مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شینگن از گزینه های مهاجرتی متقاضیان ایرانی می باشد. در مقاله پیش رو مشاوران موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تلاش کرده اند تا همه جزئیات مربوط به مهاجرت به یونان از طریق کار، سرمایه گذاری، تمکن مالی و خرید ملک را ارائه دهد. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به یونان چیست؟

کشور یونان که به عنوان پل ارتباطی قاره های اروپا، آسیا و آفریقا به شمار می آید، دارای بیش از 2000 جزیره زیبا و شگفت انگیز است. متقاضیان ایرانی بنا به دلایل فراوانی مانند جذابیت های طبیعی و فرهنگی، تاریخ کهن و باستانی، نزدیکی فرهنگی با مردم ایران و همچنین اقتصاد درحال پیشرفت و توسعه به این کشور مهاجرت می کنند.

  • از دیگر دلایل مهاجرت به یونان در میان متقاضیان ایرانی می توان به ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی، دارا بودن زیرساخت های فناوری و وجود فرصت های شغلی در حوزه های انرژی و فناوری اشاره کرد.
  • متقاضیان ایرانی که قصد اخذ ویزای کشورهای استرالیا، کانادا و انگلستان را دارند، می توانند با مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری، تحصیل، کار و تمکن مالی اقامت یونان را دریافت کنند و از این طریق با دارا بودن مجوز اقامت اروپا به راحتی ویزای اقامت این کشورها را دریافت کنند.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

متقاضیان ایرانی با دارا بودن شرایط مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می توانند ویزای تحصیل و اقامت یونان را دریافت کنند. اعتبار و ارزش دانشگاه های یونان و جایگاه آن ها در رتبه بندی و رنکینگ برترین دانشگاه های جهان از مهم ترین دلایل متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به یونان است.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

  • دانشگاه فنی آتن با رنکینگ جهانی 454 و دانشگاه ارسطو با رنکینگ جهانی با رنکینگ جهانی 561-570 از برترین دانشگاه های یونان است.
  • زبان تحصیل در دانشگاه های یونان زبان انگلیسی و یونانی است.
  • هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی یونان در حدود 5000 یورو تا 10000 یورو می باشد. مدت زمان تحصیل در این مقطع در حدود 4 سال است.
  • هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یونان در حدود 5000 تا 30000 یورو و مدت زمان تحصیل در این مقطع در حدود 2 سال می باشد.
  • هزینه های تحصیل در مقطع دکتری یونان در حدود 1000 یورو تا 2000 یورو می باشد.
  • پایین بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و امکان اخذ مجوز کار دانشجویی از مزیت های مهاجرت تحصیلی به یونان است.
  • فارغ التحصیلان دانشگاه های یونان می توانند در فرصت 6 ماهه جستجوی کار در این کشور شغل مناسب خود را پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.
  • پس از 5 سال کار و اشتغال در کشور یونان فارغ التحصیلان می توانند برای اخذ مجوز اقامت دائم یونان اقدام کنند.

مهاجرت به یونان از طریق کار

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به یونان از طریق کار می توانند ویزای کار و اقامت این کشور اروپایی را اخذ کنند. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا برای کار و اشتغال در یونان نیازمند اخذ ویزای کار این کشور نمی باشند اما متقاضیان غیر از کشورهای اتحادیه اروپا برای کار در یونان باید ویزای کار دریافت کنند. متقاضیان به دو روش می توانند ویزای کار یونان را دریافت کنند:

  • اخذ ویزای کار از طریق پیشنهاد کاری Job Offer: متقاضی برای اخذ مجوز کار از این طریق باید دارای دعوتنامه و پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای یونانی باشد. کارفرما باید این فرصت شغلی را به مدت 3 ماه در کشور یونان و سپس کشورهای اتحادیه اروپا آگهی کند. اگر در طی این مدت نیروی کاری برای پر کردن این فرصت شغلی یافت نشد، کارفرمای یونانی می تواند با متقاضی قرارداد کاری امضا کند.
  • اخذ ویزای کار از طریق جستجوی کار Job Seeker: متقاضی برای اخذ مجوز کار از این طریق باید با اخذ ویزای جستجوی کار وارد کشور یونان شود. اگر متقاضی در مهلت 6 ماهه جستجوی کار موفق به یافتن کار مورد نظر شد، می تواند برای دریافت ویزای کاری یونان اقدام کند.
  • متقاضیان با اخذ ویزای کار یونان به دو روش ذکر شده می توانند از 3 تا 5 سال این ویزای کاری را تمدید کنند.
  • پس از گذشت 5 سال از کار در یونان متقاضیان می اتوانند برای اخذ اقامت دائم یونان اقدام کنند.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

متقاضیان با دارا بودن شرایط مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری می توانند ویزای اقامت و سرمایه گذاری یونان را دریافت کنند. ثبات و امنیت اقتصادی و حمایت دولت یونان از طرح های سرمایه گذاری از مهم ترین دلایل مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری می باشد. متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری در خرید ملک، تمکن مالی و ثبت شرکت اقامت یونان را اخذ کنند.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

خرید ملک در یونان

به طور کلی کشورهای اروپایی در مقابل خرید خانه و ملک توسط متقاضیان بین المللی مجوز اقامت دائم را برای آن ها صادر نمی کنند اما کشور یونان با اتخاذ سیاست جذب سرمایه گذاران خارجی با خرید ملک و خانه مجوز اقامت این کشور را به متقاضیان اعطا می کند. در واقع می توان گفت یکی از مهم ترین روش های مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری خرید ملک می باشد.

  • متقاضی با مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک می تواند ویزای طلایی یونان را دریافت کند.
  • سرمایه لازم برای خرید خانه و ملک در یونان در حدود 250 هزار یورو می باشد که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب می باشد.
  • متقاضی با مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک می تواند مجوز اقامت 5 ساله این کشور را دریافت کند که به صورت نامحدود می توان آن را تمدید کند.
  • از مهم ترین مزیت های مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک می توان به امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال و همچنین پدر و مادر متقاضی و پدر و مادر همسر متقاضی اشاره کرد.
  • امکان سفر، رفت و آمد، اقامت و کار در کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن و امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های جهانی یونان از دیگر مزیت های مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک می باشد.
  • متقاضی با خرید ملک و خانه در یونان علاوه بر اخذ اقامت این کشور می تواند از محل اجاره بهای ماهانه خانه و ملک درآمد کسب کند.
  • از معایب مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک عدم اخذ مجوز کار در یونان می باشد.

تمکن مالی در یونان

مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است اما با این تفاوت که در این روش نیاز به سرمایه گذاری نمی باشد. در واقع در این روش متقاضی باید با گواهی های مالی و اسناد معتبر ثابت کند که دارای تمکن مالی کافی در حساب بانکی است. در واقع متقاضی باید ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی در مدت دو سال زندگی در یونان را دارد.

  • حداقل مبلغ موجود در حساب متقاضی در بانک های یونان باید در حدود 25 هزار یورو باشد.
  • متقاضی برای مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی باید با اخذ ویزای توریستی به این کشور وارد شود و مقدمات این نوع سرمایه گذاری را فراهم کند.
  • متقاضی با انتقال موجودی حساب بانکی خود به بانک های یونان در ابتدا می تواند مجوز اقامت دو ساله را اخذ کند.
  • مجوز اقامت دو ساله با اخذ ویزای تمکن مالی یونان تا سه سال قابل تمدید است.
  • متقاضی با مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی و پس از پنج سال از اخذ این ویزا می تواند برای اخذ مجوز اقامت دائم یونان اقدام کند.

ثبت شرکت در یونان

متقاضی با دارا بودن شرایط مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت می تواند مجوز اقامت این کشور را دریافت کند. متقاضیان برای ثبت شرکت در یونان باید هزینه های بالایی را پرداخت کنند. بر این اساس روش های دیگر سرمایه گذاری در یونان مناسب تر می باشد.

  • سرمایه لازم برای ثبت شرکت در یونان در حدود 250 هزار یورو می باشد.
  • متقاضی علاوه بر سرمایه گذاری این مبلغ باید برای دو شهروند و تبعه یونانی نیز فرصت شغلی فراهم کند و آن ها را در این شرکت استخدام کند.
  • متقاضی برای ثبت شرکت در یونان باید تعهد دهد که ماهانه در حدود 2500 یورو به هر یک از کارکنان این شرکت حقوق پرداخت کند.

ویزای طلایی یونان

متقاضیان با دارا بودن سرمایه لازم می توانند از روش های اشتغال زایی و کارآفرینی و یا سرمایه گذاری در این کشور مجوز اقامت یونان را دریافت کنند. ویزای طلایی Golden Visa از سریع ترین ویزاهای یونان می باشد که مزیت های فراوانی برای متقاضیان به همراه دارد. البته متقاضی با اخذ ویزای طلایی یونان حق کار و اشتغال را تا پنج سال در این کشور ندارد.

  • میزان سرمایه لازم برای اخذ ویزای طلایی یونان در حدود 250 هزار یورو می باشد.
  • متقاضی می تواند این مبلغ را برای سرمایه گذاری در خرید ملک، ثبت شرکت، اجرای طرح اشتغال زایی و کارآفرینی هزینه کند.
  • اخذ مجوز اقامت یونان و امکان تحصیل رایگان فرزندان متقاضی در یونان از مزیت های اخذ ویزای طلایی یونان است.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

متقاضی با مهاجرت به یونان از طریق ازدواج با تبعه و شهروند یونانی می تواند مجوز اقامت این کشور را دریافت کند. یکی از شرایط مهاجرت به یونان از طریق ازدواج دارا بودن تمککن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی مشترک در یونان است. دارا بودن محل اقامت مناسب نیز برای ازدواج با تبعه یونان الزامی است.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

  • متقاضی با ازدواج با تبعه یونان مجوز اقامت پنج ساله این کشور را دریافت می کند.
  • اگر متقاضی با شهروند یونانی تا مدت سه سال به خوبی زندگی کند، می تواند برای تمدید مجوز اقامت پنج ساله و اخذ اقامت دائم یونان اقدام کند.
  • متقاضی در صورتی می تواند مجوز اقامت پنج ساله یونان را تمدید کند که هر سال در حدود شش ماه را در یونان زندگی و اقامت کند.

مهاجرت به یونان از طریق تولد

کشور یونان برای اعطای تابعیت به کودکان متولد شده در این کشور بر اساس قانون خون عمل می کند. در واقع اگر کودک متولد شده در یونان دارای پدر و مادر با تابعیت و شهروندی یونان باشد، این کودک می تواند تابعیت یونان را دریافت کند. اگر پدر و مادر کودک متولد شده در یونان دارای تابعیت کشور دیگری باشند، این کودک نمی تواند تابعیت یونان را دریافت کند.

اگر پدر و مادر کودک متولد شده در یونان دارای تابعیت یونان نباشند اما به مدت پنج سال در این کشور زندگی کرده باشند، این کودک تابعیت یونان را دریافت خواهد کرد.

مهاجرت به یونان از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به یونان و اخذ اقامت این کشور پناهندگی می باشد. متقاضی برای مهاجرت به یونان از طریق پناهندگی باید در ابتدای ورود به این کشور درخواست پناهندگی را به اداره مهاجرت یونان ارائه دهد. در صورتی که صحت ادعاهای متقاضی در مورد عدم امنیت در کشور خود ثابت شود، متقاضی می تواند مجوز اقامت یک ساله یونان را دریافت کند.

  • مجوز اقامت پناهندگی یونان تا سه سال قابل تمدید است و پس از چهار سال متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم یونان اقدام کند.
  • به دلیل وضعیت نامناسب کمپ های پناهندگان در یونان و غیرقانونی بودن این روش مهاجرت مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی به هیچ وجه این روش را توصیه نمی کنند.

مزیت های مهاجرت به یونان

متقاضیان با اخذ اقامت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری یونان به روش های گوناگون می توانند از مزیت های زندگی و کار در این کشور اروپایی برخوردار شوند.

مزیت های مهاجرت به یونان

مزیت های مهاجرت به یونان

از جمله مهم ترین مزیت های مهاجرت به یونان موارد زیر را می توان برشمرد:

  • نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی به کشور ایران
  • پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی
  • امکان رفت و آمد به کشورهای اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزا
  • زندگی در یکی از کشورهای اروپایی و برخورداری از مزیت های آن
  • وجود جذابیت های طبیعی و سواحل زیبا و بی نظیر
  • اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت یونان با حفظ شرایط اولیه اخذ اقامت موقت
  • اشتغال و کار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه
  • اخذ اقامت با خرید ملک و بهره مندی از مزیت های آن
  • اخذ مجوز اقامت یونان به عنوان پلی برای ورود به کانادا و استرالیا
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و مطرح با مدرک مورد تایید جهانی
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه ها

خدمات موسسه مهاجرتی اصطهباناتی

متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و یا آگاهی از شرایط مهاجرت به یونان باید با مشاوران موسسه های مهاجرتی مشاوره کنند. یکی از برترین موسسه های مهاجرتی در سطح کشور موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی است. مشاوران این موسسه مطرح با آگاهی از جدیدترین قوانین مهاجرتی مشاوره های مهاجرتی سودمندی به متقاضیان ارائه می دهند.

بررسی مدارک تحصیلی و شغلی متقاضیان و ارسال این مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای کاری و سرمایه گذاری از جمله خدمات این موسسه مهاجرتی با سوابق درخشان است.

سخن آخر

در این مقاله در مورد مهاجرت به یونان از طریق کار، تحصیل، خرید ملک، تمکن مالی و سرمایه گذاری اطلاعات لازم را ارائه کردیم. اگر در این مورد نیازمند جزئیات بیشتر می باشید با متخصصان مهاجرت موسسه مهاجرتی وکلای برگزیده اصطهباناتی تماس حاصل کنید. مشاوران این موسسه در شعبه های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت در خدمت متقاضیان گرامی می باشند.

سوال های متداول در مورد مهاجرت به یونان

  1. دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به یونان چیست؟

ثبات و امنیت اجتماعی و اقتصادی و اخذ ویزای اقامت کانادا، انگلستان و استرالیا از طریق اخذ اقامت یونان

  1. روش های مهاجرت به یونان از طریق کار چیست؟

دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای یونانی و جستجوی کار

  1. روش های مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری چیست؟

ثبت شرکت، خرید ملک، ویزای طلایی و تمکن مالی

  1. روش اعطای تابعیت یونان به کودکان متولد شده در این کشور چیست؟

اعطای تابعیت بر اساس قانون خون

  1. آیا امکان مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک وجود دارد؟

بله، متقاضی می تواند با خرید خانه و ملک اقامت یونان را اخذ کند.

  1. مزیت های مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک چیست؟

امکان رفت و آمد به کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن، امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان و امکان کسب درآمد از اجاره بهای ملک

  1. آیا امکان اخذ اقامت یونان با تحصیل وجود دارد؟

خیر، متقاضی پس از چند سال کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی می تواند مجوز اقامت یونان را اخذ کند.

  1. امکان اخذ اقامت یونان پس از چند سال از ازدواج وجود دارد؟

پس از گذشت 5 سال از ازدواج

  1. مهم ترین مزایای مهاجرت به یونان کدامند؟

    امکان اخذ تابعیت یونان، اخذ مجوز کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی و پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل

  2. آیا از طریق اخذ ویزای اقامت یونان می توان ویزای کانادا را دریافت کرد؟

    بله، متقاضی با اخذ اقامت یونان از روش های مختلف می تواند ویزای اقامت کانادا و استرالیا را اخذ کند.

  3. شرایط اخذ ویزای طلایی یونان چیست؟

سرمایه گذاری 250 هزار یورویی در طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مزایای مهاجرت به یونان از روش های مختلف چیست؟

  1. محمد گفت:

    سلام.چگونه میتوانم برای اقامت یونان باخونواده اقدام کنم.

    1. مشاور مهاجرت های عمومی گفت:

      سلام
      از راه های مختلفی میتونید اقدام کنید، الان اقامت از طریق تمکن مالی روش خوبی برای اقامت خانوادگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *