مهاجرت به نروژ

نروژ کشوری زیبا در شمال اروپا و در نیمه غربی جزیره اسکاندیناوی قرار دارد . اکثر مردم جهان کشور نروژ را به عنوان کشوری با شفق های قطبی زیبا، اقتصادی عالی، امنیت بالا و با بهترین استانداردهای جهانی زندگی به همراه امید به زندگی بالا در بین مردم کشورش شناخته می شود. شرایط و انواع روش های مهاجرت، هزینه ها، قوانین اخذ اقامت به نروژ معمولا سوالات پرتکرار هر فرد مهاجری است که برای زندگی، این کشور را انتخاب کرده است که در این مقاله به توضیح مفصل تمام موارد
می پردازیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

اطلاعات کلی درباره کشور نروژ (جدول)

کشور نروژ به عنوان یکی از کشورهای شمال اروپا با فرهنگ و تمدن جذاب، سطح کیفی زندگی عالی و وجود مردمانی خونگرم هر ساله مورد استقبال مهاجرانی است که قصد شروع زندگی تازه در یکی از کشورهای پیشرفته جهان را دارند. قبل از مهاجرت به نروژ خوب است درباره سبک زندگی و فرهنگ این کشور بیشتر بدانید.

پایتخت نروژاسلو
جمعیت کشورحدود ۵ میلیون و ۴۸۸ هزار نفر در سال ۲۰۲۳
ساختار سیاسیپادشاهی مشروطه و انتخابات هر دوسال یکبار انجام می شود
آب و هوای کشورآب و هوای کوهستانی و نسبتا سرد به خصوص در بخش های شمالی آن
واحد پولکرون
زبان رسمی مردمنروژی یا سامی
دین مردماکثر مردم نروژ پیرو کلیسای انجیلی- لوتری، سه درصد کاتولیک و پروتستان، یک درصد مسلمان هستند.
شهرهای مهم کشور نروژبرگن، استاوانگر، السوند، تروندهایم، رین و  گرینگر
پیش شماره کشور0047
اختلاف ساعت با ایرانحدود 2.5 عقب تر از ساعت رسمی ایران

مزایای مهاجرت به نروژ(توضیح مختصر + تیتروار به صورت شماره گذاری شده)

کشور زیبای نروژ با جاذبه های طبیعی فوق العاده، آب و هوای مناسب به عنوان یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار می باشد که هر ساله مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. این کشور مزایای زیادی برای مهاجرت و زندگی کردن دارد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • سیستم بهداشت کشور نروژ بسیار پیشرفته می باشد. دولت این کشور تمام تلاش خود را در راستای کاهش هزینه های بهداشت و درمان در کنار افزایش کیفیت خدمات به کار می گیرد.
  • در کنار کیفیت بالای سطح بهداشت، کشور نروژ با آموزش رایگان به دانش آموزان و دانشجویان افراد را در جهت افزایش کیفیت زندگی و توسعه شخصی کمک می کند.
  • نروژ کشوری با وضعیت اقتصادی عالی و پایدار و درآمد های بالا شناخته می شود.
  • یکی از بهترین کشورها برای پیشرفت و رشد خانم ها نروژ می باشد زیرا تلاش برای برابر جنسیتی در همه جنبه های زندگی این کشور و ایجاد محیط امن کاملا ملموس می باشد.
  • کشور نروژ در لیست امن ترین کشورهای جهان با نرخ پایین جرم و جنایت می باشد.
  • کشور نروژ با فرهنگ سازی و ایجاد زیر ساخت های قوی برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر، به عنوان یکی از کشورهای دوستدار طبیعت شناخته می شود.

راه های مهاجرت به نروژ

برای مهاجرت به کشور نروژ همواره راه های متفاوتی پیش روی هر متقاضی قرار دارد. هر یک از این راه نیازمند داشتن یک سری شرایط اولیه و مدارک مختص به خود را می باشند. توصیه ما به متقاضیان برای انتخاب راه مهاجرتی این است که ابتدا به دنبال کسب آگاهی و اطلاعات کامل از مراحل و نحوه اخذ ویزا سپس اخذ اقامت در هر یک از این مسیرها باشند. در کنار این نیاز است شرایط خود را با منطق و چشمانی باز بررسی کرده و سپس با کمک یک وکیل مهاجرتی و مشاور بتوانند بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب کنند. در ادامه برای اطلاعات بیشتر قصد داریم در مورد راه ها و روش های مهاجرت به نروژ اطلاعات کلی را در اختیار خوانندگان قرار دهیم:

  • مهاجرت تحصیلی به نروژ
  • مهاجرت کاری به نروژ
  • مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری به نروژ
  • مهاجرت از طریق کارآفرینی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

برای مهاجرت به نروژ راه ها و روش های زیادی پیش روی متقاضیان وجود داردمهاجرت تحصیلی به نروژ

با توجه به شرایط عالی نروژ و وجود دانشگاه هایی با سطح آموزشی بالا مهاجرت از طریق تحصیل به نروژ یکی از اولین راه هایی که معمولا به فکر افراد خطور می کند. در ادامه ابتدا نگاهی به دانشگاه های نروژ و رتبه بندی جهانی آن ها می اندازیم.

لیست دانشگاه های برتررتبه بندی QS
دانشگاه اسلو (University of Oslo)117
دانشگاه برگن (University of Bergen)281
دانشگاه علم و صنعت نروژ (Norwegian University of Science And Technology)291
دانشگاه ترومسو نروژ (University of Tromso The Arctic University of Norway)577
دانشگاه علوم زیستی نروژ (Norwegian University of  Life science )۱۲۰۱-۱۴۰۰
دانشگاه استاوانگر (University of Stavanger)بالای 1400

بحث هزینه های تحصیل در زمان مهاجرت بسیار مهم می باشد. پیشنهاد می کنیم برای کاهش هزینه ها در صورت داشتن رزومه تحصیلی مناسب برای بورسیه تحصیلی نروژ اقدام کنید. برای طی کردن سریع این مسیر کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به نروژ انتخاب بسیار عاقلانه ای می باشد.

مقاطع مختلفلیست هزینه ها
تحصیل در کالج هابسته به نوع کالج بین 7000 تا 19000 هزار یورو
تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی30 تا 70 یورو
تحصیل در مقطع کارشناسی7000 تا 9000 یورو
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد9000 تا 20 هزار یورو
تحصیل در مقطع دکتریمعمولا رایگان است و فقط هزینه های جانبی آن ترمی 50 تا 100 یورو می باشد.

بهترین رشته ها برای تحصیل به نروژ

  • دامپزشکی
  • داروسازی
  • فیزیولوژی
  • ایمونولوژی
  • رشته های مدیریت به خصوص مدیریت تولید و صنایع
  • رشته های مرتبط با جغرافیا و علوم طبیعی
  • مهندسی شیلات و کشاورزی
  • مهندسی ژئو فیزیک و ژئو شیمی
  • رشته های مرتبط با نفت
  • مهندسی برق
  • مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی مکانیک سیالات
  • مهندسی ساختمان و سازه

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

اگر قصد سرمایه گذاری در نروژ را دارید باید بدانید در کدام حوزه های اقتصادی این کشور سرمایه گذاری سود آور خواهید داشت.

به طور مثال سرمایه گذاری در بخش های نفتی، پتروشیمی، شیلات، گردشگری و حوزه گاز در نروژ فرصت های خوبی برای شما رقم می زند. در این بین حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بخش های تجاری و کارآفرینی حدود 200 هزار یورو به بالا می باشد. در ادامه برای اخذ اقامت و ثبت شرکت در نروژ باید شغل ایجاد کرده و سهمی در رشد اقتصادی این کشور داشته باشید.

روش سرمایه گذاریحداقل سرمایه لازم
ثبت شرکت با مسئولیت محدودحدود  3 تا5 هزار یورو
ثبت شرکت سهامی عام120 تا 130 هزار یورو
خرید سهامحداقل 6 هزار دلار
تمکن مالیدرآمد سالانه 13 تا 14 هزار یورو
کار افرینی250 هزار یورو

مهاجرت به نروژ از طریق کارآفرینی

برای مهاجرت به نروژ از طریق ویزای کارآفرینی فرد سرمایه گذار قبل از هرگونه اقدامی باید حوزه فعالیت خود را در کشور نروژ مشخص کند. برای این کار بهتر است به طور دقیق حوزه های پرسود و مهم اقتصادی این کشور را بررسی کرده و در یکی از بخش های اقتصادی یک طرح اقتصادی یا بیزنس پلن که در مورد تایید و توجه دولت نروژ قرار بگیرد و سودآوری مالی خوبی نیز داشته باشد را طراحی و ارائه دهد.

قدم بعدی داشتن حداقل سرمایه اولیه برای شروع کار می باشد که در نروژ این مبلغ تقریبا 250 هزار یورو برآورد می شود. توجه کنید با این روش ابتدا اقامت کوتاه مدت صادر شده و اگر کسب وکار موفق بوده، درآمد قابل قبولی داشته و مالیات های مرتبط با کسب و کار به موقع پرداخت شود این اقامت تبدیل به اقامت بلند می شود.

یکی از راه های مهاجرت به نروژ و کسب درآمد روش کارآفرینی می باشدمهاجرت کاری به نروژ

یکی از مهم ترین ویژگی های یک کشور با شرایط اقتصاد خوب نرخ پایینی بیکاری آن کشور می باشد. طبق بررسی های انجام شده نرخ بیکاری در کشور نروژ حدود 3.5 درصد می باشد که نشان دهنده وضعیت اقتصادی و پویای این کشور می باشد.

بهترین حوزه های کاری در این کشور در بخش های نفت و گاز، ذغال سنگ، کشتیرانی، جنگلداری، شیلات و رشته های پزشکی و پرستاری می باشد.

انواع روش های مهاجرت کاریتوضیحات تکمیلی
جاب آفر یا پیشنهاد شغلیاین روش یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت کاری به کشور نروژ می باشد. پیدا کردن شغل مناسب یا دریافت جاب آفر از طریق شرکت و موسسات کاریابی امکان پذیر است. بعد از یافتن شغل مناسب باید مدارک خود را برای کارفرما ارسال کرده، در صورت تایید برای دریافت ویزا اقدام کرد.
درخواست نیروی کار ماهر و متخصصبرخی شرکت ها سالانه آگهی های کار در سراسر اروپا و سپس به طور رسمی برای تمام متقاضیان جهان منتشر می کنند. معمولا این شرکت ها به دنبال یک نیروی متخصص، تحصیل کرده با حداقل 3 سال سابقه کار در شاخه های مهم اقتصادی نروژ هستند
از طریق تحصیلبه طور کلی در اکثر کشورهای جهان، فارغ التحصیلان بعد از اتمام دوره تحصیلی خود مدتی زمان دارند تا کار مناسب و متناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و برای تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار اقدامات لازم را انجام دهند.
ویزای تجاریاین نوع روش مهاجرت کاری به صورت کوتاه مدت مختص گروه های شغلی مانند متخصصین فنی، بازرسان و تعمیرکاران ماشین آلات یا تجهیزات فنی، دارندگان اطلاعات و دانش درباره ماشین آلات و تجهیزات فنی می باشد.
ویزای کارگران فصلیدر نروژ در فصل ماهیگیری، فصل های مربوط به برداشت محصول یا کشاورزی تقاضا برای نیروی کار بیشتر می شود. این زمان فرصت خوبی برای کسانی است که می خواهند کوتاه مدت به نروژ سفر کرده و درامد خوبی داشته باشند.

مهاجرت پرستاران به نروژ

در سال های اخیر با توجه به افزایش روند پیری جمعیت در کشور 5میلیون نفری نروژ، نیاز به نیروهای کادر درمان از جمله پرستاران افزایش یافته است. برای اخذ ویزای کار در نروژ، پرستاران نیاز به جاب آفر ندارند بلکه می توانند رزومه خود را به دولت یا سازمان مرتبط با بهداشت و سلامت این کشور ارسال می کنند. ارگان های مربوطه رزومه افراد را بررسی کرده و در صورت تایید، متقاضی باید برای اخذ مجوز کار در این کشور اقدام کند.

مهاجرت پزشکان به نروژ

تقاضا برای استخدام نیروهای پزشک در این کشور با توجه به حساس بودن دولت روی سیستم سلامت و بهداشت مردمش همواره زیاد می باشد. از مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای کار در نروژ عدم نیاز به مدرک رسمی زبان نروژی و اجازه همراه شدن خانواده می باشد که برای بسیاری از افراد مزیت های بسیار خوبی محسوب می شود. برای اخذ اقامت و مجوز کار در این کشور پزشکان باید مدارکی اعم از گرفتن تاییدیه ها و مجوز های لازم این کشور، دانشنامه تحصیلی، حداقل 3 سال سابقه کار، مدرک زبان انگلیسی یا ارائه مدرک تسلط به مکالمه به زبان انگلیسی و سایر مدارک هویتی می باشد.

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

ازدواج یکی دیگر از راه های اخذ اقامت و مهاجرت به کشور نروژ می باشد. این روش نیز مانند تمام روش های دیگر قوانین خاص خود را دارد. از مهم ترین آن ها می توان به این اشاره کرد که فرد خارجی حتما باید با شهروند نروژی و کسی که تابعیت خونی این کشور را دارد ازدواج کند. در این روش با بررسی شرایط و ارائه مدارک بعد از 3 سال از تاریخ ازدواج فرد متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

  • شخص متقاضی قبل از ازدواج باید به صورت قانونی در نروژ حضور داشته و حداقل یک اقامت 6 ماهه دریافت کرده باشد.
  • سپس بعد از گذشت حدود 3 ماه از تاریخ ورود به نروژ باید گواهی مبنی بر عدم وجود مانع برای ازدواج را دریافت کند.
  • از دیگر شروط مهم ازدواج می توان به سن بالای 23 سال و ارائه تمام مدارک هویتی اشاره کرد.

برای اخذ اقامت نروژ از طریق ازدواج باید 3 سال از زندگی مشترک زوجین سپری شده باشدپناهندگی نروژ از طریق ازدواج

ازدواج در کشور نروژ و با یک فرد نروژی یکی از راه های قانونی اخذ اقامت در این کشور می باشد که متقاضی با رعایت شرایط آن و تداوم زندگی بعد از 3 سال می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. در مورد روش خطرناک و پر ریسک پناهندگی شرایط کاملا متفاوت می باشد. این روش در لیست روش های قانونی نبوده و افرادی که از این روش استفاده می کنید متحمل خطرات و شرایط سختی بوده و در صورت رسیدن به کشور مقصد بعد از اعلام پناهندگی باید یک دلیل قانع کننده اعم از درخطر بودن جانشان، عدم امنیت در کشور مبدا و مسائل سیاسی را در دادگاهی که تشکیل می شود بیان کنند. با توجه به خطرات و مشکلات این روش، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نمی کند و نگارش این قسمت صرفا جهت آگاهی و تکمیل اطلاعات مقاله می باشد.

مهاجرت به نروژ از طریق تولد

به طوری کلی برای اینکه فردی بتواند از طریق تولد اقامت دریافت کند باید از یکی از دو قانون تابعیت یعنی اصل خون یا اصل خاک پیروی کند. در کشورهایی که تابعیت بر اساس حق خاک است، هر کودکی بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین، در خاک آن کشور به دنیا آید، تابعیت و اقامت آن کشور به وی داده می شود. در اصل خون اما قوانین فرق دارد، طبق این اصل تابعیت از خون به فرد منتقل می شود؛ یعنی به طور مثال برای کشور نروژ که از این اصل پیروی می کند افراد تنها درصورتی می توانند تابعیت نروژ را دریافت نمایند که یکی از والدین آن ها نروژی باشد.

مهاجرت به نروژ از طریق خانواده

این روش برای کسانی مناسب است که یکی از اعضای درجه یک خانواده آن ها ( همسر یا فرزندان) اقامت نروژ را دارد و مابقی افراد خانواده می خواهند از طریق ویزای همراه یا الحاق به این کشور مهاجرت کنند. در این صورت فرد ساکن در نروژ باید از تمکن مالی کافی، شغل مناسب و مسکن برای سکونت سایر اعضای خانواده داشته باشد. در ادامه با توجه به نوع ویزا مابقی اعضای خانواده می توانند درخواست ویزای همراه یا الحاق داده و با پرداخت هزینه ها و ارائه کامل مدارک مابقی مراحل را تا سفر به نروژ طی کند. برخی روش ها مانند تحصیل، کاری یا سرمایه گذاری نیز با داشتن تمکن مالی کافی و ارائه مدارک کامل متقاضی می تواند همزمان علاوه بر ویزای تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری خود برای ویزای همراه نیز اقدام کند.

مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی

پناهندگی معمولا اخرین روش و انتخاب برای مهاجرت می باشد. این روش بسیار پر ریسک و خطرناک می باشد. ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی این روش را به هیچ عنوان توصیه نکرده و هیچگونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهیم.

با توجه به اینکه ورود به کشور مقصد از راه های خطرناک صورت می گیرد، احتمال بروز هرگونه مشکلی وجود دارد. توصیه ما به تمام متقاضیان و هموطنان عزیز انتخاب سایر روش های قانونی و اصولی برای مهاجرت به نروژ می باشد. این افراد با ارائه مدارکی باید ثابت کنند به دلایل مختلفی مانند دین و مذهب، جنسیت یا قومیت خاص، فعالیت های سیاسی و… کشور خودشان برای زندگی امن نیست و نیاز به حمایت کشور مقصد دارند. درخواست آن ها در کنوانسیون ژنو بررسی و نتیجه به متقاضی طی برگزاری دادگاه یا جلسه قانونی اعلام می شود.

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از روش های آسان مهاجرت و سرمایه گذاری در نروژ می باشد. بعضی از کشورها با خرید ملک در آن کشور به افراد صاحب ملک اقامت اعطا می کنند و طبق قوانین برخی کشورها نیز تنها خرید ملک منجر به اخذ اقامت نمی شود؛ بلکه متقاضی باید مدت زمان مشخصی در این کشور زندگی کرده و تا 5 سال اجازه فروش ملک را نیز ندارد. برای خرید مسکن در نروژ می توانید از وام های بلند مدت مسکن نیز استفاده کنید. برای دریافت وام خرید خانه در نروژ ابتدا باید حسابی در یکی از بانک های معتبر نروژ افتتاح کنید و گواهی تاییدیه وام مسکن را گرفته و سپس با توجه به بودجه موجود در حساب تان می توانید به دنبال یک ملک مناسب باشد.

برای سرمایه گذاری در نروژ حداقل سرمایه لازم 200 هزار یورو استآسان ترین روش مهاجرت به نروژ از ایران

از آسان ترین و کم دردسر ترین روش های مهاجرت به نروژ برای ایرانیان سرمایه گذاری، کارآفرینی یا ازدواج می باشد. برای انواع روش های سرمایه گذاری داشتن تمکن مالی، ارائه مدارک مالی و برای کارآفرینی با تاسیس استارتاپ داشتن یک طرح توجیهی با صرفه اقتصادی یا بیزنس پلن اجباری است.

در روش ازدواج نیز اگر متقاضی فرد مناسب برای زندگی خود را پیدا کرده و با یکدیگر به توافق رسیده اند، می توانند با رعایت قوانین این کشور ازدواج کرده و بعد از گذشت سه سال اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

هزینه‌های زندگی در نروژ چقدر است؟ (جدول هزینه های روزمره)

یکی از مهم ترین دغدغه های تمام مهاجران هزینه های زندگی در کشور مقصد می باشد. با توجه به تفاوت زیاد بین ارز ایران و سایر ارزها، برای تامین مایحتاج زندگی در کشور نروژ خوب است قبل از مهاجرت با شرایط کلی زندگی در نروژ آشنا شوید.

لیست هزینه های مهمقیمت به یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1004 یورو
آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر809 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر5999 یورو
بنزین یک لیتر1.9
نان 500 گرمی2.75
شیر یک لیتری1.85
برنج (یک کیلو)2.6
مرغ (یک کیلو)12.3
تخم مرغ (12 عددی)3.5
گوشت قرمز (یک کیلو)27
پیاز (یک کیلو)2.1
سیب زمینی (یک کیلو)1.9
گوجه فرنگی3.5
موز (یک کیلو)2.8
آب 1.5 لیتریحدود 2

قوانین و شرایط مهاجرت به نروژ

همانطور که در قسمت های قبل به آن اشاره شد، هر روش مهاجرتی قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد که رعایت آن ها از ضروریات بوده و در اخذ ویزا به خصوص در وقت سفارت بسیار موثر می باشد. به طور مثال مهم ترین مسئله در روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری داشتن سرمایه و تمکن مالی است در حالیکه از مهم ترین شرایط برای مهاجرت تحصیلی به نروژ داشتن رزومه تحصیلی قوی می باشد.

مدرک زبان مورد نیاز مهاجرت به نروژ

به طور کلی هر روشی که برای مهاجرت به هر کشوری انتخاب می کنید به زبان و فرهنگ آن کشور توجه کنید؛ زیرا از مدارک مهم برای مهاجرت به نروژ به خصوص در روش های تحصیل و کار تسلط به زبان رسمی آن کشور می باشد. زبان مردم نروژ نیز نروژی می باشد و یادگیری آن خالی از لطف نیست. هر چند داشتن مدرک زبان های بین المللی از جمله آیلتس و تافل و در کنار آن مهارت کافی در مکالمه به عنوان یک مدرک مهم و تاثیر گذار در اخذ ویزا به حساب می آید اما برای راحتی بهتر مهاجران خوب است با کلیات زبان این کشور آشنا باشید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به نروژ

با توجه به روش های مهاجرتی که در این مقاله بیان شد، برخی مدارک مختص یک روش خاص بوده و برخی مدارک نیز برای تمام روش های الزامی باشد. در ادامه به مهم ترین مدارک برای مهاجرت به نروژ اشاره می کنیم

  • مهم ترین مدارکی که به عنوان متقاضی بدون در نظر گرفتن کشور مقصد به آن نیاز دارید، تمام مدارک هویتی است که مهم ترین آن ها شناسنامه، پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و… می باشد.
  • مدرک بعدی که بسیار مهم و ضروری می باشد، ضمانت توانایی مالی شما در برآورده کردن نیازهای ضروری زندگی در کشور مقصد می باشد که برای این کار باید حداقل مبلغ مورد نیاز را به مدت 3 ماه در یک بانک معتبر داشته باشید.
  • مدرک مهم بعدی تمام پرداختی های مربوط به اخذ ویزا و سفارت می باشد که باید قبل از وقت سفارت تمامی آن پرداخت شده و در پرونده قرار گیرد.
  • در مورد ویزای تحصیل نامه پذیرش از دانشگاه و در مورد ویزای کار مجوز کار، قراداد یا تاییدیه جاب آفر از سمت کارفرما بسیار مهم است.

هزینه مهاجرت به نروژ چقدر است؟ (جدول)

علاوه بر هزینه های زندگی در نروژ و داشتن تمکن مالی، قبل از سفر به نروژ برای اخذ ویزا و مهاجرت، متقاضی باید هزینه هایی را بپردازد که در جدول زیر نگاه کوتاهی به آن ها می اندازیم:

عنوان مواردهزینه ها (کرون نروژ)
ویزای تحصیلیحدود 6.500
ویزای کارحدود 6000
ویزای الحاق خانواده7000 تا 11000
ویزای ویزیتور750 تا 800
هزینه اقامت دائم6500
هزینه درخواست شهروندی6500
تاییدیه مدارک مسافرتی و مهاجرت برای افراد بالای 18سال2500

هر یک روش های مهاجرتی به نروژ هزینه ها و مسیرهای خاص خود را داردبهترین شهرهای نروژ برای مهاجران

اگر به عنوان یک مهاجر قصد مهاجرت به نروژ را دارید، می‌خواهیم در ادامه بهترین شهرهای این کشور را برای زندگی بررسی کنیم. پس از انجام برخی تحقیقات دقیق، اسلو، برگن، تروندهایم، استاوانگر و درامن بهترین شهرهای نروژ برای زندگی هستند.

شهر اسلو

بیایید با پایتخت نروژ، اسلو شروع کنیم. اسلو یک شهر ایده آل برای بسیاری از مهاجران می باشد؛ در حالی که درست است که زندگی در پایتخت گران‌تر است، اما فراموش نکنیم که فرصت‌های شغلی بیشتر و دستمزد بالاتر نسبت به شهرهای دیگر وجود دارد .در ادامه وقتی صحبت از آب و هوا در اسلو می شود، معمولا در ماه های زمستان بین دسامبر و مارس برف می بارد، در حالی که تابستان ها گرم است. درست مانند سایر شهرهای پایتخت در سراسر جهان، اجاره بها در اسلو بسیار گران است.

یک آپارتمان یک خوابه خصوصی حدود 10000 NOK (925 دلار آمریکا)، یک 2 خوابه تقریبا 1295 دلار آمریکاو یک واحد 3 خوابه 1573 دلار آمریکا است.

شهر برگن

برگن، واقع در ساحل غربی، دارای هنر، موسیقی و صحنه فرهنگی پر رونق است. این شهر در مقابل یک کوه زیبا قرار گرفته است و به عنوان دومین شهر بزرگ نروژ، یک مرکز چند فرهنگی با تعداد زیادی مهاجر است.

آب و هوا در برگن یکی از معایب شهر است زیرا در طول سال باران می بارد. دمای متوسط بالاتر از صفر است و آب و هوا را در زمستان ملایم تر می کند. مانند همه شهرهای نروژ، برگن نیز گزینه های متنوعی برای خرید با اجاره خانه دارد. یک آپارتمان در نزدیکی مرکز شهر حدود 9000 کرون در ماه (842 دلار آمریکا) شروع می شود.

شهر تروندهایم

تروندهایم، سومین شهر بزرگ نروژ، در مرکز قرار دارد. قدمت این شهر به قرن یازدهم باز می گردد و در مقایسه با برگن و اسلو کمتر شناخته شده است. هزینه زندگی در این شهر بستگی به سبک زندگی شما دارد. یک آپارتمان یک خوابه در قلب تروندهایم می تواند بین 925 دلار آمریکا تا 1117 دلار آمریکا در ماه هزینه داشته باشد، در حالی که یک آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ممکن است بین 745 دلار آمریکا تا 925 دلار آمریکا هزینه داشته باشد.

شهر درامن

Drammen تنها 40 دقیقه با قطار از پایتخت اسلو فاصله دارد و یکی از شهرهای برتر نروژ است. این منطقه از لحاظ تاریخی یک بندر و قطب صنعتی بوده است، با این حال، اکنون بسیار تمیزتر و مناسب تر برای گردشگران و مهاجران است. زمستان در درمن طولانی، یخبندان و برفی است، در حالی که تابستان‌ها با ابرهای ملایم راحت است. هزینه های مسکن در درمن به سبک خانه شما بستگی دارد، اما در مقایسه با ایالات متحده و مابقی شهرهای اروپایی، کاملا مقرون به صرفه است.

آمار ایرانیان در نروژ

طبق جدیدترین آمار موجود مهاجرت ایرانیان از سال های 1358 به بعد رو به افزایش بوده و تا امروز در سرتاسر کشور مهاجر پذیر نروژ حدود 19 هزار ایرانی زندگی کرده و مشغول به کار هستند. کشور نروژ در بین کشورهای جهان از نظر جذابیت برای مهاجران در رتبه هفتم قرار دارد که این نشان دهنده مهاجر پذیر بودن و فراهم کردن امکانات زندگی عالی برای افراد غیر بومی می باشد.

اقامت نروژ از طریق تمکن مالی

مهاجرت به نروژ از طریق روش های سرمایه گذاری یا تمکن مالی برای افرادی که درآمد های سالانه بالا دارند، بسیار مناسب می باشد. برای مهاجرت به نروژ با این روش فقط برای ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکا، ایسلند امکان پذیر می باشد و متقاضیان ایرانی نمی توانند از این طریق برای اقامت نروژ اقدام کنند. مهم ترین دلیل عدم استفاده از این روش این است که برای دریافت اقامت از روش تمکن مالی فرد متقاضی باید تمام دارایی خود را از کشور و در بانک مبدا به کشور مقصد منتقل کند که در حال حاضر این امکان از ایران به نروژ وجود ندارد. راه دیگر این است که اگر سود دارایی فرد انقدر زیاد باشد که بتواند اثبات کند برای امرار معاش در نروژ مشکلی ندارد بدون انتقال سرمایه می تواند برای اقامت دریافت کند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای اخذ این روش درآمدی سالانه حدود 15 هزار یورو به بالا می باشد.

از زیباترین شهرهای نروژ می توان به اسلو، برگن و درامن اشاره کردبرای مهاجرت به نروژ از کجا شروع کنم

اولین قدم برای مهاجرت به نروژ بررسی تمام روش های ممکن و تطبیق آن با شرایط خودتان می باشد. بعد از تصمیم گیری درباره روش انتخابی خود می توانید قدم های بعدی را با کمک یک مشاور و وکیل مهاجرتی انجام دهید. در این راستا همکاران ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی با سال های تجربه و پرونده های موفق در کنار شما هستند.

  • قدم بعدی مطالعه در سایت های مرجع برای جمع اوری مدارک لازم می باشد. (بسته به روش تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری مراحل فرق می کند)
  • شما برای اخذ ویزا و مهاجرت به نروژ نیازمند نامه تمکن مالی هستند. حداقل گردش مالی سه ماه قبل را با مبلغ مورد نظر از بانک دریافت کنید.
  • بعد از تکمیل شدن مدارک با مراجعه به سایت سفارت یا اداره مهاجرت نروژ مراحل ارسال مدارک، پر کردن درخواست ویزا و پرداخت هزینه را انجام داده و یک وقت از سفارت تقاضا کنید.
  • سپس سفارت یک وقت مصاحبه برای شما تعیین می کند، حتما سر موعد مقرر با همراه داشتن تمام مدارک در جلسه حاضر شوید.
  • بعد از این مرحله باید منتظر نتیجه از سوی سفارت باشید. در صورت تایید شدن با پرداخت هزینه های لازم برای سفر به نروژ اماده شوید.

رفتار مردم نروژ با مهاجران

در طول دهه 1980 میلادی بود که نروژ همراه با دانمارک و سوئد، هجوم مهاجران، پناهندگان و پناهجویان را از کشورهای آسیایی، آفریقا و آمریکای لاتین تجربه کرد. وجود تعداد زیاد مهاجر نسبت به جمعیت کوچک نروژ باعث شد تا مردم این کشور افکار نژادپرستی و ملیتی را کنار گذاشته و مهاجران را به عنوان افرادی از جامعه خود بپذیرند.

طبق آمارهای رسمی، امروزه مردم نروژ با دید مثبتی به مهاجران نگاه کرده و از آن ها استقبال می کنند. علاوه بر این وجود سرمایه گذاران خارجی یعنی به وجود آمدن شغل و رشد اقتصادی کشور و مردم نروژ از این موضوع رضایت دارند. به طور کلی خونگرمی و مهربانی مردم نروژ باعث شده تا مهاجران با چالش های کمتری زندگی در این کشور آغاز کنند.

مهاجرت به نروژ بدون ویزا

اگر شهروند یک کشور اروپایی هستید، حق دارید بدون ویزا وارد نروژ شده و سپس برای زندگی، کار و تحصیل به نروژ اقدامات لازم را انجام دهید. اگر شهروند کشور دیگری خارج از اتحادیه اروپا هستید، می توانید آزادانه وارد نروژ شده و حداکثر تا سه ماه در این کشور بمانید. برای تمامی موارد از جمله تحصیل، کار یا سرمایه گذاری در نروژ در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا شما نیاز به دریافت ویزا دارید. همچنین ایرانیان برای ورود به نروژ به منظور تفریح نیز باید ویزای گردشگری داشته باشند.

تابعیت و شهروندی نروژ

تابعیت و شهروندی نروژ به طور کلی بعد از 7 سال زندگی و کار مداوم یا 11 سال که در این مدت 8 سال آن را در نروژ زندگی کرده اید، به افراد اعطا می شود. در این بین شرایط اخذ تابعیت در برخی روش ها متفاوت می باشد. به طور مثال در روش ازدواج در صورتی که زوجین بیش از 3 سال باهم زندگی کرده باشند، فرد متقاضی و غیر نروژی می تواند برای دریافت شهروندی اقدام کنند. همچنین در روش سرمایه گذاری یا کاری در صورتی که درامد افراد در بازه 5 تا 6 ساله بالای میانگین درامد جامعه باشد می تواند برای دریافت پاسپورت و شهروندی نروژ درخواست کند. برای شروع ابتدا باید درخواست خود را در سامانه UDI ثبت کنید و بعد از تایید مابقی مراحل را طی نمایید.

دریافت پاسپورت نروژ

در سال های اخیر اعتبار پاسپورت کشور نروژ رتبه یازدهم جهانی را به خود اختصاص داده است. با در دست داشتن این پاسپورت افراد می توانند به 130 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند. برای دریافت پاسپورت کشور نروژ متقاضی بعد از 5 سال زندگی و کار در کشور نروژ درخواست اقامت دائم می دهد. بعد از گذشت دو سال در صورتی که تمام قوانین این کشور را رعایت کرده باشد و مالیات های لازم را پرداخت نموده باشد، باید برای دریافت پاسپورت نروژ با ارائه مدارک و پرداخت هزینه های لازم به اداره گذرنامه یا سازمان های دولتی این کشور مراجعه کند.

کشور نروژ با رتبه یازدهم جهانی یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا را داردسایت اداره مهاجرت نروژ

متقاضیان ایرانی برای درخواست ویزا در داخل کشور باید فرم های ابتدایی را در سایت سفارت نروژ ایران به آدرس www.eda.admin.ch/tehran تکمیل نمایید. همچنین بعد از تایید مدارک و فرم ها برای وقت سفارت نیز از همین سایت اقدام کنید. بعد از ورود به سایت و انتخاب زمان های وقت سفارت باید منتظر تاییدیه از سوی سفارت نروژ باشید و اگر به هر دلیلی سفارت تاریخ ها و زمان مصاحبه شما را تایید نکرد می توانید برای زمان های دیگر مجدد وقت بگیرید.

همچنین در حال حاضر بسیاری از خدمات مربوط به اخذ ویزا را شرکت واسطه ای به نام گلوبال ویزا به ادرس تهران پاسداران،
خیابان گلستان پنجم (موسوی)، میدان هروی، پاساژ هروی، طبقه چهارم انجام داده و نشانی سایت
info.norwayiran@vfshelpline.com انجام می دهد که لازم است برای برخی روش ها از این طریق اقدام کنید.

مهاجرت به نروژ با موسسه اصطهباناتی

ما در مجموعه مهاجرتی اصطهباناتی با سال ها سابقه درخشان و پرونده های موفق در زمینه اخذ انواع ویزاها و روش های مهاجرتی بعد از بررسی شرایط و پرونده های متقاضیان بهترین مسیرهای مهاجرتی را به آن ها پیشنهاد کرده و گام به گام تا اخذ ویزا و سفر به کشور مقصد در کنارشان هستیم. تیم مهاجرتی اصطهباناتی با گردآوری بهترین مشاورین و وکلای برتر تمام اطلاعات لازم و مسیرهای قانونی برای اخذ اقامت کشور نروژ را در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهند و تا رسیدن ان ها به مقصدشان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به نروژ

1- آسان ترین روش مهاجرتی به نروژ کدام است؟

به طور کلی اسان ترین روش های مهاجرت ازدواج و سرمایه گذاری می باشد.

2- بهترین شهرهای نروژ برای زندگی را نام ببرید؟

شهرهای اسلو، برگن، تروندهایم و درامن

3- دریافت تابعیت و شهروندی نروژ چند سال طول می کشد؟

متقاضی بعد از 5 سال می تواند برای اخذ اقامت دائم درخواست داده و بعد از 7 سال زندگی مداوم در این کشور شهروندی و پاسپورت این کشور را دریافت می کند.

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *