شرایط تحصیل و کار رشته ریاضیات

معمولا اثبات قضایای ریاضی همیشه دشوار به نظر می رسد و درست یا غلط بودن آن با استفاده از راه حل های مختلف ریاضی مشخص می گردد. معمولا این سوال مطرح می شود که ریاضیات چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ارسطو ریاضیات را به عنوان ” علم کمیت ها ” معرفی می کند، این در حالیست که ایزیدور اگوست ریاضیات را به عنوان علم اندازه گیری مستقیم و بنجامین آن را به عنوان علم نتیجه گیری های ضروری می شناسد. شما با مطالعه این مقاله با شرایط تحصیل و کار رشته ریاضیات آشنا خواهید شد.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

ناگفته نماند که پاسخ متغیرها بستگی به موضع و تعاریف فلسفی فرد تعریف کننده و شاخه ای از ریاضیات که فرد تعریف کننده بر آن تمرکز می کند خواهد داشت. باید بدانید که امروزه شاخه های جدید گرایش ریاضیات کشف شده و توسعه یافته اند و با تغییرات موجود خود را هماهنگ کرده اند.

با توجه به موارد ذکر شده در فوق، در خواست های بسیاری جهت تجدید نظر از رشته ریاضیات شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برترین دانشگاه های ریاضیات، شناخت عناوین مرتبط با گرایش ریاضیات و شناخت مشاغل مرتبط با گرایش ریاضیات این مقاله را مطالعه نمایید.

وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی میتوانند به شما در اخذ پذیرش رشته ریاضیات از دانشگاه های خارج از کشور و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای افرادی که تمایل به تحصیل و کار رشته ریاضیات کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو رشته ریاضیات به خارج از کشور به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته ریاضیات

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته ریاضیات اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و کار رشته ریاضیات و اخذ پذیرش رشته ریاضیات از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام می کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته ریاضیات می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته ریاضیات و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته ریاضیات نیز وجود دارند. این مقاله به بررسی شرایط تحصیل و کار رشته ریاضیات می پردازد.

بورسیه تحصیل و کار رشته ریاضیات در صورت داشتن رزومه قوی تحصیلی و کاری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته ریاضیات در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته ریاضیات بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته ریاضیات تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید. زبان تحصیل رشته ریاضیات  در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته ریاضیات بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته ریاضیات

ساختار دوره ها و شرایط ورود

شهریه دانشگاه های این رشته و هزینه و شهریه تحصیل رشته از کشوری به کشور دیگر و بسته به نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) متفاوت است. در آمد رشته ریاضیات در خارج از کشور نیز متغیر است و بستگی دارد در کدام کشور قصد داشته باشید با این رشته مشغول به کار شوید.

شرایط تحصیل رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و همچنین شرایط تحصیل در رشته ریاضیات در مقطع دکترا یا PhD نیز باید از دانشگاه های مربوطه مورد سوال قرار گیرد. زبان تحصیل رشته ریاضیات در کشور های مختلف متفاوت است اما اغلب زبان تحصیل به انگلیسی می باشد. تحصیل در رشته ریاضیات بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه محل تحصیل شما می باشد.

ریاضیات چیست ؟

با توجه به نظر کارشناسان و دانشمندان ریاضیات باید گفت که پاسخ های متنوعی برای این سوال در نظر گرفته شده است. بیایید برای پاسخ به این سوال به تعاریف موجود در دیکشنری ها مراجعه نماییم. بسیاری از فرهنگ لغت های غیر تخصصی ریاضیات را با استفاده از عناوین اصلی ریاضی و روش های ریاضی شناخته شده تعریف می کنند.

فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد ریاضیات را به عنوان علمی انتزاعی که به بررسی قیاسی نتیجه ها می پردازد معرفی می کند، مفهومی که با روابط عددی، بخش های اصلی هندسه، حساب و جبر در ارتباط است. فرهنگ لغت American Heritage این گرایش را به عنوان مطالعه اندازه گیری ها، خصوصیات، شناخت روابط کمی و مجموعه ها، استفاده از اعداد و علامت ها و نماد های ریاضی معرفی می کند.

 

انتظارات موجود از مدرک ریاضی

اگر شما قصد مطالعه گرایش ریاضیات در مقطع کارشناسی را دارید، باید بدانید که این مدرک با عناوینی نظیر : کارشناسی علوم ( BSc ) و یا کارشناسی هنر ( BA ) ریاضیات در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تعداد کمی از دانشگاه ها در استرلیا، کانادا، هند، روسیه، آمریکا و فیلیپین اخذ مدرک کارشناسی ریاضیات ( MBath ) را به افراد پیشنهاد می کنند. این نکته را به خاطر داشته باشید که فارغ التحصیلان گرایش ریاضی دانشگاه کمبریج با شرکت در آزمون حساب ریاضیات مورد پذیرش قرار گرفته اند.

به طور معمول اخذ مدرک کارشناسی ریاضیات ( مطالعه تمام وقت ) سه تا چهار سال به طول می انجامد. کشورهای چین و استرلیا چهار سال تحصیل را به عنوان ” سال کسب افتخار ” به دانشجویان پیشنهاد می کنند.

برخی از موسسات اخذ مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات ( MMath ) را در سال اول تحصیل به افراد پیشنهاد می کنند. مدرکی که با در دست داشتن آن، افراد قادر به مطالعه گرایش ریاضیات در سطح پیشرفته تری خواهند بود. برخی از موسسات کارکردن در محیط های صنعتی در طول دوران تحصیل را به افراد پیشنهاد می کنند و فرصت کسب مهارت های بسیار عالی در ریاضیات و ارتقای دانش جهت شناخت دنیای واقعی را در اختیار آنان قرار می دهند.

به طور معمول رشته ریاضیات با شرکت در سخنرانی ها، سمینارها و صرف اوقات بسیاری در جهت حل مسائل پیچیده ریاضی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. فراموش نکنید که روش های ارزیابی بستگی به موسسه انتخابی شما خواهد داشت اما به طور کلی ارزیابی از طریق شرکت در آزمون ها، فعالیت های گروهی و کلاسی یا ترکیبی از هر دو صورت خواهد گرفت.

معمولا مدرک ریاضی با تئوری و نظریه های انتزاعی در آمیخته است. این در حالیست که ریاضیات کاربردی با کاربرد عملی ریاضیات در جهان واقعی  در ارتباط است. برخی از موسسات مدرک جداگانه ای برای رشته ریاضیات و ریاضیات کاربردی در نظر می گیرند و حتی این امکان وجود دارد که شما بر یکی از آنان تمرکز کنید. رشته ریاضیات معمولا به عنوان یک افتخار یا یک امتیاز در اختیار افراد قرار می گیرد، چرا که این گرایش با مدیریت تجارت، علوم رایانه ای، اقتصاد، امور مالی، تاریخ، موسیقی، فلسفه، فیزیک، علوم ورزشی و آمار در ارتباط است.

شرایط ورود جهت اخذ رشته ریاضیات

معمولا یکی از شرایط ورود جهت اخذ مدرک کارشناسی ریاضیات، در نظر گرفتن پیشینه تحصیلی افراد در درس ریاضیات می باشد. لذا از متقاضیان انتظار می رود که تمام یا برخی از اوقات خود را صرف مطالعه بیشتر ریاضیات، ریاضیات محض، مکانیک ها و یا اعداد پیچیده کنند. لذا کسب تجارب و مطالعه دیگر علوم مرتبط با گرایش ریاضیات بسیار مفید می باشد، چرا که تحقق این امر شما را در شناخت دیگر ابعاد ریاضیات یاری خواهد کرد.

برخی از دانشگاه های انگلستان ( نظیر کمبریج و وارویک ) شرکت در شش آزمون کارآمد ( که به عنوان آزمون STEP خوانده می شود ) و یا شرکت در دوره های اضافی را به افراد پیشنهاد می کنند. برای پذیرش در این دانشگاه ها شما ملزم به اثبات و ارتقای مهارت های زبانی خود از طریق شرکت در آزمون مهارت زبان خواهید بود، این در حالیست که برخی از دانشگاه ها شرکت در دوره های زبان را پیش از شروع ترم تحصیلی به دانشجویان پیشنهاد می کنند. دیگر دوره هایی که جهت ایجاد آمادگی در افراد برگزار می شود به شناخت ساختار بنیادین ریاضیات و یادگیری مباحث مرتبط با ریاضیات در سطح کارشناسی مربوط می شود.

اگر شما موفق به کسب نمرات بسیار عالی ( پیش از ورود به دانشگاه ) شده اید، برخی از موسسات امکان ورود مستقیم به سال دوم تحصیلی را برای شما مقدور می سازند. با ثبت نام در دورهای پیشرفته شما قادر به تکمیل دوره کارشناسی ریاضیات یک سال زود تر از حد عادی خواهید بود.

کسب تخصص گرایش ریاضیات

در این قسمت با گرایش های مختلف رشته ریاضیات در از خارج کشور و بهترین گرایش رشته ریاضیات در خارج از کشور آشنا خواهید شد.

کسب تخصص در گرایش ریاضیات

در ابتدای دوره ها تمامی هسته های اصلی ریاضیات و عناوین بسیار مهم و مرتبط با گرایش ریاضیات نظیر : جبر، حساب و دیفرانسیل، اعداد پیچیده، معادلات گوناگون، علم هندسه، تئوری اعداد، احتمالات و آمار به شما معرفی خواهد شد. پس از آن شما قادر به مطالعات پیشرفته تر و انتخاب دامنه گسترده ای از دوره ها خواهید بود. از عناوین مرتبط با گرایش ریاضیات عبارتند از :

آنالیز مختلط

آنالیز مختلط که با بررسی عملکرد پیچیده اعداد در ارتباط است. اعدادی که قابلیت نمایش به صورت واقعی و یا انتزاعی را خواهند داشت. آنالیز مختلط در بسیاری از شاخه های ریاضیات نظیر : هندسه و جبر، تئوری اعداد و ریاضیات کابردی به کار گرفته می شود و برای مطالعات پیشرفته تر ضروری می باشد. با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت آنالیزهای کاربردی، متغیرهای پیچیده، تمایز کامل توابع، چگونگی کاربرد متغیرهای پیچیده در ریاضیات کاربردی و شناخت نظریه های افرادی نظیر : Moreira, Rouche, Cauchy, Cauchy-Riemann equation, Riemann sphere خواهید بود.

ریاضیات گسسته

ریاضیات گسترده که با ساختار ریاضیات و گستردگی بنیادین ( محدوده ها، شاخص ها، قدرهای مجزا ) سر و کار دارد. این گرایش مواردی نظیر : اعداد صحیح، نمودارها، نمودارهای درختی، مجموعه ها، اعداد تصادفی، رابطه های بازگشتی و منطق ریاضی را در بر خواهد گرفت. ریاضیات گسسته به ارزیابی روابط موجود مابین احتمالات و ترکیبات خواهد پرداخت. با تحصیل در این گرایش شما قادر به شناخت الگوریتم های پیچیده، چگونگی استفاده از الگوریتم ها برای حل مسائل ریاضی، شناخت الگوریتم های کاربردی در فرایندهای تصادفی، تجزیه و تحلیل علائم و نشانه ها، تعریف حساب و دیفرانسیل و چگونگی تفکیک کردن خواهید بود. به علاوه شما با چگونگی استفاده از ریاضیات گسسته در دیگر عناوین مرتبط با ریاضیات آشنا خواهید شد. ناگفته نماند که تحصیل در این گرایش مستلزم آشنایی افراد با علوم رایانه ای خواهد بود.

مکانیک

این شاخه از ریاضیات با مطالعه نیروهایی که باعث واکنش در بدن می شوند و هرگونه حرکتی که تجربه می شود سر و کار دارد. مطالعه پیشرفته گرایش مکانیک مواردی نظیر : کمیت مکانیکی و فرضیه های نسبی، الکترومغناطیسم، معادلات Schrodinger، معادلات Dirac و تغییر شکل در آن، معادلات Kein-Gordon، تولیدهای جفتی، ماتریس جبر گاما، معادله انتقال و انرژی های منفی را در بر خواهد گرفت. کمیت های نسبی برای توضیح پدیده های فیزیکی نظیر : چرخش، نسبت های وابسته به خواص مغناطیسی جسم الکتریکی چرخنده، الکترون ها و در ساختار اتم های هیدروژنی به کار گرفته می شوند. همچنین شما قادر به مطالعه مکانیک های آماری که عناوینی نظیر : استنباط، سیستم های پیچیده متغیرهای چندگانه، متغیرهای کیفیت، نوسانات، سیستم های موازنه، مدل های انتقال، انتقال منظم و پویای مراحل و برآیند رفتارها در سیستم غیر موازن را در بر می گیرد خواهید بود.

نظریه سنجش

این شاخه از ریاضیات ریشه در تجزیه و تحلیل های استفاده شده در جوانب مختلف ریاضی نظیر : علم هندسه، نظریه احتمالات، سیستم های پویا و تجزیه و تحلیل های عملی خواهد داشت. این گرایش با میزان طول، منطقه یا حجم و سنجش راه های نظامند برای تعیین اعداد در زیر مجموعه ها سر و کار خواهد داشت. با تحصیل در این گرایش شما قادر به تعریف اندازه گیری مساحت ها، اندازه گیری خواص مواد، اندازه گیری فشار، اندازه گیری توابع، اندازه گیری انتگرال ها، اندازه گیری صوت های مختلف، اندازه گیری ابعاد، اندازه گیری فضاهای سه بعدی و شناخت سنجش های Lebesgue-Stieltjes خواهید بود. این نظریه، نظریه های Lubsin, Egoroff, Fatous Lemma، نظریه تقارب صداهای یکنواخت، نظریه همگرایی های تحت سلطه، نظریه Fubin, Radon-Nikodym, Riesz و نظریه انشعاب گرایی را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

هندسه فراکتال

مفهوم ریاضی ” فراکتال ” به سختی قابل تعریف می باشد. فراکتال ها از اشکال هندسی هستند که در الگوهای شبیه به خود و در مقیاس های بزرگنمایی به نمایش گذاشته می شوند. زمانی که به این اشکال از مقیاس دور و یا نزدیک می نگریم بسیار شبیه به هم به نظر می رسند. هندسه فراکتال به رویکرد های ریاضی در ماورای فراکتال ها می نگرد و به تعریف ویژگی های ابعاد Hausdorff  و شناخت عملکرد دوباره سیستم ها می پردازد. با تحصیل در این گرایش افراد قادر به شناخت خصوصیات مجموعه سوم Cantor، مجموعه Mandelbrot و Von Koch Snowflake curve خواهند بود.

دینامیک سیال

گرایش دینامیک سیال برای دانشجویانی که علاقه بسیاری به گرایش مهندسی و هوافضا و شناخت مقیاس های بزرگ در ریاضیات دارند بسیار مناسب می باشد. با تحصیل در این گرایش شما با مواردی نظیر : معادلات ترتیبی و یا پیش پا افتاده، اصول اصلی گرایش مکانیک، حساب و دیفرانسیل های متغیر، چگونگی حل معادلات، چگونگی استنباط معادلات مرتبط با حرکت، حل معادلات مرتبط با نیروهای حرکت آنی، انرژی و جرم، معادلات مربوط به حالت های گردآبی، تجزیه و تحلیل ابعاد و مقیاس های ثابت، طیف تلاطم جهانی، جاذبه و چرخش جو، نیروهای محرکه در اقیانوس ها، شناخت معادلات مرتبط با حرکت نظیر : معادله سطوح، جریان های حرکتی، جریان های سبک و دارای ورقه های نازک و جریان های ناپایدار آشنا خواهید شد. ناگفته نماند که شما قادر به شناخت معادله های Euler, Navier-Stokes, Bernoull, Kelvin, Taylor-Proudman, Reynold, Rayleigh, Ekman, Prandtl  خواهید بود.

از دیگر عناوین مرتبط با ریاضیات که افراد قادر به کسب تخصص در آنان خواهند بود مواردی نظیر : الگوریتم ها، ریاضیات کاربردی، حساب و دیفرانسیل، جبرهای تبدیلی، ریاضیات محاسبه ای، فناوری بازی های رایانه ای، رمز نویسی، معادلات گوناگون، ریاضیات مالی، مدل های ریاضیات مالی، تجزیه و تحلیل های کاربردی، هندسه، نظریه سرعت، جبر طولی ( خطی )، معادله خطی، زیست شناسی ریاضیات، مدل های ریاضی، تجزیه و تحلیل ماتریسی، حساب و دیفرانسیل های متغیر، تئوری اعداد، تجزیه و تحلیل اعداد شمارشی، احتمالات، ریاضیات محض، تئوری های کیفی، تجزیه و تحلیل های واقعی، تئوری مجموعه ها، آمارها، تئوری های فیزیکی، قیاس مکان و وضعیت و شعاع بردارها را در بر خواهد گرفت.

وضعیت شغل و مشاغل و بازار کار رشته ریاضیات در خارج از کشور

مشاغل مرتبط با رشته ریاضیات

فارغ التحصیلان گرایش ریاضیات قادر به دنبال کردن بسیاری از مشاغل مرتبط با گرایش ریاضیات خواهند بود. البته ناگفته نماند که افراد با توجه به میزان دانش، مهارت ها و توانایی های خود و همچنین علایق قادر به گزینش مشاغل مورد نظر خود خواهند بود. مشاغل مرتبط با گرایش ریاضیات بسیار متنوع و گسترده می باشند و مواردی نظیر : محقق علمی، مهندسی، تجارت و امور مالی، آموزش، دفاع، محاسبه و دیگر انواع تجزیه و تحلیل ها را در خود جای داده اند.

فارغ التحصیلان گرایش ریاضیات قادر به استخدام در بسیاری از بخش ها جهت ایفای نقش تجزیه و تحلیل، برعهده گرفتن وظایف بسیار پیچیده و بکارگیری مهارت های خود در جهت حل مشکلات خواهند بود. بنابراین اگر شما قصد مطالعه گرایش ریاضیات در دانشگاه را دارید، این بسیار حائز اهمیت است که شما به گرایش انتخابی خود علاقه مند باشید، چرا که برخی از گرایش ها شما را در جهت اخذ مشاغل مورد نظر در آینده یاری نخواهند کرد. از مشاغل رایج که با گرایش ریاضیات در ارتباط اند عبارت است از :

حرفه حسابرسی

حرفه حسابرسی حرفه ایست که با امور مالی مشتریان در ارتباط است. این حرفه مواردی نظیر : ارائه گزارش های مالی، مالیات، رسیدگی به امور مالی، حسابداری قانونی، امور مالی شرکت ها، بهبود وضعیت کسب و کار، سیستم حسابداری و فرایند های استفاده شده در حسابداری را در بر خواهد گرفت. برای ایفای این نقش شما ملزم به مدیریت سیستم های مالی و بودجه بندی، آماده کردن حساب ها، طرح های بودجه بندی، بازگشت مالیات به حساب ها، مدیریت مبالغ پرداخت شده، ارائه پیشنهادات به مخاطبان، تجدید نظر بر سیستم مشتریان و تجزیه و تحلیل ریسک های موجود خواهید بود.

به علاوه شما قادر به بررسی سیستم مالی و اطلاعات مشتریان، برنامه ریزی در جهت اخذ مالیات از مشتریان بر اساس قوانین و مقررات، انجام معاملات تجاری و جلوگیری از کلاهبرداری های مالی خواهید بود. ناگفته نماند که شما مسئولیت ثبت و حفظ حساب ها، آماده کردن گزارشات و ایجاد طرح های بودجه بندی را بر عهده خواهید داشت. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق باید گفت که مدیریت همکاران تازه وارد از دیگر اصول بسیار مهم و ضروری می باشد.

حرفه مهندسی

با اخذ رشته ریاضیات شما قادر به ایفای نقش در مشاغل مرتبط با گرایش مهندسی خواهید بود. بسیاری از مشاغل مهندسی، کار کردن بر روی پروژه های گروهی و کسب تخصص بسیار عالی را می طلبد. ناگفته نماند که شما قادر به تشکیل یک تیم مهندسی، افزایش مهارت های برقراری ارتباط و انجام فعالیت های عملی خواهید بود.

از مشاغل بسیار مهم مهندسی که با مبحث ریاضیات در ارتباط اند می توان به مهندسی مکانیک و برق، کارکردن در بخش های مرتبط با تولیدات، انرژی، ساخت و ساز، حمل و نقل، بهداشت و درمان، علوم رایانه ای و فناوری اشاره کرد. همچنین شما قادر به تمرکز بر تمامی جوانب تولیدات و یا یک جنبه از علم نظیر : تحقیق، طراحی، آزمایش، تولید، نصب و یا حفظ خواهید بود.

حرفه بانکداری

حرفه بانکداری برای کسانی که رشته ریاضیات را در دست دارند و از تجزیه و تحلیل داده های عددی لذت می برند بسیار مفید می باشد. از دو شاخه اصلی حرفه بانکداری، بانکداری سرمایه گذاری و بانکداری خرده فروشی خواهد بود. حرفه بانکداری سرمایه گذاری که بر جمع آوری، تجزیه و تحلیل و شرح اعداد پیچیده، داده های مالی، ارزیابی و پیش بینی ریسک های احتمالی در امور مالی، بازگشت سود حاصل از سرمایه گذاری، ارائه پیشنهادات به مشتریان متمرکز است این در حالیست که بانکداری خرده فروشی به ارائه خدمات مالی به مشتریان، ارزیابی و تجدید نظر بر امور مالی جاری مشتریان، اجرای طرح های جدید، شناخت فرایند ها و خدمات مالی جدید، حفظ و ثبت آمارهای مالی، ملاقات با فروشندگان نهایی و مدیریت بودجه ها در ارتباط است.

حرفه آماری

حرفه آمار به استفاده از ریاضیات و مدل های آماری برای پیش بینی رویدادهای آینده که تاثیر زیادی بر امور مالی دارد اطلاق می گردد. برای ایفای این نقش افراد ملزم به افزایش مهارت های ریاضی خود که با تجارت و اقتصاد در آمیخته است خواهند بود. ناگفته نماند که شما قادر به استفاده از نظریه احتمالات، نظریه سرمایه گذاری، مفاهیم آماری، فناوری ها و مدل های ریاضی، تجزیه و تحلیل داده های آماری و ارزیابی ریسک های احتمالی خواهید بود. به علاوه شما ملزم به آماده کردن گزارشات از یافته های خود، ارائه پیشنهادات، شناخت قوانین و مقررات مرتبط با آمارگیری، کسب مهارت برقراری ارتباط بسیار عالی برای ارتباط با مشتریان و سهامداران داخلی خواهید بود.

 

حرفه تحقیق در ریاضیات

افرادی که نسبت به اخذ این حرفه مبادرت می ورزند قادر به کارکردن در بخش های دولتی و خصوصی، انجام تحقیق در آزمایشگاه ها، شرکت های تولیدی و بازرگانی و دانشگاه ها خواهند بود. محقق ریاضیات قادر به مطالعه، خلق و کاربرد روش های ریاضی برای حل مشکلات و استفاده از نظریه های بسیار عمیق و انتزاعی خواهد بود.

ایفای این نقش بسیار مهم مواردی نظیر : به روز کردن دانش خود برای توسعه مباحث ریاضی جدید، تحقیق در خصوص مباحث ریاضی اصلی، استفاده از نرم افزارهای ریاضی تخصصی، به اشتراک گذاشتن تحقیق خود با استفاده از ارائه گزارشات و مقالات را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که حرفه شما تا حد زیادی به بخشی که در آن کار می کنید خواهد داشت. لذا این افراد مسئولیت هایی نظیر : توسعه مباحث ریاضی؛ استفاده از مدل های ریاضی برای شرح داده ها، پیش بینی پدیده های مرتبط با زندگی واقعی، به کار گیری اصول ریاضی جهت شناخت مجموعه داده ها، انجام تحقیقات در خصوص توسعه تبلیغات، پیش بینی تمایلات تجاری و توسعه بازارها را بر عهده خواهند داشت.

حرفه آمارگیری

گرد آوری آمارها، تجزیه و تحلیل، شرح و ارائه داده های کمی همگی از طریق انجام آزمایشات و تحقیق در خصوص مشتریان صورت خواهد گرفت. برای ایفای این نقش شناخت اصول آمارگیری، کسب توانایی شرح داده ها و برقراری ارتباط با افراد بسیار موثر خواهد بود. ناگفته نماند که توانایی شرح و تبدیل داده های آماری به غیر آماری از دیگر موارد بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

از وظایف معمول این افراد مواردی نظیر : مشاوره دادن به مشتریان در خصوص موافقت با گردآوری اطلاعات، طراحی داده ها، بررسی و آزمایش اخلاق و رفتار متقاضیان، ارزیابی نتایج و تجزیه و تحلیل عناوین کلیدی و ارائه پیشنهادات به مشتریان در جهت به کارگیری استراتژی ها در آینده را در بر خواهد گرفت. ناگفته نماند که این افراد ملزم به بکارگیری سیاست ها، گردآوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای مشاهده نتایج و پیش بینی میزان تقاضا در خصوص ارائه محصولات و خدمات خواهند بود. آمارگیران قادر به اخذ دامنه گسترده ای از مشاغل در مراکز سلامت و درمان، مراکز آموزشی، بخش های دولتی، امور مالی، حمل و نقل، بازارها و آموزش مبحث آمارگیری در آکادمی های آموزشی خواهند بود.

 

حرفه دبیری به همراه رشته ریاضیات

در بسیاری از کشورها، دولت ها پیشنهادات بسیاری به فارغ التحصیلان گرایش ریاضیات جهت تدریس می دهند. البته تحقق این امر مستلزم در دست داشتن مدرک کارشناسی ارشد ( صلاحیت دبیری ) خواهد بود که باز هم بستگی به سطح دانشجویان و موسسه ای که در آن تدریس می کنید خواهد داشت. از وظایف این افراد مواردی نظیر : آموزش به دانشجویان، خلق برنامه های آموزشی جدید، اختصاص دادن وقت خود به تصحیح تکالیف درسی، مدیریت دانشجویان در کلاس، برقراری ارتباط موثر با دانشجویان و والدین و کمک به دانشجویان در جهت شرکت در آزمون ها را در بر خواهد گرفت.

 

دیگر مشاغل مرتبط برای فارغ التحصیلان گرایش ریاضیات

از دیگر مشاغل مرتبط برای فارغ التحصیلان گرایش ریاضی عبارت است از :

  • پژوهش عملیاتی ( علم ارتقای مهارت ها و تصمیم گیری های بهتر )
  • تحقیقات آماری ( استفاده از ریاضیات پیشرفته و دانش آماری برای عملکرد بهتر سازمان ها )
  • هوش و تحلیل ( تجزیه و تحلیل داده ها، استفاده از داده ها در امر تجارت و در جهت دولت )
  • جوانب کلی تجارت و مدیریت، تجزیه و تحلیل داده های مالی، تحقیق در خصوص بازار و مدیریت بخش های مشاوره ای.
  • اخذ مشاغل در بخش IT ( تجزیه و تحلیل سیستم ها و توسعه تحقیقات )
  • اخذ مشاغل در بخش های دولتی ( به عنوان یک دانشمند و یا یک آمار گیر )
  • تحقیق علمی و پیشرفت در گرایش های فناوری زیست شناسی، هواشناسی یا اقیانوس شناسی.

سطح علمی دانشگاه ها برای رشته ریاضیات

دانشگاه کمبریج برترین دانشگاه در زمینه ریاضیات می باشد.

شرایط تحصیل و کار رشته ریاضیات کشورهای مختلف اروپا مثل فرانسه اتریش  آلمان لهستان سوئد هلند بلژیک نروژ دانمارک ایتالیا روسیه بلاروس لیتوانی مجارستان سوئیس فنلاند پرتغال اسپانیا  انگلستان و همچنین کشورهایی مثل آمریکا نیوزلند و استرالیا کانادا کشورهای آمریکای جنوبی مثل برزیل اکوادور اروگوئه آرژانتین و غیره یا کشورهای آسیایی مثل کره جنوبی ژاپن ارمنستان گرجستان قطر امارات و غیره متفاوت است و هر کشوری معمولاً در رشته ای خاص دارای مزایای و رتبه علمی بالاتر است، مثلاً رشته حقوق فرانسه، معماری ایتالیا، هوافضا روسیه و غیره از موارد مشابه هستند.

در نهایت موسسه حقوقی توسعه گران مهر از بهترین موسسات حقوقی کشور آماده پاسخگوی تلفنی و حضوری شما دوست و هموطن عزیز و کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت با گارانتی و تضمین کامل می باشد.

علاقه مندان به تحصیل و کار رشته ریاضیات برای کسب اطلاعات در رابطه با شرایط مهاجرت و شرایط اعزام دانشجو رشته ریاضیات به خارج از کشور کشور و اخذ ویزای تحصیل و کار رشته ریاضیات به صورت تضمینی می توانند با تحویل مدارک خود که شامل: کپی از همه صفحات گذرنامه و ترجمه مدارک و ریزنمرات دبیرستان، پیش دانشگاهی و دانشگاهی و مدرک زبان و عکس پاسپورتی به وکلای مجرب ما، در موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی واقع در شهرهای تهران و شیراز از موسسات اعزام دانشجو به راحتی و در کمترین زمان ویزای تحصیل و کار رشته ریاضیات را دریافت کرده و به ادامه تحصیل و کار رشته ریاضیات بپردازند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

42 دیدگاه برای “شرایط تحصیل و کار رشته ریاضیات

  1. مهسا گفت:

    سلام، وقت بخیر
    من امسال از رشته آموزش ریاضی فارغ التحصیل میشم، تقریبا با معدل 15، امکان اینکه برم ارشد برق یه رشته ای مثل الکترونیک پذیرش بگیرم وجود داره؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله،با توجه به مرتبط بودن مدرک دیپلم شما امکان تحصیل در رشته انتخابیتان وجود دارد.

  2. آوا محمدنژاد گفت:

    با درود و سلام. کارشناس ارشد ریاضی محض از امیرکبیر هستم. بین لیسانس و ارشدم تقریبا ده سال فاصله هست و ۵ سال از ارشدم می گذره. مقاله ندارم. برای دکتری ریاضی، دیگه فاند فکر نکنم بتونم. اما بدون فاند امکان کار در آلمان، فرانسه، انگلیس یا استرالیا هست که بتونم از پس هزینه ها بربیام؟
    ممنون می شم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      بله، همراه با تحصیل به شما اجازه کار اعطا می گردد.

  3. یگانه گفت:

    سلام و وقت به خیر
    کارشناس ارشد soft computing گرایش جبر منطقی از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ریاضی دارم. 29 سال دارم و 3 سال سابقه تدریس در مدارس. مدرک زبان ندارم. ممنون میشم راهنماییم کنید چه کشوری مناسب تره برای ادامه تحصیل

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای ادامه تحصیل در اکثر کشور ها نیاز به ارائه مدرک زبان دارید. در صورت نداشتن مدرک زبان می توانید برای دوره های زبان کشوری مانند مجارستان، فرانسهف ترکیه و غیره اقدام نمایید.

  4. م خ گفت:

    سلام من دكتري رشته رياضي هستم ٧تا مقاله اي اس اي دارم معدلم در هرسه مقطع بالا بوده ميخواستم بدونم كدوم كشور براي مقطع پست داك يا دكتري مجدد پيشنهاد ميكنيد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      کشور هایی مانند آلمان، اتریش، سوئیس و غیره شرایط مناسبی را برای افراد واجد شرایط در رابطه با مقطع تحصیلی دکترا ارائه می دهد.

  5. سیتازارع دهکی گفت:

    سلام ببخشید اگر مدرک دیبلم داشته باشیم و بخوایم به کشور چین بورسیه بشیم برای رشته های مهندسی معدل دیبلم باید چقدر باشه؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط تحصیل و رزومه علمی شما بسته به دانشگاه انتخابی شما دارد. در ابتدا نیاز به انتخاب دانشگاه دارید. شما می توانید از طریق کارشناسان ما برای انتخاب کشور اقدام نمایید.

  6. رها گفت:

    سلام وقت بخیر.من 29 سالم هست و کارشناسی ریاضی کاربردی و ارشد ریاض محض از دانشگاه علم و صنعت در هر دو مقطع دارم. تقریبا 3 سال سبقه بیمه و در حال یادگیری زبان آلمانی هستم.برای ویزای کاری از طریق رشته ی خودم بخوام اقدام کنم بهتر است یا ویزای تحصیلی؟متاهل هستم و همسرم مهندس برق هست. مد نظرم کشور آلمان یا اتریش هست.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      شرایط شما برای اخذ ویزای تحصیلی و جست و جوی کاری آلمان مناسب تر است. بهتر است با توجه به زمانبر بودن ویزای جست و جوی کار برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایید.

  7. زینب گفت:

    سلام.من کارشناسی ارشد رشته ریاضیات محض شاخه سیستم های دینامیکی دانشگاه فردوسی دارم.۲۷سالمه.معدلم ۱۸درحال گرفتن مدرک زبانم.سابقه تدریس درمدارس غیرانتفاعی و خصوصی دارم.مقاله از خودم ندارم فقط چندین مقاله مربوط به پایان نامه باز کردم.میخوام بدونم شرایط بورس در مقطع دکتری برای المان به چه صورت؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و احترام
      برای اخذ بورسیه تحصیلی دکترا در آلمان در ابتدا باید تاییدیه مدارک تحصیلی خود را دریافت نمایید و همچنین نیاز به ارائه سابقه علمی و پژوهشی قوی نیز دارید.

  8. علیرضا خاکسار گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من 18سالمه و رشته ریاضی فیزیک هستم میخواستم بدونم در آلمان چه رشته ای بیشتر مورد استقبال قرار گرفته میشه و برای رفتن به آلمان کدام زیر شاخه ریاضی رو ادامه بدم که راه رفتن در آینده هموار باشه
    ممنون از مقالتون

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      کشور آلمان بازار کار خوبی برای اکثر رشته های مهندسی دارد. برای ورود به بازار کار می بایست مهارت های خود را افزایش دهید.

  9. پگاه افتقار گفت:

    سلام روز شما خوش
    بنده34ساله، کارشناسی ارشد ریاضی محض از دانشگاه سراسری ارومیه را دارم. کلا هم 7سال سابقه کار در دانشگاه و انتشارات(ویراستار تخصصی کتب ریاضی) و مدرسه تیزهوشان تهران را دارم. قصد دارم برای دکتری تو گرایشی از ریاضی فاند بگیرم که مطمان باشم بعدن کار داره و میشهه باهاش کار کرد اونجا و اقامت گرفت .کدوم گرایش های ریاضی رو باید انتخاب کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      اکثر کشور های اروپایی بازار کار خوبی را برای فارغ التحصیلان با استعداد ارائه می دهد.

  10. کیان.ن گفت:

    سلام روزتون بخیر . من کارشناسی ارشد ریاضی محض گرایش سیستمهای دینامیکی از دانشگاه فردوسی دارم و برای دکتری میخواستم برای دانشگاه های هلند اقدام کنم .شرایط پذیرش دانشگاههای هلند چطوریه؟ تا حدودی تحقیق کردم ولی نیاز به راهنمایی بیشتر دارم

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل دکترا در هلند نیاز به ارائه رزومه علمی و سابقه پژوهشی قوی ارائه دهید. هر دانشگاه الزامات مربوط به خود را دارد. برای تحصیل دکترا باید از طریق استاد راهنمای دانشگاه اقدام نمایید.

  11. آرزو گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی کارشناسی ریاضی هستم و21سال سن دارم. از لحاظ زبان انگلیسی هم در حال حاضر دارم دوره آیلتس میگذرونم وچند تا مقاله داخلی هم دارم .میخواستم بدونم اگه بخواهم برا ارشدهمین رشته اقدام کنم کدوم کشور ها بهترن ؟من خودم آلمان رو ترجیح میدم . ایا امکان تحصیل در آلمان برای این رشته وجود داره ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      بله، رشته ریاضی در دانشگاه های آلمان ارائه می شود و در صورت ارائه مدرک زبان و سابقه علمی خوب می توانید برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام نمایید.

  12. عارف گفت:

    سلام من امسال کنکور دادم چه رشته ای بردارم تو دانشگاه سراسری که بتونم کارشناسی ارشد رو تو خارج کشور بخونم واز لحاظ کاری و تحصیلی مورد نیاز کشور های خارج به خصوص کشور های انگلیس زبان باشد

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      انتخاب رشته تحصیلی بسته به علایق و استعداد شما دارد.

  13. اکرم ملکزاده گفت:

    سلام وقت بخیر، ببخشید من لیسانس ریاضی دانشگاه آزاد دارم. 2 سال سابقه مدیریت آموزشگاه علمی دارم و چند سال مدرس خصوصی بودم . میتونم واسه ارشد برا کانادا اقدام کنم که از اون طریق اقامت هم بگیرم. البته پسرم امسال کلاس اول میشه از طریق تحصیل واسه اونم اقدام کنم.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در کانادا مدرک زبان، معدل، سن و غیره شما مورد بررسی قرار می گیرد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  14. محمدرئوف باغ شیرین گفت:

    سلام،وقت بخیر
    من دانشجوی ترم 2 مقطع کارشناسی رشته ریاضیات و کاربردها هستم
    آیا میشه در حال حاضر پذیرش یا بورسیه یکی از دانشگاه های اروپایی را گرفت؟ یا باید مدرک کارشناسی رو بگیرم و برای ارشد اقدام کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      شرایط اخذ بورسیه تحصیلی بسته به کشور انتخابی شما دارد.

  15. مليحه تجري گفت:

    با سلام . مدرک کارشناسی ارشدریاضی از دانشگاه علوم پايه دامغان رو دارم. جهت اقامت تحصیلی يا كاري کدوم کشور رو پیشنهاد میدید؟ کدوم کشور و دانشگاه در مقطع دكترا ریاضی دانشجو میپذیره که با توجه به اون اقامت بده؟ البته به عنوان معلم شاغل هستم حدود ١٠ سال در مقطع ابتدايي

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری شرایط سنی و رزومه علمی شما حائز اهمیت است. لطفا با ما در ارتباط باشید.

  16. فاطمه گفت:

    سلام، من ارشد ریاضی کاربردی دارم ازعلم و صنعت ،6 سالی هم کار مربوط به مالی/ تهیه و تحلیل گزارشات مالی و … انجام دادم، آیا میتونم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا استرالیا یا نیوزلند را انتخاب کنم؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در استرالیا و یا نیوزلند در مقطع دکترا، باید رزومه علمی و پژوهشی قوی و همچنین مدرک زبان ارائه دهید.

  17. محمد چراغستان گفت:

    سلام.کارشناس آموزش ریاضی و کارشناس ارشد آنالیز عددی دارم و دبیر آموزش و پرورش هستم سابقه ۱۴ سال
    چه کشور هایی مناسب هستند برای رفتن؟و آیا امکان آموزش ریاضی در آنجا هست؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      با سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت به کشور های دیگر روش های متفاوتی وجود دارد که بسته به شرایط شما دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد.

  18. حمیدرضا گفت:

    سلام
    من ارشد ریاضی محض از دانشگاه شریف دارم ولی لیسانسم علوم تربیتیه آیا برای پذیرش گرفتن از خارج برای ریاضی مشکل خواهم داشت ؟

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل در کشور های خارجی باید رشته های تحصیلی شما به یکدیگر مرتبط باشد.

  19. سمانه گفت:

    سلام
    من مدرک کارشناسی ارشد در رشته ریاضی کاربردی و۳۵ سال سن دارم.نزدیک به ۱۵ سال هست که ریاضی وفیزیک در دبیرستان و البته بیشتر کنکوری تدریس کردم.
    در این بین ۲مقاله خارجی و ۲ مقاله داخلی دارم و در چند سمینار ریاضی شرکت کردم.
    الان همراه با همسرم برای ادامه تحصیل در رشته عمران عازم کانادا هستیم.و اون در رشته عمران (سازه)تحصیل میکند.
    اگر بخوام درکانادا ادامه تحصیل بدم چه رشته ای به غیراز ریاضی پیشنهاد میکنید.انسان فعال و اجتماعی هستم و احساس میکنم به رشته ی پویاتری نیاز دارم وشغلی که در اون نشاط بیشتری باشد و دلم نمیخواد ساعتها پشت میز به اثبات مسایل ریاضی بپردازم .به زمینه بورس و مالی هم علاقه ندارم.
    همسرم اول پیشنهاد کرد رشته عمران را با کمک او ادامه دهم یا کامپیوتر یا مدیریت.
    ممنون میشم راهنمایی م کنیدچه رشته ای با توجه به بازارکارو دانش من پیشنهاد میکنید.

    1. کارشناس مهاجرتی اصطهباناتی گفت:

      سلام روزتون بخیر
      برای تحصیل در کانادا شما باید رشته های مرتبط و یا شناور را انتخاب نمایید.

  20. حیدری گفت:

    چه رشته هایی بهتر اپلای میشن از ایران به کشور های اروپایی؟؟ به نظر شما رشته مهندسی پزشکی یا IT رو میشه اپلای کرد؟؟؟

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      برای درخواست پذیرش، خوشبختانه متخصصین ما در این حوزه محدودیتی ندارند و می توانند از بین دانشگاه های زیادی در خارج از کشور برای شما پذیرش بگیرند.
      تنها کافی است مدارک و سوابق تحصیلی خود را برای کارشناسان ما ارال نمایید تا مورد بررسی واقع شوند.

  21. شبنم کلیجی گفت:

    سلام . مدرک کارشناسی آموزش ریاضی از دانشگاه آزاد رو دارم. جهت اقامت تحصیلی کدوم کشور رو پیشنهاد میدید؟ کدوم کشور و دانشگاه در مقطع ارشد ریاضی دانشجو میپذیره که با توجه به اون اقامت بده؟ البته به عنوان حسابدار شاغل هستم حدود 5 سال و گرایش به ادامه تحصیل در گرایش ریاضی مالی یا دبیری ریاضی رو دارم. تجربه تدریس رو فقط به عنوان معلم خصوص در همه پایه داشتم ولی در موسسه یا مدرسه ای موفق به تدریس نشدم تا کنون.

    1. مشاور تحصیلی و مهاجرت گفت:

      سلام
      با توجه به رزومه تحصیلی وعلایق آینده شما و همچنین بازار کار، ما میتوانیم کشور های اروپایی را به شما پیشنهاد دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *