اجاره ملک در سوئیس

رقابت برای اجاره ملک در سوئیس بسیار شدید می باشد. این درحالیست که امکان پیدا کردن یک ملک مناسب و معقول در این کشور بسیار سخت خواهد بود. بازارهای اجاره در این کشور در شهرستان ها بسیار اشباع شده است چرا که این امر به معنای رقابت بر سر اجاره املاک در این کشور خواهد بود. پیشنهاد می شود که اگر قصد اجاره ملک در سوئیس مناسب و معقول را در سر دارید سریعا اقدام نمایید.

مشاوره رایگان
مشاوره رایگان

مقاله مذکور به کمک همکاران موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی در دفاتر تهران و شیراز مهیا شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه اجاره ملک در سوئیس می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

قوانین و شرایط اجاره ملک در سوئیس

حدود 40 درصد از املاک اجاره شده در سوئیس به صورت مشترکی خواهد بود. چرا که نرخ اجاره حتی در شهرستان ها محبوب مثل زوریخ، بازل و ژنو و یا در مناطق روستایی بالاتر است. همانطور که انتظار می رود بسیاری از مردم در تمام سنین، با توجه به شرایط خانواده، طیف گسترده ای از انواع اموال موجود آپارتمان های شیک، منازل موجود در مرکز شهرها، خانه های باشکوه و یا حتی قصر های عجیب و غریب را انتخاب می نمایند.
قیمت ملک در این کشور به صورت پیوسته ای در حال افزایش است و پهناور شدن شهرستان ها و بزرگتر شدن آنان بدان معنی است که پیدا کردن یک ملک مطلوب برای خرید و یا اجاره بسیار سخت خواهد بود. باید بدانید که در مناطقی نظیر: زوریخ، ژنو و بازلکه تنها بخش کوچکی (0.10، 0.33 و 0.45 درصد) به اجاره ملک در سوئیس مبادرت می ورزند. به عنوان مثال، رقابت برای مسکن های ارزان و بر سر قیمت بسیار شدید است و برای مستاجرین باید با یک ملک اعمال خواهد شد. پیشنهاد می شود که افراد اطلاعات دقیق تری در این خصوص بدست آورند.

اجاره ملک در سوئیس

 علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، آپارتمان های سوئیس معمولا مجهز به پارکینگ عمومی ، یک فضای سبز، اغلب با یک زمین بازی (برای اوقات فراغت کودکان و خانواده ها) خواهند بود. معمولا اجاره های بلند مدت به صورت مشترک خواهد بود چرا که برخی از آنان به مدت 20 و یا حتی 50 سال به طول خواهد انجامید، این امر به این معنی است که ساختمان های آپارتمانی اغلب حس مشابهی از جامعه را به حومه اعمال خواهند کرد.

اجاره و یا خرید ملک در سوئیس ؟

معمولا اجاره بهترین راه برای شروع زندگی در یک کشور جدید خواهد بود و سوئیس از این قاعده مستثنی نخواهد بود. در حالی که پیدا کردن یک املاک برای اجاره ممکن است به یک مبارزه تبدیل شود، خرید ملک با توجه به شرایط پیچیده تر مقرون به صرفه خواهد بود.
سوئیس حقوق محدودی را برای برخی از غیر اتباع و جهت خرید ملک در نظر گرفته است. املاک در این کشور گران قیمت می باشد. این درحالیست که خانواده های نزدیک به Geneva یا زوریخ به راحتی می توانند با دراختیار داشتن CHF 800000 خریداری نمایند. (هر چند شما می توانید یک وام مسکن را برای خرید ملک در این کشور ترتیب دهید).
وضعیت مالیاتی مطلوبی برای افرادی که خانه دارند در نظر گرفته شده است، بخاطر داشته باشید که ملک در این کشور به آهستگی به فروش می رسد چرا که خرید ملک یک سال و یا حتی بیشتر در مناطق شلوغ به طول خواهد انجامید. البته باید بدانید که این امر تا حد بسیاری به ارزش سرمایه گذاری و ارزش ملک بستگی خواهد داشت. دولت سوئیس در خصوص اجاره ملک در سوئیس 15 جدول (فایلهای PDF) را برای افراد در نظر گرفته است چرا که شما قادر به پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک با استفاده از راهنمای Expatica خرید ملک در سوئیس خواهید بود.

حرکت به به فرانسه و آلمان: زندگی به عنوان یک frontalier

ارتباطات حمل و نقل قوی با کشورهای همسایه به این معنی است که بسیاری از شهرستان های سوئیس، از جمله ژنو و بازل در فاصله رفت و آمد از یک کشور به کشور دیگر هستند. اگر شما مجوز کاردر دیگر کشورها را دارید و به عنوان شهروند اتحادیه اروپا می باشید امکان اجاره کردن ملک با قیمتی ارزان و در آنسوی مرز برای شما وجود خواهد داشت.
زندگی به عنوان یک frontalier، با اقامت در فرانسه یا آلمان و کار در سوئیس می تواند پیچیده تر باشد، به ویژه برای شهروندان آمریکایی که بایستی نسبت به پرداخت مالیات در سه کشور مبادرت ورزند. با این حال، بسیاری از افراد آن را برای منافع مالی ارزشمند، به خصوص زمانی که برای یک دوره محدود قصد ماندن را دارند انتخاب می نمایند.

یافتن و جستجوی منزل در سوئیس

بخاطر داشته باشید که بسیاری از ویژگی های اجاره ملک در سوئیس به صورت آنلاین و یا در آگهی ها موجود خواهد بود. با این حال، هنوز هم بازارهای اجاره در برخی از مناطق بیش از حد رقابتی هستند. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق امکان اجاره ملک در سوئیس به روش های ذکر شده در ذیل مقدور خواهد ب.و:
1. جستجو آنلاین.
2. مقاله را بررسی کنید.
3. دریافت اطلاعات در خصوص املاک .
4. به کسانی که می شناسید بسپارید.
5. مطالب ذکر شده در ذیل را مطالعه نمایید.

پیدا کردن ملک مورد اجاره می تواند یک فرآیند وقت گیر در برخی مناطق سوئیس، به ویژه برای کسانی که تمایل به به زندگی در محبوب ترین مناطق مانند : ژنو، لوزان، بازل و زوریخ را دارند باشد.
آژانس املاک و مستغلات در سوئیس عمدتا کوچک و با تعدادی خواص محدود خواهند بود. آنهایی که اجاره املاک را بر می گزینند به بخش های تبلیغاتی مراجعه خواهند کرد.
برنامه های کاربردی اجاره در وحله اول خدمات ویژه ای را در اختیار افراد قرار خواهد داد و شانس بیشتری را برای تامین امنیت رویای افراد در نظر خواهد گرفت. این امر به این معنی است که شما یک قدم جلوتر می باشید پس تا هر کجا که ممکن است اطلاعات کافی از همکاران، عوامل املاک و یا هر کس دیگری که ممکن است شما را در جهت انتخاب یک محل مناسب و معقول برای اجاره یاری نماید بدست آورید.
علاوه بر این شما می توانید محل مناسب زندگی خود را با استفاده از آگهی های آنلاین و روزنامه ها پیدا کنید، ناگفته نماند که اگر شما به صورت مداوم به دنبال مکانی برای اجاره ملک در سوئیس می باشید پیشنهاد می شود که به شبکه های مرتبط مراجعه نمایید.
بیشتر مقالات روزانه شامل فهرست املاک، که اغلب در یک روز خاص از هفته منتشر می شود خواهد بود. همچنین املاک مکمل رایگان دیگر نیز در دسترس خواهد بود، به طور معمول این روزنامه ها در سوپر مارکت ها و یا دکان های املاکی موجود خواهد بود.

یافتن خانه های موقت و آپارتمان مبله

 اجازه منزل در سوئیس امری قانونی و طبیعی خواهد بود. یک راه مناسب برای زندگی در سوئیس، پیدا کردن محل اقامت موقت خواهد بود. بهترین مکان برای پیدا کردن ملک اجاره ای یافتن آن در میان دوستان و آشنایان و در تابلوهای پیام داخلی سازمان های بزرگ خواهد بود.
خانه های مبله که اغلب خانه های تابستانی خوانده می شود ممکن است یک انتخاب خوب برای یک اقامت کوتاه باشد اما می تواند کمی گران بار تر باشد. چندین پورتال آنلاین، مانند UMS با مسئولیت محدود موقت مسکن سوئیس موجود می باشد که تنها بر اجاره دادن آپارتمان های مبله تمرکز خواهند داشت.

یافتن خانه های مشترکی و مسافرخانه
باز هم تابلوهای پیام از سازمان های بزرگ اغلب بهترین گزینه انتخابی برای یافتن مکان اجاره ای خواهند بود. همچنین شما می توانید در wgzimmer، که اکثر صفحات آن تا حدودی آلمانی می باشد اطلاعاتی کسب نمایید.

همچنین امکان جستجو در آگهی هایی به زبان انگلیسی محلی و یا سایت های مهاجرین که به شرح ذکر شده در ذیل می باشد برای شما وجود خواهد داشت:

  • www.glocals.com
  • www.worldradio.ch

پورتال املاک آنلاین

  • www.homegate.ch
  • www.immostreet.ch
  • www.immoscout24.ch
  • UMS با مسئولیت محدود موقت مسکن سوئیس: آپارتمان مبله برای کوتاه مدت و میان مدت (یک ماه تا دو سال).

پیدا کردن آژانس املاک و مستغلات سوئیس

ساده ترین راه برای جلوگیری از سرگردانی در اطراف شهرها و روستاها برای زندگی، مراجعه کردن به عوامل املاک و مغازه های کوچک مستغلاتی در خیابان های جانبی خواهد بود. علاوه بر این امکان رفتن به مناطق ذکر شده در ذیل برای شما وجود خواهد داشت:

  • انجمن رئال و مستغلات در این کشور (SVIT)
  • SVIT دایرکتوری عضو
  • اتحادیه حرفه ای املاک و مستغلات سوئیس(USPI) (تنها در فرانسه): تنها در منطقه سوئیس  فعال خواهد بود(Romand)

بازدید از سایت های منطقه ای برای اعضای محلی نیز امکان پذیر خواهد بود.

شرح اموال سوئیس

در این کشور، آپارتمان ها معمولا به صورت یک خوابه و با وجود یک حمام خواهد بود. در برخی از استان ها، آشپزخانه جزء شمارش نخواهد بود، بنابراین یک آپارتمان چهار اتاقه ممکن است دو یا سه اتاق خواب و یک اتاق نشیمن و یا ناهار خوری را داشته باشد. اتاق طرح باز که شامل آشپزخانه می باشد اغلب به صورت 0.5 یا 1.5 اتاق شمارش خواهد بود. با این حال، تقریبا همه آگهی ها، کل فضای خانه، اندازه پلات کل و تصویر روشنی از اندازه ملک و باغ را برای شما به تصویر خواهند کشید.

در کشور سوئیس معمولا خانه های اجاره بدون اثاثیه و اغلب بدون اتصالات حتی نور خواهند بود. به این ترتیب، زمانی که شما برای بازدید از ملک می روید، این بسیار مهم است که بررسی کنید که آیا اجاره ملک در سوئیس وسایل آشپزخانه را شامل خواهد شد یا خیر. امکانات مربوط به شستن لباس ها معمولا در آپارتمان های جمعی خواهد بود و ساعات استفاده مجاز از آنان به شما گفته خواهد شد.

فضای بیرون از منزل نیز بسیار مهم است و بایستی در نظر گرفته شود چرا که بسیاری از آپارتمان های مدرن دارای بالکن می باشند و امکان دسترسی به یک باغ عمومی و یا زمین بازی برای افراد وجود خواهد داشت. افرادی که منازل آنان در نزدیکی دریاچه هایی نظیر: دریاچه ژنو و دریاچه زوریخ می باشد حق دسترسی به آب را خواهند داشت اما هزینه های ملک آنان افزایش خواهد یافت، علاوه بر این آنان حق لنگر انداختن یک قایق در دریاچه را نیز خواهند داشت.

سازمان دیده بان برای مسکن اجتماعی و از سوی دولت در نظر گرفته شده است. امکانات بیش از حد معمولا به صورت مشترکی خواهد بود که به ندرت در این مقاله ذکر شده است. باید بدانید که این امکانات و ویژگی ها اغلب در آگهی ها و برای تبلیغات بیشتر آورده خواهد شد. بخاطر داشته باشید که این امر معمولا برای اجاره به صورت تلفتی خواهد بود.

هزینه های اجاره در سوئیس

میانگین هزینه اجاره یک خانه در سوئیس CHF 1284 در هر ماه (حدود 1000 یورو) است. متوسط اندازه اصلی 99sqm می باشد و به طور متوسط مناطق زندگی برای هر فرد 44sqm  خواهد بود. با این حال، این ارقام می تواند برای بسیاری از کسانی که در خارج از شهرستان های بزرگ و یا مناطق محبوب تری از کشور زندگی می نمایند کمی فریبنده باشد.

اجاره خانه مستقل در یک منطقه شرایط مشابهی را خواهد داشت و گران تر از یک آپارتمان مشترکی خواهد بود. این درحالیست که مسکن موجود در شهرها و حتی مراکز روستا کمی گران تر می باشند. این نکته بسیار مهم را بخاطر داشته باشید که اغلب قیمت خانه ها بر اساس متر مربع نیز خواهد بود.

درخواست برای اجاره یک منزل در سوئیس
صاحبخانه فردیست که به طور گسترده ای در سیستم خرید و یا اجاره ملک در سوئیس نقش بسزایی دارد و کمتر در مسئله رقابت دخیل خواهد بود. به خاطر داشته باشید که امکان بازدید از املاک به صورت آنلاین و در شبکه برای شما وجود خواهد داشت. دیگر هزینه های کوچک مربوط به برنامه های کاربردی خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق امکان اظهار نظر در مورد ملک به صورت آنلاین نیز برای شما وجود خواهد داشت.

برنامه های کاربردی اجاره ملک در سوئیس اسناد جامعی هستند. انتظار می رود که برای اجاره ملک در سوئیس موارد ذکر شده در ذیل در نظر گرفته شود:

  • سن
  • وضعیت تاهل و تعداد فرزندان
  • حرفه فرد مستاجر
  • ارائه نامه ای از مرجع یا نشانه ای از اشتغال از کارفرمای خود
  • حقوق
  • اقامت و وضعیت ویزا
  • ارائه نسخه هایی از گذرنامه و روادید
  • تعداد و نوع حیوانات خانگی
  • مدت زمان برنامه ریزی شده برای اقامت

همچنین شما ملزم به ارائه یک سند که عدم بدهی و فراری شدن شما را بر اساس قانون اثبات نماید خواهید بود. سندی که extrait DU Registre DES poursuites / Auszug استرالیا DEM Betreibungsregister / estratto دل عضویت dell’Ufficio دله Esecuzioni E Fallimenti نیز خوانده خواهد شد.
اگر شما  برای مدتی در کشوری زندگی  کرده اید، ملزم به ارائه یک درخواست رسمی (که بایستی برای آن هزینه بپردازید) در nearestOffice DES poursuites / Betreibungsamt / Ufficio دله Esecuzioni E Fallimenti خواهید بود. اگر شما به تازگی وارد این کشور شده اید، شما قادر به دادن درخواست خود و اخذ آن از محل قبلی اقامت خود خواهید بود، اما در وهله اول شما باید وضعیت خود را با عامل املاک در میان بگذارید و با وی صحبت کنید.

قرارداد اجاره سوییس

همه مستاجرین باید یک قرارداد بنویسند؛ قراردادی که مابین فرد اجاره دهنده و مستاجر بسته خواهد شد. این قرار داد موارد ذکر شده در ذیل را تحت پوشش خود قرار خواهد داد:

  • اجاره؛
  • شروع اجاره و تاریخ پایان
  • چگونگی و زمان دادن تذکر (بخش بعدی را ببینید)
  • اطلاعات دقیق در خصوص ملک
  • حقوق مستاجر و خدمات مشترک
  • ساعت های ساکت و آرام
  • هر قوانین خانه دیگر مرتبط با خانه

شروع و پایان اجاره

معمولا قراردادهای اجاره در سوئیس برای یک دوره اولیه 12 ماهه خواهد بود. به طور سنتی، شروع و یا پایان تاریخ تنها در روز چهارم است که حدود 25 ماه مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر نیز خواهد بود. بخاطر داشته باشید که این سنت در بسیاری از مناطق ادامه خواهد داشت. به عنوان یک پیچ و تاب اضافی، روز چهارم دسامبر، کریسمس اغلب قابل قبول نیست و به حساب نخواهد آمد و در صورت تحقق این امر تاریخ اجاره تغییر خواهد کرد. ناگفته نماند که فرد مستاجر بایستی از سه ماه قبل، فرد مالک را از قصد خود برای تخلیه آگاه سازد. بخاطر داشته باشید که سه ماه حداقل فورجه در نظر گرفته شده خواهد بود.
در حالی که این سیستم در بسیاری از مناطق به ویژه شهرستان ها شایع شده است، اما باز هم افراد در این خصوص دچار هنجارهایی نیز شده اند. به همین دلیل است که کشور سوئیس دارای یک فرهنگ فرعی اجاره قوی و انتقال اجاره ای رایج خواهد بود. بخاطر داشته باشید که در صورت توافق صاحبخانه شما قادر به ترک منزل در موعودی زودتر خواهید بود.

هزینه اجاره یک منزل در سوئیس

اگر شما برای اولین بار وارد کشوری می شوید، شما ملزم به پرداخت سپرده نیز خواهید بود. بخاطر داشته باشید که این امر نبایستی بیش از سه ماه به طول بیانجامد و سپرده شما بایستی در  یک حساب بانکی خاص و به نام فرد مستاجر باشد. بخاطر داشته باشید که دیگر هزینه ها توسط عامل و صاحبخانه پرداخت می شود. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق فرد مستاجر ملزم به پرداخت هزینه های دیگری خواهد بود، این هزینه ها نام های مختلفی خواهند داشت، اما به طور معمول به شرح ذکر شده در ذیل خواهند بود:

  • هزینه های جستجو عامل
  • هزینه های پردازش برنامه
  • هزینه های دولت

این امر به طور گسترده ای متفاوت است و ممکن است به مدت یک ماه به طول بیانجامد. به طور معمول، منزلی که به صورت مستقیم از صاحبخانه اجاره می گردد هزینه های کمتری نسبت به یافتن منزل در آژآنس های املاک و مستغلات را برای افراد در بر خواهد داشت.

علاوه بر اجاره، که به طور معمول شامل نرخ آب می شود فرد مستاجر ملزم به پرداخت هزینه قبوض آب و برق و اغلب هزینه خدمات برای مراقبت و نگهداری از بخش های عمومی ساختمان خواهد بود. البته در بعضی از موارد این هزینه ها در اجاره گنجانده شده است و ممکن است به طور مستقیم از طریق صاحبخانه پرداخت گردد، بنابراین این بسیارمهم است که در زمان اجاره ملک در سوئیس تمامی شرایط را مشاهده نمایید و از آنان اطمینان حاصل نمایید و آنان را در زمان عقد قرارداد روشن نمایید. بخاطر داشته باشید که فرد صاحبخانه ملزم به پرداخت هزینه های خدمات نخواهد بود، و بایستی یک فاکتور دقیق هرسال یک بار تهیه نماید.

ساعت های ساکت و آرام

این امر شاید یک نهاد منحصر به فرد در سوئیس باشد. بخاطر داشته باشید که  ساعت آرام معمولا 10:00-07:00، ظهر 01:00  و در تمام طول روز یکشنبه نیز خواهد بود. در این زمان، مستاجران بایستی بی سر و صدا باشند و مزاحم همسایگان خود نشوند. در یک ملک مستقل، این امر به معنای استفاده نکردن از وسائل برقی پرقدرت خواهد بود. این در حالی است که در یک آپارتمان این امر شامل پخش موسیقی و یا صحبت کردن با صدای بلند خواهد بود. داستانی است که می گویند مردان از نظر قانونی ملزم به ادرار نشسته می باشند و هیچ کس مجاز به دوش گرفتن در ساعات آرام در اسطوره ها نخواهد بود.

حیوانات خانگی

شایان ذکر است که بسیاری از صاحبخانه های سوئیس مجوز ورود حیوانات خانگی به منزل را می دهند و بسیاری دیگر از این امر خودداری می نمایند. بنابراین اگر شما به فکر آوردن یک حیوان خانگی به منزل می باشید صبر داشته باشید تا یک منزل مناسب پیدا نمایید. ناگفته نماند که ورود حیوانات در قفس های کوچک مانند: پرندگان و یا ماهی معمولا مجاز خواهد بود.

حقوق مستاجرین

امیدوارم شما یک صاحبخانه عادل و بدون هیچ گونه مشکل داشته باشید. در صورت وجود مشکلات، در نظر داشته باشید که کشور سوئیس حقوق قوی برای مستاجران در نظر گرفته است و در صورت وجود هرگونه مشکل شما بایستی فورا مسائل خود را با شعبه محلی سازمان دولتی داوری مسکن سوئیس (تنها فرانسه / آلمانی / ایتالیایی) در میان بگذارید. در وحله اول و در زمان ورود به کشوری جدید این امر ممکن است دلهره آور به نظر برسد. اگر شما در حال کار کردن برای یک سازمان بزرگ و یا بخش منابع انسانی می باشید کمک بزرگی به خود خواهید کرد. بخاطر داشته باشید که بسیاری از تیم های HR شما را در جهت مقابله با مشکلات مهاجرین یاری خواهند کرد و شما را در جهت برداشتن اقدام مهم یاری خواهند کرد.

افزایش بهای اجاره

در سوئیس، صاحبخانه بایستی یک بیانیه رسمی برای بالا بردن اجاره مستاجر در اختیار داشته باشد. به طور معمول افزایش نرخ بهره وام مسکن توسط پایگاه های مربوطه توجیه خواهد شد. به خاطر داشته باشید که فرد مستاجر به مدت 30 روز مهلت  درخواست تجدید نظر را خواهد داشت، که این بایستی در سازمان داوری دولت انجام شود.
در مقابل، مستاجر می تواند به آژانس همان کشور برای کاهش اجاره مراجعه نماید و نرخ بهره وام مسکن پایگاه رسمی را کاهش دهد. پیشنهاد می شود که در خصوص نرخ بهره وام مسکن در پایگاه های  (فرانسه / آلمانی / ایتالیایی تنها، اما فقط برای درصد در مرکز صفحه نگاه کنید) دقت لازم را به عمل آورید. ناگفته نماند که امکان تماس با سازمان دولتی داوری مسکن سوئیس و یا (فرانسه / آلمانی / ایتالیایی) برای شما نیز وجود خواهد داشت.

موسسه حقوقی برگزیده اصطهباناتی از موسسات برتر و معتبر حقوقی کشور خدمات اجاره ملک در سوئیس را به صورت تضمینی برای افراد انجام می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل ، کار اقامت و مهاجرت به کشور لهستان با تیم وکلا، همکاران و مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *