مهاجرت به مجارستان 2023

آیا متقاضی مهاجرت به کشور مجارستان هستید؛ اما نمی‌دانید چگونه باید اقدام کنید؟ از کجا و با چه کسی مشورت نمایید؟ تنها کافیست برای مشاوره تخصصی و بررسی شرایط با شماره 09426001036 تماس بگیرید تا وکیل و مشاور مهاجرت باتوجه به شرایط‌تان بهترین و مطمئن‌ترین روش مهاجرت را به شما ارائه نماید.مهاجرت به مجارستان، از زمان پیدایش این کشور همواره در جریان بوده است. مجارستان در یک منطقه جغرافیایی و ژئوپلیتیکی بسیار مناسب قرار داد و تحت تاثیر تغییرات اقتصادی، سیاسی و مذهبی در سرتاسر قاره اروپا می باشد. افزایش مهاجرت به این کشور، باعث ایجاد یک جامعه چند فرهنگی در مجارستان شده است. کیفیت بالای زندگی در مجارستان، پایین بودن قیمت مسکن و همچنین مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، باعث شده است که آمار مهاجرت به این کشور به طور چشمگیری افزایش یابد. در این مقاله قصد داریم تا مهاجرت مجارستان را از جنبه های مختلف بررسی کنیم و برترین روش های مهاجرت به این کشور اروپایی را برای شما شرح دهیم.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

همه چیز درباره مهاجرت به کشور مجارستان

مجارستان یک کشور اروپایی است که در مرکز اروپا واقع شده است. جمعیت مجارستان بالغ بر 8 میلیون نفر است و طبق آمار، مذهب اصلی در مجارستان کاتولیک است. زبان رسمی این کشور نیز زبان مجارستانی است. با توجه به موقعیت جغرافیایی مجارستان، این کشور یکی از اصلی ترین کشورهای ترانزیت و محل مهاجرت غیرقانونی زمینی به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

یک فرد مجارستانی، شهروند اتحادیه اروپا به حساب می آید. پس افراد بسیاری در جهان، علاقه مند به مهاجرت به این کشور و اخذ شهروندی آن هستند تا بتوانند با داشتن پاسپورت مجارستان و همچنین ویزای شنگن این کشور، به کل کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشند.

شهر بوداپست، شلوغ ترین و محبوب ترین شهر در مجارستان است و مهاجران بسیاری را در خود جای داده است. پس از آن نیز شهرهای Debrecen و Miskolc، بزرگ ترین و محبوب ترین شهرهای مجارستان در بین مهاجران به حساب می آیند.

مزایای مهاجرت به مجارستان

متقاضیان مهاجرت به کشور مجارستان باید تمام شرایط و مزایای زندگی در این کشور را در نظر بگیرند تا بتوانند به درستی تصمیم‌گیری کنند. به طور کلی مجارستان جنبه‌های مثبت بسیاری برای زندگی و تحصیل دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه‌های پایین زندگی نسبت به سایر کشورهای اروپایی
  • اخذ ویزای شینگن از طریق اقامت در مجارستان
  • امکان سفر و رفت و آمد به سایر کشورهای اروپایی با ویزای مجارستان
  • امکان زندگی و تحصیل در یکی از بهترین کشورهای اروپایی
  • امکان اخذ تابعیت مجارستان و حفظ تابعیت قبلی به دلیل به رسمیت شناختن تابعیت دوگانه توسط دولت مجارستان
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر مجارستان
  • امکان مهاجرت بدون نیاز به مدرک زبان
  • امکان اخذ ویزای کاری پس از اتمام تحصیل در مجارستان

امکان تحصیل رایگان در مدارس و دانشگاه‌های مجارستان

شرایط مهاجرت به مجارستان و اقامت در این کشور

کسانی که قصد دارند به مجارستان مهاجرت کنند، باید با توجه به هدف خود و روشی که برای مهاجرت به این کشور انتخاب نموده اند، یکی از انواع ویزای کوتاه مدت (نوع C) و یا ویزای بلند مدت (نوع D) را دریافت نمایند و پس از ورود به مجارستان، وضعیت خود و شرایط اقامت در مجارستان را قطعی کنند. ویزای کوتاه مدت مجارستان که معمولا برای اهداف توریستی، تجاری، کارآموزی، درمان پزشکی و یا شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای ورزشی و فرهنگی صادر می شود. این ویزا تنها تا سقف 90 روز اعتبار دارد و دارندگان آن نمی توانند بیش از 90 روز در مجارستان و یا سایر کشورهای شنگن اقامت داشته باشند.

از طرفی دیگر، ویزای بلند مدت مجارستان که با عنوان ویزای D شناخته می شود، مناسب افرادی است که قصد اقامت طولانی مدت در مجارستان را دارند و یا می خواهند برای همیشه به این کشور مهاجرت کنند. متقاضیان تحصیل، کار، سرمایه گذاری و یا کارآفرینی در مجارستان، باید ویزای نوع D را دریافت کنند. معمولا دارندگان اقامت موقت مجارستان می توانند پس از چند سال کار و زندگی مستمر در این کشور، پرداخت به موقع مالیات و همچنین نداشتن سو پیشینه، برای اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی این کشور اقدام کنند. در ادامه مطلب، به بررسی انواع روش های مهاجرت به مجارستان و اخذ اقامت آن و همچنین مهمترین شرایط خواهیم پرداخت.

روش های مهاجرت به کشور مجارستان

کشور مجارستان برای مهاجرت، مقصدی عالی است. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، برای زندگی و کار در مجارستان نیازی به اخذ ویزا ندارند؛ اما افرادی که شهروند یک کشور در خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید برای ورود به مجارستان، ابتدا ویزا دریافت نمایند. افرادی که قصد دارند به مجارستان مهاجرت نمایند باید با در نظر گرفتن شرایط خود، بهترین روش را انتخاب نمایند که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور شود. در حال حاضر، برترین و محبوب ترین روش های مهاجرت به مجارستان که در اغلب موارد منجر به اخذ اقامت دائم و حتی شهروندی این کشور می شوند عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی به مجارستان
  • مهاجرت از طریق کار
  • ثبت شرکت در مجارستان
  • راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی در مجارستان
  • پیوستن به اعضای خانواده در مجارستان
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجر به مجارستان از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

افرادی که قصد دارند از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت نمایند باید ابتدا از یک دانشگاه در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس چنانچه دوره تحصیلی آنان بیش از 90 روز است، برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان درخواست دهند.

ویزای تحصیلی مجارستان از نوع ویزای D (ویزای بلند مدت) است. دانشجویان باید توجه کنند که بدون دریافت پذیرش از دانشگاه و موسسات آموزش عالی مجارستان، امکان دریافت ویزای دانشجویی وجود نخواهد داشت.

در ضمن، تحصیل در مجارستان، به خودی خود منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی، یک پیشنهاد شغلی در مجارستان دریافت کنند و سپس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در این صورت، امکان اخذ اقامت مجارستان برای آنان فراهم است.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

دانشگاه های برتر مجارستان

این روزها بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به خصوص دانشجویان ایرانی، مجارستان را به عنوان یکی از بهترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در نظر دارند. به این دلیل که علاوه بر هزینه‌های ارزان و مقرون به صرفه تحصیل در این کشور، دانشگاه های مجارستان بسیار معتبر و خوب هستند و امکانات مناسبی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. سطح آموزش در این دانشگاه‌ها از استانداردهای بالا در سطح اروپا برخوردار است و همچنین مدرک دریافت شده از دانشگاه‌های برتر این کشور دارای اعتبار در اروپا و ایران است.

چنانچه قصد دارید تا در مجارستان تحصیل کنید آشنایی با بهترین دانشگاه‌ های مجارستان امری الزامی است. از این رو لیست دانشگاه های برتر مجارستان به همراه رتبه در جدول زیر ارائه شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی QS
دانشگاه سگد (university Szeged)601-610
دانشگاه دبرسن University of Debrecen671-680
دانشگاه Eötvös Loránd701-710
دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست741-750
دانشگاه پچ University of Pécs801-850
دانشگاه Széchenyi István1001-1200
دانشگاه میسکولک University of Miskolc1201-1400

تحصیل پزشکی در مجارستان

یکی از رشته‌های پر طرفدار برای تحصیل در مجارستان رشته پزشکی است که طرفداران بسیار زیادی به خصوص در ایران دارد. تحصیل پزشکی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و دانشگاه‌های بسیار خوبی در این کشور این رشته را ارائه می‌دهند. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان از ایران و سایر نقاط جهان برای تحصیل پزشکی به مجارستان مهاجرت می‌کنند. سطح آموزش پزشکی در مجارستان با سطح استانداردهای اروپا برابری می‌کند و مدرک پزشکی اخذ شده از مجارستان معتبر و مورد قبول در اروپا و ایران است.

چنانچه تمایل داشته باشید در رشته پزشکی در مجارستان تحصیل کنید باید حداقل سن 18 سال و مدرک دیپلم با معدل بالای 15 دریافت کرده باشید. نکته قابل توجه این است که تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است و دانشجویان می‌توانند پیش از ورود به دانشگاه‌های این کشور ابتدا دوره زبان را در کالج‌های زبان مجارستان سپری کنند و سپس وارد رشته پزشکی شوند. همچنین رشته پزشکی مجارستان دارای آزمون ورودی است که این آزمون بسیار راحت‌تر از کنکور سراسری در ایران است.

مهاجرت کاری به مجارستان

با توجه به نرخ پایین بیکاری در مجارستان، فرصت های شغلی متعدد برای مهاجران وجود دارد و مهاجرت کاری به مجارستان بسیار محبوب است. متقاضیان مهاجرت به مجارستان از طریق کار، باید از یک کارفرما در مجارستان، پیشنهاد شغلی دریافت کنند و پس از عقد قرارداد، برای دریافت ویزای کاری و مجوز اقامت کاری در مجارستان، درخواست دهند. توجه داشته باشید که کارفرمای مجارستانی، باید مجوز استخدام نیرو را داشته باشد و ثابت نماید که برای آن عنوان شغلی، فردی شایسته و ماهر در مجارستان وجود نداشته است.

معمولا باید از انتشار آگهی استخدام نیرو در مجارستان، حداقل 15 روز گذشته باشد و در این مدت، هیچ نیروی مجارستانی، واجد شرایط دریافت آن موقعیت شغلی نبوده باشد. کسانی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی در مجارستان و عقد قرارداد کاری با کارفرما شوند، می توانند با اثبات تمکن مالی خود، برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت نمایند. کسانی که قصد دارند از طریق کار به مجارستان مهاجرت کنند، یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور را انتخاب نموده اند.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

افرادی که قصد دارند از طریق تحصیل به مجارستان مهاجرت نمایند باید ابتدا از یک دانشگاه در این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند و سپس چنانچه دوره تحصیلی آنان بیش از 90 روز است، برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان درخواست دهند.

ویزای تحصیلی مجارستان از نوع ویزای D (ویزای بلند مدت) است. دانشجویان باید توجه کنند که بدون دریافت پذیرش از دانشگاه و موسسات آموزش عالی مجارستان، امکان دریافت ویزای دانشجویی وجود نخواهد داشت.

در ضمن، تحصیل در مجارستان، به خودی خود منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود و دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی، یک پیشنهاد شغلی در مجارستان دریافت کنند و سپس ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در این صورت، امکان اخذ اقامت مجارستان برای آنان فراهم است.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

در اکثر کشورهای جهان، سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های مهاجرتی برای اخذ اقامت کشورها به شمار می رود؛ ما در خصوص سرمایه گذاری در مجارستان و مهاجرت به این کشور از این طریق باید بدانید که در حال حاضر، گزینه سرمایه گذاری در مجارستان لغو شده است و هیچ ویزایی برای سرمایه گذاران صادر نخواهد شد. در گذشته، سرمایه گذاری در مجارستان از طریق طرح Hungarian Residency Bond و تامین سرمایه 300.000 یورویی، ممکن بوده است؛ اما اکنون این طرح در دسترس نمی باشد.

مهاجرت به مجارستان از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت، یکی از بهترین روش های راه اندازی کسب و کار خود در مجارستان و اخذ اقامت این کشور است. به عبارتی دیگر، کسانی که قصد دارند در کوتاه ترین زمان ممکن و به صورت مقرون به صرفه، اقامت مجارستان را به دست آورند، باید روش ثبت شرکت را انتخاب کنند. مهمترین شرط جهت تاسیس و ثبت شرکت در مجارستان، ارائه یک طرح تجاری (Business plan) جدید، خلاقانه و سودآور است که توسط اداره تجارت و بازرگانی مجارستان تایید شده باشد. همچنین ثابت شود که به نفع اقتصاد مجارستان می باشد و برای این کشور سودآور است.

در ضمن، باید ثابت شود که این شرکت تاسیس شده، باعث اشتغال زایی در مجارستان می شود. شرکت ها با مسئولیت محدود در مجارستان، از پرطرفدارترین نوع شرکت ها جهت تاسیس در این کشور است که سرمایه اولیه آن حدود 3.000.000 فورینت است. سایر شرکت های قابل تاسیس در مجارستان عبارتند از:

  • شرکت های محدود شده به سهام
  • شرکت ها با مشارکت محدود
  • شرکت ها با مشارکت عمومی
  • دفتر نمایندگی
  • شعبه ای از یک شرکت مادر که در خارج از مجارستان قرار دارد

متقاضیان مهاجرت از طریق ثبت شرکت می توانند به سایر مقالات موجود در وبسایت موسسه اصطهباناتی مراجعه نمایند و جزئیات شرایط و سرمایه لازم جهت تاسیس هر یک از انواع شرکت در مجارستان را مطالعه کنند.

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

خرید ملک، یکی از زیرمجموعه های سرمایه گذاری است که در بسیاری از کشورهای جهان، منجر به اخذ اقامت و حتی شهروندی می شود؛ اما در خصوص کشور مجارستان باید بدانید که خرید ملک، منجر به دریافت اقامت این کشور نخواهد شد.

در حال حاضر، کشور مجارستان هیچ طرحی مبنی بر اعطای اقامت از طریق خرید ملک ندارد. البته، خرید ملک در مجارستان توسط خارجی ها فقط جنبه سودآوری دارد و روشی برای مهاجرت آنان به مجارستان به حساب نمی آید.

پس بهتر است سرمایه گذاران، از طریق ثبت شرکت و یا راه اندازی کسب و کار خود در مجارستان، اقدام به مهاجرت نمایند. توصیه کارشناسان موسسه اصطهباناتی راه اندازی شرکتی برای مدیریت املاک و خرید ملک در مجارستان است. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از کارشناسان و وکلای موسسه ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

چنانچه شما با فردی که شهروندی مجارستان و یا اقامت دائم این کشور را دارا می باش ازدواج کنید، واجد شرایط دریافت اقامت و شهروندی مجارستان خواهید بود. البته متقاضیان مهاجرت از طریق ازدواج باید بدانند که این ازدواج باید واقعی باشد و ازدواج های صوری به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد. با گذشت 10 سال از زندگی مشترک، می توان برای دریافت شهروندی مجارستان درخواست داد.

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد فرزند در این کشور

کشورهای جهان، در خصوص اعطای اقامت و تابعیت، از قانون خون و یا قانون خاک پیروی می کنند. کشور مجارستان، در زمره کشورهایی است که جهت اعطای اقامت و تابعیت از طریق تولد، از قانون خون پیروی می کند. این بدان معنا است که چنانچه یکی از والدین کوک، شهروند کشور مجارستان باشد، کودک متولد شده نیز صرف نظر از محل تولد، شهروندی مجارستان را دریافت خواهد کرد.

پس، افراد خارجی که شهروندی مجارستان را دریافت نکرده باشند، نمی توانند از طریق تولد فرزند در این کشور، اقامت و یا شهروندی آن را به دست آورند. حال اگر یک خانواده مجارستانی، کودکی را به فرزند خواندگی قبول کنند، آن کودک می تواند پس از 3 سال زندگی در مجارستان، شهروندی این کشور را دریافت کند. پس توصیه می شود آن دسته از افرادی که قصد دارند با تولد فرزند خود در کشور مقصد، اقامت و شهروندی آن را دریافت کنند، بهتر است کشورهایی را انتخاب نمایند که از قانون خاک پیروی می کنند. یعنی کودک متولد شده در خاک آن کشور، صرف نظر از تابعیت والدین خود، شهروندی دریافت خواهد کرد.

مهاجرت به مجارستان از طریق پناهندگی

امروزه، افراد روش پرخطر پناهندگی را برای مهاجرت انتخاب می کنند که عواقب جانی و مالی بسیاری را برای آنها به دنبال خواهد داشت. در روش پناهندگی، افراد به دلیل عدم امنیت جانی و یا مسائل سیاسی، وجود جنگ و غیره، کشور خود را ترک می کنند و به منظور تامین امنیت و حفظ جان خود، از کشور مقصد میخواهند که به آنان اجازه اقامت اعطا کند.

پناهندگان معمولا توسط افراد کلاهبردار و سودجو، و همچنین از طریق روش های غیر قانونی، سعی دارند تا از طریق پناهندگی، وارد کشور مقصد شوند و بدون آگاهی از عواقب این تصمیم، جان خود و سرمایه خود را به خطر می اندازند. باید بدانید که اگرچه مجارستان عضو کنوانسیون ژنو است، اما یکی از کشورهایی می باشد که بیشترین آمار عدم پذیرش پناهندگان را در اتحادیه اروپا دارد. آنچه گفته شد، صرفا جهت آگاهی شما و اطلاع از خطرهای این روش غیرقانونی است. موسسه اصطهباناتی، هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی ارائه نمی کند و این روش را به کسانی که قصد دارند به مجارستان مهاجرت کنند، به هیچ وجه پیشنهاد نمی کند.

مهاجرت به مجارستان از طریق اخذ ویزای همراه

بر اساس قانون الحاق به خانواده (family reunification)، کلیه افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها شامل همسر، والدین و یا فرزندان، مقیم دائم مجارستان و یا شهروند مجارستان باشد و یا کارت آبی اتحادیه اروپا را دارا باشد، می توانند برای پیوستن به وی در مجارستان، ویزای همراه دریافت نمایند و از این طریق وارد کشور مجارستان شوند. مهمترین شرط در مهاجرت از طریق اخذ ویزای همراه آن است که عضو خانواده که مقیم دائم و یا شهروند مجارستان است، از تمکن مالی لازم برخوردار باشد و تضمین کند که هزینه های زندگی افراد همراه را در این کشور تامین خواهد کرد.

معمولا این فرد، به عنوان یک اسپانسر و یا حامی برای سایر افراد همراه در نظر گرفته می شود و باید میزان مشخصی درآمد داشته باشد. دارندگان ویزای همراه، معمولا اجازه کار و تحصیل در مجارستان را خواهند داشت. در ضمن، ویزای همراه در مجارستان در ابتدا دو سال اعتبار دارد و پس از آن باید تمدید شود.

بررسی هزینه های زندگی در مجارستان

متقاضیان مهاجرت به مجارستان باید بدانند که مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، ارزان تر است و هزینه های زندگی در آن مقرون به صرفه می باشد. بر اساس جدیدترین آپدیت هزینه ها در مجارستان که در وبسایت numbeo.com آورده شده است، یک خانواده 4 نفره در این کشور، ماهیانه 725,460.53 فورینت (1,825.43 دلار) بدون احتساب اجاره خانه، هزینه خواهند داشت. هزینه زندگی یک فرد مجرد نیز در این کشور بدون احتساب اجاره خانه، 209,119.30 فورینت (526.19 دلار) خواهد بود. چنانچه قصد مهاجرت دارید باید توجه داشته باشید که هزینه های زندگی در مجارستان، به طور متوسط 3.99 درصد بیشتر از ایران است. خوشبختانه، میزان اجاره خانه در مجارستان نیز به طور متوسط، 24.23 درصد کمتر از ایران است و این امر خبر بسیار خوبی برای مهاجران ایرانی است.

بررسی هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان

همانطور که اشاره شد هزینه زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است و این موضوع برای متقاضیان نکته بسیار مثبتی است. البته میزان هزینه بر اساس شهر محل زندگی و سبک زندگی هر فرد متفاوت خواهد بود و به عنوان مثال در شهرهای بزرگ مانند بوداپست هزینه زندگی بیشتر و برای هر فرد حدود 700 دلار است. دقت کنید که این هزینه شامل هزینه اجاره خانه نبوده و هزینه‌های مربوط به اجاره خانه جدا محاسبه می‌شود. لیست هزینه‌های زندگی در مجارستان در جدول زیر ارائه شده است:

شرح هزینهمبلغ ماهانه به دلار
یک وعده غذا در رستوران معمولی8.4
یک بطری آب1
یک بطری شیر1
یک عدد نان1.4
یک کیلو برنج1.8
12 عدد تخم مرغ2.8
1 کیلو فیله مرغ5.3
1 کیلو سیب1.5
1 کیلو موز1.8
هزینه ماهانه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی26
1 لیتر بنزین1.6
هزینه پرداخت قبض آب، برق، گاز و …151
شارژ ماهانه باشگاه ورزشی42
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر460
اجاره آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر376

هزینه مهاجرت به مجارستان

یکی از مسائل مهم برای متقاضیان زندگی در مجارستان هزینه‌های مهاجرت به این کشور است. باید بدانید که میزان هزینه لازم بر اساس روش مهاجرتی شما متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه تصمیم به اخذ ویزای تحصیلی مجارستان داشته باشید، باید علاوه بر هزینه زندگی، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه را نیز در نظر بگیرید. یا چنانچه متقاضی مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه‌گذاری هستید، میزان سرمایه لازم در این روش متفاوت خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم از طریق وکیل مهاجرتی اطلاعات دقیق در خصوص میزان هزینه‌های مهاجرت به کشور مجارستان را دریافت نمایید.

همچنین شما عزیزان می‌توانید با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل فرمایید و پس از ارزیابی شرایط خود از کارشناسان مجرب موسسه اطلاعات دقیق در خصوص هزینه مهاجرت به مجارستان را دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای توریستی مجارستان

افرادی که بخواهند برای کمتر از 90 روز در مجارستان اقامت داشته باشند، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. در واقع، ویزای توریستی از نوع ویزای کوتاه مدت (نوع C) است و پس از اتمام اعتبار آن، دارنده ویزا باید به کشور خود بازگردد.

ویزای توریستی معمولا به جهت بازدید از مجارستان و گشت و گذار در این کشور، دیدار با اعضای خانواده که ساکن مجارستان هستند، انجام امور تجاری و عقد قراردادهای کاری، شرکت در انواع کنفرانس ها، شرکت در مسابقات و رویدادهای ورزشی، انجام پروسه درمان پزشکی و یا جهت شرکت در دوره های کارآموزی، صادر می گردد.

متقاضیان می توانند این ویزا را بر اساس نیاز خود و تعداد دفعات سفر به مجارستان، به صورت یک بار ورود و یا چند بار ورود دریافت کنند. از آنجایی که مجارستان عضو اتحادیه اروپا است و ویزای آن از نوع شنگن می باشد، دارندگان ویزای توریستی می توانند علاوه بر بازدید از مجارستان، از سایر کشورهای اتحادیه اروپا هم دیدن کنند.

بهترین روش مهاجرت به مجارستان

بهترین روش مهاجرت به مجارستان، معمولا با توجه به شرایط متقاضیان تعیین می شود و برای هر فرد متفاوت خواهد بود. در حالت کلی، روش تحصیلی، کاری، و ثبت شرکت، بهترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت می باشند و آمار موفقیت بالایی دارند. متقاضیان می توانند با اخذ مشاوره از کارشناسان و وکلای موسسه اصطهباناتی، ابتدا شرایط خود را به طور دقیق و تخصصی بررسی کنند و سپس بهترین راه حل و روش مهاجرتی را متناسب با شرایط و نیاز خود دریافت نمایند.

اقامت مجارستان

برای اخذ اقامت مجارستان باید ویزای ورود به این کشور را دریافت کنید که این ویزا در دو نوع کوتاه مدت یا 90 روزه و بلند مدت صادر می‌شود. چنانچه از طریق ویزای توریستی قصد ورود به مجارستان را داشته باشید، اقامت شما کوتاه مدت و 90 روزه خواهد بود و در سایر روش‌ها، اقامت شما بلند مدت در نظر گرفته می‌شود. روش‌های متفاوتی برای اخذ اقامت مجارستان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامت تحصیلی
  • اقامت کاری
  • اقامت از طریق سرمایه‌گذاری
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت از طریق تولد
  • اقامت با ویزای همراه
  • اقامت با ویزای توریستی
  • اقامت از طریق پناهندگی

مدارک لازم برای اخذ اقامت مجارستان

چنانچه تمایل داشته باشید تا اقامت مجارستان را به دست بیاورید باید مدارکی را از قبل آماده و به سفارت این کشور ارائه کنید تا ویزای ورود به مجارستان برای شما صادر گردد. دقت کنید که این مدارک باید به طور دقیق و صحیح آماده‌سازی شوند و از ارائه مدارک جعلی جداً خودداری کنید. مدارک لازم باید ترجمه شده و در سایت سفارت مجارستان بارگذاری شوند. همچنین در روز مراجعه به سفارت برای انجام انگشت‌نگاری اصل این مدارک باید همراه شما باشند.

مدارک لازم بر اساس نوع ویزا متفاوت خواهد بود اما به طور کلی این مدارک شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی و رزومه کاری
  • گواهی تمکن مالی برای حداقل یک سال زندگی در مجارستان
  • گواهی سلامت پزشکی
  • بیمه سفر
  • گواهی عدم سوء پیشینه

اسناد ازدواج در صورت درخواست ویزای همراه

خدمات وکلای موسسه اصطهباناتی در خصوص مهاجرت به مجارستان

متقاضیان مهاجرت به مجارستان می توانند از سالها تجربه وکلا و کارشناسان ما در موسسه اصطهباناتی در زمینه مهاجرت به این کشور اروپایی بهره ببرند و از جدیدترین قوانین مهاجرتی در این کشور مطلع شوند. کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی، در امور مهاجرت دارای سوابق کاری درخشان هستند و با بررسی دقیق شرایط متقاضیان، بهترین و کارآمدترین روش های مهاجرتی را که متناسب با شرایط و نیازهای آنان است، پیشنهاد می کنند. اخذ یک وکیل مهاجرت می تواند پروسه مهاجرتی شما را تسهیل کند. وکلا و کارشناسان مجرب ما، دراین مسیر مهاجرتی، تا رسیدن به موفقیت شما را همراهی خواهند کرد.

سخن پایانی

در این مقاله، مهاجرت از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و برترین روش های مهاجرت به این کشور محبوب، شرح داده شد. در حال حاضر، روش های تحصیلی، کاری، ثبت شرکت و کارآفرینی، از برترین روش‌های مهاجرت هستند که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و شهروندی مجارستان خواهند شد. چنانچه شما نیز قصد دارید تا به مجارستان مهاجرت نمایید و در باب مهاجرت به این کشور نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، می توانید به سایر مقالات مرتبط در وبسایت موسسه اصطهباناتی مراجعه نمایید و یا از طریق تماس با موسسه، از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به مجارستان

1- در چه شرایطی امکان ریجکت شدن ویزای مجارستان وجود دارد؟

معمولا رایج ترین دلایل ریجکتی ویزای مجارستان عبارتند از:

  • عدم ارسال به موقع درخواست
  • نقص در مدارک
  • عدم اثبات تمکن مالی
  • عدم دریافت بیمه درمانی

2- آیا امکان مهاجرت به مجارستان از طریق ویزای توریستی وجود دارد؟

خیر. ویزای توریستی تا سقف 90 روز اجازه اقامت در مجارستان را به شما می دهد.

3- آیا برای مهاجرت به مجارستان، ارائه مدرک زبان لازم است؟

به روش مهاجرتی شما بستگی دارد. در روش تحصیلی و کاری، ارائه مدرک آیلتس، تافل و یا معادل آن لازم است.

4- آیا می توان با ویزای جستجوی کار، به مجارستان مهاجرت کرد؟

تحت شرایطی بله. اگر با این ویزا و در طول اقامت خود در مجارستان، یک پیشنهاد شغلی از کارفرمای مجارستانی دریافت کنید، این امکان وجود دارد.

5- آیا می توان برای تحصیل در مجارستان بورسیه دریافت کرد؟

بله. در صورت داشتن سوابق علمی درخشان، این امکان وجود دارد.

3.6/5 - (5 امتیاز)