تحصیل داروسازی در استرالیا

کشور استرالیا یکی از کشورهایی است که سالانه ایرانی‌های زیادی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی به این کشور مهاجرت می‌کنند. از محبوب‌ترین رشته‌های پزشکی، رشته داروسازی است که موضوعات درسی آن حول و پیرامون ساخت و شناخت دارو می‌باشد. تحصیل داروسازی در استرالیا به مهاجران این شانس را می‌دهد تا در یکی از بهترین دانشگاه‌های معتبر پزشکی دنیا تحصیل کنند و مدرک بگیرند. از طرفی دیگر درآمد داروساز در استرالیا بسیار بالا می‌باشد؛ میانگین درآمد داروساز در استرالیا درحدود 54 هزار دلار الی 140هزار دلار به صورت سالانه است. داروسازان تازه کار سالانه 54.000 دلار و داروسازان حرفه‌ای سالانه 140.000 دلار درآمد دارند. افرادی که علاقه‌مند به تحصیل داروسازی در استرالیا می‌باشند برای آگاهی بیشتر از این موضوع تا پایان این مقاله همراه ما باشند.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

چگونگی تحصیل دارو سازی در استرالیا

تحصیل داروسازی در کشور استرالیا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. دانشجویان می توانند پس از اتمام هر مقطع در این رشته، اجازه ورود به مقطع بعدی را کسب کنند. تحصیل دارو سازی در استرالیا به دو صورت عملی و تئوری پیش می‌رود که در این دوره باید پروژه‌ای تحقیقاتی را زیر نظر استاد راهنما به اتمام برسانند. افرادی که در رشته داروسازی فارغ التحصیل می‎‌شوند به راحتی می‌توانند در یکی از شرکت‌های خصوصی استرالیا مشغول به کار شوند و یا افراد می‌توانند در اداره‌های دولتی، بیمارستان‌ها و صنعت مشغول به کار شوند. کشور استرالیا برای سنجش دانش داروسازان از آن‌ها تستی به نام KAPS می‌گیرد که در صورت قبولی در این آزمون، دارو ساز در سطح A قرار می‌گیرد. اگر داروسازان قصد فعالیت در خارج از کشور استرالیا را دارند باید در آزمون CAOP شرکت کنند که در صورت قبولی در این آزمون در سطح B قرار می‌گیرند.

تحصیل دارو سازی در استرالیا

تحصیل دارو سازی در استرالیا

شرایط تحصیل داروسازی در استرالیا

پیش از اقدام به اخذ پذیرش داروسازی در استرالیا باید با شرایط تحصیل داروسازی در استرالیا و مراحل آن آشنایی داشته باشید. افرادی که قصد تحصیل داروسازی در استرالیا را دارند باید پیش از هر چیزی مدرک زبان و مدرک تحصیلی ارشد یا لیسانس خود را به دانشگاه مذکور ارائه دهند. لازم به ذکر است که پایین‌ترین سطح مورد قبول برای مدرک آیلتس، نمره 7 می‌باشد. داشتن این دو شرط از شروط اصلی تبدیل شدن به یک داروساز در استرالیا می‌باشد و نداشتن آن‌ها به منزله رد متقاضی است.

توجه: اگر مدرک خود را از کشور نیوزلند دریافت کرده باشید بدون اینکه مراحل معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا را بگذرانید، می‌توانید وارد بازار کار شوید. از این رو دانشجویان فارغ التحصیل از کشور نیوزلند یک قدم جلوتر از سایر متقاضیان خواهند بود.

به طور کلی مراحل مهاجرت داروساز به استرالیا به صورت زیر می‌باشد:

  • تحویل مدرک زبان و تحصیلی
  • به اتمام رساندن مراحل ثبت نام
  • بررسی و معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا
  • درخواست ویزای کار 494 ( در نظر داشته باشید که بهتر است همزمان با ثبت نام در PSA باشد)
  • بررسی وضعیت کیفری فرد
  • گواهی مدرک قبولی در آزمون شورای داروسازی
  • گذراندن دوره یکساله کارورزی

تکمیل مدرک داروسازی در استرالیا

اخذ مدرک روانشناسی در استرالیا در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است. دانشجویان در هر کدام از دوره‌های بایستی یک دوره تئوری و یک دوره عملی را بگذراند. در ترم‌های آخر دوره تحصیلی خود باید مدل تحقیقاتی خود را زیر نظر استاد راهنما ارائه دهند.

مشاوره تخصصی از مشاورین ما می تواند تاثیر مستقیمی روی سرنوشت شما بگذارد همین امر نیز موجب دقت بیشتر ما بر روی استخدام مشاورین شده است و بهترین و مجرب‌ترین مشاورین را برای پاسخگویی به شما گذاشته‌ایم.

از این رو شما می‌توانید برای تکمیل مدرک دانشگاهی در استرالیا با مشاوران ما در تماس باشید تا بهترین راهنمایی را در این خصوص از کارشناسان موسسه اصطهباناتی دریافت کنید.

دوره کارشناسی در استرالیا 3 ساله است که دانشجو می‌تواند یک سال مازاد نیز درس بخواند. در این حالت به او مدرکی علاوه بر لیسانس به نام Honors می‌دهند، افرادی که این مدرک را دارا می‌باشند دوره ارشد آن‌ها از دو سال به یک سال کاهش می‌یابد.

معادل سازی مدرک رشته داروسازی استرالیا

معادل سازی مدرک مختص کسانی است که در خارج از کشور استرالیا مدرک خود را اخذ کرده‌اند. البته افرادی که مدرک خود را از نیوزلند دریافت کردند نیز نیازی به معادل سازی مدرک خود ندارند و به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا زمانی نیاز است که شما قصد ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار در این کشور را داشته باشید. فرآیند معادل سازی مدرک طولانی و مشکل می‌باشد؛ چرا که دولت استرالیا درباره این موضوع بسیار سخت‌گیر است.

کشور استرالیا به سلامت مردم کشور خود اهمیت زیادی می‌دهد، از این رو در تایید کردن مدرک تحصیلی افراد خارجی بسیار دقیق و محتاطانه برخورد می‌کند مدارک لازم برای معادل سازی مدرک داروسازی در استرالیا عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت
  • مدرک آیلتس(بالاتر از سطح 7)
  • ارائه ترجمه مدرک پیش دانشگاهی
  • ارائه مدرک لیسانس یا کارشناسی یا بلاتر
  • معادل سازی ویزای 494
  • ارائه دادن سوابق شغلی
  • مدرک پزشکی یا کارت سلامت
  • گواهی ازدواج(درصورت متاهل بودن)
  • گواهینامه افتخار علمی(آپشنال یا اختیاری است)

دوره یک ساله کارآموزی آموزشی

پس از به اتمام رساندن دوره تحصیلی خود به عنوان یک داروساز، باید دوره کارورزی یا کارآموزی آن را سپری کنید. دوره کارورزی را باید زیر نظر یک داروساز حرفه‌ای تکمیل کنید؛ تا علاوه بر افزایش اطلاعات، با بازار کار داروسازی در استرالیا آشنا شوید.

برگزاری این دوره برای این است که قابلیت‌های شما را محک بزنند تا متوجه شوند که شما مناسب بازار کار استرالیا می‌باشید یا خیر. به طور کلی هدف از برگزاری این دوره تقویت شخص داروساز و گسترش مهارت‌های داروسازی آن فرد می‌باشد.

مهارت‌هایی که در این دوره تقویت و بهتر می‌شود، عبارت است از:

  • تهیه و تولید دارو
  • خواندن و بررسی نسخه‌های پزشک
  • آگاهی بیشتر از داروها

آزمون هیئت داروسازی استرالیا

دانشجویان پس از گذراندن دوره تحصیلی خود می‌توانند به عنوان داروساز در استرالیا مشغول به کار شوند. برای اینکار باید در آزمونی به نام هیئت دارو سازی یا شورای داروسازی استرالیا(APC) ثبت نام کنند و در این آزمون قبول شوند. اهمیتی ندارد که در چه مقطعی مدرک داروسازی خود را اخذ کردید، برای مشغول به کار شدن باید در این آزمون نمره قبولی را کسب کنید. آزمون هیئت داروسازی استرالیا برای مهاجران شامل دو بخش می‌باشد. در ابتدا از فرد متقاضی آزمونی کتبی که برای سنجش دانش زبان انگلیسی، دارویی می‌باشد، گرفته می‌شود. در بخش دوم میزان توانایی داروساز در شناسایی داروها و بررسی آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد. پس از قبولی در این آزمون، اجازه کار کردن به عنوان داروساز در استرالیا به مدت یک سال داده می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش و اخذ ویزای داروسازی در استرالیا

برای گرفتن پذیرش داروسازی در استرالیا باید مدارک لازم را به سفارت و دانشگاه استرالیا ارائه دهید. دقت فرمایید که علت اصلی قبول شدن یا نشدن شما در رشته داروسازی و عدم قبولی و نگرفتن ویزا این است که مدارک ارسالی شما ناقص یا قابل قبول کشور استرالیا نمی‌باشد. از این حیث در تهیه مدارک به درستی دقت فرمایید تا دچار مشکل نشوید. برای تکمیل مدارک خود در این زمینه می‌توانید با مشاورین متخصص ما در تماس باشید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرشاخذ ویزای داروسازی در استرلیا
ارائه آخرین مدرک تحصیلیآخرین مدرک تحصیلی
ریز نمراتمدرک زبان
ارائه مدرک زبان متناسب با سطح تعیین شده توسط دانشگاهمدارک هویتی همانند کارت ملی یا شناسنامه
اسکن پاسپورتپاسپورت( حداقل اعتبار 1 سال)
توصیه نامهدو قطعه عکس
ترجمه مدارک کاری

بهترین دانشگاه های رشته داروسازی استرالیا

پیش از اقدام به تحصیل در کشوری دیگر حتما درباره دانشگاه‌های معتبر آن اطلاعات کافی را کسب کنید؛ چرا که ممکن است برخی از آن‌ها مورد تایید ایران نباشند. از این رو ما در ادامه قصد داریم 3 دانشگاه برتر داروسازی در استرالیا را به شما معرفی کنیم.

  • دانشگاه موناش(Monash University)
  • دانشگاه سیدنی(Sydney University)
  • دانشگاه کوئینزلند(Queensland University)

دانشگاه موناش(Monash University)

دانشگاه موناش در شهر ملبورن استرالیا که سومین شهر دانشجویی برتر در دنیا می‌باشد، قرار دارد. پذیرش داروسازی در استرالیا در دانشگاه موناش کمی مشکل می‌باشد، چرا که نمره و معدل برای این دانشگاه بسیار مهم است. دانشجویانی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند از امکانات پیشرفته، اساتید خبره و مجرب و سطح بالای کیفیتی تدریس برخوردار خواهند شد. این دانشگاه از دوره لیسانس تا دکترا دانشجو می‌گیرد.

دانشگاه سیدنی(Sydney University)

دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی در استرالیا در مقطع لیسانس یا کارشناسی را دارند، دانشگاه سیدنی بهترین انتخاب برای این افراد می‌‎باشد. یکی دیگر از دلایلی که این دانشگاه را جز بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل داروسازی کرده است، برگزاری دوره‌‌ها و پروژه‌های علمی به عنوان دوره کارآموزی می‌باشد.

دانشگاه کوئینزلند(Queensland University)

دانشگاه کوئینزلند سومین دانشگاه برتر استرالیا در زمینه داروسازی است که سالانه دانشجویان زیادی از آن فارغ التحصیل می‌شوند. این دانشگاه در شهر بریزبن سومین شهر پرجمعیت استرالیا بعد از سیدنی واقع شده است. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا است و قدمت این دانشگاه به بیش از 100 سال می‌رسد. علاقه مندان به داروسازی در استرالیا می‌توانند در 3 مقطع لیسانس، ارشد و دکتری تحصیل کنند.

مشکلات تحصیل داروسازی در استرالیا

اخذ مدرک پزشکی در کشورهای خارجی بسیار مشکل‌تر از دانشگاه‌های ایران می‌باشد؛ چرا که تمرکز دانشگاه‌های خارجی بیشتر بر فارغ التحصیل کردن دانشجویانی خبره و متخصص می‌باشد. طبق آمار بیش از 10 درصد دانشجویان داروسازی در استرالیا یا سایر نقاط جهان موفق به فارغ التحصیلی در این رشته نمی‌شوند. از این رو دانشجویانی که در هدف خود مستعد می‌باشند، به راحتی می‌توانند مدرک داروسازی استرالیا را اخذ کنند. رشته داروسازی یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل حال حاضر دنیا می‌باشد، فارغ التحصیلان این رشته پس از مدتی کوتاه می‌توانند در کشور استرالیا مشغول به کار شوند.

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی استرالیا

برای تحصیل داروسازی در استرالیا می‌توانید در 3 مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری ثبت نام کنید. برای ثبت نام در هر یک از این مقاطع باید مدرک قبلی خود را ارائه دهید. دانشجویان پس از گذراندن هر دوره می‌توانند برای مقطع بعدی ثبت نام کنند. در ادامه مدت زمان تحصیل داروسازی برای هر 3 مقطع را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد.

مدت زمان تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی

مدت زمان تحصیل دوره کارشناسی داروسازی 4 ساله می‌باشد که پس از پایان این 4 سال باید دوره کارآموزی 1 ساله آن را نیز پشت سر بگذارید. بنابراین دوره کارشناسی داروسازی 5 ساله می‌باشد و پس از این 5 سال دانشجو می‌تواند در بازارکار استرالیا مشغول به کار شوند.

مدت زمان تحصیل داروسازی در مقطع ارشد

دانشجویانی که مدرک لیسانس خود را بالاتر از 16 گرفته‌‎اند می‌توانند در مقطع ارشد به تحصیل خود ادامه بدهند. دانشجویان واجد شرایط به مدت دوسال باید در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کنند تا مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ کنند. بیشتر مطالب دوره کارشناسی به صورت عملی می‌باشد که در داروخانه‌های پیشرفته بالینی و بیمارستان‌ها برگزار می‌گردد.

مدت زمان تحصیل داروسازی در مقطع دکتری

برای این که بتوانید در مقطع دکتری شروع به تحصیل کنید باید حداقل 65 درصد از معدل کارشناسی را کسب کرده باشید. مدت زمان دقیقی برای این دوره لحاظ نشده است، چرا که بیشتر حول پروژه‌ها و تحقیقات میدانی می‌چرخد. از این رو برای اینکه دوره دکتری برای شما به اتمام برسد باید پایان نامه خود را به دانشگاه ارائه دهید. پس از اینکه دوره تحصیلی شما به اتمام رسید در هر یک از رشته‌های زیر می‌توانید مشغول به کار شوید.

  • تکنسین آزمایشگاه
  • میکروبایولوژیست
  • مهندس زیست پزشکی
  • توسعه دهنده محصول یا دارو
  • پژوهشگر
  • اپیدمیولوژیست

بازار کار داروسازی در استرالیا

رشته‌های پزشکی از پر تقاضاترین مشاغل در دنیا می‌باشند و هیچ موقع بازار کار آن‌ها از رونق نمی‌افتد. این مقوله برای رشته داروسازی نیز صادق می‌باشد، چرا که نیاز بشر به دارو و سلامتی هیچ موقع از بین نمی‌رود. افراد فارغ التحصیل در رشته داروسازی استرالیا می‌توانند در جاهای زیادی مشغول به کار شوند. کارخانه‌های تولیدی دارو، شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی و آموزش پزشکی از جمله بخش‌های است که یک داروساز می‌تواند مشغول به کار شود. اما این بخش‌ها تنها جاهایی نیست که داروسازان می‌توانند به دنبال کار بگردند. این افراد اگر توانایی و اطلاعات بالایی در زمینه مواد دارویی دارند، می‌توانند به صورت مستقل داروخانه‌ای باز کنند و از آن کسب درآمد کنند.

درآمد داروساز در استرالیا

برای کسب درآمد از رشته داروسازی باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشید، تا دولت استرالیا به شما اجازه طبابت دهد.

علاوه بر داشتن مدرک آکادمیک، متقاضی کار باید یک سال را به عنوان کارآموز گذرانده باشد تا بتواند در این کشور به عنوان داروساز فعالیت کند. میانگین درآمد داروساز در استرالیا برابر است با سالی 80 هزار است که به داروسازان مبتدی و تازه کار داده می‌شود. کمترین میزانی که یک داروساز در سال می‌تواند بدست آورد برابر است با 40 هزار دلار و بیشترین مقدار آن برابر است با 140 هزار دلار در سال. هر چقدر که تجربه، دانش و مهارت شما بیشتر باشد درآمد بیشتری خواهید داشت. علاوه بر مهارت و تجربه‌ای که در داروسازی دارید، مدرک دانشگاهی شما در افزایش حقوق شما بسیار تاثیر گذار می‌باشد. به عنوان مثال داروسازی که با مدرک لیسانس مشغول به کار است، سالیانه 80 هزار دلار بدست می‌آورد، اما شخص دیگری با مدرک ارشد، سالیانه 120 هزار دلار. همچنین شهری که در آن مشغول به کار می‌باشید نیز به خودی خود در مقدار حقوقی که دریافت می‌کنید بی تاثیر نیست. به عنوان مثال شخصی که در شهر سیدنی کار می‌کند ساعتی 50 دلار دریافت می‌کند، اما شخصی دیگر در شهر بریزبن ساعتی 44 دلار. اغلب مهاجرت داروسازان به استرالیا به این دلیل می‌باشد که بتوانند درآمد خوبی از این شغل در این کشور بدست آورند.

درآمد داروساز در استرالیا

درآمد داروساز در استرالیا

هزینه تحصیل در رشته داروسازی استرالیا

همانطور که می‌دانید تحصیل داروسازی در استرالیا در 3 مقطع لیسانس، ارشد و دکتری صورت می‌گیرد و هزینه تحصیل در هر مقطع متفاوت می‌باشد. علاوه بر مقطعی که در آن تحصیل می‌کنید، دانشگاه نیز به خودی خود در افزایش یا کاهش مخارج شما بی تاثیر نمی‌باشد. هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا در مقطع لیسانس مبلغی است بین 27 هزار دلار تا 35 هزار دلار می‌‎باشد. این رقم با بالا رفتن مدرک شما نیز افزایش می‌یابد، به طوری که در مقطع ارشد شهریه دانشگاه برای هر سال رقمی است بین 32 هزار دلار تا 55 هزار دلار. شهریه دانشگاه در مقطع دکترا کمتر از ارشد می‌باشد؛ شهریه سالانه دانشگاه‌های استرالیا برابر است با 14 هزار دلار تا 38 هزار دلار.

بورسیه تحصیلی داروسازی در استرالیا

معمولاً کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا کشورهای خارجی را دارند، دنبال بورسیه تحصیلی می‌گردند تا هزینه‌های خود را خیلی زیادی کاهش دهند. البته اخذ بورسیه امری بسیار طولانی و مشکل می‌باشد و کمتر کسی موفق به اخذ اسکولارشیپ استرالیا می‌شود. بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که از نظر مالی در مضیقه باشند یا از نظر درسی جز دانشجویان ممتاز باشند. این دانشجویان می‌توانند جهت دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا اقدام کنند. البته دانشجویان معمولی نیز می‌توانند بورسیه استرالیا را نیز دریافت کنند، این بورسیه به بورسیه 3 هزار دلاری معروف می‌باشد که در هر ترم به شخص دانشجو پرداخت می‌شود. در ادامه دانشگاه‌هایی که بورسیه می‌کنند را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

دانشگاهمقطعزمان درخواست
دانشگاه ویکتوریاکارشناسیاکتبر
دانشگاه سیدنیکارشناسیژوئن
کمک هزینه تحصیلی بین المللیکارشناسی و ارشدآوریل
بورسیه کسب و کار برتر کارشناسی و کارشناسی ارشدآوریل
بورسیه جوایز بین المللیارشدنوامبر

رشته داروسازی در استرالیا چه گرایش هایی دارد؟

رشته‌های مادر دارای گرایش‌های مختلف و شاخه‌های زیادی هستند، به عنوان مثال داروسازی خود بخشی از رشته پزشکی می‌باشد. رشته داروشناسی در استرالیا نیز به بخش‌های دیگری تقسیم می‌شود که امکان تحصیل هر یک از آن‌ها در مقطع‌های ارشد و دکتری وجود دارد. انواع گرایش های رشته داروسازی در استرالیا شامل موارد زیر است:

  • داروسازی
  • علوم دارویی
  • سم سازی و سم شناسی
  • دارو سازی بالینی

اخذ اقامت و تابعیت استرالیا پس از پایان تحصیل داروسازی

سالانه عده زیادی از ایرانیان به کشور استرالیا مهاجرت می‌کنند، چرا که استرالیا کشوری مهاجر پذیر در رشته‌های مختلف می‌باشد. مهاجرت تحصیلی یکی از روتین‌ترین و در عین حال یکی از آسان‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم کشور استرالیا پس از به پایان رسیدن دوره تحصیل فرد می‌باشد. برای اینکه بتوانید اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت کنید، باید پس از به اتمام رسیدن دوره تحصیلی ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهید. پس از تغییر پیدا کردن ویزای شما به ویزای کار، باید به مدت 4 سال مالیات و بیمه پرداخت کنید تا بتوانید درخواست شهروندی استرالیا بدهید.

جمع بندی

رشته داروسازی از دیگر شاخه‌های رشته پزشکی است که بیشتر علاقه مندان به رشته‌های پزشکی خواهان درس خواندن در این رشته می‌باشند. از طرفی این رشته یکی از پرتقاضاترین رشته‌ها برای مهاجرت به کشورهای خارجی نظیر استرالیا می‌باشد. سالانه افراد زیادی از ایران برای تحصیل در رشته داروسازی به کشور استرالیا مهاجرت می‌کنند. متقاضی می‌تواند پس از به اتمام رساندن دوره تحصیلی و کارآموزی خود در این کشور نسبت به اخذ اقامت کشور استرالیا اقدام کند. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با نحوه تحصیل داروسازی در استرالیا آشنا کنیم تا در این مسیر به مشکلی بر نخورید.

سوالات متداول در مورد تحصیل داروسازی در استرالیا

1- شرایط تحصیل داروسازی در استرالیا چیست؟

متقاضی باید مدارکی همچون آیلتس(بالاتر از 7)، ترجمه مدارک شناسایی و آموزشی، پاسپورت را به دانشگاه ارائه دهد. دانشجو باید از نمرات بالایی برخوردار باشد تا بتواند در رشته داروسازی استرالیا تحصیل کند.

2- شرایط مهاجرت داروساز به استرالیا چیست؟

داروسازان با معادل سازی مدرک خود می‌توانند در این کشور فعالیت کنند.

3- تحصیل داروسازی در استرالیا آسان است؟

خیر، رشته داروسازی چون شاخه‌ای از پزشکی است و کشور استرالیا هم به سلامت مردم خود خیلی اهمیت می‌دهد، در فارغ التحصیل کردن دانشجویان این رشته خیلی سخت گیری می‌کند.

4- هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا چقدر می باشد؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا متفاوت می‌باشد و همچنین شهر محل تحصیل نیز در افزایش یا کاهش پیدا کردن هزینه تحصیل دخیل می‌باشد.

5- آیا اخذ اقامت استرالیا از طریق رشته داروسازی امکان دارد؟

بله، با تبدیل ویزای تحصیلی خود به کار پس از گذشت 1 سال می‌توانید اقامت استرالیا را اخذ کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *