مهاجرت به روسیه

آیا از شرایط و مزایای مهاجرت به روسیه مطلع هستید؟ مهاجرت به این کشور پنهاور از چه راهی امکان‌پذیر است؟ زمانی که مسئله مهاجرت مطرح می‌شود، نام کشور روسیه به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین کشورها به میان می‌آید. وجود مزایای بی‌شمار در این کشور اوراسیایی باعث شده است تا افراد به شیوه‌های مختلفی مانند: تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری، جهت مهاجرت به روسیه اقدام کنند. اگر قصد دارید تا با صفر تا صد کشور روسیه آشنا شوید و شناختی همه جانبه از آن به دست آورید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در ادامه ما به بررسی راه‌های مهاجرت به روسیه، شرایط مهاجرت به روسیه، هزینه مهاجرت به روسیه و… خواهیم پرداخت.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

نگاهی کلی به کشور روسیه

روسیه کشوری می‌باشد که با نام رسمی “فدراسیون روسیه” نیز شناخته می‌شود و در شمال اوراسیا قرار گرفته است. این کشور با سه دریای خزر، دریای سیاه و بالتیک دارای مرز آبی می‌باشد. این کشور حدود 17 میلیون کیلومتر وسعت دارد و به همین علت، عنوان پهناورترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. با این وجود بیشتر مناطق کشور روسیه را مناطق خالی از سکنه تشکیل می‌دهد.

بخشی از کشور روسیه در آسیای شمالی و بخشی دیگر آن در اروپای شرقی قرار گرفته است. روسیه به عنوان پهناور ترین کشور جهان شناخته می‌شود و با 14 کشور آسیایی و اروپایی مرز مشترک دارد. اگر چه زبان رسمی کشور روسیه، روسی می‌باشد در برخی از قسمت های آن افراد به زبان ترکی صحبت می‌کنند. در خصوص بهره گیری از زبان اول دنیا یعنی زبان انگلیسی باید گفت که عموما روس‌ها در معاملات و موارد مربوط به کسب و کار از زبان انگلیسی استفاده می‌ کنند.

بخش وسیعی از این کشور در مناطق سردسیر قرار دارد و همین امر کشاورزی در این کشور را تقریبا غیرممکن می‌کند. کشور روسیه کشوری بسیار صنعتی است و دارای صنعت، علم و فرهنگ بسیار پیشرفته‌ای می‌باشد. پایتخت روسیه شهر “مسکو” است. این شهر یکی از زیباترین و صنعتی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. شهر مسکو در بخش اروپایی این کشور قرار دارد و جمعیتی حدود 12 میلیون نفر دارد. چشم انداز زندگی در روسیه ممکن است به نظر در ابتدا دلهره آور باشد؛ اما زندگی در این کشور شگفت‌انگیز و منحصر به فرد است؛ اگر تا آخر با ما همراه باشید به طور کامل به این قضیه پی خواهید برد.

موقعیت کشور روسیه

یکی از موارد عمده‌ای که برای مهاجران مطرح است مسئله آب و هوای کشور مقصد می‌باشد.‌ مهاجرت به کشور روسیه این امکان را به شما می‌دهد تا مطابق با سلیقه شخصی خود، قسمتی از این کشور را برای زندگی انتخاب کنید که از لحاظ آب و هوایی با نظر شخصی شما مطابقت داشته باشد. وسعت کشور روسیه باعث شده تا مناطق مختلف آن، از آب و هوای متفاوتی برخوردار باشند. بنابراین وضعیت آب و هوایی روسیه از هوای قطب شمالی در سیبری تا هوای معتدل جنوبی، در نوسان است. یکی از نکات جالب و در عین حال عجیب در خصوص کشور روسیه، اختلاف ۹ ساعته میان مناطق مختلف آن می‌باشد. روسیه بزرگ‌ترین کشور جهان از نظر مساحت بوده و به طور تقریبی ۱۴۲ میلیون نفر را در خود جای داده است.

با پایتخت روسیه آشنا شوید

شهر مسکو به عنوان پایتخت کشور روسیه شناخته می‌شود. جالب است بدانید که مسکو به عنوان بزرگ‌ترین شهر قاره اروپا نیز شهرت دارد. هم‌اکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر در این شهر جذاب سکونت دارند. آب و هوا و امنیت بالا در این شهر باعث شده تا افراد زیادی آن را برای زندگی انتخاب کنند. جاذبه‌های گردشگری شهر مسکو آن قدر زیاد است که این شهر را به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور روسیه تبدیل کرده است. میدان سرخ،  کلیسای سنت باسیل، موزه هنر پوشکین، عمارت کوسکوا، فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف از جمله جذابیت‌های شهر مسکو به شمار می‌روند. بهار و تابستان به عنوان دو فصل بی‌نظیر برای تفریح و گردش در شهر مسکو شناخته می‌شوند.

پایتخت روسیه

روش‌های مهاجرت به روسیه 2022

در این قسمت از مقاله به معرفی انواع روش‌های مهاجرت به کشور روسیه می‌پردازیم.

  • تحصیل
  • کار
  • ازدواج
  • سرمایه‌گذاری
  • پناهندگی

در این بخش لازم است تا نکته‌ای در خصوص اعطای اقامت کشور روسیه از طریق تولد فرزند به شما عزیزان گفته شود. باید بدانید که روسیه از این قانون پیروی نمی‌کند و تولد فرزند در این کشور اعطای اقامت را به دنبال نخواهد آورد.

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری از جمله روش‌هایی است که، برای مهاجرت به کشور روسیه از طریق آن اقدام می‌شود. عموما این ویزا برای تجار صادر شده و به آن‌ها مجوز ورود به کشور روسیه را می‌دهد. البته توجه کنید که این نوع ویزا تنها می‌تواند برای یک دوره 1 ساله معتبر باشد. ویزای سرمایه‌گذاری می‌تواند تک ورودی، دو ورودی و یا چند بار‌‌ ورود باشد.

برای به دست آوردن ویزای سرمایه‌گذاری روسیه توسط وزارت امور خارجه این کشور، از نمایندگان منطقه و یا دفاتر محلی خاص یا از وزارت امور داخلی بایستی درخواست گردد. ویزای تجاری می‌تواند برای مقاصد غیر تجاری نیز استفاده شود. لطفا توجه داشته باشید که وزارت امور خارجه روسیه، درخواست‌های ویزای تجاری را بعد از 45 روز پردازش می‌کند.

برای افراد خارجی که برای اهداف سرمایه‌گذاری وارد روسیه می‌شوند، (به عنوان مثال: نمایندگان دولت‌های خارجی، اعضای هیئت رسمی، بازدید‌کنندگان فرهنگی یا تبادل ورزشی و غیره) نیز این نوع ویزا صادر می‌شود. برخی از گردشگرانی که قصد اقامت برای بیش از 30 روز در روسیه را دارند نیز، در برخی موارد از این نوع ویزا استفاده می‌کنند. این ویزا تا 12 ماه پس از اخذ آن معتبر می‌باشد. با این حال، مراجعه‌کنندگان حداکثر تا 90 روز در یک دوره 180 روزه، می‌توانند ویزای خود را تمدید کنند. توجه داشته باشید که گواهی عدم ابتلا به HIV برای ماندن در بیش از 3 ماه در این کشور مورد نیاز خواهد بود.

مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای کار و تخصص

مهاجرت به روسیه از طریق اخذ ویزای کار و تخصص

یکی از راه‌های مهاجرت به روسیه اقدام از طریق کار و تخصص می‌باشد. راه‌های مهاجرت و کار در روسیه برای افراد مختلف، ممکن است متفاوت باشند. شما برای مهاجرت به روسیه از طریق کار، نیاز به ویزای کاری خواهید داشت. این ویزا به کارکنان خارجی از سمت شرکت‌های روسی اعطا می‌شود. مدت اعتبار این ویزا از سه ماه تا یک سال با مجوز چندبار ورود به کشور می‌باشد. ویزای کاری می‌تواند بر اساس مجوز، اشتغال و دعوت رسمی جهت کار در روسیه صادر شود. توجه کنید که شرکت ارسال کننده دعوت‌نامه باید مجوز اقدام به استخدام اتباع خارجی را کسب نموده باشد.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

ویزایی که جهت مهاجرت از طریق ازدواج صادر می‌شود، یک نوع جدید از ویزا جهت ورود اتباع خارجی به کشور روسیه می‌باشد. افراد پس از ازدواج با یک فرد روسی یا فرد دارای تابعیت کشور روسیه، می‌توانند از طریق این ویزا اقدام کنند. جالب است بدانید که این قانون از 1 ژوئن سال 2015 ایجاد شده است. این ویزا فقط برای اتباع خارجی که با یک فرد دارای ملیت روسی ازدواج می‌کنند، صادر می‌شود. صدور این ویزا به صورت رایگان است و به مدت 5 سال اعتبار خواهد داشت. شخص دریافت کننده این ویزا هیچ محدودیتی در کار، تحصیل و… نخواهد داشت.

به منظور دریافت این ویزا شخص بایستی مدارک زیر را ارائه دهد:

  • یک گواهی از نیروی پلیس محلی کشور مبنی بر عدم سوء سابقه پیشینه
  • متقاضی باید یک سری آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهد.
  • متقاضی باید گواهی ازدواج خود را ارائه دهد.

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل و مهاجرت تحصیلی

یکی از انواع راه‌های مهاجرت به روسیه، مهاجرت از طریق تحصیل در روسیه می‌باشد. به این منظور، نیاز به اخذ ویزای دانشجویی از فدراسیون روسیه می‌باشد. ویزای دانشجویی برای کل دوره برنامه تحصیل دانشجویی معتبر خواهد بود. این نوع ویزا تک ورودی است. ویزای تحصیلی به دانشجویان دوره‌های تحصیلی و یا دوره‌های زبان روسیه تعلق می‌گیرد.

یکی از شرایط اخذ ویزای دانشجویی روسیه، دریافت دعوت‌نامه یا پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا مدرسه در روسیه می‌باشد. ویزای تحصیلی این کشور، پس از صدور اولیه، بین 3 ماه تا یک سال معتبر است و پس از آن دانشجو بایستی نسبت به مدت زمان اقامت خود در این کشور، این ویزا را مجددا تمدید نماید. گواهی عدم ابتلا به HIV برای اقامت‌های بیش از 3 ماه مورد نیاز است.

مهاجرت به روسیه

تحصیل کارشناسی در روسیه

تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه، 4 ساله است. دانشجویان این مقطع در کشور روسیه، اجازه کار حین تحصیل بدون دریافت مجوز را دارند. دانشجویان برای تحصیل کارشناسی در کشور روسیه، می‌توانند به دو زبان روسی و انگلیسی اقدام کنند و از این لحاظ برای آنان مانعی وجود ندارد. یکی از مزایای تحصیل در این کشور، شرکت در دوره‌های پادفک است. دانشجویان با شرکت در دوره‌های پیش از دانشگاه پادفک، می‌توانند دانش زبان خود را افزایش دهند و همچنین دروس پایه و عمومی دانشگاهی را نیز آموزش ببینند.

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

مدت تحصیل مقطع کارشناسی در روسیه 2 سال به طول می‌انجامد و در زمان تحصیل، دانشجویان می‌توانند به کارهای پاره وقت نیز مشغول باشند. تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه به زبان‌های انگلیسی و روسی ممکن است. از گواهی‌های لازم برای تحصیل در این مقطع، می‌توان به ترجمه مدرک کارشناسی و مدرک معتبر زبان اشاره کرد.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور روسیه، به موارد مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد نیز دانشگاه مقصد است. به صورت کلی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی نسبت به دانشگاه‌های خصوصی هزینه کمتری دارد؛ اما رقابت برای ورود به آن‌ها بر اساس همین موضوع، بیشتر است.

تحصیل دکترا در روسیه

متقاضیان تحصیل مقطع دکترا در روسیه، علاوه بر ارائه رزومه تحصیلی قوی و مدارک معتبر زبان، باید مقالات ISI خود را نیز برای دریافت پذیرش ارسال نمایند. تحصیل دکترا در روسیه 4 سال زمان می‌برد و دانشجویان می‌توانند از کمک هزینه‌های مختلف در مدت تحصیل خود بهره‌مند شوند. همچنین شما می‌توانید برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در کشور روسیه، به کارهای پاره وقت نیز مشغول شوید. شهریه تحصیل دکترا در دانشگاه‌های مختلف بسیار متفاوت است.

برای مثال هزینه تحصیل در دانشگاه لومونوسف مسکو، که دارای رتبه 78 در بین دانشگاه‌های جهان می‌باشد، به صورت سالیانه 261 هزار روبل است؛ اما هزینه تحصیل در موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو که دارای رتبه 290 است، حدود 320 هزار روبل می‌باشد. بهترین کار برای اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در هر دانشگاه، این است که به وب‌سایت اصلی آن دانشگاه مراجعه نمائید.

برترین دانشگاه‌های کشور روسیه را بشناسید

برترین دانشگاه های کشور روسیه را بشناسید

در کشور روسیه دانشگاه‌های فراوانی با رنگینگ جهانی بالا مشغول به فعالیت هستند. اعتبار دانشگاه‌های روسیه به حدی بالاست که سالانه با خیل عظیمی از درخواست، جهت مهاجرت تحصیلی مواجه می‌شوند.

دانشگاه دولتی لومونسوف

این دانشگاه معتبر دارای رتبه ۱۰۸ جهانی و رتبه ۷ در سیستم رتبه‌بندی QS می‌باشد. مساحت این دانشگاه بسیار زیاد بوده و بیش از ۵۰۰۰ کلاس را در خود جای داده است. هم‌ اکنون طیف وسیعی از رشته‌های دانشگاهی در مقاطع تحصیلی مختلف، به بیش از ۳۸ هزار دانشجو در این دانشگاه ارائه می‌شود. دانشکده مکانیک و ریاضیات، دانشکده فلسفه، دانشکده جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، علوم سیاسی و کسب و کار، از جمله دانشکده‌های بی‌شمار دانشگاه لومونسف به شمار می‎‌روند.

دانشگاه نووسیبریک

این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور روسیه شناخته می‌شود. هم اکنون حدود ۷۲ هزار دانشجو در ۱۵ گرایش مختلف این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. نووسیبریک دارای ۷۰ آزمایشگاه تحقیقاتی بوده و به دلیل هزینه‌های مقرون به صرفه جهت تحصیل در رشته پزشکی، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است.

دانشگاه ایالتی سن پترزبورگ

این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های پرمخاطب و افتخارآفرین کشور روسیه شناخته می‌شود. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه سن پترزبورگ، با متقاضیان بسیار زیادی روبرو است. این دانشگاه مفتخر است که طیف وسیعی از زیرشاخه‌های رشته‌های علوم پزشکی را، در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می‌کند.

دانشگاه فنی مهندسی کازان

این دانشگاه به عنوان برترین مرکز آموزش عالی روسیه در زمینه فناوری شناخته می‌شود. بیش از ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه فنی کازان مشغول به تحصیل هستند. عموما رشته‌های مربوط به هواپیماسازی، ابزار و الکترونیک ارتباطات و کنترل از راه دور در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود.‌ هم اکنون این دانشگاه دارای ۱۵ موسسه تحقیقاتی فعال و پویا در زمینه‌های نام برده شده می‌باشد. برخی از دانشکده‌های دانشگاه فنی مهندسی کازان، شامل موارد زیر هستند:

  1. موسسه هواپیمایی، حمل و نقل زمینی و مهندسی نیرو
  2. دانشکده فیزیک و ریاضیات
  3. موسسه اتوماسیون و ابزار دقیق الکترونیکی
  4. دانشگاه فناوری‌های رایانه‌ای
  5. مرکز رادیو الکترونیک و ارتباطات از راه دور

دانشگاه دولتي فني باومان مسکو 

این دانشگاه دارای کتابخانه‌ای با نسخه‌های قدیمی و کتب متنوع می‌باشد. وسعت این کتابخانه به قدری است که بیش از ۱۰۰ کارکن را در خود جای داده و ۳ سالن بزرگ مطالعه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. دانشگاه باومان مسکو، اساتید توانمند و برتر را به کار گرفته و سعی دارد تا با برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی، سطح علمی و دانشگاهی خود را ارتقا دهد.

معرفی برترین رشته‌های تحصیلی کشور روسیه

کشور روسیه

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا رشته‌های پر مخاطب کشور روسیه را به شما معرفی کنیم. عموما رشته‌های نام برده شده، از بازار کار خوبی در این کشور برخوردار می‌باشند. کسب اطلاع از رشته‌های پر مخاطب و بازار کار مربوطه، شما را در مقوله اشتغال پس از تحصیل و کسب اقامت دائم، یاری خواهد کرد.

مهندسی نفت و گاز

هم اکنون کشور روسیه، به عنوان بزرگ‌ترین و قدرتمندترین صادرکننده گاز در سراسر جهان شناخته می‌شود. مسکو به عنوان پایتخت این کشور، در دانشگاه‌های خود به ارائه مطالب علمی و پروژه‌های تحقیقاتی وسیع در این خصوص می‌پردازد و نظر متقاضیان فراوانی را به خود جلب می‌کند.

خلبانی

ارائه با کیفیت مطالب آموزشی در خصوص رشته‌های هوا و فضا در دانشگاه سن پترزبورگ روسیه، توجه افراد زیادی را به خود معطوف کرده است. این دانشگاه به عنوان یکی از برترین مراکز آموزشی در سراسر جهان شناخته می‌شود و مهارت‌های علمی و عملی مربوطه را به بهترین شکل ممکن در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. رشته‌های فناوری هسته‌ای، کامپیوتر و ای تی، داروسازی، دندان پزشکی و پزشکی، حقوق و مهندسی، از دیگر رشته‌های پر مخاطب جهت تحصیل در این کشور می‌باشند. به طور کلی ‌کشور روسیه از سطح آموزشی بالایی برخوردار بوده و در شمار کشورهای تراز اول جهان، در خصوص علم و آموزش به حساب می‌آید.

مهاجرت به روسیه از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی

این روش مهاجرتی، به دلیل غیر قانونی بودن و مسیر پر فراز و نشیبی که در پیش دارد به افراد توصیه نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود اگر قصد مهاجرت به روسیه را دارید، با انتخاب روش‌های ایمن و قانونی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید تا از خطرات احتمالی محفوظ بمانید.

اخذ ویزای توریستی روسیه

ویزاهای مختلفی برای مهاجرت به این کشور داده می‌شود. یکی از این ویزاها، ویزای توریستی روسیه می‌باشد. شما با ارائه چند مدرک، می‌توانید این ویزا را اخذ کنید. ویزای توریستی روسیه، ویژگی‌های مختلفی دارد که مورد بحث قرار می‌گیرند. چند مورد از این ویژگی‌ها، در این بخش از مقاله برای شما آورده شده است. شما باید با مطالعه راه‌های مختلف مهاجرت و ویژگی‌هایی که هر کدام دارند، مناسب‌ترین راه را برای مهاجرت به روسیه خود، پیدا کنید.

ویژگی‌های مهاجرت توریستی به روسیه

  • این روش ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه، برای به دست آوردن ویزای روسیه است.
  • بهترین نوع ویزا برای بازدیدهای کوتاه مدت از این کشور، ویزای توریستی می‌باشد.
  • مدت زمان اعتبار این ویزا 30 روز می‌باشد.
  • این ویزا برای هدف گردشگری به افراد اعطا می‌گردد.
  • ویزای گردشگری، غیرقابل تمدید می‌باشد. اگر شما می‌خواهید برای مدت بیشتری در این کشور اقامت داشته باشید، باید روسیه را ترک کنید و برای یک ویزای جدید درخواست دهید.

ویزای اقامتی روسیه

ویزای اقامتی روسیه

ویزای اقامتی کشور روسیه از دیگر انواع متعدد ویزاهای این کشور می‌باشد. پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان ویزای اقامتی این کشور را به دست آورد؟ چنانچه شما دوستان و یا بستگانی در کشور روسیه دارید، می‌توانید در طول سفر خود به عنوان مهمان در خانه آن‌ها اقامت داشته باشید.

برای استفاده از این ویزا شما نیاز به نامه اصلی دعوت شخصی میزبان خود در کشور روسیه دارید. برای به دست آوردن این ویزا بایستی از طریق سفارت روسیه یا وزارت امور داخلی (OVIR) این کشور، اقدام کنید. اعتبار این ویزا حداکثر برای 90 روز خواهد بود. اخذ این ویزا زمان‌بر است و شما در صورت داشتن دعوت‌نامه به مدت زمان ۴۵ روز تا ۴ ماه برای دریافت آن نیاز دارید. توجه داشته باشید که این ویزا تنها به منظور بازدید و ملاقات با خانواده، فامیل و یا دوستان‌تان صادر می‌گردد.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

ویزای ترانزیت روسیه

ویزای ترانزیت زمانی صادر خواهد شد که شما از طریق کشور روسیه، قصد سفر به کشور دیگری را داشته باشید یا به عبارت دیگر، کشور روسیه را به عنوان کشور واسطه‌ای و پلی میان کشور مقصد نهایی خود قرار دهید. توجه داشته باشید که با داشتن ویزای ترانزیت، حق اقامت در کشور روسیه به شما داده نخواهد شد. افرادی که متقاضی دریافت این نوع ویزا هستند، باید به موارد زیر توجه داشته باشند:

  1. اخذ این ویزا زمانی لازم است که، شما برای اینکه به کشور دیگری بروید بایستی از کشور روسیه عبور کنید؛ اما با داشتن این ویزا شما حق اقامت در این کشور را نخواهید داشت.
  2. برای اخذ این ویزا شما نیازی به دعوت‌نامه ندارید.
  3. یک کپی از بلیط هواپیما، راه آهن و غیره را برای دریافت ویزا بایستی از کشور مقصد (در صورت لزوم) ارسال کنید.
  4. این ویزا تنها برای ماندن 72 ساعته در روسیه صادر می‌شود. برای حمل و نقل ماشینی حداکثر اعتبار ویزای ترانزیت 10 روز است.
  5. اگر شما در حال عبور با هواپیما بر فراز روسیه هستید، به دریافت این ویزا نیازی نمی‌باشد.

هزینه زندگی در روسیه

روسیه غالبا به عنوان یکی از گران‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی شناخته می‌شود. در سال 2012، مسکو از لحاظ هزینه زندگی، به عنوان 4مین شهر گران قیمت جهان، برای سومین سال پیاپی نام‌گذاری شد. سن پترزبورگ نیز در این رتبه‌بندی، به عنوان 28مین شهر گران جهان نام گرفت.

با این وجود، مهاجران می‌توانند یک زندگی مقرون به صرفه را نیز در کشور روسیه تجربه کنند و با چشم پوشی از تجملات و انتخاب یک زندگی استاندارد، از تجربه زندگی در وسیع‌ترین کشور جهان بهره‌مند شوند. عموما هزینه مسکن در این کشور بسیار گران است؛ اما موارد دیگر مانند: مواد غذایی، حمل و نقل عمومی و بنزین، از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشند.

انواع هزینه‌ها در روسیه

موارد مورد بررسیمیانگین هزینه‌ها به روبلمیانگین هزینه‌ها به دلار
رستوران ارزان قیمت۵۰۰ روبل در ماه۶.۸۴ روبل در ماه
 ۱ بطری آب معدنی۴۰.۲۳ روبل در ماه۰.۵۵ روبل در ماه
۱ کیلو برنج۸۱.۹۸  روبل در ماه۱.۱۲ روبل در ماه
۱۲ عدد تخم مرغ۸۶.۶۶ روبل در ماه۱.۱۸ روبل در ماه
۱ کیلو سیب زمینی۳۸. ۷۳ روبل در ماه۰.۵۳ روبل در ماه
حمل و نقلارائه نشده۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار
اجازه منزلارائه نشده۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه

موارد نام برده شده از پرکاربردترین هزینه‌‌های زندگی و مهاجرت به روسیه، به شمار می‌روند. بديهی است که زندگی در شهرهای مختلف هزینه‌های متفاوتی را برای ساکنین آن رقم خواهد زد. به عنوان مثال، هزینه زندگی در دو شهر سن پترزبورگ و کازان به میزان قابل توجهی به یکدیگر نزدیک است؛ اما هزینه‌های زندگی در پایتخت بسیار متفاوت‌تر از اعداد و ارقام ارائه شده می‌باشد. شما با انتخاب شهر محل تحصیل و یا محل سکونت خود، می‌توانید به طور جزئی‌تری از هزینه‌ها اگاه شوید و مدیریت مالی و برنامه‌ریزی دقیق‌تری را برای خود انجام دهید.

متقاضیان عزیز، شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قوانین جدید مهاجرت و شرایط اخذ اقامت کشور روسیه، می‌توانید مقالات مرتبط وبسایت ما را مطالعه نمایید. همچنین شما می‌توانید، برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط و نحوه مهاجرت از روش‌های دیگر مثل: مهاجرت تحصیلی و اقامت بعد از تحصیل، با مشاورین موسسه برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید و توسط مشاوره کارشناسان حقوق بین‌الملل و وکیل مهاجرت با این مسائل آشنا بشوید.

5 شهر برتر روسیه برای مهاجرت

روسیه دارای سابقه‌ای غنی، میراث فرهنگی، موزه‌ها، معماری و بناهای تاریخی مختلفی می‌باشد. حومه این کشور نیز دست نخورده است و دارای مناظر و شگفتی‌های بکر و جذابی مثل: دریاچه بایکال، کوه‌های زیبا، بیابان‌ها، رودخانه‌ها و جنگل می‌باشد. روس‌ها به شدت به فرهنگ غنی خود و زندگی در روسیه افتخار می‌کنند؛ حتی ممکن است شما را دعوت به بحث‌هایی در رابطه با بزرگترین هنرمندان، موسیقی‌دانان و نویسندگان حتی در شرایط کسب و کار کنند. در ادامه این قسمت از مقاله، به معرفی برترین شهرهای کشور روسیه می‌پردازیم.

سن پترزبورگ

سن پترزبورگ به عنوان دومین شهر وسیع کشور روسیه شناخته می‌شود. هم اکنون بیش از ۵ میلیون نفر در این شهر زیبا روزگار می‌گذرانند. در شهر سن پترزبورگ یک فرودگاه بین‌المللی وجود دارد و سیستم حمل و نقل به طور پیشرفته‌ای در حال فعالیت است. جالب است بدانید که بیشتر اهالی شهر سن پترزبورگ با زبان انگلیسی آشنایی دارند. پس اگر به زبان روسی تسلط ندارید، با انتخاب این شهر می‌توانید ارتباط مناسبی با شهروندان برقرار کنید.

یکاترینبورگ

این شهر در نزدیکی کوه‌های اورال واقع شده و جاذبه‌های فرهنگی فراوانی را در خود جای داده است. اعضای این شهر عموما بومیان کشور روسیه هستند و غالباً به زبان روسی صحبت می‌کنند؛ بنابراین اگر با زبان روسی آشنایی دارید با زندگی در این شهر‌ می‌توانید از امکانات فراوانی بهره‌مند شوید.

روستوف

روستوف هم اکنون جمعیت یک میلیون نفری را در خود جای داده است. این شهر به عنوان بزرگ‌ترین شهر در جنوب کشور روسیه شناخته می‌شود. روستوف در نزدیکی دریای “آزوف” واقع شده و به همین دلیل از موقعیت شغلی فراوانی برخوردار می‌باشد. اگر قصد مهاجرت شغلی به روسیه را دارید، با انتخاب این شهر می‌توانید به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

تیومن

این شهر به عنوان یکی از شهرهای با کیفیت، در خصوص زندگی در کشور روسیه شناخته می‌شود. شهر تیومن در شمار شهرهای پویا، فعال، سرزنده و پر جنب و جوش کشور روسیه قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید تا در یکی از شهرهای مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت کشور روسیه زندگی کنید، تیومن بهترین گزینه‌ای است که پیش روی شما قرار دارد.

کازان

شهر کازان حدود یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است.‌ جالب است بدانید که، بسیاری از اهالی این شهر مسلمان هستند. کازان، دارای معماری بی‌نظیر و چشم‌نوازی است و مورد توجه بسیاری از گردشگران و اهالی هنر قرار دارد.

آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان روسیه

در خصوص دین مردم کشور روسیه باید گفت که، از میان انبوه جمعیت این کشور عده زیادی را مسیحیان ارتدوکس و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد را مسلمانان تشکیل می‌دهند. هم‌بستگی و صمیمیت در بین اعضای خانواده مردم کشور روسیه به شدت دیده می‌شود. عموماً زنان روسی در خارج از منزل اشتغال دارند و تک فرزند هستند. شهروندان روسی در برخورد با یکدیگر تماس چشمی برقرار کرده و با دست دادن یا در آغوش کشیدن محبت خود را به يکديگر ابراز می‌کنند.

فرهنگ روسی‌ها

بی تردید وجود بیش از ۱۶۰ قومیت و ملیت متفاوت در کشور روسیه، تنوع فرهنگی فراوان را در این کشور به وجود آورده است. زندگی در کشور روسیه، فرصت آشنا شدن با قومیت‌های مختلف را برای شما فراهم خواهد کرد و تجارب جالبی را به شما هدیه خواهد داد. موسیقی، ادبیات و هنر، عضو جدا نشدنی از فرهنگ مردمان کشور روسیه می‌باشد. وجود افراد سرشناس در زمینه‌های فرهنگی و هنری و همچنین علاقه‌مندی و محبوبیت رشته‌های نام برده شده در میان مردمان روس، نشان از جایگاه والای ادب و هنر در این کشور دارد.

مزایا و معایب زندگی در روسیه

کشور روسیه با توجه به اینکه بسیار وسیع است، دارای آب و هوای متنوع در مناطق مختلف آن است. البته کسانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند باید با آب و هوا تطبیق پیدا کنند، زیرا روسیه دارای زمستان‌های طولانی و سرد، بهار، تابستان و پاییزهای بسیار کوتاه می‌باشد. زمستان‌های کشور روسیه سرمای بسیار سخت و طاقت‌فرسایی دارند. این یکی از عیب‌های مهم کشور روسیه است که باید به آن توجه شود.

در روسیه مراکز درمانی خصوصی بسیاری وجود دارد که به بهترین شکل از بیماران رسیدگی می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های این مراکز این است که، پزشکان قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند. این بیمارستان‌های خصوصی هزینه بالایی دارند؛ اما با دریافت بیمه می‌توانید هزینه‌های مربوط به آن را کاهش دهید.

بیشتر مهاجرانی که در کشور روسیه اقامت دارند، سعی می‌کنند تا در مشاغلی استخدام شوند که درآمد بالایی برای آن‌ها داشته باشد. به طور معمول، استخدام شدن در کشور روسیه مزیت‌های زیادی مانند: دریافت محلی برای اقامت، بیمه، اتومبیل و مزایای تحصیلی را برای افراد به دنبال دارد. این امر باعث می‌شود تا مهاجران از پرداخت هزینه در بسیاری از امور معاف شوند. با شناسایی مزایا و معایب زندگی در روسیه، می‌توانید بهترین تصمیم را درمورد زندگی در این کشور بگیرید.

امنیت زندگی در روسیه

علاوه بر دولت روسیه، مردم این کشور نیز افراد بسیار محتاط و محافظه‌کاری هستند. به همین دلیل امنیت زندگی در روسیه بسیار بالا است. مردم کشور روسیه، دوربین‌های مداربسته کوچکی را در ماشین‌ها و اتومبیل‌های خود نصب می‌کند. بنابراین می‌توانند تمامی اتفاقات ممکن را به صورت ضبط شده و در صورت لزوم استفاده کنند.

همچنین اکثریت فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و خانه‌ها دارای دوربین‌های امنیتی هستند. این امر به این دلیل نیست که جرم‌های بسیاری در روسیه اتفاق می‌افتد، بلکه تنها به دلیل جلوگیری از این اتفاقات است. به کار بستن دوربین‌ها باعث شده است تا نرخ جرم و جنایت در روسیه به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. همچنین جرم‌هایی مانند: سرقت و دزدی در این کشور، دیگر بسیار کم اتفاق می‌افتند. در ادامه چند توصیه برای بالا بردن امنیت شما در این کشور آورده شده است که با رعایت آن‌ها، نیازی نیست تا نگران مسئله‌ای باشید:

  • هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا حضور در میان جمعیت، کاملا هوشیار باشید.
  • در این مکان‌ها، زیاد در تلفن همراه خود غرق نشوید.
  • وسایل شخصی خود را به هیچ عنوان بدون مراقبت رها نکنید.
  • در حالی که کیف یا کوله پشتی خود را کاملاً باز کرده‌اید، در شهر قدم نزنید.
  • سیم کارت‌ها را از غرفه‌های خیابان خریداری نکنید: احتمال کلاهبرداری در این امر بسیار زیاد است. بهتر است به نزدیک‌ترین فروشگاه تلفن یا فروشگاه عمومی مربوطه مراجعه کنید.
  • اگر نیاز به برداشت پول نقد دارید، به ویژه مبلغ زیاد، بهتر است این کار را از طریق یک بانک یا یک دستگاه خودپرداز، که در مکانی امن و اختصاصی قرار دارد، انجام دهید.

سوالات متداول در زمینه مهاجرت به روسیه

در بخش زیر، پاسخ سوالات خود را در رابطه با مهاجرت به روسیه بیابید.

آیا امکان مهاجرت به روسیه و اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج وجود دارد؟

بله، در صورتی که همسر شما دارای تابعیت یا اقامت دائم روسیه باشد، می‌توانید نسبت به اخذ اقامت و مهاجرت به روسیه اقدام کنید.

آیا پس از تحصیل در این کشور می‌توانم درخواست اقامت کنم؟

بله، پس از پایان تحصیل، راه‌هایی برای ماندن و اخذ اقامت روسیه وجود دارد.

آیا کشور روسیه، برای مهاجرت پزشکان مناسب است؟

از لحاظ درآمد، این کشور گزینه مناسبی برای پزشکان نیست و در کل این کشور برای مهاجرت پزشکان توصیه نمی‌شود.

آیا امکان مهاجرت کاری به روسیه وجود دارد؟

بله، در صورتی که پیشنهاد شغلی داشته باشید، می‌توانید برای مهاجرت از طریق کار به روسیه اقدام کنید.

برای مهاجرت به روسیه دانش زبان روسی الزامی است؟

زبان رسمی کشور روسیه، زبان روسی است و تعداد کمی از روس‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ اما در معاملات و کسب و کارها زبان انگلیسی نیز استفاده می‌شود. بنابراین بهتر است تا حدی با زبان روسی آشنایی داشته باشید‌ تا در برقراری ارتباط با شهروندان این کشور دچار مشکل نشوید.

در مهاجرت توریستی به روسیه، مدت اعتبار ویزا چقدر است؟

مدت اعتبار ویزای توریستی روسیه 30 روز است و این ویزا غیر قابل تمدید می‌باشد و تنها جهت گردشگری در روسیه صادر می‌شود.

شرایط اصلی اخذ تابعیت روسیه پیش از مهاجرت به این کشور چیست؟

داشتن حداقل 18 سال تمام، پنج سال اقامت دائم یا سه سال اقامت مستمر قبل از درخواست تابعیت لازم است.

از چه راه‌هایی می‌توان به روسیه مهاجرت کرد؟

راه‌های مهاجرت به روسیه شامل: ادامه تحصیل، کار و تخصص، ازدواج، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و پناهندگی می‌شوند.

مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه چیست؟

در مهاجرت به روسیه نزدیکی به ایران، رفت و آمد آسان، کیفیت دانشگاه‌ها و اعتبار مدارک آن‌ها، هزینه‌های مقرون به صرفه و غیره مورد توجه قرار دارند.

روسیه از نظر مهاجرپذیری در چه جایگاهی قرار دارد؟

روسیه در زمینه مهاجرپذیری در جایگاه 19 جهان و جایگاه چهارم در بین ایرانیان قرار دارد.

راحت‌ترین راه مهاجرت به روسیه چیست؟

راحت‌ترین راه مهاجرت به روسیه، اخذ ویزای توریستی و سفر به این کشور جهت گردشگری است.

آیا امکان مهاجرت به روسیه از راه پناهندگی وجود دارد؟

بله؛ اما به دلیل طولانی بودن فرایند پناهندگی و وجود آمار بالای جرم و جنایت در پناهگاه‌ها، این روش اصلا توصیه نمی‌شود.

مهاجرت به روسیه از طریق ویزای ترانزیت چیست؟

این ویزا به افراد اجازه می‌دهد تا به جهت شغل یا شرایط خاص از روسیه عبور نمایند؛ اما این ویزا اجازه اقامت روسیه را در پی نخواهد داشت.

شرط لازم جهت مهاجرت کاری به روسیه چیست؟

داشتن یک پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمایی در روسیه، از الزامات جهت اخذ ویزای کاری این کشور است.

کدام شهرها جهت زندگی مهاجران در روسیه مناسب‌ترند؟

شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ و نیژنی نووگورود، از بهترین شهرها جهت زندگی مهاجران در روسیه به شمار می‌روند. عموماً شهرهای روسیه، از لحاظ شاخص‌هایی مثل: بهداشت و امنیت در سطح بالایی قرار دارند و کیفیت زندگی مطلوبی را به ساکنان خود هدیه می‌دهند.

بی‌تردید با زندگی در کشور روسیه از جذابیت‌های بسیار زیادی بهره‌مند خواهید شد. در این مقاله، سعی شد تا انواع روش‌های مهاجرت به روسیه به شما عزیزان ارائه شود و همچنین کیفیت زندگی در روسیه از جهات مختلف مورد نقد و بررسی قرار گیرد. در نهایت موسسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری به شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش رشته پزشکی و دندانپزشکی روسیه و سایر رشته‌های مورد علاقه شما و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می‌باشد.

موسسه حقوقی مهاجرتی اصطهباناتی قصد دارد تا با معرفی سهل‌ترین مسیر مهاجرتی با توجه به شرایط فردی شما، امکان طی شدن هرچه سریع مسیر مهاجرت قانونی به کشور محبوب‌تان را فراهم‌ کند. مطلب فوق با تلاش همکاران ما در موسسه اصطهباناتی جمع‌آوری شده است و شما جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین موسسه و وکلای مجرب ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید. امید است که مطلب فوق توانسته باشد کمکی به اطلاعات شما در زمینه تابعیت و اقامت کشور روسیه کرده باشد.

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *