ویزای E-2 و E-1 آمریکا

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه اخذ ویزای E-2 /E-1 آمریکا می توانید با مشاورین موسسه در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

شرایط و قوانین ویزای سرمایه گذاری E-2 و E-1 آمریکا

قانون مهاجرت و ملیت ویزای غیرمهاجرتی را برای افراد ملی هر کشوری که با ایالات متحده معاهده تجارت و ناوبری خود را حفظ کند برای افرادی در حال آمدن به ایالات متحده برای انجام تجارت قابل توجه هستند را فراهم می کند، از جمله تجارت خدمات و یا فن آوری، عمدتا بین ایالات متحده و کشور تحت معاهده، یا به منظور توسعه و هدایت عملیات از شرکتی که در آن سرمایه گذاری ملی شده است، و یا در روند سرمایه گذاری مقدار قابل توجهی از سرمایه جا به جا شده است.

ویزای E-2 و E-1 آمریکا

معاهدات تاجر

  • متقاضی باید تبعه یک کشور تحت معاهده باشد.
  • شرکت تجارت متقاضی مهاجرت به S. باید تابعیت کشور معاهده را داشته باشد.
  • تجارت بین المللی باید مقدار “قابل توجهیسرمایه را برای ادامه تجارت وارد این کشور کند.
  • تجارت باید اصولا بین ایالات متحده و کشور معاهده انجام گیرد، که به این معنی است که بیش از 50 درصد از تجارت بین المللی باید درگیر بین ایالات متحده و کشور متقاضی باشد.
  • تجارت به معنی تبادل بین المللی کالا، خدمات و فن آوری می باشد. عنوان اقلام تجاری باید از یک طرف به طرف دیگر منتقل شود.
  • متقاضی باید در ظرفیت های نظارت و اجرایی به کار گرفته شود، و یا دارای مهارتهای بسیار تخصصی برای بهره برداری موثر از شرکت ضروری باشد. کارگران ماهر یا غیر ماهر معمولی واجد شرایط نیستند.

معاهدات سرمایه گذار

  • سرمایه گذار، یا یک شخص حقیقی یا شرکت های بزرگ، باید تبعه یک کشور تحت معاهده باشند.
  • مقدار سرمایه گذاری باید قابل توجه باشد. باید مقدار قابل اطمینانی بودجه برای عملیات موفقیت آمیز باشد. درصد سرمایه گذاری برای کسب و کار شرکت بایستی کم هزینه با درصد بالاتر سرمایه گذاری در یک شرکت با هزینه بالا باشد.
  • سرمایه گذاری باید توسط یک شرکت عامل واقعی باشد. سرمایه گذاری سوداگرانه و یا غیر فعال واجد شرایط نیست. وجوه فرد غیر متعهد در یک حساب بانکی یا امنیتی مشابه سرمایه گذاری در نظر گرفته نشده است.
  • سرمایه گذاری ممکن است مبلغی را به عنوان سرمایه گذاری حاشیه ای انجام دهد. باید درآمد قابل توجهی بیشتر از تولید یک زندگی برای سرمایه گذاری و خانواده باشد، و یا باید یک تاثیر اقتصادی قابل توجهی در ایالات متحده داشته باشد.
  • سرمایه گذار باید کنترل بودجه داشته باشد، و سرمایه گذاری باید در معرض خطر بازرگانی نباشد. وام گرفتن با دارایی های شرکت سرمایه گذاری شده امکان پذیر نیست.
  • سرمایه گذار در ایالات متحده بایستی در آینده به توسعه و هدایت شرکت بپردازد. اگر متقاضی سرمایه گذار اصلی نیست، او باید در نظارت، اجرا، و یا مهارت و ظرفیت تخصصی به کار گرفته شود. کارگران ماهر و غیر ماهر معمولی واجد شرایط نیستند.

رد صلاحیت / فسخ ویزا

درخواست ویزای غیرمهاجرتی در فرم DS-156 برای افرادی که طبق قوانین ایالات متحده فاقد شرایط لازم برای دریافت ویزا هستند می باشد. در برخی موارد یک متقاضی فاقد شرایط لازم، در این صورت به عنوان شخص معامله گر تحت معاهده سرمایه گذار طبقه بندی نمی شود، فسخ و رد صلاحیتی که در این شرایط اعمال می گردد و صدور ویزا اگر از درخواست چشم پوشی میگردد.

درخواست ویزا

متقاضیان ویزای E-2 /E-1 به طور کلی باید در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده با صلاحیت محل اقامت دائمی خود مراجعه کنند. اگرچه متقاضیان ویزا ممکن است در هر دفتر کنسولی ایالات متحده در خارج از کشور مراجعه کنند، ممکن است شرایط مشکل تر برای افراد واجد شرایط برای ویزای E-2 /E-1 خارج از کشور جهت اقامت دائم وجود داشته باشد.

به عنوان بخشی از روند درخواست، مصاحبه در بخش کنسولگری سفارت برای متقاضیان ویزا برای افراد از سن 13 سالگی تا جوانی، و 80 ساله و بالاتر مورد نیاز است تا سن 14 سالگی، به طور کلی مصاحبه نیاز ندارد، مگر اینکه توسط سفارت یا کنسولگری درخواست شود. زمان انتظار برای وقت مصاحبه برای متقاضیان می تواند متفاوت باشد، درخواست ویزا تا اوایل به شدت مورد تشویق قرار می گرفت. زمان انتظار برای ویزا و قرار مصاحبه و پردازش ویزای E-2 /E-1 برای هر بخش از ایالات متحده یا سفارت و یا کنسولگری در سراسر جهان متفاوت است، بسیاری از این موارد را می توانید از طریق وب سایت سفارت مشاهده کنید. در طول روند درخواست، معمولا مصاحبه، اسکن اثر انگشت دیجیتالی گرفته خواهد شد. برخی از برنامه های ویزا نیاز به رسیدگی اداری بیشتری دارند، که مدت زمانی که طول می کشد و زمان اضافی بعد از مصاحبه متقاضی ویزا توسط افسر کنسولی انجام می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ویزای e1 و e2

  • برای ویزای E-2 /E-1 غیرمهاجرتی، بایستی فرم DS-156، را تکمیل و امضاء کنید. فرم DS-156 باید به صورت الکترونیکی “فرم درخواست E-” برای انتخاب ویزای E-2 /E-1 غیرمهاجرتی بایستی فرم DS-156 پر گردد.
  • معاهدات غیرمهاجرتی معامله گر / معاهده سرمایه گذاری، باید فرم DS-156E، تکمیل و امضاء گردد.
  • برای سفر به ایالات متحده یک گذرنامه با یک تاریخ اعتبار حداقل شش ماه فراتر از دوره مورد نظر متقاضی اقامت در ایالات متحده باید داشته باشند (مگر اینکه توافق خاصی توسط کشور ارائه شود). اگر بیش از یک نفر در پاسپورت باشد، هر فرد باید یک فرم درخواست DS-156 را تکمیل کند.
  • یک قطعه عکس. فرمت عکس مورد نیاز را توضیح داده شده و شما می توانید در قسمت توضیحات عکس مورد نیاز برای روش های غیرمهاجرتی از آن آگاه گردید.
  • کاربرد ویزای E-2 /E-1 غیرمهاجرتی مکمل، در فرم DS-157 برای تمام متقاضیان ویزای E-2 /E-1 غیرمهاجرتی مرد بین سنین 16 و 45 سال می باشد، صرف نظر از ملیت و بدون در نظر گرفتن جایی که آنها از آنجا اقدام می کنند. همچنین برای تمام متقاضیان از دولت های حامی تروریسم از سن 16 سال و بعد از آن ، جز در موارد استثنا صرف نظر از جنسیت، اخذ ویزا بسیار مشکل است. چهار کشور در حال حاضر به عنوان حامی تروریسم تلقی میگردند، از جمله کوبا، سوریه، سودان و ایران جز این موارد تعیین شده است. جهت اطلاع از روش پردازش خاص و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت سفارت مراجعه کنید. این فرم اطلاعات بیشتری را در مورد برنامه سفر شما فراهم می کند. شما باید بدانید که یک افسر کنسولی ممکن است متقاضی ویزای E-2 /E-1 غیرمهاجرتی برای تکمیل فرم DS-157 می باشد.

اسناد و مدارک اضافی

متقاضی معامله گر در معاهده (E-1) و یا معاهده سرمایه گذاری (E-2) ابتدا باید ویزای E-2 /E-1 ایجاد شرکت تجارتی یا سرمایه گذاری شرکت مطابق با الزامات قانون، و مطابق با بسیاری از الزامات مورد نیاز برای طبقه بندی ویزای E را فراهم کنند. افسر کنسولی ممکن است فرم های خاص را جهت متقاضی برای این منظور فراهم می کند. متقاضی می تواند انتظار افسر کنسولی به درخواست اسناد و مدارک اضافی، در موارد واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذاری برای معامله گر جهت معاهده یا پیمان فراهم کند. برای مشخص کردن اسناد و مدارک مورد نیاز دقیق تا حد زیادی توسط متقاضی متفاوت است.

بندر ورودی ایالات متحده

این ویزا به یک شهروند خارجی اجازه می دهد که خارج از کشور سفر کند، و به سفر در سراسر ایالات متحده بپردازد. ورود و درخواست مجوز برای متقاضیان ایالات متحده برای اخذ ویزا و ورود به ایالات متحده را تضمین نمی کند. وزارت امنیت داخلی، و گمرک ایالات متحده و حفاظت مرزی (CBP) و مقامات اقتدار اجازه دادن به ورود یا خروج به ایالات متحده را صادر میکنند.

اگر شما اجازه ورود به ایالات متحده را دارید، مسئول CBP در طول سفر مجوز شما را جهت ورود و خروج ضبط میکند و شما در این شرایط باید (فرم I-94) را تکمیل کنید. از آنجا که فرم I-94 اسناد اقامت مجاز در ایالات متحده را شامل می شود، بسیار مهم است که در گذرنامه خود آن را نگه دارید. پیش از سفر، مسافران آینده نگر باید اطلاعات مهم در مورد پذیرش / شرایط ورود، و همچنین اطلاعات مربوط به محدودیت هایی در مورد آوردن مواد غذایی، محصولات کشاورزی و یا دیگر محدودیت ها در رابطه با کالاهای ممنوعه در وزارت امنیت داخلی، آداب و رسوم را در وب سایت حفاظت از مرزهای ایالت متحده را بررسی کنند.

به محض ورود (در فرودگاه، بندر یا مرز زمینی بین المللی)، برنامه ورود و خروج شما در US-VISIT ثبت خواهد شد. علاوه بر این، برخی از مسافران نیز نیاز به ثبت نام شخصی در هنگام ورود و یا خروج خود از ایالات متحده دارند که این مسائل را تحت برنامه ثبت نام مخصوص به اطلاع آنها می رسانند. وزارت امنیت داخلی، آداب و رسوم کشور را در سایت اینترنتی حفاظت از مرزها ارائه می دهد اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش شرایط ورود نیز در این سایت موجود است.

شرایط اعضای خانواده

همسران و فرزندان مجرد زیر 21 سال سن، صرف نظر از ملیت، ممکن است مشتق ویزای E به منظور همراهی با شخص مهاجر اصلی را دریافت کنند. همسر دارنده ویزای E ممکن است نیاز باشد به وزارت امنیت داخلی برای اخذ اجازه کار اعمال می شود. فرزندان وابسته از یک دارنده ویزای E مجاز به کار در ایالات متحده است.

محدودیت های زمانی

دارندگان ویزای E ممکن است در ایالات متحده تا زمانی که بتوانند وضعیت خود را  وضعیت خود را حفظ کنند به تمدید این ویزا بپردازند. موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات ویزای E-2 /E-1 را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به آمریکا با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *