تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان توسط تعدادی زیادی از دانشجویان از سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است و متقاضیان به سمت این کشور برای ثبت نام در این برنامه ها سرازیر شده اند. زیرساخت های بسیار عالی همراه با شیوه های آموزشی بسیار پیشرفته یکی از دلایل محبوبیت در زمینه رشته های علوم پزشکی ارمنستان است. علیرغم عدم تایید دانشگاه های پزشکی ارمنستان از نظر وزارت بهداشت ولی همچنان ایرانی های بسیاری این کشور را جهت انتخاب مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند. قطعاً نزدیک بودن به ایران و شرایط راحت اخذ پذیرش و ویزا از جمله علل و مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان به شمار می آید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

در کنار روش های متعدد مهاجرتی بهترین روش های مهاجرت به ارمنستان مهاجرت از طریق مهاجرت تحصیلی و اخذ اقامت از طریق تحصیل می باشد. در تمام این روش ها شخص پس از چند سال اقامت می تواند تابعیت یا شهروندی ارمنستان را اخذ نماید.

اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

 موسسه مهاجرت به ارمنستان برگزیده اصطهباناتی میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در ارمنستان کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به ارمنستان به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به ارمنستان معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد. در این قسمت به بررسی برخی دانشگاه های پزشکی این کشور می پردازیم.

دانشگاه پزشکی ایروان ارمنستان

دانشگاه ایالتی پزشکی ایروان یک موسسه آموزشی عالی کشور در ارائه آموزش در زمینه های پزشکی، داروسازی، دندان پزشکی، بهداشت عمومی و تحقیقات بنیادی علمی را سازماندهی می کند. پزشکی عمومی، دهان پزشکی، داروسازی، طب نظامی، بهداشت عمومی و کارشناسی ارشد رشته های پزشکی و آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی دولتی ایروان (YSMU) آن را تبدیل به یک نهاد پیشرو در آموزش پزشکی در ارمنستان کرده است این دانشگاه در سال 1920 تاسیس شد.

دانشگاه پزشکی ایروان ارمنستان

این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شش دانشکده آموزش پزشکی دارد. آموزش توسط متخصصان پزشکی به دانشجویان از جملع ملزومات آموزش و پرورش جمهوری ارمنستان و بسیاری از کشورهای سراسر جهان است. آموزش و پرورش به استانداردهای آموزشی بین المللی مربوط به رشته های پزشکی را فراهم می کند، حصول اطمینان از بالاترین کیفیت دانش حرفه ای و رقابت در عرصه بین المللی جزو اهداف این دانشگاه است.

در حال حاضر بیش از 5000 دانشجو در دانشکده های مختلف YSMU به تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان میپردازند. دانشگاه دارای بیمارستان بالینی، مرکز رادیولوژی، کلینیک های درمان سرپایی دارد که دارای امکانات اصلی برای پرسنل و دانشجویان برای تمرین و انجام روند علمی در YSMU هستند، در عین حال سطح سلامت جامعه را ارتقاء می دهد.

از سال 2000 YSMU در تعدادی از سازمان های بین المللی عضو شده است، این سازمان ها عبارتند از: انجمن بین المللی دانشگاه (IAU)، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)، عضویت در انجمن آموزش پزشکی در اروپا (AMEE)، فدراسیون بین المللی پزشکی انجمن دانشجویان (IFMSA)، فدراسیون بین المللی دانشجویان داروسازی (IPSF) و دانشگاه جهانی آموزش از راه دور برخی از این موارد می باشند. موافقتنامه های همکاری بین YSMU و تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی برجسته، درمانگاه ها و بیمارستان ها در اروپا و ایالات متحده تاکنون امضا شده است.

دانشکده های پزشکی دانشگاه ایروان ارمنستان

پشش دانشکده در دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی YSMU وجود دارد: پزشکی عمومی، دندانپزشکی و پروتز (دندان)، داروسازی، پزشکی نظامی، بهداشت عمومی، کارشناسی ارشد رشته های بهداشتی. از خصوصیات این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آموزش به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی در این دانشگاه انجام می شود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان بدون مدرک زبان ممکن است، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز در برخی از دانشگاه ها مقدور است زبان تحصیل در این کشور به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی می باشد. سال تحصیلی در این دانشگاه شامل 40 هفته و به دو ترم تحصیلی تقسیم می شود.

  • دانشکده پزشکی عمومی

اعطای درجه: دکترای پزشکی (MD)

  • دانشکده دندانپزشکی و پروتز (دندان)

اعطای درجه: دکترای دندان پزشکی

  • دانشکده داروسازی

اعطای درجه: کارشناسی ارشد داروسازی

  • دانشکده پزشکی نظامی

اعطای درجه: دکترای پزشکی در نیروهای مسلح

  • دانشکده بهداشت

اعطای درجه: اپیدمیولوژیست، متخصص بهداشت، متخصص بهداشت عمومی

  • دانشکده کارشناسی ارشد

اعطای درجه: با توجه به تخصص

پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

از سال 1957 شهروندان خارجی نیز و در YSMU حق تحصیل داشته اند. زبان آموزش در این کشور به زبان ارمنی، روسی و انگلیسی است. متقاضیان دانشگاه ایالتی پزشکی ایروان باید قبل از تقاضا دوره دبیرستان و یا آموزش حرفه ای خود را گذرانده باشند. متقاضیان باید مدارک دبیرستان خود را به سفارت و یا کنسولگری های جمهوری ارمنستان در کشور خود ارسال کنند. همه مدارک مورد نیاز نیز ممکن است از طریق پست به وزارت آموزش و علوم ارسال شود.

متقاضی در سال بایستی با موفقیت امتحانات آزمون ورودی در مواد فیزیک، شیمی، زیست شناسی را بگذارند. آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل به زبان خارجی در ارمنستان را دارند. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش را از همکاران موسسه سوال فرمایید. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان معمولا وابسته به دانشگاه و زبان انتخابی شما دارد. اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی سخت تر از اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی است زیرا شهریه دانشگاه های خصوصی ارمنستان بسیار بالاتر است.

در سیستم آموزش و پرورش ارمنستان ممکن است در یک رشته خاص اما در دانشگاه های مختلف دروس دانشگاه های ارمنستان با یکدیگر متفاوت باشند. . شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در دانشگاه های پزشکی تایید وزارت علوم این کشور امکانپذیر است.  مدرسه و مدارس نیز برای دانش آموزانی بین المللی که سن آنها کمتر از 18 سال می باشد موجود است.

خوابگاه هایی دانشجویی در دانشگاه های در ارمنستان

خوابگاه دانشگاه در منطقه “Zeytun” واقع شده است، که در آن از پردیس دانشگاه و امکانات بالینی به راحتی در فاصبه 10-15 دقیقه قرار دارد. خوابگاه از دو ساختمان تشکیل شده است. هر اتاق برای اقامت 2 یا 3 نفر می باشد. اتاق های خوابگاه دارای تجهیزات و لوازم لازم و مبله می باشد. خوابگاه امکانات کامل اقامت و امکانات (کامپیوتر، سالن غذاخوری مناسب، سالن ورزش، و غیره) و فضاهایی برای فعالیت های مختلف مانند مطالعه، تماشای تلویزیون و غیره را فراهم می کند.

دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه ایروان Haybusak می توانند در آپارتمان اجاره ای و یا در خوابگاه دانشجویی متعلق به دانشگاه  زندگی کنند. در مقاله هزینه زندگی در ارمنستان اطلاعات کاملی در این باب موجود است.

بورسیه های تحصیلی پزشکی ارمنستان دانشگاه YSMU

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ارمنستان معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های ارمنستان  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان درارمنستان برای شما امکان پذیر میگردد. دانش آموزان YSMU می توانند کمک هزینه تحصیلی مختلف و فرصت های مطالعاتی را به دست آورند. به نامزدهای دارای یکی از شرایط زیر کمک هزینه تحصیلی اعطا میگردد:

  • دارای برتری علمی
  • دارای انتشارات علمی
  • متقاضیان دارای دانش زبان خارجی
  • مشارکت در فعالیت های جمهوری خواه، مسابقات بین المللی، المپیادهای دانشجویی، جلسات علمی دانشجویی
  • مشارکت در فعالیت های علمی و اجتماعی دانشکده های دانشگاه
  • دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با هزینه زندگی دانشجویی درارمنستان را به دست آورید.
  • بورس های تحصیلی با اسم های مختلفی در دسترس هستند و اغلب به نام پزشکان ارمنی، پژوهشگران و دانشمندان به نام می باشند.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در ارمنستان در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های ارمنستان با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان MBBS

برای بیش از ده سال، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی Heybusak ارمنستان افتتاح شده است، آموزش پرسنل مراقبت های بهداشتی حرفه ای در این دانشگاه صورت میگیرد. بیش از 70٪ از فارغ التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار در زمینه های مربوطه در سراسر جمهوری ارمنستان هستند. آنها به طور گسترده در تمام بیمارستان ها، کلینیک ها، سازمان های مراقبت های بهداشتی می توانند به کار بپردازند، و همچنین در خارج از کشور (اروپا، ایالات متحده، روسیه، آسیا، و غیره) از آنها برای کار و ادامه تحصیل استقبال میگردد.

تمام فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی  YHU  مدرک معتبر دولتی دریافت خواهند کرد. پس از فارغ التحصیلی، آنها با توسط فرصت های ارائه شده به ادامه تحصیل خود در YHU و دریافت مدرک دکترا میپردازند. دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف، شرایط مختلف اجتماعی و مالی متفاوت، اقوام مذاهب گوناگون، و جنس های مختلف، زبان متفاوت امکان تحصیل در دانشگاه ایروان Haybusak را دارند. دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی Haybusak:

  • داروسازی عمومی
  • دندانپزشکی
  • پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

هزینه تحصیل در ارمنستان (دانشکده های پزشکی، دانشکده های دندانپزشکی) بسیار مقرون به صرفه است، که باعث می شود ارمنستان مقصدی عالی برای دانشجویان بین المللی برای دریافت آموزش با کیفیت بالا باشد. برنامه های تحصیلی کارشناسی پزشکی عمومی ارائه شده در ارمنستان عبارتند از: پزشکی و دندان پزشکی3000دلار است. پس از دریافت نامه پذیرش مربوط به دانشگاه و وزارت آموزش و پرورش، هزینه تحصیلی به حساب بانکی دانشگاه پرداخت می شود.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

هزینه ها یا به صورت کلی در ابتدای تحصیل و یا در دو دوره در طول هر سال تحصیلی پرداخت می شوند. برنامه های تحصیلات تکمیلی (تخصص و درجه دکترا) تنها به زبان بلغاری ارائه می شوند و سالانه 4،420 دلار برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا هزینه می شود.

دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت

هیچ دانشگاهی از دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت برای ورودی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ واقع نشده اند. در نهایت موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

سوالات متداول درباره شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان چیست؟

نزدیکی ارمنستان به ایران، رفت و آمد آسان، تشابه فرهنگی ایران و ارمنستان، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل، اجازه کار حین تحصیل، امکان اخذ اقامت دائم پس از پایان تحصیلات

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان چیست؟

در ارمنستان می توان به زبان های انگلیسی و روسی تحصیل کرد.

تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان چه مدت به طول می انجامد؟

تحصیل دندانپزشکی در ارمنستان معمولا یک دوره پنج ساله است.

آیا جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان به مدرک زبان نیاز است؟

بله، به دلیل ارائه این دو رشته در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی، داشتن مدرک زبان معتبر الزامی است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان چیست؟

پاسپورت معتبر و کپی از تمام صفحات، مدارک شناسایی و کپی از صفحات آن ها، مدرک معتبر مقطع پیشین، گواهی سلامت پزشکی، انگیزه نامه، عکس

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ارمنستان چیست؟

گواهی پذیرش از دانشگاه، پاسپورت معتبر، عکس، دعوتنامه، گواهی تمکن مالی، بیمه سلامت و غیره

شهریه دانشگاه های ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟

به طور میانگین شهریه دانشگاه های ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی 3،000 تا 5،000 دلار می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟

هزینه های زندگی در ارمنستان بسیار مقرون به صرفه است و تقریبا نصف کشورهای اروپایی می باشد و به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویی در این شهر بین 450 تا 550 دلار در ماه خواهد بود.

آیا دانشگاه های علوم پزشکی ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند؟

خیر، دانشگاه های ارمنستان جهت سال تحصیلی 2020 مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند.

آیا هنگام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ارمنستان دانشجویان اجازه کار دانشجویی خواهند داشت؟

بله، متقاضیان می توانند تا 20 ساعت در هفته مشغول بکار شوند.

از بهترین دانشگاه های ارمنستان جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کدامند؟

دانشگاه پزشکی دولتی ایروان، دانشگاه هایبوساک، دانشگاه UTMA

2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *