مهاجرت از طریق ویزای ازدواج اسپانیا

اگر شما قصد برنامه ریزی کردن جهت ازدواج در اسپانیا را در سر دارید بادید بدانید که این فرایند تحت بوروکراتیک خواهد بود و تمامی مناطق زندگی را در بر خواهد گرفت.  مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی شیراز (توسعه گران مهر) مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه شرایط ازدواج در اسپانیا می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. اخیراً روش اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی پرطرفدار شده است.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مراسم ازدواج در اسپانیا

ازدواج مدنی: ازدواج مدنی به فرایند ازدواج از طریق قانونی که جنبه های مذهبی را در خواهد گرفت اطلاق می شود. باید بدانید که با ازدواج کردن از این طریق تمامی حقوق مالکیت، ارث، حقوق بازنشستگی افراد حفظ خواهد شد و این امر برای تمامی انواع زوجین صدق خواهد کرد.

مشارکت مدنی: بسیاری از جوامع خود مختار اسپانیا از فرایند اتحادیه های مدنی، شروع زندگی بدون ثبت آن در دفاتر ثبت که معمولا بین زوج های همجنس اتفاق می افتد استفاده خواهند کرد. باید بدانید که حقوق خویشاوندی، ارث و اموال برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

ازدواج مذهبی: کاتولیکان رومی، پروتستان ها، یهودیان و مسلمانان قادر به ازدواج در اسپانیا بدون در نظر گرفتن شرایط دوم ازدواج مدنی خواهند بود. این ازدواج به صورت قانونی می باشد. بخاطر داشته باشید که قوانین در نظر گرفته شده برای این نوع ازدواج همانند حقوق اتحادیه های مدنی خواهد بود.

شرایط قوانین و مقررات ازدواج در اسپانیا

زوج های همجنس ممکن است ازدواج خود را اسپانیا را به ثبت برسانند، چرا که این امر امکان استفاده از حقوق قانونی را برای آنان مقدور می سازد ، علاوه براین آنان از مزیت پذیرش و مالیات بر ارث برخوردار خواهند شد. دیگر مزایای در نظر گرفته شده مواردی نظیر: حقوق بازنشستگی و بازماندگی، به رسمیت شناخته شدن اهداف مهاجرت، عزیمت کردن برای اهداف مالیاتی، مالیات بر ارث، حفاظت از خشونت های خانگی را بر خواهد گرفت. این نکته را به خاطر داشته باشید که عدم ثبت نام ازدواج می تواند عواقب جدی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال این امر عدم بهرمندی از مالیات بر ارث اسپانیا را در بر خواهد داشت.

مهاجرت از طریق ویزای ازدواج اسپانیا

الزامات مورد نیاز برای ازدواج مذهبی با توجه به فرقه و مکان زندگی متقاضیان خواهد بود. چرا که ازدواج مذهبی تحت قانون به رسمیت شناخته شده اسپانیا می باشد این درحالیست که گواهی رسمی ازدواج بایستی توسط مقامات مدنی محلی به ثبت برسد. بنابریان ثبت مجاز ازدواج و انجام ترتیبات در اداره ثبت احوال بسیار مهم تلقی خواهد شد. جهت ثبت ازدواج مذهبی شما ملزم به ارائه تمامی اسناد و مدارک خواسته شده نیز خواهید بود.

فرایند ازدواج در اسپانیا

فرایند ازدواج در اسپانیا تحت نظر بوروکراسی می باشد و بسیار وقت گیر خواهد بود. بنابراین متقاضیان بایستی زمان کافی برای کارهای اداری ازدواج در نظر بگیرند. در وحله اول هر دو طرف بایستی موارد مورد نیاز برای پردازش فایل که مطابق با قانون ثبت نام می باشد را انجام دهند. بخاطر داشته باشید که تمامی موارد بایستی از طریق قانونی صورت گیرد.

اگر هیچ یک از افراد شهروندی اسپانیایی را در اختیار نداشتند باید بدانید که حتما یکی از آنان بایستی به مدت حداقل 2 سال در این کشور اقامت داشته باشد. اگر هر دو زوج متعلق به این کشور بودند درخواست جهت اخذ اقامت ضروری نخواهد بود. تمامی شرایط زوجین در اداره ثبت مدنی بررسی می شود. پیشنهاد می شود که جهت کسب اطلاعات بیشتر با وب سایت وزارت اسپانیایی و یا دادگستری این کشور ارتباط برقرار نمایید.

فرایند در نظر گرفته شده برای ازدواج مدنی با ارائه یک درخواست جهت اخذ مجوز ازدواج آغاز خواهد شد. افرادی که قصد ازدواج را در سر دارند بایستی برای ازدواج کردن این گواهی را در اختیار داشته باشند. این گواهی با توجه به شرایط صادر می شود و این درخواست بایستی به صورت قانونی تکمیل گردد و مجوز ازدواج نیز اثبات گردد. متقاضیان ازدواج مدنی بایستی به اداره ثبت مدنی مراجعه نمایند (کسب اطلاعات بیشتر در وب سایت وزارت اسپانیا مقدور می باشد). باید بدانید که مراسم ازدواج در تالار شهر و یا داگاه منطقه Juzgado برگزار خواهد شد.

همانطور که گفته شد شرایط ازدواج مذهبی با توجه به فرقه و منطقه زندگی افراد می باشد و این شرایط مابین متقاضیان مختلف است. چرا که جهت ازدواج اسلامی یا یهودی و یا پروتستانی افراد ملزم به اخذ مجوز ازدواج از مقامات مدنی خواهند بود. برای ازدواج کاتولیک، اسناد مورد نیاز بایستی به کشیش معرفی گردد. اگر شما قصد برگزاری یک جشن کاتولیک را در سر دارید و یا اینکه نامزد شما یک فرد خارجی در این کشور می باشد شما بایستی با اسقفی که متعلق به آن منطقه می باشد تماس بگیرید. ترتیب ازدواج کاتولیکی یک تا سه هفته به طول می انجامد و به مدارک ذکر شده در ذیل نیاز می باشد:

فرم شناسنامه – notarised با ترجمه به زبان اسپانیایی
مدرک غسل تعمید: این موضوع باید در دوره شش ماه قبل از عروسی توسط اسقفی صادر و تصدیق  شود و ترجمه اسپانیایی پیوست شود.
اثبات رضایت هر دو طرف به ازدواج

متقاضیان ازدواج مدنی بایستی مدارک مختلفی را به همراه داشته باشند چرا بایستی گواهی ازدواج را وزارت بومی مدنی در اختیار داشته باشند. باید بدانید که تایید مدارک و گواهی ثبت ازدواج در اداره ثبت ازدواج ضروری خواهد بود.

گام 1: گرفتن اسناد و مدارک باهم

به احتمال زیاد شما به مدارک ذکر شده در ذیل نیاز خواهید داشت:

  • فرم بلند گواهی تولد – فرم محضری و ترجمه شده به زبان اسپانیایی.
  • گذرنامه معتبر و حداقل در چهار نسخه – مورد استفاده در زمان فایل بندی برای  Empadronmiento، Residenciaand  و برای اعمال ازدواج.
  • گواهی وضعیت تاهل در Estado
  • گواهی عدم ممانعت، که می تواند از دفتر ثبت کشور گرفته شود.
  • مدرک طلاق – در صورت وجود
  • ثبت گواهی ازدواج در تالار شهر اسپانیا یا پادرون
  • فرم درخواست – نسخه قابل چاپ (سه نسخه) در صورت تکمیل فرم extranjeria و ارائه فایل آن به ایستگاه پلیس ملی. به یاد داشته باشید که ارائه پاسپورت و یک کپی از آن ضروری می باشد.

این روند ثبت نام برای مقیمان در استان می باشد. البته این مدارک در برخی از استان ها نیاز می باشد اما ممکن است در همه جا قابل اجرا باشد. ناگفته نماند که ارائه آدرس خود در فرم ثبت نام ضروری خواهد بود. چرا که این آدرس نشان دهنده مجوز و قرارداد شما می باشد.

گام 2: ارائه مدارک

به همراه داشتن یک کپی از گذرنامه، اسناد و مدارک مرتبط با ازدواج به اداره ثبت محلی ضروری خواهد بود. علاوه بر این وجود دو شاهد و ارائه گذرنامه ضروری خواهد بود. علاوه بر این مقامات مسئولیت پردازش اطلاعاتو ثبت نام شما بر روی سیستم را بر عهده خواهند داشت. پس از آن تمامی اطلاعات در هیئت مدیره عمومی به مدت 21 روز نمایش داده خواهد شد. پس از 10 روز شما تاریخ مصاحبه که بخشی از فرایند ازدواج است را دریافت خواهید کرد.

اگر شما قادر به تکلم به اسپانیایی نمی باشید پیشنهاد می شود که یک وکیل اسپانیایی و یا فردی که به اسپانیایی صحبت می کند، فردی که شما را در این روند یاری کند را به همراه داشته باشید.

گام 3: انتظار و شرکت در مصاحبه

پس از گذشت 10 روز شما قادر به شرکت در جلسه مصاحبه می باشید. بخاطر داشته باشید که فرایند انتصاب ممکن است 6 هفته به طول بیانجامد. در این مصاحبه ممکن است تعدادی سوال که نشان دهد که شما متقاضی واقعی هستید پرسیده شود.

مراسم ازدواج در اسپانیا

همانطور که گفته شد مراسم ازدواج در دادگاه و یا سالن شهر که توسط شهردار و یا عضو شورا صورت می گیرد برگزار خواهد شد. پس از مراسم، فرایند ازدواج به صورت رسمی شناخته شده خواهد بود. علاوه بر این تاریخ، زمان و محل ازدواج ثبت خواهد شد.

یک مراسم مذهبی پس از مراسم مدنی به دلخواه برگزار می شود. شما بایستی نسبت به این امر که مراسم مذهبی برگزار می شود واقف باشید. ناگفته نماند که در صورتی که شما در فرایند ثبت ازدواج ناموفق باشید ازدواج به رسمیت شناخته نخواهد شد.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات در رابطه با ازدواج در اسپانیا را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید همچنین جهت بررسی پرونده و مراحل آن می توانید با سفارت اسپانیا تماس حاصل کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *