایی کم هزینه است و یا مانند آلمان اصلا هزینه ای ندارد.
      اخذ بورسیه نیز در مقاطع بالا، ارائه خوبی دارد و می توانید با مهیا کردن پیشنیاز ها، در خواست خود ر ارسال کنید.

  130. ftm گفت:

    سلام من 18 سالمه بنظرتون برای خوندن پزشکی المان بهتره یا کانادا؟؟زبانمم درحد خیلی خوبه

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هر کشور مزایا و معایبی را دارد که شاید از نظر شما کاملا برعکس باشد و این نیاز است تا شما هدفتان را مشخص کرده و انتظارات و توقعات خود را بیان کنید.
      هردو کشور تحصیل به زبان انگلیسی را دارد اما برای تحصیل راحت تر، باید زبان آلمانی و فرانسوی را خوب بدانید.

  131. رضا حسن زاده گفت:

    سلام من معدلم پایین 15 هستش ینی فقط بخاطر همینم نمیتونم کاری بکنم؟ راه دیگ ای نداره

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله راه های دیگری وجود دارد که می توانید از آن طریق وارد کشور شده و اقدامات مربوط به پذیرش و تحصیل را انجام دهید.

  132. مرمر گفت:

    با سلام درحا حاضر برای خواندن دندانپزشکی به زبان انگلیسی ، هزینه زیادنباشد . نظرشما کدام کشور هست ؟ وموردتایید ایران باشد . روسیه گرجستان …؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      دانشگاه های کشور ترکیه می توانند گزینه ی خوبی برای شما باشند.

  133. مرضیه مرادی گفت:

    باسلام خسته نباشید من دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست گرایش بیوشیمی از دانشگاه ازاد هستم میخاستم ببینم میتونم درمقطع دندانپزشکی ازدانشگاه کانادا یا امریکا پذیرش بگیرم ممنون ازراهنمایی شما.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      از لحاظ امکان، بله می توانید، اما بایستی سوابق تحصیلی شما بررسی شود.

  134. فائزه عيدي گفت:

    سلام
    من دانشجو اپتومتري شهيد بهشتي هستم ،خاستم بپرسم براي ارشد كانادا امكان بورس گرفتن هست،و اينكه با توجه به ليسانس رشته ام بتونم اونجا پزشكي يا دندان بخونم؟؟؟
    سوال بعديم اين هست اپتومتري در كانادا دكترا هست؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله بورسیه های تحصیل ارشد در کشور کانادا به میزان گسترده ای ارائه می شود که در این شرایط می توانید به دنبال گزینه مناسب در میان دانشگاه های این کشور باشید و برای ثبت درخواست پذیرش اقدام کنید.

  135. شعبانی گفت:

    سلام، من 22سالمه و دیپلم ریاضی با معدل 19دارم اگر بتونم مدرک زبانم رو بگیرم چقدر طول میکشه بتونم اونجا شروع به تحصیل کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      پذیرش دانشگاه ها معمولا در دو ماه سپتامبر و می انجام میگیرد، اما همه چیز بسته به انتخاب شماست.
      از انتخاب رشته و نوع مهاجرت گرفته تا دانشگاه و مقطع تحصیلی و نهایت فراغت از تحصیل.
      درخواست خود را کامل تر بیان بفرمائید تا بتوانیم دقیق تر راهنمایی کنیم.

  136. نازنين گفت:

    سلام اگه قبل ورود به دانشگاه،كسي كه ديپلم و معدل پيش بالايي داره وارد كالج بشه،اونوقت بازم دوره پزشكي با اون ٤سال محاسبه ميشه و حدود ١٠ساله؟يا ميتونه فقط اون دوره ٦ساله پزشكي رو بگذرونه؟يعني ممكنه اون دوره ٢ساله كالج مثل علوم پايه براش حساب ميشه؟
    ممنون ميشم جواب بديد.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دقت بفرمائید که طول دوره های تحصیل بر اساس شرایط کلی بیان می شود و موارد خاص را نیاز است تا بر اساس مدارک و سوابق تحصیلی بررسی کنید.

  137. امینی گفت:

    سلام. حداکثر سن برای تحصیل در این دوره چقدر است؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام با توجه به قوانین شما می توانید برای مقطع کارشناسی تا سن 25 سالگی نهایتا اقدام کنید.

  138. الهه گفت:

    سلام من ۳۰ سالمه با آخرین مردک تحصیلی ارشد مهندسی مواد با معدل ۱۵.۷۶میخواستم ببینم امکان تحصیل پزشکی رو دارم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      می توانید برای تحصیل دوره های پزشکی درخواست کنید اما نکته حائز اهمیت، این است که شاید نتوانید با توجه به سن تان، افسر سفارت را برای اخذ ویزا قانع کنید.

  139. Ana.Tg گفت:

    سلام خسته نباشید!
    من 17 سالمه و رشته تجربی هستم سال آینده کنکور میدم و میخوام اگه اینجا رشته مورد علاقه ام رو قبول نشدم برم کانادا واسه ادامه تحصیل معدلمم 18.68 ،دیپلم زبان هم دارم به نظرتون شانسی واسه قبولی در رشته دندانپزشکی در کانادا دارم؟؟؟؟
    هزینه ها روهم بهم بگید ممنون میشم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله شانس پذیرش را دارید منتهی باید مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارائه دهید و تمکن مالی خوبی از خود نشان دهید.

  140. فاطمه گفت:

    سلام.من 19 سالمه و معدل دیپلم 19.60 ولی پیش دانشگاهی 15.میتونم برای بورسیه رایگان کانادا در رشته پزشکی ثبت نام کنم؟اگه اره چطوری؟برای خودم اگه بورس رایگان شم چقد هزینه داره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی معمولا ممکن نیست اما می توانید بر اساس پیش شرط هایی که دانشگاه های هدف قرار می دهند، قبولی خود را برای بورسیه اندکی تقویت کنید.

  141. fateme.tgv گفت:

    سلام..من 17 سالمه و سال دیگه کنکور میدم رشتمم تجربیه دیپلم زبان هم دارم اگه بخوام واسه ادامه تحصیل برم کانادا و دندان پزشکی بخونم باید بازهم همون دوره 4ساله رو بگذرونم؟؟ و اینکه شانسی واسه قبولی دارم معدلمم 18.68 شد امسال
    اگه میشه لطف کنید هزینه ورودی دانشگاه رو هم بهم بگید

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شما با ارائه مدارک و نمرات مربوط به آخرین مقاطع تحصیل، می توانید درخواست پذیرش تحصیلی را به دانشگاه هدف بدهید.

  142. سارا هادیان گفت:

    سلام من در کنکور سراسری رتبه 2 رقمی کسب کردم و دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی هستم. قصد دارم بعد از گرفتن مدرک دکتری عمومی برای تخصص در کانادا یا انگلستان اقدام کنم و مدرک زبان انگلیسی هم دارم.میخواستم بورسیه دانشگاه مک گیل کانادا یا دانشگاه کمبریج انگلستان رو دریافت کنم لطفا راهنمایی ام کنید و بفرمایید مشکلی برای این کار دارم یا خیر

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      اساسا برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری بجز اینکه بورسیه شوید یا خیر، مشکلی وجود ندارد.
      معمولا مقاطع دکتری و یا ارشد با ارائه بورسیه همراه خواهد اما باید رزومه و مستنداتی قوی ارائه کنید.

  143. مهرنوش صادقی گفت:

    سلام من دانشچوی سال 4 دندانپزشکی هستم می خواستم ببینم شرایط ادامه تحصیل برای تخصص درکاناداچه طوری هست؟بهترکه ازالان اقدام کنم یابعدازفارق التحصیلی؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرایط بدین گونه است که باید مدارک و سوابق تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر در کشور کانادا ارسال نمایید تا در صورت تایید صلاحیت، شما را مورد پذیرش قرار دهند.
      بهتر است زمان های مناسب اقدام برای اخذ پذیرش را از افراد باتجربه در موسسه ما بپرسید تا در بهترین زمان ممکن بهترین اقدام را انجام دهید.

  144. انا گفت:

    سلام ، خسته نباشيد ، با توجه به اينكه اول بايد دوره ٤ ساله ليسانس رو گذراند و بعد دوره ٦ ساله ؛ يعني گرفتن مدرك پزشكي در كانادا ١٠ سال طول ميكشه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      اخذ مدرک پزشکی در کشورهای کانادا و آمریکا به دلیل نیاز به گذراندن دوره لیسانس علوم پایه زمانبر است.

  145. شیما گفت:

    سلام خسته نباشید من 24ساله هستم دارای دیپلم تجربی با معدل 14ولیسانس معماری با معدل 14:60 تمایل دارم برای ادامه تحصیل دررشته پزشکی از داشگاه های خصوصی کانادا پذیرش بگیرم امکانش وجودداره؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی می توانید درخواست دهید با توجه به اینکه 24 سال سن دارید.

  146. نسیم گفت:

    سلام. من فوق لیسانس پرستاری مراقبت های ویژه دارم.و 38 سالمه. میخواستم برای ویزای کار اقدام کنم، و اینکه میتوان همزمان برای بورسیه تحصيل دکترا نیز اقدام کرد؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      بله بهتر این است که ابتدا برای ویزای تحصیلات عالیه اقدام کنید و سپس در کنار تحصیل، به کار نیز مشغول شوید.

  147. زهرا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من لیسانس کامپیوتر با معدل 12 دارم میخوام تو رشته دندان پزشکی بخونم سنم 27 سال هست میتونم اقدام کنم؟ ضمن اینک مشکل برا ویزا ندارم ب همراه همسرم ک اپلای گرفتن میرم
    خواهش میکنم جواب بدید.ممنون

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      شرایط سنی مورد نیاز برای این رشته تا 24 سالگی است اما نهایتاشما با داشتن رزومه تحصیلی و مدارک مورد نیاز دانشگاه، شاید بتوانید درخواست تحصیل بدهید.

  148. آرمان سلیمانی گفت:

    سلام.من 18 سالمه .درحال حاضر در رشته مترجمی زبان انگلیسی درحال تحصیل هستم.در رابطه با معدل دیپلم یا پیش دانشگاهیم فکرنکم بالاتر از 15 باشه.اما اگه شرایطش باشه اونارو ارتقا میدم.میخواستم بدونم من که رشته تحصیلیم (ترجمه زبان)بوده میتونم در کانادا دندانپزشکی بخونم؟البته با این شرایطی که دارم؟ممنون.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا می تواند گزینه خوبی باشد با این وجود که شما انگلیسی را خوب می دانید. اما دقت کنید که این رشته پیشنیاز هایی نیز دارد که با دوره های کالج باید مرتفع گردد.

  149. نازی گفت:

    سلام وقت بخیر من خارج از کشور هستم و میخواستم باهاتون تماس بگیرم ولی هیچگونه شماره تلگرام یا واتساپ وجود نداره لطف کنین راهنمایی کنین چطوری میتونم باهاتون در ارتباط باشم

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      لطفا از طریق ایمیل با موسسه در ارتباط باشید. شما را به یکی از مشاورین ارتباط می دهند.

  150. النازدارابی گفت:

    سلام وقت بخیرمن لیسانس پرستاری هستم خواستم ببینم میتونم بااین لیسانس کاناداکارکنم وهمزمان دندون پزشکی بخونم بعدش کل هزینه دندون پزشکی اوناچقدره

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      خیر، باید مدرک شما بر اساس واحد های درسی پرستاری در کانادا معادل سازی شده و بر همین منوال نیز درخواست کار و تحصیل بدهید.

  151. علی نوروزی گفت:

    سلام ببخشید من ترم 4 پزشکی هستم می خواستم بدونم می شه الان برای ادامه تحصیل برم یا باید پزشکی رو کلا تموم کنم بعد ممنون از سایت خوبتون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      به نظر بنده پس از پایان تحصیل در ایران اقدام بفرمایید.

  152. Fateme farsad گفت:

    سلام خسته نباشید،میخواستم بدونم ازمون mcat سخته؟!

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      طبق آمار ما، معمولاً حدود 24 درصد متقاضیان در آزمون mcat قبول می شوند. در واقع میزان قبولی های mcat حدود 24% می باشد.

  153. Fatemeh. T گفت:

    سلام…من ترم ۸ رشته پرستاری هستم…
    امکانش هست که حداقل ۱ یا ۲ سال از زمان تحصیلم کم بشه؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر معمولا این اتفاق نمی افتد، البته نظر نهایی با دانشگاه می باشد.

  154. پریناز گفت:

    با سلام من خیلی دوست دارم رشته پزشکی در خارج از کشور بخونم اما معدل دیپلم و پیش دانشگاهیم خیلی پایینه اگه فوق دیپلم یکی از گرایش های کنکور زبان و کسب معدل بالا از دانشگاه خوبی داشته باشم میتونم پزشکی در خارج از کشور بخونم؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با این شرایطی که می فرمایید خیر و فقط باید دیپلم مرتبط داشته باشید یا دوره های پیش پزشکی را در این کشور بگذارنید تا واجد شرایط حضور در دانشگاه های پزشکی شوید.
      مشکلی معدل پایین را می توانید با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها حل کنید اما نداشتن مدرک دیپلم مرتبط غیر قابل اغماض است.

  155. نگين راد گفت:

    سلام.من ١٩ سالمه .معدل ديپلمم ١٩.٩٧ و پيش دانشگاهي ١٩.٠٩ هستش و تيزهوشانم بودم.ميخواستم بپرسم بايد چه شرايطي رو براي پزشكي كانادا داشته باشم و حدود هزينش؟ممنون ميشم پاسخ بديد.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      آخرین مدارک تحصیلی + ریز نمرات را برای ما ارسال کنید تا ارزیابی های مورد نیاز پذیرش را برای شما انجام داده و به شما اطلاع رسانی کنیم.
      هزینه های تحصیلی نیز بر اساس شیوه زندگی شما و دانشگاهی که انتخاب می کنید، متغیر است.

  156. نگین گفت:

    سلام.من امسال از دبیرستان فارغ التحصیل شدم.معدل دیپلمم 19.97 و پیش دانشگاهی 19.09 هستش .قصد تحصیل رشته ی پزشکی رو دارم.برای کانادا چه شرایطی رو باید داشته باشم و حدود هزینش؟19 سالمم هست.ممنون میشم جواب بدید.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      تنها کافی است مدارک و ریز نمرات خود را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا نتیجه مکاتبه با دانشگاه را به شما اطلاع دهند.

  157. کیارش گفت:

    سلام خسته نباشید
    اگر بعد از گرفتن لیسانس هم کسی بخواد بره بازم پیش دانشگاهی تاثیر داره یا فقط نمرات دانشگاهی؟ممنون

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر، معمولا معدل اخرین مقطع اهمیت دارد.

  158. ty گفت:

    سلام مدرک دکتری دامپزشکی برای خوندن پزشکی در کانادا اعتبار داره یا باید از اول شروع کرد ؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      دانستن اعتبار مدرک شما برای ادامه تحصیل در رشته ای دیگر، نیازمند بررسی دقیق شرایط شماست چرا که هر دانشگاه شروطی را بر سر راه دانشجویان قرار می دهد و پیش نیاز هایی را می طلبد.

  159. آذین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من معدل دیپلمم ۱۹.۰۲ شده ولی درس فیزیک ترم دوم پیش دانشگاهیم تک ماده خورده ولی معدل کل پیش دانشکاهیم بالای ۱۵(۱۷.۰۶) شده … میخواستم بدونم میتونم برای تحصیل پزشکی کانادا اقدام کنم‌؟ تک ماده مشکلی ایجاد میکنه؟ هیچ راهی نداره بتونم برای پزشکی برم کانادا؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      بله مشکل داره، معدل دروس اصلی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های خوب کانادا مثل ubc، یورک و تورنتو اهمیت دارد.

  160. محمد حیدری گفت:

    با سلام من از امسال ترم بهمن دانشجوی پزشکی میشم از طرفی توان مالی برای مهاجرت و ادامه ی تحصیل در کانادا برای من وجود داره به نظر شما پزشکی رو رها کنم و از اول در کانادا شروع کنم بهتره یا 7 سال اینجا بخونم و از طریق سه آزمون برای تخصص اقدام کنم؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هر دو گزینه می تواند براش شما مزایایی از جمله اقامت سریعتر، زندگی بهتر با درآمد، موقعیت شغلی بیشتر و از این دست مزایا داشته باشد.
      شما باید انتخاب کنید که کدام موقعیت بیشتر سود آور است و آزادی عمل بیشتری به شما می دهد.

  161. مهسا گفت:

    سلام اگه ویزای کار بگیریم اول اینکه هزینش چقد میشه دوما با ویزای کار میشه اونجا درس خوند؟ ممنونم وچقد طول میکشه تا با ویزای کار بشه اونجا مشغول به تحصیل شد و من ۱۸سالمه ممنون

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      خیر، طبق اطلاعات ما امکان اخذ ویزای کار برای سن ۱۸ سال وجود ندارد.

  162. fzn گفت:

    سلام و روز بخیر دارم.
    خانمی هستم۲۸ساله.کارشناسی فیزیک و ارشد مهندسی پلاسما خوندم که از گرایشهای همون فیزیکه.
    قصد دارم تغییر رشته بدم و پزشکی بخونم.آیا میتونم پذیرش رشته پزشکی دانشگاه تورنتو یا مک گیل کانادا رو بگیرم؟
    معدل کارشناسی و ارشدم هر دو حدود ۱۵.۵۰ هست.
    دیپلم و پیش ریاضی فیزیک دارم.
    معدل کل دیپلمم۱۸.معدل کتبی سال سومم ۱۴.۸۰و معدل پیش دانشگاهیم ۱۶.۹۰هست.
    متاهلم.بچه ندارم.
    لطفا اگر جواب مثبته در مورد هزینه ها و اینکه همسرم چگونه میتونه ویزا بگیره هم توضیحات ضمیمه ای را بفرمایید.
    جدا از سوالات بالا آیا میتوان بورس هیچ یک از دو دانشگاهی که بالا ذکر شد را برای رشته پزشکی گرفت؟
    آیا نیاز به گرفتن رتبه برتر درکنکور تجربی هست؟؟؟
    حد زبان انگلیسیم متوسطه.در حد مقطع Advance2 کانون زبان.
    لطفا راهنمایی فرمایید.سپاس فراوان

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      سلام، روز شما هم بخیر

      اول اینکه با توجه به سن، شانس زیادی در اخذ ویزا ندارید (در صورتی که برای این مقطع اقدام بفرمایید)
      جهت اخذ پذیرش دانشگاه های پزشکی کانادا معمولا ریز نمرات دروس اصلی مطرح است تا معدل، اجازه بردن همراه در ویزای تحصیلی این کشور وجود داره و امکان بورس پزشکی کانادا تقریبا صفر است.
      همچنین داشتن مدرک زبان مثل ایلس الزامی است.

  163. علي كيا گفت:

    ببخشيد توضيحات مقداري ضد و نقيض است…..بالاخره اگر من قبولي يك دانشگاه برتر علوم پزشكي در ايران رو داشته باشم،تحصيل دندانپزشكي در اونجا رايگان هست يا نيست؟؟؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام بسته به دانشگاه است و باید شرایط قبولی دانشگاه مقصد را بررسی کنیم.
      پیشنهاد میکنم شما مدارک و رزومه تحصیلی خود را برای ما ارسال کنید تا بررسی های دقیق را انجام دهیم.

  164. شیوا گفت:

    سلام ببخشید واقعا آیا هزینه تحصیل در کانادا در رشته دندانپزشکی 1200 دلار کانادایی؟!آخه من چند تا سایت رفتم مبلغ بالاتر بود میشه دقیقا بگید هزینه اش در کمترین و بیشترین حالت چقدره؟!ممنونم

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      هزینه های ذکر شده بیشتر به صورت تخمینی بیان می شود و عدد ثابتی نیست.
      برای اطلاع از شرایط دقیق و به روز این کشور و تحصیل در دانشگاه های آن، با مشاورین موسسه تماس برقرار نمایید.

  165. ا گفت:

    سلام
    من لیسانس زیست شناسی سلولی و مولکولی ام. میشه این 2 الی 4 سال قبل از ورود به پزشکی رو اسکیپ کرد و نرفت؟ من همه اون درسای علوم پایه رو گذروندم.

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر معمولا دانشگاه ها، واحدهای گذرانده شما را قبول نمیکنند و باید از ابتدا شروع کنید.

  166. فرنوش گفت:

    سلام 11900دلاری ک فرمودین فقط شهریه دانشگاه در طول سال هستش ؟یا اینکه هزینه های زندگی رو هم حساب کردین؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و اعزام دانشجو گفت:

      با سلام
      خیر, این هزینه بدون هزینه زندگی است.

  167. محمدامین مهربان گفت:

    با سلام.من دانشجوی فارغ التحصیل رشته ی پرستاری هستم.آیا امکانش هست بعد از طرحم بتوانم در کشور کانادا کار کنم و همزمان در رشته ی پزشکی تحصیل کنم؟؟

    1. مشاور مهاجرت کاری گفت:

      با سلام
      امکان اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا منوط به شرایط این ویزا در زمان اقدام شما است، همچنین معمولا رشته پزشکی از رشته هایی نیست که امکان گذراندن به صورت پاره وقت را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *